نوشته شده توسط : media

گردن درد عصبی چیست؟ این عارضه معمولاً به دلیل اضطراب و استرس و اختلالات افسردگی رخ می‌دهد و شایع‌ترین علائم آن درد در ناحیه پشت سر و فشار شدید روی مهره برجسته پشت گردن است. روش‌های مختلفی جهت درمان گردن درد عصبی از جمله تغییر در شیوه زندگی و انجام تمرینات تقویتی وجود دارد، اما برای  تسکین میزان درد و التهابات می‌توانید به کلینیک دینا مراجعه کنید تا پزشکان از طریق درمان‌های غیر تهاجمی به شما کمک کنند.

زمانی که دچار استرس می‌شوید، به مرور زمان مشکلات اسکلتی و عضلانی در نواحی مختلف بدن از جمله گردن و کمر بروز می‌یابد. در این شرایط بدن به طور طبیعی هورمون‌هایی را آزاد می‌کند که با وجود استرس، توانایی مقاومت در برابر پاسخ به این هورمون‌ها کم می‌شود و در نتیجه اعصاب و عضلات پشت گردن نیز درگیر خواهند شد.

منظور از گردن درد عصبی چیست؟

گردن درد عصبی چیست؟ دردهای گردن که به دلیل مشکلات عصبی و استرس به وجود می‌آید، به نام گردن درد عصبی شناخته می‌شوند. با کاهش اضطراب و عصبانیت می‌تواند علائم آن را کنترل کنید. هنگام استرس عضلات پشت گردن سفت می‌شود و در شرایط استرس‌زا نیز میزان گردن درد شدید خواهید شد. در نتیجه فعالیت‌های روزمره شما دچار اختلال خواهد شد.

روش‌های موثری جهت کنترل استرس وجود دارد و با تغییر محیط می‌توانید شرایط را به گونه‌ای مدیریت کنید که شدت درد کاهش یابد. درد گردن معمولاً حالت سوزن سوزن شدن دارد و به علت تحریک ریشه‌های اعصاب نخاعی چنین دردی ایجاد می‌شود، اما اینکه کدام ناحیه درگیر باشد کاملاً به عصب‌های گردن بستگی دارد و حتی ممکن است بازوها و دست‌ها را نیز درگیر کند.

 مهم‌ترین علائم گردن درد عصبی چیست؟

گردن درد عصبی به علت اضطراب و استرس به اشکال مختلف روی بدن تأثیر می‌گذارد و عموماً درد از گردن فراتر می‌رود و قسمت‌های فوقانی کمر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. واکنش بدن در مقابل گرفتگی و انقباض عضلانی از نشانه‌های مهم این عارضه است. چنانچه علائم زیر را مشاهده کردید حتماً برای درمان‌ به‌موقع اقدام کنید:

۱- درد شدید و مداوم در گردن، شانه‌ها یا قسمت فوقانی کمر

۲- احساس درد و ناراحتی در ناحیه پشت سر

۳- فشار شدید بر روی مهره هفتم گردن (مهره برجسته پشت گردن)

۴- احساس فشار بر روی مفصل گردن با چرخش سر

۵- درد و خستگی در شانه ها

۶- سرگیجه مداوم

علت گردن درد عصبی

دلایل متفاوتی باعث بروز گردن درد عصبی می‌شود اما از مهم‌ترین عوامل ایجاد این عارضه می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

۱- استرس و اضطراب

۲- آسیب‌دیدگی و تصادفات

۳- افزایش سن

۴- اختلالات افسردگی

۵- اختلالات روانی و اجتماعی

تشخیص گردن درد عصبی چگونه است؟

تشخیص به موقع گردن درد عصبی مهم‌ترین مرحله در تعیین بهترین دوره درمان به حساب می‌آید. شما قبل از هر چیز باید بفهمید که چه شرایطی موجب ایجاد درد گردن شده است. دکتر متخصص با ارزیابی تاریخچه پزشکی شما بررسی خواهد کرد که چه زمانی درد شروع شده و چه فعالیت‌هایی قبل از درد انجام داده‌اید. به‌علاوه با بررسی اینکه آیا درد به قسمت‌های دیگر سرایت می‌کند، می‌تواند بهترین روش درمان را به شما تجویز کند.

انجام آزمایش‌های فیزیکی از جمله بررسی محدوده حرکتی و شرایط فیزیکی شما نیز می‌تواند در تشخیص گردن درد کمک کند. پزشک با بررسی انحنای ستون فقرات و لمس مهره‌ها و تشنج ماهیچه‌ای بررسی می‌کند که آیا این نوع گردن درد، عصبی است یا خیر.

آزمایشات عصبی برای واکنش بیمار، استحکام ماهیچه‌ها، تغییرات حسی و حرکتی و میزان درد در ناحیه مورد نظر از آزمایش‌ قابل تشخیص است. اشعه ایکس می‌تواند میزان تنگ شدن فضای دیسک، شکستگی و شکل استئوفایت و آرتروز گردن را نشان دهد. برآمدگی دیسک‌ها باعث درگیری اعصاب گردن می‌شوند و از طریق MRI میزان آسیب‌های عصبی این ناحیه از بدن قابل ارزیابی است.

چنانچه پزشک نسبت به هرگونه آسیب عصبی مشکوک باشد، آزمایشات مخصوصی برای اندازه‌گیری سرعت انتقال سیگنال‌های عصبی نیز تجویز می‌کند. از طریق تست‌ هدایت عصبی یا الکترومیوگرافی بیشتر نواقص عصبی قابل مشاهده خواهد بود.

گردن درد عصبی چیست؟

درمان گردن درد عصبی

روش‌های متعددی برای تسکین گردن درد عصبی وجود دارد. برخی از این روش‌ها خانگی هستند و شما می‌توانید با انجام حرکات تقویت گردن شرایط خود را بهبود دهید. علاوه‌بر این اگر بتوانید استرس و اضطراب خود را کنترل کنید، به نحو چشمگیری علائم گردن درد کاهش پیدا می‌کند.

تمرینات مخصوص گردن و ورزش منظم می‌تواند برای تسکین درد بسیار موثر باشد. البته به دلیل حساس بودن این ناحیه از بدن باید با یک مربی یا پزشک صحبت کنید. به‌طور کلی حرکت دادن گردن و ایجاد حرکات کششی و فعالیت‌های هوازی در افزایش جریان خون بسیار تاثیرگذار است.

خلاصه مطالب

گردن درد عصبی چیست؟ این عارضه به دلیل اضطراب و استرس به وجود می‌آید و چنانچه فرد دارای اختلالات روانی و افسردگی باشد، شدت این عارضه بیشتر خواهد شد. از جمله علائم گردن درد عصبی درد مداوم و شدید در ناحیه پشت گردن است که با کاهش میزان استرس و انجام فعالیت‌های ورزشی می‌توانید شدت علائم را کاهش دهید.

چنانچه به دنبال درمان از طریق روش‌های کم‌خطر و غیر تهاجمی هستید، می‌توانید به کلینیک دینا مراجعه کنید. کادر پزشکی کلینیک دینا با استفاده از روش‌های نوین پزشکی و برخورداری از دانش روز دنیا به درمان شما کمک خواهند کرد و با ارائه یک برنامه شخصی و مراقبت‌های لازم روند بهبودی شما را تسهیل خواهند کرد.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

عمل ساکشن شکم با لیزر یکی از روش‌های رایج جهت تخلیه چربی‌های موضعی بدن است. افراد دارای اضافه وزن و شکم افتاده کاندیدای مناسب این نوع جراحی هستند. برای انجام عمل لیپوپلاسی با لیزر می‌توانید به مطب دکتر کرامت الله ترابی، بهترین جراح پلاستیک و ترمیمی در تهران مراجعه کنید.

چنانچه این جراحی از طریق لیزر انجام شود با جمع شدن پوست، نیازی به عمل لیفتینگ یا ابدومینوپلاستی نیست. پس از عمل با استفاده از گن مخصوص فرم جدید ناحیه جراحی شده تثبیت خواهد شد.

روش عمل ساکشن شکم با لیزر

عمل ساکشن شکم با لیزر برای تخلیه چربی‌های اضافه انجام می‌شود. به این منظور پزشک ابتدا مرحله استخراج چربی را علامت گذاری خواهد کرد و پس ضدعفونی شدن محل جراحی و تزریق داروهای بی‌حسی، پروسه این عمل آغاز می‌شود.

در عمل ساکشن شکم با لیزر با استفاده از اشعه‌های لیزری، چربی‌ها به مایع تبدیل می‌شوند. این عمل باعث تخلیه یکنواخت چربی‌ها می‌شود و محل مورد نظر پس از عمل به شکل صاف و یک‌دست در می‌آید.  در مرحله بعد چربی‌ها خارج می‌شود و عمل لیپوساکشن به پایان می‌رسد.

لیپوساکشن لیزری با تحریک ساخت کلاژن باعث کشیدگی پوست می‌شود و نیاز به لیفتینگ پس از جراحی را کاهش می‌دهد. پس از انجام این عمل از گن‌های مخصوص استفاده کنید تا پوست به بافت‌های زیرین بچسبد و دچار افتادگی نشود. به همین دلیل این روش یکی از بی‌خطرترین روش‌های پیکرتراشی است که نتایج موفقت‌آمیز زیادی دارد و بسیاری از افراد این نوع جراحی را به سایر روش‌ها ترجیح می‌دهند.

 اقدامات قبل از لیپوپلاستی با لیزر

توجه به نکات مهم قبل از ساکشن شکم با لیزر، به روند جراحی کمک می‌کند و باعث کاهش مشکلات پس از جراحی می‌شود. شخص باید قبل از جراحی به طور کامل معاینه شود و آزمایش‌های مخصوص را برای بررسی اینکه کاندیدای مناسب این جراحی هست یا خیر انجام دهد.

شب قبل از عمل باید حتماً استحمام کنید و مصرف آسپرین و داروهای مشابه یک ماه قبل از عمل جراحی را قطع کنید. به‌علاوه از مصرف الکل دخانیات به مدت یک ماه قبل و پس از عمل خودداری نمایید.

مراقبت‌های پس از ساکشن شکم با لیزر

توجه به مراقبت‌های عمل ساکشن شکم از طریق لیزر بسیار اهمیت دارد و بر نتایج مثبت از جراحی تاثیرگذار است. پس از انجام لیپولیز لیزری پزشک برای شما داروهایی را تجویز می‌کند که باید طبق دستور مصرف کنید. علاوه‌بر این باید تا چند هفته پس از عمل از فعالیت‌های سنگین خودداری کنید.

چند روز پس از برش ممکن است خونابه‌هایی از شکم ترشح شود که باید با پانسمان‌های چند لایه آن را بپوشانید و چند بار در طول روز آن را تعویض کنید. در صورتی که برش‌ها بسته شود تا مایعات از بدن خارج نشود، احتمال بروز عفونت و التهاب بیشتر خواهد شد.

پس از انجام عمل باید تغذیه مناسبی داشته باشید و تمرینات ورزشی خود را در برنامه بگنجانید. همچنین غذاهایی را مصرف کنید که هضم آنها برای شما راحت باشد.

عمل ساکشن شکم با لیزر

مزایای عمل ساکشن شکم با لیزر

مزایای عمل ساکشن شکم با لیزر باعث شده بسیاری از افراد به فکر پیکر تراشی باشند. از مهم‌ترین فواید این جراحی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

۱- تورم و خون مردگی و شدت درد در این روش کمتر از سایر روش‌های جراحی است.

۲- از طریق این روش می‌توان برای تخلیه چربی‌های شکم، پهلو، بازو، ران، ساق پا و… را اقدام کرد.

۳- دوران نقاهت این روش کمتر از سایر روش‌های جراحی است.

۴- امکان جمع شدن پوست و عدم نیاز به لیفتینگ در این روش بیشتر از روش‌های معمول لیپوپلاستی است، چراکه لیپولیز لیزری باعث تحریک کلاژن‌سازی در نواحی تحت جراحی خواهد شد و پوست را کشیده می‌کند.

خلاصه مطالب

عمل ساکشن شکم با لیزر یکی از بهترین روش‌ها برای تخلیه چربی‌های موضعی شکم است. در این روش با تحریک ساخت کلاژن و همچنین کشیدگی پوست نیاز به عمل لیفتینگ کاهش می‌یابد. از مزایای این نوع جراحی دوران نقاهت کمتر نسبت به سایر روش‌های جراحی است. اما مانند هر عمل دیگری لیپوساکشن لیزری ممکن است عوارض جانبی مانند ترشح خونابه، آمبولی ریه و افتادگی پوست را به همراه داشته باشد.

برای کاهش هرگونه عارضه احتمالی این جراحی را تحت نظر دکتر کرامت الله ترابی بهترین جراح زیبایی در تهران انجام دهید. دکتر کرامت الله ترابی با داشتن سابقه جراحی‌های موفق این عمل را به بهترین شکل برای شما انجام خواهند داد.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

آیا نمونه برداری از سینه درد دارد؟ بیوپسی پستان یک آزمایش تهاجمی است که برای ارزیابی و بررسی نمونه‌ای از بافت پستان انجام می‌شود. این آزمایش معمولاً زمانی انجام می‌شود که سایر تست‌ها نشان دهد که مشکلی در پستان دارد. برای انجام نمونه برداری از سینه به مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی با مدیریت دکتر محمد حسین اخلاقی نیا مراجعه کنید.

 چند روش برای انجام این آزمایش وجود دارد که یکی از آنها برش یک قطعه بافت از طریق سوزن fna است. در طول جراحی بیوپسی باز بخشی از بافت سینه خارج، تخلیه و برش داده شود. چنانچه به مراقبت‌های قبل و بعد از بیوپسی پستان توجه داشته باشید، ممکن است در طول این تست و پس از آن درد کمتری احساس کنید.

 آیا نمونه برداری از سینه درد دارد؟

نمونه برداری از سینه درد دارد؟ بیوپسی پستان برای بررسی توده‌های موجود در پستان و مشاهده تغییرات نوک سینه انجام می‌شود. برخی از افراد ممکن است درد شدیدی را در طول این آزمایش احساس کنند، چراکه سوزن fna مستقیماً وارد بافت‌های سینه خواهد شد.

در جراحی باز نیز قسمتی از سلول یا بافت‌های ناحیه مشکوک برداشته می‌شود. از طریق بیوپسی پستان برخی از بیماری‌ها از جمله سرطان قابل تشخیص است و می‌توان روند پیشروی هر نوع بیماری را متوقف کرد.

اکثر توده‌ها و تغییراتی که با بیوپسی بررسی می‌شوند، خوش‎خیم هستند. برای جلوگیری از عفونت پس از نمونه برداری هم باید مراقبت‌هایی را انجام دهید. اگرچه روش انجام بیوپسی از طریق برداشتن بخش یا کلی از توده انجام می‌شود و پزشک از داروهای بی‌حسی برای کاهش درد استفاده می‌کند، اما برخی از افراد درد شدیدی را احساس خواهند کرد. با انجام مراقبت‌های پس از نمونه برداری، میزان درد به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

اقدامات قبل از بیوپسی برای کاهش درد پستان

از آنجا که نمونه برداری از سینه درد دارد و ممکن است بسیاری از افراد تا چند روز درد شدیدی را احساس کنند، با انجام مراقبت‌های قبل از بیوپسی می‌توان از بروز هرگونه عارضه جانبی جلوگیری کرد. در ادامه به برخی از نکات مهم قبل از fna سینه اشاره می‌کنیم.

چنانچه از داروهای رقیق‌کننده مانند آسپرین استفاده می‌کنید با مشورت پزشک این داروها را یک هفته قبل از بیوپسی قطع کنید، چرا که می‌تواند باعث افزایش خونریزی شود و همچنین درد پس از نمونه برداری به شدت افزایش می‌یابد.

اگر به داروهای خاصی آلرژی دارید یا داروی خاصی مصرف می‌کنید، حتماً پزشک متخصص را در جریان قرار دهید.

ممکن است به دلیل استفاده از داروهای بی‌حسی دچار عوارض خاصی شوید که درد پس از انجام نمونه برداری را افزایش می‌دهد.

در صورتی که سینه شما درد می‌کند، حتماً این موضوع را به پزشک اطلاع دهید، چرا که با برداشتن بخشی از بافت‌های سینه شدت درد بیشتر خواهد شد و مجبور می‌شوید که از داروهای مسکن قوی‌تر پس از جراحی استفاده کنید.

برای جلوگیری از عوارض احتمالی پس از نمونه برداری سینه و دریافت مراقبت‌های لازم جهت جلوگیری از درد شدید به مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی مراجعه کنید. پزشکان متخصص با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته جهت نمونه‌برداری از بروز هرگونه خطر احتمالی پس از بیوپسی جلوگیری خواهند کرد.

 مراقبت‌های پس از بیوپسی برای کاهش درد سینه

با توجه به اینکه نمونه برداری از سینه درد دارد، با انجام مراقبت‌های پس از بیوپسی دوران نقاهت کمتری خواهید داشت و میزان درد ناشی از انجام نمونه برداری به میزان زیادی کاهش می‌یابد. به این منظور حتماً به دستورالعمل‌های زیر توجه کنید:

توصیه می‌کنیم ناحیه نمونه برداری را به خوبی تمیز و خشک کنید. چنانچه پزشک از بخیه در این ناحیه استفاده کرده است، باید تا زمانی که بخیه‌ها برداشته می‌شوند مراقب آنها باشید. در مواردی که از بخیه استفاده نشده، ناحیه مورد نظر را پانسمان و بانداژ کنید و پس از مدتی محل مورد نظر را استحمام نمایید.

اقدامات قبل از بیوپسی برای کاهش درد پستان | سونوگرافی و رادیولوژِی فاطمی

ممکن است چند روز پس از نمونه برداری احساس درد زیادی داشته باشید. در صورت افزایش درد شدید با پزشک مشورت کنید و از مسکن‌های قوی استفاده نمایید. به هیچ عنوان از آسپرین بعد از بیوپسی پستان استفاده نکنید، چرا که احتمال خونریزی را افزایش می‌دهد و نمی‌توان میزان درد را کنترل کرد. پس از درمان نیازی به رژیم غذایی خاصی نیست مگر در مواردی که پزشک نظر دیگری داشته باشد.

توصیه می‌کنیم برای مدتی پس از نمونه برداری سینه از انجام ورزش و فعالیت‌های سنگین خودداری کنید. چون با هر بار فشار به ناحیه سینه، درد بافت های پستان بیشتر خواهد شد. در مواردی که تب و لرز و درد غیر قابل تحمل همراه با خونریزی شدیدی دارید، با پزشک خود در تماس باشید یا به اورژانس مراجعه کنید. در این صورت برای بهبود وضعیت شما دستورالعمل‌های خاصی ارائه خواهد شد.

خلاصه مطالب

نمونه برداری از سینه درد دارد؟ از آنجا که در بیوپسی پستان بخش و یا کل بافت پستان برش می‌خورد، بیشتر افراد درد شدیدی را احساس خواهند کرد و این یکی از شایع‌ترین عوارض انجام نمونه برداری از سینه است. با رعایت دستورالعمل‌های قبل و بعد از بیوپسی، میزان درد کاهش می‌یابد، اما در صورت درد غیر قابل تحمل باید حتماً به پزشک متخصص یا اورژانس مراجعه کنید.

با توجه به اینکه نمونه برداری از سینه باید با دستگاه‌های پیشرفته و تحت نظر پزشکان متخصص انجام شود، برای این آزمایش تشخیصی می‌توانید به مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی، بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی در تهران مراجعه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

هزینه ثبت شرکت در کانادا به صورت فدرال و از طریق برنامه‌های استانی متفاوت است. در کنار هزینه ثبت شرکت، باید مبالغ مربوط به جستجوی نام شرکت و ثبت اسم تجاری را هم در نظر بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان، کارشناس رسمی امور مهاجرتی و پناهندگی کانادا در تماس باشید.

هزینه‌ای که برای تأسیس شرکت در کانادا نیاز دارید، بر اساس نوع بیزینس، محل راه‌اندازی و بیزینس پلن متفاوت خواهد بود. پس از پرداخت هزینه‌های مربوطه تمام مراحل انجام آن در یک روز کاری انجام می‌شود و شما می‌توانید با پرداخت 100 دلار اضافه ثبت شرکت خود را در تنها در چهار ساعت انجام دهید.

میزان هزینه ثبت شرکت در کانادا

هزینه ثبت شرکت در کانادا در برنامه‌های مهاجرتی مختلف متفاوت است. در برنامه‌های استانی شما باید برای ثبت شرکت در هر استان مبلغ متفاوتی را بپردازید، اما در برنامه‌های دولت فدرال کانادا شما تنها باید 200 دلار جهت ثبت نام تجاری شرکت خود پرداخت کنید. از مزایای ثبت شرکت از طریق برنامه فدرال این است که بدون هیچ محدودیت مکانی در هر منطقه از کانادا می‌توانید دفتر داشته باشید.

هزینه ثبت شرکت در استان‌های کانادا

هزینه ثبت شرکت در استان‌های مختلف کانادا متفاوت است و نمی‌توانیم نرخ ثابتی برای آنها در نظر بگیریم. از مهم‌ترین عواملی که این هزینه‌ا را تحت تأثیر قرار می‌دهد نوع فعالیت شرکت و سرمایه اولیه مورد نظر است و بخشی از هزینه‌های کلی به تایید نام شرکت شما اختصاص می‌یابد. در ادامه به هزینه‌های به ثبت رساندن شرکت در هر استان اشاره خواهیم کرد.

استان بریتیش کلمبیا

هزینه ثبت شرکت در استان بریتیش کلمبیا از حداقل ۳۵۰ دلار کانادا شروع می‌شود و ۳۰ دلار نیز برای تأیید نام آن باید اختصاص دهید.

استان آلبرتا

مجموع هزینه ثبت شرکت در استان آلبرتا از حداقل ۴۵۰ دلار کانادا است و ۳۰ دلار باید برای تأیید نام تجاری شرکت نیز هزینه کنید.

استان ساسکاچوان

هزینه ثبت شرکت تجاری در استان ساسکاچوان از حداقل ۲۶۵ دلار کانادا شروع می‌شود و باید ۶۰ برای جست و جوی نام شرکت‌ها و تأیید نام آن نیز بپردازید.

استان منیتوبا

هزینه ثبت شرکت در منیتوبای کانادا از حداقل ۳۰۰ دلار کانادا شروع می‌شود. شما باید ۴۹ دلار نیز برای جست و جوی و تأیید نام شرکت پرداخت کنید.

استان کبک

هزینه ثبت شرکت در کبک از حداقل ۳۵۶ دلار کانادا است و ۵۰ دلار اضافه نیز به جست و جوی نام شرکت اختصاص می‌یابد.

استان نیو برانزویک

هزینه ثبت شرکت در استان نیوبرانزویک حداقل ۲۶۰ دلار است. ۳۰ دلاز نیز هزینه مربوط به جست و جوی نام شرکت خواهد بود.

استان نوا اسکوشیا

هزینه ثبت شرکت در نوا اسکوشیا از حداقل ۲۰۰ دلار شروع می‌شود. ۷۰ دلار نیز به جست و جوی نام شرکت تعلق می‌گیرد.

استان نیوفاندلند و لابرادور

برای تاسیس شرکت در نیوفاندلند و لابرادور شما باید مجموعاً  ۳۰۰ دلاز کانادا با مبلغ بررسی نام شرکت و تایید نام آن پرداخت کنید. 

جزیره پرنس ادوارد

هزینه ثبت شرکت در جزیره پرنس ادوارد مجموعا ۳۰۵ دلار کانادا خواهد بود و نیازی به پرداخت هزینه جداگانه برای جست و جوی اسم شرکت و تایید نام آن نیست.

مهم‌ترین علائم گردن درد عصبی چیست؟

 میزان هزینه ثبت شرکت در کانادا به صورت فدرال

اگر قصد ثبت شرکت و نام تجاری آن در برنامه‌های دولت فدرال را دارید، باید هزینه مشخصی را بپردازید، برخلاف برنامه‌های استانی که بیزینس شما فقط در سطح استان فعال خواهد بود، در برنامه دولت فدرال شما می‌توانید بدون هیچ محدودیت مکانی در هر یک از استان‌های کانادا دفتر داشته باشید.

هزینه ثبت شرکت در کشور کانادا از طریق برنامه‌های فدرال ۲۰۰ دلار است و پس از پرداخت هزینه‌ تعیین شده، تایید نام تجاری شرکت برای شما در یک روز انجام می‌شود. اما با پرداخت ۱۰۰ دلار اضافه‌تر می‌توانید فرایند ثبت نام تجاری را در چهار ساعت انجام دهید.

از سوی دیگر هزینه جستجوی نام شرکت و ثبت اسم تجاری را هم باید مد نظر قرار دهید و مطمئن شوید که نام شرکت شما توسط شخص دیگری استفاده نمی‌شود. به این منظور می‌توانید وارد سامانه NUANS شوید و مراحل مربوط به جستجوی نام شرکت را انجام دهید.

 خلاصه مطالب

هزینه ثبت شرکت در کانادا در برنامه‌های استانی و برنامه دولت فدرال متفاوت است. برای تأسیس شرکت به‌صورت فدرال شما باید تنها ۲۰۰ دلار کانادا بپردازید. در حالی که در برنامه‌های استانی نرخ مشخصی وجود ندارد و بر اساس نوع فعالیت و سرمایه شما میزان هزینه‌ای که باید برای ثبت نام تجاری شرکت بپردازید تعیین می‌شود.

با توجه به نوسان هزینه‌های ثبت، جست و جو و تایید نام شرکت در کشور کانادا بهتر است با موسسات مهاجرتی معتبر در تماس باشید. دکتر نجما توکلیان، کارشناس رسمی امور مهاجرتی و پناهندگی کانادا با داشتن سال‌ها سابقه موفق در زمینه اخذ اقامت موقت و دائم کانادا به‌بهترین شکل شما را راهنمایی کنند. برای دریافت مشاوره می‌توانید از طریق شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید و اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

 



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

خورشید، حقایقی درباره سن، اندازه و تاریخچه خورشید

خورشید در قلب منظومه شمسی قرار دارد و بزرگ‌ترین جرم آن محسوب می‌شود. این ستاره بزرگ ۹۹.۸درصد جرم منظومه شمسی را در خود جا داده است.

قطر خورشید تقریبا ۱۰۹ برابر زمین است، یعنی حدود یک میلیون زمین درون آن جا می‌شود. دمای سطح خورشید حدود ۱۰ هزار درجه فارنهایت (۵۵۰۰ درجه سانتیگراد) است، در حالیکه دما در هسته آن به بیش از ۲۷ میلیون فارنهایت (۱۵ میلیون درجه سانتیگراد) می‌رسد که ناشی از واکنش‌های هسته‌ای است.

به‌گفته ناسا، انرژی تولیدشده توسط خورشید در هر ثانیه معادل انفجار ۱۰۰ میلیارد تن دینامیت است. خورشید یکی از بیش از ۱۰۰ میلیارد ستاره کهکشان راه شیری است که در فاصله تقریبا ۲۵ هزار سال نوری از هسته کهکشان می‌چرخد و مدار خود را هر ۲۵۰ میلیون سال یک بار کامل می‌کند.

خورشید نسبتا جوان است و از نسل ستاره‌هایی است که با نام ستارگان جمعیت I شناخته می‌شوند و از نظر عناصر سنگین‌تر از هلیوم نسبتا غنی هستند. نسل قدیمی‌تری از ستارگان جمعیت II نامیده می‌شود و ممکن است نسل قبل از آن با نام جمعیت III‌ نیز وجود داشته باشد، ‌اگرچه هنوز هیچ عضوی از این نسل شناخته نشده است. در این مقاله به بررسی تاریخچه شکل‌گیری خورشید و ویژگی‌های آن می‌پردازیم. پس با تلسکوپ همراه باشید.

چگونه خورشید شکل گرفت

خورشید حدود ۴.۶ میلیارد سال پیش متولد شد. بسیاری از دانشمندان معتقد هستند که خورشید و بقیه منظومه شمسی از ابری غول‌پیکر و چرخان از گاز و غبار به نام سحابی خورشیدی به‌وجود آمده‌اند. وقتی این سحابی به‌دلیل نیروی گرانش خود دچار فروپاشی شد، سریع‌تر چرخید و به‌شکل یک دیسک صاف درآمد. سپس، بیشتر مواد به‌سمت مرکز کشیده شدند و خورشید را تشکیل دادند.

خورشید به‌اندازه کافی سوخت هسته‌ای دارد که تا ۵ میلیارد سال دیگر به همین شکل باقی بماند. پس از آن متورم شده و به یک غول سرخ تبدیل می‌شود. در نهایت لایه‌های بیرونی آن می‌ریزند، هسته باقی‌مانده دچار فروپاشی می‌شود و یک کوتوله سفید به‌وجود می‌آید. این کوتوله سفید نیز به‌تدریج گرما و نور خود را از دست می‌دهد و در فاز نهایی خود به جرمی کم‌نور و سرد به نام کوتوله سیاه تبدیل می‌شود.

میدان مغناطیسی خورشید

میدان مغناطیسی خورشید فقط دو برابر قوی‌تر از میدان مغناطیسی زمین است. بااین‌حال، گاهی در مناطق کوچک متمرکز می‌شود و تا ۳ هزار برابر قوی‌تر از حد معمول می‌شود. این پیچ‌و‌تاب‌ها در میدان مغناطیسی خورشید به این دلیل ایجاد می‌شومد که خورشید در استوا سریع‌تر از عرض‌های جغرافیایی بالاتر می‌چرخد ​​و قسمت‌های داخلی آن نیز سریع‌تر از سطح می‌چرخند.

این اعوجاج‌ها ویژگی‌هایی از لکه‌های خورشیدی گرفته تا فوران‌های تماشایی را که به‌عنوان شراره خورشیدی و خروج جرم از تاج خورشیدی شناخته می‌شوند، ایجاد می‌کنند.

شراره‌های خورشیدی شدیدترین فوران‌ها در منظومه شمسی هستند، در حالیکه خروج جرم از تاج خورشیدی شدت کمتری دارد ولی مقادیر خارق‌العاده‌ای از ماده را در بر می‌گیرد. فقط یک خروج از تاج خورشیدی می‌تواند تقریبا ۲۰ میلیارد تن (۱۸ میلیارد تن متریک) ماده را به فضا پرتاب کند.

 

ترکیب شیمیایی خورشید

خورشید مثل بیشتر ستاره‌ها عمدتا از هیدروژن و هلیوم تشکیل شده است و مقدار کمی اکسیژن، کربن، نئون، نیتروژن، منیزیم، آهن و سیلیکون نیز دارد. به‌ازای هر یک میلیون اتم هیدروژن در خورشید، ۹۸ هزار اتم هلیوم، ۸۵۰ اتم اکسیژن، ۳۶۰ اتم کربن، ۱۲۰ اتم نئون، ۱۱۰ اتم نیتروژن، ۴۰ اتم منیزیم، ۳۵ اتم آهن و ۳۵ اتم سیلیکون وجود دارد. بااین‌حال از آن‌جایی ‌که هیدروژن سبک‌ترین عنصر است، فقط حدود ۷۲درصد از جرم خورشید را تشکیل می‌دهد. هلیوم نیز حدود ۲۶درصد جرم این ستاره را تشکیل می‌دهد.

 خورشید

لکه‌های خورشیدی و چرخه‌های خورشیدی

لکه‌های خورشیدی نقاط نسبتا خنک و تیره‌ روی سطح خورشید هستند. آن‌ها در جایی ظاهر می‌شوند که دسته‌های متراکمی از جریان‌های میدان مغناطیسی درون خورشید از سطح آن عبور می‌کنند.

تعداد لکه‌های خورشیدی به میزان فعالیت مغناطیسی خورشید بستگی دارد. تغییر تعداد لکه‌های خورشیدی، از حداقل هیچ به حداکثر تقریبا ۲۵۰ لکه یا خوشه‌های خورشیدی و سپس بازگشت به حداقل، به‌عنوان چرخه خورشیدی شناخته می‌شود. چرخه خورشیدی به‌طور متوسط ​​حدود ۱۱ سال طول می‌کشد و در پایان آن میدان مغناطیسی به‌سرعت قطبیت خود را معکوس می‌کند.

 

تاریخچه رصد خورشید

در دوران باستان، اغلب از سازه‌های صخره‌ای طبیعی یا بناهای سنگی برای دنبال کردن حرکات خورشید و ماه، تعیین فصل‌ها، ایجاد تقویم و رصد کسوف و خسوف استفاده می‌کردند. در آن زمان، بسیاری بر این باور بودند که خورشید دور زمین می‌چرخد. «بطلمیوس»، اخترشناس یونانی، کسی بود که نظریه زمین‌مرکزی را در سال ۱۵۰ قبل از میلاد به‌صورت رسمی ارائه کرد.

در سال ۱۵۴۳، «نیکولاس کوپرنیک» مدل هلیومرکزی (خورشیدمرکزی) منظومه شمسی را توصیف کرد. سپس، در سال ۱۶۱۰، کشف قمرهای مشتری توسط گالیله تایید کرد که همه اجرام آسمانی دور زمین نمی‌چرخند.

بعد از مشاهده‌های اولیه با استفاده از موشک، دانشمندان برای شناخت بیشتر نحوه عملکرد خورشید و سایر ستاره‌ها، شروع به مطالعه خورشید از مدار زمین کردند. به‌این منظور، ناسا مجموعه‌ای از هشت رصدخانه‌ مداری را به نام رصدخانه خورشیدی مداری بین سال‌های ۱۹۶۲ و ۱۹۷۱ راه‌اندازی کرد.

هفت مورد موفقیت‌آمیز بودند و توانستند خورشید را در طول موج‌های فرابنفش و اشعه ایکس تجزیه و تحلیل کنند و از تاج خورشیدی داغ عکس بگیرند. در سال ۱۹۹۰، ناسا و آژانس فضایی اروپا با همکاری یکدیگر کاوشگر فضایی اولیس را به فضا پرتاب کردند تا مناطق قطبی خورشید را بررسی کند.

در سال ۲۰۰۴، فضاپیمای جنسیس ناسا نمونه‌هایی را از باد خورشیدی برای مطالعه به زمین بازگرداند. سپس در سال ۲۰۰۷، ماموریت رصدخانه روابط زمینی خورشیدی (STEREO) که شامل دو فضاپیمای تقریبا یکسان بود، اولین تصاویر سه‌بعدی خورشید را ارسال کرد.

در سال ۲۰۱۴، ارتباط ناسا با فضاپیمای STEREO-B قطع شد و فقط مدت کوتاهی در سال ۲۰۱۶ توانست دوباره با آن ارتباط برقرار کند. فضاپیمای STEREO-A همچنان فعال است. رصدخانه خورشیدی و هورسپهری (SOHO) که بیش از ۲۵ سال پیش به فضا پرتاب شد، یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های خورشیدی تا به امروز بوده است.

سوهو که برای مطالعه باد خورشیدی و همچنین لایه‌های بیرونی و ساختار داخلی خورشید طراحی شده است، از ساختار لکه‌های خورشیدی زیر سطح عکس گرفته است، شتاب باد خورشیدی را اندازه‌گیری کرده است، امواج تاجی و گردبادهای خورشیدی را کشف کرده است و بیش از ۱۰۰۰ دنباله‌دار پیدا کرده است. این فضاپیما تحولی در توانایی ما برای پیش‌بینی آب‌و‌هوای ایجاد کرد.

رصدخانه پویایی‌شناسی خورشید (SDO) که در سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد، جزئیات دیده‌نشده‌ای را از خروج مواد از لکه‌های خورشیدی و همچنین نماهای بسیار نزدیکی از فعالیت‌های روی سطح خورشید ارائه کرد. همچنین اولین اندازه‌گیری‌های دقیق شراره‌های خورشیدی را در طیف وسیعی از طول موج‌های فرابنفش شدید انجام داد.

کاوشگر خورشیدی پارکر ناسا که در سال ۲۰۱۸ پرتاب شد و مدارگرد خورشیدی ESA/NASA که در سال ۲۰۲۰ به فضا رفت، جدیدترین اعضای ناوگان رصد خورشید هستند. هر دو فضاپیما نزدیک‌تر از هر فضاپیمای قبلی دور خورشید می‌چرخند و محیط اطرف این ستاره را بررسی می‌کنند.

کاوشگر خورشیدی پارکر طی گذر نزدیک خود از کنار تاج خورشیدی مجبور است دمای بیش از یک میلیون درجه فارنهایت را تحمل کند.

در نزدیک‌ترین حالت، کاوشگر پارکر فقط ۴ میلیون مایل (۶.۵ میلیون کیلومتر) از سطح خورشید فاصله خواهد داشت. برای مقایسه، فاصله بین خورشید و زمین ۹۳ میلیون مایل (۱۵۰ میلیون کیلومتر) است.

اندازه‌گیری‌هایی که کاوشگر پارکر انجام می‌دهد به دانشمندان کمک می‌کند تا درباره جریان انرژی در خورشید، ساختار باد خورشیدی و چگونگی شتاب‌گیری و انتقال ذره‌های پرانرژی اطلاعات بیشتری کسب کنند. در حالیکه مدارگرد خورشیدی به‌اندازه کاوشگر پارکر نزدیک به خورشید پرواز نمی‌کند، به دوربین‌ها و تلسکوپ‌هایی با فناوری پیشرفته مجهز است که نزدیک‌ترین عکس‌ها را از سطح خورشید می‌گیرند.

از نظر فنی برای کاوشگر خورشیدی پارکر امکان حمل دوربینی که مستقیما به سطح خورشید نگاه کند وجود نداشت. مدارگرد خورشیدی در نزدیک‌ترین حالت خود از فاصله ۲۶ میلیون مایلی (۴۳ میلیون کیلومتری) خورشید عبور می‌کند که تقریبا ۲۵درصد نزدیک‌تر از مدار عطارد است.

فاصله این فضاپیما در نزدیک‌ترین نقطه مدار بیضی‌شکل خود به خورشید، نصف فاصله زمین و خورشید بود. تصاویر به‌دست‌آمده از این فضاپیما که در ژوئن سال گذشته منتشر شدند، نزدیک‌ترین عکس‌هایی بودند که تاکنون از خورشید گرفته شده‌اند. این تصاویر ویژگی‌های سطحی را نشان می‌دادند که قبلا دیده نشده بودند،‌ شراره‌های کوچکی به‌نام آتش اردوگاهی (Campfire).

پس از اینکه مدارگرد خورشیدی چند بار از نزدیکی خورشید عبور کرد، از مدار خود در صفحه دایرةالبروج که سیاره‌ها در آن می‌چرخند بالاتر می‌رود تا دوربین‌های آن بتوانند اولین عکس‌های نمای نزدیک را از قطب‌های خورشید بگیرند. نقشه‌برداری از فعالیت در مناطق قطبی خورشید به دانشمندان کمک می‌کند تا میدان مغناطیسی خورشید را که چرخه ۱۱ ساله آن را هدایت می‌کند، بهتر درک کنند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

برای خواندن جواب نوار عصب دست پزشک باید به صداها، نمودارها و داده‌های قابل تفسیری که به ثبت رسیده‌اند، توجه کند. در واقع نمودارها نشان می‌دهد که عصب چطور به انواع تحریک‌ها پاسخ می‌دهد و آیا هیچ نوع اختلال یا آسیبی در اعصاب دست وجود دارد یا خیر. برای دریافت نتیجه دقیق از الکترومیوگرافی دست می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی، بهترین مرکز نوار عصب و عضله مراجعه کنید.

در تست نوار عصب دست فاکتورهای متعددی از جمله زمان پاسخ، شکل، حجم و صوت پاسخ اندازه‌گیری می‌شود و از طریق تغییراتی که در شدت سیگنال‌های عصبی وجود دارد پزشک می‌تواند تشخیص دهد که آیا اختلالی در مسیر عصب‌دهی به انگشتان و همچنین حس و حرکات دست وجود دارد. در این صورت می‌توانید هرچه سریع‌تر برای درمان‌های لازم اقدام کنید.

 نحوه خواندن جواب نوار عصب دست

برای خواندن جواب نوار عصب دست پزشک متخصص باید دارای تجربه و آشنایی لازم در زمینه تفسیر با نمودارها و داده‌هایی باشد که توسط دستگاه تست EMG به ثبت می‌رسند. این نتایج برای بررسی سیگنال‌های الکتریکی از اعصاب دست کاربرد دارد و معمولاً پزشک از طریق ارزیابی و تحلیل این سیگنال‌ها به تشخیص می‌رسد و در صورت لزوم پیشنهاداتی برای مدیریت و کنترل مشکلات عصبی دست ارائه خواهد کرد. موقع تحلیل نتایج نوار عصب دست پزشک به فاکتورهای زیر توجه می‌کند:

فعالیت الکتریکی اعصاب دست

پزشکان از طریق تست EMG بررسی می‌کند که آیا فعالیت الکتریکی اعصاب دست به درستی عمل می‌کند یا خیر. چنانچه فعالیت غیر عادی وجود داشته باشد، راهکارهای درمانی لازم را پیشنهاد خواهد کرد.

بررسی سرعت انتقال سیگنال

سرعت انتقال سیگنال‌های عصبی از طریق نمودارها مورد بررسی قرار می‌گیرد و ممکن است در برخی از بیماری‌ها با تغییر شرایط عصبی سیگنال‌ها بالا و پایین شوند.

الگوی سیگنال

پترن یا الگوی سیگنال‌های عصبی در خواندن جواب نوار عصب دست بسیار اهمیت دارد. الگوهای غیر طبیعی نشان‌دهنده مشکلات عصبی است و پس از انجام تحلیل‌های مورد نظر پزشک می‌تواند به شما توضیح دهد که این نتایج با وضعیت سلامت شما مرتبط هستند یا خیر. اگر لازم باشد پزشک برای مدیریت و درمان مشکلات عصبی راهکارهایی را تجویز خواهد کرد.

تفسیر جواب نوار عصب و عضله دست چگونه است؟

تفسیر جواب نوار عصب و عضله دست معمولاً باید توسط پزشکان انجام شود تا نتیجه صحیح در اختیار شما قرار دهند. این تفسیر می‌تواند بر اساس نتایج تست، سابقه پزشکی، علائم و علل مراجعه به پزشک و هدف از انجام الکتروموگرافی متفاوت باشد. به‌طور کلی تفسیر نوار عصب دست با اهداف زیر انجام می‌شود :

بررسی سلامت اعصاب‌ دست

بررسی سلامت عصب‌های دست از جمله اهداف اصلی تست الکترومیوگرافی است. نتایج این نوار می‌تواند نشان‌دهنده سرعت انتقال اطلاعات عصبی، سلامت عصب‌ها و نشان دهنده هرگونه آسیب و بیماری در عصب‌ها باشد.

بررسی عملکرد عضلات دست

تفسیر نتایج نوار عصب دست، شامل ارزیابی عملکرد و واکنش عضلات دست به سیگنال‌های عصبی است و می‌تواند نشان‌دهنده قدرت تأخیر در فعالیت عضلات و نشانه ضعف و مشکلات عضلانی باشد.

پیگیری وضعیت بیماری‌ها و مشکلات مزمن

اگر فرد سابقه مشکلاتی مانند آرتروز، دیابت و بیماری‌های عصبی و عضلانی داشته باشد، تفسیر نتایج نوار عصب عضله به پزشک کمک می‌کند تا پیشرفت بیماری را مورد بررسی قرار دهد و برنامه درمانی خود را به‌روزرسانی کند.

تفسیر جواب نوار عصب و عضله دست چگونه است؟

تفسیر نوار عصب و عضله باید دقت انجام شود، چرا که درصد خطای بالا می‌تواند روند درمان فرد را با مشکل مواجه کند. برای دریافت دقیق‌ترین تفسیر از جواب نوار عصب دست به کلینیک دکتر ناصح یوسفی مراجعه نمایید. پزشکان متخصص با ارائه جواب صحیح با کمترین میزان خطا به درمان به‌موقع و جلوگیری از پیشرفت هرگونه بیماری احتمالی کمک خواهند کرد.

تشخیص بیماری‌ها و مشکلات عصبی و عضلانی

در صورت وجود بیماری‌های عصبی مانند سکته مغزی، اختلالات عضلانی مانند ALS (ام ای آل) یا میوزیت و اختلالات عصب‌دهی دست، می‌توانید برای کنترل بیماری اقدام کنید.  نتایج نوار عصب و عضله دست می‌تواند بر روی نحوه تشخیص پزشک اثرگذار باشد و نوع برنامه دریافتی برای درمان نیز متناسب با شرایط فرد تجویز شود.

خلاصه مطالب

خواندن جواب نوار عصب دست باید توسط پزشک متخصص و مجرب انجام شود. بررسی صداها، نمودارها و داده‌هایی که توسط دستگاه به ثبت رسیده‌اند به پزشک کمک می‌کند که اختلالات عصب دست را بررسی کند. زمان، شکل، حجم و صوت پاسخ به انواع تحریک‌های عصبی نشان می‌دهد که آیا آسیبی در عصب‌دهی دست وجود دارد یا خیر. با توجه به نتایج و در صورت وجود هرگونه مشکل احتمالی می‌توانید برای درمان‌های به‌موقع اقدام کنید.

نوار عصب دست برای اندازه برای تشخیص سلامت عملکرد عصب‌ها، سرعت انتقال اطلاعات عصبی و نوع واکنش عضلات دست و سیگنال‌های عصبی بسیار اهمیت دارد و نتایج آن برای تشخیص بیماری‌های زمینه‌ای نیز موثر است. از آنجا که تست الکترومیوگرافی دست یکی از آزمایش‌های حساسی است که باید در مراکز تخصصی انجام شود، برای انجام این آزمایش می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی مراجعه کنید. پزشکان مجرب با ارائه دقیق‌ترین تفسیر از نتایج این آزمایش به کنترل و مدیریت بیماری‌های احتمالی کمک خواهند کرد.

 


:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

بهترین قرص درمان درد مفصل شانه براساس شدت و نوع آسیب‌دیدگی تفاوت دارد و دوز آن باید توسط پزشک تعیین شود. درد شانه می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله آسیب‌دیدگی‌ فیزیکی، بیماری‌های مفصلی مزمن و تنش و استرس به‌وجود می‌آید. چنانچه درد این ناحیه ادامه داشته باشد، می‌توانید برای درمان از طریق متدهای نوین پزشکی به کلینیک دینا در شرق تهران مراجعه کنید.

اگرچه مصرف قرص می‌تواند در کاهش میزان درد و التهابات شانه موثر باشد، اما اگر قصد استفاده از داروهای مسکن و استروئیدها از جمله ناپروکسن و ایبوبروفن را دارید، قبل از هر چیز به پزشک مراجعه کنید و حتماً از عوارض جانبی آن مطلع شوید.

 

بهترین قرص درمان درد مفصل شانه

مصرف قرص درمان درد مفصل شانه باید با تجویز پزشک و براساس نوع آسیب باشد. درمان دردهای مزمن شانه از طریق دارو درمانی از راهکارهای مناسب برای کاهش میزان درد و تورم این ناحیه از بدن است. با توجه به اینکه داروهای متعددی برای کاهش میزان درد و ناراحتی وجود دارد، اما باید ابتدا به پزشک متخصص مراجعه کنید تا دوز و میزان مصرف قرص برای شما تعیین شود. پزشکان معمولاً داروهای زیر را به‌عنوان بهترین قرص‌ جهت کنترل درد، التهاب و رفع گرفتگی و اسپاسم شانه تجویز می‌کنند:

۱- آسپرین

۲- تایلنول

۳- ناپروکسن

۴- استامینوفن

۵- دیکلوفناک

۶- ایبوبروفن

قرص‌های ضد التهاب مفصل شانه تنها در کاهش میزان تورم و درد شانه و کتف مؤثر هستند؛ اما برای درمان علت درد شانه باید برای درمان‌های غیرجراحی و کم خطر اقدام کنید.

نحوه مصرف داروهای مسکن برای کاهش درد شانه

شما می‌توانید مسکن‌هایی مانند ایبوبروفن و استامینوفن را بدون تجویز و نسخه از داروخانه‌ تهیه کنید، اما توصیه می‌کنیم اگر پس از ۲ الی ۳ روز پس از مصرف این داروها، درد شانه کاهش پیدا نکرد، حتماً برای درمان‌های قطعی و کارآمد اقدام کنید. زمان طلایی جهت تشخیص و درمان درد شانه، هفته‌های اول این بیماری‌ است. بنابراین هرچقدر درمان بیماری به تعویق بیفتد، روند درمان و بهبودی کندتر پیش خواهد رفت.

مصرف استروئیدها برای درمان درد مفصل شانه

استروئیدها غالباً جهت کاهش التهابات شدید و تسریع روند بهبودی مفصل شانه در موارد خاص تجویز می‌شود. از مزایای مصرف این نوع داروها، اثربخشی بالا در کاهش میزان تورم و درد عضلات و مفاصل شانه است.

استفاده از داروهای استروئیدی باید تحت نظر پزشک باشد، چراکه مصرف طولانی‌مدت این داورها می‌تواند موجب عوارض جانبی از جمله تضعیف سیستم ایمنی، پوکی استخوان و اضافه وزن شود.

 مصرف مکمل‌ها و ویتامین‌ها جهت درمان درد مفصل شانه

مکمل‌هایی چون کندرویتین،، گلوکوزامین و ویتامین D جهت بهبود سلامت مفاصل شانه و کاهش درد آن بسیار مؤثر است. این قرص‌ها می‌توانند به تقویت مفاصل کمک کنند و روند تخریب بافت های شانه را کند کنند. برای کاهش خطرات جانبی این داروها حتماً با مشورت پزشک باشد.

گلوکزامین و کندرویتین دو مکمل ترکیبی برای کمک به رفع درد و بهبود عملکرد در افراد دارای آرتروز شانه کاربرد دارند. قرص‌های  اُمگا-3 فتی اسیدها، کورکومین، MSM (متیل سولفونیل متان)، کلاژن و ویتامین D، نیز می‌توانند به حفظ غضروف‌های سالم کمک کنند.

قرص‌های قوی‌تر برای درمان درد مفصل شانه

قرص‌های قوی‌تر برای درمان درد مفصل شانه

داروهای متفاوتی برای کاهش درد شانه وجود دارد، اما اگر شدت درد کم نشود و به پزشک دسترسی ندارید، می‌توانید از قرص‌های زیر نیز استفاده کنید:

۱- قرص میونال ۵۰ میلی گرم، دکونتراکتیل و قرص دیازپام ۵ میلی گرم: موثر برای گرفتگی شانه و کتف.

۲- قرص هپاکول ۶۵۰: این قرص می‌تواند درد مزمن شانه و کتف را تا حد زیادی کنترل کند، اما این دارو برای افراد بالای ۱۲ سال مناسب است و حداکثر ۴ بار در روز به فاصله ۶ ساعت امکان مصرف یک کپسول را دارید.

به‌علاوه تزریق ویتامین‌های گروه B از جمله ویتامین B1 و B6 و B12 تحت نظر پزشک متخصص در کاهش درد مفاصل شانه مؤثر است. در صورتی که مشکلات زمینه‌ای دیگری مثل شکستگی استخوان یا دررفتگی شانه دارید، این داروها نمی‌توانند آسیب را درمان کنند و نیاز به درمان‌های پزشکی دارید.

خلاصه مطالب

بهترین قرص درمان درد مفصل شانه شامل ناپروکسن، دیکلوفناک و ایبوبروفن است. اگر این قرص‌ها برای کاهش درد و التهابات شانه موثر نباشد، می‌توانید از داروهای قوی‌تر مثل میونال و هپاکول و ویتامین‌های گروه B استفاده کنید. برای جلوگیری از هرونه عوارض جانبی توصیه می‌کنیم این داروها را تحت نظر پزشک متخصص و با دوز مشخص مصرف نمایید.

چنانچه داروهای مسکن، استروئیدها و مکمل‌ها برای درمان دردهای مزمن شانه مؤثر نباشند، باید برای درمان‌های پزشکی و رفع علت اصلی آسیب شانه اقدام کنید. در حال حاضر متدهای درمانی جدید از جمله اوزون تراپی و تزریق پی آر پی بهترین روش‌ها جهت رفع درد مفاصل شانه است و پس از چند جلسه می‌توانید اثر و ماندگاری آن را مشاهده کنید. جهت درمان قطعی از طریق این روش‌ها به کلینیک دینا با برخورداری از کادر پزشکی مجرب مراجعه کنید.

 


:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

۲۰ باور نادرست درباره فضا

در حال حاضر، بیش از هر زمان دیگری جهان هستی را می‌شناسیم ولی همچنان چند تصور نادرست وجود دارد که بسیاری از ما را فریب می‌دهد. بعضی از افسانه‌های فضایی معقول به‌نظر می‌رسند، مثلا خورشید گوی سوزانی از آتش زرد است یا دمای زمین در تابستان بالاتر است. زیرا در آن زمان نزدیک‌تر به خورشید می‌چرخد.

فکر می‌کنید عطارد باید گرم‌ترین سیاره منظومه شمسی باشد، زیرا نزدیک‌ترین سیاره به خورشید است؟ اشتباه می‌کنید! تحقیق و اکتشاف نجومی نادرست بودن باورهای زیادی را درباره فضا نشان داده است.

مثلا هرچه بیشتر سیاهچاله‌ها را می‌فهمیم، افسانه‌ها و نظریه‌های بیشتری درباره آن‌ها رد می‌شوند. در حال حاضر می‌دانیم که سیاهچاله‌ها ماده را به درون هسته خود نمی‌کشند. در این مقاله،‌ ۲۰ باور نادرست را درباره فضا بررسی می‌کنیم. پس تا انتها با تلسکوپ باشید تا بفهمید که چقدر درباره جهان هستی اشتباه فکر می‌کردید.

1. سیاهچاله‌ها همه چیز را به درون خود می‌کشند

سیاهچاله‌ها چنان کشش گرانشی شدیدی دارند که حتی نور هم نمی‌تواند از چنگال آن‌ها فرار کند. این پدیده‌های غول‌پیکر ستاره‌ها را می‌بلعند، لایه‌های گاز را جدا می‌کنند و اتم‌های تشکیل‌دهنده را درهم می‌شکنند. سیاهچاله‌ها معمولا به‌عنوان جاروبرقی‌های کیهانی تصور می‌شوند که می‌توانند مناطق وسیعی از فضا را پاکسازی کنند. بااین‌حال، سیاهچاله‌ها در واقعیت این‌طور نیستند.

در واقع، سیاهچاله‌ها تقریبا مثل هر جسم پرجرم دیگری در جهان عمل می‌کنند. سرعت موردنیاز برای فرار از کشش گرانشی یک جسم، چه سیاره باشد یا سیاهچاله، به‌عنوان سرعت گریز شناخته می‌شود. برای فرار از جسمی مثل خورشید با کشش گرانشی متوسط، سرعت گریز فقط ۳۸۴ مایل (۶۱۸ کیلومتر) در ثانیه است. اگر جسم نتواند به این سرعت برسد، به‌سمت سطح خورشید سقوط می‌کند.

در افق رویداد سیاهچاله، حتی چیزی که با سرعت نور، تقریبا ۱۸۶۴۱۱ مایل (۳۰۰ هزار کیلومتر) در ثانیه حرکت می‌کند، برای فرار به‌اندازه کافی سریع نیست و تنها گزینه آن ادامه مسیر به‌سمت داخل سیاهچاله خواهد بود. هرچه از جسمی دور شویم، سرعت گریز کمتر می‌شود. دور از افق رویداد، سیاهچاله‌ها درست مثل ستاره‌ها رفتار می‌کنند.

اجسامی که به‌اندازه کافی دور و سریع از کنار سیاهچاله عبور می‌کنند، در معرض خطر کشیده شدن به درون آن نیستند. مثلا اگر خورشید همین امروز با سیاهچاله‌ای با جرم یکسان جایگزین شود، زمین به گردش معمول خود ادامه خواهد داد.

2. زمین در تابستان به خورشید نزدیک‌تر است

بیشتر مردم می‌دانند که مدار زمین دور خورشید کاملا دایره‌ای نیست، بنابراین قابل‌درک است که چرا برخی تصور می‌کنند که فصل‌ها ناشی از فاصله زمین تا خورشید هستند. وقتی این واقعیت را در نظر بگیرید که نیمکره شمالی و جنوبی تابستان را در زمان‌های مختلف سال تجربه می‌کنند، نادرست بودن این ایده معلوم می‌شود.

مدار زمین آنقدر که مردم تصور می‌کنند بیضوی نیست و در طول یک سال، فاصله بین زمین و خورشید فقط ۳.۱ میلیون مایل (۵ میلیون کیلومتر) تغییر می‌کند که فقط حدود ۳درصد است. علاوه‌بر این در طول زمستان در نیمکره شمالی، در واقع بیشتر از تابستان به خورشید نزدیک هستیم.

دلیل واقعی رخ دادن فصل‌ها انحراف محوری زمین است. هرچه در طول سال جلو می‌رویم، نور با زوایای مختلف و برای مدت زمان متفاوتی به نیمکره شمالی و جنوبی می‌تابد. در زمستان، روزها کوتاه هستند و نور با زاویه کم به اتمسفر برخورد می‌کند. نور هنگام عبور از میان گازها به‌سمت سطح زمین پخش می‌شود و انرژی را توزیع می‌کند.

در تابستان، روزها بسیار طولانی‌تر هستند و نور خورشید با زاویه تند به زمین برخورد می‌کند. در نتیجه، مسیر آن به‌سمت سطح زمین مستقیم‌تر است و انرژی را در ناحیه کوچک‌تری متمرکز می‌کند.

3. خورشید در حال سوختن است

آتش برای زنده ماندن به سه چیز نیاز دارد: سوخت، گرما و اکسیژن. خورشید سوخت دارد، زیرا عمدتا از گاز هیدروژن و هلیوم تشکیل شده است. هلیم یک گاز بی‌اثر است و مثل بعضی از همسایه‌های فرار خود در جدول تناوبی نمی‌سوزد، ولی هیدروژن به‌شدت قابل‌اشتعال است.

خورشید همچنین مقدار زیادی انرژی گرمایی تولید می‌کند و دمای سطح آن حدود ۹۹۳۲ درجه فارنهایت (۵۵۰۰ درجه سانتیگراد) است. بااین‌حال از آن‌جایی ‌که هیچ اکسیژنی در فضا وجود ندارد، مثلث آتش برای خورشید ناقص است. در واقع خورشید توپی از آتش نیست، بلکه گرما و نوری که تولید می‌کند نتیجه همجوشی گرماهسته‌ای است.

درون محیط پرفشار و بسیار داغ این ستاره، اتم‌های هیدروژن با سرعت بالا در فاصله یک فمتومتری از یکدیگر قرار می‌گیرند (۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱ متر). برخورد در این فاصله آن‌ها را قادر می‌کند تا با هم ترکیب شوند و هلیوم را تشکیل دهند و مقادیر زیادی انرژی را به‌عنوان تابش پرتو گاما آزاد کنند.

در هر ثانیه در درون خورشید، ۷۰۰ میلیون تن هیدروژن با یکدیگر برخورد می‌کنند و ۶۵۰ هزار تن هلیوم را تشکیل می‌دهند که باعث همجوشی بیشتر در یک واکنش زنجیره‌ای می‌شود و این راکتور هسته‌ای طبیعی را ادامه می‌دهد.

4. کمربند سیارک‌ها بسیار خطرناک است

شکی نیست که در بخشی از منظومه شمسی که به کمربند سیارک‌ها معروف است، سنگ‌های زیادی وجود دارد. این نوار که بین مریخ و مشتری قرار دارد، شامل بیش از ۳۰۰۰ ریزسیاره و ۷۵۰ هزار سیارک است که قطر بعضی از آن‌ها به بیش از ۳۲۸۰ فوت (۱۰۰۰ متر) می‌رسد.

سیارک‌های بزرگ‌تر گاهی با هم برخورد می‌کنند و قطعه‌های کوچک‌تری را درون کمربند پخش می‌کنند که طبق افسانه‌ها هر فضاپیمایی را که وارد این مسیر شود تهدید می‌کنند.

داستان‌ها و فیلم‌های علمی تخیلی به این افسانه دامن زده‌اند. در فیلم جنگ ستارگان،‌ وقتی هان سولو فضاپیمای میلینیوم فالکون را به داخل یک منطقه سیارکی هدایت کرد، شخصیت C-3PO به او هشدار داد که امکان عبور موفقیت‌آمیز از منطقه سیارکی تقریبا ۳۷۲۰ به یک است. اگر منطقه سیارکی Hoth شبیه کمربند سیارکی ما بود، C-3PO کاملا اشتباه می‌کرد.

 

در دهه ۱۹۷۰، پایونیر ۱۰ ناسا اولین فضاپیمایی بود که از درون کمربند سیارک‌ها عبور کرد. پایونیر ۱۰ فقط با یک لایه لانه‌زنبوری آلومینیومی محافظت می‌شد ولی با وجود خطر آشکار، بدون مشکل از این منطقه رد شد.

این عبور موفقیت‌آمیز نتیجه جاخالی دادن حرفه‌ای نبود، بلکه به این دلیل بود که فاصله بین سیارک‌ها بسیار زیاد است. پهنای کمربند سیارک‌ها تقریبا ۱۴۰ میلیون مایل (۲۲۵ میلیون کیلومتر) است و به‌طور متوسط، حدود ۶۰۰ هزار مایل (۹۷۰ هزار کیلومتر) بین سیارک‌ها فاصله وجود دارد که بیش از دو برابر فاصله زمین تا ماه است.

بنابراین در مقایسه با فضای شلوغی که در فیلم‌ها به تصویر کشیده می‌شود، کمربند سیارکی در واقع نسبتا خالی است. خطر بسیار بزرگ‌تر در کمربند سیارک‌ها، ذرات گرد و غباری است که هنگام برخورد سیارک‌ها تشکیل می‌شوند و می‌توانند به فضاپیما آسیب وارد کنند.

5. خورشید زرد است

تقریبا همه موقع نقاشی کردن آسمان را آبی و خورشید را زرد می‌کشیم. خورشید در عکس‌ها نیز زرد دیده می‌شود و وقتی در افق پایین می‌رود، رنگ نارنجی متمایزی ظاهر می‌شود. با‌این‌حال، این زردی فقط یک توهم است. خورشید تمام طول موج‌های نور مرئی را تولید می‌کند و بنابراین رنگ واقعی آن سفید است ولی نور خورشید هنگام عبور از جو تغییر می‌کند.

طول موج نور در انتهای آبی طیف بسیار کوتاه‌تر از قرمز است، بنابراین احتمال برخورد با ذره‌های موجود در هوا بیشتر است. در طول روز، نور آبی در بخش بالایی اتمسفر پراکنده می‌شود و باعث می‌شود آسمان آبی و خورشید زرد به‌نظر برسد. در صبح و عصر، نوری که به زمین برخورد می‌کند مسافت بیشتری را طی می‌کند که باعث تشدید این اثر می‌شود.

بیشتر طول موج‌های آبی کوتاه‌تر قبل از برخورد با زمین پراکنده می‌شوند و به طلوع و غروب خورشید رنگ قرمز مایل به نارنجی خاصی می‌دهند.

6. ستاره‌ها در صورت فلکی نزدیک هم هستند

ستاره‌های آسمان شب در ۸۸ صورت فلکی قرار گرفته‌اند که هر کدام شکل و نام خاصی دارند. صورت‌های فلکی از دیرباز راهنمای مسافران و کشاورزان بوده‌اند، ولی واقعا گروهی از ستاره‌ها نیستند. ستاره‌هایی که صور فلکی را تشکیل می‌دهند با وجود اینکه نزدیک هم به‌نظر می‌رسند، معمولا ده‌ها یا صدها سال نوری از هم فاصله دارند و به‌سمت عمق فضا گسترش یافته‌اند.

از نقطه‌نظر ما روی زمین، صورت فلکی شکارچی ممکن است مثل جنگجویی با سپر به‌نظر برسد، ولی از جای دیگر در کهکشان هیچ شکل خاصی نداشته باشد. ستاره‌ها از نظر سن، اندازه، نوع و روشنایی متفاوت هستند و اگر گروهی به‌نظر می‌رسند، کاملا تصادفی است.

صورت‌های فلکی از نظر علمی گروه‌های معنی‌دار ستاره‌ها نیستند، ولی کمک می‌کنند تا آسمان را به بخش‌های قابل‌تشخیص تقسیم کنیم. با ایجاد ارتباط بین الگوهای موجود در ستاره‌ها و حیوان‌ها یا اشیا آشنا، به‌خاطر سپردن نام و موقعیت مکانی ستاره‌ها آسان‌تر می‌شود.

این یکی از معدود مواردی است که اسطوره‌ها می‌توانند مفید باشند، زیرا اسطوره‌شناسی و داستان‌های پیرامون هر یک از صورت‌های فلکی به تثبیت آن‌ها در ذهن مردم کمک می‌کند.

7. ماه یک سمت تاریک دارد

سمت تاریک ماه از گذشته الهام‌بخش آلبوم‌های موسیقی، رمان‌ها، سریال‌های تلویزیونی، فیلم‌ها و بازی‌های ویدیویی بوده است. ما فقط یک سمت ماه را از زمین می‌بینیم، ولی این دلیل نمی‌شود که سمت دیگر آن تاریک باشد.

با بررسی فازهای ماه متوجه نادرست بودن این باور می‌شویم. در طول ماه کامل، سمتی که می‌توانیم ببینیم کاملا روشن و سمت دیگر در تاریکی کامل است. در زمان‌های دیگر که فقط می‌توانیم بخشی از ماه را ببینیم، بقیه نور روی سمت دور یا به‌اصطلاح سمت تاریک می‌افتد.

اگر مدرک می‌خواهید، کافی است به اولین تصاویر سمت دور ماه نگاه کنید که در سال ۱۹۵۹ توسط فضاپیمای لونا ۳ اتحاد جماهیر شوروی گرفته شد.

در این عکس‌ها سمت دور ماه توسط خورشید کاملا روشن شده است. این تصاویر نه‌تنها خط بطلانی روی افسانه سمت تاریک ماه کشید، بلکه نشان داد رنگ سنگ‌های آن روشن‌تر است و در واقع سمتی که ما میبینیم سمت تاریک واقعی است.

8. دیوار بزرگ چین از فضا دیده می‌شود

دیوار بزرگ چین طولانی‌ترین سازه ساخته‌شده توسط بشر در جهان است که ۱۳۱۷۱ مایل (۲۱۱۹۶ کیلومتر) طول دارد. این باور که دیوار چین از فضا دیده می‌شود بسیار رایج است و از دهه ۱۹۳۰ وجود داشته است، ولی متاسفانه کاملا درست نیست.

دیوار چین بسیار طولانی است ولی عرض آن بیشتر از ۲۰ فوت (۶ متر) نیست. همچنین از موادی ساخته شده است که به‌خوبی با محیط اطراف ترکیب می‌شوند. در مدار پایینی زمین که از ارتفاع ۹۹ مایلی (۱۶۰ کیلومتری) شروع می‌شود، دیوار چین به‌راحتی در تصاویر رادار قابل‌تشخیص است ولی با چشم غیرمسلح قابل‌مشاهده نیست.

«کریس هدفیلد»، فضانورد کانادایی، در طول مدت حضور خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی در مارس ۲۰۱۳ در توییتی نوشت: «من دیوار بزرگ چین را از فضا ندیدم و فضانوردان چینی هم ندیدند. شاید با لنز دوربین به‌اندازه کافی بزرگ و هوای صاف بتوان آن را دید.»

9. سایه زمین باعث ایجاد فازهای ماه می‌شود

محتمل به‌نظر می‌رسد که فازهای ماه ناشی از سایه زمین باشند، ولی ماه خیلی وقت‌ها در طول روز کنار خورشید قابل‌مشاهده است. بنابراین، واقعا چه چیزی باعث فازهای ماه می‌شود؟

فازهای ماه در واقع نتیجه طلوع و غروب خورشید در سمت مرئی ماه حین گردش آن دور زمین هستند. در طول ماه کامل، ماه در سمت مخالف خورشید قرار دارد. بنابراین نور خورشید تمام سطح قابل‌مشاهده ماه را روشن می‌کند.

در فاز ماه نو، ماه بین زمین و خورشید قرار می‌گیرد. در نتیجه نور خورشید روی سمتی می‌افتد که نمی‌توانیم ببینیم. در روزهای میانی، مقدار نوری که می‌توانیم روی سطح ماه ببینیم به‌تدریج با گردش ماه زیاد و کم می‌شود. ماه‌گرفتگی تنها زمانی است که زمین روی ماه سایه می‌اندازد. این اتفاق نادر زمانی رخ می‌دهد که زمین دقیقا بین خورشید و ماه قرار می‌گیرد و به‌طور موقت نور را مسدود می‌کند.

10. نور تحت تاثیر گرانش قرار نمی‌گیرد

گرانش نیروی جاذبه‌ بین دو جسم دارای جرم و نور است و توسط فوتون‌ها که جرم ندارند منتقل می‌شود. بنابراین نور نمی‌تواند تحت‌تاثیر گرانش قرار بگیرد، ولی چگونه است که سیاهچاله‌ها می‌توانند از فرار نور جلوگیری کنند؟

قانون گرانش نیوتن بیان می‌کند که گرانش نیروی کششی است که وقتی هر دو جسم درگیر جرم داشته باشند عمل می‌کند. سپس انیشتین این نظریه را با بیان اینکه گرانش نتیجه طبیعی شکل هندسی جهان است، اصلاح کرد.

فرض کنید توپ سنگینی را روی یک ورقه لاستیکی می‌گذارید. لاستیک کشیده می‌شود و یک فرورفتگی ایجاد می‌کند. اگر سعی کنید یک توپ کوچک‌تر را از یک طرف ورق به طرف دیگر بغلتانید، به‌جای اینکه مستقیم حرکت کند، باید یک مسیر منحنی را طی کند. این کاری است که ستاره‌ها و سیاره‌ها با ابعاد فضازمان انجام می‌دهند.

این منحنی‌ها فقط بر اجسام با جرم اثر نمی‌گذارند، بلکه نور به‌قدری سریع حرکت می‌کند که فرورفتگی فضازمان اثر چندانی روی آن ندارد. سیاه‌چاله‌ها منحنی‌های فضازمانی ایجاد می‌کنند که به‌سمت بی‌نهایت خم می‌شوند، بنابراین حتی نور نیز نمی‌تواند از طرف دیگر خارج شود.

 

11. عطارد داغ‌ترین سیاره منظومه شمسی است

خورشید در هر ثانیه ۱۰۲۶×۳.۸ ژول انرژی آزاد می‌کند و عطارد درست در تیررس آن قرار دارد. این سیاره در فاصله ۳۶ میلیون مایلی (۵۸ میلیون کیلومتر) از خورشید می‌چرخد که تقریبا سه برابر نزدیک‌تر از مدار خورشیدی زمین است.

دمای عطارد در طول روز به حدود ۸۰۰ درجه فارنهایت (۴۳۰ درجه سانتی‌گراد) می‌رسد و قطعا باید گرم‌ترین سیاره در منظومه شمسی باشد. ولی اینطور نیست! زهره که نزدیک به دو برابر دورتر از خورشید می‌چرخد در طول روز دمای متوسط ۸۶۴ درجه فارنهایت (۴۶۲ درجه سانتی‌گراد) را تجربه می‌کند. چنین دمایی می‌تواند سرب را ذوب کند.

همه چیز به جو برمی‌گردد. اتمسفر زهره ضخیم است و عمدتا از دی‌اکسید کربن تشکیل شده است و گرما را در یک حباب عایق به دام می‌اندازد. در مقابل عطارد جو بسیار نازکی دارد و وقتی در شب از خورشید دور می‌شود، دمای آن به ۲۹۲- درجه فارنهایت (۱۸۰- درجه سانتی‌گراد) کاهش می‌یابد.

12. زحل تنها سیاره حلقه‌دار در منظومه شمسی است

وقتی به سیاره حلقه‌دار فکر می‌کنیم، فقط نام زحل به ذهنمان خطور می‌کند. این غول گازی به‌خاطر هفت حلقه اصلی خود کاملا شناخته‌شده است. نمی‌توان انکار کرد که این حلقه‌ها فوق‌العاده فتوژنیک هستند، ولی تنها حلقه‌های منظومه شمسی نیستند.

مشتری، اورانوس و نپتون نیز حلقه دارند، اگرچه تا قبل از ماموریت‌های وویجر در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ هیچ کس از وجود آن‌ها خبر نداشت. این حلقه‌ها بسیار نازک‌تر و کمتر قابل‌مشاهده هستند اما ستاره‌شناسان فکر می‌کنند که ممکن است همیشه اینطور نبوده باشد.

حلقه‌های زحل ممکن است از زمان شکل‌گیری خود سیاره وجود داشته باشند و تصور می‌شود که این ساختارهای باورنکردنی در طول زمان تغییر کرده‌اند.

اگرچه زحل در حال حاضر خیره‌کننده‌ترین حلقه‌ها را دارد، در صد میلیون سال آینده (به‌زودی، طبق استانداردهای کیهان‌شناسی)، تریتون، قمر نپتون، ممکن است توسط نیروهای جزرو‌مدی از هم بپاشد و به حلقه‌ای جدید و چشم‌گیر تبدیل شود.

گرانش در فضا وجود ندارد

13. فضا یک خلاء خالی است

فضا نزدیک‌ترین مکان به خلاء واقعی در کیهان است و از هر ذره‌ای بسیار خالی‌تر از چیزی است که می‌توانیم روی زمین تولید کنیم. بااین‌حال، هیدروژن به‌قدری در جهان زیاد است که چند اتم آن در هر متر مکعب فضا وجود دارد. در مجموع، فضا به‌ویژه در مقایسه با جو غنی از اتم زمین خلاء محسوب می‌شود. هیچ جای فضا را نمی‌توان تضمین کرد که خلاء واقعی به‌معنای دقیق آن است.

14.گرانش در فضا وجود ندارد

در واقعیت، فضاپیماهایی مانند ایستگاه فضایی بین‌المللی دائما تحت‌تاثیر نیروی گرانش زمین هستند و این چیزی است که آن‌ها را در مدار نگه می‌دارد. بی‌وزنی که فضانوردان تجربه می‌کنند به این دلیل است که خیلی آرام به‌سمت زمین سقوط می‌کنند.

نیروی گرانش ایستگاه فضایی بین‌المللی را به‌سمت زمین می‌کشد اما ایستگاه به‌قدری سریع در حال حرکت است که از افق عبور می‌کند و به‌جای اینکه به زمین برگردد، دور انحنای سیاره پایین می‌رود. فضانوردان درون ایستگاه فضایی بین‌المللی در اصل در حالت سقوط آزاد دائمی هستند.

15.بدون لباس فضایی در فضا منفجر می‌شویم

بدن ما با شرایط تحت فشار جو زمین سازگار است و وقتی این فشار حذف شود، آب در بافت‌ها شروع به تبخیر می‌کند و بدن متورم می‌شود. پوست انسان به‌اندازه کافی کشش دارد که در این شرایط منفجر نشود ولی بعد از حدود ده ثانیه، فرد بیهوش می‌شود. این اتفاق برای یک تکنسین لباس فضایی در طول آزمایش ناسا در سال ۱۹۶۶ به‌دلیل از کار افتادن بعضی از تجهیزات رخ داد. خوشبختانه، فشار بعد از ۳۰ ثانیه برگشت و تکنسین نجات پیدا کرد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

نوار عصب و عضله پا برای چیست؟ الکترومیوگرافی پا نوعی آزمایش است که جهت تشخیص گیرنده‌های عصبی کنترل‌کننده پا کاربرد دارد. برای انجام این آزمایش، از الکترودهایی استفاده می‌شود که سیگنال‌های ارسال شده مغز به عضلات را ثبت می‌کنند. برای تست نوار عصب عضله به کلینیک دکتر ناصح یوسفی مراجعه کنید. 

در هنگام انجام تست نوار عصب پا، ابتدا برچسب‌هایی جهت اندازه‌گیری قدرت و سرعت سیگنال‌هایی که بین دو یا چند عصب حرکت می‌کنند، روی پوست قرار داده می‌شود. نتایج این تست در تشخیص اختلالات مربوط به اعصاب و عضلات پا یا مشکلات انتقال سیگنال عصب به عضله را در پا نشان می‌دهد. 

هدف از انجام نوار عصب و عضله پا

شاید این سؤال برای شما وجود داشته باشد که نوار عصب و عضله پا برای چیست؟ تست EMG با هدف ارزیابی و بررسی مشکلات عصبی و عضلانی پاها کاربرد دارد. این تست حساس به پزشک متخصص امکان می‌دهد تا فعالیت الکتریکی اعصاب پا و عضلات آن را تشخیص دهد و اختلالات موجود در قسمت‌های مختلف پا را شناسایی کند.

نورون‌های حرکتی پا، سیگنال‌های الکتریکی را از مغز به عضلات پا انتقال می‌دهند و این روند موجب انقباض عضلات پا خواهد شد. الکترومیوگرافی از الکترودهای سوزنی ظریفی جهت ثبت این سیگنال‌ها در قالب صدا، نمودارها یا مقادیر عددی استفاده می‌کند و در نهایت این داده‌ها توسط پزشک تفسیر می‌شود.

الکترومیوگرافی جهت تشخیص و اندازه‌گیری اختلالات عضلانی مثل میوپاتی، تشنج عضلانی و پارالیزی عضلانی استفاده می‌شود. همچنین برای بررسی الگوهای غیرطبیعی و ناهنجاری‌های پا و تشخیص آسیب‌های عضلانی و عصبی به علت ضربات مختلف، التهاب و سایر عوامل به پزشکان بسیار کمک می‌کند.

مهم‌ترین کاربردهای نوار عصب و عضله پا

تست هدایت عصبی و نوار عصب و عضله همزمان انجام می‌شوند تا از طریق این آزمایش‌ها، انواع اختلالات عضلانی و عصبی پا تشخیص داده شود. مطالعه هدایت عصبی به بررسی بیماری یا آسیب‌های عصبی پا کمک می‌کند و تست EMG نیز با این هدف انحام می‌شود  تا پزشک متوجه شود عضلات پا به سیگنال‌های عصبی به‌ شکل درستی پاسخ می‌دهند یا خیر. زمانی که این دو تست با هم انجام می‌شوند، علائم ناشی از اختلالات عضلانی و عصبی پا قابل اندازه‌گیری است. در صورت مشاهده علائم زیر انجام نوار عصب و عضله پا ضرروت دارد:

1- احساس عدم تعادل در پا

2- فلج یا ضعف عضلانی پاها

3- سوزن‌سوزن و مور مورد شدن یا بی‌حسی در نواحی مختلف پا

4- اسپاسم، گرفتگی یا پرش عضلات پا

از سوی دیگر انجام تست الکترومیوگرافی به تشیخص و بررسی به‌موقع بیماری‌های زیر کاربرد دارد:

سیاتیک

التهاب عصب سیاتیک یک عارضه شایع است که افراد زیادی درگیر آن هستند. سیاتیک عصبی است که از ستون فقرات تا پشت پاها امتداد می‌یابد. این عصب ممکن است به هر علتی آسیب ببیند و تحت فشار قرار گیرد. در این شرایط فرد درد زیادی را احساس خواهد کرد. این عارضه علاوه‌بر درد کمر و درد لگن، به‌صورت درد شدید در ناحیه ران بروز می‌یابد. به‌مرور زمان نیز باعث عوارضی نظیر سوزش، بی‌حسی، مورمور شدن و ضعف پاها خواهد شد. انجام نوار عصب و عضله پا می‌تواند در تشخیص نواحی درگیر سیاتیک مؤثر باشد.

فتق دیسک

فتق دیسک هنگامی بروز می‌یابد که بخش مهمی از ستون فقرات و دیسک‌ها آسیب ببینند. در این شرایط دیسک‌های کمر بیرون می‌زنند و به اعصاب ستون فقرات فشار زیادی وارد می‌شود. فتق دیسک موجب بروز درد یا بی‌حسی در پشت یا کمر می‌شود و به‌مرور به علت عدم کنترل یا درمان، اعصاب و عضلات پا نیز درگیر می‌شود و درد به لگن و ران نیز سرایت می‌کند. تست EMG می‌تواند در بررسی اختلال در سیگنال‌های ارسالی از مغز به اعصاب کمک کند.

هدف از انجام نوار عصب و عضله پا | کلینیک دکتر ناصح یوسفی

میاستنی ‌گراویس

میاستنی ‌گراویس یک بیماری نادر خودایمنی است که موجب خستگی و ضعف عضلانی پاها می‌شود. در اثر این اختلال، برقراری ارتباط میان عصب‌ها و ماهیچه‌های مختلف بدن (به‌خصوص عضلات دست‌ها و پاها) با مشکل مواجه می‌شود. بهترین راه جهت تشخیص این بیماری و میزان پیشروی آن، تست نوار عصب و عضله است. پزشکان با بررسی قدرت و سرعت سیگنال‌های ارسالی به اعصاب پا، می‌توانند برای کنترل بیماری اقدام کنند. 

خلاصه مطالب

نوار عصب و عضله پا برای چیست؟ هدف از انجام الکترومیوگرافی پا، بررسی سلامت عضلات پا و گیزنده های عصبی کنترل‌کننده آن‌ها است. در این آزمایش، الکترودهای سوزنی وارد عضلات پا می‌شوند تا سیگنال‌های تولید شده توسط عضلات را به ثبت برساند. این سیگنال‌ها به شکل یک‌سری خطوط نمایش داده می‌شوند و پزشک با اندازه‌گیری آنها جهت تشخیص اختلالات عضلانی و عصبی در نواحی مختلف پاها استفاده می‌کند.

مهم‌ترین کاربردهای این تست حساس تشخیص نوروپاتی، اسپاسم عضلانی، میوپاتی و آسیب‌های عصبی است؛ اما برای دریافت نتایج دقیق باید این آزمایش را تحت نظر پزشکان متخصص مغز و اعصاب انجام دهید. به این منظور می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی در غرب تهران با برخورداری از مجرب‌ترین کادر پزشکی مراجعه کنید. پزشکان پس از انجام این تست، نتایج را به شکل صحیح تفسیر خواهند کرد و در صورت وجود هرگونه مشکل در سیگنال‌های عصبی پا، راهکارهای درمانی را به شما توصیه خواهند کرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

بهترین کلینیک درمان گزگز پا در شرق تهران با برخورداری از کادر پزشکی متخصص از طریق بهترین متدهای درمانی خدمات باکیفیت را به بیماران ارائه می‌کند. در صورت مشاهده علائم بی‌حسی پا می‌توانید به کلینیک دینا، بهترین مرکز طب پزشکی در تهران مراجعه کنید. پزشکان کارآزموده و مجرب این کلینیک از طریق راهکارهای درمانی مختلف از جمله فیزیوتراپی، طب سوزنی، اوزن تراپی، پی آر پی درمانی و… به درمان این عارضه کمک خواهند کرد.

گزگز پا می‌تواند نشانه جدی از یک بیماری زمینه‌ای یا آسیب دیدگی مزمن باشد؛ از این رو درمان این عارضه بسیار اهمیت دارد، چراکه در صورت وجود بیماری‌های احتمالی می‌توانید برای جلوگیری از پیشرفت آن اقدام کنید. از آنجا که راهکارهای متعددی برای رفع علائم بی‌حسی پا وجود دارد، حتماً به کلینیک‌های تخصصی که از روش‌های کم عارضه و غیرتهاجمی بهره می‌برند، مراجعه کنید.

ویژگی‌های بهترین کلینیک درمان گزگز پا در شرق تهران

مراجعه به بهترین کلینیک درمان گزگز پا در شرق تهران برای رفع علائم این عارضه اهمیت بسیاری دارد. با توجه به اینکه در حال حاضر کلینیک‌های زیادی خدمات متنوع برای درمان بی‌حسی پا ارائه می‌کنند، ممکن است برخی روش‌ها به درمان پاسخ ندهد و عارضه‌های زیادی به همراه داشته باشد. در مجموع کلینیک‌های که خدمات مربوط به درمان گزگز پا را ارائه می‌کنند، باید دارای مشخصات زیر باشند.

برخورداری از کادر پزشکی متخصص

اولین گام در انتخاب بهترین کلینیک درمان گزگز پا در شرق تهران، برخورداری از کادر پزشکی متخصصی است که با متدهای جدید درمانی آشنایی کافی دارند و می‌توانند از طریق کم عارضه ترین روش، به رفع این عارضه کمک کنند. کلینیک‌های تخصصی که در آن برخوردار از متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی هستند، بهتر از مراکز دیگر می‌توانند برای تشخیص و درمان بی‌حسی پا اقدام کنند.

کلینیک دینا؛ بهترین کلینیک درمان گزگز پا در شرق تهران 

گزگز پا از جمله عارضه‌هایی است که با علائمی مثل مور مور شدن، خواب رفتگی پا، سوزن سوزن شدن و ضعف عضلانی همراه است. اگر علائم گزگز ادامه داشته باشد، حتماً باید برای درمان و بررسی منشأ آن اقدام کنید. کلینیک دینا، بهترین کلینیک درمان گزگز پا در شرق تهران است که با استفاده از کارآمدترین متدها، به درمان به‌موقع بیماران کمک می‌کند.

در کلینیک دینا از تکنیک‌های مختلف از جمله پی آر پی درمانی، اوزون تراپی، فیزیوتراپی، شاک ویو تراپی، مگنت درمانی، طب سوزنی، هایتون تراپی و … برای درمان بی‌حسی و خواب رفتگی پاها استفاده می‌شود. پزشکان متخصص این کلینک، ابتدا با معاینات و آزمایش‌های پزشکی، منشأ این مشکل را تشخیص می‌دهند و پس از آن راه درمانی مؤثر را به افراد توصیه می‌کنند.

همچنین اگر این عارضه ریشه در بیماری‌های مزمن از جمله‌ ام اس، دیابت، اختلالات تیروئیدی، سندروم تونل کارپال و بیماری‌هایی از این دست داشته باشد، پزشکان متخصص برای کنترل بیماری را به شما معرفی خواهند کرد.

کلینیک دینا؛ بهترین کلینیک درمان گزگز پا در شرق تهران 

خدمات کلینیک دینا برای درمان گزگز پا 

کلینیک دینا خدمات باکیفیتی به بیمارانی که دچار بی‌حسی پا هستند، ارائه می‌کند که در ادامه به برخی از این خدمات اشاره می‌کنیم:

استفاده از بهترین متدهای درمانی 

از جمله مهم‌ترین وجه تمایز مراکز طب پزشکی تخصصی جهت درمان علائم گزگز پا، استفاده از تکنیک‌های پزشکی مدرن است. در کلینیک دینا پزشکان توانبخشی مجرب از طریق روش‌های غیرتهاجمی از جمله تزریق پی آر پی و اوزون درمانی، علائم این عارضه را کنترل می‌کنند. به دلیل ماندگاری این راهکارها، فرد پس از ۵ تا ۶ جلسه دیگر اثری از علائمی مانند مور مور و سوزن سوزن شدن مشاهده نخواهند کرد.

کادر پزشکی متبحر

از دیگر خدمات کلینیک دینا به‌عنوان بهترین کلینیک درمان گزگز پا در شرق تهران، برخورداری از تیم پزشکی متخصص و با سابقه است. پزشکان کلینیک دینا به دلیل بهره از متدهای درمانی مؤثر به بیماران و دریافت بازخوردهای مثبت، توانسته‌اند رضایت افراد را جلب کنند.

ارائه بهترین امکانات درمانی

کلینیک دینا با ارائه امکانات گسترده از جمله استفاده از دستگاه‌های استاندارد و مدرن برای درمان بیماری‌ها، مشاوره‌های تخصصی، سیستم نوبت‌دهی آنلاین، پیگیری وضعیت بیماران پس اتمام جلسات و ارائه برنامه‌های شخصی‌سازی شده، بهترین مرجع برای درمان گزگز پا است. برای دریافت نوبت و مشاوره با کادر پزشکی این مرکز طب پزشکی با شماره زیر در تماس باشید.

خلاصه مطالب

بهترین کلینیک درمان گزگز پا در شرق تهران ارائه‌دهنده خدمات باکیفیت به بیماران است. در بیشتر کلینیک‌های تخصصی با داشتن کادر پزشکی مجرب و باسابقه که با تکنیک‌های درمانی متعددی آشنایی دارند، این عارضه در سریع‌ترین زمان برطرف می‌شود. کلینیک دینا به‌عنوان بهترین مرکز طب پزشکی در تهران از طریق متدهای جدید پزشکی از جمله تزریق پی آر پی، اوزون تراپی، شاک ویو تراپی و… به درمان علائم شایع این عارضه کمک می‌کند.

از دیگر خدمات این کلینیک، تشخیص و ارزیابی ریشه بی‌حسی پاها، تجویز آزمایش‌های متعدد برای تشخیص دقیق علت عارضه، ارائه مشاوره و برنامه‌های شخصی از جمله تمرینات تقویتی و ارائه‌های مراقبت‌های لازم به بیماران است. بنابراین اگر به دنبال درمان قطعی این مشکل هستید، برای مشاهده نتایج مثبت به کلینیک دینا مراجعه کنید. جهت دریافت مشاوره و نوبت با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

تفسیر آزمایش غربالگری اول باید توسط پزشک متخصص انجام شود، چراکه نتایج این تست برای بررسی سلامت جنین کاربرد دارد. به‌علاوه در صورت وجود هرگونه نواقص احتمالی از جمله ناهنجاری‌های کروموزومی می‌توانید برای درمان به‌موقع اقدام کنید. جهت انجام غربالگری سه ماهه اول بارداری و دریافت دقیق‌ترین نتایج از پرشکان مجرب به مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی مراجعه کنید.

هدف از انجام سونوگرافی NT و آزمایش‌های سه ماهه اول حاملگی از جمله تست free BhCG و papa A، ارزیابی شرایط رشد جنین است و معمولاً از طریق این آزمایش، نقص‌های ژنتیکی از جمله سندروم دان و تریزومی 13 و 18 قابل تشخیص خواهد بود.

نحوه تفسیر آزمایش غربالگری اول

تفسیر آزمایش غربالگری اول باید بسیار دقیق و توسط متخصصان زنان و زایمان ارائه شود و از نتایج آن برای اقدامات پیشگیرانه استفاده کرد. آزمایش غربالگری سه ماهه اول بارداری بین هفته 11 الی 13 بارداری انجام می‌شود و شامل سونوگرافی و چند آزمایش خون است.

تفسیر سونوگرافی NT در غربالگری اول

سونوگرافی مهم سه ماهه اول بارداری به نام سونوگرافی NT شناخته می‌شود و از طریق آن پزشک می‌تواند اختلالات ژنتیکی جنین را بررسی کند. سونوگرافی NT ضخامت ناحیه پشت گردن جنین را اندازه‌گیری می‌کند و پزشک می‌تواند با بررسی میزان ضخامت پشت گردن، نقص‌های مادرزادی مانند سندرم داون را تشخیص دهد.

عدد NT مخفف کلمه Nuchal translucency، مهم‌ترین عددی است که در این تست مورد بررسی قرار می‌گیرد. این عدد با واحد mm میلی متر را گزارش می‌دهد و اگر جنین مبتلا به یک اختلال کروموزومی باشد، مایع در پشت گردن تجمع می‌یابد. در نتیجه ضخامت پرده پشت گردن افزایش خواهد یافت و متعاقباً عدد NT بیشتر می‌شود. عدد NT به تنهایی تعیین‌کننده اختلال کروموزومی نیست، اما افزایش آن می‌تواند نشان‌دهنده نقص در کروموزوم‌ها باشد.

تفسیر عدد NB در سونوگرافی سه ماهه اول

عدد NB در سونوگرافی سه ماهه اول دارای اهمیت زیادی است، اما به عدد NT در تعیین مشکلات ژنتیکی نقش بیشتری دارد. NB مخفف nasal bone یا همان تیغه بینی است و پزشک این عدد را در صورت مشاهده و عدم مشاهده در سونوگرافی مشخص می‌کند. عدم مشاهده NB در غربالگری اول بیانگر اختلالات کروموزومی است، اما تأثیر و اهمیت آن به اندازه عدد NT نیست.

تفسیر عدد CRL در غربالگری اول بارداری

عدد CRL در تفسیر آزمایش غربالگری اول، نشان‌دهنده قد نوزاد است که بر اساس MM گزارش می‌شود. پزشک رادیولوژیست با تعیین عدد CRL می‌تواند سن دقیق جنین را محاسبه کند. عدد CRL و سن دقیق جنین در آزمایش غربالگری اول تأثیر بسیار زیادی دارد؛ به همین دلیل پزشک متخصص باید جواب آن را در اختیار شما قرار دهد.

تفسیر آزمایش غربالگری اول

تفسیر آزمایش خون غربالگری اول

آزمایش Combinated marker یا Double marker از رایج‌ترین آزمایش‌های غربالگری ناهنجاری‌های ژنتیکی قبل از تولد است. این آزمایش مهم در بسیاری از کشورهای دنیا به‌صورت ملی برای مادران باردار انجام می‌شود و نرخ تشخیص آن حدود ۸۰ — ۷۵% است. در این آزمایش دو مارکر Beta HCG free و PAPP-A در هفته ۱۳- ۱۰ حاملگی (در حالت ایده‌آل ۱۱ هفتگی جنین) بر روی خون مادران اندازه‌گیری می‌شود. تفسیر این آزمایش بر اساس الگوهای استاندارد و با توجه به سن مادر و شرایط وی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دو مارکر Free Beta HCG (گنادوتروپین جنینی) و PAPP-A (پلاسما پروتئین A) را بررسی می‌کند. هورمون گنادوتروپین هنگامی که جفت تشکیل می‌شود افزایش می‌یابد، اما اگر میزان آن خیلی زیاد باشد، احتمال نقص مادرزادی جنین بالا خواهد بود.

پروتئین A نیز یکی از مهم‌ترین پروتئین‌هایی است که در خون مادر مشاهده می‌شود. اگر این پروتئین در دوران بارداری، نشان‌دهنده سطح کمتر از حد نرمال باشد، احتمال وجود نقص ژنتیکی بالاست. سطح بالای HCG و پایین بودن میزان PAPP-A نیز نشانه واضحی از امکان ابتلاء جنین به اختلالات ذهنی است.

خلاصه مطالب

جواب تفسیر آزمایش غربالگری اول بسیار اهمیت دارد و می‌تواند به تشخیص بسیاری از اختلالات کروموزومی جنین از جمله سندروم دان و سندرم ادوارد کمک کند. از این رو بهتر است این آزمایش را در مراکز سونوگرافی تخصصی دارای پزشکان مجرب انجام دهید تا نتایج صحیح با کمترین میزان خطا در اختیار شما قرار گیرد. مهم‌ترین اعدادی که در سونوگرافی سه ماهه اول بارداری اندازه‌گیری می‌شود، عدد NT و NB است و در آزمایش خون نیز دو شاخص Free Beta HCG (گنادوتروپین جنینی) و PAPP-A (پلاسما پروتئین A) ارزیابی می‌شود.

با توجه به حساسیت نتایج غربالگری اول بارداری، این آزمایش‌ را در مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی با کادر پزشکی متخصص و دارای دستگاه‌های پیشرفته انجام دهید. در مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی تفسیر این آزمایش در سریع‌ترین زمان توسط پزشکان انجام می‌شود و می‌توانید برای درمان و جلوگیری از پیشرفت هرگونه نقص احتمالی اقدام کنید.

 
 
 

 



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

برای ثبت‌نام در سایت ازدواج در کانادا متقاضیان باید شرایط خاصی داشته باشند و پس از جمع‌آوری مدارک لازم یک حساب کاربری و پروفایل بسازند. برای دریافت اطلاعات لازم در این زمینه با موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان، کارشناس رسمی امور مهاجرتی و پناهندگی کانادا در تماس باشید.

دولت کانادا شرایطی را برای شهروندان یا مقیمان دائم این کشور فراهم کرده که در صورت ازدواج با شهروندان غیر کانادایی می‌توانند در این کشور زندگی کنند. مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج مراحل خاصی دارد و فرایند دریافت اقامت از طریق این روش آسان نیست. به این منظور متقاضیان باید مدارکی را ارائه کنند که ازدواج واقعی افراد از طرف اداره مهاجرت کانادا به اثبات برسد.

معرفی سایت ازدواج در کانادا

جهت ثبت درخواست در سایت ازدواج در کانادا باید مدارکی از جمله سند رسمی ازدواج را ارائه کنید. ازدواج با یک شهروند کانادایی می‌تواند فرایند اقامت دائم شما را تسهیل کند که به آن اسپانسرشیپ همسر نیز گفته می‌شود. در مورد مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج فردی که می‌خواهد همسر خود را به کانادا بیاورد، باید شهروند کانادا یا مقیم دائم این کشور باشد.

کشور کانادا به خارجیان متقاضی اجازه می‌دهد در صورت ازدواج با شهروند این کشور و در صورت داشتن شرایط قانونی اقامت دائم کانادا را دریافت نمایند.

به‌منظور ثبت درخواست ابتدا باید سایت IRCC، سامانه رسمی اداره مهاجرت کانادا شوید. پس از جمع‌آوری مدارک اعلام شده، برنامه مهاجرتی را انتخاب کنید و پس از آن حساب کاربری بسازید.

شرایط ثبت‌نام در سایت ازدواج در کانادا

برای اخذ اقامت در کانادا از طریق ازدواج شما باید شرایط خاصی داشته باشید. اسپانسر کننده که قصد ازدواج با افرد خارجی را دارد و اسپانسر شونده که از طریق همسر تابع کانادا برای دریافت اقامت دائم این کشور درخواست می‌دهد، باید دارای شرایط زیر باشند:

شرایط اسپانسر کننده برای اخذ ویزای کانادا از طریق ازدواج

شخصی که قصد ازدواج و اخذ اقامت برای همسر غیر کانادایی دارد، باید واجد شرایط زیر باشد تا اداره مهاجرت کانادا با درخواست وی موافقت نماید:

1- داشتن 18 سال سن به بالا

2- دارای سند ازدواج واقعی باشد.

3- اسپانسر کننده باید شهروند کانادا یا دارای اقامت دائم این کشور باشد.

4- شخص اسپانسر کننده نباید از سه سال قبل اسپانسر کسی شده باشد.

5- فرد قادر به تأمین مالی زندگی خود و همسر باشد.

6- اسپانسر کننده تحت پوشش مادی هیچ نهاد دولتی نباشد. ( تنها در صورتی که معلول باشد)

7- با تاریخ و فرهنگ کشور کانادا آشنایی داشته باشد.

8- شخص باید تعهد کتبی دهد که تا سه سال پس از ازدواج همسر خود را حمایت مالی کند.

9- سوء‌پیشینه خاصی نداشته باشد، تحت تعقیب دولت و همچنین ورشکسته و زندانی نباشد.

10- در خاک کانادا هیچ جرمی مرتکب نشده باشد.

شرایط اسپانسر شونده برای دریافت ویزای کانادا از طریق ازدواج

برای دریافت اقامت دائم و شهروندی کشور کانادا از طریق ازدواج با فرد کانادایی، شخص اسپانسر شونده باید دارای شرایط زیر باشد:

1- اسپانسر شونده باید ثابت کند که به‌صورت قانونی با شخص کانادایی ازدواج واقعی کرده است.

2- هیچ‌گونه سوء‌پیشینه و مجازات حبس نداشته باشد.

3- کلیه آزمایشات پزشکی را انجام داده باشد.

4- دارای سلامت جسمی و روانی کامل باشد.

5- شخص اسپانسر شونده در این مدت نباید همسر یا نامزد دیگری داشته باشد.

مراحل ثبت درخواست در سایت ازدواج در کانادا

برای اینکه بتوانید مدارک خود را در سایت ازدواج در کانادا به آدرس IRCC ارائه کنید، باید ابتدا حساب کاربری و پروفایل شخصی بسازید. در واقع شما زمانی شهروند و مقیم کانادا محسوب می‌شوید که مراحل زیر را از طریق سایت اداره مهاجرت کانادا انجام دهید:

ابتدا مدارک لازم را جهت مهاجرت تهیه کنید. پس از آن وارد سایت رسمی مهاجرت کانادا IRCC شده و حساب کاربری و پروفایلی بسازید. در بخش اسناد فرم‌های ویزای ازدواج را در اپلیکیشن آپلود کرده و پس از تکمیل و امضای آن را در کادر تعیین شده بارگذاری نمایید.

برای ثبت درخواست در وب سایت IRCC باید هزینه‌ای را جهت بررسی سوابق و انگشت‌نگاری به اداره مهاجرت کانادا بپردازید. در مرحله آخر نیز می‌توانید درخواست خود را ارسال نمایید. همزمان با ارسال درخواست همسرتان برای ویزا، درخواست خود را از طریق ایمیل به IRCC ارسال کنید. در صورت ارائه مدارک لازم درخواست اقامت دائم شما پذیرفته خواهد شد؛ اما چنانچه ازدواج واقعی نباشد درخواست شما ریجکت می‌شود.

خلاصه مطالب

سایت ازدواج در کانادا به نشانی IRCC است و شما باید پس از ورود به سایت اداره مهاجرت کانادا حساب کاربری و پروفایل شخصی خود را بسازید. برای دریافت اقامت دائم کانادا از طریق ازدواج، متقاضیان باید شرایط خاص مربوط به اسپانسر شونده و اسپانسر کننده را داشته باشند و مدارک مهم از جمله سند ازدواج و پاسپورت خود را در سایت مذکور آپلود نمایید.

چنانچه ازدواج شما صوری باشد، اداره مهاجرت کانادا درخواست شما را ریجکت خواهد کرد؛ بنابراین حتماً مدارکی که واقعی بودن ازدواج شما را به اثبات می‌رساند ارائه کنید. از آنجا که پروسه دریافت ویزای کانادا از طریق ازدواج با همسر کانادایی کمی زمان‌بر است، برای انجام مراحل این نوع ویزا می‌توانید از طریق موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان، کارشناس رسمی امور مهاجرتی کانادا اقدام نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

خوشه ستاره‌ای چیست؟

جهان هستی، از مقیاس ریز اتم‌ها گرفته تا خوشه‌های کهکشانی غول‌پیکر، سرشار از پدیده‌های پیچیده است. یکی از این پدیده‌های پیچیده بزرگ خوشه‌های ستاره‌ای هستند. خوشه‌های ستاره‌ای گروه‌هایی متشکل از صدها تا میلیون‌ها ستاره هستند که مقایسه سن و ترکیب آن‌ها بینش‌های مهمی را درباره تکامل ستاره‌ها در اختیار اخترشناسان قرار می‌دهد. در این مقاله،‌ هر چیزی را باید درباره خوشه‌های ستاره‌ای بدانید توضیح می‌دهیم. پس با ما همراه باشید.

خوشه ستاره‌ای چه فرقی با کهکشان دارد؟

خوشه‌های ستاره‌ای از مناطق بزرگ بین‌ستاره‌ای حاوی گاز و غبار به نام ابر مولکولی به‌وجود می‌آیند. متراکم‌ترین نواحی این ابرهای مولکولی به درون خود فرو می‌ریزند و ستاره‌ها را تشکیل می‌دهند.

در بعضی موارد، ستاره‌ها بعد از به‌وجود آمدن پراکنده می‌شوند. با‌این‌حال اگر تعداد کافی از ستاره‌ها به‌اندازه کافی نزدیک هم تشکیل شده باشند، ممکن است توسط نیروی گرانش گیر بیفتند و به خوشه ستاره‌ای تبدیل شوند. خوشه‌های ستاره‌ای کهکشان نیستند، اگرچه کهکشان‌ها نیز گروه‌هایی از ستاره‌ها هستند که توسط نیروی گرانش کنار هم قرار گرفته‌اند.

ساده‌ترین تمایز این است که آیا ستاره‌ها توسط نیروی گرانش خود به یکدیگر وصل شده‌اند یا برای حفظ ساختار خوشه باید ماده تاریک در آن وجود داشته باشد. اگر پای ماده تاریک وسط باشد، گروه ستاره‌ها احتمالا یک کهکشان است.

همچنین، کهکشان‌ها معمولا بزرگ‌تر از خوشه‌های ستاره‌ای هستند. کهکشان‌ها مثل شهرهایی هستند که خوشه‌های ستاره‌ای در آن‌ها زندگی می‌کنند. کهکشان‌ها هزاران یا بیشتر از هزاران خوشه ستاره‌ای، ابرهای مولکولی، ماده تاریک و غیره را در خود جا داده‌اند.

عامل دیگری که خوشه‌های ستاره‌ای را از کهکشان‌ها متمایز می‌کند، این است که ستاره‌های یک خوشه تقریبا هم‌سن هستند و از مواد تقریبا مشابهی ساخته شده‌اند. زیرا از یک ابر مولکولی یکسان به‌وجود آمده‌اند. در مقابل، ستاره‌های داخل کهکشان سن و ترکیب متفاوتی دارند. به‌همین دلیل است که خوشه‌های ستاره‌ای برای اخترشناسانی که تکامل ستاره‌ای را مطالعه می‌کنند، بسیار مهم هستند.

اگر یک خوشه ستاره‌ای ۱۰۰ میلیون سال و خوشه دیگری یک میلیارد سال قدمت داشته باشد، انگار دو عکس فوری از زندگی ستاره‌ها داریم. مقایسه این دو کمک می‌کند بفهمیم که درون ستاره‌ها چه می‌گذرد و در طول عمر خود چگونه تکامل می‌یابند.

انواع خوشه ستاره‌ای

 

سه نوع اصلی خوشه ستاره‌ای وجود دارد. هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های متفاوتی دارند و اطلاعات متفاوتی را در اختیار اخترشناسان قرار می‌دهند.

خوشه‌ ستاره‌ای کروی

 

اگر با چشم غیرمسلح به خوشه ستاره‌ای کروی نگاه کنیم، مثل لکه کم‌نوری در تاریکی فضا به‌نظر می‌رسد. اما تلسکوپ شکل واقعی آن را نشان می‌دهد، یعنی هزاران تا میلیون‌ها ستاره که یک شکل کروی را با هسته‌ای درخشان و متراکم تشکیل داده‌اند.

بر اساس گزارش مرکز اخترفیزیک هاروارد-اسمیتسونین، ستاره‌هایی که در خوشه‌های کروی هستند در روزهای اولیه کیهان، یعنی حدود ۱۰ میلیارد سال پیش شکل گرفته‌اند و از قدیمی‌ترین ستاره‌های موجود محسوب می‌شوند.

 

از آن‌جایی ‌که این ستاره‌ها قدمت بسیار زیادی دارند، کم‌فلز هستند، یعنی عناصر سنگینی را که در جهان اولیه وجود نداشت (عناصری که بعدا توسط ابرنواخترها ایجاد شد)، در ساختار خود ندارند. همچنین از آن‌جایی ‌که گاز و غبار کمی دارند، ستاره‌های جدید تولید نمی‌کنند.

ستاره‌شناسان حدود ۱۵۰ خوشه کروی در کهکشان راه شیری کشف کرده‌اند. در مقابل، طبق گفته مرکز اخترفیزیک هاروارد-اسمیتسونیان، کهکشان آندرومدا حدود ۴۰۰ و کهکشان M87 بیش از ۱۰ هزار خوشه کروی دارد.

امگا قنطورس، بزرگ‌ترین خوشه کروی شناخته‌شده در کهکشان راه شیری طبق گزارش ناسا و M13، یکی از درخشان‌ترین خوشه‌ها، از معروف‌ترین خوشه‌های کروی هستند.

اگرچه بطلمیوس، اخترشناس یونانی، امگا قنطورس را در قرن دوم پس از میلاد مشاهده کرد، به اشتباه فکر کرد که یک ستاره است. در سال ۱۶۷۷، ادموند هالی نیز آن را به اشتباه به‌عنوان سحابی شناسایی کرد. در نهایت، جان هرشل، در دهه ۱۸۳۰ به‌درستی آن را به‌عنوان یک خوشه کروی تشخیص داد.

M13 در سال ۱۷۱۴ توسط هالی کشف شد و چالز مسیه آن را در سال ۱۷۴۶ به فهرست اجرام معروف خود اضافه کرد، اگرچه در ابتدا معتقد بود که هیچ ستاره‌ای در آن وجود ندارد.

خوشه ستاره‌ای باز

 

برخلاف خوشه‌های کروی، خوشه‌های باز که به‌عنوان خوشه‌های کهکشانی نیز شناخته می‌شوند، شکل مشخصی ندارند. ستاره‌ها در این خوشه‌ها در گروه بی‌شکلی توسط نیروی گرانش ضعیف‌تری کنار هم قرار گرفته‌اند.

خوشه‌های باز فقط چند صد یا چند هزار ستاره دارند در نتیجه، چگالی آن‌ها بسیار کمتر از خوشه‌های کروی است. به گفته مرکز اخترفیزیک هاروارد-اسمیتسونیان، خوشه‌های باز بسیار جوان‌تر هستند و قدیمی‌ترین آن‌ها فقط حدود یک میلیارد سال عمر دارد. در نتیجه، طیف وسیع‌تری از عناصر در ترکیب آن‌ها وجود دارد.

همه خوشه‌های ستاره‌ای در طول زمان در فرایندی به نام تبخیر ستاره‌های خود را از دست می‌دهند. از آن‌جایی ‌که خوشه‌های باز از نظر گرانشی کمتر محدود هستند، ستاره‌های آن‌ها وقتی توسط جسم دیگری مثل یک ابر مولکولی بزرگ کشیده می‌شوند راحت‌تر از گروه جدا می‌شوند.

بااین‌حال، این تنها راهی نیست که خوشه‌های باز ستاره‌های خود را از دست می‌دهند. همان‌طور که ستاره‌ها دور خوشه ستاره‌ای می‌چرخند، گاهی بسیار به هم نزدیک می‌شوند و برخورد گرانشی رخ می‌دهد.

در اثر برخورد گرانشی، مثلا بین سه ستاره، معمولا یک ستاره با سرعت زیاد به بیرون پرتاب می‌شود. اگر سرعت پرتاب شدن به‌اندازه کافی بالا باشد، ستاره به‌طور کامل از خوشه خارج می‌شود. خوشه پروین معروف‌ترین خوشه باز است که به‌عنوان M45 یا هفت خواهران نیز شناخته می‌شود، اگرچه عبارت هفت خواهران تا حدودی گمراه‌کننده است.

به گفته ناسا، این خوشه بیش از هزار ستاره دارد که تعداد انگشت‌شماری از درخشان‌ترین آن‌ها با چشم غیرمسلح قابل‌مشاهده هستند. از دیگر خوشه‌های باز شناخته‌شده می‌توان به قلائص (هایدز) که نزدیک‌ترین خوشه باز به زمین است و خوشه دوتایی در صورت فلکی برساووش که از دو خوشه کنار هم تشکیل شده است، اشاره کرد.

جمع ستاره‌ای

اگرچه جمع‌های ستاره‌ای با خوشه‌های ستاره‌ای گروه‌بندی می‌شوند، کمی متفاوت هستند. جمع‌های ستاره‌ای گروه‌هایی متشکل از ده‌ها تا صدها ستاره هستند که سن و ترکیب فلزی مشابهی دارند و تقریبا در یک جهت در کهکشان حرکت می‌کنند، ولی از نظر گرانشی محدود نیستند. دانشمندان حدس می‌زنند بعضی از جمع‌های ستاره‌ای احتمالا زمانی خوشه ستاره‌ای باز بوده‌اند ولی به‌دلیل از دست دادن ستاره در فرایند تبخیر، دیگر پیوند گرانشی خود را ندارند.

 



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

از کجا بفهمیم خار پاشنه داریم؟ برای تشخیص این عارضه، از روش رادیولوژی استفاده می‌شود. عکس‌برداری با اشعه ایکس می‌تواند وجود این زائده‌های استخوانی را نشان دهد، که ممکن است به شکل‌های مختلفی مانند قلاب مانند، صاف یا نوک تیز باشند. خار پاشنه یک عارضه ناشی از رسوب کلسیم در قسمت پاشنه پا است که باعث ایجاد برآمدگی استخوانی در زیر استخوان پاشنه می‌شود. طول خار پاشنه می‌تواند تا حدود نیم اینچ (۱.۲۷ سانتی‌متر) باشد و اغلب از روی استخوان پاشنه به سمت قوس پا رشد می‌کند.

وجود خار پاشنه معمولاً بدون درد است، اما در برخی موارد می‌تواند موجب درد و ناراحتی در ناحیه پاشنه پا شود. این عارضه معمولاً با التهاب فاشیای کف پا همراه است. پس از تشخیص خار پاشنه، بررسی علت بروز آن بسیار مهم است، زیرا ممکن است این مشکل ناشی از یک بیماری زمینه‌ای باشد که نیاز به درمان‌های جداگانه‌ای دارد. شناخت دقیق علت و نوع خار پاشنه به پزشکان کمک می‌کند تا بهترین روش درمانی را انتخاب و از تشدید مشکلات جلوگیری کنند. برای تشخیص و درمان خار پاشنه می‌توانید به کلینیک دینا مراجعه کنید.

 

 تشخیص علائم خار پاشنه

تشخیص علائم خار پاشنه شامل بررسی دقیق نشانه‌ها و استفاده از روش‌های تصویربرداری است. برخی از روش‌های رایج برای تشخیص خار پاشنه عبارتند از:

تشخیص علائم بالینی

درد شدید در پاشنه پا: بسیاری از افراد مبتلا به خار پاشنه از درد شدید و ناگهانی در پاشنه پا، به‌خصوص هنگام صبح و بعد از بیدار شدن از خواب، شکایت دارند. این درد ممکن است به مرور زمان و با راه رفتن کمتر شود، اما پس از استراحت مجدد و شروع مجدد فعالیت‌ها دوباره تشدید شود.

التهاب و تورم: التهاب و تورم در ناحیه جلوی پاشنه پا نیز از نشانه‌های دیگر خار پاشنه است. این التهاب می‌تواند همراه با گرما و قرمزی در ناحیه درگیر باشد.

حساسیت به لمس: حساسیت شدید به لمس در ناحیه زیرین پاشنه پا می‌تواند یکی از علائم مهم خار پاشنه باشد. این حساسیت می‌تواند به حدی باشد که راه رفتن با پای برهنه سخت و دردناک شود.

برآمدگی استخوانی: در برخی موارد، ممکن است برآمدگی استخوانی کوچکی زیر پاشنه پا قابل مشاهده و لمس باشد. این برآمدگی معمولاً به صورت نوک تیز یا صاف بوده و می‌تواند باعث ناراحتی و درد شود.

روش‌های تصویربرداری

رادیولوژی: افرادی که سوال دارند از کجا بفهمیم خار پاشنه داریم، بهتر است برای عکس‌برداری اقدام کنند. استفاده از اشعه ایکس برای تصویربرداری از پاشنه پا یکی از روش‌های مؤثر برای تشخیص خار پاشنه است. با استفاده از تصاویر رادیولوژی، پزشک می‌تواند وجود رسوبات کلسیمی و برآمدگی استخوانی را تشخیص دهد. این تصاویر به پزشک کمک می‌کنند تا خار پاشنه را به طور دقیق تشخیص دهد و برنامه درمانی مناسب را تعیین کند.

سونوگرافی:  انجام سونوگرافی نیز می‌تواند برای تشخیص خار پاشنه مورد استفاده قرار گیرد. این روش به پزشک کمک می‌کند تا ناحیه ملتهب و آسیب‌دیده در پاشنه پا را مشاهده کند و بر اساس آن تصمیم‌گیری کند.

معاینه فیزیکی

پزشک ممکن است معاینه فیزیکی دقیقی انجام دهد تا حساسیت و درد در ناحیه پاشنه پا را بررسی کند. این معاینه شامل فشار دادن و لمس ناحیه مختلف پاشنه و مشاهده واکنش بیمار به درد است. همچنین، پزشک ممکن است از شما بخواهد که روی انگشتان پا یا پاشنه پا راه بروید تا میزان درد و حساسیت را ارزیابی کند.

 برای تشخیص علائم خار پاشنه به کلینیک دینا مراجعه کرده تا پزشکان مجرب این مرکز طب پزشکی شما را برای درمان این عارضه یاری کنند.

 علائم خار پاشنه

برای برخی از افراد این سؤال بوجود می‌آید که از کجا بفهمیم خار پاشنه داریم؟ خار پاشنه در بسیاری از موارد علائمی نداشته و ممکن است فرد بدون هیچ نشانه‌ای با این عارضه روبرو شود. با این حال، در برخی موارد، خار پاشنه می‌تواند با درد متناوب و مزمن همراه باشد. این درد بیشتر هنگام راه‌ رفتن، پیاده‌روی سریع و دویدن آشکار می‌شود. این درد ناشی از آسیب به بافت نرم مرتبط با خار پاشنه و نه خود خار پاشنه است. علائم خار پاشنه عبارتند از:

۱- احساس درد شدید همچون فرو رفتن چاقو در پاشنه پا هنگام بیدار شدن و گذاشتن پا بر زمین در صبح

۲- درد خفیف در طول روز

۳- التهاب و تورم در قسمت جلوی پاشنه پا

۴- احساس گرما در ناحیه درگیر شده

۵- وجود برآمدگی استخوانی کوچک و قابل رویت زیر پاشنه پا

۶- حساس شدن قسمت زیرین پاشنه که راه رفتن با پای برهنه را مشکل می‌سازد.

 دلایل ایجاد خار پاشنه

خار پاشنه زمانی به وجود می‌آید که رسوبات کلسیم در قسمت زیرین استخوان پاشنه پا تجمع پیدا می‌کنند. این تجمع رسوبات کلسیم به مرور زمان و به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. علل ایجاد خار پاشنه عبارتند از:

ناهنجاری‌های در راه رفتن 

ناهنجاری‌هایی که باعث می‌شوند فشار بیش‌ از حد بر پاشنه پا وارد شود، می‌توانند منجر به تشکیل خار پاشنه شوند.

دویدن یا پیاده‌روی روی سطوح سفت 

فعالیت‌های سنگین و تکراری روی سطوح سفت می‌توانند به تدریج به بافت پاشنه پا آسیب برسانند و منجر به تشکیل خار پاشنه شوند.

از کجا بفهمیم خار پاشنه داریم

پوشیدن کفش‌های غیر استاندارد 

کفش‌هایی که به درستی از پا حمایت نمی‌کنند یا کهنه و فرسوده هستند، می‌توانند فشار نادرستی بر پاشنه پا وارد کنند.

خلاصه مطالب

از کجا بفهمیم خار پاشنه داریم؟ تشخیص خار پاشنه با توجه به علائم بالینی و استفاده از روش‌های تصویربرداری صورت می‌گیرد. درد شدید و ناگهانی در پاشنه پا، به‌ویژه هنگام صبح، التهاب و تورم در ناحیه پاشنه، حساسیت به لمس و وجود برآمدگی استخوانی کوچک از علائم اصلی خار پاشنه هستند. استفاده از رادیولوژی و سونوگرافی می‌تواند به تشخیص دقیق این عارضه کمک کرده و پزشک را در تعیین برنامه درمانی مناسب یاری دهد.

اگر شما یا کسی که می‌شناسید این علائم را تجربه می‌کنید، بهتر است به متخصص ارتوپد مراجعه کنید. تشخیص زودهنگام و درمان مناسب می‌تواند از پیشرفت مشکل جلوگیری کرده و کیفیت زندگی شما را بهبود بخشد. پزشکان مجرب کلینیک دینا، می‌توانند با ارائه خدمات تشخیصی و درمانی جامع، به مدیریت و درمان مؤثر خار پاشنه به شما بیماران گرامی کمک کنند. برای دریافت نوبت و مشاوره با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی در تماس باشید.

 


:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

در مرکز نوار عصب و عضله در تهران خدمات مربوط به تست الکترومیوگرافی، هدایت عصبی و نوار مغز ارائه می‌شود. مراکز تخصصی به دلیل برخورداری از پزشکان مجرب مغز و اعصاب و استفاده از دستگاه‌های استاندارد و مدرن، تفسیر دقیق‌تری از نتایج این تست در اختیار افراد قرار می‌دهند و بیشترین میزان مراجع را دارند. کلینیک دکتر ناصح یوسفی، بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران است و شما می‌توانید با اطمینان خاطر این آزمایش را تحت نظر پزشکان کارآزموده انجام دهید.

نوار عصب و تست هدایت عصبی معمولاً با هدف بررسی سیستم عصبی و عضلانی و فعالیت نورون‌ها انجام می‌شود و از طریق آن پزشکان می‌توانند مشکلات احتمالی در انتقال سیگنال‌های عصبی و بیماری‌های مربوط به عصب و عضله را تشخیص دهند. از این رو بسیار اهمیت دارد این آزمایش را در کلینیک‌های معتبر با ارائه نتایج دقیق با کمترین میزان خطا انجام دهید.

امکانات مرکز نوار عصب عضله در تهران

مرکز نوار عصب و عضله در تهران ارائه‌دهنده خدمات با کیفیت از جمله تست نوار عصب و عضله و هدایت عصبی برای ارزیابی وضعیت عصبی و عضلانی بیماران است. پزشکان می‌توانند از طریق مشاهده فعالیت‌های الکتریکی عضلات و نحوه انتقال پالس‌های عصبی بسیاری از بیماری‌های عصبی از جمله‌ ام اس، پارکینسون و نوروپاتی قابل تشخیص است. به‌علاوه با بررسی به موقع سیتم عصبی می‌توانید برای درمان بیماری‌هایی مانند سکته مغزی، سندروم تونل کارپال و مشکلات عصبی اسکلتی و عضلانی اقدام کنید.

بهترین مرکز نوار عصب و عضله مرکزی است که خدمات از طریق دستگاه‌های پیشرفته و استاندارد این آزمایش را انجام می‌دهد، چرا که دریافت نتیجه صحیح از این آزمایش برای پیشگیری از بیماری‌های عصبی و عضلانی اهمیت دارد. بنابراین مراکزی که دارای پزشکان متخصص و متبحر هستند و می‌توانند جواب این آزمایش را با کمترین میزان خطا به افراد ارائه کنند، بیشترین میزان مراجعه را دارند.

از این رو افراد بدون در نظرگیری مبلغی که باید بپردازند، ترجیح می‌دهند این آزمایش حساس را در چنین کلینیک‌هایی انجام دهند. مهم‌ترین امکانات مرکز نوار عصب و عضله در تهران شامل موارد زیر است:

استفاده از دستگاه‌های پیشرفته

مرکز نوار عصب و عضله باید دارای دستگاه‌های پیشرفته و به روز برای تشخیص بیماری‌های عصبی و عضلانی باشد. از آنجا که نوار عصب برای بررسی ضعف عضلانی، دیسک کمر و گردن منشأ گزگز و مور مور شدن دست و پا و بررسی بیماری تحلیل رونده نخاع و مغز کاربرد دارد؛ بنابراین بهتر است به مراکزی مراجعه کنید که از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها برای بررسی این عارضه‌ها استفاده می‌کنند.

کادر پزشکی متخصص و متبحر

بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران معمولاً دارای کادر پزشکی در زمینه علوم عصبی و عضلانی است که با تجربه و دانش کافی می‌توانند خدمات با کیفیتی به مراجعین ارائه کنند.

هزینه مناسب

کلینیک‌هایی که خدمات با تعرفه‌های مصوب و منصفانه ارائه می‌کنند، مراجعین بیشتری دارند. متاسفانه با وجود تورم و نوسان قیمت‌ها، آزمایشات پزشکی هزینه معقول و ثابتی ندارد. اما بهترین مرکز نوار عصب باید خود را متعهد به دریافت قیمت مناسب نسبت به خدماتی که ارائه می‌دهد، بداند.

امکان استفاده از بیمه درمانی

برخی از کلینیک‌ها با بیمه‌های درمانی مختلف قرارداد دارند و از طریق پوشش بخشی از هزینه‌ها افراد می‌توانند این آزمایش را در مراکز معتبر و تخصصی انجام دهند. مرکز تخصصی نوار اعصاب باید امکان استفاده از خدمات انواع بیمه درمانی را برای رفاه حال مراجعین فراهم کند.

 کلینیک دکتر یوسفی؛ بهترین مرکز نوار عصب عضله در تهران

اولین فاکتوری که هنگام مراجعه به مرکز نوار عصب و عضله باید در نظر داشته باشید، انجام آن توسط پزشکان متخصص و استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و الکترودهای استاندارد برای این تست حساس است. کلینیک دکتر ناصح یوسفی، ارائه‌دهنده خدمات مربوط به انواع تست الکترومیوگرافی، تست هدایت عصبی، نوار مغز و نوار حس به مراجعین مختلف است و پزشکان پس از انجام این آزمایش، تفسیر دقیقی از نتایج را در اختیار افراد قرار می‌دهند.

کلینیک دکتر یوسفی؛ بهترین مرکز نوار عصب عضله در تهران

خدمات مرکز نوار عصب و عضله دکتر یوسفی

کلینیک دکتر ناصح یوسفی به عنوان بهترین مرکز نوار عصب و عضله در غرب تهران ارائه‌دهنده بهترین خدمات تست EMG به مراجعین است و شما می‌توانید تحت نظر پزشکان متخصص این آزمایش را با کمترین میزان عارضه انجام دهید. از جمله خدمات کلینیک دکتر ناصح یوسفی در زمینه تست نوار عصب عضله می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

1- انجام تست تشخیصی الکترومیوگرافی

2- تفسیر دقیق از نتایج تست EMG

3- ارائه مشاوره توسط پزشکان متخصص

4- دریافت هزینه معقول و مناسب از مراجعین

5- ارائه گزارش نتایج الکترومیوگرافی به صورت آنلاین

6- استفاده از دستگاه‌های استاندارد جهت انجام آزمایش

چنانچه قصد انجام انواع تست الکترومیوگرافی، هدایت عصبی و نوار مغز را دارید، به کلینیک دکتر ناصح یوسفی مراجعه کنید. در صورت داشتن هرگونه سؤال در ارتباط با فرایند انجام این تست، کادر پزشکی شما را راهنمایی خواهند کرد.

خلاصه مطالب

در مرکز نوار عصب و عضله در تهران انواع تست الکترومیوگرافی و هدایت عصبی توسط پزشکان متخصص و مجرب انجام می‌شود. با مراجعه به این مراکز به دلیل استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و استاندارد نتایج دقیقی از این آزمایش را دریافت خواهید کرد. این آزمایش برای بررسی بیماری‌هایی که در تحلیل مغز و نخاع تأثیر دارند و همچنین تشخیص بیماری‌هایی مانند سر پارکینسون، ام اس و… کاربرد دارد و نتایج آن می‌تواند به درمان به‌موقع و پیشگیری از علائم هرگونه بیماری احتمالی کمک کند.

جهت انجام این آزمایش تحت نظر پزشکان متخصص مغز و اعصاب و دریافت تفسیر نتایج با کمترین میزان خطا، به کلینیک دکتر ناصح یوسفی مراجعه کنید. در این مرکز تشخیصی خدمات مربوط به انواع تست EMG، نوار مغز و تست هدایت عصبی توسط کادر پزشکی متبحر و مجرب ارائه می‌شود. با دریافت نتایج دقیق نیر می‎‌توانید برای درمان عارضه‌های احتمالی اقدام کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

هزینه لیپوساکشن کل بدن چقدر است؟ از مهم‌ترین فاکتورهایی که افراد هنگام جراحی‌های زیبایی بررسی می‌کنند، هزینه کل عمل است. با توجه به اینکه قیمت عمل پیکر تراشی از جمله لیپوساکشن در بیشتر بیمارستان‌ها به‌صورت آزاد محاسبه می‌شود، از این رو اطلاع از هزینه‌های کلی این جراحی بسیار اهمیت دارد. چنانچه قصد انجام لیپوساکشن کل بدن تحت نظر دکتر کرامت الله ترابی را دارید، با پرسنل پزشکی تماس بگیرید تا اطلاعات لازم در مورد قیمت این نوع عمل را در اختیار شما قرار دهند.

قیمت عمل لیپوساکشن بستگی زیادی به ناحیه جراحی دارد. برخی از افراد به دلیل تجمع چربی در نواحی مختلف بدن، ترجیح می‌دهند برای تخلیه چربی از چندین قسمت از بدن از جمله بازو، ران، باسن، شکم و پهلو اقدام کنند. نر نتیجه باید هزینه جداگانه‌ای برای هریک از نواحی تحت جراحی بپردازند.

 میزان هزینه لیپوساکشن کل بدن چقدر است؟

بسیاری از افراد این سؤال را دارند که هزینه لیپوساکشن کل بدن چقدر است؟ قیمت عمل پیکر تراشی بر اساس روش‌های مختلف و حجم تغییراتی که در بدن صورت می‌گیرد، متفاوت است. در ادامه به هزینه این نوع جراحی برای هر قسمت از بدن اشاره می‌کنیم.

هزینه پیکر تراشی شکم و پهلو

یکی از نواحی که زودتر از سایر قسمت‌ها دچار افزایش چربی می‌شود، شکم و پهلو است. به همین علت بسیاری از افراد عمل لیپوپلاستی را ترجیح می‌دهند. هزینه جراحی شکم در تمام مراکز به طور تقریبی اعلام می‌شود و قیمت آن بر اساس میزان چربی شکم، مهارت پزشک، هزینه مرکز جراحی، هزینه دستیاران و هزینه بستری در نظر گرفته خواهد شد. در حال حاضر هزینه جراحی شکم و پهلو حدود ۱۸ تا ۴۵ میلیون تومان است.

هزینه لیپوپلاستی صورت

منظور از پیکر تراشی صورت فرم‌دهی آن از طریق لیپوساکشن، لیپوماتیک، لیفت صورت و تزریق چربی است. ممکن است میزان چربی صورت به حدی زیاد باشد که باید بخش‌های زیادی چربی از آن خارج شود و یا چربی تنها در یک ناحیه مانند زیر چانه تجمع یابد که فرد برای برداشتن بخشی از آن اقدام می‌کند. این موضوع به میزان زیادی بر هزینه نهایی پیکر تراشی تأثیر دارد.

از آنجا که روش‌های مختلفی برای فرم‌دهی صورت وجود دارد و این عمل مشمول خدمات بیمه نیست، مراجعین باید مبلغی بین ۱۲ تا ۲۰ میلیون تومان بپردازند.

هزینه لیپوساکشن ران

ران‌ها نیز مانند بازوها بعد از افزایش وزن دچار تجمع چربی و شل شدگی می شوند. همین امر باعث از بین رفتن زیبایی اندام می شود و بسیاری تمایل دارند جراحی پیکر تراشی این نواحی را انجام دهند. هزینه پیکر تراشی ران با توجه به فاکتورهای متعددی چون هزینه دستمزد پزشک، چربی‌های تجمع یافته، روش مورد استفاده برای تخلیه چربی و … متغیر است؛ اما به‌طور کلی قیمت این عمل  در تهران چیزی حدود ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان است.

هزینه پیکر تراشی باسن

پیکر تراشی باسن از طریق لیپوساکشن و لیپوماتیک انجام می‌شود. از آنجا عمل‌هایی که باعث افزایش حجم این ناحیه از بدن می‌شوند، جزو پیکر تراشی محسوب می‌شود، هزینه آن به صورت آزاد محاسبه خواهد شد.

چربی‌های تجمع یافته در ناحیه باسن مقاومت زیادی دارند و تنها از طریق لیپوساکشن می‌توان از آنها را از بین برد، به همین دلیل افراد زیادی به این عمل زیبایی روی می‌آورند. از فاکتورهای تعیین کننده هزینه پیکر تراشی باسن، روش انجام عمل و مهارت جراح است. مقدار چربی‌های این ناحیه نیز مدت زمان عمل را تعیین خواهد کرد. با توجه به اینکه لیپوساکشن باسن، مشمول بیمه نیست، برای انجام چنین جراحی باید مبلغی بین ۱۵ تا ۳۵ میلیون تومان بپردازید.

میزان هزینه لیپوساکشن کل بدن چقدر است؟

هزینه پیکر تراشی بازو

افرادی که بازوهای آنها دچار شل شدگی و تجمع چربی باشد، برای برداشتن پوست‌های اضافه عمل پیکر تراشی بازو را انجام می‌دهند. بازو زمانی این حالت را به خود می‌گیرد که فرد اضافه وزن داشته و یا سن او رو به افزایش است. یکی از ملاک‌های اصلی برای انتخاب این روش جراحی هزینه آن است و برخی از افراد حاضرند بدون در نظر گرفتن هزینه، این عمل را انجام دهند. عمل لیپوساکشن بازو در حال حاضر بین ۱۵ تا ۳۵ میلیون تومان است.

خلاصه مطالب

هزینه لیپوساکشن کل بدن چقدر است؟ هزینه پیکر تراشی کل بدن بر اساس مهارت جراح، نواحی تحت جراحی و میزان چربی که باید از بدن تخلیه شود متفاوت است. هزینه لیپوساکشن شکم و پهلو حدود ۴۰ میلیون تومان است. به دلیل تجمع چربی بیشتر در این نواحی باید هزینه بیشتری  نسبت به باسن، بازو و ران بپردازید.

از آنجا که قیمت عمل‌های زیبایی از جمله پیکر تراشی به صورت آزاد محاسبه می‌شود و بیمه هیچ مبلغی از آن را پرداخت نمی‌کند، به همین دلیل اطلاع از هزینه لیپوپلاستی کل بدن بسیار اهمیت دارد. برای دریافت اطلاعات لازم در ارتباط با هزینه‌های این عمل با مطب دکتر کرامت الله ترابی، بهترین جراح پلاستیک و ترمیمی در تهران تماس بگیرید تا کادر پزشکی شما را راهنمایی کنند.

 


:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

بهترین دکتر لیپوساکشن در تهران

انتخاب بهترین دکتر لیپوساکشن در تهران باید بر اساس تجربه و مهارت جراح و بررسی نظر افرادی که تجربه جراحی موفقیت‌آمیزی داشته‌اند، انجام شود. برای انجام جراحی لیپوپلاستی دکتر کرامت الله ترابی، بهترین جراح پلاستیک و ترمیمی در تهران مرجع مناسبی برای شما هستند و می‌توانید با اطمینان خاطر این جراحی را تحت نظر تیم پزشکی کارآزموده و متعهد انجام دهید.

از مهم‌ترین عواملی که باید هنگام انتخاب جراح لیپوپلاستی به آن توجه داشته باشید، آشنایی پزشک با تکنیک‌های مختلف جراحی است، چراکه ساختار بدنی افراد به هر روش به شکل متفاوتی جواب می‌دهد. از سوی دیگر پزشکانی که دارای بورد تخصصی و کادر پزشکی متخصص هستند بهتر می‌توانند شما را به نتیجه دلخواه برسانند.

ویژگی بهترین دکتر لیپوساکشن در تهران

مراجعه به بهترین دکتر لیپوساکشن در تهران برای جلوگیری از عوارض جانبی و مشاهده نتایج مثبت از عمل بسیار اهمیت دارد. پزشکانی که تخصص کافی در این زمینه ندارند، به دلیل عدم آشنایی با تکنیک‌های مختلف جراحی، باعث بروز عواقب خطرناکی برای بیماران می‌شوند. از این رو بهترین دکتر لیپوساکشن در تهران باید ویژگی‌ها و قابلیت‌های زیر را داشته باشد:

متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

دکتر لیپوساکشن حتماً باید دارای بورد تخصصی جراحی پلاستیک و پیکرتراشی باشد و تجربه کافی در زمینه جراحی‌های لیپوپلاستی را داشته باشد.

آشنایی با تکنیک‌های لیپوپلاستی

جراحی لیپوپلاستی بهتر است با تکنیک‌های مختلف این نوع جراحی سنگین آشنایی داشته باشد. لیپوساکشن یکی از پر عارضه ترین روش‌ها برای تخلیه چربی‌های اضافی است و بدن افراد و قابلیت جواب‌دهی به این عمل متفاوت است. بنابراین پزشکی که با تکنیک‌های مختلف جراحی لیپوساکشن آشنایی داشته باشد، بهترین نتیجه را از عمل برای شما رقم خواهد زد و با ارزیابی شرایط، خطر بروز هیچگونه عارضه‌ای وجود نخواهد داشت.

مهارت کافی در انجام جراحی

پزشک جراح باید مهارت کافی در عمل لیپوساکشن را داشته باشد و آن را با دقت و ظرافت خاصی به اتمام برساند. جراحانی که کادر پزشکی متخصص دارند، معمولاً قبل و بعد از جراحی شرایط فرد را به طور کامل ارزیابی می‌کنند و همین موارد در انجام جراحی موفقیت آمیز بسیار مؤثر است.

متعهد به ارائه بهترین نتیجه

پزشک باید متعهد باشد که بهترین نتیجه از جراحی برای بیمار به دست می‌آید. معمولاً جراحانی که معاینات اولیه را با دقت انجام می‌دهند، با اطمینان خاطر فرایند عمل را انجام می‌دهند.

برخورداری از اخلاق حرفه‌ای

پزشک جراح و کادر پزشکی که این جراحی را انجام می‌دهند، باید دارای اخلاق حرفه‌ای باشند و با بیماران خود با صداقت و احترام رفتار کنند.

پاسخگویی به سوالات مراجعین

پزشک باید حتماً قبل از جراحی مشاوره‌های لازم را در اختیار مراجع قرار دهد و در ارتباط با فرایند عمل به طور کامل به سوالات افراد پاسخگو باشد. علاوه‌بر این پس از جراحی اگر فرد دچار مشکل خاصی شود، حتماً باید راهکارهای درمانی مناسب را به فرد ارائه کند.

دکتر کرامت الله ترابی؛ بهترین دکتر لیپوساکشن در تهران

چنانچه قصد انجام عمل لیپوساکشن را دارید، حتماً به پزشکان متخصص و معتبر مراجعه کنید. جراحان دارای بورد تخصصی که سابقه چندین جراحی موفق داشته‌اند، با اطمینان خاطر و با کمترین میزان عارضه این عمل را انجام می‌دهند.

دکتر کرامت الله ترابی از جمله بهترین پزشکان جراحی زیبایی دارای با برد تخصصی در تهران هستند که ابتدا مشاوره‌های لازم را به مراجعین ارائه خواهند کرد. دکتر کرامت الله ترابی با بررسی و معاینات اولیه، وضعیت سلامت شما را به طور کامل بررسی خواهند کرد و آزمایش‌های تکمیلی را برای شما تجویز خواهند کرد تا مطمئن شوند که آیا گزینه مناسبی برای جراحی هستید یا خیر.

خدمات مطب دکتر کرامت الله ترابی در زمینه لیپوساکشن

اگر قصد انجام عمل لیپوپلاستی تحت نظر دکتر کرامت الله ترابی، بهترین جراح پلاستیک و ترمیمی در تهران را دارید، می‌توانید از خدمات زیر بهره‌مند شوید:

دریافت مشاوره‌های لازم قبل از عمل

مهم‌ترین خدماتی که دکتر کرامت الله ترابی به‌عنوان بهترین جراح پلاستیک و ترمیمی در تهران به شما ارائه می‌کنند، خدمات مشاوره حضوری است. به این ترتیب می‌توانید طی یک جلسه در جریان فرایند جراحی و ریسک‌های آن قرار بگیرید.

ارزیابی و معاینات اولیه

از مزایای مراجعه به دکتر کرامت الله ترابی، ارزیابی شرایط جسمی بیماران است. دکتر ترابی با تبحر کافی در زمینه پیکرتراشی کمک می‌کند تا این جراحی با کمترین میزان عارضه انجام شود و نتایج مثبت را از عمل مشاهده کنید. به این منظور ابتدا معاینات اولیه انجام خواهد شد و آزمایش‌های تکمیلی برای تصمیم گیری در انتخاب تکنیک جراحی به شما تجویز می‌شود.

آشنایی با تکنیک‌های مختلف جراحی

از اصلی‌ترین مواردی که در انتخاب بهترین دکتر لیپوساکشن در تهران اهمیت دارد، آشنایی پزشک با تکنیک‌های مختلف جراحی است. دکتر کرامت ‌الله ترابی با بررسی جواب آزمایش و همچنین نوع بدن افراد، تصمیم می‌گیرند که کدام روش مناسب است تا ریسک جراحی کاهش یابد.

ارائه مراقبت‌های پس از عمل

در مطب دکتر کرامت الله ترابی پس از جراحی مراقبت‌ها و دستورالعمل‌های لازم برای جلوگیری از بروز عوارضی مانند عفونت، خونریزی و ترشحات شکمی در اختیار بیماران قرار می‌گیرد. یکی از عوارض نادر پس از لیپوپلاستی ایجاد لخته خون و آمبولی چربی است. از این رو کادر پزشکی مطب دکتر ترابی با پیگیری وضعیت بیماران مراقبت‌های لازم را به آنها توصیه می‌کنند تا دچار عوارض خطرناک نشوند. برای دریافت مشاوره حضوری با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

خلاصه مطالب

انتخاب بهترین دکتر لیپوساکشن در تهران دغدغه افرادی است که قصد انجام این جراحی را دارند. جهت انجام این عمل سنگین و حساس باید پزشکی را انتخاب کنید که مهارت کافی و سابقه چندین عمل موفق را داشته باشد. علاوه‌بر این برخورداری پزشک از بورد تخصصی و کادر پزشکی متعهد و مجرب بسیار اهمیت دارد.

دکتر کرامت الله ترابی با داشتن سال‌ها سابقه در زمینه عمل لیپوپلاستی این جراحی را با دقت و ظرافت خاصی انجام خواهند داد تا دچار عوارض پس از عمل از جمله عفونت، آمبولی و نکروز پوستی نشوید. همچنین برای ماندگاری نتایج عمل، کادر پزشکی مجرب مراقبت‌های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد. برای دریافت نوبت با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی سامانه تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

مدارک مهم ایرانیان برای ویزای کانادا از سال توسط اداره مهاجرت این کشور اعلام می‌شود. نوع مدارکی که متقاضیان باید برای دریافت اقامت موقت و دائم کشور کانادا ارائه کنند، در هریک از روش‌های تحصیلی، کاری، توریستی و … متفاوت است. از این رو برای اطلاع از مدارک لازم جهت اخذ ویزای کانادا با موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان در تماس باشید.

برای دریافت انواع ویزای کانادا باید دارای یک پاسپورت معتبر باشید و قبل از هر اقدامی مطمئن شوید که پاسپورت شما حداقل ۶ ماه اعتبار دارد. در مرحله بعد باید به صورت آنلاین یا حضوری درخواست ویزا را ثبت کنید. از این رو بسیار اهمیت دارد که مدارک شما کامل باشد و فرم‌های مربوطه را با دقت زیادی تکمیل نمایید، چراکه وجود هرگونه نقص در پرونده و مدارک ارائه شده، باعث ایجاد اختلال در فرآیند رسیدگی به درخواست شما می‌شود.

 

مدارک مهم ایرانیان برای ویزای تحصیلی کانادا

اطلاع از مدارک مهم ایرانیان برای ویزای کانادا از جمله ویزای تحصیلی در دریافت سریع‌تر ویزا مؤثر است. معمولاً سفارت کانادا به پرونده افرادی که مدارک و فرم‌های درخواستی را به طور کامل ارائه کرده‌اند، زودتر رسیدگی می‌کند و ویزای این متقاضیان سریع‌تر صادر خواهد شد. مهم‌ترین مدارکی که افراد جهت تحصیل در کشور کانادا باید ارائه کنند، شامل موارد زیر است:

1- پاسپورت: ارائه اصل پاسپورت فعلی متقاضی + اسکن صفحات پاسپورت‌های قبلی که مهر یا برچسب ویزا یا ویزاهای قبلی در آن‌ها به ثبت رسیده است.

2- مدارک هویتی: اسکن شناسنامه، کارت ملی (اختیاری) و ارائه کارت پایان خدمت (اختیاری)

3- ارائه عکس ۳,۵×۴,۵ با پس‌زمینه سفید

4- تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی

5- تکمیل فرم اطلاعات خانوادگی و درج اسم و فامیل، وضعیت تأهل، تاریخ تولد، کشور محل تولد، نشانی محل سکونت، شغل.

6- ارائه رسید پرداخت هزینه‌ شهریه دانشگاه یا مدرسه

7- نامه پذیرش (LOA)

8- ترجمه مدارک تحصیلی: ترجمه ریز نمرات ۳ سال گذشته (برای دانش آموزان) یا ترجمه آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات (برای دانشجویان)

9- ترجمه کارت واکسیناسیون جهت ثبت نام در مدارس کانادا

10- تکمیل فرم مربوط به Custodian برای تعیین قیم افراد زیر ۱۸ سال توسط وکیل رسمی.

11- تکمیل فرم توصیه نامه برای دانشگاه و مدارس کانادا

12- تائیدیه سیستم WES (فقط برای ثبت نام در دانشگاه و یا کالج)

13 ارائه مدرک مربوط به اثبات تمکن مالی

14- آماده‌سازی مدارک شغلی که برای هر دسته شغلی متفاوت است.

15- سند ازدواج: در صورتی که شخص متقاضی متأهل باشد، باید سند ازدواج نیز ارائه شود.

16- ارائه مدرک زبان معتبر

 مدارک مهم ایرانیان برای ویزای کاری کانادا

متقاضیانی که از کارفرمای کانادایی پیشنهاد شغلی دریافت می‌کند، باید یکسری مدارک را به سفارت کانادا ارائه کند تا مراحل صدور ویزا سریع‌تر انجام شود. برای دریافت ویزای کاری کانادا، شما باید حتماً مدرک آیلتس هفت به بالا و یا مدرک B2 فرانسوی داشته باشید. 

1- اولین مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار کانادا نامه کارفرمای کانادایی یا شرکتی است که می‌خواهد شما را استخدام کند.

2- مدرک ضروری بعدی، ارائه تأییدیه از اداره منابع انسانی و توسعه مهارت‌های کانادا یا Positive Labour Market Opinion است. بر اساس این تأییدیه کارفرما اجازه استخدام نیروی خارج را خواهد داشت.

3- ارائه مدارک بانکی مبنی بر اثبات تمکن مالی 

4- تهیه گواهی سلامت جسمانی

5- ارائه گواهی عدم سوء پیشینه

6- دریاقت مدرک زبان انگلیسی (بسته به ایالت مورد نظر) یا ارائه مدرک زبان فرانسه

مدارک مورد نیاز ایرانیان برای ویزای توریستی کانادا

در حال حاضر ویزای توریستی کانادا بیشتر به‌صورت مولتی صادر می‌شود. ویزای مولتی که به نام ویزای ۵ ساله کانادا شناخته می‌شود، به افراد اجازه می‌دهد تا پایان مدت اعتبار ویزا، هر زمان که بخواهند وارد خاک کانادا شوند. به‌علاوه متقاضیان با برخورداری از این پاسپورت، هر بار تا شش ماه می‌توانند در کشور کانادا اقامت داشته باشند. مدارک مهم ایرانیان برای ویزای کانادا از طریق سفر به این کشور شامل موارد زیر است:

1- ارائه اصل گذرنامه متقاضی ویزای توریستی کانادا با داشتن حداقل یک سال اعتبار

2- کل پاسپورت‌های گذشته که در آ‌ن‌ها مهر ویزا ثبت شده است.

3- ارائه عکس ۳,۵ در ۴,۵ رنگی با زمینه سفید

4- ترجمه شناسنامه و کارت ملی

5- ترجمه سند ازدواج (در صورت تأهل)

6- تکمیل فرم اطلاعات فردی و فرم اطلاعات خانوادگی

7- ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان در صورت همراه بودن آن‌ها در سفر به کشور کانادا

مدارک مهمی که که کارمندان هنگام درخواست ویزای توریستی باید ارائه کنند شامل موارد زیر است:

1- ارائه گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی که روی سربرگ شرکت به ثبت رسیده است. همراه با درج تاریخ شروع به کار، عنوان شغلی، درآمد سالیانه فرد، اسم مدیر و مدت زمان مرخصی

2- ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر

3- ترجمه لیست بیمه دو ماه آخر

4- ترجمه حکم کارگزینی متقاضی

مدارک مورد نیاز ایرانیان برای ویزای توریستی کانادا

خلاصه مطالب

مدارک مهم ایرانیان برای ویزای کانادا در هریک از روش‌های مهاجرتی از جمله تحصیلی و کاری متفاوت است. به‌طور مثال افرادی که قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارند، می‌توانند مدارک زبان آیتلس یا مدرک زبان فرانسه را ارائه کنند، در حالی که در برنامه‌های مربوط به ویزای کاری، ارائه مدرک زبان آیلتس الزامی است. 

همچنین افرادی که قصد دریافت ویزای خود اشتغالی دارند، باید اثبات کنند که در کشور کانادا نیز کسب و کار قبل خود را ادامه خواهند داد. از آنجاکه سفارت کانادا مدارک متقاضیان را با دقت بررسی می‌کند، بنابراین اگر نقصی در پرونده وجود داشته باشد، روند صدور ویزا با مشکل مواجه خواهد شد و حتی ممکن است درخواست شما رد شود. برای تسهیل روند دریافت انواع ویزای کانادا با موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان، کارشناس رسمی مهاجرت کانادا در تماس باشید. دکتر نجما توکلیان و کارشناسان مجرب این موسسه به شما کمک می‌کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن ویزای خود را دریافت نمایید. 



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

هزینه ماموگرافی در مراکز مختلف متفاوت است و هر سال ۱۰ الی ۱۵ درصد به مبلغ آن اضافه می‌شود. در مجموع هزینه دریافتی به نوع ماموگرافی از جمله ماموگرافی دیجیتال، سه بعدی یا معمولی و همچنین مراکز ارائه دهنده این خدمات بستگی دارد. برای اطلاع از قیمت آزمایش ماموگرافی با مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی تماس بگیرید.

برخی از مراکز سونوگرافی و رادیولوژی ممکن است با بیمه‌های مختلف قرارداد داشته باشند و بیمه بخش یا کلی از هزینه را پوشش دهد. معمولاً در مراکز دولتی دستگاه‌های پیشرفته و استاندارد برای انجام این نوع آزمایش وجود ندارد. از این رو بهتر است در قبال هزینه‌ای که می‌پردازید به مراکز تخصصی و معتبر مراجعه نمایید.

میزان هزینه ماموگرافی

هزینه ماموگرافی در مراکز سونوگرافی و رادیولوژی مختلف بر اساس نوع غربالگری متفاوت است. به‌طور مثال موگرافی دیجیتال یکی از انواع روش‌های ماموگرافی است که کیفیت بالایی از تصاویر از زوایای مختلف را ارائه می‌کند و نتایج آن دقیق‌تر است. بنابراین در مقایسه با سونوگرافی معمولی هزینه بیشتری از مراجعین دریافت می‌شود.

از سوی دیگر اگر بخواهید ماموگرافی سه بعدی را انجام دهید، به دلیل استفاده از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها برای تصویربرداری از سینه باید قیمت بیشتری بپردازید. از آنجا که هزینه ماموگرافی هر ساله چند درصد افزایش می‌یابد، بهتر است برای دریافت به‌روزترین قیمت از این غربالگری، با مراکز سونوگرافی و رادیولوژی مورد نظر تماس بگیرید.

عوامل موثر بر هزینه ماموگرافی

هزینه ماموگرافی بسته به عوامل مختلف مانند نوع روش ماموگرافی، نوع دستگاه‌های مورد استفاده، مرکز تصویربرداری، بیمه درمانی و خدمات ارائه شده متفاوت است.

نوع ماموگرافی

هزینه ماموگرافی دوبعدی که در آن از دو پرتو اشعه ایکس برای ایجاد تصاویر از بافت سینه استفاده می‌شود، با ماموگرافی سه بعدی متفاوت است. در ماموگرافی سه‌بعدی از سه پرتو اشعه ایکس برای ایجاد تصاویر استفاده خواهد شد و به دلیل دقت تشخیص، باید هزینه بیشتری برای آن بپردازید.

خدمات ارائه شده

خدماتی که مراکز سونوگرافی و رادیولوژی در اختیار مراجعین قرار می‌دهند، بر هزینه کلی ماموگرافی تاثیرگذار است. برخی مراکز خدمات اضافی مانند ارسال تصاویر به سایر مراکز تصویربرداری برای آزمایش‌های تکمیلی ارائه می‌کنند.

علاوه‌بر این تصویربرداری EOS که روش جدید برای تشخیص سرطان سینه است، هزینه بیشتری بر مراجعین تحمیل خواهد کرد. همچنین ماموگرافی دیجیتال جهت تشخیص دقیق‌تر ناهنجاری‌های سینه، تصاویر واضحی در اختیار پزشک قرار می‌دهد و می‌تواند هزینه ماموگرافی را افزایش دهد.

نوع دستگاه‌های مورد استفاده

در مراکزی که از دستگاه‌های ماموگرافی دیجیتال، دو بعدی و سه‌بعدی استفاده می‌شود، به دلیل ارائه نتایج دقیق‌تر هزینه بیشتری دریافت می‌شود. اما در مراکز دولتی به دلیل ارائه خدمات ارزان‌تر، این آزمایش‌ با دستگاه‌های غیر استاندارد انجام می‌شود که ممکن است نتایج آن دقیق نباشد.

بیمه درمانی

بیمه درمانی بخشی از هزینه‌های موگرافی را پوشش می‌دهد. برخی از بیمه‌های تکمیلی مانند بیمه تأمین اجتماعی نیز کل هزینه‌ها را متقبل می‌شوند. اگرچه قیمت ماموگرافی یک عامل مهم در تصمیم‌گیری برای انجام این آزمایش است، اما فارغ از هزینه‌ای که باید برای آن بپردازید، حتماً این غربالگری را انجام دهید.

 در قبال هزینه ماموگرافی چه خدماتی دریافت می‌کنید؟

در صورت پرداخت هزینه ماموگرافی در مراکز معتبر و تخصصی از خدمات مختلف از جمله تصویربرداری سه‌بعدی و ارسال انتایج آن برای آزمایش‌های تکمیلی بهره مند خواهید شد. در ادامه به مهم‌ترین خدماتی که مراکز تصویربرداری جهت انجام غربالگری سینه ارائه می‌کنند، اشاره می‌کنیم.

ارائه تصاویر برای سی تی اسکن MRI، PET/CT ، SPECT

در مراکز مختلف تصاویر مربوط به ماموگرافی برای انجام سی تی اسک و ام آر آی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

تصویربرداری EOS

این نوع تصویربرداری روشی جدید و پیشرفته برای تشخیص سرطان سینه است. در این روش از اشعه ایکس برای ایجاد تصاویر سه‌بعدی از بافت سینه استفاده می‌شود. تصویربرداری EOS دقت تشخیصی بیشتری نسبت به انواع ماموگرافی دوبعدی و سه‌بعدی دارد و به تشخیص زودهنگام سرطان سینه کمک خواهد کرد.

ارائه تصاوبر به سایر مراکز رادیولوژی

در صورت نیاز پزشکان تصاویر ماموگرافی را به سایر مراکز جهت انجام آزمایشات تکمیلی ارسال خواهد کرد. این امر می‌تواند در تشخیص دقیق‌تر بیماری موقر باشد.

انجام ماموگرافی همراه با پردازش چند بعدی

ارائه تصویر چند بعدی به همراه گزارش و آنالیز و محاسبات کمی از خدمات مربوط به ماموگرافی است. آنالیز تصاویر از طریق دستگاه تصویربرداری کالیبراسیون همراه با تنظیم پارامترهای تصویربرداری انجام می‌شود.

نظارت کامل بر فرایند ماموگرافی

نظارت حین انجام این تست توسط کادر درمانی مجرب می‌تواند به کاهش اضطراب بیمار موثر باشد.

عوامل موثر بر هزینه ماموگرافی | سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی

تصویربرداری سه‌بعدی از سینه

ماموگرافی سه‌بعدی (3D Mammography) روشی مدرن برای تصویربرداری از پستان است. در این نوع تصویربرداری از دو پرتو اشعه ایکس برای ایجاد تصاویر سه‌بعدی از بافت سینه استفاده خواهد شد. این روش دقت بیشتری نسبت به ماموگرافی دوبعدی دارد و به تشخیص به‌موقع سرطان سینه کمک می‌کند.

خلاصه مطالب

هزینه ماموگرافی تحت تأثیر عوامل مختلف از جمله نوع آزمایش، پوشش بیمه درمانی و دستگاه‌های مورد استفاده متغیر است. به طور مثال ماموگرافی دیجیتال به دلیل ارائه تصاویر دقیق و بزرگنمایی شده نسبت به ماموگرافی دوبعدی، سه‌بعدی و موگرافی معمولی هزینه بیشتری دارد. به‌علاوه در مراکز تخصصی که از دستگاه‌های پیشرفته و روز دنیا استفاده می‌شود، باید قیمت بیشتری برای انجام این آزمایش بپردازید.

فارغ از توجه به هزینه‌های تعیین شده، برای انجام این آزمایش حتماً به مراکز تخصصی مراجعه کنید. مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی با مدیریت دکتر محمد حسین اخلاقی‌ نیا با برخورداری از کادر پزشکی مجرب و استفاده از دستگاه‌های دیجیتال و سه بعدی نتایج دقیقی از این آزمایش در اختیار شما قرار می‌دهند و می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن برای درمان‌های لازم اقدام کنید.



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

هزینه نوار عصب و عضله پا در مراکز مختلف براساس خصوصی یا دولتی بودن کلینیک، اندام‌های مورد بررسی، پوشش بیمه و … متفاوت است. معمولاً کلینیک‌های خصوصی که دارای کادر پزشکی متخصص و دستگاه‌های پیشرفته جهت انجام تست الکترومیوگرافی هستند، هزینه بیشتری دریافت خواهند کرد. برای انجام تست EMG و تست هدایت عصبی با قیمت مقرون به‌صرفه و دریافت نتیجه دقیق به کلینیک دکتر ناصح یوسفی مراجعه کنید. 

الکترومیوگرافی بهترین تست برای ارزیابی برای تشخیص بیماری‌های عصبی، عضلانی و مغزی است. از طریق این آزمایش پزشکان از طریق ارزیابی فعالیت الکتریکی اعصاب و عضلات می‌توانند برای درمان به‌موقع بیماران کمک کنند. اما با توجه به نوسانات اقتصادی و تعرفه‌های متفاوت، گاهی دسترسی به این خدمات چالش‌برانگیز است. از این رو قبل از انجام این آزمایش حتماً در مورد به‌روزترین لیست قیمت نوار عصب و عضله پا اطلاعات لازم را دریافت کنید.

هزینه نوار عصب و عضله پا چقدر است؟

هزینه نوار عصب و عضله پا با توجه به تورم و تغییرات اقتصادی متغیر است و ممکن است هر سال 10 الی 15 درصد به قیمت این آزمایش اضافه شود. از سوی دیگر مراکز مختلف مبلغ متفاوتی را براساس نوع اندام‌های مورد بررسی از جمله ران، ساق، مچ و کف پا دریافت می‌کنند و همین می‌تواند در هزینه نهایی تاثیرگذار باشد. 

در کلینیک‌های تخصصی که تست الکترومیوگرافی با دستگاه‌های مدرن و توسط پزشکان مغز و اعصاب انجام می‌شود، به دلیل ارائه خدمات باکیفیت، قیمت بیشتر نسبت به بیمارستان‌ها یا مراکز دولتی دریافت می‌کنند. از این رو با توجه به اینکه عوامل متعددی در قیمت کلی تست EMG تأثیر دارد، نمی‌توان مبلغ دقیقی برای این آزمایش تعیین کرد. شما می‌توانید قبل از مراجعه به مراکز نوار عصب و عضله با تماس بگیرید و اطلاعات لازم را دریافت کنید.

عوامل موثر در هزینه نوار عصب و عضله پا

فاکتورهای متعددی در هزینه نهایی عصب و عضله پا موثر است و همه مراکز قیمت یکسانی از مراجعین دریافت نمی‌کنند. عواملی که در قیمت این آزمایش تاثیر دارد عبارتند از:

خصوصی یا دولتی بودن مرکز نوار عصب و عضله

اصلی‌ترین فاکتوری که در هزینه نوار عصب و عضله پا تأثیر دارد، خصوصی یا دولتی بودن کلینیک است. در مراکز خصوصی به دلیل حضور پزشکان متخصص مغز و اعصاب، استفاده از به‌روزترین دستگاه‌های تست الکترومیوگرافی و ارائه خدمات مناسب، هزینه بیشتری از افراد دریافت می‌شود. در حالی که در مراکز دولتی یا بیمارستان‌ها، قیمت این آزمایش با تعرفه دولتی و اغلب با پوشش کل یا بخشی از هزینه‌ها تعیین می‌شود. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در مراکز دولتی این تست را انجام دهند.

هزینه نوار عصب و عضله پا چقدر است؟ | کلینیک دکتر ناصح یوسفی

پزشک متخصص

چنانچه نوار عصب و عضله تحت نظر پزشک مجرب و متخصص مغز و اعصاب انجام شود، به دلیل تسلط بر تفسیر نتایج و اصطلاحاتی که در نتیجه این آزمایش وجود دارد، تشخیص احتمالی بیماری دقیق‌تر خواهد بود. بنابراین در مراکزی که انواع تست هدایت عصبی و الکترومیوگرافی توسط پزشکان متخصص انجام می‌شود، هزینه نواز عصب و عضله پا نسبت به سایر مراکز بیشتر خواهد بود.

تعداد اندام‌های مورد بررسی

در تست نوار عصب و عضله هرچه تعداد اندام‌های مورد بررسی بیشتر باشد، قیمت نهایی آزمایش بیشتر خواهد بود. البته مراکزی هم هستند که هزینه این آزمایش را بدون در نظر گرفتن تعداد اندام‌ها محاسبه می‌کنند، اما معمولاً در بیشتر مراکز به ازای هر یک از اندام‌ها از جمله ران، ساق، کف و مچ پا، هزینه جداگانه‌ای دریافت می‌شود.

خلاصه مطالب

هزینه نوار عصب و عضله پا تحت تأثیر عواملی چون نوع بیماری احتمالی، تعداد اندام‌های مورد بررسی، خصوصی یا دولتی بودن کلینیک و … متفاوت است. در مراکزی تخصصی به دلیل ارائه خدمات باکیفیت و برخورداری از کادر متخصص پزشکی، معمولاً هزینه بیشتری نسبت به مراکز دولتی و بیمارستان‌ها دریافت می‌شود. در مراکزی که با شرکت‌های بیمه‌گذار قرارداد دارند نیز قیمت نهایی تست EMG بسیار کمتر از پرداخت آن به صورت آزاد است و کل هزینه یا بخشی از آن توسط بیمه پوشش داده می‌شود. 

برای انجام نوار عصب و عضله پا با قیمت مناسب و دریافت بهترین جواب از این آزمایش حتماً به مراکز معتبر و تخصصی مراجعه کنید. کلینیک دکتر ناصح یوسفی بهترین مرکز نواز عصب و عضله در تهران، ارائه‌دهنده خدمات الکترومیوگرافی است. با مراجعه به این مرکز، در صورت وجود هرگونه بیماری احتمالی می‌توانید برای درمان به‌موقع  پیشگیری از پیشرفت بیماری اقدام کنید. برای دریافت نوبت با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی سایت تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

ده سیاره شبیه به زمین

از زمانی که اولین سیاره فراخورشیدی در حال چرخش دور ستاره‌ای شبیه خورشید در سال ۱۹۹۵ کشف شد، دانشمندان بیش از ۵ هزار نمونه دیگر را در سراسر کیهان پیدا کرده‌اند.

بیش از نیمی از این اکتشاف‌ها توسط تلسکوپ فضایی کپلر ناسا انجام شده است. این تلسکوپ در سال ۲۰۰۹ برای پیدا کردن سیاره‌های شبیه زمین در سراسر کهکشان راه شیری به فضا پرتاب شد و در سال ۲۰۱۸ بعد از کشف ۲۶۰۰ سیاره فراخورشیدی ماموریت خود را به پایان رساند.

تعداد زیاد سیاره‌های فراخورشیدی کشف‌شده نشان می‌دهد که جهان‌های کوچک و سنگی مثل زمین در کهکشان راه شیری فراوان هستند. بااین‌حال، رویای دیرینه ستاره‌شناسان کشف سیاره‌ای است که کاملا شبیه زمین باشد.

برای اینکه سیاره‌ای به‌طور بالقوه مساعد حیات در نظر گرفته شود، باید نسبتا کوچک و سنگی باشد و در محدوده قابل‌سکونت یا «گلدیلاکس» ستاره خود بچرخد. این محدوده به‌عنوان منطقه‌ای تعریف می‌شود که در آن آب می‌تواند به‌صورت مایع در سطح سیاره وجود داشته باشد.

با پیشرفت فناوری تلسکوپ، عوامل دیگری مانند ترکیب جوی سیاره و سطح فعالیت ستاره مادر آن نیز به شروط اضافه شدند. در حالیکه هنوز سیاره‌ای پیدا نکرده‌ایم که دقیقا مثل زمین باشد، در این مقاله با ما همراه باشید تا با نزدیک‌ترین مشابه‌های شناخته‌شده آشنا شوید.

1. گلیز ۶۶۷ سی‌سی (Gliese 667 Cc)

گلیز ۶۶۷ سی‌سی فقط ۲۲ سال نوری از زمین فاصله دارد و طبق گزارش آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا (JPL) جرم آن حداقل ۴.۵ برابر زمین است. این سیاره فراخورشیدی تنها در عرض ۲۸ روز یک دور کامل دور ستاره میزبان خود می‌چرخد که یک کوتوله قرمز به‌طور قابل‌توجهی سردتر از خورشید است. بنابراین، فرض بر این است که گلیز ۶۶۷ سی‌سی در منطقه قابل‌سکونت قرار دارد. بااین‌حال، گلیز ۶۶۷ سی‌سی که با استفاده از تلسکوپ ۳.۶ متری رصدخانه جنوبی اروپا در شیلی کشف شد، ممکن است به‌قدری نزدیک ستاره کوتوله قرمز خود بچرخد که داغ و سوزان باشد.

2. کپلر-۲۲بی (Kepler-22b)

کپلر-۲۲بی این اولین سیاره فراخورشیدی بود که توسط تلسکوپ فضایی کپلر در منطقه قابل‌سکونت ستاره مادر خود کشف شد. این سیاره در فاصله ۶۰۰ سال نوری از ما قرار دارد و به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر است، یعنی تقریبا ۲.۴ برابر اندازه زمین. هنوز مشخص نیست که آیا این سیاره سنگی، مایع یا گازی است. مدار کامل ۲۹۰ روزه کپلر-۲۲بی تقریبا شبیه مدار ۳۶۵ روزه زمین است. این سیاره فراخورشیدی دور یک ستاره کلاس G می‌چرخد که کوچک‌تر و سردتر از خورشید ما است.

3. کپلر-۶۹سی (Kepler-69C)

کپلر-۶۹سی که حدود ۲۷۰۰ سال نوری از ما فاصله دارد، حدود ۷۰درصد بزرگ‌تر از زمین است. بنابراین، محققان از ترکیب آن مطمئن نیستند. این سیاره هر ۲۴۲ روز یک بار دور خود می‌چرخد که مشابه مدار زهره در منظومه شمسی است. بااین‌حال از آنجایی‌ که ستاره میزبان آن حدود ۸۰درصد خورشید درخشان است، احتمالا در منطقه قابل‌سکونت قرار دارد.

4. کپلر-۶۲اف (Kepler-62f)

طبق گزارش ناسا، کپلر-۶۲اف حدود ۴۰درصد بزرگ‌تر از زمین است و دور ستاره‌ای بسیار سردتر از خورشید ما می‌چرخد. با‌این‌حال، مدار ۲۶۷ روزه آن باعث شده است در منطقه قابل‌سکونت باشد. اگرچه کپلر-۶۲اف در فاصله نزدیک‌تری از زمین تا خورشید دور ستاره کوتوله سرخ خود می‌چرخد، این ستاره نور بسیار کمتری تولید می‌کند. سیاره فراخورشیدی کپلر-۶۲اف در فاصله ۱۲۰۰ سال نوری از ما قرار دارد و به‌خاطر اندازه بزرگش در دسته سیاره‌های سنگی قرار دارد که می‌توانند اقیانوس داشته باشند.

5. کپلر-۱۸۶اف (Kepler-186f)

این سیاره حداکثر ۱۰درصد بزرگ‌تر از زمین است و به‌نظر می‌رسد در لبه بیرونی منطقه قابل‌سکونت ستاره خود قرار دارد. کپلر-۱۸۶اف فقط یک سوم انرژی را که زمین از خورشید می‌گیرد، از ستاره خود که یک کوتوله سرخ است دریافت می‌کند. بنابراین، این سیاره که حدود ۵۰۰ سال نوری با ما فاصله دارد دوقلوی واقعی زمین نیست.

6. کپلر-۴۴۲بی (kepler-442b)

این سیاره فراخورشیدی که در فاصله ۱۱۹۴ سال نوری از زمین قرار دارد در سال ۲۰۱۵ کشف شد. بر اساس بیانیه مطبوعاتی ناسا، کپلر-۴۴۲بی ۳۳درصد بزرگ‌تر از زمین است و هر ۱۱۲ روز یک بار دور ستاره خود می‌چرخد. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۲۱ در اطلاعیه‌های ماهانه انجمن پادشاهی اخترشناسی (MNRAS) منتشر شد عنوان کرد که این سیاره فراخورشیدی احتمالا نور کافی برای حفظ یک بیوسفر بزرگ دریافت می‌کند. محققان احتمال وجود شرایط فتوسنتز را در سیاره‌های مختلف تجزیه و تحلیل کردند و متوجه شدند که کپلر-۴۴۲بی تابش کافی از ستاره خود دریافت می‌کند.

کپلر-۶۲اف (Kepler-62f) | ده سیاره شبیه به زمین

. پروکسیما قنطورس ب

به گفته ناسا، پروکسیما قنطورس ب فقط چهار سال نوری از زمین فاصله دارد و در نتیجه نزدیک‌ترین سیاره فراخورشیدی شناخته‌شده به زمین محسوب می‌شود. این سیاره فراخورشیدی که در سال ۲۰۱۶ کشف شد، ۱.۲۷ برابر زمین جرم دارد. اگرچه پروکسیما قنطورس ب در منطقه قابل‌سکونت دور ستاره خود (پروکسیما قنطورس) می‌چرخد، در معرض تشعشع‌های فرابنفش شدید قرار دارد. دلیل این است که بسیار نزدیک به ستاره مادرش قرار دارد و دوره مداری آن فقط ۱۱.۲ روز است.

8. تراپیست-۱ئی

سیاره‌هایی که دور ستاره تراپیست-۱ می‌چرخند، شبیه‌ترین سیاره‌های اندازه زمین هستند که در منطقه قابل‌سکونت یک ستاره قرار دارند. این منظومه سیاره‌ای از هفت جهان تشکیل شده است. آب در بیشتر این سیاره‌ها احتمالا در اوایل شکل‌گیری منظومه تبخیر شده است. بااین‌حال، مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۸ نشان داد که بعضی از این سیاره‌ها ممکن است آب بیشتری نسبت به اقیانوس‌های زمین در خود داشته باشند. یکی از این سیاره‌ها، تراپیست-۱ئی، بیشترین احتمال را دارد که از حیاتی که می‌شناسیم، پشتیبانی کند.



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

درمان فوری خار پاشنه با چند راهکار ساده امکان‌پذیر است. فاشیای کف پا زائده استخوانی است که در پاشنه پا بروز می‌یابد و در استخوان پا میزان زیادی کلسیم رسوب می‌کند. اگر میزان درد و ناراحتی از طریق درمان‌های خانگی برطرف نشود، باید برای درمان از طریق روش‌های پزشکی اقدام کنید. جهت درمان قطعی خار پاشنه از طریق روش‌های کم عارضه مانند تزریق پی آر پی و اوزون درمانی به کلینیک دینا در شرق تهران مراجعه کنید.

روش‌های کم‌خطر و غیر جراحی که به درمان سریع خار پاشنه کمک می‌کنند شامل انجام حرکات کششی، بستن عضلات و تاندون‌های تحت فشار جهت استراحت دادن آنها، انتخاب کفش مناسب و فیزیوتراپی است. اما اگر هیچ یک از روش‌ها جواب ندهد، آخرین راهکار جراحی خار پاشنه برای برداشتن زائده‌های استخوانی است.

روش‌های درمان فوری خار پاشنه

درمان فوری خار پاشنه از طریق روش‌های بدون عارضه از جمله حرکات تقویتی و درمان‌های خانگی برای تسکنی درد و التهابات مؤثر است. درد فاشیای کف پا به این صورت است که هر چقدر بیشتر راه بروید، میزان درد کمتر می‌شود، اما پس از استراحت طولانی مدت یا پیاده روی زیاد، درد عود می‌کند و راه رفتن را برای فرد غیر ممکن می‌سازد.

روند درمان هر بیمار با توجه به شدت عارضه متفاوت است، و اصولاً روش درمانی یکسانی وجود ندارد. در اکثر موارد خار پاشنه به درمان‌های غیر تهاجمی پاسخ می‌دهد و نیاز به جراحی نیست؛ اما اگر این روش‌ها به درمان جواب ندهند، جراحی آخرین گزینه درمانی است. در ادامه به برخی از روش‌های رایج برای درمان فوری خار پاشنه اشاره می‌کنیم.

 استراحت کافی و سرما درمانی

اولین گام جهت درمان فوری خار پاشنه استراحت است. سرما درمانی و استفاده از کمپرس یخ با بی‌حس کردن پاشنه پا، میزان التهاب و تورم را کاهش می‌دهد و روند گردش خون را کند می‌کند. در نتیجه درد و ناراحتی نیز تسکین می‌یابد. به‌علاوه داشتن استراحت کافی و خودداری از فعالیت‌های سنگین می‌تواند روند بهبودی را تسریع کند. از کمپرس یخ، سه بار در روز و هر بار ۲۰ دقیقه استفاده کنید.

استفاده از ارتزهای خار پاشنه

زمانی که خار پاشنه خفیف است، می‌توانید میزان درد را با استفاده از کفش‌ها و کفی‌های طبی کنترل کنید. انواع ارتز‌های خار پاشنه شامل کفش طبی، کفی طبی، پد خار پاشنه سیلیکونی، جوراب خار پاشنه و اسپیلنت‌های شبانه هستند. استفاده مکرر و طولانی مدت از ارتزها، باعث کاهش میزان التهاب و تورم پاشنه پا خواهد شد.

 فیزیوتراپی و انجام تمرینات تقویتی

انجام تمرینات کششی عضلات ساق پا و تاندون آشیل، به صورت منظم در تسکین درد بسیار مؤثر است. به این منظور باید با یک فیزیوتراپ و یا مربی حرکات اصلاحی جهت انجام صحیح تمرینات، مشورت کنید. قبل از انجام هر نوع تمرین کششی بدن خود را گرم کنید تا دچار آسیب نشوید.

برای درمان فوری خار پاشنه، تمرینات کششی مختلف را امتحان کنید تا به بهترین تمرینی که تعادل بدن شما را حفظ می‌کند برسید. از ایجاد کشش‌ شدید بالاخص در کف پا بپرهیزید؛ چون ممکن است به تاندون‌ها و عضلات این ناحیه آسیب برسانید. توصیه می‌کنیم. هر تمرین را دو تا سه بار در روز و هر بار ۱۰ الی ۱۵ بار تکرار کنید.

 اوزون تراپی

اوزون تراپی یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش درد و التهاب فاشیای کف پا است. اوزون درمانی به‌عنوان یک روش سرپایی و بدون عارضه، در تسریع روند بهبودی کمک می‌کند و فقط در چند جلسه تأثیر آن را بر از بین رفتن زوائد استخوانی پا مشاهده خواهید کرد.

با تزریق اوزون پزشکی در پاشنه پا، اکسیژن‌رسانی به این ناحیه افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه میزان ورم و درد شدید پاشنه پا از بین می‌رود. به علاوه با این روش سلول‌های تخریب شده کف پا از طریق این ماده طبیعی‌ ترمیم و بازسازی خواهد شد.

فیزیوتراپی و انجام تمرینات تقویتی

الکتروتراپی

الکتروتراپی زمانی کاربرد دارد که دیگر روش‌های درمانی در کنترل علائم خار پاشنه مؤثر نباشند. در روش الکتروتراپی، پالس‌های الکتریکی خفیف به پاشنه پا هدایت می‌شوند. این روش مانند اولتراسوند و لیزر درمانی باعث تسکین درد و ناراحتی می‌شود.

خلاصه مطالب

درمان فوری خار پاشنه از طریق روش‌های غیر جراحی از جمله فیزیوتراپی، انجام تمرینات تقویتی، سرما درمانی، الکتروتراپی و … امکان پذیر است. اما اگر به دنبال درمان قطعی این عارضه هستید، متدهای نوین و غیر تهاجمی از جمله تزریق پی آر پی و اوزون درمانی از جمله موثرترین روش‌ها برای رفع خار پاشنه هستند. این روش‌ها با افزایش اکسیژن‌رسانی و بالا بردن میزان گردش خون تا حد زیادی به تسکین درد و التهابات پاشنه پا کمک می‌کنند.

از آنجا که فرایند درمان از طریق این تکنیک‌ها باید تحت نظر پزشک متخصص و مجرب و در مراکز تخصصی انجام شود، توصیه می‌کنیم برای رفع این عارضه به کلینیک دینا، بهترین مرکز طب پزشکی مراجعه کنید. پزشکان کارآزموده این کلینیک در کنار تزریق ایمن پی آر پی و اوزون، برنامه‌های شخصی‌سازی شده را در اختیار شما قرار می‌دهند تا در کوتاه‌ترین زمان اثر درمان را در رفع زاوئد استخوانی کف پا مشاهده کنید. برای دریافت نوبت می‌توانید از طریق شماره‌های مندرج در صفحه اصلی اقدام کنید.



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

از طریق سایت معرفی کیس ازدواج برای مهاجرت شانس دریافت اقامت و تابعیت کشور مقصد را خواهید داشت، اما اثبات واقعی و عدم صوری بودن ازدواج در پروسه اخذ اقامت بسیار اهمیت دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با سایت‌های همسریابی جهت مهاجرت به کشور کانادا با موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان در تماس باشید.

تمام کشورهای جهان بر روی واقعی بودن ازدواج طرفین جهت دریافت اقامت بسیار حساس هستند و سخت‌گیری‌های خاصی را اعمال می‌کنند تا تنها زوجینی که به دنبال زندگی مشترک با یکدیگر هستند، به اقامت دائم برسند. اگر ازدواج دو طرف صوری باشد، با توجه به قوانین کشور مقصد جریمه‌های مختلفی برای هر دو طرف اعمال خواهد شد.

استفاده از سایت معرفی کیس ازدواج برای مهاجرت

سایت معرفی کیس ازدواج برای مهاجرت از راه‌های دریافت اقامت کشور مقصد است. در حال حاضر سایت‌های زیادی در کشورهای مختلف جهان فعالیت دارند که افراد می‌توانند کیس ازدواج جهت مهاجرت را پیدا کنند.

این سایت‌های اطلاعات مختلفی از جمله تحصیلات، سن، شغل، درآمد و محل زندگی کیس‌های ازدواج را ارائه می‌کنند. با مراجعه به این سایت‌ها می‌توانید ویژگی‌های افراد مختلف را بررسی کنید و سپس برای برقراری ارتباط اقدام نمایید.

نکات مهم در مورد سایت معرفی کیس ازدواج برای مهاجرت

اگر قصد مهاجرت از طریق ازدواج را دارید، می‌توانید از طریق سایت‌های مختلف برای پیدا کردن زوج خود اقدام کنید. اما توجه داشته باشید که اگر ازدواج شما صوری باشد، بعداً عواقب قانونی زیادی برای شما خواهد داشت. با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه به نکاتی که باید به آن توجه کنید اشاره می‌کنیم.

شرایط سنی کیس ازدواج جهت مهاجرت

از آنجا که سن قانونی و ازدواج در کشورهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارد، حتماً بررسی کنید کیس ازدواج مدنظر سن قانونی ازدواج را دارد تا در کشور مقصد با مشکلات قانونی مواجه نشوید. در رابطه با حداکثر سن قانونی نیز محدودیت‌های وجود دارد. متقاضیان حتی در سن بالای ۵۰ سال نیز ممکن است با مشکلاتی در ازدواج از طریق مهاجرت مواجه شوند.

سوابق ازدواج شخص مورد نظر

در زمان ازدواج با کیس مورد نظر بررسی کنید که شخص مجرد باشد و در صورت داشتن ازدواج قبلی، مطمئن شوید که در حال حاضر به صورت قانونی مجرد است.

 

نکات مهم در مورد سایت معرفی کیس ازدواج برای مهاجرت

سوابق پزشکی فرد

از مواردی که افراد به آن توجه نمی‌کنند بررسی سوابق پزشکی و بیماری فردی است که با او قصد ازدواج دارند. از معایب پیدا کردن همسر در سایت معرفی کیس ازدواج برای مهاجرت، عدم دسترسی به سوابق پزشکی فرد است. به‌طور مثال ممکن است کیس شما بیماری‌های خاص و حادی داشته باشد که از شما پنهان می‌کند و پس از ازدواج رسمی باعث به‌وجود آمدن مسئولیت سنگین برای شما شود.

عدم سوء سابقه

اگر قصد مهاجرت با فردی که از طریق سایت معرفی کیس ازدواج برای مهاجرت پیدا کرده‌اید را دارید، حتماً سوء سابقه وی را بررسی کنید که دارای سوابق جنایی و هرگونه سوابق کلاهبرداری نباشد تا بعداً با مشکل مواجه نشوید.

معایب سایت معرفی کیس ازدواج برای مهاجرت

آنچه که در تصور عموم مردم شکل گرفته این است که سایت معرفی کیس ازدواج برای مهاجرت یکی از سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه‌ها برای رسیدن به کشور مقصد است، اما این امر کاملاً برخلاف آن چیزی است که در واقعیت وجود دارد.

البته اگر ازدواج به صورت کاملاً واقعی انجام شده باشد و اولین قصد طرفین ازدواج و زندگی مشترک باشد، بسیاری از معضلات از سر راه برداشته می‌شود و مهاجرت از طریق پیدا کردن کیس ازدواج می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای دریافت اقامت کشور باشد؛ اما اگر برای رسیدن به هدف مهاجرتی این اقدام را انجام داده باشید، این روش معایب زیادی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

دشواری اثبات صوری یا واقعی بودن ازدواج

از آنجا که افراد زیادی نسبت به مهاجرت از طریق ازدواج صوری اقدام می‌کنند، این موضوع توسط مراجع قانونی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، آمریکا، فرانسه، آلمان، سوئد، سوئیس و … به شکل سخت‌گیرانه بررسی خواهد شد.

هزینه‌بر بودن مهاجرت از طریق ازدواج

باید توجه داشته باشید فردی که به دنبال ازدواج با او برای مهاجرت هستید، به دنبال دریافت مبالغ قابل توجه پول از سمت شما است. بسیاری از افراد در همان ابتدا از شما درخواست می‌کنند تا بخشی از مبلغ را به حساب وی واریز کنید. حتی اگر قصد ازدواج واقعی بافرد را داشته باشید، باید بخشی از هزینه‌های زندگی وی را تا دریافت اقامت بپردازید. در صورتی که از طریق سایت‌های ازدواج اقدام کنید، به دلیل عدم شناخت فرد، ریسک زیادی خواهد داشت.



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

نحوه انجام ماموگرافی به این شکل است که پزشک از سیستم اشعه ایکس با دوز بسیار کم برای مشاهده بافت‌های داخل سینه استفاده می‌کند. روش‌های مختلفی از جمله ماموگرافی معمولی، ماموگرافی دیجیتال و سه‌بعدی وجود دارد که از طریق آن غربالگری پستان را انجام داد. مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی ارائه‌دهنده خدمات با کیفیت در زمینه ماموگرافی است و پزشکان متخصص تفسیر دقیقی از این آزمایش‌ را در اختیار شما قرار می‌دهند.

در روش ماموگرافی دستگاهی شبیه به یک جعبه مستطیل شکل به صورت افقی پستان را در جای صحیح نگه می‌دارد و فشرده می‌کند. پس از تابش میزان کمی اشعه که از پستان عبور می‌کند، تصویر شفافی بر روی نمایشگر ثبت می‌شود. از طریق این آزمایش می‌توان به طور دقیق زوایای مختلف پستان را بررسی کرد و در صورت وجود هرگونه بافت غیر عادی اقدامات لازم درمانی را انجام داد.

ماموگرافی چگونه انجام می‌شود؟

نحوه انجام ماموگرافی به این صورت است که از سیستم اشعه ایکس با دوز بسیار پایین برای مشاهده بافت‌های داخل سینه استفاده می‌شود. رادیوگرافی قدیمی‌ترین نوع تصویربرداری پزشکی و یک روش غیر تهاجمی است که به پزشکان در تشخیص بیماری‌های مربوط به سینه کمک می‌کند. به این ترتیب چنانچه مشکل احتمالی در بافت‌های سینه وجود داشته باشد، می‌توان برای درمان به‌موقع اقدام کرد.

در روش ماموگرافی، سینه در معرض کمی از پرتوهای یونیزکننده قرار دارد و از طریق آن می‌توان عکس‌هایی از داخل سینه تولید می‌شود که تصویر دقیقی از توده‌های عادی و غیر عادی سینه را در اختیار داشت.

دستگاه ماموگرافی دو صفحه موازی دارد که سینه‌ها بین این دو صفحه قرار می‌گیرند. پس از نزدیک شدن این صفحات به یکدیگر، بافت سینه را فشرده می‌کنند تا تصویر دقیقی از کل بافت سینه به دست آید. پس از تنظیم صحیح دستگاه و قرار گرفتن سینه‌ها در جای مناسب، متخصص رادیولوژی از شما می‌خواهد که یک نفس عمیق بکشید و آن را در سینه حبس کنید. در این زمان تصویربرداری اشعه ایکس انجام خواهد شد.

با تغییر موقعیت سینه‌ها در صفحات دستگاه از زاویه دیگر تصویربرداری انجام می‌شود. چنانچه پزشک متخصص علائم مشکوک یا مبهمی از جمله توده‌های غیر عادی یا کلسیفیکاسیون را مشاهده کند، معمولاً تصاویر اضافه‌تری از پستان تهیه خواهد شد تا بتواند به نتایج قطعی برسد. تصاویر بزرگنمایی شده که از نماهای مختلف انجام می‌شود، Fcmv نام دارد که در برخی موارد برای عکس‌برداری بزرگ‌تر از بافت سینه ضروی است.

مراحل انجام ماموگرافی

برای انجام ماموگرافی، رادیولوژیست سوابق پزشکی مربوط به مشکلات سینه از جمله توده‌های قابل لمس را بررسی می‌کند و پس از آن اقدامات زیر را انجام می‌دهد:

ابتدا نشانگر اشعه ایکس بر روی سینه و توده قابل لمس قرار خواهد گرفت.

پس از آن سینه‌ها بر روی یک صفحه تخت قرار می‌گیرند.

 مراحل انجام ماموگرافی

در ادامه یک فشار ملایم و آرام به پستان از طریق صفحه دیگر اعمال می‌شود و در نتیجه پستان میان دو صفحه فشرده می‌شود. ممکن است سینه‌های شما دچار درد و ناراحتی شوند که این درد گذرا و ثانیه‌ای است.

سپس از هر دو پستان اشعه ایکس دریافت می‌شود که اگر سینه بزرگ باشد، تصاویر بیشتری دریافت خواهد شد.

مراحل انجام ماموگرافی

دلیل فشردگی سینه در ماموگرافی

فشردگی پستان‌ها در ماموگرافی به این دلیل است که تا حد امکان ضخامت بافت پستان را کاهش می‌دهد و همه نواحی آن قابل رویت خواهد بود. از سوی دیگر بافت پستان پخش می‌شود تا در صورت وجود موارد غیر طبیعی همه بافت‌ها به‌طور مشخص بررسی شوند. همچنین فشار بر روی پستان اجازه می‌دهد که دوز کمتری از اشعه ایکس به ناحیه مورد بررسی تابیده شود و مانع از تار شدن تصاویر ماموگرافی بر اثر حرکت بیمار می‌شود.

در حین انجام مراحل ماموگرافی شما نباید جهت ایستادن خود را تغییر دهید. تکنسین پشت دیواری یا در اتاق کناری با فعال کردن دستگاه عکس‌های مختلف را تهیه می‌کند و اگر تصاویر تار باشد، دوباره این آزمایش تکرار خواهد شد. با توجه به اینکه نتایج ماموگرافی باید بسیار دقیق باشد، توصیه می‌کنیم برای انجام این آزمایش به مراکز معتبر مراجعه کنید.

 

 محدودیت‌های انجام ماموگرافی

با وجود اینکه ماموگرافی یکی از بهترین روش‌ها برای غربالگری سرطان پستان است، اما همه انواع سرطان را تشخیص نمی‌دهد. در نتیجه ممکن است نحوه انجام ماموگرافی به صورتی باشد که نشان‌دهنده جواب منفی کاذب باشد.

از طرف دیگر هنگامی که نتیجه ماموگرافی غیر طبیعی باشد، نتیجه آن مثبت کاذب خواهد بود و تصاویر آن برای تعیین خوش‌خیم یا بدخیم بودن سرطان کافی نیست. از این رو بسیاری از رادیولوژیست‌ها آزمایش‌های تشخیصی دیگری را در کنار غربالگری سرطان پستان انجام می‌دهند.

خلاصه مطالب

نحوه انجام ماموگرافی به این صورت است که سینه‌ها بین یک دستگاه مستطیل شکل قرار می‌گیرند و با تابش اشعه ایکس با دوز پایین تصویر دقیقی از بافت‌های سینه ایجاد می‌شود. از طریق ماموگرافی پزشکان می‌توانند برای جلوگیری از پیشرفت توده‌های سرطانی اقدام کنند. به این ترتیب اگر ناهنجاری خاصی در بافت‌های سینه وجود داشته باشد، در سریع‌ترین زمان درمان‌های لازم را پیگیری خواهند کرد.

از آنجا که ماموگرافی یکی از آزمایش‌های حساسی است که باید هر سال انجام شود، حتماً به مراکز معتبر و تخصصی مراجعه کنید. مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی، به‌عنوان بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی در تهران، ارائه‌دهنده خدمات مربوط به ماموگرافی به شما مراجعین گرامی است. پزشکان از طریق انجام این تست با دستگاه‌های پیشرفته، دقیق‌ترین تفسیر را در اختیار شما قرار می‌دهند. برای دریافت نوبت با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی سامانه در تماس باشید.



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

آیا عمل لیپوساکشن خطرناک است؟ لیپوپلاستی از جمله جراحی‌های سنگین و پر عارضه است که برای تخلیه چربی‌های شکم کاربرد دارد. در ادامه این مقاله از سایت دکتر کرامت الله ترابی باید اشاره کنیم که در عمل لیپوپلاستی یک لوله فلزی توخالی به نام کانولا از طریق برش ایجاد شده وارد ناحیه مورد نظر می‌شود و چربی‌ها به وسیله یک مکش تخلیه خواهد شد.

اگرچه لیپوساکشن یک روش رایج برای تخلیه چربی‌های تجمع یافته در نواحی مختلف بدن است، اما این جراحی می‌تواند عوارض خطرناک و جبران ناپذیری داشته باشد که شرایط جسمی فرد را به خطر می‌اندازد.

آیا عمل لیپوپلاستی خطرناک است؟

آیا عمل لیپوساکشن خطرناک است؟ بسیاری از افراد قبل از تصمیم برای لیپوپلاستی این سؤال را دارند و می‌خواهند بدانند که پس از عمل انتظار چه عوارضی را باید داشته باشند؟ باید اشاره کنیم که مانند هر جراحی دیگری لیپوساکشن یک سری عوارض خاص دارد که برخی از این عوارض شایع هستند و در همه افراد مشاهده می‌شوند و نگرانی خاصی از بابت آنها وجود ندارد.

اما برخی از عوارض نادر که به‌ علت سهل‌انگاری پزشک رخ می‌دهند، می‌توانند منجر به بروز خطرات نگران‌کننده‌ای شوند. بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از تصمیم‌گیری برای انجام این جراحی، حتماً اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید. در ادامه به برخی از خطرناک‌ترین عوارض پس از عمل لیپوساکشن اشاره خواهیم کرد.

بروز عفونت شدید

عفونت پس از جراحی لیپوساکشن به دلیل استریل نبودن وسایل و ابزار و همچنین محیط جراحی ایجاد می‌شود. عامل بعدی عدم رعایت مراقبت‌های پس از عمل است. به عنوان مثال چنانچه پوشیدن گن را جدی نگیرید، مایعات زیر پوست به صورت کامل تخلیه نمی‌شود و همین باعث بروز عفونت خواهد شد.

توانایی و قدرت سیستم ایمنی بدن در بازسازی سلول‌ها نیز در بروز عفونت مؤثر است. افرادی که سیستم ایمنی بدن ضعیفی دارند، احتمالاً بیشتر از سایر افراد دچار عفونت خواهند شد. چنانچه متوجه هرگونه عفونت شدید، حتماً با پزشک خود این موضوع را در میان بذارید تا با تجویز داروهای آنتی بیوتیک مخصوص آن را کنترل کند.

خطر آمبولی

افرادی که سؤال دارند آیا لیپوساکشن خطرناک است؟ باید توجه داشته باشند که در برخی از موارد خطر آمبولی چربی وجود دارد که این یکی از بدترین عوارض لیپوساکشن خواهد بود. آمبولی چربی در واقع وارد شدن بافت چربی به داخل رگ‌های خونی است و بروز آن می‌تواند باعث مرگ افراد نیز شود. اما به طور کلی این عارضه از هر ۵۰ هزار نفر در یک نفر مشاهده می‌شود و تا حد زیادی به مهارت پزشک بستگی دارد.

خوشبختانه با اطلاع از علائم آمبولی چربی، اگر این اتفاق در ساعات اولیه تشخیص داده شود، خطرات آن را می‌توان کنترل کرد. از جمله علائم مهم این عارضه، تنگی نفس و اختلالات عصبی است و حتی می‌تواند باعث مرگ مغزی بیمار شود.

آسیب به اعضای داخلی بدن

از دیگر عوارض نادر لیپوساکشن، آسیب به اعضای داخلی شکم است که به ندرت مشاهده می‌شود. تنها عامل بروز آسیب‌های شکمی عدم مهارت جراح و کادر پزشکی است که در هر ۱۰۰ هزار نفر یک بار هم مشاهده نمی‌شود، اما برای جلوگیری از ریسک بروز این اتفاق، باید به دنبال یک جراح با سابقه و متبحر باشید.

دکتر کرامت الله ترابی به‌عنوان بهترین جراح پلاستیک و ترمیم در تهران، با داشتن سابقه جراحی‌های موفق و با برخورداری از دانش روز دنیا، عمل لیپوپلاستی را بدون هیچ‌گونه عارضه جانبی برای شما انجام خواهند داد و با بررسی ریسک‌های قبل از جراحی، از بروز هرگونه مشکل پس از عمل جلوگیری خواهند کرد.

لخته شدن خون

از دیگر خطراتی که ممکن است برای جان افراد را تهدید کند، ایجاد لخته پس از جراحی است. چنانچه فرد تحرک کافی نداشته باشد، خطر لختگی خون افزایش می‌یابد و حتی می‌تواند موجب مرگ فرد شود.

نکروز پوستی

از بدترین اتفاقات پس از جراحی لیپوساکشن، نکروز بافت پوست است. چنانچه پزشک تبحر کافی در انجام این جراحی نداشته باشد، با برداشتن میزان زیاد سلول‌های چربی باعث مرگ بافت‌های پوست می‌شود. در صورت بروز این اتفاق عوارض آن ممکن است تا سال‌ها بر روی بدن فرد باقی بماند.

 پیشگیری از خطرات عمل لیپوساکشن

در پاسخ به این سؤال که آیا عمل لیپوساکشن خطرناک است؟ اشاره کردیم که در صورت عدم تخصص و مهارت پزشک، فرد ممکن است دچار عوارضی مانند آمبولی چربی، لخته شدن خون و نکروز پوستی شود. راهکارهای متعددی برای جلوگیری از خطرات احتمالی پس از عمل وجود دارد که عبارتند از:

انتخاب پزشک مجرب و با سابقه

افرادی که دارای بیماری‌های خاصی هستند، ممکن است به طور وسیع‌تر دچار عوارض پس از لیپوساکشن شوند. بنابراین بهتر است قبل از عمل سابقه پزشکی خود را بررسی کنید. پزشکانی که سابقه چندین عمل لیپوپلاستی را دارند، با مهارت بیشتر این جراحی را انجام خواهند داد و شما دچار هیچگونه عارضه خاصی نخواهید شد.

آیا عمل لیپوپلاستی خطرناک است؟

مشورت با پزشک در مورد داروهای مصرفی

قبل از تصمیم برای عمل لیپوساکشن در مورد داروهای مصرفی خود با پزشک مشورت کنید. اشخاصی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای هستند، ممکن است نسبت به سایر گروه‌ها در معرض خطرات بیشتری باشند. علاوه‌بر این سن بالا یک فاکتور بسیار مؤثر در پایین آمدن سطح ایمنی و کاهش توانایی بدن جهت ترمیم بافت ها است.

خلاصه مطالب

آیا عمل لیپوساکشن خطرناک است؟ عمل لیپوپلاستی یکی از جراحی‌های سنگین زیبایی است که عوارض شایعی مانند درد، التهاب و کبودی را به همراه دارد. اما عوارض نادر این عمل شامل آمبولی چربی، نکروز پوستی، لخته شدن خون و عفونت‌های شدید است که خطر آسیب مغزی و مرگ را به همراه دارد.

برای کاهش عوارض عمل لیپوساکشن توصیه می‌کنیم این جراحی را تحت نظر پزشک ماهر و متخصص انجام دهید. دکتر کرامت الله ترابی از مجرب‌ترین پزشکان پلاستیک و ترمیمی در تهران هستند که عمل لیپوپلاستی را با کمترین عارضه جانبی برای شما انجام خواهند داد و کادر پزشکی دستورالعمل‌های لازم را در اختیار شما قرار می‌دهند تا خطر هرگونه عارضه احتمالی به حداقل برسد. جهت دریافت مشاوره می‌توانید با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

بررسی نظر کسانی که عمل لیپوساکشن انجام داده ‌اند به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر برای انجام این عمل تصمیم بگیرید. برخی از افراد ممکن است تجربه درد شدیدی پس از عمل داشته باشند یا دوران نقاهت طولانی‌ترین را طی کنند، در حالی‌که بعضی از مراجعین بر اساس ساختار بدنی متفاوت درد کمتری را پس از جراحی احساس کنند. برای دریافت مشاوره در خصوص عمل لیپوساکشن می‌توانید به مطب دکتر کرامت الله ترابی مراجعه نمایید.

عمل لیپوساکشن یکی از روش‌های پرطرفدار برای تخلیه چربی‌های ناحیه شکم و پهلو است. با این حال این جراحی عوارض خاصی دارد که قبل از هر چیز باید در مورد آن اطلاعات لازم را به دست آورید. آگاهی از نظر افرادی که این عمل را انجام داده‌اند بهترین راه برای تصمیم‌گیری مناسب است، چراکه با مشاهده نتایج عمل جراحی دید وسیع‌تری نسبت به مزایا و عوارض این جراحی خواهید داشت.

بررسی نظر کسانی که عمل لیپوساکشن انجام داده ‌اند

بررسی نظر کسانی که عمل لیپوساکشن انجام داده ‌اند، می‌تواند به شما در انتخاب یا عدم انتخاب این نوع جراحی برای تخلیه چربی‌های شکم و پهلو کمک کند. عمل لیپوساکشن یکی از جراحی‌های سنگین زیبایی است که عوارض خاص خود را دارد. جراح قبل از هر چیز باید تشخیص دهد که آیا شما برای انجام این عمل گزینه مناسبی هستید یا خیر. بنابراین اگر پزشک مجرب این جراحی را انجام ندهد، با عوارض جبران‌ناپذیری مواجه خواهید شد.

بررسی نظرات در مورد مراقبت‌های پس از عمل لیپوساکشن

 نظرات در مورد درد پس از عمل لیپوساکشن

  • بسیاری از افرادی که عمل لیپوساکشن را انجام داده‌اند، معتقدند در دو هفته اول درد شدیدی داشته‌اند. اما برخی از افراد که بی‌حسی موضعی استفاده کرده‌اند، با وجود اینکه چند روز اول دردی را احساس نکرده‌اند، اما با از بین رفتن تأثیر داروهای بی‌حسی، احساس ناراحتی زیادی داشته‌اند. البته بر اساس سیستم ایمنی بدن ممکن است میزان درد برای افراد مختلف متفاوت باشد.

برخی از افراد از احساس ضعف و خستگی پس از عمل شکایت داشته‌اند و با توجه به التهابات زیادی که در ناحیه شکم وجود دارد، انجام بسیاری از فعالیت‌ها برای آنها غیر ممکن بوده است. اما پس از دو هفته پس از جراحی از شدت دردها بسیار کمتر می‌شود و می‌توان فعالیت‌های روزانه را انجام داد.

برای انجام جراحی لیپوساکشن با کمترین میزان عارضه می‌توانید این عمل را تحت نظر دکتر کرامت الله ترابی انجام دهید. دکتر ترابی با داشتن سال‌ها سابق جراحی موفق، قبل از هر چیز وضعیت جسمانی شما را بررسی می‌کنند. پس از انجام معاینات اولیه چنانچه گزینه مناسب این عمل باشید با انتخاب بهترین تکنینک جراحی، از هرگونه عارضه احتمالی پس از عمل جلوگیری خواهند کرد.

 بررسی نظرات در مورد روند بهبودی پس از عمل لیپوساکشن

افرادی که جراحی لیپوساکشن را انجام می‌دهند، معمولاً روند بهبودی متفاوتی را طی خواهند کرد، چرا که بدن ساختار بدن افراد با هم متفاوت است و ممکن است هر شخص دوران نقاهت کمتر یا بیشتری را طی کند. در مجموع در دوران نقاهت افراد عوارضی مانند التهاب و تورم، جای زخم و کبودی پوست را مشاهده خواهند کرد.

همچنین ترشحات شکمی به عنوان یکی از عارضه‌های شایع این عمل می‌تواند برای افراد آزاردهنده باشد. بنابراین روند بهبودی هر فرد پس از جراحی لیپوساکشن بستگی به قوای بدنی افراد دارد و تجربه هر فرد در دوران نقاهت می‌تواند متفاوت باشد.

 نظر افراد در مورد عوارض پس از لیپوساکشن

برخی از افراد در مورد عوارض و خطرات عمل لیپوساکشن اعلام می‌کنند که تورم، درد، عفونت و ترشحات شکمی بسیار طبیعی است و پس از مدتی برطرف می‌شود. اما برخی از افراد عارضه نکروز پوستی و افتادگی پوست را تجربه کرده‌اند که این یکی از خطرناک‌ترین عوارض پس از عمل لیپوساکشن است.

بر اساس نظر این افراد، برای جلوگیری از خطرات و عوارض احتمالی پس از عمل لیپوساکشن، باید پزشک متبحر و با سابقه‌ای که تجربه عمل‌های موفق را داشته را انتخاب کنید، چرا که پزشکی که با انجام چنین جراحی آشنایی داشته باشد، روش مناسبی را براساس ساختار بدنی شما انتخاب خواهد کرد.

 

 چنانچه جراحی لیپوساکشن را تحت نظر دکتر کرامت الله ترابی، بهترین جراح پلاستیک و ترمیمی در تهران انجام داده‌اید، برای جلوگیری از هرگونه عارضه و دریافت مراقبت‌های درمانی لازم با شماره‌های زیر در ارتباط باشید تا کادر پزشکی شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

خلاصه مطالب

بررسی نظر کسانی که عمل لیپوساکشن انجام داده ‌اند، برای اطلاع از عوارض پس از جراحی و فرایند بهبودی بسیار مؤثر است. شما با اطلاع از نکاتی که قبل و پس از جراحی باید به آنها توجه کنید، می‌توانید میزان عوارض را به حداقل برسانید. علاوه‌بر این دریافت اطلاعات در مورد جراحی لیپوساکشن به شما کمک می‌کند تا ارزیابی کنید آیا گزینه مناسبی برای این نوع عمل هستید یا خیر.

بر اساس نظرات افراد، مهم‌ترین عاملی که در موفقیت‌آمیز بودن این جراحی نقش دارد، انتخاب پزشک متخصص و متبحر است. بنابراین توصیه می‌کنیم این جراحی زیبایی رو تحت نظر جراح با سابقه و مجرب انجام دهید. دکتر کرامت الله ترابی، بهترین جراح پلاستیک و ترمیمی در تهران این جراحی را به بهترین شکل و با کمترین عارضه برای شما انجام می‌دهند. پس از جراحی نیز با ارائه مراقبت‌های لازم به شما کمک می‌کنند تا روند بهبودی شما سریع‌تر طی شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

مراکز نوار عصب و عضله تامین اجتماعی در تهران خدمات مربوط به الکترومیوگرافی را با پوشش دفترچه بیمه به مراجعین ارائه می‌کنند. معمولاً لیست این مراکز در سایت تامین اجتماعی قرار دارد. برای انجام این آزمایش می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی در غرب تهران مراجعه کنید و از خدمات با کیفیت این کلینیک بهره‌مند شوید.

به دلیل هزینه‌های بالای تست عصب و عضله، بسیاری از افراد به دنبال مراکزی هستند که تست هدایت عصبی و الکترومیوگرافی را با هزینه پایین‌تر و با پذیرش دفترچه بیمه انجام می‌دهند. با اطلاع از این مراکز به راحتی می‌توانید برای انجام انواع تست EMG اقدام کنید.

لیست مراکز نوار عصب عضله تامین اجتماعی در تهران

برای پیدا کردن فهرست مراکز نوار عصب و عضله تامین اجتماعی در تهران می‌توانید از طریق روش‌های مختلف از جمله سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی و تماس با سامانه 1420 اقدام کنید.

برای اقدام از طریق سامانه غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی باید ابتدا وارد سایت تامین اجتماعی شوید و از قسمت “انتخاب خدمت” گزینه “درخواست نوبت دهی مراکز درمانی” را انتخاب نمایید. در بخش بعد نیز باید در قسمت “نوع مرکز” بر روی گزینه “پارا کلینیک” کلیک کنید. سپس وارد قسمت “نام خدمت” و بخش “نوار عصب و عضله” شوید و استان تهران را انتخاب کنید. در انتها لیست مراکز نوار عصب و عضله تامین اجتماعی به شما نمایش داده می‌شود.

روش دوم تماس با سامانه 1420 است. شما می‌توانید به اپراتور اعلام کنید که به دنبال مرکز نوار عصب و عضله دارای قرارداد با تامین اجتماعی هستید. سپس شهر خود را به اپراتور می‌گویید و فهرست مراکز نوار عصب و عضله طرف قرارداد با تامین اجتماعی در تهران به شما اعلام می‌شود. روش سوم مراجعه حضوری به مراکز درمانی تامین اجتماعی است. شما می‌توانید از پذیرش این مراکز سؤال کنید که تست الکترومیوگرافی را با ارائه دفترچه بیمه تامین اجتماعی انجام می‌دهند یا خیر.

بهتر است قبل از مراجعه به مراکز نوار عصب و عضله تماس بگیرید و ساعت کاری و نوبت دهی مطلع شوید. علاوه‌بر این برای انجام تست هدایت عصبی و الکترومیوگرافی حتماً باید معرفی‌نامه از پزشک معالجه خود داشته باشید.

معرفی مراکز نوار عصب و عضله تامین اجتماعی در تهران

افرادی که قصد انجام نوار عصب و عضله، نوار مغز و تست هدایت عصبی را دارند، می‌توانند با مراجعه به مراکز طرف قرارداد با تامین اجتماعی این تست را با هزینه کمتری انجام دهند. در تهران مراکز زیادی تست هدایت عصبی و EMG را با دفترچه بیمه تامین اجتماعی انجام می‌دهند که عبارتند از:

1- بیمارستان فیروزآبادی

2- بیمارستان امام خمینی

3- بیمارستان میلاد

4- پلی‌کلینیک ولیعصر

خدمات مراکز نوار عصب و عضله تامین اجتماعی در تهران چیست؟

مراکز نوار عصب و عضله تامین اجتماعی در تهران خدمات مربوط به الکترومیوگرافی را با بهترین دستگاه‌ها انجام می‌دهند و نتایج دقیقی از این آزمایش در اختیار بیماران قرار می‌گیرد. نوار عصب عضله آزمایشی است که با استفاده از الکترودهای ریز که به عصب‌ها وصل می‌شوند، عملکرد عضلات را مورد بررسی قرار می‌دهد. این تست می‌تواند به تشخیص بیماری‌های مغز و اعصاب و ستون فقرات کمک کند.

برای دریافت نتیجه صحیح، باید این تست را تحت نظر پزشک متخصص طب فیزیکی و الکتروفیزیولوژی اعصاب و عضله انجام شود. در ادامه به مهم‌ترین خدمات مراکز نوار عصب و عضله که با تامین اجتماعی قرارداد دارند، اشاره می‌کنیم.

نوار عصب و عضله (EMG)

الکترومیوگرافی یا نوار عصب عضله روشی برای ارزیابی عملکرد عصب‌ها و عضلات است که براساس ضبط و تحلیل سیگنال‌های الکتریکی تولید شده توسط اعصاب و عضلات عمل می‌کند. برای انجام این آزمایش، الکترودهای سوزنی روی پوست قرار داده می‌گیرد و سیگنال‌های الکتریکی عصب‌ها و عضلات در طول فعالیت‌های مختلف ضبط می‌شود.

تست هدایت عصبی (NCV)

سرعت هدایت عصبی تستی است که جهت سنجش و ارزیابی اختلال در عملکرد عصبی به‌واسطه‌ آسیب‌های وارده به نواحی مختلف بدن کاربرد دارد. این روش به نام تست هدایت عصبی نیز شناخته می‌شود و از طریق آن سرعت سیگنال‌های الکتریکی در اعصاب محیطی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نوار مغز (EEG)

در این تست با استفاده از الکتروهای کوچک فعالیت الکترون مغز ثبت می‌شود و می‌تواند به تشخیص بیماری‌های مغزی مانند سکته، صرع، خواب‌آلودگی، دمانس و سردردهای متعدد کمک کند.

نوار حس (NCS)

در این آزمایش با استفاده از جرقه‌های الکتریکی، سرعت و شدت پاسخ عصب‌ها به انواع تحرک‌ها ارزیابی می‌شود. نوار حس برای تشخیص بسیاری از بیماری‌ها از جمله نوروپاتی، بیماری‌های دستگاه گوارش، کارپال تانل سندروم، گیرلن باره، رادولپاتژنس کاربرد دارد.



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

درمان فوری گردن درد از طریق روش‌های خانگی، انجام ورزش‌های تقویتی و کششی و مصرف داروهای بدون نسخه امکان‌پذیر است. اما چنانچه درد شما به مدت طولانی ادامه داشته باشد، حتماً باید روند درمان را از طریق پزشک متخصص پیگیری کنید. برای درمان علائم گردن درد از طریق روش‌های غیر تهاجمی و کم خطر می‌توانید به کلینیک دینا در شرق تهران مراجعه نمایید.

گردن درد معمولاً به دلیل انجام ورزش‌های سنگین یا حرکات ورزشی نامناسب و همچنین بیماری‌های مختلف از جمله دیسک گردن به‌وجود می‌آید و علائمی مانند و سفتی و احساس درد خفیف را به همراه دارد. علاوه‌بر این سفتی ناگهانی موقع حرکت و چرخش گردن می‌توان باعث ایجاد درد شدید در افراد شود. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از پیشرفت این عارضه برای اتخاذ روش‌های درمانی مؤثر اقدام کنید.

 مهم‌ترین علت گردن درد

برای درمان فوری گردن درد ابتدا باید ریشه و علت آن را بررسی کنید. چه بسا بسیاری از افراد دارای دیسک گردن خطرناک یا آسیب نخاعی هستند و باید تحت نظر پزشک متخصص باشند. اما اگر عضلات گردن دچار التهاب یا اصطلاحاً گرفتگی شده، انجام حرکات ورزشی یا سرما و گرما درمانی فشار بر روی مهره‌های گردن را به حداقل می‌رساند.

اصلی‌ترین دلیل گردن درد وجود فشار و تنش و استفاده بیش از حد از گردن و چرخش‌های غیرعادی است که موجب کشیدگی بیش‌ از حد و رگ‌به‌رگ شدن عضلات می‌شود. همچنین آرتروز مهره‌های گردن، اسپاسم و گرفتگی، فتق دیسک‌های گردن نیز از شایع‌ترین علل درد گردن بشمار می‌آیند. در ادامه به چند عامل مهم که در بروز دردهای گردنی موثر هستند اشاره می‌کنیم.

۱- ضربه شدید به گردن

۲- جا‌به‌جایی مهره‌های گردن

۳- داشتن فعالیت زیاد

۴- اسپوندیلوز

۵- آرتروز گردنی

۶- قوز کردن مداوم

۷- مننژیت

۸- میلوپاتی یا فشار نخاعی

۹- فرسودگی مفاصل گردن

۱۰- نشستن طولانی و به شکل غلط

۱۱- برآمدگی‌های استخوان‌های گردن

۱۲- فشار زیاد حین تمرینات ورزشی و بدنسازی

 روش‌های درمان فوری گردن درد

بین تمامی مهره‌های ستون فقرات ۷ مهره وجود دارد که محافظ گردن هستند. در صورت فرسوده شدن دیسک‌های گردن، دامنه حرکتی گردن به شدت کاهش می‌یابد و درد زیادی را به همراه دارد. فیزیوتراپی بهترین درمان فوری گردن درد است و می‌توانید با انجام حرکات تقویتی از آسیب‌های بیشتر به دیسک گردن جلوگیری کنید. اما روش‌های دیگری برای درمان فوری گردن درد وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

اوزون تراپی گردن

یکی از بهترین روش‌های درمان فوری گردن درد اوزون تراپی است. در این روش پزشک متخصص اوزون پزشکی را به ناحیه مورد نظر تزریق می‌کند و با افزایش اکسیژن‌رسانی و گردش خون در بین عضلات گردن، میزان التهاب و فشاری که بر روی مهره‌ها وجود دارد به حداقل می‌رسد. با انجام این روش طی جلسات متعدد اثر آن را بر کاهش دردهای مزمن گردن مشاهده خواهید کرد.

پی آر پی درمانی

Prp درمانی یکی از کم عارضه‌ترین روش‌های پزشکی محسوب می‌شود که برای درمان گردن درد مزمن بسیار مؤثر است. در این روش پزشک پلاسمای غنی از پلاکت را که از خون بیمار دریافت کرده به ناحیه مورد نظر تزریق می‌کند و با ترمیم و بازسازی بافت‌های آسیب دیده گردن، به مرور زمان میزان درد کاهش پیدا می‌کند و دامنه حرکتی عضلات گردن بیشتر خواهد شد.

برای درمان فوری گردن درد از طریق روش پی ‌آر ‌پی و اوزون تراپی به کلینیک دینا به‌عنوان بهترین کلینیک در شرق تهران مراجعه کنید. پزشکان متخصص با بهره از دانش روز دنیا و استفاده از دستگاه‌های پیشرفته به درمان شما تنها در چند جلسه کمک خواهند کرد. 

الکتروتراپی

روش الکتروتراپی یکی از راه‌های درمان فوری گردن درد است. در این روش با استفاده از جریان الکتریکی ضربه‌های ریزی به محل درد وارد می‌شود. این ضربه‌ها مانع رسیدن سیگنال‌های درد و اعصاب می‌شود و تا حد زیادی میزان التهابات را کاهش می‌دهد.

گرما و سرما درمانی

اگر به صورت مداوم گرما و سرما درمانی را برای درمان برای کاهش التهابات گردن انجام دهید، به مرور زمان میزان درد و ناراحتی از بین می‌رود، چرا که جریان خون در این نواحی افزایش می‌یابد و میزان التهابات نیز تا حد زیادی کم خواهد شد. بیشتر افرادی که از این دو روش بهره می‌برند، تأثیر مثبت آن را در کوتاه‌ترین زمان مشاهده کرده‌اند.

روش‌های درمان فوری گردن درد | کلینیک دینا

لیزر تراپی

در حال حاضر استفاده از روش‌ لیزر درمانی برای درمان گردن درد و دیسک کمر افزایش یافته است. در لیزر تراپی تاباندن نور مادون قرمز به ناحیه آسیب دیده باعث از بین رفتن درد و التهاب‌های گردن خواهد شد.

مانیپولاسیون

از بهترین روش‌های درمان دستی برای رفع مشکلات ستون فقرات و گردن درد، مانیپولاسیون است و تا حد زیادی درد این ناحیه از بدن را کاهش می‌دهد. مانیپولاسیونبا هدف اصلاح ساختار ستون فقرات انجام می‌شود و با افزایش گردش خون، باعث از بین رفتن میزان درد و افزایش دامنه حرکتی گردن می‌شود.

خلاصه مطالب

درمان فوری گردن درد از طریق انجام حرکات تقویتی و کششی، سرما و گرما درمانی و روش‌هایی مانند لیزرتراپی و الکتروتراپی امکان‌پذیر است. اما در کنار این راهکارها، روش‌هایی مانند اوزون تراپی و تزریق پی آر پی می‌تواند تا حد زیادی به درمان گردن درد خطرناک و خفیف کمک کند. با افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی به ناحیه آسیب دیده، دامنه حرکتی گردن به مرور زمان بیشتر می‌شود و از آسیب به سایر عضلات گردن جلوگیری خواهد شد.

برای درمان عارضه‌های گردن از طریق این روش‌های کم‌خطر و بدون عارضه می‌توانید به کلینیک دینا در شرق تهران مراجعه نمایید. برای دریافت نوبت و مشاوره حضوری با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.

 



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

یک سال در سیاره‌های دیگر چقدر است؟

سیاره‌های منظومه شمسی نه‌تنها در مدار خود در حال حرکت هستند، بلکه حول محور خود نیز می‌چرخند. همه سیاره‌های منظومه شمسی دور خورشید می‌چرخند ولی مدت زمانی که طول می‌کشد تا یک چرخش کامل را انجام دهند، متفاوت است. در این مقاله به بررسی مدت یک سال در سیاره‌های منظومه شمسی و عواملی که روی آن اثر می‌گذارند می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

حرکت وضعی و حرکت انتقالی

سال در سیاره‌های دیگر با استفاده از سال تروپیکال زمین که حدود ۳۶۵ روز خورشیدی طول می‌کشد اندازه‌گیری می‌شود. یک روز خورشیدی مدت زمانی است که طول می‌کشد زمین یک بار به‌طور کامل حول محور خود بچرخد (حرکت وضعی) که بر اساس موقعیت خورشید در نقطه‌ای مشخص سنجیده می‌شود. در مقابل، یک سال مدت زمانی است که طول می‌کشد تا زمین یک گردش کامل دور خورشید انجام دهد (حرکت انتقالی).

تمام سیاره‌ها و سایر اجرام در منظومه شمسی نیز این کار را انجام می‌دهند، ولی با سرعت‌های متفاوت. غول‌های گازی مثل مشتری و زحل و همچنین غول‌های یخی مثل اورانوس و نپتون، سریع‌تر از سیاره‌های زمین‌سان مثل زمین، مریخ، زهره و عطارد می‌چرخند.

سرعت چرخش هر سیاره حداقل تا حدودی به نحوه شکل‌گیری آن از قرص پیش‌سیاره‌ای در اطراف خورشید جوان بستگی دارد. بااین‌حال معلوم نیست که چرا سرعت چرخش سیاره‌های غول پیکر بسیار سریع‌تر است.

قوانین حرکت

بر اساس قانون سوم کپلر،‌ مدت زمانی که طول می‌کشد سیاره یک گردش کامل انجام دهد به فاصله آن از خورشید بستگی دارد. سیاره‌هایی که از خورشید دورتر هستند، باید مسیر طولانی‌تری را طی کنند. همچنین آهسته‌تر حرکت می‌کنند، زیرا اثر گرانشی خورشید با افزایش فاصله کاهش می‌یابد. در مقابل، سیاره‌های نزدیک به خورشید سریع‌تر حرکت کرده و اثر گرانشی آن را بیشتر حس می‌کنند.

مثلا، عطارد که نزدیک‌ترین سیاره به خورشید است، ۸۸ روز طول می‌کشد تا یک گردش کامل انجام دهد. دورترین سیاره از خورشید، نپتون، ۱۶۵ سال طول می‌کشد تا مدار خود را کامل کند. سیاره‌ها در تمام مدار خود با سرعت ثابت حرکت نمی‌کنند. زیرا مدار آن‌ها کاملا دایره‌ای نیست،‌ بلکه بیضوی (تخم‌مرغی) است. قانون دوم کپلر بیان می‌کند که وقتی سیاره‌ای در مدارش به خورشید نزدیک‌تر است، سریع‌تر از زمانی که از آن دورتر است حرکت می‌کند.

یک سال در سیاره‌های منظومه شمسی

بعضی از سیاره‌ها چند روز و بعضی دیگر چند سال طول می‌کشد تا مدار خود را دور خورشید تکمیل کنند. مدت زمان یک سال در هر سیاره بر اساس روز زمینی عبارت‌اند از:

  • عطارد: ۸۸ روز
  • زهره: ۲۲۵ روز
  • زمین: ۳۶۵ روز
  • مریخ: ۶۸۷ روز
  • مشتری: ۴۳۳۱ روز یا ۱۲ سال زمینی
  • زحل: ۱۰۷۴۷ روز یا ۲۹.۴ سال زمینی
  • اورانوس: ۳۰۵۸۹ روز یا ۸۴ سال زمینی
  • نپتون: ۵۹۸۰۰ روز یا ۱۶۵ سال زمینی

 عطارد

عطارد بسیار آهسته حول محور خود می‌چرخد و هر ۵۹ روز زمینی یک چرخش کامل انجام می‌دهد. بااین‌حال، گردش آن دور خورشید در مقایسه با سیاره‌های دیگر سریع است و فقط ۸۸ روز زمینی طول می‌کشد. حرکت خورشید در آسمان عطارد تاحدودی عجیب به‌نظر می‌رسد. زیرا سرعت این سیاره بسته به جایی که در مدار بیضی‌شکل خود دور خورشید قرار دارد، تغییر می‌کند. بنابراین یک روز خورشیدی یا چرخه کامل روز و شب در عطارد حدود ۱۷۶ روز زمینی طول می‌کشد.

زهره

زهره، داغ‌ترین سیاره منظومه شمسی، حدود ۲۲۵ روز زمینی طول می‌کشد تا یک گردش کامل دور خورشید انجام دهد. زهره بسیار آهسته و در جهت عقربه‌های ساعت دور خود می‌چرخد. این برعکس بیشتر سیاره‌ها است که خلاف جهت عقربه‌های ساعت یا در همان جهتی که در مدارشان حرکت می‌کنند، می‌چرخند. حرکت وضعی زهره ۲۴۳ روز زمینی طول می‌کشد.

تلسکوپ 6 اینچ دابسونی جی‌اس‌او مدل GSO 6 MCRF

  • تلسکوپ بازتابی با دهانه 150 میلی‌متر و فاصله کانونی 1200 میلی‌متر و نسبت کانونی f8
  • با توانایی رسیدن به حداکثر بزرگنمایی 306 برابر
  • گردآوری نور بسیار بالا- 460 برابر چشم انسان و 232 درصد بیشتر از مدل 100 میلی‌متر
  • با آینه بزرگ سهمی شکل با پوشش آلومینیوم-کوارتز Radiant Aluminum Quartz (RAQ)
  • کیفیت اُپتیکی بالا – تصاویری روشن و شفاف بویژه در رصد ماه و سیارات
  • مجهز به فوکوسر بسیار دفیق 1:10 میکرو کریفورد M-CRFMicro Crayford Focuser
  • همراه با دوچشمی 25 میلی‌متر  و 9 میلی‌متر AFOV 52° – بزرگ‌نمایی ۴۸ و ۱۳۳ برابر
  • مجهز به جوینده 6×30 با پوشش کامل و چندلایه ضدانعکاس سطوح لنزها
  • دارای آداپتور ۲ به ۱.۲۵ اینچ با قابلیت نصب فیلترهای رصدی ۲ اینچی (M48x0.75)
  •  با قابلیت نصب چشمی‌های ۲ اینچ و ۱.۲۵ اینچ
  • مقر چوبی مستحکم دابسونی سمتی‌-ارتفاعی با  حرکت و کنترل بسیار نرم و روان
  • نصب و راه اندازه بسیار سریع و آسان
  • قابلیت جدا شدن لوله از پایه برای حمل و جابجایی ساده‌تر
  • ساخت شرکت تایوانی جی‌اس‌او GSOGuan Sheng Optical
  • مناسب برای رصدگران مبتدی، و متوسط
  • ایده آل برای رصد ماه و سیارات منظومه شمسی و مناسب اجرام اعماق آسمان
  • تلسکوپ 6 اینچ دابسونی جی‌اس‌او دلوکس به رنگ سفید

تلسکوپ 6 اینچ دابسونی جی‌اس‌او مدل GSO 6 MCRF یک تلسکوپ با کارایی بالا است که ساخته شده تا قابلیت مشاهده و رصد عالی از اجرام آسمانی در منظومه شمسی را برای شما فراهم کند و علاوه بر این برای رصد خوشه‌های ستاره‌ای، سحابی‌ها و کهکشان ها نیز طراحی شده است. تلسکوپ توسط کارخانه معتبر GSO در تایوان ساخته شده است. تلسکوپ دارای یک آینه اصلی درجه یک با شکل سهمی(پارابولوئید) با قطر 152 میلی‌متر است. با فاصله کانونی 1200 میلی‌متر و نسبت کانونی f/8. شرکت تایوانی GSO متعهد به تولید اپتیک‌های درجه یک است. این تلسکوپ پیشرفته، آسمان شب را در برابر شما قرار می‌دهد تا شروع به کاوش عمیق در آن کنید.

تلسکوپ 6 اینچ دابسونی جی‌اس‌او مدل GSO 6 MCRF یکی از بهترین تلسکوپ‌ها برای رصد سیارات منظومه شمسی و شاید بتوان گفت بهترین برای رصد، تماشای دقیق و عکاسی از ماه و دهانه‌های برخوردی آن باشد. دهانه بزرگ 152 میلیمتری این تلسکوپ باعث ایجاد تصاویری بسیار روشن و با جزئیات فوق‌العاده می‌شود و حرکت نرم و آسان مقر بسیار مستحکم آن باعث راحتی فوق‌العاده در هنگام کار با این تلسکوپ است.

تلسکوپ‌های دابسونی از کاربردی‌ترین تلسکوپ‌ها هستند. طراحی بسیار ساده اما قدرتمند دارند. تلسکوپ متشکل از دوبخش اصلی است. لوله تلسکوپ و پایه مستحکم چوبی که روی زمین قرار می‌گیرد. برای همین به سرعت آماده رصد میشوید و نیازی نیست تا ابتدا مقر را با وقت و زحمت  آماده کنید. ایده طراحی و ساخت این تلسکوپ‌ها نیاز و آرزوی داشتن تلسکوپی بزرگ و قدرتمند با قیمت پایین بود که سرانجام در سال 1965 توسط جان دابسونی به بهترین شکل ممکن انجام شد. علی‌رغم اندازه بزرگ، حمل و نقل تلسکوپ‌های دابسونی به واسطه طراحی و ساختار منحصربفرد آنها نسبتا آسان است. تلسکوپ 6 اینچ دابسونی جی‌اس‌او مدل GSO 8 MCRF انتخابی خوب برای منجمان تازه کار است و یک گزینه خوب برای خرید اولین تلسکوپ.

تلسکوپ 6 اینچ دابسونی جی‌اس‌او مدل GSO 6 MCRF با آینه ۱۵۲ میلی‌متری اندازه‌ای فوق‌العاده‌ای را هم برای رصدگران مبتدی و هم برای رصدگران باتجربه آسمان شب فراهم می‌کند. در اینجا تفکیک دقیق تری از آنچه می توانید با این نوع تلسکوپ رصد کنید شرح داده شده است:

**مشاهده ماه با وضوح بالا:** یک دابسونی 6 اینچی وضوح استثنایی برای مشاهده ماه ارائه می‌دهد. شما می توانید جزئیات خوبی را در سطح ماه تشخیص دهید، از جمله:

* دهانه‌ها برخوردی در اندازه‌ها و اشکال مختلف، از دهانه‌های برخوردی عظیم گرفته تا دهانه‌های کوچکتر.
* رشته کوه های برجسته قمری مانند Montes Apenninus و Montes Carpatus.
* دشت های تاریک بازالتی (ماریا) که در اثر فوران های آتشفشانی باستانی شکل گرفته اند.
* دره‌های ریفت مانند Vallis Schröteri.

زمین

زمین دقیقا ۳۶۵.۲۵ روز طول می‌کشد تا یک گردش کامل دور خورشید انجام دهد. همچنین، هر ۲۳.۹ ساعت یک بار حول محور خود می‌چرخد.

 

9kjrtjk 

مریخ

یک سال در مریخ برابر با ۶۸۷ روز زمینی یا ۱.۸۸ سال زمینی است. در مریخ، روز خورشیدی سول نامیده می‌شود و یک سال ۶۶۹.۶ سول است. چرخش مریخ شبیه زمین است و ۲۴.۶ ساعت طول می‌کشد.

مشتری

روزهای مشتری بسیار کوتاه است زیرا چرخش کامل آن کمتر از ۱۰ ساعت طول می‌کشد. بااین‌حال به‌دلیل فاصله زیادی که از خورشید دارد، یک سال آن معادل ۱۲ سال زمینی است. تقریبا ۴۳ دقیقه طول می‌کشد تا نور خورشید به مشتری برسد. در مقایسه، فقط ۸ دقیقه طول می‌کشد تا نور خورشید به زمین برسد.

زحل

رتبه دوم روزهای کوتاه بعد از مشتری به زحل می‌رسد. این سیاره هر ۱۰.۷ ساعت یک بار حول محور خود می‌چرخد. زحل هر ۱۰۷۵۶ روز زمینی یا ۲۹.۴ سال زمینی مدار خورشیدی خود را کامل می‌کند.

 به‌دلیل انحراف محوری ۲۶.۷ درجه‌ای زحل، نمایی که از حلقه‌های این سیاره می‌بینیم در طول زمان تغییر می‌کند. مثلا گاهی ضلع شمالی آن‌ها را می‌بینیم، گاهی مثل خط به‌نظر می‌رسند و گاهی ضلع جنوبی آن‌ها را مشاهده می‌کنیم. تقابل مستقیم بعدی زحل و زمین،‌ یعنی زمانی که حلقه‌ها به‌صورت خط نازک دیده می‌شوند، در سال ۲۰۲۵ خواهد بود. 

اورانوس

یک سال در سیاره اورانوس شاید یک عمر طول بکشد! حدود ۸۴ سال زمینی طول می‌کشد تا اورانوس مدار خود را دور خورشید کامل کند. بااین‌حال، یک روز آن فقط ۱۷.۲ ساعت است. به‌نظر می‌رسد که اورانوس مثل زهره خلاف جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخد. همچنین، انحراف محوری معادل ۹۷.۸ درجه دارد که نسبت به سیاره‌های دیگر بسیار زیاد است.

نپتون

یک روز روی نپتون حدود ۱۶ ساعت زمینی است و سفر آن دور خورشید کمی بیش از ۱۶۵ سال زمینی یا ۵۹۸۰۰ روز زمینی طول می‌کشد. این سیاره انحراف محوری ۲۸.۳ درجه‌ای دارد و در نتیجه فصل‌های مختلف را تجربه می‌کند. با‌این‌حال به‌دلیل طولانی بودن سال، هر فصلی بیشتر از ۴۰ سال طول می‌کشد.

پلوتون

پلوتون به‌مدت ۷۶ سال، از ۱۹۳۰ تا ۲۰۰۶، نهمین سیاره منظومه شمسی در نظر گرفته می‌شد. در سال ۲۰۰۶، اتحادیه بین‌المللی نجوم پلوتون را به‌عنوان سیاره کوتوله طبقه‌بندی کرد. در حال حاضر، پنج سیاره کوتوله شناخته‌شده وجود دارد. یک سال در پلوتون معادل ۲۴۸ سال زمینی است و روز آن ۱۵۳.۳ ساعت زمینی (کمی بیشتر از ۶ روز زمینی) طول می‌کشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

هزینه غربالگری اول  در مراکز تخصصی بیشتر از سایر مراکز از جمله بیمارستان‌های دولتی است. برای انجام این تست با هزینه مقرون به‌صرفه می‌توانید به مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی، بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی در تهران مراجعه کنید. پزشکان متخصص نتایج این آزمایش را به شکل دقیق برای شما تفسیر خواهند کرد.

غربالگری سه ماهه اول بارداری برای تشخیص ناهنجاری‌های ژنتیکی و کروموزومی از جمله سندروم دان و تریزومی ۱۳ و ۱۸ انجام می‌شود. نتایج این آزمایش به پیشگیری از بروز نقص احتمالی در روند رشد جنین کمک می‌کند. از این رو توصیه می‌کنیم بدون در نظر گرفتن هزینه، این تست را در مراکز معتبر و تخصصی انجام دهید تا نتیجه دقیقی از آزمایش را دریافت کنید.

 هزینه غربالگری اول چقدر است؟

هزینه غربالگری اول با توجه به نوع مرکز انجام تست غربالگری و همچنین داشتن قرارداد با شرکت‌های مختلف بیمه تفاوت دارد. برخی از مراکز سونوگرافی و رادیولوژی معتبر و تخصصی که دارای پزشکان زنان و زایمان و دستگاه‌های پیشرفته هستند، هزینه بیشتری را جهت ارائه این خدمات دریافت می‌کنند. در حالی که در سایر مراکز از جمله مراکز دولتی ممکن است هزینه تعیین شده برای این تست کمتر باشد.

از سوی دیگر هزینه غربالگری اول با دفترچه بیمه بسیار کمتر از هزینه آزاد این آزمایش خواهد بود. در این صورت بخش زیادی از هزینه‌ها توسط شرکت بیمه پوشش داده می‌شود. به‌علاوه خانم‌هایی که دارای بیمه تکمیلی هستند، می‌توانند مبلغ این آزمایش را به صورت آزاد بپردازند و بعداً کل هزینه را از بیمه دریافت نمایند.

از آنجا که انجام آزمایش‌های غربالگری بارداری بسیار ضروری است، فارغ از هزینه‌ای که باید برای هر تست بپردازید، حتما این آزمایش‌ها را انجام دهید تا نگرانی بابت سلامت جنین نداشته باشید. با توجه به اینکه قیمت غربالگری سه ماهه اول بارداری متغیر است، می‌توانید با مراکز سونوگرافی و رادیولوژی تماس بگیرید و اطلاعات لازم را دریافت کنید. 

فاکتورهای موثر در هزینه غربالگری اول

هزینه غربالگری سه ماهه اول بارداری تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله منطقه جغرافیایی، نوع مرکز سونوگرافی، برخورداری از کادر پزشکی متخصص و متبحر و همچنین نوع دستگاه مورد استفاده متفاوت است. چنانچه تست غربالگری را در مراکز معتبر و تخصصی انجام دهید، هزینه بیشتری را باید برای این آزمایش بپردازید. در ادامه بیشتر در خصوص عواملی که در هزینه غربالگری اول تأثیر دارند توضیح خواهیم داد.

برخورداری از پزشکان متخصص

مراکز سونوگرافی تخصصی که دارای پزشکان زنان و زایمان هستند، نتیجه دقیق‌تری را ارائه می‌کنند، چرا که پزشک متخصص نتایج آزمایش را به صورت دقیق تفسیر می‌کند. همچنین اگر مشکلی در روند رشد جنین وجود داشته باشد، در سریع‌ترین زمان ممکن راه‌های جلوگیری از هرگونه آسیب به جنین را در اختیار شما قرار خواهد داد.

نوع مرکز انجام تست غربالگری

مرکزی که برای انجام غربالگری اول انتخاب می‌کنید، در مجموع هزینه‌های پرداختی تأثیر دارد. مراکز دارای تجهیزات به‌روز و پزشکان متخصص که خدمات با کیفیت‌تری ارائه می‌کنند، هزینه بیشتری از مراجعین دریافت خواهند کرد. 

نوع آزمایش 

نوع تست‌های سه ماهه اول بارداری با آزمایش‌های سه ماهه دوم کاملاً تفاوت دارد و ممکن است چند آزمایش به‌صورت همزمان برای شما تجویز شود. تست غربالگری اول شامل سونوگرافی NB و NT و آزمایش خون است و شما باید هزینه هر آزمایش را به صورت جداگانه پرداخت کنید. 

استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و مدرن

در مراکز سونوگرافی و رادیولوژی که از دستگاه‌های پیشرفته از جمله دستگاه سونوگرافی دوبعدی و سه‌بعدی استفاده می‌شود، نتایج بسیار دقیق‌تری نسبت به مراکز دولتی در اختیار افراد قرار می‌گیرد. از این رو باید هزینه بیشتری بابت انجام این آزمایش بپردازند.

تکرار آزمایش غربالگری

از دیگر مواردی که می‌تواند در قیمت غربالگری اول تأثیر داشته باشد، انجام مجدد این آزمایش است. در برخی از موارد ممکن است پزشک به علت اضافه وزن مادر و وضعیت نامناسب جنین تشخیص درستی از سلامت جنین نداشته باشد.

از سوی دیگر ممکن است درصد خطای تست غربالگری به میزانی باشد که پزشک برای اطمینان خاطر از عدم وجود نقص ژنتیکی انجام مجدد این آزمایش را ضروری بداند. بنابراین شما باید هزینه‌ای را بابت تکرار این تست بپردازید.

تکرار آزمایش غربالگری | سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی

منطقه جغرافیایی

مراکز سونوگرافی و رادیولوژی که در شمال شهر قرار دارند، معمولاً نسبت به سایر مراکز که در مناطق دیگر واقع شده‌اند هزینه بیشتری دریافت خواهند کرد. 

خلاصه مطالب

هزینه غربالگری اول با توجه به تخصصی یا دولتی بودن مرکز سونوگرافی، دستگاه‌های مورد استفاده و پزشکانی که این آزمایش را انجام می‌دهند، متفاوت است. مراکز تخصصی و مدرنی که از دستگاه‌های پیشرفته از جمله دستگاه سونوگرافی دو بعدی یا سه بعدی استفاده می‌کنند، هزینه بیشتری دریافت خواهند کرد. از سوی دیگر برخی از مراکز ممکن است با شرکت‌های بیمه قرارداد داشته باشند و مراجعین بتوانند از دفترچه بیمه خود استفاده کنند، اما در برخی از مراکز قیمت‌ها به صورت آزاد برآورد می‌شود و افراد باید کل هزینه‌ها را به صورت آزاد پرداخت نمایند.

برای انجام غربالگری سه ماهه اول بارداری با هزینه مقرون به‌صرفه به مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی به‌عنوان مدرن‌ترین و بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی در تهران مراجعه کنید. در این مرکز تمام تست‌های بارداری با دستگاه پیشرفته و به‌روز انجام می‌شود و پزشکان متخصص نتایج دقیق از این آزمایش را در اختیار شما قرار می‌دهند. برای دریافت نوبت با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی سایت تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

نمره زبان برای ویزای کانادا در هر یک از روش‌های تحصیلی و کاری متفاوت است و شما با حداقل نمره مورد تایید باید مهارت زبان انگلیسی خود را اثبات کنید تا ویزای شما توسط اداره مهاجرت کانادا صادر شود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان، کارشناس امور مهاجرتی کانادا تماس بگیرید.

جهت اخذ انواع ویزای کانادا اولین شرط برخورداری از مدرک زبان انگلیسی با شرایط اعلامی از سوی سفارت کانادا است و شما باید مدرکی دال بر مهارت‌های زبانه خود را ارائه کنید. در حال حاضر بسیاری از متقاضیان مدارک آیلتس، تافل و آزمون زبان TEFF را برای انواع روش‌های مهاجرتی ارائه می‌کنند. بنابراین هر چقدر نمره زبان فرد بیشتر باشد، شانس دریافت ویزا بیشتر خواهد بود.

نمره آزمون زبان TEFF برای ویزای کانادا

نمره زبان برای ویزای کانادا در هریک از روش‌های مهاجرتی متفاوت است. افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی یا کاری به کشور کانادا را دارند، می‌توانند مدرک زبان فرانسه را ارائه کنند. در حال حاضر نیز آزمون‌های مختلفی برگزار می‌شود که یکی از این آزمون‌ها TEFF است.

آزمون TEFF کانادا از انواع آزمون ارزیابی زبان فرانسه است. این آزمون برای متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی در کانادا را دارند برگزار می‌شود؛ بنابراین چنانچه نمره مناسبی را در این آزمون دریافت کنید، می‌توانید ۵۰ امتیاز سرنوشت‌ساز برای دریافت اقامت دائم را دریافت نمایید.

هر چند مدرک آزمون تف مورد تأیید کشور کانادا است، اما افرادی که قصد مهاجرت و اخذ اقامت دائم این کشور را دارند، باید نمرات آزمون زبان خود را با معیار زبان کانادایی معادل‌سازی کنند. نتایج این آزمون در قالب ۷ سطح اعلام خواهد شد و نمره رد یا قبولی ندارد. نمراتی که اعلام می‌شود یک ارزیابی از سطح زبانی آنها است و تا دو سال اعتبار خواهد داشت.

نمره زبان آیلتس برای ویزای کانادا

آزمون آیلتس از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی است که معیار مهمی جهت سنجش توانایی افراد در زبان انگلیسی محسوب می‌شود. شرکت در آزمون آیلتس و دریافت نمره قبولی از مواردی است که برای مهاجرت به کانادا بسیار ضرورت دارد و با دریافت آن برای مهاجرت به کانادا امتیاز ویژه‌ای کسب خواهید کرد. نمره مورد نیاز آزمون آیلتس در روش‌های مختلف مهاجرتی متفاوت است و در جدول‌ زیر حداقل نمره در هریک از برنامه‌های مهاجرتی را ارائه کرده‌ایم.

نمره تافل برای ویزای کانادا

آزمون تافل توسط اداره مهاجرت کانادا مورد تأیید نیست، اما برخی از دانشگاه‌های این کشور برای پذیرش دانشجویان آزمون تافل را نیز می‌پذیرند. نمره زبان برای ویزای کانادا از طریق آزمون تافل برای اخذ ویزای تحصیلی از سوی دانشگاه‌های مختلف اعلام می‌شود.

نمره‌دهی آزمون تافل از صفر تا ۱۲۰ است و هر دانشگاه نمره قبولی خاصی را در نظر می‌گیرد. از آنجا که نتیجه این آزمون یکی از نمرات مورد تأیید دانشگاه‌های کانادا است، باید نمره بالای 7 را ارائه کنید تا شانس پذیرش شما افزایش یاید. در ادامه به برخی از دانشگاه‌های معتبر کانادا که حداقل نمره تافل را برای پذیرش اعلام کرده‌اند، اشاره می‌کنیم.

نمره آزمون سلپیپ CELPIP برای ویزای کانادا

آزمون سلیپ از مهم‌ترین آزمون‌های اجرایی توسط اداره مهاجرت کانادا است که برای سنجش میزان توانایی افراد در زبان انگلیسی برگزار می‌شود. این آزمون به دو صورت سلیپ جنرال و سلیپ جنرال اس طراحی شده و بهترین مدرک زبان مورد تأیید این کشور است.

حداقل نمره زبان برای ویزای کانادا

برای دریافت ویزای کانادا شما باید نمره قبولی متفاوتی را در هر برنامه کسب کنید. حداقل نمره زبان برای ویزای کانادا در آزمون‌های مختلف براساس دو معیار نمره‌دهی CLB و NCLC تعیین می‌شود. با توجه به اهمیت اطلاع از نمره مورد نیاز، در ادامه به حداقل نمره زبان در برنامه‌های مختلف جهت اخذ ویزای کانادا اشاره کرده‌ایم.

نمره تافل برای ویزای کانادا | دکتر نجما توکلیان

حداقل نمره زبان برای ویزای کانادا در روش اکسپرس اینتری

چنانچه شما در هر چهار مهارت زبان فرانسوی امتیاز NCLC ۷ یا بالاتر را دریافت کنید، می‌توانید برای اخذ اقامت خود اقدام نمایید. اگر در چهار مهارت زبان انگلیسی امتیاز ۵ به بالا را کسب کنید، ۵۰ امتیاز اضافه دریافت خواهید کرد و چنانچه امتیاز زبان انگلیسی شما ۴ یا کمتر باشد، ۲۵ امتیاز اضافه می‌گیرید.

خلاصه مطالب

نمره زبان برای ویزای کانادا در آزمون‌های مختلف و بر اساس روش‌های مهاجرتی از جمله مهاجرت تحصیلی و کاری متفاوت است و افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند، باید مدرک آیلس یا مدرک زبان TEFF را ارائه کنند. برخی از دانشگاه‌های این کشور نیز افرادی که دارای مدرک آزمون تافل هستند از جمله دانشگاه اتاوا، تورنتو و را پذیرش خواهند کرد. بنابراین دانشجویان بین‌الملل با ارائه نمره مناسب امکان دریافت ویزای تحصیلی این کشور را خواهند داشت.

در روش اسکیل ورکر و تجربه کانادایی افراد باید نمره 7 یا 7.5 را ارائه کنند که در این صورت شانس دریافت ویزا بیشتر خواهد شد. با توجه به اینکه حداقل نمره زبان جهت اخذ ویزای کانادا هر سال تغییر می‌کند، می‌توانید با موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان کارشناس امور مهاجرت و پناهندگی کانادا در تماس باشید.

 
 
Mediatopblogs

 



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

راهنمای خرید لوازم جانبی تلسکوپ

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالا به‌تازگی تلسکوپ خریده‌اید یا قصد آن را دارید. صرف‌نظر از اینکه در کدام دسته قرار می‌گیرید، این راهنما نمایی کلی از لوازم جانبی تلسکوپ را ارائه می‌دهد. در این مقاله به شما نشان می‌دهیم که راه‌های زیادی برای بهبود قابلیت‌های تلسکوپ وجود دارد و اینکه بهترین استفاده از تلسکوپ راحت‌تر و ارزان‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید.

از فیلترهایی که به رصد اجرام آسمانی کمک می‌کنند تا هم‌خط کننده‌هایی که دقت دستگاه را بالا می‌برند، این راهنما اهداف و مزایای لوازم جانبی تلسکوپ را توضیح می‌دهد تا از اولین قدم‌های خود در نجوم بیشترین بهره را ببرید. با ما همراه باشید.

فیلترهای تلسکوپ

فیلترها از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین لوازم جانبی تلسکوپ هستند. انواع مختلفی از فیلترها وجود دارد، از جمله فیلتر آلودگی نوری، فیلترهای ماه، فیلترهای خورشیدی، فیلترهای رنگی سیاره‌ای و فیلترهای سحابی. فیلترهای نجومی به‌طور کلی به‌عنوان «پهن باند» یا «باند باریک» دسته‌بندی می‌شوند. اگرچه انواع متنوعی از فیلترهای نجومی وجود دارد، اصل اساسی عملکرد آن‌ها یکسان است. فیلترها طول موج‌های خاص شناسایی‌شده منابع نوری ناخواسته را حذف می‌کنند تا تصویری که می‌بینید واضح‌تر و روشن‌تر باشد.

فیلترهای رنگی سیاره‌ای

فیلترهای رنگی سیاره‌ای پهن باند هستند و رنگ‌های طول موج‌های خاص را در طیف مرئی حذف می‌کنند تا کنتراست تصویر از طریق برجسته‌سازی و تضعیف طول‌موج‌های مهم بهتر شود. مثلا فیلتر سیاره‌ای قرمز طول موج‌های مرتبط با رنگ قرمز را در طیف مرئی حذف کرده و بقیه را برجسته می‌کند. این عملکرد به‌ویژه برای مشاهده سیاره‌هایی مثل مریخ، مشتری و زحل بسیار مفید است.

 

مجموعه‌های‌ فیلترهای سیاره‌ای رنگی اصلی معمولا شامل فیلترهای قرمز، زرد، آبی و خنثی هستند. بااین‌حال، طیف گسترده‌ای از فیلترهای رنگی سیاره‌ای برای نیازهای مختلف وجود دارد که می‌توانید به‌صورت جداگانه بخرید.

فیلترهای رنگی تکی از طریق سیستم شماره‌گذاری خاصی شناسایی می‌شوند (مثلا،‌ #23A(قرمز) و #80A (آبی)) و مناسب بودن آن‌ها به دیافراگم تلسکوپ‌تان بستگی دارد. توصیه می‌کنیم هرچقدر قطر عدسی شیئی تلسکوپ‌‌تان کمتر باشد، فیلتری را انتخاب کنید که توانایی بیشتری در انتقال نور مرئی داشته باشد.

فیلترهای خورشیدی و ماه

فیلترهای خورشیدی روشنایی و گرمای بیش از حد خورشید را مسدود می‌کنند تا از چشمان شما در برابر آسیب محافظت کنند. در مقابل، فیلترهای ماه درخشندگی ماه را کاهش می‌دهند تا تصویر شفافی از دهانه‌های ماه و سایر ویژگی‌های جالب آن فراهم کنند. هنگام رصد خورشید باید از فیلترهای خورشیدی استفاده کنید. زیرا تلسکوپ‌ها برای جمع‌آوری نور طراحی شده‌اند و نور زیادی که از خورشید جمع می‌کنند، بدون‌شک به چشمانتان آسیب می‌رساند.

فیلترهای آلودگی نوری

فیلترهای آلودگی نوری برای علاقه‌مندان نجوم که در مناطق شهری با آلودگی نوری بالا زندگی می‌کنند طراحی شده‌اند. منابع نور مصنوعی با اضافه کردن روشنایی ناخواسته به منظره، تجربه تماشا را مختل می‌کنند. فیلترهای آلودگی نوری این مشکل را با مسدود کردن طول موج‌های مربوط به نور مصنوعی حل می‌کنند. این فیلترها بسیار کارآمد هستند و بیشتر توسط افرادی استفاده می‌شوند که در مناطق آلوده نوری زندگی می‌کنند یا می‌خواهند عملکرد تلسکوپ خود را در مناطق تاریک تقویت کنند.

 

saxon 1.25-inch Colour Planetary Filter Set 

ZWO LRGB 31mm Filter Set	saxon Colour Planetary Filter No. 25A 1.25' Filter
saxon 1.25-inch Colour Planetary Filter Set - Set of 4

فیلترهای باند باریک

فیلترهای باند باریک همان‌طور که از نام آن‌ها مشخص است، اجازه می‌دهند فقط بخش باریکی از طول موج‌های طیف مرئی وارد تلسکوپ شود. به ‌این ‌ترتیب، با آلودگی نوری مقابله می‌کنند و جزئیات سحابی‌های سیاره‌ای را در آسمان شب بهبود می‌بخشند. فیلترهای خاص‌تر مثل Oxygen III برای مشاهده اجرام آسمانی یا سیاره‌‌های خاص، مثلا سحابی‌ سیاره‌نما، ایده‌آل هستند. رایج‌ترین فیلترهای باند باریک اکسیژن III (OIII)،‌ اچ آلفا (Ha) و گوگرد II (SII) هستند.

آداپتور و چشمی تلسکوپ

طیف گسترده‌ای از آداپتورهای چشمی با کاربردهای بسیار متفاوت وجود دارد. آداپتورها به‌طور کلی در دو اندازه جهانی (۱.۲۵ و ۲ اینچی) عرضه می‌شوند، بنابراین هنگام خرید آن باید اندازه چشمی موردنیازتان را در نظر بگیرید.

آداپتور شما را قادر می‌کند اندازه چشمی ۱.۲۵ اینچی را به ۲ اینچی یا برعکس تبدیل کنید. چشمی‌های ۲ اینچی مزایای مختلفی دارند، ‌مثلا معمولا میدان دید وسیع‌تری فراهم می‌کنند. بااین‌حال، ویژگی‌های آن‌ها بستگی به تولیدکننده و کیفیت ساخت دارد.

یکی از روش‌های تعیین اینکه آیا میدان دید با چشمی ۲ اینچی بزرگ‌تر می‌شود یا نه، مقایسه مشخصات میدان دید واقعی با چشمی مرجع ۱.۲۵ اینچی است. همچنین عوامل دیگری مثل مشخصات تلسکوپ و توانایی پشتیبیانی از چشمی نیز مهم هستند. بعضی تلسکوپ‌ها از چشمی ۱.۲۵ اینچی استفاده می‌کنند یا قادر به پشتیبانی از آن هستند، در حالیکه مدل‌های پیشرفته‌تر با چشمی ۲ اینچی تقویت می‌شوند.

لنز بارلو

لنز بارلو بهترین دوست ستاره‌شناسان است. لنزهای بارلو معمولا بزرگنمایی ۲ یا ۳ برابر دارند و بزرگنمایی چشمی را به‌همین اندازه افزایش می‌دهند. برای بزرگنمایی بیشتر نیازی به خرید تلسکوپ جدید ندارید. لنز بارلو شما را قادر می‌کند با هزینه‌ای کم سوژه‌های دورتر را ببینید.

چشمی مستقیم‌کننده و چپقی مستقیم‌کننده تصویر

در ساختار تلسکوپ‌های بازتابی و ترکیبی از آینه استفاده شده است، در نتیجه تصاویری را تولید می‌کنند که وارونه یا برعکس هستند. چشمی مستقیم‌کننده یا چپقی مستقیم‌کننده (معروف به مستقیم‌کننده تصویر مورب) این مشکل را حل می‌کند.

با کمک آن‌ها می‌توانید تصور را به‌صورت مستقیم ببینید که برای مشاهده زمینی عالی است. فراموش نکنید چشمی مستقیم‌کننده و چپقی مستقیم‌کننده متمایز هستند. در واقع، آن‌ها کار یکسانی را به روش‌های متفاوت انجام می‌دهند.

چپقی مستقیم‌کننده را می‌توان به‌عنوان آداپتوری توصیف کرد که از آینه داخلی برای چرخاندن تصویر استفاده می‌کند و زاویه (معمولا ۴۵ یا ۹۰ درجه) می‌سازد و بین چشمی و تلسکوپ قرار می‌گیرد.

در مقابل، چشمی مستقیم‌کننده از لنز رله برای چرخاندن تصویر بدون نیاز به ایجاد زاویه استفاده می‌کند. نکته اصلی هنگام خرید منشور یا چشمی مستقیم‌کننده زاویه‌ای ‌است که می‌خواهید از تلسکوپ استفاده کنید. به‌طور کلی، اگر تلسکوپ شکستی دارید، به چپقی زاویه‌دار نیاز دارید. اما اگر از تلسکوپ بازتابی استفاده می‌کنید، باید دنبال چشمی مستقیم‌کننده باشید.

مورب ستاره

مورب ستاره لوازم جانبی است که به چشمی متصل می‌شود و شما را قادر می‌کند از زاویه ۹۰ درجه به چشمی تلسکوپ نگاه کنید. این قابلیت به‌ویژه برای تماشای سوژه‌هایی که بالای سر قرار دارند مفید است و فشاری را که به گردن وارد می‌شود، کاهش می‌دهد.

چشمی زوم

چشمی زوم از لوازم جانبی بسیار کاربردی است که با استفاده از آن می‌توانید بزرگنمایی تلسکوپ را بدون عوض کردن چشمی آن تغییر دهید. خرید چشمی زوم برای افرادی ضروری است که ترجیح می‌دهند وقتی می‌خواهند بزرگنمایی را کم یا زیاد کنند یا تفاوت‌‌های بین بزرگنمایی‌های مختلف را ببینند، چشمی‌ها را تعویض نکنند.

چشمی پلوسل

تغییر چشمی تلسکوپ به پلوسل باعث بهبود کیفیت دید می‌شود. چشمی‌ پلوسل برای ایجاد میدان دید وسیع‌تر و کیفیت تصویر بهتر نسبت به چشمی‌های استاندارد طراحی شده است و عملکرد تلسکوپ را ارتقا می‌دهد. بااین‌حال، بهایی که باید پرداخت کنید فاصله آسایش کمتر است که باعث می‌شود چشمی پلوسل برای همه به یک اندازه جذاب نباشد.

چشمی میدان دید باز

اگر میدان دید وسیع‌تری نسبت به چشمی پلوسل می‌خواهید، چشمی میدان دید باز بهترین گزینه است. میانگین میدان دید ظاهری چشمی‌های پلوسل ۵۲-۵۰ درجه است. در مقابل، چشمی‌های میدان دید باز می‌توانند میدان دید ظاهری تا ۸۲ درجه ارائه کنند. چشمی‌های میدان دید باز در دو اندازه ۱.۲۵ و ۲ اینچی عرضه می‌شوند.

 چشمی ED

به‌دلیل وجود عدسی در چشمی‌های تلسکوپ، چشمی‌های معمولی ممکن است دچار انحراف رنگی شوند و دید را مختل کنند. انحراف رنگی به‌صورت تغییر رنگ، تاری یا دانه‌دانه بودن تصویر در نزدیکی لبه‌ها ظاهر می‌شود. چشمی‌های ED (پراکندگی بسیار کم) امکان انحراف رنگی را از بین می‌برند و تصویری واضح و روشن فراهم می‌کنند.

کیت چشمی و فیلتر

بعضی برندها کیت‌های چشمی و فیلتری را ارائه می‌کنند که شامل چشمی‌هایی با فواصل کانونی متفاوت (برای بزرگنمایی‌های مختلف) و فیلترهای متنوع برای کاربردهای مختلف هستند. این کیت‌ها برای مبتدیانی که می‌خواهند چشمی‌ها و فیلترهای مختلف را بدون تحقیق و با قیمت پایین امتحان کنند، گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه هستند. این مجموعه‌ها در جعبه مخصوص عرضه می‌شوند که نگهداری و انبار کردن آن‌ها را راحت می‌کند. بعضی از مجموعه‌ها حتی شامل لنز بارلو هستند که بزرگنمایی تمام چشمی‌های کیت را دو برابر می‌کند.

مقر تلسکوپ

اگرچه تغییر دادن مقر تلسکوپ ارتقاء بسیار گران‌تری است، بهبود چشمگیری در عملکرد دستگاه و کیفیت تصویر ایجاد می‌کند.

مقر azimuth ساده (AZ) ابتدایی‌ترین پایه است و هیچ عملکرد اضافی ‌جز پشتیبانی فیزیکی ارائه نمی‌کند. یک درجه بالاتر، مقر استوایی است که توانایی خنثی کردن چرخش زمین را نیز دارد. این قابلیت برای عکاسان نجومی یا کسانی که می‌خواهند برای مدت طولانی‌تری به یک جرم آسمانی یا سیاره‌ خیره شوند که باید در خط دید بماند، بسیار مفید خواهد بود.

 مقرهای پیشرفته‌تر، مثل مقر Go-To AZ کامپیوتری و مقر استوایی گوتو کامپیوتری، مجهز به سیستم‌های رایانه‌ای مختلف هستند و عملکرد بیشتری را به تلسکوپ اضافه می‌کنند.

این مدل‌ها امکان ردیابی طولانی‌تر اجرام آسمانی یا سیاره‌ها را فراهم می‌کنند و همچنین کمک می‌کنند بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، اجرام آسمانی دیگر را پیدا کنید. اگر به‌تازگی پا به عرصه نجوم گذاشته‌اید، این مقرها لوازم جانبی شگفت‌انگیزی هستند که حتما باید بخرید.

رابط دوربین عکاسی DSLR به تلسکوپ

خرید رابط دوربین عکاسی DSLR به تلسکوپ برای افرادی که قصد دارند عکاسی نجومی را امتحان کنند، ضروری است. رابط دوربین به تلسکوپ که به‌عنوان رابط T عکاسی نیز شناخته می‌شود، دوربین DSLR را از طریق یک پایه T شکل به چشمی تلسکوپ وصل می‌کند تا بتوانید عکس‌های شگفت‌انگیزی با تلسکوپ‌تان بگیرید و آن‌ها را برای همیشه ذخیره کنید.

در نتیجه، هر زمان که بخواهید می‌توانید دوباره این عکس‌ها را تماشا کنید یا آن‌ها را به دوستان و اعضای خانواده نشان دهید. قبل از خرید رابط T عکاسی و پایه T مطمئن شوید که با دوربین و تلسکوپ‌تان سازگار هستند.

دوربین تصویربرداری نجومی

اگر می‌خواهید تصویربرداری از سیاره‌ها یا ماه را امتحان کنید، به دوربین تصویربرداری نجومی نیاز دارید. با استفاده از دوربین تصویربرداری نجومی می‌توانید از تصویری که در تلسکوپ می‌بینید عکس بگیرید و آن را از طریق کابل USB در رایانه مشاهده و ذخیره کنید.

دوربین‌های تصویربرداری نجومی یا به‌بیان دقیق‌تر دوربین‌های CCD (دستگاه جفت شارژ شده) همیشه لوازم جانبی گران‌قیمتی بوده‌اند و چند هزار دلار قیمت دارند. با پیشرفت‌ سنسورهای تصویربرداری، اکنون می‌توانید یک دوربین تصویربرداری نجومی CMOS (نیمه هادی اکسید فلز مکمل) به قیمت کمتر از هزار دلار بخرید که ارزان‌تر از دوربین DSLR معمولی است.

دوربین‌های CCD همچنان استاندارد صنعتی در حوزه عکاسی نجومی هستند و قیمت آن‌ها این را نشان می‌دهد. بااین‌حال، دوربین‌های CMOS اگرچه به‌اندازه دوربین‌های CCD قوی نیستند، عکس‌های قابل‌توجهی از آسمان شب ارائه می‌کنند.

دوربین‌های CCD به دلیل طراحی‌شان گران‌تر هستند ولی تصاویری با وضوح و روشنایی بالاتر ارائه می‌کنند. در مقابل، دوربین‌های CMOS عملکرد تقریبا مشابهی بدون هزینه بالا دارند.

هم‌خط کننده تلسکوپ

هم‌خط‌ کردن تلسکوپ برای بسیاری از مبتدی‌ها پیچیده و سخت به‌نظر می‌رسد. انجام آن برای حفظ عملکرد تلسکوپ حیاتی است. زیرا با گذشت زمان، مکانیسم‌های داخلی تلسکوپ از حالت بهینه فاصله می‌گیرد و توانایی دستگاه برای تولید منظره‌های زیبا به‌تدریج مختل می‌شود.

با استفاده از انواع مختلف هم‌خط کننده می‌توانید تلسکوپ‌تان را در کمترین زمان تنظیم کنید، از جمله هم‌خط کننده Cheshire و هم‌خط کننده لیزری. هم‌خط کننده Cheshire از سوراخ چشمی و رنگ‌های روشن برای ساده کردن فرایند هم‌خط کردن استفاده می‌کند، در حالیکه مدل لیزری مجهز به نشانه‌گیر لیزری است.

 

منبع تغذیه (پاور تانک)

منبع تغذیه یکی دیگر از لوازم جانبی تلسکوپ است که فقط کسانی که تلسکوپ کامپیوتری دارند می‌توانند از آن استفاده کنند. منبع تغذیه در واقع یک باتری خارجی ۱۲ ولتی است که می‌توانید از آن برای تغذیه تلسکوپ بیرون از خانه استفاده کنید. اگر معمولا از تلسکوپ کامپیوتری در خانه یا نزدیک پریز برق استفاده می‌کنید، می‌توانید به جای آن از آداپتور برق ۱۲ ولت استفاده کنید.

رابط اتصال موبایل به تلسکوپ

آداپتورهای موبایل از لوازم جانبی نسبتا جدید اما بسیار محبوب بین مبتدیان هستند. رابط گوشی هوشمند شما را قادر می‌کند دوربین گوشی را به چشمی تلسکوپ وصل کنید و عکس بگیرید یا به‌سادگی تصاویر را روی صفحه نمایش موبایل تماشا کنید.

این رابطه‌ها برای خانواده‌هایی که نمی‌خواهند بچه‌هایشان به تلسکوپ دست بزنند یا عکاسان نجومی مبتدی که نمی‌خواهند هزینه‌های زیادی را صرف خرید دوربین‌های DSLR یا تصویربرداری نجومی کنند، عالی هستند. بعضی از رابط‌های اتصال موبایل به تلسکوپ مجهز به دانگل بلوتوثی هستند تا بتوانید از راه دور عکس بگیرید!

در این راهنما، تقریبا تمامی لوازم جانبی تلسکوپ را که ممکن است بخواهید تهیه کنید، خلاصه کردیم. از آنجایی ‌که لوازم جانبی تلسکوپ بسیار متنوع هستند، بهتر است ابتدا آنچه را که از تماشای نجومی می‌خواهید در نظر بگیرید و بعد سرغ لوازم جانبی بروید که به برآورده کردن آن کمک می‌کنند



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

 تفسیر جواب نوار عصب و عضله پا باید توسط پزشک متخصص انجام شود تا دقیق‌ترین نتایج را اختیار مراجعین قرار گیرد. در کلینیک دکتر ناصح یوسفی بهترین خدمات در زمینه الکترومیوگرافی از طریق تجهیزات پیشرفته به بیماران ارائه می‌شود. پزشکان این مرکز تخصصی با سال‌ها تجربه در زمینه طب فیزیکی و توانبخشی می‌توانند مشکلات عصبی و عضلانی بیماران را به طور دقیق تشخیص داده و راه‌های درمان مناسب را برای آنها تجویز کنند.

در تست نوار عصب و عضله پا شاخص‌هایی مانند دامنه، سرعت رسانش عصبی و عضلانی، بلاک رسانش‌ها، مدت زمان و رفلکس‌ها اندازه‌گیری می‌شود و کمک می‌کند تا وضعیت سیستم عصبی و عضلانی افراد به شکل دقیق تعیین شود. برای انجام این آزمایش توصیه می‌کنیم حتماً به مراکز معتبر مراجعه کنید تا در صورت وجود هرگونه مشکل درمان‌های لازم برای شما ارائه شود.

 

اصطلاحات مهم در تفسیر جواب نوار عصب و عضله پا

تفسیر جواب نوار عصب و عضله پا باید توسط پزشکان توانبخشی ارائه شود. تست نوار عصب و عضله از طریق سیگنال‌های الکتریکی وضعیت عضلات و عصب‌ها را اندازه‌گیری می‌کند.

ارزیابی شاخص‌های مانند سرعت رسانش عضلانی و عصبی، دامنه، مدت زمان، رفلکس‌ها، بلاک رسانش به پزشکان کمک می‌کند تا بتوانند به شکل دقیقی مشکلات مربوط به سیستم عصبی و عضلانی افراد را بررسی کنند. در ادامه به برخی از اصطلاحات مهم در تفسیر جواب نوار عصب و عضله پا اشاره کرده‌ایم.

مفهوم دامنه در تفسیر نوار عصب و عضله پا

دامنه یکی از شاخص‌های مهم در تست نوار عصب و عضله پا است. این شاخص نشان‌دهنده قدرت سیگنال الکتریکی تولید شده توسط عضله یا عصب است. دامنه بالای سیگنال به عملکرد صحیح اعصاب و عضله اشاره دارد، در حالی که دامنه پایین نشان دهنده مشکلات عضلانی و عصبی است.

سرعت رسانش

سرعت رسانش میزان سرعت انتقال سیگنال عصبی از طریق عصب‌ها را بررسی می‌کند. کاهش سرعت رسانش، نشان‌دهنده آسیب‌های عصبی، فشار بر عصب یا بیماری‌های عصبی پا است.

سرعت رسانش عصبی سرعت انتقال سیگنال‌های الکتریکی در طول عصب پا را مشخص می‌کند و  کاهش سرعت آن می‌تواند نشان دهنده آسیب عصبی یا فشار بر اعصاب باشد. سرعت رسانش عضلانی نیز سرعت انتقال سیگنال‌های الکتریکی در عضلات را اندازه‌گیری می‌کند و می‌تواند در تشخیص اختلالات عضلانی بسیار مؤثر باشد و به پزشکان در تعیین شدت آسیب عضلانی کمک کند.

تفسیر مدت زمان در نوار عصب و عضله پا

مدت زمان در طول زمانی که یک سیگنال الکتریکی فعال است را اندازگیری می‌کند. به طور مثال مدت زمان طولانی‌تر فعالیت سیگنال‌ها، به آسیب‌های عضلانی و عصبی اشاره دارد. به این ترتیب این شاخص به پزشکان کمک می‌کند تا عملکرد سیستم عضلانی و عصبی را به دقت ارزیابی نمایند.

بلاک رسانش در تفسیر نوار عصب عضله پا

بلاک به معنای انسداد انتقال سیگنال‌های عصبی است و این انسداد به آسیب عصبی یا فشار به اعصاب اشاره دارد. تشخیص بلاک رسانش برای درمان مشکلات عصبی بسیار ضروری است.

تفسیر رفلکس F و رفلکس H در الکترومیوگرافی پا

رفلکس F بازتابی در پاسخ به تحریک الکتریکی عصب‌ها است. این آزمایش برای بررسی عملکرد و آسیب‌های عصبی پا کاربرد دارد. رفلکس H بازتابی از تحریک الکتریکی اعصاب محیطی است. این رفلکس جهت ارزیابی سلامت و عملکرد عصبی استفاده می‌شود.

تأخیر شروع

تأخیر شروع مدت زمانی است که از تحریک عصب یا تا شروع پاسخ الکتریکی سپری خواهد شد. افزایش تأخیر شروع ممکن است نشان‌دهنده آسیب‌های عصبی باشد.

تأخیر پیک

این شاخص بیانگر مدت زمانی است که از تحریک عصب تا رسیدن سیگنال به قله آن زمان می‌برد. تأخیر طولانی به اختلالات عصبی اشاره دارد و جهت ارزیابی دقیق عملکرد عصبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نتایج تفسیر نوار عصب و عضله پا

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی پس از مشاهده تفسیر جواب نوار عصب و عضله پا نتایج زیر را به دست می‌آورند:

نوار عصب عضله نرمال و طبیعی

این نتیجه نشان‌دهنده عملکرد صحیح عصب‌ها و عضلات است و نشان می‌دهد که هیچ آسیب یا اختلالی در سیستم عصبی و عضلانی وجود ندارد.

نتایج تفسیر نوار عصب و عضله پا | کلینیک دکتر ناصح یوسفی

فعالیت در حال استراحت

در نوار عصب و عضله پا فعالیت در حالت استراحت نشان‌دهنده فعالیت الکتریکی عضلات در حالت استراحت است. فعالیت نامناسب عصب‌ها ممکن است به اختلالات عصبی یا عضلانی اشاره داشته باشد و به پزشکان در تشخیص دقیق مشکلات عصبی و عضلانی کمک خواهد کرد.

فعالیت غیر طبیعی در حین انقباض

انقباض عضلانی اگر غیر طبیعی باشد، بیان‌کننده آسیب‌های عصبی و اختلالات عضلانی است. این آزمایش برای تشخیص دقیق مشکلات عصبی و عضلانی کاربرد دارد و به پزشکان در تعیین روش درمان مناسب کمک خواهد کرد.

خلاصه مطالب

تفسیر جواب نوار عصب و عضله پا نشان‌دهنده عملکرد صحیح و سالم عصب‌ها و عضلات یا فعالیت در حال استراحت یا فعالیت غیر طبیعی در حین انقباض است. پزشک از طریق مدت زمان، بلاک رسانش، سرعت رسانش عصبی و تأخیر شروع و تأخیر پیک می‌تواند میزان فعالیت عضلات و اعصاب را به طور دقیق بررسی کند. از آنجا که تفسیر دقیق نتایج می‌تواند در برنامه‌ریزی درمانی بسیار کمک کننده باشد، توصیه می‌کنیم این آزمایش را در کلینیک‌های معتبر و تخصصی تحت نظر پزشکان مجرب انجام دهید.

کلینیک دکتر ناصح یوسفی به‌عنوان بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران با برخورداری از کادر مجرب توانبخشان کمک می‌کنند تا نتایج به شکل دقیق در اختیار شما قرار بگیرد و با تفسیر درست و صحیح نتیجه الکترومیوگرافی به درمان به‌موقع شما کمک خواهند کرد.



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

شاید برای شما یه سؤال وجود داشته باشد که برای خواب رفتن دست چه قرصی بخوریم؟ گزگز یا بی‌حسی دست ممکن است به دلایل مختلف از جمله فشار بر اعصاب دست، کمبود ویتامین‌ها و مواد مغذی به وجود آید و اگر این مشکل برای طولانی مدت ادامه داشته باشد، حتماً باید برای درمان اقدام کنید. جهت درمان علائم گزگز و بی‌حسی دست می‌توانید به کلینیک دینا مراجعه نمایید.

در بیشتر مواقع اگر بدن شما مدت طولانی در یک وضعیت خاص و بدون حرکت باقی بماند، احساس خواب رفتگی در دست‌ها ایجاد می‌شود. با این حال اگر این حالت به طور مکرر در طول روز رخ دهد، حتماً باید به فکر بررسی علت آن باشید. برای درمان خواب رفتن دست قرص‌های مختلفی وجود دارد که با تهیه آنها می‌توانید به رفع این عارضه کمک کنید.

بهترین قرص برای درمان خواب رفتن دست

اغلب افرادی که علائم گزگز و بی‌حسی دست را مشاهده می‌کنند این سؤال را دارند که برای خواب رفتن دست چه قرصی بخوریم؟ بدن در طول روز ویتامین‌های مختلفی را از مواد غذایی متعدد دریافت می‌کند. این ویتامین‌ها هر کدام خواص منحصربه‌فردی دارند و برای هر کدام از بخش‌های مختلف بدن ضروری هستند.

زمانی که این ویتامین‌ها در بدن کاهش می‌یابد، علائم بی‌حسی دست بروز پیدا می‌کند. به همین دلیل شما باید قرص‌های مکمل که حاوی ویتامین‌های مختلف هستند را مصرف نمایید. البته اگر دارای بیماری‌های زمینه‌ای یا در حال مصرف داروهای شیمیایی هستید، بهتر است تحت نظر پزشک متخصص باشید. در ادامه به برخی از قرص‌هایی که می‌توانند در درمان گزگز و بی‌حسی دست مؤثر باشند اشاره کرده‌ایم.

قرص ویتامین B6

ویتامین‌های گروه B تأثیر زیادی بر روی نواحی مختلف بدن دارند در بین ویتامین‌های گروه B کمبود ویتامین B6 می‌تواند باعث خواب رفتن دست شود بنابراین برای رفع این مشکل می‌توانید قرص ویتامین B6 را تهیه کنید اثر آن را در کوتاه‌ترین زمان در رفع این عارضه مشاهده نمایید.

قرص ویتامین B7

ویتامین B7 که بیشتر به عنوان بیوتن شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها برای سلامت ناخن‌ها، پوست و مو است. اگر این ویتامین در بدن کاهش پیدا کند، باعث بی‌حسی دست و پا خواهد شد. بنابراین حتماً این قرص را مصرف کنید تا علائم خواب رفتن دست به طور مؤثر کاهش یابد.

قرص ویتامین B12

در بین ویتامین‌های گروه B غیر از قرص ویتامین B6، ویتامین B12 نیز بر روی خواب رفتن دست تأثیر دارد. این ویتامین اولین تأثیر خود را بر روی سیستم عصبی بدن می‌گذارد و در صورتی که شما ویتامین B12 خود را تأمین نکنید با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهید شد. شما می‌توانید با تجویز پزشک به صورت هفتگی از قرص ویتامین B12 مصرف کنید.

ویتامین D

یکی از مهم‌ترین ویتامین‌هایی که تأثیر زیادی بر سلامت مفاصل و استخوان‌ها دارد، ویتامین دی است از سوی دیگر این ویتامین به جذب بهتر کلسیم کمک می‌کند و روی سلامت دندان‌ها نیز اثرگذار است. نشانه‌های کمبود این ویتامین شامل ضعف، خستگی، افسردگی، بی‌حسی دست و پا و احساس گرفتگی در عضلات و استخوان‌ها است.

مصرف قرص ویتامین دی می‌توانید کمبود این ویتامین را در بدن جبران کنید. شما می‌توانید به صورت هفتگی یا ماهانه تحت نظر پزشک متخصص این قرص را مصرف نمایید.

بهترین قرص برای درمان خواب رفتن دست | کلینیک دینا

قرص ویتامین E

در بین ویتامین‌های مختلف ویتامین E که به ویتامین آنتی اکسیدان معروف است، می‌تواند به رفع بی‌حسی دست کمک کند. این قرص با رادیکال‌های آزاد بدن مبارزه می‌کند و به سرعت آنها را از بین می‌برد. از عوارض ناشی از کمبود ویتامین E می‌توان به بیماری‌های قلبی، سرطان، ضعف بینایی، مشکلات مربوط به عصب‌ها اشاره کرد. بنابراین در پاسخ به این سؤال که برای خواب رفتن دست چه قرصی بخوریم؟ مصرف قرص ویتامین E بهترین گزینه است.

قرص کلسیم

به غیر از ویتامین‌ها، کمبود مواد معدنی نیز می‌تواند بر روی بی‌حسی دست تاثیرگذار باشد. کلسیم یکی از مواد معدنی مغذی بسیار مهم برای حفظ سلامت دندان‌ها و استخوان‌ها است و به عملکرد صحیح اعصاب و عملکرد عضلات کمک می‌کند. کمبود این ویتامین نیز می‌تواند موجب خواب رفتن دست شود. توصیه می‌کنیم حتماً این قرص را تحت نظر پزشک متخصص مصرف کنید تا علائم بی‌حسی دست به طور محسوس کاهش یابد.

خلاصه مطالب

برای خواب رفتن دست چه قرصی بخوریم؟ این سؤال بسیاری از افرادی است که به طور مکرر علائم بی‌حسی دست را مشاهده می‌کنند. در بسیاری از موارد گزگز و بی‌حسی دست می‌تواند ناشی از کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن باشد. مصرف قرص‌های ویتامین B12، B6، منیزیم، کلسیم و ویتامین دی نقش بسزایی در رفع علائم خواب رفتن دست دارد. اگر این علائم به مدت طولانی ادامه داشته باشند، حتماً باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

پزشکان مجرب و متخصص کلینیک دینا به عنوان بهترین مرکز طب پزشکی در شرق تهران از طریق متدهای درمانی جدید از جمله تزریق prp و اوزون تراپی به درمان خواب رفتن دست شما بیماران گرامی کمک می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی سامانه تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

برای گزگز دست و پا چی بخوریم؟ خواب رفتن دست و پا دلایل متفاوتی دارد و ممکن است ناشی از بیماری‌های زمینه‌ای یا فشردگی و التهاب اعصاب باشد. این عارضه همراه با بی‌حسی و ضعف عضلانی شروع می‌شود و اگر شرایط فرد حاد شود، ممکن است کنترل اعصاب حرکتی را از دست بدهد. برای درمان بی‌حسی دست و پا می‌توانید به کلینیک دینا مراجعه کنید. متخصصان این کلینیک از طریق روش‌های نوین برای درمان قطعی شما اقدام خواهند کرد.

در ابتدای شروع گزگز دست و پا می‌توانید از درمان‌های خانگی بهره ببرید. داشتن یک رژیم غذایی مؤثر نیز به درمان بی‌حسی‌های مکرر کمک خواهد کرد. اما اگر این علائم ادامه‌دار داشته باشد، باعث بیماری‌های جدی عصبی می‌شود و به درمان‌های پزشکی نیاز خواهید داشت.

 

 مصرف داروهای گیاهی برای درمان گزگز دست و پا

بسیاری از افراد سؤال دارند که برای گزگز دست و پا چی بخوریم؟ بی‌حسی دست و پا می‌تواند ناشی از بیماری‌های زمینه‌ای، دیابت یا حتی کم خونی باشد و علائم آن شامل بی‌حسی دست و پا و حساس سفتی انگشتان است که زندگی فرد را با اختلال مواجه می‌کند.

استفاده از داروهای گیاهی در گام اول می‌تواند روش موثری برای جلوگیری از پیشرفت بیماری باشد. در ادامه در ارتباط با موادی که می‌توانید برای درمان گزگز دست و پا استفاده کنید اشاره می‌کنیم:

مصرف داروهای گیاهی برای درمان گزگز دست و پا

استفاده از زردچوبه

زردچوبه حاوی ترکیب کورکومین است که به بهبود جریان خون کمک می‌کند. علاوه‌بر این خواص ضد التهابی آن باعث کاهش درد و ناراحتی خواهد شد. یک قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را در یک فنجان حل کنید و روزی یک بار مصرف نمایید.

مصرف دارچین

استفاده از دارچین برای از بین بردن گزگز دست و پا بسیار تأثیر دارد. شما می‌توانید یک قاشق چایخوری پودر دارچین را با یک فنجان آب ترکیب کنید و روزانه یک بار از آن مصرف کنید.

استفاده از فلفل کائین

مصرف فلفل کائین می‌تواند برای درمان دست و پا مؤثر باشد. زنجبیل و سیر را خرد کنید و درون قابلمه بریزید. مقداری آب به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت سه دقیقه بجوشد. پس از آماده شدن، در نهایت آن را با آب سرد مخلوط کنید و مصرف نمایید.

بابونه، بهترین درمان برای گزگز دست و پا

در پاسخ به این سؤال که برای گزگز دست و پا چی بخوریم؟ بابونه بهترین گزینه است. شما می‌توانید ۲ قاشق غذاخوری پودر بابونه خشک شده را با کمی آب در یک کاسه ترکیب کنید تا زمانی که یک ماسک غلیظ به دست آید. سپس آن را روی قسمت بی حس بدن خود بگذارید تا علائم بی‌حسی کاهش پیدا کند. به‌علاوه یک قاشق چایخوری پودر بابونه را در یک فنجان آب بریزید و اجازه دهید ۳ تا ۴ دقیقه بجوشد و سپس آن را مصرف نمایید.

مصرف غذاهای حاوی ویتامین B

از راه‌های درمان گزگز دست و پا مصرف غذاهایی است که دارای ویتامین B هستند. ویتامین B12 و B6 در بهبود عملکرد سیستم عصبی بدن نقش دارد. بنابراین مصرف این ویتامین‌ها به صورت کنترل شده و تحت نظر پزشک متخصص برای درمان نواحی بی‌حس بدن بسیار اهمیت دارند.

ماهی قزل‌آلا، ماهی سالمون، شاه‌ماهی و خال‌ماهی و سایر مواد مانند گوشت گاو، بوقلمون، گوسفند برای درمان بی‌حسی و گزگز دست و پا بسیار تأثیر دارد.

مصرف ویتامین D

کمبود ویتامین D باعث درد مزمن ام اس و برخی از بیماری‌های خودایمنی ناشناخته می‌شود و  بی‌حسی و خواب رفتگی دست و پا را به همراه دارد. بنابراین هر روزی زمانی را خارج از منزل برای جذب نور آفتاب سپری کنید و در کنار آن غذاهای غنی از ویتامین D مصرف نمایید. به‌علاوه در صورت نیاز با پزشک مشورت نمایید تا مقدار مشخصی از ویتامین D به صورت روزانه برای شما تجویز شود.

استفاده از مواد حاوی مس

کمبود مس می‌تواند باعث بی‌حسی دست و پا شود و حتی راه رفتن را دچار اختلال کند. برخی از عوامل می‌توانند باعث کمبود مس شوند که شامل مصرف بیش از حد زینک یا جراحی معده است. برای درمان کمبود مس باید مولتی ویتامین‌های مختلفی که حاوی مقدار مناسب مس هستند مصرف نمایید.

مصرف میوه‌های تازه و سبزیجات برگ سبز 

سبزیجات با برگ سبز، سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله کلسیم و منیزیم برای سلامت عضلات و اعصاب ضروری هستند. سعی کنید از مصرف غذاهای فرآوری شده و تصفیه شده خودداری کنید، چراکه این غذاها در جذب مواد مغذی حیاتی توسط بدن اختلال ایجاد خواهند کرد.

خلاصه مطالب

برای گزگز دست و پا چی بخوریم؟ بی‌حسی دست و پا می‌تواند نشانه برخی از بیماری‌های زمینه‌ای مانند ام اس، دیابت یا مشکلات عصبی باشد. اگر علائم بی‌حسی جدی نباشد، می‌توانید از مواد حاوی ویتامین B12، B6 و بیوتین استفاده کنید. علاوه‌بر این مصرف موادی مانند زردچوبه، دارچین و بابونه به عنوان بهترین روش‌های درمان خانگی، برای کاهش علائم گزگز دست و پا کاربرد دارند.

چنانچه بی‌حسی دست و پا در دراز مدت ادامه داشته باشد، حتماً برای درمان‌های پزشکی اقدام کنید. به این منظور می‌توانید به کلینیک دینا در شرق تهران مراجعه نمایید. پزشکان متخصص این کلینیک از طریق روش‌های نوین مانند prp درمانی و اوزون تراپی می‌توانند تنها در چند جلسه به درمان کمک کنند. جهت دریافت نوبت و مشاوره می‌توانید با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

راهنمای عکاسی نجومی برای مبتدیان چطور شروع کنید

عکاسی نجومی به مجموعه‌ای از تجهیزات و تکنیک‌ها نیاز دارد و ممکن است برای مبتدی‌ها چالش‌برانگیز باشد. گاهی مشخصات فنی یک تلسکوپ یا دوربین خاص گیج‌تان می‌کند و نمی‌توانید تصمیم بگیرید که آیا برای عکاسی نجومی مناسب است یا نه. می‌دانید که چه عکسی می‌خواهید بگیرید، ولی وقتی نوبت به تجهیزات مناسب می‌رسد همه چیز مبهم می‌شود.

در این راهنمای جامع به شما یاد می‌دهیم که چگونه از ستاره‌ها، راه شیری یا حتی یک کهکشان یا سحابی در اعماق آسمان عکس بگیرید. همچنین، توصیه‌هایی درباره دوربین عکاسی و پردازش تصاویر ارائه می‌کنیم. اگر می‌خواهید عکس‌های باورنکردنی از آسمان شب بگیرید ولی نمی‌دانید از کجا شروع کنید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

نحوه انجام عکاسی نجومی

عکاسی نجومی انواع مختلفی دارد، مثلا عکاسی با زاویه باز از کهکشان راه شیری یا عکاسی از اعماق آسمان با استفاده از تلسکوپ نجومی. عناصر اصلی این سرگرمی شامل درک عکاسی با نوردهی طولانی، فوکوس و پردازش تصویر است.

قبل از هر چیزی، باید اصول اولیه عکاسی نجومی و تنظیمات دوربین را بلد باشید و آ‌ن‌ها را رعایت کنید. شاید رنگ‌های چشم‌نواز سحابی شکارچی یا خوشه ستاره‌ای درخشان پروین علاقه شما را به عکاسی نجومی برانگیخته باشد یا تصاویر ماه کامل را بیشتر دوست داشته باشید. در هر صورت، اشتیاق شما قابل‌درک است.

برای عکاسی از آسمان باید دانش پایه درباره تنظیمات ISO دوربین و فرایند عکاسی با نوردهی طولانی داشته باشید. اگر تازه‌کار هستید، خبر خوب این است که با یک دوربین DSLR سطح مبتدی و یک سه‌پایه می‌توانید از آسمان پرستاره عکس‌های خوبی بگیرید.

عکاسی نجومی اشکال مختلفی دارد. عاقلانه است که سوژه موردنظرتان را بر اساس تجهیزات دوربینی که دارید انتخاب کنید. انتظارهایتان را بر اساس امکاناتی که دارید تعیین کنید تا در طول مسیر ناامید نشوید. کم کم یاد می‌گیرید که برای ادامه راه به چه چیزهایی نیاز دارید.

تجهیزات عکاسی نجومی همیشه در حال توسعه و بهبود است و فرایند یادگیری هیچ وقت به پایان نمی‌رسد. نقاط عطف کوچک و پیشرفت تدریجی در طول مسیر چیزی است که شما را برای ادامه حرکت به جلو ترغیب می‌کند. راه‌های ساده‌ای برای شروع عکاسی نجومی وجود دارد که نیازی به سرمایه‌گذاری زیاد در زمان یا هزینه ندارد. مثلا، با یک دوربین DSLR سطح مبتدی و یک سه‌پایه، به‌راحتی می‌توانید از کهکشان راه شیری و سیاره‌ها عکس بگیرید.

چه در حال عکاسی از ماه گرفتگی، بارش شهابی یا یک صورت فلکی شناخته‌شده باشید، حساسیت و کنترل سنسورهای این دوربین مدرن برای تصویربرداری نجومی مناسب است.

وقتی پیشرفت کردید، نحوه استفاده از دوربین و تلسکوپ را برای گرفتن تصاویر اعماق آسمان از کهکشان‌ها و سحابی‌ها یاد بگیرید. این شامل کسب دانش درباره نرم‌افزار کنترل دوربین، هدایت خودکار، پردازش تصویر و موارد دیگر است. همان‌طور که گزینه‌های سخت‌افزاری جدیدی را که در دسترس هستند می‌شناسید، باید با جدیدترین نرم‌افزارهای عکاسی نجومی نیز آشنا شوید.

نکته‌های عکاسی نجومی مبتدی

همه ما باید از یک جایی شروع کنیم. اگر اشتیاق‌‌تان به‌اندازه کافی قوی باشد، خیلی زود همه چیز را یاد می‌گیرید. اگر پول زیادی برای سرمایه‌گذاری در این سرگرمی ندارید، می‌توانید بسیاری از تجهیزات اولیه را از فروشگاه‌ها و وب‌سایت‌های فروش تجهیزات نجومی دست‌دوم بخرید.

تجهیزات سرهم‌بندی‌شده برای تصویربرداری معمولی از اعماق آسمان ممکن است در نگاه اول پیچیده به‌نظر برسند. خبر خوب این است که می‌توانید مجموعه خودتان را به‌آرامی تکمیل کنید تا در طول زمان به اهدافتان برسید. قبل از هر کاری تصمیم بگیرید به چه نوع عکاسی نجومی علاقه دارید و بعد ابزار موردنیاز آن را تهیه کنید.

انتخاب دوربین، تلسکوپ و پایه استوایی که شما را به هدفتان برساند، زمان‌بر است. از وسوسه خرید بهترین تجهیزات موجود در بازار از ابتدای کار اجتناب کنید. اول باید آسمان شب و اصول اولیه عکاسی از آن را یاد بگیرید.

تلسکوپ مبتدی

تلسکوپ بازتابی دابسونی ابزاری فوق‌العاده برای یادگیری آسمان شب از هر جایی روی زمین و درک مقیاس و وسعت فضا است. تلسکوپ را با دست حرکت دهید و اجرام اعماق آسمان را که در چشمی پیدا می‌کنید، تماشا کنید. با گذشت زمان، می‌توانید عکاسی را از کهکشان‌ها، سحابی‌ها و خوشه‌های ستاره‌ای شروع کنید. برای آن به تلسکوپ عکاسی نجومی، مقر و تلسکوپ ردیاب نیاز دارید.

بااین‌حال توصیه می‌کنیم مدت زیادی با تلسکوپ نجومی کار کنید و خیلی سریع سراغ عکاسی نجومی نروید. نجوم بصری تجربه‌ای کاملا متفاوت با عکس گرفتن است و قطعا از آن لذت خواهید برد.

قبل از خرید تجهیزات به‌اندازه کافی تحقیق کنید تا پشیمان نشوید. دوربین‌های DSLR برای شروع عالی هستند. با استفاده از دوربین DSLR و تلسکوپ می‌توانید از سوژه‌هایی مثل سحابی عقاب با بزرگنمایی بالا عکس بگیرید.

حوزه موردعلاقه‌تان را انتخاب کنید

نجوم حوزه‌های مختلفی دارد،‌ از جمله تصویربرداری خورشیدی، عکاسی از ماه یا راه شیری. چیزی باورنکردنی درباره عکاسی از کهکشانی دیگر پر از منظومه‌های خورشیدی و سیاره‌های خاص خود وجود دارد که قلب علاقه‌مندان فضا را به تپش می‌اندازد. به چه نوع عکاسی نجومی بیشتر علاقه دارید؟ شاید هر تصویری از آسمان شب برایتان جذاب باشد ولی یک عکس خاص باعث شود وارد مسیر جدیدی شوید.

هر مسیری شامل مجموعه‌ای از تجهیزات و تکنیک‌های جدید است. مثلا تجهیزات عکاسی موردنیاز برای عکس گرفتن از ماه گرفتگی با آنچه برای عکاسی با نوردهی طولانی از یک سحابی گسیلی نیاز دارید، بسیار متفاوت است.

در تصویر زیر، یک سیستم ساده عکاسی نجومی را می‌بینید که شامل دوربین نجومی اختصاصی و سیستم هدایت خودکار است. سه کلید تصویربرداری موفق از اعماق آسمان عبارت‌اند از هم‌ترازی قطبی دقیق، دقت ردیابی و تعادل.

انواع عکاسی نجومی

آسمان شب پر از میلیاردها ستاره و پدیده‌های باورنکردنی است. موضوع نجومی که به آن علاقه دارید در نهایت تعیین می‌کند که چه تجهیزاتی باید بخرید و از کدام تنظیمات دوربینی استفاده کنید. بعضی از انواع عکاسی نجومی کم‌هزینه هستند و فقط به یک دوربین DSLR مبتدی روی سه‌پایه نیاز دارند. در مقابل، بعضی دیگر به تجهیزات بیشتری نیاز دارند.

لنز و دوربین DSLR روی سه‌پایه ثابت

عکاسی منظره شبانه این روزها بسیار محبوب است. بیشتر عکس‌هایی که با هشتگ عکاسی نجومی در اینستاگرام می‌بینید دقیقا همین هستند. چه عکسی از کهکشان راه شیری که بر فراز منظره‌ بیابان طلوع می‌کند یا صرفا پرتره‌ای از صورت‌های فلکی زمستانی، عکس‌های کمی می‌توانند به‌اندازه منظره شبانه حال و هوا را به تصویر بکشند.

  • تایم لپس آسمان شب
  • کامپوزیت بارش شهابی برساوشی
  • عکاسی از راه شیری
  • کامپوزیت صورت فلکی
  • منظره فاز ماه

لنز و دوربین DSLR روی مقر ردیاب

با اضافه کردن ردیاب ستاره‌ای، عکاسی نجومی را در سطح بالاتری تجربه خواهید کرد. لنزی با زاویه دید عریض مثل Rokinon 14mm F/2.8 می‌تواند نور را از بخش بسیار وسیعی از آسمان شب جمع‌آوری کند. با پایه ردیابی، نوردهی ۱ دقیقه یا بیشتر امکان‌پذیر می‌شود که یعنی نمای بسیار عمیق‌تری از آسمان شب خواهید داشت.

  • تصویربرداری عمیق از راه شیری
  • تصویربرداری با میدان وسیع از اعماق آسمان
  • گذر خورشیدی (فیلتر خورشیدی)
  • خورشیدگرفتگی (فیلتر خورشیدی)
  • ماه‌گرفتگی کامل

افراد مبتدی معمولا با یک ردیاب ستاره‌ای کوچک برای عکاسی نجومی با زاویه باز شروع می‌کنند. پایه‌های دوربین سطح ابتدایی مثل iOptron SkyTracker Pro یا Sky-Watcher Star Adventurer گزینه‌های خوبی برای شروع هستند. با کمک آن‌ها می‌توانید عکس‌های با نوردهی طولانی بگیرید که شامل اجرام اعماق آسمان مانند کهکشان‌ها و سحابی‌ها هستند.

بهترین چیز درباره این نوع عکاسی نجومی این است که تجهیزاتی که برای آن نیاز دارید کوچک و قابل‌حمل هستند و با باتری کار می‌کنند. یعنی می‌توانید برای ثبت تصاویر به‌یادماندنی به مکان‌های دور از آلودگی نوری شهری سفر کنید.

ردیاب دوربین قابل‌حمل به‌سرعت نصب می‌شود و تراز کردن قطبی و تنظیم تعادل آن بسیار راحت است. مثلا با نصب دوربین روی مقر عکاسی اسکای واچر مدل Star Adventurer می‌توانید عکس‌های نجومی خیره‌کننده‌ای بگیرید.

لنز تله فوتو میان‌رده مثل Rokinon 135mm F/2 گزینه خوبی برای این کار است. در عکس بالا می‌بینید که لنز با استفاده از آداپتور سر توپی روی Star Adventurer Pro نصب شده است. به این ترتیب می‌توانید دوربین را در هر جهتی که می‌خواهید برای تصویربرداری با نوردهی طولانی بگیرید.

عکاسی با دوربین Point and Shoot از طریق چشمی تلسکوپ

عکاسی نجومی از طریق چشمی شامل تراز کردن لنز دوربین با چشمی تلسکوپ برای استفاده از بزرگ‌نمایی چشمی یا عدسی بارلو است. این روش برای عکاسی نجومی سیاره‌ای مفید است، ولی خیلی به درد تصویربرداری از اعماق آسمان نمی‌خورد.

  • گذر خورشیدی (فیلتر خورشیدی)
  • تصویربرداری از سیاره‌ها
  • تصویربرداری از خورشید (فیلتر خورشیدی)
  • تصویربرداری از سطح ماه

گذر زهره در ۵ ژوئن ۲۰۱۲. عکس گرفته‌شده با دوربین Point and shoot از طریق چشمی تلسکوپ (با محافظ خورشیدی)

دوربین DSLR متصل به تلسکوپ روی مقر ردیاب

این روش به‌عنوان عکاسی نجومی به روش مستقیم (پرایم فوکوس) شناخته می‌شود. در این روش دوربین مستقیما با استفاده از یک آداپتور به لوله کشش فوکوس تلسکوپ متصل می‌شود. فاصله کانونی بر اساس نوع و اندازه طراحی اپتیکی تلسکوپ تعیین می‌شود. فاصله کانونی در واقع بزرگنمایی تلسکوپ است و میدان دید دوربین را تعیین می‌کند (یعنی یک جسم چقدر بزرگ دیده می‌شود).

فاصله کانونی بسته به نوع تلسکوپ مورداستفاده بسیار متفاوت است. یک تلسکوپ بزرگ اشمیت-کاسگرین ممکن است فاصله کانونی بیش از ۲۰۰۰ میلی‌متر داشته باشد که برای عکاسی نزدیک از سیاره‌هایی مثل زحل، مریخ و مشتری ایده‌آل است. فرایند عکس گرفتن از اجرام بسیار کوچک (از نقطه دید ما روی زمین) با پدیده‌های بزرگ مثل سحابی‌ها متفاوت است.

فاصله کانونی معمول تلسکوپ شکستی با اندازه متوسط ​​در محدوده ۶۰۰-۴۰۰ میلی‌متر است که بزرگنمایی مناسبی برای بیشتر اجرام اعماق آسمان شب محسوب می‌شود. نسبت کانونی تلسکوپ تعیین‌کننده قدرت جمع‌آوری نور آن است و بیشتر شکستی‌ها در محدوده F/4-F/7 هستند.

  • تصویربرداری از اعماق آسمان (کهکشان‌ها، سحابی‌ها، خوشه‌های ستاره‌ای)
  • تصویربرداری از سیاره‌ها
  • تصویربرداری از خورشید
  • تصویربرداری دقیق از سطح ماه

یک دوربین DSLR که برای عکاسی نجومی به‌روش مستقیم (پرایم فوکوس) به تلسکوپ وصل شده است.

عکاسی نجومی شامل طیف گسترده‌ای از سبک‌ها و سوژه‌های مختلف است. نوع تصویری که به دنبال آن هستید به شما بستگی دارد. همه ما اهداف و سلیقه های خاص خود را داریم.

از کجا شروع کنیم

تلسکوپ دستی دابسونی ابزاری عالی برای یادگیری آسمان شب و تماشای ستاره‌ها است. تلسکوپ دابسونی ۸ اینچ Apertura AD8 بهترین گزینه برای افراد مبتدی است. اگر در طول مشاهده به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، تلسکوپ دابسونی ۸ اینچ سلسترون سری StarSense Explorer نیز یک گزینه فوق‌العاده است.

مقر استوایی تلسکوپ برای تصویربرداری از اعماق آسمان ضروری است. این تلسکوپ‌های دابسونی برای رصد بصری فوق‌العاده هستند، ولی به درد عکاسی نجومی از اعماق آسمان نمی‌خورند.

اگر دوربین دیجیتال کانن مدل Powershot را به‌سمت چشمی پلوسل ۲۵ میلی‌متری تلسکوپ بگیرید و کاملا بی‌حرکت بمانید، می‌توانید از کهکشان‌ها عکس بگیرید. بااین‌حال، چیزی که در عکس دیده می‌شود یک لکه تار و کم‌نور خواهد بود.

تلسکوپ دابسونی Apertura AD8 برای رصد بصری

عکاسی با دوربین DSLR

عکس‌هایی که در ابتدا می‌گیرید ممکن است ناشیانه و تار باشند، ولی باز هم متوجه خواهید شد که دوربین ستاره‌های بیشتری را نسبت به آنچه با چشم غیرمسلح می‌بینیم ثبت می‌کند. بیشتر مبتدی‌ها با دیدن ستاره‌هایی که دوربین می‌تواند از طریق عکس‌برداری با نوردهی طولانی ثبت کند شوکه می‌شوند. اگر یک دوربین DSLR و سه‌پایه دارید، آماده شروع کار هستید.

وضعیت آب‌وهوا را بررسی کنید

اگر هوا کاملا صاف یا نیمه صاف است، خوش‌شانس هستید. سپس، فاز ماه را در وب‌سایت moongiant.com بررسی کنید. شب‌های قبل و بعد از فاز ماه نو بهترین زمان هستند، زیرا اثر نور ماه بسیار کم است. اگر یادتان باشد نور ماه ستاره‌ها و اجرام کم‌نورتر آسمان شب را کم‌رنگ‌تر می‌کند.

برای بسیاری از انواع عکاسی نجومی، شب ماه کامل بدترین زمان برای عکاسی است

اینکه به یک مکان جالب سفر کنید یا از حیاط خانه عکاسی کنید به خودتان بستگی دارد ولی شاید بهتر باشد اول در خانه تمرین کنید. مطمئن شوید که سه‌پایه قفل شده است و بعد دوربین را به‌سمت درخشان‌ترین ستاره در آسمان شب بگیرید. ستاره‌هایی که می‌بینید به زمانی از سالی که در حال عکاسی هستید، بستگی دارد. اگر هیچ ستاره درخشانی نمی‌بینید، دوربین را به‌سمت چراغ خیابان در فاصله دور یا منبع نور قابل‌تشخیص دیگری بگیرید.

برای فوکوس کردن لنز دوربین از یک ستاره درخشان کمک بگیرید

دوربین را روی حالت دستی بگذارید و لنز را روی فوکوس دستی تنظیم کنید. این کار کنترل کامل نوری را که وارد دوربین می‌شود به شما خواهد داد.

عملکرد نمایش زنده دوربین DSLR را روشن کنید و به صفحه نمایش نگاه کنید. بسته به تنظیمات و روشنایی جایی که در آن هستید، ممکن است چند ستاره و محیط اطراف را ببینید یا اصلا هیچ چیزی مشاهده نکنید. چند روش برای مشاهده نور بیشتر روی صفحه وجود دارد، از جمله کاهش F-stop (دیافراگم) یا افزایش ISO (حساسیت به نور).

از تنظیمات کلی مناسب شب استفاده کنید

این تنظیمات کلی در شب به‌خوبی کار می‌کنند:

  • فاصله کانونی: ۱۸ میلی‌متر
  • فوکوس: دستی
  • تراز سفیدی: خودکار
  • دیافراگم: f/4
  • ISO: ۱۶۰۰
  • مدت زمان نوردهی: ۲۵ ثانیه

با توجه به دوربین DSLR و لنز مورداستفاده‌تان، شاید لازم باشد از تنظیمات دیگری استفاده کنید. مثلا بعضی از لنزها با دیافراگم بازتر F/2.8 یا کمتر می‌توانند نور را بسیار سریع‌تر وارد کنند. یکی از این لنزها Sigma 24mm F/1.4 است.

روی یک ستاره فوکوس کنید

همان‌طور که ستاره‌ درخشان را می‌بینید، تصویر را ۵ برابر و سپس ۱۰ برابر بزرگ کنید. حلقه فوکوس روی لنز دوربین را بچرخانید تا ستاره تا حد امکان کوچک شود. در این حالت، فوکوس برای گرفتن عکس نجومی مناسب است. با تنظیم بیشتر فوکوس و گرفتن عکس‌های آزمایشی به تصاویر واضح‌تری دست پیدا خواهید کرد.

ترکیب‌بندی کنید

از ستاره‌هایی که در میدان دیدتان هستند برای ترکیب‌بندی استفاده کنید. مثلا اگر می‌خواهید از کهکشان راه شیری در سراسر آسمان عکس بگیرید، مطمئن شوید که مرکز آن در جای مناسب قرار دارد. با گنجاندن محیط اطراف، جذابیت پیش‌زمینه را بیشتر کنید. مناظر طبیعی مثل کوه‌ها، رودخانه‌ها و درختان بلند عکسی را که از آسمان شب می‌گیرید بسیار جذاب‌تر می‌کنند.

نوردهی مناسب را انتخاب کنید

هنگام عکاسی روی سه‌پایه ثابت، تصاویر آسمان شب پس از حدود ۱۵ تا ۲۰ ثانیه رد ستاره‌ها را نشان می‌دهند. بنابراین قبل از آن تا زمانی که می‌توانید نوردهی کنید. برخی از قانون ۵۰۰ به‌عنوان مرجع استفاده می‌کنند. کافی است فاصله کانونی لنز دوربین را (X ضریب برش دوربین) بر ۵۰۰ تقسیم کنید.

اگر میزان نور روی صفحه نمایش زیاد به‌نظر می‌رسد، می‌توانید در پس‌پردازش آن را به سطح طبیعی برگردانید. به‌طور کلی بهتر است قبل از اینکه کشیدگی ستاره‌ها رخ دهد، طولانی‌ترین نوردهی ممکن را داشته باشید. اگر از دوربین ردیاب کوچک استفاده می‌کنید، می‌توانید چرخش زمین را جبران کنید و با نوردهی ۲ دقیقه یا کمتر عکس‌های واضح از ستاره‌ها بگیرید.

تنظیمات ISO

تنظیم حدود ISO 800–1600 مناسب خواهد بود. ISO بالاتر از این تصویر را روشن‌تر می‌کند ولی تبعاتی دارد: نویز بیشتر. دوربین‌های DSLR مدرن توانایی بیشتر در مدیریت نویز دارند اما در عکس‌برداری با ISO 3200 یا بالاتر باید انتظار دانه‌های زیاد را داشته باشید. نویز را می‌توان با گرفتن فریم‌های تاریک و چیدن تصاویر روی هم با استفاده از نرم‌افزارهایی مثل DeepSkyStacker کاهش داد.

هیستوگرام همه چیز را نشان می‌دهد

به داده‌های موجود در هیستوگرام نگاهی بیندازید. حتی اگر تصویری از اعماق آسمان داشته باشید که از طریق تلسکوپ گرفته شده است، هیستوگرام آن مثل هر عکس نجومی با نوردهی طولانی خواهد بود. داده‌های عکاسی در یک سوم سمت راست هیستوگرام قرار می‌گیرند، بدون اینکه هیچ نقطه برجسته‌ای از لبه بریده شود.

هیستوگرام معمولی یک تصویر عکاسی نجومی از اعماق آسمان که با دوربین DSLR گرفته شده است.

گسترش دادن داده‌های تصویر

درست مثل عکاسی معمولی در روز، هیستوگرام عکس داستانی درباره داده‌های ثبت‌شده در تصویر تعریف می‌کند. عکاسان نجومی آماتور تمایل دارند به سمت راست نوردهی کنند و فوتون‌های نوری جمع‌آوری‌شده را بدون برش داده‌ها با نوردهی بیش از حد به حداکثر برسانند.

اگر از دوربین DSLR یا دوربین بدون آینه استفاده می‌کنید، این قانون کلی خوبی است که باید به خاطر داشته باشید. عکاسی نجومی کمی متفاوت است، به این صورت که باید داده‌ها را گسترش دهید تا بتوانید واقعا از عکسی که گرفته‌اید لذت ببرید.

تفاوت بین تصویر منفرد خطی (بدون گسترش) و مجموعه‌ای غیرخطی از تصاویر (گسترش‌یافته) قابل‌توجه است. انگار عکس از یک صفحه سیاه با چند نقطه سفید به یک سحابی رنگارنگ تبدیل می‌شود.

در مثال زیر فقط هسته درخشان کهکشان آندرومدا در عکس اصلی قابل‌مشاهده است، در حالیکه تصویر پردازش‌شده نهایی بازوهای مارپیچ بیرونی آن را نشان می‌دهد. این اطلاعات تمام مدت در تصویر پنهان بود و فقط باید گسترش پیدا می‌کرد.

امروزه، ابزارهای بسیار خوبی برای پردازش عکس‌های نجومی وجود دارد. بعضی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها عبارت‌اند از Adobe Photoshop،‌ PixInsight و Siril. این برنامه‌ها شما را قادر می‌کنند تعادل رنگ، لایه‌ها و کنتراست عکس را تنظیم کنید تا جان بگیرد. بهترین نرم‌افزار برای پردازش تصویر به تجربه کاربری دلخواه شما و ابزارهایی که استفاده از آن‌ها برایتان راحت است بستگی دارد.

ورود به دنیای عکاسی نجومی از اعماق آسمان

افراد زیادی مشتاق عکاسی نجومی از سحابی‌ها و کهکشان‌ها در اعماق آسمان با استفاده از دوربین و تلسکوپ هستند. این نوع عکاسی به‌عنوان عکاسی نجومی از اعماق آسمان شناخته می‌شود و شامل جمع‌آوری نوردهی چند ساعته روی یک سوژه است.

زمان صرف‌شده برای جمع‌آوری داده‌ها تنها نیمی از معادله است. نیمه دوم یعنی پردازش تصویر، برای بسیاری از عکاسان نجومی آماتور دشوارتر به‌نظر می‌رسد. برای تصویربرداری از اعماق آسمان به‌کار می‌رود معمولا DSLR، دوربین نجومی حسگر CMOS اختصاصی یا CCD (افزاره بارجفت‌شده) است.

دوربین‌های DSLR یکی از بهترین گزینه‌ها برای شروع عکاسی نجومی از اعماق آسمان به‌شمار می‌آیند، زیرا مقرون‌به‌صرفه و کاربرپسند هستند. یک دوربین نجومی اختصاصی مثل ZWO ASI294MC Pro (تصویر زیر) ویژگی‌هایی دارد که به شما کمک می‌کند عکس‌های باورنکردنی با نوردهی طولانی بگیرید. این دوربین‌ها مجهز به TEC (خنک‌کننده ترموالکتریک) هستند که به کاهش نویز زیادی که در یک نوردهی وجود دارد کمک می‌کند.

دوربین تک رنگ مثل ZWO ASI2600MM Pro سنسور CMOS فوق‌العاده حساسی دارد که آن را قادر می‌کند تصاویر بهتری نسبت به دوربین‌های تک رنگ تولید کند. زمانی می‌توانید به این سوال پاسخ دهید که آیا عکاسی با دوربین رنگی بهتر است یا دوربین تک رنگ که تصمیم بگیرید کدام قسمت از تجربه عکاسی برایتان مهم‌تر است.

مثلا اگر نمی‌خواهید یک چرخ فیلتر الکترونیکی را به مجموعه‌ای که به‌اندازه کافی پیچیده است اضافه کنید، دوربین رنگی بهترین گزینه است. اگر احساس می‌کنید کیفیت عکس‌هایتان درجا می‌زند یا قصد دارید عکاسی باند باریک را به‌صورت جدی دنبال کنید، دوربین تک رنگ مناسب‌تر است.

هنگام استفاده از دوربین تک رنگ باید از فیلترهای جداگانه به‌ترتیب LRGB (درخشندگی، قرمز، سبز، آبی) استفاده کنید تا تصویری تمام رنگی از سوژه ایجاد شود. برای پویاتر کردن عکس‌ها می‌توانید از فیلترهای باند باریکی که طول موج‌های خاصی از نور را (مانند هیدروژن آلفا) ثبت می‌کنند نیز استفاده کنید.

برخلاف دوربین‌های DSLR و بدون آینه، دوربین عکاسی نجومی اختصاصی به نرم‌افزار اضافی نیاز دارد. این نرم‌افزار شما را قادر می‌کند زمان نوردهی و میزان نور جمع‌آوری‌شده را تنظیم کنید و ویژگی‌های مهمی مثل دمای خنک‌کننده را تحت کنترل داشته باشید. دو کنترل دوربین محبوب عبارت‌اند از N.I.N.A. و ASIAIR Plus.

چگونه از دوربین DSLR استفاده کنیم

دوربین‌های DSLR نور ستاره‌ها را درست مثل نور یک عکس معمولی در روز روی سنسور ثبت می‌کنند، با این تفاوت که نوردهی‌های بسیار طولانی‌تری گرفته می‌شوند و برای بهبود نسبت سیگنال به نویز ترکیب می‌شوند. حساسیت ISO بالاتر برای به حداکثر رساندن نور جمع‌آوری‌شده توسط دوربین DSLR استفاده می‌شود. برای عکس نجومی DSLR، تنظیمات معمول ISO 800-ISO 1600 است.

بهترین تنظیمات عکس‌برداری به دوربینی که استفاده می‌کنید بستگی دارد. بنابراین ابتدا چند عکس آزمایشی بگیرید و داده‌ها را بررسی کنید. تصاویر با «انباشته کردن» نوردهی‌ها با هم ترکیب می‌شوند. این باعث کاهش میزان نویز عکس می‌شود و رنگ و جزئیات بیشتری را از سوژه در عمق آسمان نشان می‌دهد.

فریم‌های کالیبراسیون

همراه با تک تک عکس‌هایی که می‌گیرید (لایت فریم)، می‌توانید از گرفتن فایل‌های کالیبراسیون مثل فلت فریم نیز بهره ببرید. فریم‌های کالیبراسیون مثل تیره، جانب‌دارانه و مسطح به تصحیح مشکلات ناشی از عکاسی با نوردهی طولانی با استفاده از دوربین DSLR کمک می‌کنند.

تصویری که در زیر می‌بینید کهکشان آندرومدا است. این عکس در جولای ۲۰۱۲ از یک سایت آسمان تاریک در ساحل شمالی دریاچه ایری با بیش از ۳ ساعت نوردهی کلی گرفته شده است.

 

تصویربرداران حرفه‌ای اعماق آسمان معمولا تمایل دارند از دوربین‌های CCD حساس با مجموعه‌ای از فیلترهای باند باریک استفاده کنند ولی دوربین DSLR معمولی برای شروع مناسب است. عکس‌های باورنکردنی با دوربین‌های DSLR گرفته شده است که با عکس‌های دوربین‌های نجومی اختصاصی بسیار گران‌تر رقابت می‌کنند.

اتصال دوربین به تلسکوپ

برای عکاسی از اجرام اعماق آسمان باید از تلسکوپ استفاده کنیم تا دید نزدیک‌تری داشته باشیم. تلسکوپ به‌عنوان یک لنز سوپر تله فوتو با فاصله کانونی معمولی از ۴۰۰ میلی‌متر تا بیش از ۲۰۰۰ میلی‌متر عمل می‌کند. اصطلاح اعماق آسمان به معنای اجرام دوردست در فضا است که معمولا میلیون‌ها سال نوری از زمین فاصله دارند، مثلا:

  • کهکشان‌ها
  • سحابی‌ها
  • خوشه‌های ستاره‌ای کروی
  • خوشه‌های ستاره‌ای باز

فاصله کانونی مورداستفاده به اندازه و طراحی تلسکوپ بستگی دارد. یک تلسکوپ شکستی کوچک با فاصله کانونی حدود ۴۰۰ میلی‌متر برای عکاسی از مناطق بزرگ سحابی در فضا کارآمد است.

پیشنهاد می‌کنیم قبل استفاده از فاصله کانونی طولانی (۸۰۰ میلی‌متر)، با یک تلسکوپ شکستی با میدان دید گسترده شروع کنید. فاصله کانونی طولانی‌تر به معنی تشدید شدن هر نوع مشکل در دقت ردیابی، هدایت خودکار و تعادل است. وقتی روی گرفتن عکس‌های واضح با فاصله کانونی ۴۰۰ میلی‌متر مسلط شدید، یادگیری کار کردن با فاصله کانونی ۱۰۰۰ میلی‌متری راحت خواهد بود.

 

انتخاب تلسکوپ

وقتی نوبت به انتخاب تلسکوپ می‌رسد، گزینه‌های زیادی وجود دارد. انواع اصلی تلسکوپ‌هایی که برای عکاسی نجومی استفاده می‌شوند عبارت‌اند از شکستی‌ها، بازتابی‌ها، SCT و RC. چند نمونه از تلسکوپ‌هایی که می‌توانید برای عکاسی نجومی استفاده کنید به شرح زیر هستند:

  • شکستی: William Optics Zenithstar 73
  • بازتابی نیوتنی: Orion 8″ Astrograph Reflector
  • اشمیت-کاسگرین: Celestron NexStar 8SE
  • ریچی-کریتین: iOptron Photron RC6

تعجبی ندارد که تلسکوپ‌ ممکن است گران باشد. بنابراین برای شروع کار دنبال تجهیزات دست‌دوم باشید. تلسکوپ شکستی کوچک مزایای زیادی دارد و برای مبتدی‌ها مناسب است.توانایی گرفتن اولین عکس موفق در طول سفرهای عکاسی نجومی مبتدی مهم است، زیرا دستیابی به نتیجه مثبت انگیزه خوبی برای ادامه دادن خواهد بود.

فرایند عکس‌برداری

عکاسی نجومی شامل نوردهی‌های بسیار طولانی است. در عکاسی در روز، نوردهی ۵ ثانیه‌ای با استفاده از فیلتر، ISO کم و f/22 تصاویر باورنکردنی را ایجاد می‌کند. این تنظیمات حتی می‌تواند جریان آب و عبور ابرها را به تصویر بکشد. در عکاسی نجومی، از نوردهی بسیار طولانی برای عکس گرفتن از اجرام کم‌نور در فضا استفاده می‌کنیم. منظور از بسیار طولانی ۳ یا ۴ دقیقه است.

عکس زیر سحابی کالیفرنیا را نشان می‌دهد که با Radian Raptor 61 گرفته شده است. چند نوردهی ۵ دقیقه‌ای برای تولید آن کنار هم چیده شده‌اند.

عکس سحابی کالیفرنیا شامل چند نوردهی ۵ دقیقه‌ای

همان‌طور که سنسور نور ورودی را به دوربین ضبط می‌کند، جزئیات بسیار بیشتری از آنچه چشم غیرمسلح ما می‌تواند ببیند جمع‌آوری می‌کند. علاوه‌بر جزئیات کم‌رنگ بازوهای مارپیچی و حالت گازی کهکشان، قادر به ثبت رنگ شدید گازها، غبار و ستاره‌ها در فضا هستیم.

نسبت سیگنال به نویز

برای تولید تصاویر دقیق از اجرام اعماق آسمان باید نسبت سیگنال به نویز را افزایش دهیم. سیگنال در واقع نوری است که توسط دوربین جمع‌آوری می‌شود و حتما می‌دانید که نویز چیست.

اگر عکسی در نور کم گرفته‌اید که به‌دلیل نویز خراب شده است، باید ببینید در قاب تصویر ستاره‌ها چه اتفاقی می‌افتد! برای به حداکثر رساندن داده‌هایی که زیر ستاره‌ها جمع‌آوری می‌کنیم، بهتر است ISO را روی ۸۰۰، ۱۶۰۰ یا بیشتر تنظیم کنیم که البته نویز زیادی ایجاد می‌کند.

برای حل این مشکل می‌توانیم نسبت سیگنال به نویز را با انباشت چند تصویر کنار هم بهبود دهیم. در تصویر زیر، مجموعه‌های انباشته‌شده فریم‌های نوری ۲ دقیقه‌ای یک دوربین اختصاصی نجوم با یکدیگر مقایسه شده‌اند.

با وجود اینکه پریشان کردن (dithering) یا حذف فریم تیره استفاده نشده بود، به‌وضوح می‌توانید ببینید که نویز کاهش می‌یابد. زیرا زمان نوردهی بیشتری به ادغام نهایی اضافه می‌شود. سیگنال (نور جرم در اعماق آسمان) لایه‌به‌لایه روی هم جمع می‌شود، ولی نویز در الگوهای تصادفی کاهش می‌یابد و در نهایت خود را خنثی می‌کند.

با کمک نرم‌افزار DeepSkyStacker می‌توانید چند نوردهی را برای پردازش نهایی ترکیب کنید. هرچقدر داده‌های بیشتری را کنار هم بگذارید، تصویر واضح‌تر خواهد شد. امیدواریم از این راهنمای عکاسی نجومی برای مبتدیان لذت برده باشید. با ابزار مناسب و کمی صبر حتما موفق می‌شوید تصاویر شگفت‌انگیزی از آسمان شب بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

ویزای کار کانادا برای افغانها تحت شرایط خاصی صادر می‌شود و متقاضیان می‌توانند از طریق برنامه‌های مختلف برای دریافت این ویزا اقدام کنند. چنانچه قصد اخذ ویزای کار کانادا از طریق برنامه‌های مختلف این کشور را دارید، با موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان تماس بگیرید تا کارشناسان امور مهاجرتی شما را راهنمایی کنند.

کانادا برای پذیرش مهاجران برنامه‌های کاری متنوعی را طراحی کرده و سالانه بسیاری از متقاضیان افغان درخواست ویزای کار برای این کشور را دارند. کشور کانادا نیز به دلیل کمبود نیروی کار هر سال درخواست هزاران مهاجر افغانی را می‌پذیرد و افرادی که امتیاز لازم را داشته باشند می‌توانند اقامت این کشور را دریافت کنند.

مهاجرت افغانها به کانادا با ویزای کاری

ویزای کار کانادا برای افغانها تحت شرایط خاص و از طریق برنامه‌های مهاجرتی مختلف صادر می‌شود. این برنامه‌ها شامل برنامه‌های مهارت تجارت فدرال، برنامه کارگر ماهر و برنامه کارگر ماهر کبک است. اگر قصد مهاجرت کانادا کاری به کانادا را دارید، می‌توانید از طریق برنامه‌های زیر اقدام کنید:

برنامه کارگر ماهر فدرال

چنانچه قصد دارید از طریق برنامه اسکیل ورکر به کانادا مهاجرت کنید، باید یکی از مشاغل طبقه‌بندی شده کانادا را انتخاب کنید که در آنها دارای تجربه و تخصص هستید. در واقع فردی که از این روش می‌خواهد به کانادا مهاجرت نماید، می‌تواند در همه استان‌ها به جز کبک درخواست دهد.

مشاغلی که افغانها از طریق آن می‌توانند به کانادا مهاجرت کنند، در دسته‌بندی مشاغل ملی NOC قرار دارند. مدارکی که افراد باید برای درخواست ارائه کنند شامل موارد زیر است:

1- برخورداری حداقل مدرک تحصیلی دیپلم

2- برخورداری از مدرک زبان و تسلط به زبان انگلیسی

3- سرمایه کافی برای مهاجرت

4- برخورداری از مهارت شغلی بر اساس لیست مشاغل NOC

تبعه کشور افغانستان اگر بتوانند فرایند دو مرحله امتیاز دولت کانادا را طی کنند و امتیاز لازم را به دست آورند، می‌توانند موفق به دریافت ویزای کار کانادا شوند. در این فرایند اداره مهاجرت کانادا تصمیم می‌گیرد براساس میزان تمکن افراد، مهارت و تخصص و سطح زبان متقاضیان، چند نفر را در لیست پذیرش قرار دهد. در صورت ریجکتی درخواست، می‌توانید مجدداً برای دریافت اقامت این کشور اقدام کنید.

برنامه مهارت تجاری فدرال

یکی دیگر از برنامه‌های ویزای کار کانادا برای افغانها برنامه مهارت تجاری فدرال است. افغانها می‌توانند از طریق این روش درخواست خود را ارسال کنند و در نهایت موفق به دریافت اقامت دائم شوند، اما برای دریافت ویزای کار از طریق این برنامه افراد باید شرایط زیر را داشته باشند:

1- تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه

2- برخورداری از دو سال سابقه کار تمام وقت یا پاره وقت

3- جاب آفر از یک کارفرمای کانادایی به مدت یک سال

4- تمکن مالی لازم جهت تأمین هزینه‌های زندگی و مسکن

مهاجرت افغانها به کانادا با ویزای کاری

برنامه کارگر ماهر در کبک

یکی دیگر از روش‌های اخذ اقامت دائم برای افغانها برنامه کارگر ماهر ایالت کبک است. در این برنامه شخص از همان ابتدای مهاجرت در استان کبک اقامت دارد. کسی که بتواند اقامت این ایالت را اخذ کند، می‌تواند گواهی CSQ را دریافت کرده و اقامت دائم کانادا را نیز داشته باشند. مدرک تحصیلی معتبر نیز می‌تواند تعیین کننده مهارت فرد برای اشتغال در این برنامه باشد. شرایط لازم برای مهاجرت از طریق برنامه کبک شامل موارد زیر است:

1- تحصیلات آکادمیک

2- تجربه کاری حداقل 6 ماهه

3- مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه

4- حداکثر سن 35 سال

5- برخورداری از جاب آفر از یک کارفرمای کانادایی

6- تمکن مالی لازم جهت تأمین هزینه‌های زندگی در این استان

7- برخورداری از دعوتنامه از یکی از اعضای خانواده دارای اقامت دائم یا تابعیت کانادا

برنامه استارتاپ و خود اشتغالی

از دیگر راه‌های ویزای صدور ویزای کار کانادا برای افغانها از طریق برنامه‌های استارت آپ است. راه‌اندازی کسب و کار با ایده‌های خلاقانه می‌تواند منجر به دریافت اقامت دائم این کشور شود. در این روش افراد می‌توانند در مشاغل فرهنگی، هنری و ورزشی فعالیت داشته باشند. چنانچه تمکن مالی مناسبی دارید، این روش یکی از بهترین روش‌ها برای مهاجرت به کانادا است.

نحوه صدور ویزای کار کانادا برای افغانها

افغانها می‌توانند از طریق دریافت ویزای کار کانادا به این کشور مهاجرت نمایند. این روش یک فرایند زمان‌بر است، چرا که سیستم دو مرحله‌ای امتیازبندی برای دریافت تأییدیه و دریافت ویزای کار لازم است. اتباع افغانی باید پس از فراهم کردن مدارک لازم و داشتن شرایط اولیه وارد سیستم امتیاز بندی شوند.

چنانچه در مرحله اول امتیاز لازم را دریافت کنند، وارد مرحله دوم خواهند شد و هرچه میزان امتیاز اکتسابی بالاتر باشد احتمال پذیرش نیز افزایش خواهد یافت.

خلاصه مطالب

ویزای کار کانادا برای افغانها از طریق برنامه‌های مختلف از جمله اسکیل ورکر، برنامه ایالت کبک و برنامه مهارت تجاری فدرال صادر می‌شود. در هر یک از این روش‌ها اتباع افغانی باید مدارک خاصی از جمله مدرک زبان معتبر را به اداره مهاجرت کانادا ارائه کنند و با داشتن شرایط لازم وارد سیستم امتیازبندی شوند.

مسلماً هر فردی که دارای امتیاز بیشتری باشد، راحت‌تر پذیرش خواهد شد و پس از آن می‌تواند برای دریافت اقامت دائم نیز اقدام کند. از آنچه که شرایط دریافت ویزای کار کانادا برای افغانها کمی زمان‌بر است، توصیه می‌کنیم حتماً با موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان، کارشناس امور مهاجرتی و پناهندگی کانادا در تماس باشید و پرونده مهاجرتی خود را از طریق کارشناسان رسمی این موسسه پیش ببرید. جهت دریافت مشاوره با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی سایت تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

ویزای کار کانادا برای افغانها تحت شرایط خاصی صادر می‌شود و متقاضیان می‌توانند از طریق برنامه‌های مختلف برای دریافت این ویزا اقدام کنند. چنانچه قصد اخذ ویزای کار کانادا از طریق برنامه‌های مختلف این کشور را دارید، با موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان تماس بگیرید تا کارشناسان امور مهاجرتی شما را راهنمایی کنند.

کانادا برای پذیرش مهاجران برنامه‌های کاری متنوعی را طراحی کرده و سالانه بسیاری از متقاضیان افغان درخواست ویزای کار برای این کشور را دارند. کشور کانادا نیز به دلیل کمبود نیروی کار هر سال درخواست هزاران مهاجر افغانی را می‌پذیرد و افرادی که امتیاز لازم را داشته باشند می‌توانند اقامت این کشور را دریافت کنند.

مهاجرت افغانها به کانادا با ویزای کاری

ویزای کار کانادا برای افغانها تحت شرایط خاص و از طریق برنامه‌های مهاجرتی مختلف صادر می‌شود. این برنامه‌ها شامل برنامه‌های مهارت تجارت فدرال، برنامه کارگر ماهر و برنامه کارگر ماهر کبک است. اگر قصد مهاجرت کانادا کاری به کانادا را دارید، می‌توانید از طریق برنامه‌های زیر اقدام کنید:

برنامه کارگر ماهر فدرال

چنانچه قصد دارید از طریق برنامه اسکیل ورکر به کانادا مهاجرت کنید، باید یکی از مشاغل طبقه‌بندی شده کانادا را انتخاب کنید که در آنها دارای تجربه و تخصص هستید. در واقع فردی که از این روش می‌خواهد به کانادا مهاجرت نماید، می‌تواند در همه استان‌ها به جز کبک درخواست دهد.

مشاغلی که افغانها از طریق آن می‌توانند به کانادا مهاجرت کنند، در دسته‌بندی مشاغل ملی NOC قرار دارند. مدارکی که افراد باید برای درخواست ارائه کنند شامل موارد زیر است:

1- برخورداری حداقل مدرک تحصیلی دیپلم

2- برخورداری از مدرک زبان و تسلط به زبان انگلیسی

3- سرمایه کافی برای مهاجرت

4- برخورداری از مهارت شغلی بر اساس لیست مشاغل NOC

تبعه کشور افغانستان اگر بتوانند فرایند دو مرحله امتیاز دولت کانادا را طی کنند و امتیاز لازم را به دست آورند، می‌توانند موفق به دریافت ویزای کار کانادا شوند. در این فرایند اداره مهاجرت کانادا تصمیم می‌گیرد براساس میزان تمکن افراد، مهارت و تخصص و سطح زبان متقاضیان، چند نفر را در لیست پذیرش قرار دهد. در صورت ریجکتی درخواست، می‌توانید مجدداً برای دریافت اقامت این کشور اقدام کنید.

برنامه مهارت تجاری فدرال

یکی دیگر از برنامه‌های ویزای کار کانادا برای افغانها برنامه مهارت تجاری فدرال است. افغانها می‌توانند از طریق این روش درخواست خود را ارسال کنند و در نهایت موفق به دریافت اقامت دائم شوند، اما برای دریافت ویزای کار از طریق این برنامه افراد باید شرایط زیر را داشته باشند:

1- تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه

2- برخورداری از دو سال سابقه کار تمام وقت یا پاره وقت

3- جاب آفر از یک کارفرمای کانادایی به مدت یک سال

4- تمکن مالی لازم جهت تأمین هزینه‌های زندگی و مسکن

مهاجرت افغانها به کانادا با ویزای کاری

برنامه کارگر ماهر در کبک

یکی دیگر از روش‌های اخذ اقامت دائم برای افغانها برنامه کارگر ماهر ایالت کبک است. در این برنامه شخص از همان ابتدای مهاجرت در استان کبک اقامت دارد. کسی که بتواند اقامت این ایالت را اخذ کند، می‌تواند گواهی CSQ را دریافت کرده و اقامت دائم کانادا را نیز داشته باشند. مدرک تحصیلی معتبر نیز می‌تواند تعیین کننده مهارت فرد برای اشتغال در این برنامه باشد. شرایط لازم برای مهاجرت از طریق برنامه کبک شامل موارد زیر است:

1- تحصیلات آکادمیک

2- تجربه کاری حداقل 6 ماهه

3- مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه

4- حداکثر سن 35 سال

5- برخورداری از جاب آفر از یک کارفرمای کانادایی

6- تمکن مالی لازم جهت تأمین هزینه‌های زندگی در این استان

7- برخورداری از دعوتنامه از یکی از اعضای خانواده دارای اقامت دائم یا تابعیت کانادا

برنامه استارتاپ و خود اشتغالی

از دیگر راه‌های ویزای صدور ویزای کار کانادا برای افغانها از طریق برنامه‌های استارت آپ است. راه‌اندازی کسب و کار با ایده‌های خلاقانه می‌تواند منجر به دریافت اقامت دائم این کشور شود. در این روش افراد می‌توانند در مشاغل فرهنگی، هنری و ورزشی فعالیت داشته باشند. چنانچه تمکن مالی مناسبی دارید، این روش یکی از بهترین روش‌ها برای مهاجرت به کانادا است.

نحوه صدور ویزای کار کانادا برای افغانها

افغانها می‌توانند از طریق دریافت ویزای کار کانادا به این کشور مهاجرت نمایند. این روش یک فرایند زمان‌بر است، چرا که سیستم دو مرحله‌ای امتیازبندی برای دریافت تأییدیه و دریافت ویزای کار لازم است. اتباع افغانی باید پس از فراهم کردن مدارک لازم و داشتن شرایط اولیه وارد سیستم امتیاز بندی شوند.

چنانچه در مرحله اول امتیاز لازم را دریافت کنند، وارد مرحله دوم خواهند شد و هرچه میزان امتیاز اکتسابی بالاتر باشد احتمال پذیرش نیز افزایش خواهد یافت.

خلاصه مطالب

ویزای کار کانادا برای افغانها از طریق برنامه‌های مختلف از جمله اسکیل ورکر، برنامه ایالت کبک و برنامه مهارت تجاری فدرال صادر می‌شود. در هر یک از این روش‌ها اتباع افغانی باید مدارک خاصی از جمله مدرک زبان معتبر را به اداره مهاجرت کانادا ارائه کنند و با داشتن شرایط لازم وارد سیستم امتیازبندی شوند.

مسلماً هر فردی که دارای امتیاز بیشتری باشد، راحت‌تر پذیرش خواهد شد و پس از آن می‌تواند برای دریافت اقامت دائم نیز اقدام کند. از آنچه که شرایط دریافت ویزای کار کانادا برای افغانها کمی زمان‌بر است، توصیه می‌کنیم حتماً با موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان، کارشناس امور مهاجرتی و پناهندگی کانادا در تماس باشید و پرونده مهاجرتی خود را از طریق کارشناسان رسمی این موسسه پیش ببرید. جهت دریافت مشاوره با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی سایت تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

لیپوساکشن چگونه انجام می‌ شود؟ لیپوساکشن یا لیپوپلاستی نوع جراحی است که از طریق ابزار ساکشن برای برداشتن چربی نواحی خاصی از بدن از جمله ران، بازو، شکم باسن و حتی گردن کاربرد دارد. برای انجام لیپوپلاستی می‌توانید به مطب دکتر کرامت الله ترابی، بهترین جراحی پلاستیک و ترمیمی در تهران مراجعه کنید.

در عمل لیپوساکشن پزشک می‌تواند در حین جراحی بر روی نواحی خاصی از بدن تغییر شکل ایجاد کند و تنها چربی‌های ناحیه خاصی از بدن تخلیه شود. از آنجا که این عمل از جراحی‌های سنگین و پرعارضه بشمار می‌آید، توصیه می‌کنیم قبل از هر چیز با فرایند جراحی آشنا شوید تا اطمینان یابید این عمل برای شما مناسب است یا خیر.

نحوه انجام عمل لیپوساکشن

شاید برای شما این سؤال برای شما به وجود آمده باشد که لیپوساکشن چگونه انجام می‌ شود؟ لیپوساکشن یکی از روش‌های محبوب لاغری موضعی و پیکر تراشی در جهان است. افرادی که دارای اضافه وزن هستند،‌ معمولاً برای تخلیه سلول‌های چربی اضافی این روش را انتخاب می‌کنند. پزشک قبل از عمل باید روی نواحی مورد نظر با مواد مخصوص خط بکشد و فرایند زیر را انجام دهد:

بیهوشی کامل

برای شروع جراحی، پزشک باید از داروهای بیهوشی استفاده کند. جراح می‌تواند بر اساس شرایط جسمانی یکی از روش‌های بیهوشی کامل، بی‌حسی موضعی یا تزریق داخل ورید را انتخاب کند. قطعاً بهترین روش با توجه به شرایط جسمانی هر فرد متفاوت است.

ایجاد برش

برای انجام جراحی لیپوساکشن، پزشک برش‌های کوچک و نامحسوسی بر روی محل مورد نظر ایجاد می‌کند. برای کاهش خونریزی و تروما، بی‎‌حسی موضعی رقیق شده به فرد تزریق می‌شود. در ادامه جراح لوله توخالی و باریکی به نام کانولا را از طریق برش‌هایی ایجاد شده وارد خواهد کرد و با حرکات رفت و برگشتی چربی‌های اضافه را از طریق وکیوم مخصوص جراحی و سرنگ کانولا خارج می‌کند.

مشاهده نتایج

پس از کاهش التهابات ناشی از لیپوساکشن نتیجه نهایی قابل مشاهده است و شما می‌توانید با رژیم غذایی مناسب و ورزش، ماندگاری نتایج حاصل از لیپوساکشن را افزایش دهید. اما اگر مجدداً اضافه وزن داشته باشید، نتیجه مطلوبی حاصل نخواهد شد.

مکانیزم عمل لیپوساکشن از طریق روش‌های مختلف

در پاسخ به این سؤال که لیپوساکشن چگونه انجام می‌ شود؟ اشاره شد که در عمل لیپوساکشن سوراخ‌های کوچکی بر روی موضع مورد نظر ایجاد می‌شود. سپس لوله‌های کانولا وارد بدن می‌شود و چربی‌ها از طریق مکش از بدن خارج می‌شود. اما پزشک می‌تواند از طریق روش‌های مختلف لیپوساکشن را انجام دهد که در ادامه به برخی از این روش‌ها اشاره می‌کنیم.

لیپوساکشن تامسنت

این روش لیپوساکشن از طریق بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و جزو رایج‌ترین عمل‌ها است. در این روش نوع محلول دارویی به نواحی از بدن که دارای چربی اضافی هستند، تزریق خواهد شد. میزان محلول تزریق شده به میزان چربی اضافه بستگی دارد و ممکن است سه برابر چربی موضعی از این محلول تزریق شود.

لیپوپلاستی فوق مرطوب

در این روش بیمار تحت بیهوشی خفیف قرار دارد و دچار حالت خواب‌آلودگی است. برخی موارد ممکن است پزشک از بیهوشی کامل استفاده کند، به‌طوری که بیمار در حین عمل کاملاً خواب باشد. این روش مانند تامسنت است و تنها وجه تمایز آن حجم محلولی است که به موضع مورد نظر تزریق خواهد شد.

نحوه انجام عمل لیپوساکشن | دکتر کرامت الله ترابی

لیپوساکشن اولتراسوند

در این روش سلول‌های چربی از طریق امواج اولتراسوند تخریب خواهند شد و حالت مایع به خود می‌گیرند. در ادامه سلول‌های چربی به کمک مکش از موضع مد نظر استخراج می‌شوند. ساکشن چربی به روش اولتراسوند به دو روش انجام می‌شود:

۱- اولتراسوند داخلی: که لوله کانولا از بخش زیرین پوست وارد می‌شود و برای تخریب سلول‌های چربی کاربرد دارد.

۲- اولتراسوند خارجی: در روش خارجی به کمک دستگاه مخصوص که وظیفه آن ساطع کردن امواج است، چربی‌های سطح پوست تخریب می‌شود. میزان عوارض ناشی از این روش کمتر خواهد بود.

خلاصه مطالب

لیپوساکشن چگونه انجام می‌ شود؟ برای انجام عمل لیپوپلاستی پزشک از روش‌های مختلف از جمله ساکشن چربی با لیزر، لیپوساکشن اولتراسوند، لیپوپلاستی فوق مرطوب و … استقاده می‌کند که انتخاب هر یک از این روش‌ها با توجه به شرایط بیمار متفاوت است. اگر شرایط جسمی فرد مناسب باشد، پزشک از بیهوشی موضعی در حین جراحی استفاده می‌کند، در حالی که برای برخی از افراد ممکن است جراحی از طریق بیهوشی کامل مناسب‌تر باشد.

در جراحی لیپوساکشن معمولاً چربی‌های ناحیه شکم، ران، باسن و پهلو از طریق مکش تخلیه می‌شود و حتی پزشک می‌تواند در نواحی خاصی از بدن تغییر شکل ایجاد کند. از آنجا که لیپوساکشن یکی از سنگین‌ترین جراحی‌های زیبایی است، توصیه می‌کنیم حتماً این عمل را تحت نظر پزشکان مجرب انجام دهید. دکتر کرامت الله ترابی با داشتن سال‌ها سابقه در زمینه پیکرتراشی عمل لیپوساکشن را بدون هیچگونه عارضه جانبی برای شما انجام خواهند داد. برای دریافت مشاوره می‌توانید به با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید تا کادر پزشکی شما را در ارتباط با فرایند این عمل راهنمایی کنند.



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

برخی از عوارض لیپوساکشن شامل التهاب، کبودی، ترشحات شکمی است که پس از جراحی بهبود می‌یابند. در ادامه این مقاله از سایت دکتر کرامت الله ترابی باید اشاره کنیم عوارض شایعی چون التهاب ورم، گیجی و خواب آلودگی پس از جراحی بعد از مدتی برطرف می‌شود.

اما اگر فرد دچار عوارض خطرناک از جمله آمبولی چربی یا ایجاد لخته خون شود، باید برای درمان فوری اقدام کند. از این رو توصیه می‌کنیم قبل از اقدام برای این جراحی سنگین حتماً مشورت‌های لازم را از پزشکان متخصص دریافت کنید.

شایع‌ترین عوارض لیپوساکشن

برخی از عوارض لیپوساکشن بسیار رایج هستند و پس از جراحی برطرف خواهند شد. تمامی عمل‌های لاغری ممکن است عوارض احتمالی برای فرد داشته باشند، اما با وجود پیشرفت‌های پزشکی خطر بروز این عوارض بسیار کمتر شده است. در هر صورت برای اینکه بتوانید به درستی تصمیم بگیرید، در ادامه به برخی از عوارض این جراحی اشاره می‌کنیم.

کبودی و تغییر رنگ پوست در نواحی عمل

لیپوساکشن یکی از جراحی‌های تهاجمی است که پس از آن پوست فرد تغییر رنگ می‌دهد و احتمال مشاهده کبودی وجود دارد. حتی اگر جراح حرفه‌ای باشد، باز هم ممکن است این کبودی‌ها اتفاق بیفتد. التهاب و تورم یکی از طبیعی‌ترین واکنش بدن پس از جراحی است و صرف نظر اینکه عمل به چه صورت انجام شود، التهاب یکی از عوارض انواع جراحی است.

این مورد یکی از اولین عوارض لیپوساکشن است که برای هر فردی رخ می‌دهد و پس از لیپوساکشن تورم خفیف تا شدید را احتمالاً تجربه خواهید کرد. در هفته اول پس از عمل میزان تورم افزایش می‌یابد، اما به مرور زمان میزان آن تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

خواب‌آلودگی پس از جراحی

اگر عمل لیپوساکشن با بیهوشی عمومی انجام شود، پس از جراحی با درجاتی از سردرد، خواب‌آلودگی و گیجی مواجه خواهید شد. این موارد تقریباً طبیعی هستند، اما اگر علائم شدت یابد، برای ارزیابی دقیق‌تر به جراح مراجعه کنید.

بی‌حسی نواحی تحت جراحی

به دلیل تزریق بی‌حسی افراد در طول جراحی درد و ناراحتی زیادی تجربه نمی‌کنند، حتی ممکن است تا مدت‌ها پس از عمل تأثیر داروها باقی بماند. بنابراین بی‌حسی از شایع‌ترین عوارض لیپوساکشن است که برای مدت طولانی ممکن است ادامه داشته باشد.

بروز درد و ناراحتی

از شایع‌ترین عوارض لیپوساکشن، بروز درد و ناراحتی پس از عمل است. برخی از افراد ممکن است درد جزئی را تجربه کنند و برخی دیگر درد زیادی داشته باشند. درد پس از جراحی بعد از روزهای دوم و سوم شدید می‌شود و پس از آن فروکش خواهد کرد.

شایع‌ترین عوارض لیپوساکشن

جای زخم و اسکار

در تمام روش‌های لیپوساکشن جراح یک سری برش‌ها را بر روی پوست ایجاد می‌کند. برخی مواقع برش‌ها ممکن است زیاد و از نظر وسعت گسترده باشند. این برش‌ها معمولاً بهبود می‌یابند، اما باقی ماندن جای زخم و اسکار تقریباً اجتناب ناپذیر است.

ترشحات داخلی شکمی

تا ۴۸ ساعت پس از عمل جراحی ممکن است از محل برش‌ها کمی مایع و ترشحات خارج شود. این عارضه در دراز مدت می‌تواند خطرناک باشد، اما تا یک هفته پس از جراحی معمولاً طبیعی اس.ت برای خروج این مایعات معمولاً یک درن در ناحیه عمل قرار می‌گیرد که تحمل آن کمی سخت است.

بروز برجستگی‌های پوستی

از عوارض لیپوساکشن که در بیمارانی که چربی‌های زیادی دارند، ایجاد برجستگی‌های متعدد است. این برجستگی‌ها به دلیل وارد شدن کانولا به ناحیه عمل و حالت رفت و برگشتی آن ایجاد می‌شود، اما پس از چند ماه بهبود می‌یابند.

عوارض خطرناک لیپوساکشن

در کنار عوارض شایع لیپوساکشن برخی از عارضه‌های خطرناک هستند که کمتر رخ می‌دهند. این عارضه‌ها عبارتند از:

لختگی خون

از خطرات عمل لیپوساکشن ایجاد لخته خون یا ترومبوز وریدی در صورت عدم تحرک کافی است. در صورت بروز این عارضه باید برای درمان فوراً به بیمارستان مراجعه کنید.

خطر آمبولی چربی

یکی از خطرناک‌ترین عوارض لیپوساکشن خطر آمبولی چربی است. با آب شدن چربی‌ها این احتمال وجود دارد که این چربی‌ها از ناحیه عمل جدا شده و از طریق عروق و گردش خون به ریه‌ها برسند. این عارضه می‌تواند باعث عوارض مغزی، مشکلات تنفسی، از دست رفتن برخی از عملکردهای مغز یا حتی مرگ شود. این مشکل یکی از خطرناک‌ترین عارضه‌های عمل لیپوساکشن خواهد بود.

افتادگی پوست

افتادگی یا شل شدگی پوستی از رایج‌ترین عوارض لیپوساکشن است. با این حال اگر چربی زیادی برداشته شود و میزان انعطاف‌پذیری پوست کم باشد، شکم به طور طبیعی سفت نخواهد شد. برای برداشتن پوست‌های اضافه شاید نیاز به انجام عمل ترمیمی یا جراحی شکم باشد که در این خصوص باید با پزشک متخصص مشورت کنید.

خلاصه مطالب

شایع‌ترین عوارض لیپوساکشن کبودی و تغییر رنگ پوست، ورم و التهاب، بی‌حسی بدن در نواحی تحت عمل درد و ناراحتی و جای زخم است. در کنار این عوارض ممکن است عارضه‌های خطرناکی مانند نکروز بافت پوست، شل شدگی و افتادگی، خطر آمبولی چربی یا لخته خون اتفاق بیفتد.

از آنجا که برخی از این عوارض حتی خطر مرگ را به همراه دارند، توصیه می‌کنیم حتماً قبل از هر چیز پزشک جراح مناسب را انتخاب کنید. برای انجام این جراحی می‌توانید به مطب دکتر کرامت الله ترابی به‌عنوان با سابقه‌ترین پزشک پیکرتراشی در تهران مراجعه نمایید. برای دریافت مشاوره با شماره مندرج در صفحه اصلی در تماس باشید.

 
 


:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1403 | نظرات ()