نوشته شده توسط : media

درمان رفع افتادگی شکم از طریق تمرینات تقویتی، درمان‌های موضعی، لیفت شکم با لیزر و عمل‌های جراحی زیبایی امکان‌پذیر است. از شایع‌ترین مشکلاتی که پس از کاهش وزن و زایمان اتفاق می افتد، شل شدگی و افتادگی شکم است و برخی از طریق روش ابدومینوپلاستی برای رفع آن اقدام می‌کنند. چنانچه قصد جراحی موضعی شکم از طریق پیشرفته‌ترین متدهای پزشکی را دارید، دکتر کرامت الله ترابی، بهترین جراح پلاستیک و ترمیمی در تهران به درمان شما کمک خواهند کرد.

کم عارضه ترین راهکار برای رفع شل شدگی شکم، روش‌های خانگی، ورزش منظم و درمان‌های پزشکی غیرجراحی است. هر چند ممکن است طول درمان با روش‌های غیرجراحی بیشتر باشد، اما کم‌خطر از روش‌های دیگر هستند. در صورتی که هیچ یک از روش‌های مذکور پاسخگو نباشد، جراحی آخرین گزینه برای لیفت شکم است.

درمان رفع افتادگی شکم از طریق روش‌های خانگی

برای درمان رفع افتادگی شکم می‌توانید از روش‌های خانگی از جمله تغذیه مناسب و ماساژ و کرم‌های لیفیتنگ استفاده کنید. در کنار هر روشی بهتر است از ورزش و تمرینات تقویتی غافل نشوید، مگر اینکه به دستور پزشک از انجام آن منع شوید. در ادامه به برخی از راهکارهای غیر پزشکی که در درمان شل شدگی مؤثر است اشاره می‌کنیم.

تغذیه مناسب برای درمان رفع افتادگی شکم

اولین کاری که پس از کاهش وزن و زایمان باید برای رفع افتادگی پوست شکم انجام دهید، داشتن رژیم غذایی مناسب است. اگر هدف شما بهبود خاصیت ارتجاعی پوست است، باید مصرف غذاهایی مثل ماهی و مرغ، آجیل، توت فرنگی، انواع سبزیجات، چربی‌های سالم مانند روغن زیتون و دانه‌های گیاهی و همچنین مصرف مرکبات را در برنامه خود بگنجانید. رژیم غذایی سالم برای تثبیت وزن در کنار ورزش به داشتن شکمی تخت به شما کمک می‌کند.

انجام منظم تمرینات تقویتی 

ورزش منظم در حالت عادی به رفع افتادگی شکم کمک می‌کند، اما بعضی از تمرینات برای جمع شدن و لیفیتینگ پوست شکم طراحی شده‌اند. زمانی که توده عضلانی شکم از دست می‌رود، این ناحیه از بدن خاصیت الاسیته خود را از دست می‌دهد. تمرینات قدرتی مانند ددلیفت، دوچرخه، پلانک و انجام حرکات مخصوص در شکل‌گیری مناسب فرم شکم موثر است و تأثیر آن را به مرور زمان مشاهده خواهید کرد.

ماساژ، استفاده از اسکراب و براشینگ بدن

از دیگر راهکارها برای درمان رفع افتادگی شکم، ماساژ پوست با روغن‌های کلاژن‌ساز از جمله روغن زیتون و نارگیل است. در مواردی که شل شدگی شکم زیاد نیست، اسکراب همزمان بدن با براشینگ پوست به صورت خشک باعث افزایش گردن خود می‌شود و در نتیجه اکسیژن رسانی به بافت های پوست نیز بیشتر خواهد شد. این عوامل در بهبود ظاهر پوست و رفع پیری آن تاثیرگذار است و می‌تواند به برگشت خاصیت ارتجاعی پوست شکم کمک کند.

مصرف مکمل‌ها برای رفع شکم افتاده

مصرف برخی از مکمل‌ها تحت نظر پزشک باعث سفت شدن پوست شکم ‌می‌شود. به‌طور مثال ویتامین C به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی در بدن عمل می‌کند و در کلاژن‌سازی نقش مهمی دارد. اگرچه در سبزیجات و میوه حجم مناسبی از این ویتامین وجود دارد، اما در کنار آنها می‌توانید از مکمل‌ها نیز استفاده کنید.

در کنار ویتامین C باید مصرف پروتئین را نیز افزایش دهید. پروتئین دارای دو اسید آمینه بسیار ضروری برای تولید کلاژن است که در گوشت و مکمل‌های بدنسازی وجود دارد و می‌توانید تحت نظر پزشک بهترین نوع مکمل کلاژن خوراکی را مصرف کنید تا فرایند بازسازی سلول‌های پوستی تسریع یابد.

 درمان‌ های پزشکی غیر جراحی شل شدگی شکم

در مواردی که افتادگی شکم به حدی باشد که روش‌های خانگی و حتی ورزش و تمرینات تقویتی مناسب نباشد، می‌توانید پزشکی غیر جراحی را امتحان کنید.

گرچه شکم افتاده مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند، اما این مسئله به علت به هم ریختن تناسب اندام بالاخص در بین خانم‌ها، موجب تغییر احساسات فرد نسبت به ظاهر خود خواهد شد. اگر شما هم با چنین مشکلی مواجه هستید، روش‌های پزشکی زیر می‌تواند برای حل این عارضه کمک‌کننده باشد.

روش هایفو

هایفو یک روش درمان غیر تهاجمی برای درمان رفع افتادگی شکم است که نه تنها نشانه‌های پیری پوست را کاهش می‌دهد، بلکه باعث سفت شدن پوست شکم یا هر ناحیه دیگر از بدن می‌شود. لیفت پوست با استفاده از هایفو تا حدودی امکان‌پذیر خواهد بود. درمان از طریق این روش باعث افزایش کلاژن‌سازی و خاصیت الاستیه پوست می‌شود و به مرور زمان آن را بسیار محکم می‌کند.

روش لیفت شکم با لیزر

استفاده از روش لیفت شکم با لیزر برای درمان شل شدگی پوست، بیشتر برای افرادی مناسب است که میزان افتادگی یا چربی‌های شکمی بسیار کمی دارند. انواع مختلف لیزر درمانی وجود دارد که باعث تولید کلاژن و بهبود رنگ پوست می‌شود. معمولاً نتایج لیفتینگ پوست با لیزر پس از چند ماه خود را نشان می‌دهد و می‌تواند برای سفتی بازو‌ها، معده و دیگر نواحی بدن مفید باشد. از طریق این روش شکم و پهلو در هر جلسه حدود ۲ تا ۴ سانتی‌متر کاهش سایز خواهد داشت.

خلاصه مطالب

برای درمان رفع افتادگی شکم می‌توانید از روش‌های خانگی و غیرپزشکی از جمله ورزش تمرینات تقویتی، ماساژ و اسکراب و همچنین مصرف مکمل‌ها و مواد غذایی مناسب استفاده کنید. اما در صورتی که این روش‌ها موثر نباشد، درمان‌های پزشکی از جمله لیفت شکم با لیزر و ابدومینوپلاستی بهترین گزینه است. 

با توجه به اینکه در عمل جراحی شکم، پوست‌های اضافه برداشته می‌شود، برای جلوگیری از عوارضی چون عفونت، خونریزی، نکروز پوستی و… باید به پزشک متخصص و مجرب مراجعه کنید. دکتر کرامت الله ترابی با برخورداری از سال‌ها سابقه جراحی موفق زیبایی، این عمل را با دقت و ظرافت و کمترین میزان عارضه انجام خواهند داد. برای دریافت مشاوره شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید. 

 



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

اصلاح پای پرانتزی در بزرگسالان با رو‌ش‌های مختلفی از جمله حرکات اصلاحی ورزشی، فیزیوتراپی و جراحی توسط متخصص ارتوپد صورت می‌گیرد. منشا پای پرانتزی عموما مادرزادی است و در بدو تولد ظاهر می‌شود. بنابراین اگر این بیماری در کودکی توسط دکتر حمیدرضا ابوعلی در مرکز ارتوپدی کودکان درمان شود، نیاز به جراحی در بزرگسالی وجود ندارد.

درمان پای پرانتزی در بزرگسالی بسیار سخت بوده و فقط با انجام عمل جراحی امکان‌پذیر است. درواقع درمان‌های دیگر مانند انجام حرکات اصلاحی، ورزش، فیزیوتراپی و رعایت رژیم غذایی مناسب برای استحکام استخوان‌ها تنها می‌تواند درد زانوها را کاهش دهد و از وخامت بیماری جلوگیری کند.

اگر احساس می‌کنید زانوهای شما به سمت بیرون پا انحراف دارد، از نظر پزشکی مبتلا به بیماری پای پرانتزی یا ژنوواروم هستید. بهتر است بلافصله پس از درک علائم بیماری خود و بد شکل شدن ظاهر پاها، به پزشک متخصص ارتوپد مراجعه کنید، زیرا درمان به موقع این عارضه، از زانو درد و ابتلا به آرتروز در آینده جلوگیری می‌کند.

پای پرانتزی چیست؟

ژنوواروم یا پای پرانتزی حالتی است که در آن پاها در زانو به سمت بیرون خم می‌شوند. به‌طوری که هنگام ایستادن، زانوها با هم برخورد نکنند. ظاهر پا پرانتزی بین 12 تا 18 ماهگی آشکارتر بوده و ممکن است در 1 یا هر دو زانو ایجاد شود. در بیشتر موارد، پاهای پرانتزی تا زمانی که کودک 3 یا 4 ساله شود به طور طبیعی درمان می‌شوند.

پای پرانتزی در کودکان طبیعی است و بیشتر به دلیل نحوه قرارگیری پای جنین در رحم مادر ایجاد می‌شود. این عارضه اگر در بدو تولد به مرور زمان از بین نرفت، با مراجعه به دکتر حمیدرضا ابوعلی ارتوپدی کودکان و انجام حرکات اصلاحی و گچ گرفتن پا درمان می‌شود.

اما پای پرانتزی در بزرگسالان به دلایل متعددی ممکن است ایجاد شود و همانطور که گفتیم، تنها راه درمان و اصلاح پای پرانتزی در بزرگسالان انجام عمل جراحی است.

اصلاح پای پرانتزی در بزرگسالان دکتر حمیدرضا ابوعلی | پای پرانتزی چیست؟ ارتوپدی کودکان

علت پای پرانتزی در بزرگسالان

دلایل ایجاد پای پرانتزی در بزرگسالان در مقایسه با کودکان بسیار متفاوت است. اگر بخواهیم در یک نمای کلی علل ایجاد پای پرانتزی در کودکان را توصیف کنیم باید بگوییم:

  • بیماری بلانت
  • تنگی فضای رحم مادر
  • اسیب‌دیدگی صفحات رشد
  • بالا بودن وزن کودک
  • نرمی استخوان

دلایلی هستند که سبب ایجاد پای پرانتزی در کودکان می‌شوند.

ولی برای اصلاح پای پرانتزی در بزرگسالان لازم است ابتدا دلایل ایجاد آن را بررسی کنیم. معمولا پای پرانتزی در بزرگسالان به علل زیر ایجاد می‌شود:

  • عدم تشخیص بیماری پای پرانتزی در کودکی
  • جوش نخوردن استخوان زانو پس از شکستگی
  • آرتروز زانو
  • کمبود ویتامین‌های دی، سی و کلسیم
  • اضافه وزن
  • عفونت در زانو
  • بیماری بلانت (بیماری بلانت در نوجوانان و بزرگسالان بسیار نادر است ولی گاهی به دلیل افزایش وزن در سنین بالا نیز رخ می‌دهد)
  • سندرم Weismann Netter Stuhl (سندرم (WNS) یک ناهنجاری اسکلتی نادر است که قسمت دیافیز هر دو استخوان درشت نی و نازک نی را با ضخیم شدن قشر خلفی و خم شدن قدامی خلفی درگیر می کند. این ناهنجاری معمولا دوطرفه و متقارن است. بیماران مبتلا به این سندروم معمولا قد کوتاهی دارند.

اصلاح پای پرانتزی در بزرگسالان

هر یک از پاهای ما از چهار استخوان تشکیل شده است:

استخوان ران

درشت نی (استخوان ساق پا)

کشکک (کاسه زانو)

فیبولا (استخوان بیرونی ساق پا یا نازک نی)

عارضه پای پرانتزی زمانی اتفاق می‌افتد که استخوان درشت نی به سمت داخل و زانو به سمت بیرون می‌چرخد.

بزرگسالانی که پاهای پرانتزی دارند، در معرض خطر ابتلا به آرتروز هستند. ناهماهنگی استخوان درشت نی و استخوان ران فشار زیادی بر کشکک زانو وارد می‌کند که باعث می‌شود غضروف اطراف مفصل زانو (منیسک جانبی و داخلی) سریع‌تر از حد معمول فرسوده شود.

با اطلاع از نحوه به وجود آمدن این بیماری، بهتر است به روش‌های غیر جراحی که سبب کاهش درد و تورم یا اصلاح شکل پاها می‌شود، بپردازیم.

اصلاح پای پرانتزی در بزرگسالان با ورزش

درمان پای پرانتزی در بزرگسالان با ورزش فقط می‌تواند از وخیم شدن آن جلوگیری کند. با این حال برای اصلاح فرم پاها معمولا دکتر حمیدرضا ابوعلی انجام ورزش‌های زیر را به شما پیشنهاد می‌کند:

  • حرکات کششی پاها
  • دوچرخه سواری
  • یوگا
  • پیلاتس
  • دورسی فلکشن پا

درمان پای پرانتزی با رعایت رژیم غذایی

نکته مهمی که افراد مبتلا به پای پرانتزی باید آن را در نظر بگیرند، رعایت رژیم غذایی است. البته داشتن تغذیه سالم و سرشار از ویتامین مختص بزرگسالان نیست و در ارتوپدی کودکان نیز برای درمان پای پرانتزی باید این مهم را جدی بگیرید.

همانطور که گفتیم، یکی از دلایل ایجاد پای پرانتزی در بزرگسالان کمبود ویتامین‌های دی، سی و کلسیم است. بنابراین لازم است در کنار ورزش کردن از یک رژیم غذایی سالم و سرشار از مواد مغذی استفاده کنید.

برای اصلاح پای پرانتزی در بزرگسالان، پروتئین‌ها، میوه و سبزی تازه، امگا 3 و غذاهایی که التهاب را کاهش می‌دهند باید در برنامه غذایی روزانه شما گنجانده شوند.

پوشیدن کفش طبی برای اصلاح پای پرانتزی

اصلاح پای پرانتزی در بزرگسالان با پوشیدن کفش‌های مخصوص یا انداختن کفی طبی در کفش نیز امکان‌پذیر است.

کفش‌های مخصوص پای پرانتزی با توزیع صحیح فشار بر زانو باعث کاهش درد و حل مشکل راه رفتن می‌شوند.

عمل جراحی

آخرین و موثرترین اقدام برای درمان پای پرانتزی انجام عمل جراحی است. عمل استئوتومی زانو پرانتزی به اصلاح شکل زانو و جلوگیری از تخریب بیشتر آن می‌پردازد. در این روش نیازی به تعویض کامل مفصل زانو نیست و پس از عمل و ریکاوری، بیمار متوجه کاهش چشم‌گیر درد زانو می‌شود.

خلاصه مطلب

اصلاح پای پرانتزی در بزرگسالان توسط دکتر متخصص ارتوپد باید جدی گرفته شود زیرا در غیر این صورت، وارد شدن فشار بیش از به زانو خطر آفرین است. مشکلاتی مانند پارگی منیسک، ساییدگی استخوان، درد شدید، آرتروز و غیره در نتیجه بی توجهی به درمان پای پرانتزی ایجاد خواهند شد.

دکتر حمیدرضا ابوعلی در مرکز ارتوپدی کودکان با تشخیص به هنگام پای پرانتزی به درمان و جلوگیری از ایجاد این عارضه در بزرگسالی می‌پردازند.

 



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

بهترین مرکز ارتوپدی کودکان دکتر حمیدرضا ابوعلی با انجام کلیه جراحی‌های فوق تخصصی و سایر روش‌های غیر جراحی، برای درمان بیماری‌هایی مانند پا پرانتزی، بیماران فلج مغزی، جوش نخوردگی شکستگی‌ها و غیره سلامت فیزیکی کودکان را تضمین می‌کند.

هر پدر و مادری مراقبت از فرزند را سرلوحه زندگی خود قرار می‌دهد، بنابراین یافتن پزشک مناسب تضمین می‌کند که فرزند شما به سطح مناسب مراقبت و بهداشت دسترسی دارد. ارتوپدی کودکان تنها یکی از تخصص‌های فراوان پزشکی است که مراقبت‌های بهداشتی اطفال در زمینه استخوان، ماهیچه و مفاصل را مدیریت می‌کند.

در این مطلب، نه‌تنها با مفهوم ارتوپدی کودکان و وظایف بهترین دکتر ارتوپد آشنا می‌شوید بلکه مسیر شما برای یافتن بهترین مرکز ارتوپدی کودکان هموار می‌شود، پس همراه ما باشید.

ارتوپدی کودکان چیست؟ | ارتوپدی کودکان

ارتوپدی اطفال بر تشخیص، درمان و مدیریت مشکلات مفاصل، ماهیچه‌ها و استخوان‌های کودکان تمرکز دارد. پزشکان متخصص در این زمینه را ارتوپد اطفال می‌نامند و تخصص آن‌ها، درمان تمام بیماری‌های اسکلتی عضلانی دوران کودکی اعم از مادرزادی، رشدی یا اکتسابی است.

یک متخصص ارتوپد کودکان می‌تواند در صورت لزوم برای درمان بیماری عمل جراحی انجام دهد، اما درمان‌های دیگر غیر جراحی نیز وجود دارند. تمام انواع درمان‌های ارتوپدی معمولا در بهترین مرکز ارتوپدی کودکان توسط دکتر حمیدرضا بوعلی با بالاترین کیفیت انجام می‌شوند.

چرا به ارتوپد کودکان مراجعه کنیم؟

کودکان برای درمان‌های مربوط به مفاصل، استخوان‌ها و عضلات توسط متخصصین اطفال به ارتوپدهای کودکان ارجاع داده می‌شوند.

در ادامه چند دلیل برای مراجعه به بهترین مرکز ارتوپدی کودکان آورده شده است:

  • اسکولیوز
  • عفونت استخوان و مفاصل
  • لنگیدن یا سایر مشکلات راه رفتن
  • مسائل ستون فقرات
  • مشکلات اعصاب
  • مشکلات حرکتی
  • ناهنجاری‌های رشد
  • شکستگی استخوان
  • پاچنبری
  • آسیب‌های ورزشی
  • جراحی‌های پا یا مچ پا
  • بدشکلی اندام

 

از یک متخصص ارتوپد کودکان چه انتظاری باید داشت؟

همیشه بردن اطفال به مرکز ارتوپدی کودکان نزد پزشک به دلیل ترس آن‌ها با چالش‌های زیادی روبرو است. ولی شناخت بهترین ارتوپد کودکان راه را برای شما هموارتر خواهد کرد.

ارزیابی پزشکی

یک پزشک ارتوپد اطفال مهارت‌های لازم را برای صحبت با کودکان در مورد شرایط پزشکی آن‌ها دارد. کودکان شرایط فیزیکی مختلفی نسبت به بزرگسالان دارند و اغلب آن‌ها را به گونه‌ای متفاوت پردازش می‌کنند که تشخیص آن را برای پزشک متخصص در درمان دشوار می‌کند. دکتر حمیدرضا ابوعلی با کودک صحبت می‌کند تا مشکلات او را درک کرده و بر این اساس یک برنامه درمانی ایجاد کند.

دکتر ارتوپد اطفال معمولا مطب خود در بهترین مرکز ارتوپدی کودکان را با در نظر گرفتن سلیقه آن‌ها تزئین می‌کند و باعث می شود در یک محیط بالینی احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

درمان

پس از تکمیل فرآیند تشخیص، متخصص ارتوپد اطفال بسته به شدت علائم، برنامه درمانی را طراحی می‌کند. اگر علائم خیلی شدید نباشد، ممکن است پزشک ابتدا گچ، بریس یا فیزیوتراپی را پیشنهاد کند. اما اگر نتایج مثبت نباشد، ممکن است به سراغ روش‌های جراحی برود.

لازم است بدانید بهترین دکتر ارتوپد کودکان نه‌تنها باید در درمان آسیب‌ها و بیماری‌های عضلانی، استخوانی و مفصلی مهارت داشته باشد، بلکه در درمان بیماری‌های اسکلتی- عضلانی ظریف نیز متخصص باشد. ارتوپد اطفال همچنین باید بتواند به کودک شما در طول زمان رشد استخوانی و عضلانی کمک کند.

آسیب های رایج ارتوپدی کودکان و نحوه درمان آن‌ها

جراحان ارتوپدی اطفال برای تشخیص و درمان ماهیت منحصر به فرد آسیب‌های ارتوپدی در کودکان آموزش دیده‌اند. دکتر حمیدرضا ابوعلی در بهترین مرکز ارتوپدی کودکان چندین فاکتور را هنگام تهیه یک برنامه درمانی برای کودک شما در نظر می‌گیرد، از جمله:

  • آسیب احتمالی به صفحات رشد
  • چگونه یک آسیب یا شرایط ممکن است کودک را در مراحل بعدی زندگی تحت تاثیر قرار دهد

صدمات متداول ناشی از زمین خوردن، ورزش و سایر فعالیت‌های بدنی عبارتند از:

  • شکستگی استخوان
  • دررفتگی مفصل
  • رگ به رگ شدن، کشیدگی و پارگی عضلات، تاندون‌ها و رباط‌ها

شکستگی استخوان

شکستگی استخوان در کودکان بسیار شایع است و ممکن است در نتیجه فعالیت‌های ورزشی، بازی و شیطنت و موقعیت‌های گوناگون دیگر رخ دهد.

نحوه تشخیص شکستگی استخوان

پس از مشاهده هر یک از علائم به بهترین مرکز ارتوپدی کودکان مراجعه کنید:

  • درد شدید
  • دردی که بیش از چند روز پس از زمین خوردن یا جراحت طول بکشد
  • تورم، کبودی یا خونریزی
  • بی حسی و گزگز
  • ناتوانی در راه رفتن یا کج راه رفتن

دررفتگی ها

دررفتگی زمانی اتفاق می‌افتد که نیروی شدیدی روی یک رباط وارد می‌شود که انتهای دو استخوان متصل را از هم جدا می‌کند. ضربه شدید حتی می‌تواند باعث دررفتگی مفصل شود.

علائم دررفتگی

هر کودکی ممکن است علائم دررفتگی را متفاوت از سایرین تجربه کند. با این حال، رایج‌ترین علائم این آسیب عبارتند از:

  • درد شدید در ناحیه آسیب دیده
  • تورم در ناحیه آسیب دیده
  • مشکل در استفاده یا حرکت دادن ناحیه آسیب دیده به صورت عادی
  • تغییر شکل ناحیه دررفته

تشخیص دررفتگی

دکتر حمیدرضا ابوعلی با معاینه فیزیکی می‌تواند دررفتگی را تشخیص دهد. یک روش تشخیصی، مانند اسکن اشعه ایکس یا تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI)، تصویر کامل‌تری از آسیب ارائه می‌دهد.

آسیب‌های ورزشی

آسیب‌های ورزشی از شایع‌ترین صدمات ارتوپدی اطفال است. اگر کودک شما در زمین فوتبال دچار در رفتگی یا شکستگی استخوان شد، می‌توانید با مرجعه به بهترین مرکز ارتوپدی کودکان، نسبت به درمان او اقدام کنید.

خلاصه مطلب

پزشکان ارتوپدی اطفال بخش اساسی مراقبت‌های بهداشتی اطفال هستند و خدماتی را ارائه می‌دهند که به کودکان در رشد و درمان آسیب‌ها یا شرایط مختلف کمک می‌کند. در مورد مسائل ارتوپدی اطفال، مانند مشکلات استخوان و مفاصل، جستجوی تخصص یک جراح ارتوپد اطفال ماهر و با تجربه بسیار مهم است.

دکتر حمیدرضا ابوعلی جراح و متخصص ارتوپدی اطفال با ارائه درمان‌های جراحی و غیر جراحی معمول در بهترین مرکز ارتوپدی کودکان، به کودک شما کمک میکند توان حرکتی از دست رفته را بازیابد.

 



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

با اطلاع از لیست شغل‌ های پر درآمد در کانادا، به راحتی می‌توانید میزان حقوق دریافتی سالانه در هر یک از استان‌های این کشور را بررسی کنید و برای دریافت جاب آفر اقدام نمایید. جهت دریافت ویزای کار کانادا و فعالیت در مشاغل پردرآمد این کشور با موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان تماس بگیرید.

مشاغل پزشکی، بازاریابی و شغل‌های حوزه مهندسی و فنی بیشترین میزان درآمد را دارند. از این رو هر ساله تعداد زیادی مهاجر برای اقامت در این کشور جهت فعالیت و دریافت حقوق بالا درخواست می‌دهند. با توجه به اینکه از طریق برنامه‌های مختلف می‌توانید برای کار در کشور کانادا و اقامت موقت و دائم اقدام کنید، بهتر است قبل از هر چیز با میزان دستمزد ماهانه هر شغل آشنایی داشته باشید.

معرفی لیست شغل‌ های پر درآمد در کانادا

با بررسی لیست شغل‌ های پر درآمد در کانادا می‌توانید برای دریافت جاب آفر از این کشور اقدام کنید. چنانچه مقیم کانادا هستید، این امکان را دارید تا در شغل‌هایی که بیشترین میزان دستمزد را دارند فعالیت کنید. مشاغل پردرآمد کشور کانادا عمدتاً در حوزه پزشکی، فنی، مهندسی، بازاریابی، حسابداری و مالی هستند و بیشتر افراد حداقل حقوق دریافتی 4 هزار دلار به بالا را دریافت می‌کنند. به دلیل اهمیت این موضوع، در ادامه لیست شغل‌ های پر درآمد در کانادا را ارائه خواهیم کرد.

پردرآمدترین شغل‌های حوزه پزشکی در کانادا

در کشور کانادا بالاتر از مشاغل حوزه پزشکی و سلامت ازنظر میزان دستمزد نداریم. امکان ندارد یک لیست مشاغل پردرآمد در کانادا را پیدا کنید که شغل‌های پزشکی در آن وجود نداشته باشند. با توجه به ضرورت اطلاع از میزان دستمزد ماهانه در مشاغل پزشکی، در جدول زیر اطلاعاتی را در این زمینه ارائه کرده‌ایم.

شغل میانگین درآمد ماهانه
جراح/ پزشک 25,000 دلار
متخصص قلب و عروق 25,000 دلار
متخصص بیهوشی 24,000 دلار
متخصص ارتودنسی 24,000 دلار
داروساز 10,000 دلار
پزشک پرستار 10,000 دلار
پرستار 7,000 دلار

عددهای مربوط به دستمزد میانگین درآمد هستند را نشان می‌دهند، یعنی درآمدهایی بیشتر و کمتر از این رقم‌ها نیز در این کشور وجود دارند. به‌علاوه شرایط پرداختی این درآمدها اصلاً مشخص نیست؛ مثلاً درآمد مربوط به پزشکان تحت تأثیر عواملی چون سابقه‌ کار، مدرک تحصیلی، استان و شهر کانادا است.

پردرآمدترین شغل‌های حوزه پزشکی در کانادا | دکتر نجما توکلیان

 پردرآمدترین مشاغل مهندسی در کانادا

مهندسی از دیگر حوزه‌های شغلی پردرآمد در کشور کانادا است. بیشتر متقاضیانی که درخواست کار در این کشور را دارند، مایل به فعالیت در مشاغل این حوزه هستند و مهندسان باتجربه می‌توانند درآمد بسیار خوبی در کانادا داشته باشند. به این ترتیب و به دلیل اهمیت این موصوع در جدول زیر لیست شغل‌ های پر درآمد در کانادا در حوزه مهندسی را ارائه کرده‌ایم.

شغل میانگین درآمد ماهانه
مهندس داده 10,000 دلار
مهندس پتروشیمی 9,500 دلار
مهندس خطوط لوله 9,200 دلار
مهندس معدن 9,200 دلار
مهندس برق 7,500 دلار
مدیر پروژه 7,500 دلار
مهندس مکانیک 7,000 دلار

 پردرآمدترین مشاغل فنی در کانادا

مشاغل فنی بازار کار بسیار خوبی در کشور کانادا دارند. فنی‌کارهای فعال در کانادا می‌توانند حداقل میانگین 6 هزار دلار در ماه حقوق داشته باشند. از آنجا که تنوع این دسته از شغل‌ها بسیار زیاد است، در ادامه به تعدادی از مشاغل فنی پردرآمد در کانادا اشاره کرده‌ایم.

شغل میانگین درآمد ماهانه
لوله‌کش 6,500 دلار
جوشکار 6,500 دلار
مهندس کامیون و حمل‌ونقل 6,500 دلار
تکنسین تجهیزات سنگین 6,250 دلار
تعمیرکار یخچال و سیستم‌های تهویه 6,200 دلار
نجار 5,700 دلار
برق‌کار 5,200 دلار
راننده 4,000 دلار

 لیست شغل‌ های پر درآمد در کانادا در حوزه IT

نمی‌شود لیستی از مشاغل پردرآمد کشور کانادا را در اختیار داشت و نام شغل‌های محبوب حوزه IT را در آن ندید. با توجه به اینکه حوزه IT بسیار مهارت‌محور است، هرچقدر توانایی و مهارت بیشتر و همچنین کارنامه مناسب‌تری داشته باشید، می‌توانید دستمزد بالاتری بگیرید.

توسعه آنلاین کسب‌وکارها و پیشرفت تکنولوژی در این کشور، بخش مهمی از اقتصاد کانادا را قبضه کرده و  بازار کار رشته آی تی در این کشور، فرصت مناسبی برای متخصصان به‌وجود آورده است. در ادامه این مقاله از سایت دکتر نجما توکلیان، میانگین درآمد ماهانه کارکنان بخش آی تی را لیست کرده‌ایم تا اطلاعات کاملی از مشاغل این حوزه داشته باشید.

شغل میانگین درآمد ماهانه
معمارِ ابر (متخصص فضای ابری) 11,000 دلار
مهندس توسعه‌ نرم‌افزار 10,000 دلار
توسعه‌دهنده Java 8,500 دلار
متخصص هوش مصنوعی 8,000 دلار
توسعه‌دهنده .NET 7,500 دلار
متخصص سرور و فضای داده 7,500 دلار
برنامه‌نویس فول استک 7,500 دلار
توسعه‌دهنده نرم‌افزار 6,600 دلار

 پردرآمدترین شغل‌های فروش و بازاریابی در کانادا

بد نیست سری هم به بازار کار مشاغل حوزه فروش و بازاریابی بزنیم. مشاغل حوزه بازاریابی حقوق بسیار مناسبی در کانادا دارند و می‌توانید ماهانه 8 هزار دلار به صورت میانگین دریافت کنید. فهرست مشاغل این حوزه شامل موارد زیر است.

شغل میانگین درآمد ماهانه
مدیر محصول 8,500 دلار
مدیر توسعۀ کسب‌وکار 7,500 دلار
مدیر کمپین‌های تبلیغاتی 7,500 دلار
مدیر مارکتینگ 7,500 دلار
مدیر محتوا 7,000 دلار
متخصص سئو 6,500 دلار
متخصص فروش 6,500 دلار

 لیست شغل‌ های پر درآمد حوزه حسابداری و مالی کانادا

حوزه مالی و حسابداری در کشور کانادا نیز جزو مشاغل بسیار و پردرآمد به حساب می‌آید. هر ساله حسابداران زیادی از کشورهای سراسر دنیا بالاخص ایران برای دریافت پیشنهاد کار از کارفرمایان کانادایی درخواست می‌دهند، چراکه می‌توانند به دستمزد بالایی برسند. میانگین درآمد حوزه حسابداری که در لیست شغل‌ های پر درآمد در کانادا قرار دارد را در جدول زیر ارائه کرده‌ایم.

شغل میانگین درآمد ماهانه
بازرس مالی 8,500 دلار
مدیر حسابداری 7,500 دلار
تحلیلگر کسب‌وکار 7,000 دلار
حسابدار مالیاتی 6,000 دلار
حسابدار 5,000 دلار

خلاصه مطالب

لیست شغل‌ های پر درآمد در کانادا شامل مشاغل حوزه پزشکی، مالی و حسابداری، حوزه بازاریابی و فروش و همچنین شغل‌های مهندسی و فنی است. در هر یک از این مشاغل افراد ماهانه از 4000 دلار به بالا دریافت می‌کنند و نسبت به مشاغل دیگر دستمزد بیشتری دارند. هر ساله بسیاری از متقاضیان در سراسر جهان به دلیل ثبات اقتصادی کانادا و فرصت‌های شغلی مناسب این کشور، برای اقامت موقت و دائم اقدام می‌کنند. متقاضیانی که از طریق برنامه‌های مختلف ویزای کار دریافت می‌کنند، می‌توانند در شغل‌های تخصصی فعالیت داشته باشند.

چنانچه قصد دریافت ویزای کار کانادا و فعالیت در شغل‌های پردرآمد این کشور را دارید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان، کارشناس امور مهاجرتی کانادا در تماس باشید. کارشناسان رسمی این موسسه از طریق بهترین روش‌ها، اقامت موقت و دائم این کشور را برای شما دریافت می‌کنند. جهت دریافت مشاوره در ارتباط با شغل‌های پردرآمد این کشور با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا برای هر متقاضی و براساس بیزینس پلن کسب و کار متفاوت است. دریافت این ویزا در بازه‌های زمانی مخصوص انجام می‌شود و هر مرحله از درخواست ممکن است ماه‌ها زمان ببرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط با زمان صدور ویزای استارتاپ کانادا با موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان، وکیل رسمی مهاجرتی کانادا تماس بگیرید.

متقاضیان برای دریافت ویزای استارتاپ کشور کانادا باید مراحل متعددی از جمله مرحله اسال درخواست به مراکز رشد، درخواست مجوز کار و دریافت اقامت دائم را طی کنند و هریک از این مراحل ماه‌ها به طول می‌انجامد. از این رو نمی‌توان زمان مشخصی را برای اخذ این ویزا در نظر گرفت.

 

مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کشور کانادا 

مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا 18 تا 48 ماه است. ویزای استارتاپ یکی از بهترین و موفق‌ترین مسیرها برای اخذ اقامت دائم این کشور است. به همین دلیل اخذ این نوع ویزا نسبت به دیگر ویزاهای کشور کانادا طولانی‌تر است.

پروسه دریافت ویزای استارتاپ کانادا دارای مراحل خاصی است و هر مرحله بازی‌های زمانی مخصوص به خود را دارد. در ادامه به کلیه مراحلی که لازم است طی کنید اشاره می‌کنیم.

ارسال درخواست به مراکز رشد و انکوباتورها

اولین گام در پروسه استارتاپ کانادا دریافت نامه پشتیبانی از LOS است. از زمانی که درخواست خود را ارسال می‌کنید تا دریافت نامه چند هفته تا چند ماه طول می‌کشد و. ممکن است برای انجام مصاحبه نیز برای شما نامه ارسال شود. برخی از افراد ممکن است نامه پشتیبانی را در هفته دوم دریافت کنند، اما انکاباتور ممکن است 3 تا 4 ماه بعد پاسخ شما را بدهد. در این مرحله باید یک برنامه را تکمیل کنید قبل از اینکه بتوانید los را دریافت نمایید.

مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کشور کانادا  | دکتر نجما توکلیان

درخواست مجوز کار کانادا

به فرض اینکه نامه حمایتی خود را دریافت کرده‌اید، می‌توانید بلافاصله برای مجوز کار درخواست دهید. در این صورت بسته به محلی که در آن پروسه دریافت ویزا انجام می‌شود، زمان پردازش متفاوتی در نظر گرفته خواهد شد. زمان‌های پردازش پرونده‌های مهاجرتی متفاوت است و برخی از افراد ممکن است مجوز خود را حدود ۵ ماه دریافت کنند. در این شرایط به منظور پیگیری زمان رسیدگی به پرونده خود به وب سایت IRCC مراجعه کنید.

درخواست جهت اخذ اقامت دائم

زمانی که درخواست مجوز کار کانادا را ارسال می‌کنید، باید همان لحظه برای دریافت اقامت دائم نیز درخواست دهید. زمان پردازش PR یا اقامت دائم در حال حاضر بیش از ۳۰ ماه به طول می‌انجامد.

عوامل موثر در تأخیر مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا

مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا با وجود کامل بودن مدارک و داشتن بیزینس پلن قوی می‌تواند کمتر از ۴۸ ماه به طول بینجامد. حتی برخی از افراد در بازه زمانی ۱۸ ماهه ویزای خود را دریافت کنند؛ اما اشتباهات زیر می‌تواند باعث ریجکتی یا به تأخیر افتادن درخواست شما برای ویزای استارتاپ کانادا شود:

وجود نقص در مدارک ارسالی

متقاضیانی که قصد دارند برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا اقدام کنند، باید مدارکی مانند اسناد حقوقی، بیزینس پلن قوی و مدارک مالی را ارائه کنند. از آنجا که بسیاری از درخواست‌هایی که ریجکت می‌شوند، به علت نقص در ارائه مدارک است، وکیل شما می‌تواند برای تقویت درخواست مدارک اضافی را نیز بررسی نماید.

دکتر نجما توکلیان وکیل رسمی امور مهاجرتی کانادا با بررسی کامل پرونده مهاجرتی شما و ارائه بیزینس پلن مناسب ریسک تأخیر و ریجکتی اخذ این ویزا را به حداقل می‌رساند. کارشناسان رسمی مهاجرتی نیز با ارائه مدارک اضافه و ارائه مشاوره‌های کافی در زمان درخواست مجوز کار و ارسال درخواست اقامت دائم، به دریافت سریع‌تر ویزای استارتاپ کانادا به شما کمک خواهند کرد.

بیزینس پلن ضعیف

هدف از صدور ویزای استارتاپ کانادا، جذب کسب و کارهای خلاق و نوآورانه است. اگر بیزینس پلن شما ضعیف باشد، درخواست شما به راحتی رد می‌شود یا وقفه طولانی در صدور ویزای استارتاپ ایجاد خواهد شد.

اثبات مهارت‌های زبانی

داشتن نمره زبان انگلیسی و فرانسوی بسیار اهمیت دارد. با توجه به ضرورت داشتن حداقل نمره زبان در آزمون‌هایی مانند آیلتس، عدم کسب نمره مورد نیاز بر زمان پردازش پرونده شما تاثیرگذار است. چنانچه نمره زبان شما بالاتر باشد، شانس صدور ویزا بیشتر خواهد بود. 

عدم برخورداری از سازمان‌های حامی

اسپانسر مناسب برای دریافت ویزای استارتاپ بسیار ضروری است و یک سازمان مورد تأیید در کانادا باید از کسب و کار شما پشتیبانی کند. عدم داشتن این حمایت باعث رد یا تأخیر در درخواست شما خواهد شد.

خلاصه مطالب

مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا از 18 تا 48 ماه به طول می‌انجامد. در صورت تکمیل بودن مدارک از جمله اسناد حقوقی و اثبات مدارک مبنی بر اثبات تمکن مالی و همچنین بیزینس پلان قوی ممکن است پروسه دریافت ویزا کمتر شود. متقاضیانی که طرح خلاقانه‌ای ارائه کرده‌اند، موق به اخذ این نوع ویزا در مدت زمان کوتاه‌تر و در بازه زمانی ۱۸ ماهه شده‌اند.

از این رو بسیار اهمیت دارد قبل از ارسال درخواست با وکیل مهاجرتی در ارتباط باشید تا نواقص پرونده شما برطرف شود. دکتر نجما توکلیان، وکیل رسمی امور مهاجرت کانادا با داشتن سال‌ها سابقه در زمینه دریافت انواع ویزای کانادا در سریع‌ترین زمان ممکن ویزای استارتاپ این کشور را برای شما دریافت خواهند کرد. شما می‌توانید از طریق شماره‌های مندرج در صفحه اصلی سامانه با کارشناسان رسمی موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان در تماس باشید و اطلاعات لازم را در این زمینه دریافت کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

اکوی قلب جنین برای چه کسانی است؟ اکوکاردیوگرافی تست مشابه سونوگرافی است و برای تشخیص نامنظمی‌های قلب جنین و بیماری‌های مادرزادی و عملکرد قلب تجویز می‌شود. با توجه به اینکه نتایج این تست بسیار اهمیت دارد، برای انجام آن می‌توانید به مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی مراجعه کنید. در اکوی قلب از امواج صوتی استفاده می‌شود که توسط آن ساختارهای قلب جنین انعکاس می‌یابد. یک دستگاه این امواج صوتی را تجزیه و تحلیل می‌کند و یک تصویر از داخل قلب می‌سازد

تصویر دریافتی اطلاعاتی را درباره اینکه قلب نوزاد چگونه شکل گرفته یا به درستی کار می‌کند ارائه می‌دهد. از طریق اکوکاردیوگرافی پزشک می‌تواند جریان خون درون قلب جنین را بررسی کند و هرگونه نقص و وضع غیر عادی از جمله وجود حفره در قلب، تنگ شدن سرخرگ‌ها، باز و بسته شدن ناقص دریچه‌های قلب را تشخیص دهد.

اکوی قلب جنین برای چه کسانی لازم است؟

اکوی قلب جنین برای چه کسانی است؟ در حالت عادی زنان باردار به اکوی جنین نیازی ندارند. البته در موارد نادر که سونوگرافی آنومالی عدم تکامل ۴ حفره قلب را نشان دهد و یا ضربان قلب به صورت غیرعادی باشد، حتماً باید اکوکاردیوگرافی را انجام داد. در مجموع گروه‌های زیر باید اکوی قلب را انجام دهند:

1- سابقه خانوادگی بیماری‌های قلبی یا نارسایی مادرزادی قلبی

2- داشتن کودک با سابقه بیماری‌های قلبی در خانواده

3- مصرف الکل و مواد مخدر در زمان بارداری توسط مادر

4- مصرف داروهای تراتوژن در دوران حاملگی از جمله ضد تشنج‌ها، آمفتامین، وارفارین، لیتیوم ویتامین A (رتینوئیک اسید)

5- ابتلا مادر به بیماری‌های متابولیک در دوران حاملگی از جمله لوپوس، دیابت نوع یک، فنیل کتونوریا که یک نقص در تجزیه اسیدآمینه‌ فنیل آلانین است.

6- ابتلا مادر به بیماری‌های دوران حاملگی مانند سیتومگالوویروس، سرخچه و…

7- در صورت داشتن سقط مکرر

8- بررسی بیماری‌های کروموزومی در دوران جنینی

تشخیص به موقع بیماری‌های قلبی از طریق اکو

اکوگرافی در موارد زیادی سالم بودن قلب جنین را تأیید می‌کند. نقض‌های جزئی مثل یک حفره کوچک معمولاً خود به خود بهبود می‌یابند و نیازی به اقدامات درمانی نیست؛ اما اگر قلب جنین مشکل جدی داشته باشد، باید برای تشخیص زود هنگام مراجعه کنید. چرا که اغلب مشکلاتی از این قبیل را می‌توان قبل از تولد برطرف کرد.

در برخی موارد ممکن است نیاز باشد پس از زایمان یک سری اقدامات را برای رفع مشکلات جنین انجام دهید. در چنین مواردی باید نوزاد خود را در بیمارستان‌هایی به دنیا آورید که بخش مراقبت‌های ویژه مخصوص نوزادان داشته باشد.

برخی از نارسایی‌های قلبی جنین را می‌توان از طریق روش‌های موجود درمان کرد؛ اما در صورت تشخیص نارسایی‌های پیچیده که غیر قابل درمان هستند، از همان ابتدا می‌توان نواقص قلبی را تشخیص داد و با اجازه قانونی پزشک، حاملگی خاتمه می‌یابد.

برای انجام اگوگرافی باید به مراکز سونوگرافی و رادیولوژی تخصصی که دارای امکانات و دستگاه‌های پیشرفته هستند، مراجعه کنید. از آنجاکه دریافت نتایج صحیح و بدون خطا از اکوی قلب جنین بسیار اهمیت دارد، جهت انجام این تست به مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی با مدیریت دکتر محمد حسین اخلاقی نیا مراجعه کنید.

اکوی قلب جنین چه زمانی انجام می‌شود؟

اکوگرافی قلب جنین در هر زمانی پس از هفته 17 و 18 بارداری انجام می‌شود. از طریق فناوری‌های جدید و مبدل‌های اندوواژینال تصویر دقیقی از جنین در هفته دوازدهم به دست می‌آید. اگر اسکن قبل از هفته هفدهم انجام شود، احتمالاً پزشک از شما می‌خواهد که برای دریافت تصاویر دقیق‌تر دوباره تست را انجام دهید.

در برخی از موارد ۱۸ هفته برای انجام اکوی قلب بسیار زود است، اما زمانی که پزشک احتمال نقص قلبی را در جنین تشخیص می‌دهد، باید برای مطالعه اولیه از طریق سونوگرافی عکس‌های اضافی دریافت کند.

متخصص قلب اطفال با دریافت تصاویر تفسیر دقیقی را از نواقص قلبی ارائه می‌کند، از جمله اینکه آیا این نقص قبل از تولد روی جنین تأثیر دارد یا خیر؟ یا اینکه نیاز به انتقال فوری پس از تولد خواهد داشت و باید جراحی قلب صورت بگیرد؟ در همه موارد برای انجام اکوکاردیوگرام جنین باید اقدام کنید تا اطلاعات بیشتری برای زایمان به دست آورید.

متخصص قلب اطفال ممکن است برای جلوگیری از هرگونه پیشامدی این تست را در چند مرحله انجام دهد. برخی از نواقص قلبی ممکن است به طور چشمگیری خطر مشکلات ژنتیکی مانند سندروم دان و سندروم دی جورج را افزایش دهند. از طرفی توبروس اسکلروزیس و تومورهای خوش‌خیم در قلب پیامدهای زیادی برای رشد غیر طبیعی مغز دارند. اکوی قلب جنین برای مادرانی که در سونوگرافی غربالگری، نتایج مشکوکی داشته‌اند بسیار اهمیت دارد.

خلاصه مطالب

اکوی قلب جنین برای چه کسانی است؟ این تست برای مادران بارداری که سابقه خانوادگی بیماری قلبی داشته‌اند تجویز می‌شود. در مواردی که مادر مبتلا به بیماری‌های متابولیکی مانند دیابت لوپوس است نیز انجام این آزمایش بسیار ضرورت دارد.

با توجه به اینکه نواقص قلبی می‌تواند باعث ایجاد مشکلات ژنتیکی مانند سندروم دان و تومورهای خوش‌خم قلب شود، از این رو بهتر است این آزمایش را در سریع‌ترین زمان ممکن در هفته هجدهم بارداری انجام دهید. برای انجام این تست حساس می‌توانید مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی، ارائه‌دهنده خدمات مربوط به اکوی قلب جنین مراجعه کنید. در این مرکز تشخیصی اکوگرافی قلب با دستگاه‌های پیشرفته و تحت نظر پزشکان متخصص انجام می‌شود و می‌توانید دقیق‌ترین تفسیر و نتیجه را دریافت نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

اطلاع از نکات مهم برای تخلیه چربی شکم و مراقبت‌های پس از آن به شما کمک می‌کند تا به‌طور دقیق ارزیابی کنید که مناسب این عمل هستید یا خیر. برای کسب اطلاعات کامل در ارتباط با عمل تخلیه چربی شکم و نکات مراقبتی پس از آن با مطب دکتر کرامت الله ترابی تماس بگیرید.

در جراحی لیپوماتیک شکم نیازی به ایجاد برش بزرگ نیست و فقط یک سوراخ ۳ تا ۵ میلیمتری در شکم ایجاد می‌شود. از طریق این سوراخ، لوله کانولا به شکم وارد می‌شود و با انتشار امواج فراصوت، بافت چربی زیر پوست به طور کامل تجزیه خواهد شد. این روش بدون بیهوشی عمومی در یک جلسه انجام می‌شود و مزایای زیادی را برای لاغری موضعی به همراه دارد.

آشنایی با نکات مهم برای تخلیه چربی شکم

اطلاع از نکات مهم برای تخلیه چربی شکم بسیار اهمیت دارد، چرا که می‌توانید با انجام معاینات و آزمایش‌های لازم بررسی کنید که آیا مناسب چنین عملی هستید یا خیر و همچنین راحت‌تر خود را برای جراحی آماده کنید. نکات مهم قبل از انجام لیپوماتیک شکم که موفقیت‌آمیز بودن نتایج عمل را چندین برابر می‌کند شامل موارد زیر است:

۱- از یک هفته پیش از جراحی مصرف سیگار را قطع کنید. این کار به روند بهبود اسکار و جای زخم بسیار کمک می‌کند.

۲- در ارتباط با داروهای مصرفی با جراح صحبت کنید، چراکه مصرف داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی و قرص های ضدانعقاد خطر افزایش خونریزی حین عمل را افزایش می‌‎دهد.

۳- نتایج آزمایش‎ات تجویزی توسط پزشک را ارائه کنید و حداقل ۸ ساعت پیش از انجام عمل ناشتا باشید.

۴- روز عمل از لباس راحتی استفاده کنید و اعضای خانواده یا یکی از دوستان، برای ترخیص شما را همراهی کنند.

نکات مهم در مورد فرایند تخلیه چربی شکم

چنانچه قصد تخلیه چربی‌های شکم را دارید، توصیه می‌کنیم حتماً با فرایند این نوع جراحی آشنا شوید. در این صورت می‌توانید راحت‌تر برای انجام این عمل تصمیم‌گیری کنید. در عمل تخلیه چربی شکم، پزشک متخصص پس از اطمینان از بی‌حسی موضعی یک یا چند برش بسیار کوچک در شکم را ایجاد می‌کند. سپس از طریق این برش‌‎ها لوله کانولا را وارد بافت های زیر پوستی شکم می‌کند تا چربی‌‎های اضافی تجزیه شوند و به‎ شکل محلول از بدن تخلیه شوند.

فرآیند جراحی لیپوماتیک می‌تواند ۴۵ دقیقه تا یک ساعت به طول بینجامد. از آنجا که در ناحیه شکم برش بزرگی ایجاد نمی‌شود، نیازی به بستری و بیهوشی کامل نیست و دروان نقاهت بسیار کوتاهی خواهید داشت. معمولاً عمل لیپوماتیک شکم و پهلو به‌صورت همزمان انجام می‎شوند و شما می‌توانید علاوه‌بر تخلیه موضعی چربی‌های شکم، برای عمل لیپوپلاستی پهلو نیز اقدام کنید.

برای تخلیه چربی شکم تحت نظر بهترین جراح پلاستیک و ترمیمی در تهران به مطب دکتر کرامت الله ترابی مراجعه کنید. از مهم‌ترین مزایای انجام این عمل تحت نظر دکتر کرامت الله ترابی، اطلاع از نکات مهم برای تخلیه چربی شکم قبل و پس از جراحی است و کادر پزشکی مشاوره‌های لازم را در هر مرحله در اختیار شما قرار خواهند داد.

نکات مهم پس از جراحی تخلیه چربی شکم | دکتر کرامت الله ترابی

نکات مهم پس از جراحی تخلیه چربی شکم

پس از جراحی لیپوماتیک شکم برای اینکه دچار هیچ گونه عارضه شدیدی نشوید، لازم است به یک‌سری نکات را توجه داشته باشید که در ادامه به این موارد اشاره می‌کنیم:

۱- از مصرف سیگار و انواع مواد مخدر پرهیز کنید.

۲- جهت حفظ خاصیت ارتجاعی و الاسیته پوست شکم به مدت دو هفته از گِن مخصوص لیپوماتیک استفاده کنید.

۳- از زمانی که پزشک اجازه داد، می‌‎توانید استحمام کنید و با ماساژ شکم به تخلیه ترشحات کمک کنید.

۴- حداقل یک هفته از انجام تمرینات ورزشی و فعالیت بدنی سنگین و بلند کردن اجسام خودداری کنید، اما انجام پیاده‌‎روی آرام هیچ ایرادی ندارد.

۵- حداقل تا دو هفته نمی‌توانید شنا کنید و اجازه ورود به سونا را ندارید. در غیر این صورت، خطر بروز عفونت شما بسیار افزایش می‌یابد.

۶- مصرف آب و مایعات، سبزیجات و میوه را افزایش دهید. رعایت رژیم غذایی مناسب از بروز یبوست و فشار بر ناحیه شکم جلوگیری می‌‎کند.

خلاصه مطالب

اطلاع از نکات مهم برای تخلیه چربی شکم بسیار ضرورت دارد، چرا که شما می‌توانید راحت‌تر برای انجام این جراحی تصمیم بگیرید. عمل لیپوماتیک از بهترین روش‌ها برای تخلیه چربی‌های شکم است و پزشک از طریق یک سوراخ ۳ تا ۵ میلیمتری و از طریق لوله کانولا بخشی از بافت چربی زیر پوست را از بین می‌برد.

برای جلوگیری از هرگونه عارضه بهتر است به نکات مراقبتی پس از جراحی لیپوماتیک نحوه و آمادگی برای این عمل آشنایی داشته باشید تا خطر هرگونه عوارض جانبی کاهش یابد. از آنجا که این نوع جراحی باید توسط پزشک متخصص با داشتن سال‌ها سابقه موفق عمل لیپوماتیک انجام شود، شما می‌توانید برای تخلیه چربی‌های ناحیه شکم به مطب دکتر کرامت الله ترابی بهترین جراح زیبایی در تهران مراجعه کنید. برای دریافت نوبت و وقت مشاوره با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید تا تا کادر پزشکی اطلاعات کافی در خصوص این جراحی را در اختیار شما قرار دهند.



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

نوار عصب کمر برای تشخیص مشکلات عضلانی و عصبی ناحیه کمر کاربرد دارد. از طریق این آزمایش پزشکان می‌توانند علت درد کمر و شدت فعالیت الکتریکی ریشه‌های عصبی ستون فقرات را ارزیابی کنند. جهت انجام الکترومیوگرافی کمر به کلینیک دکتر ناصح یوسفی در غرب تهران مراجعه نمایید.

در بسیاری از مواقع نتیجه MRI پارگی و بیرون زدگی دیسک کمر را نشان می‌دهد، اما فرد ممکن است علائمی را احساس نکند. تشخیص قطعی بیماری‌های احتمالی از طریق نوار عصب عضله کمر می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد و در صورت وجود هرگونه می‌توانید برای درمان‌های لازم اقدام کنید.

نوار عصب کمر چیست؟

نوار عصب کمر یکی از روش‌های غیرتهاجمی برای بررسی فعالیت الکتریکی ریشه‌های عصب و ستون فقرات است. این آزمایش ناحیه فشردگی عصب‌ها و شدت آسیب‌دیدگی آنها را ارزیابی می‌کند. در بیشتر موارد از طریق تست EMG و تست هدایت عصبی تشخیص بیماری‌های نخاعی، مشکلات اسکلتی و عضلانی و التهابات مزمن امکان‌پذیر است.

اگر نوار عصب عضله برای تشخیص مشکلات ستوان فقرات با دیگر تست‌های مانند MRI و ایکس رِی انجام شود، پزشک می‌تواند منشأ دقیق آسیب سیستم عصبی و محیطی را بررسی کند. هرچند که این تست بسیار ساده است، اما برای انجام دقیق و دریافت نتایج صحیح با کمترین میزان خطا به پزشکان متخصص مغز و اعصاب و نورولوژیست‌های مجرب مراجعه کنید.

کاندیدای مناسب نوار عصب کمر

الکتروموگرافی برای افرادی که مشکلات عصبی مرتبط با دیسک کمر دارند مناسب است. این آزمایش جهت تشخیص و ارزیابی فعالیت‌های الکتریکی اعصاب کمر و بررسی میزان فشردگی عصب‌های متصل به ستون فقرات بسیار کاربرد دارد. افرادی که شرایط زیر را دارند باید حتماً این آزمایش را انجام دهند:

1- افرادی که از کمر درد شدید رنج می‌برند.

2- آن دسته از افرادی که در ناحیه کمر یا اطراف آن دچار ضعف عضلانی هستند.

3- احساس سوزش، داغی یا احساس غیرطبیعی در قسمت کمر

4- بررسی تأثیر درمان‌های قبلی

5- افرادی که برای تشخیص منشأ درد سیاتیک نیاز به نوار عصب دارند.

با توجه به اینکه نتایج تست نوار عصب کمر می‌تواند به پیگیری راهکارهای درمانی مؤثر کمک کند، توصیه می‌کنیم برای انجام این آزمایش به کلینیک دکتر ناصح یوسفی در تهران مراجعه کنید.

کاربرد نوار عصب کمر | کلینیک دکتر ناصح یوسفی

مراقبت‌های پس از نوار عصب عضله کمر

برای کاهش عوارض جانبی احتمالی از جمله درد و خونریزی حتماً باید مراقبت‌های پس از الکترومیوگرافی را جدی بگیرید. این مراقبت‌ها شامل موارد زیر است:

1- داشتن استراحت کافی پس از انجام الکترمیوگرافی برای تسریع بهبود عضلات و ستون فقرات

2- مصرف مایعات برای پیشگیری از عوارض احتمالی از جمله سردرد و تشنج

3- رعایت بهداشت ناحیه مورد نظر و مراقبت پوست در برابر خراشیدگی

4- در صورتی که پس از تست EMG عوارض نگران‌کننده‌ای مثل خونریزی شدید، درد، تورم، عفونت یا تغییرات غیرمعمول در عملکرد عصبی را مشاهده کردید، پزشک را در جریان قرار دهید.

شایع‌ترین عوارض الکترومیوگرافی کمر

هنگام گرفتن نوار عصب کمر ممکن است فرد دچار عوارض نادری از جمله درد و خونریزی شود. شدت این عوارض در افراد مختلف متفاوت است و در برخی موارد تا چند روز احساس گزگز و سوزن سوزن شدن وجود دارد. همچنین ممکن است تورم و کبودی در محل ورود سوزن دیده شود. این عوارض موقتی هستند و چند روز پس از انجام تست برطرف می‌شوند، اما در صورت مشاهده تورم و خونریزی به مدت طولانی باید به پزشک مراجعه کنید. یه طور کلی عوارض تست نوار عصب عضله کمر عبارتند از:

1- آسیب به اعصاب کمر در صورت عدم مهارت پزشک در انجام تست

2- التهاب و تورم شدید ناحیه‌ای که الکترود سوزنی به آن وارد شده است.

3- درد مزمن و خونریزی که تا چند روز پس از تست ادامه دارد. 

4- واکنش آلرژیک و بروز تشنج که در موارد  بسیار نادر اتفاق می‌افتد. در چنین شرایطی حتما باید به اورژانس مراجعه کنید. 

خلاصه مطالب

نوار عصب کمر برای بررسی فعالیت الکتریکی اعصاب کمر و میزان آسیب‌دیدگی ستون فقرات کاربرد دارد. پزشکان از طریق انجام این تست می‌توانند میزان فشردگی اعصاب کمر و عملکرد سیستم عصبی مرکزی و محیطی افراد ارزیابی کنند و در صورت بروز هرگونه آسیب راهکارهای درمانی مناسب را ارائه نمایند.

با توجه به حساس بودن نتایج الکترومیوگرافی کمر می‌توانید برای انجام این تست به کلینیک دکتر ناصح یوسفی بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران مراجعه کنید. پزشکان متخصص با انجام ایمن این تست از بروز هرگونه عوارض جانبی جلوگیری می‌کنند و بهترین تفسیر در اختیار شما قرار خواهند داد. برای رزرو نوبت با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی سامانه تماس بگیرید.

 



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

نوار عصب و عضله پا چگونه انجام میشود؟ الکترومیوگرافی مشکلات مربوط به اعصاب حرکتی و عضلات و همچنین ارتباط بین این دو را مشخص می‌کند. یکی از انواع تست‌هایی که برای تشخیص ضعف مداوم عضلانی و سوزن سوزن شدن پا کاربرد دارد، نوار عصب عضله است. برای انجام این آزمایش به کلینیک دکتر ناصح یوسفی دارای کادر پزشکی متخصص و مجرب مراجعه کنید.

تست EMG فعالیت الکتریکی درون ماهیچه‌های پا را بررسی و اندازه‌گیری می‌کند. اگرچه این آزمایش را می‌توان به صورت جداگانه انجام داد، اما پزشکان این تست را در کنار تست هدایت عصبی قرار می‌دهند. در نتیجه نحوه حرکت سیگنال‌های الکتریکی در بدن به سمت اعصاب بررسی می‌شود. به‌علاوه مطالعه نتایج این آزمایش به تشخیص و درمان به‌موقع بیماری‌های عصبی و عضلانی پا کمک می‌کند. 

 نحوه انجام نوار عصب و عضله پا

بسیاری از افراد سؤال دارند که نوار عصب و عضله پا چگونه انجام میشود؟ نحوه انجام تست الکترومیوگرافی به این صورت است که پزشک متخصص مغز و اعصاب از بیمار درخواست می‌کند که روی تخت دراز بکشد. در ادامه الکترودهای محرک را بر روی قسمت‌هایی از پوست پا که دچار مشکل هستند قرار می‌دهد. در نوار عصب پا، الکترودها پالس‌های الکتریکی ملایمی را به سمت پاها ارسال می‌کنند.

زمانی که پالس‌های ملایم برای بررسی فعالیت الکتریکی اعصاب ارسال می‌شود، فرد حس سوزن سوزن شدن خفیفی را احساس خواهد کرد. در تست هدایت عصبی الکترودها پاسخ بدن به تحریکات الکتریکی عصب‌ها را به ثبت می‌رسانند.در واقع این تست سرعت ارائه پاسخ به پالس‌های الکتریکی ارسال شده توسط الکترودها را نشان می‌دهد.

برای انجام نوار عضله پزشک متخصص الکترود سوزنی ریز و کوچکی را وارد عضله می‌کند تا فعالیت‌های الکتریکی عضله مستقیماً توسط الکترودهایی که بر روی پوست روی پا قرار دارد را در در مانیتور اسیلوسکوپ به شکل موج ثبت شود. در گام بعد پزشک از بیمار می‌خواهد که عضله پای خود را منقبض کند تا دوباره فعالیت‌های الکتریکی عضله هنگام انقباض آن به ثبت برسد.

پزشکان از طریق انجام نوار عصب عضله پا مشکلاتی مانند کمردرد و ریشه اصلی بیماری‌هایی مانند فتق دیسک یا دررفتگی دیسک کمر را تشخیص می‌دهند. الکترومیوگرافی یک روش کم‌خطر با عوارض بسیار نادر است و فقط احتمال بروز عفونت، خونریزی و آسیب عصبی وجود دارد.

اگر پزشک معالج شخصاً تست EMG را برای شما انجام دهد، بلافاصله پس از اتمام آن نتایج را تفسیر می‌کند. اما اگر به کلینیک‌های دولتی مراجعه کنید، تکنسین‌های نورولوژیست نتایج تست را به صورت کتبی یا دیجیتال به شما ارائه خواهند کرد. برای جلوگیری از عوارض و خطرات احتمالی نوار عصب عضله پا حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید. برای انجام این آزمایش به کلینیک دکتر ناصح یوسفی، بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران مراجعه کنید. 

 توصیه‌های مهم در نحوه انجام نوار عصب پا

در ارتباط با این سؤال که نوار عصب و عضله پا چگونه انجام می‌شود اشاره کردیم که پزشک چگونه الکترودها را برای دریافت پالس‌های ملایم به پاها بر روی پوست قرار می‌دهد. زمانی که علائمی مانند بی‌حسی، ضعف عضلانی، درد و گرفتگی مداوم ماهیچه‌های پا را مشاهده می‌کنید، باید برای انجام این آزمون اقدام کنید. اما برای جلوگیری از عارضه‌های احتمالی بهتر است به موارد زیر توجه داشته باشید:

پزشک خود را در جریان داروهای مصرفی قرار دهید (داروهایی که دیگر پزشکان برای شما تجویز کرده‌اند و داروهایی که نیاز به نسخه ندارند.) اگر دچار اختلالات خونریزی هستید، حتماً پزشک را در جریان قرار دهید. علاوه‌بر این در صورت استفاده از دستگاه‌های ضربان‌ساز قلب و الکتروشوک خودکار این موضوع را با دکتر مغز و اعصاب در میان بگذارید.

توصیه‌های مهم در نحوه انجام نوار عصب پا

برای انجام نوار عصب و عضله حداقل سه ساعت قبل از مصرف سیگار را متوقف کنید. همچنین بدن خود را کامل بشویید و مطمئن شوید هرگونه چربی را از سطح پوست پاک کرده‌اید. به‌علاوه از هیچ مرطوب‌کننده و کرمی استفاده نکنید و اکسسوری ها، جواهرات و ساعت را همراه خود نبرید. همچنین لباس و شلوار مناسبی بپوشید تا پزشک راحت‌تر بتواند برای انجام تست اقدام کند.

خلاصه مطالب

نوار عصب و عضله پا چگونه انجام میشود؟ برای انجام تست هدایت عصبی پا ابتدا پزشک الکترودهای محرکی که پالس‌های الکتریکی ملایمی را ارسال می‌کنند به پوست متصل می‌کند و از طریق آن میزان تحریکات عصبی به ثبت می‌رسد. همچنین برای انجام نوار عضله یک الکترود سوزنی برای بررسی مشکلات عضلانی پا وارد ناحیه مورد نظر می‌شود که در ثبت فعالیت عضلانی کاربرد دارد.

با توجه به اینکه از طریق نتایج نوار عصب و عضله پا می‌توانید برای درمان‌های لازم اقدام کنید، این آزمایش را تحت پزشکان متخصص مغز و اعصاب و نورولوژیست‌های مجرب انجام دهید. کلینیک دکتر ناصح یوسفی ارائه‌دهنده خدمات نوار عصب پا است. شما می‌توانید با مراجعه به این کلینیک تست الکترومیوگرافی و هدایت عصبی را با کمترین میزان عارضه انجام دهید.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

دلایل مختلفی موجب سوزن سوزن شدن دست چپ و قلب می‌شود. احساس درد در قلب و احساس گزگز در دست چپ همراه با برخی از علائم مانند درد در قفسه سینه، تنگی نفس، تعریق سرد است و می‌تواند نشانه حمله قلبی یا نزدیک شدن به آن باشد. برای تشخیص منشأ بی‌حسی دست به کلینیک دینا به‌عنوان بهترین مرکز طب پزشکی در شرق تهران مراجعه کنید.

گاهی مواقع علائم بی‌حسی مربوط به آسیب‌های اسکلتی و عضلانی و حتی فشار بر اعصاب محیطی دست است که در این شرایط باید برای درمان و پیگیری‌های لازم اقدام کنید. اما در صورت بروز گزگز دست چپ و درد همزمان در قلب باید به پزشک متخصص مراجعه کنید، چراکه ادامه داشتن علائم می‌تواند هشدار دهنده وضعیت خطرناکی برای فرد باشد.

ارتباط سوزن سوزن شدن دست چپ و قلب

علائم سوزن سوزن شدن دست چپ و قلب می‌تواند با یکدیگر مرتبط باشد. گاهی مواقع ناراحتی‌ها و مشکلات قلبی عروقی به شکل گزگز یا بی‌حسی دست بروز می‌کند و حتی انجام فعالیت‌ها برای فرد سخت می‌شود. در چنین شرایطی جدی گرفتن علائم ساده نیز بسیار ضرورت دارد و می‌تواند نجات‌بخش باشد. در صورت داشتن سوابق خانوادگی و مشکلات قلبی در گذشته علائم مربوط به سوزش و گزگز دست را جدی بگیرید.

حمله قلبی در اکثر مواقع می‌تواند با انسداد شریان‌های کرونری و جلوگیری از خون‌رسانی به قلب باشد. در نتیجه کاهش خون‌رسانی می‌تواند باعث بی‌حسی و گزگز در دست چپ و قلب شود که یک وضعیت کاملاً اورژانسی به وجود می‌آورد.

از دیگر علائم ارتباط بین مور مور شدن دست چپ و قلب، احساس فشار یا درد در قفس سینه، بازو، گردن، کمر، صورت، تنگی نفس، سرگیجه و حالت تهوع است. با مشاهده این علائم حتماً باید پزشک را در جریان قرار دهید.

حمله قلبی در اکثر مواقع می‌تواند با انسداد شریان‌های کرونری و جلوگیری از خون‌رسانی به قلب باشد. در نتیجه کاهش خون‌رسانی می‌تواند باعث بی‌حسی و گزگز در دست چپ و قلب شود که یک وضعیت کاملاً اورژانسی به وجود می‌آورد.

از دیگر علائم ارتباط بین مور مور شدن دست چپ و قلب، احساس فشار یا درد در قفس سینه، بازو، گردن، کمر، صورت، تنگی نفس، سرگیجه و حالت تهوع است. با مشاهده این علائم حتماً باید پزشک را در جریان قرار دهید.

علائم سوزن سوزن شدن دست چپ و قلب

زمانی که فرد همزمان درد شدیدی را در قلب خود احساس می‌کند و دست دچار بی‌حسی و سوزن سوزن شدن می‌شود، این وضعیت می‌تواند هشدار دهنده سکته قلبی باشد. در کنار بی‌حسی دست، ممکن است علائم زیر را نیز تجربه کند:

۱- احساس درد زیاد در قفسه سینه، گردن و بازو

۲- بی‌حس شدن انگشتان دست چپ

۳- سفتی و گرفتگی بازوی چپ

۴- حالت تهوع و عرق سرد

۵- اختلال در هماهنگی و تعادل بدن

۶- سردرد و سرگیجه

چنانچه همزمان علائم بی‌حسی دست چپ و درد قبل را مشاهده کردید، می‌توانید برای تشخیص و پیگیری راهکارهای درمانی به مراکز طب پزشکی مراجعه کنید. کلینیک دینا با برخورداری از بهترین متخصصان توانبخشی با معاینه دقیق و تجویز آزمایش‌های مناسب، منشأ سوزن سوزن شدن دست را بررسی می‌کنند و در صورت وجود هرگونه مشکل احتمالی روش‌های درمانی مناسب را تجویز خواهند کرد.

ارتباط سوزن سوزن شدن دست چپ و قلب | کلینیک دینا

درمان سوزن سوزن شدن دست چپ و قلب

برخی از تکنیک‌های بسیار ساده برای درمان سوزن سوزن شدن دست چپ و قلب وجود دارد، اما در نهایت شما باید به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید تا علت اصلی این عارضه مشخص شود. روش‌های زیر برای کاهش علائم بی حسی دست بسیار مؤثر است:

حرکت داشته باشید: حرکت کردن باعث گردش خون می‌شود و احساس ناراحت کننده‌ای که تجربه می‌کنید را تسکین می‌دهد. همانگونه که جریان خون بهبود می‌یابد، ممکن است ناحیه مورد نظر برای چند دقیقه کمی گرم‌تر شود و به وضعیت عادی بر‌گردید.

مشت خود را باز و بسته کنید: اگر احساس سوزن سوزن شدن بر مچ دست شما تأثیر می‌گذارد، مشت خود را گره و سپس باز کنید. این کار می‌تواند اعصاب تحت فشار را آزاد کند و خون را به جریان بیندازد.

انگشت پای خود را تکان دهید: اگر احساس سوزن سوزن شدن روی پاهای شما تأثیر می‌گذرد، سعی کنید انگشتان پا را تکان دهید. این کار باعث افزایش جریان خون می‌شود و احساسات ناخوشایند را متوقف می‌کند.

سر خود را به پهلو تکان دهید: اگر احساس بی‌حسی روی بازو و دست چپ را دارید، تکان دادن آرام سر باعث کاهش فشار در اطراف اعصاب گردن می‌شود.

فشار را از ناحیه مورد نظر بردارید: برداشتن فشار از روی دست‌ها، علائم سوزن سوزن شدن دست چپ و قلب را کاهش می‌دهد و اعصاب بدن اکسیژن بیشتری دریافت می‌کنند. در این شرایط اندامی که تحت فشار است را آزاد کنید و مطمئن باشید که هیچ چیز سنگینی به آن فشار وارد نمی‌کند.

 خلاصه مطالب

عوامل مختلفی باعث سوزن سوزن شدن دست چپ و قلب می‌شود. در این شرایط فرد احساس گزگز مداوم در انگشتان و بازوی چپ خواهد داشت. علاوه‌بر این اگر فرد سابقه بیماری قلبی داشته باشد، علائمی مانند درد قفسه سینه، عرق سرد، سرگیجه و حالت تهوع را تجربه خواهد کرد. زمانی که این علائم را مشاهده کردید، برای جلوگیری از هرگونه عارضه و خطر احتمالی حتماً باید به پزشک مراجعه کنید، چراکه برخی از این علائم می‌تواند هشدار دهنده سکته قلبی یا مغزی باشند.

چنانچه این علائم به صورت طولانی مدت ادامه داشته باشد، باید علاوه‌بر مراجعه به پزشک متخصص قلب، تحت نظر پزشکان توانبخشی باشید تا از طریق راهکارهای جدید برای درمان شما اقدام کنند. کلینیک دینا بهترین مرکز طب پزشکی در شرق تهران است. پزشکان توانبخشی مجرب از طریق روش‌های جدید از جمله اوزون تراپی و تزریق prp به درمان قطعی علائم گزگز و بی‌حسی دست کمک خواهند کرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 شهريور 1403 | نظرات ()