نوشته شده توسط : media

شرایط تحصیل در کانادا زیر ۱۸ سال تقریباً مانند دیگر کشورهای جهان است. اگر مایل به اخذ پذیرش برای فرزند خود هستید، در سن ۱۰ سالگی می‌توانید برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید، چرا که دولت کانادا در این سن به راحتی به افراد اقامت موقت از طریق ویزای تحصیلی اعطا می‌کند. برای اخذ پذیرش از بهترین مدارس و کالج‌های کشور کانادا می‌توانید از طریق موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان کارشناس رسمی امور مهاجرتی اقدام کنید.

شرایط تحصیل متقاضیان زیر ۱۸ سال بسیار متفاوت است. این دسته از افراد باید با یکی از والدین خود به این کشور سفر کنند و یا در مدارس این کشور با یک سرپرست تحصیلات خود را ادامه دهند.

مراحل دریافت پذیرش در کانادا زیر ۱۸ سال | دکتر نجما توکلیان

بررسی شرایط تحصیل در کانادا زیر ۱۸ سال

شرایط تحصیل در کانادا زیر ۱۸ سال با سایر افراد متفاوت است. سیستم آموزشی این کشور دارای دو بخش دولتی و خصوصی است و دانش‌آموزان می‌توانند در مقطع ابتدایی، متوسطه، کالج و دانشگاه ادامه تحصیل دهند.

همه درس‌ها در ایالت کانادا به زبان فرانسه یا انگلیسی تدریس می‌شوند و انتخاب مدرسه و استان به عهده دانش‌آموزان و والدین آنها است. شرایط تحصیل در کانادا زیر ۱۸ سال مانند دیگر کشورها است و شما می‌توانید در سن ۱۰ سالگی برای اخذ اقامت موقت و ویزای تحصیلی اقدام کنید.

یکی از شروط اساسی برای دریافت ویزای تحصیلی این است که فرد زیر ۱۸ سال باید با یکی از والدین خود به کشور کانادا سفر کند تا متقاضی بتواند ادامه تحصیل دهد یا این امکان را دارد که یک قیم بالای ۱۸ سال را به عنوان سرپرست متقاضی در کانادا معرفی کنند. دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در مدارس کانادا سه گزینه دارند:

1- دارای سرپرست قانونی باشند.

2- در homestay سکونت داشته باشند.

3- در مدارس شبانه‌روزی ادامه تحصیل بدهند.

 شرایط عمومی تحصیل در کانادا برای افراد زیر 18 سال

برای مهاجرت تحصیلی در کشور کانادا زیر 18 سال، دانش‌آموز باید واجد شرایط زیر باشند:

1- داشتن حداقل 12 سال سن

2- کسب نمره مناسب در آزمون زبان انگلیسی یا فرانسه

3- موفقیت در مصاحبه حضوری

4- برخورداری از تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی در خاک کانادا

مدارک لازم برای تحصیل در کانادا زیر ۱۸ سال

افرادی که قصد ادامه تحصیل در کشور کانادا دارند، برای اخذ پذیرش تحصیلی باید مدارک زیر را ارائه نمایند:

1- ارائه پاسپورت و شناسنامه به همراه دو عکس

2- تنظیم اختیارنامه‌ای به زبان فرانسه یا انگلیسی با امضای رسمی والدین یا سرپرست قانونی دانش‌آموز

3- نشانی، شماره تماس و مشخصات کامل والدین و سرپرست قانونی

4- ارائه اسناد قانونی امضا شده والدین متقاضی در کشور مبدأ

5- اسناد قانونی امضا شده از سوی سرپرست قانونی متقاضی در کشور کانادا

6- ارسال مدارک تحصیلی ترجمه شده دو سال گذشته دانش‌آموز

 مراحل دریافت پذیرش در کانادا زیر ۱۸ سال

جهت اخذ ویزای تحصیلی و پذیرش از کشور کانادا افرادی که زیر ۱۸ سال باید مراحل را طی کنند:

1- درخواست پذیرش از مدرسه یا کالج مورد نظر

2- ارائه مدارک مربوط به تمکن مالی دانش‌آموز

3- معدل بالای 16 در سه سال تحصیلی اخیر متقاضی

4- ارائه مدارک مربوطه بدون هیچ کم و کاستی

5- واریز شهریه سالانه و ثبت نام دانش‌آموز در مدرسه مورد نظر

6- تکمیل فرم مربوط به قیم (سرپرست) قانونی

7- آماده‌سازی مدارک برای دریافت ویزا

8- پرداخت هزینه‌های دریافت ویزا به صورت آنلاین

9- انجام انگشت‌نگاری بیومتریک

10- دریافت ویزا برای والدین دانش‌آموز

 تحصیل زیر ۱۸ سال در مدارس خصوصی کشور کانادا

جهت تحصیل در مدارس خصوصی افراد باید شهریه سالیانه را بپردازند و با توجه به نوع مدرسه این مبلغ می‌تواند متفاوت باشد. مدارس خصوصی اصولاً دانش‌آموزان کمتری دارند و کوچک‌تر هستند، اما برنامه‌های تفریحی و تحصیلی مختلف برای دانش‌آموزان در نظر گرفته می‌شود که باعث ارتقاء سطح علمی و رفتاری آنها است. مدارس شبانه‌روزی و بسیاری از مدارس مذهبی نیز در زمره مدارس خصوصی این کشور قرار دارند.

شرایط تحصیل در کانادا زیر ۱۸ سال در مدارس دولتی

بیشتر دانش آموزان بین‌المللی برای پرداخت شهریه کمتر مدارس بین‌المللی را انتخاب می‌کنند. تحصیل در مدارس دولتی کانادا رایگان است یا حداقل باید شهریه معقولی را بپردازند. افراد زیر ۱۸ سال که پدر و مادر آنها با ویزای کار یا تحصیلی وارد کانادا شده‌اند، اجازه تحصیل رایگان در کانادا را خواهند داشت.

از مهم‌ترین شرایط تحصیل در کانادا زیر ۱۸ سال دریافت بورسیه تحصیلی است که باید مدرسه و کالج را انتخاب کنید و چنانچه واجد شرایط باشید، با درخواست شما موافقت خواهد شد و پس از مشخص کردن محل اسکان و ارائه نامه تمکن مالی می‌توانید در این کشور ادامه تحصیل دهید.

خلاصه مطالب

شرایط تحصیل در کانادا زیر ۱۸ سال متفاوت است. اگر قصد اخذ پذیرش تحصیلی از این کشور را برای فرزند خود دارید، بهتر است در سن ۱۰ سالگی اقدام کنید، چرا که کشور کانادا به راحتی به افرادی که در این سن هستند ویزای تحصیلی اعطا می‌کند. مهم‌ترین شرط اجازه تحصیل در کشور کانادا برای این دسته از افراد این است که والدین آنها باید به کشور کانادا سفر کنند یا قیم قانونی را به همراه آنها به خاک کانادا بفرستند.

با توجه به اینکه مسیر دریافت پذیرش تحصیلی برای افراد زیر ۱۸ سال آسان نیست، توصیه می‌کنیم درخواست خود را از طریق موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان ارائه کنید. کارشناسان رسمی امور مهاجرتی بهترین مدرسه و کالج را برای فرزند شما انتخاب می‌کنند و احتمال هر نوع نقص در پرونده و ریجکتی را به حداقل می‌رسانند.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

 ماساژ برای افتادگی شکم راهکار موثر و طبیعی برای فرم‌دهی به این ناحیه از بدن است و به‌عنوان یک روش غیرجراحی و بدون استفاده از داروهای شیمیایی کاربرد دارد. چنانچه راهکارهای کم‌ عارضه‌ای مثل ماساژ درمانی در رفع شل‌شدگی شکم تاثیرگذار نباشند، می‌توانید برای برداشتن پوست‌های اضافه از طریق روش جراحی، به مطب دکتر کرامت الله ترابی مراجعه کنید.

تکنیک‌های مختلفی برای ماساژ‌ شکم با هدف از بین بردن چربی‌های موضعی استفاده می‌شوند. این تکنیک‌ها علاوه‌بر کمک به لاغری، موجب تقویت عضلات شکمی می‌شوند و نتیجه آن بهبود سلامتی و شکل ظاهری بدن است.

روش‌های ماساژ برای افتادگی شکم

روش‌های متعددی جهت ماساژ برای افتادگی شکم وجود دارد که انجام هریک از این تکنیک‌ها به کاهش وزن و لاغری کمک می‌کنند. این روش‌ها عبارتند از:

 ماساژ سوئدی؛ بهترین ماساژ برای افتادگی شکم 

ماساژ سوئدی از تاثیرگذارترین روش‌های ماساژ لاغری شکم با دست است. این روش به‌صروت آرام و ملایم انجام می‌شود و تکنیکی برای رسیدن به آرامش و جوانسازی پوست به‌شمار می‌آید. تأثیر این نوع ماساژ بر کاهش وزن و درمان شل‌شدگی شکم بسیار قابل‌توجه‌تر از دیگر روش‌های ماساژ است.

در این تکنیک ، ماساژورها از طریق مالش، حرکات دایره‌ای شکل عمیق برای بازیابی سطح انرژی بهره می‌برند. این نوع ماساژ موجب تحریک انتهای اعصاب شکمی، افزایش جریان خون و تخلیه لنفاوی می‌شود؛ از این رو بر کاهش وزن و لاغری تاثیر به‌سزایی می‌گذارد. ماساژ سنتی سوئدی کل بدن را پوشش می‌دهد، اما در نواحی شکم یا کمر بیشتر انجام می‌شود. اگر ناحیه‌ای از بدن شما درد می‌کند، ماساژوژ بیشتر روی آن ناحیه تمرکز می‌کند.

 ماساژ تخلیه مایع لنفاوی بدن

مایع لنفاوی کمک می‌کند تا بدن راحت‌تر با بیماری‌های مختلف مبارزه کند. در ماساژ تخلیه لنفاوی، حرکت این مایع در اطراف بدن بهبود پیدا می‌یابد و همین امر موجب کاهش چربی در نواحی شکمی می‌شود. این نوع ماساژ در فرانسه به عنوان تکنینک بسیار موثر در لاغری شکم و پهلو کاربرد دارد. با انجام چند جلسه این روش، آثار چشمگیر آن را مشاهده خواهید کرد.

در این روش نوک انگشتان در دو طرف شکم قرار می‌گیرد و ماساژور به آرامی تا وسط شکم و به سمت بالا ماساژ می‌دهد. این حرکت ۵ تا ۱۰ بار تکرار می‌شود. در ادامه دستان روی پهلوهای قرار می‌گیرد و از انگشتان برای کشش پوست باسن به سمت زیر بغل استفاده می‌شود. پس از کشش پوست ناحیه لگن، دوباره به سمت پهلو و شکم بازمی‌گردد. این حرکت ۵-۷ بار در هر طرف بدن  انجام می‌شود و در درمان افتادگی شکم بسیار موثر است.

ماساژ آروماتراپی | دکتر کرامت الله ترابی

ماساژ شکم چینی

از بهترین روش‌های ماساژ برای افتادگی شکم، ماساژ لاغری سنتی چینی است. در این تکنیک دست را روی ناف قرار می‌گیرد؛ سپس باید ناحیه مورد نظر را محکم فشار دهید. سپس ۲ انگشت خود را دور ناف در دایره‌های کوچک بچرخید و شعاع دایره‌ها را کم کم گسترش دهید. در ادامه از ناف به اطراف شکم حرکت کنید. این ماساژ را به مدت ۲ دقیقه انجام دهید و تاثیر آن را پس از چند جلسه در رفع شل‌شدگی شکم مشاهده کنید.

 ماساژ آروماتراپی (رایحه درمانی)

ماساژ آروماتراپی، ماساژ درمانی سوئدی است که در آن از لوسیون‌های حاوی روغن گیاهی با غلظت بالا استفاده می‌شود. روغن‌های ماساژ حاوی عصاره گل، میوه، برگ و دانه هستند و در طول انجام آن نیز می‌توانید عطر روغن را تنفس کنیید. از مزایای آروماتراپی این است که به سرعت از طریق پوست جذب می‌شود.

این روغن بر سیستم لیمبیک (قسمتی از مغز جهت انتقال سیگنال‌های مربوط به احساسات) اثرگذار است و تغییرات مثبتی در خلق‌وخو و بدن ایجاد می‌کند. روغن‌های به کار برده شده در این تکنیک خواص متعددی ارند. مثلاً روغن‌های اسطوخودوس، بابونه و شمعدانی بسیار آرام‌بخش هستند. روغن‌های کاج، اکالیپتوس و درخت چای نیز موجب تسکین‌ درد و التهابات می‌شوند. روغن رزماری نیز که در رایحه درمانی استفاده می‌شود، بسیار انرژی‌زا است.

افرادی که به‌طور منظم از ماساژ رایحه‌درمانی استفاده می‌کنند، خواب باکیفیت‌تری دارند و دردهای عضلانی کمتری را تجربه می‌کنند. مطالعات زیادی نشان داده است که ماساژ رایحه‌درمانی ۱ ساعته با روغن سرو و روغن‌های دیگر و گریپ فروت به طور قابل‌توجهی به سوزاندن چربی شکم و دور کمر کمک می‌کند. به‌علاوه آروماتراپی می‌تواند در کاهش استرس و افسردگی تاثیرگذار باشد که به نوبه خود موجب کاهش تمایل به پرخوری خواهد شد.

 مزایای ماساژ برای افتادگی شکم 

استفاده از تکنیک‌های مختلف ماساژ برای افتادگی شکم مزایای بسیاری از جمله تقویت عضلات شکم و بهبود گردش خون دارد. چنانچه به‌طور منظم از ماساژ لاغزی استفاده کنید، از فواید زیر بهره‌مند خواهید شد:

۱- کاهش چربی‌های اضافی شکم: ماساژ لاغری می‌تواند به کاهش چربی‌های اضافه کمک کند. از طریق تکنیک‌های ماساژ، فشار به نقاط مشخصی اعمال می‌شود که همین امر تحریک سلول‌های چربی و تسریع فرآیند کالری سوزی را به دنبال دارد.

۲- تقویت عضلات شکم: ماساژ برای افتادگی شکم با تحریک عضلات و افزایش جریان خون باعث تقویت و ترمیم ماهیچه‌های شکم می‌شود.

۳- بهبود گردش خون: ماساژ جهت افزایش گردش خون در نواحی شکمو پهلو بسیار مفید است. این روش کمک می‌کند که اکسیژن بیشتر به سلول‌ها وارد شود.

۴- تحریک سیستم گوارشی: ماساژ شکمی می‌تواند باعث بهبود عملکرد سیستم گوارشی شود. تکنیک‌های مختلف ماساژ لاغزی می‌توانند به هضم بهتر غذا و جلوگیری از انواع مشکلات گوارشی کمک کنند.

 برای پیگیری درمان‌های پزشکی جهت رفع افتادگی شکم، از طریق شماره زیر با مطب دکتر کرامت الله ترابی، بهترین جراح زیبایی در تهران تماس بگیرید.

خلاصه مطالب

روش‌های مختلف ماساژ برای افتادگی شکم از جمله ماساژ چینی و سوئدی و ماساژ رایحه درمانی برای تقویت عضلات شکمی بسیار موثر هستند. اگر هریک از این تکنیک‌ها را در چند جلسه به‌طور منظم انجام دهید، اثر قابل توجه آن بر درمان شل‌شدگی شکم و روند لاغری مشاهده خواهید کرد.

در افرادی که پوست شکم خاصیت الاسیته خود را از دست داده و میزان افتادگی پوست بیش از حد است، می‌توانند روش‌های جراحی از جمله ابدومینوپلاستی را تجربه کنند. با توجه به حساس بودن این عمل، توصیه می‌کنیم جراحی شکم را تحت نظر دکتر کرامت الله ترابی، بهترین جراح پلاستیک و ترمیمی در تهران انجام دهید. برای دریافت مشاوره حضوری با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

مدت زمان تاثیر طب سوزنی بر اساس نوع روش درمان، تجهیزات کلینیک، مهارت پزشک متخصص و شدت بیماری تفاوت دارد و با توجه به شرایط هر فرد تعداد جلسات مشخصی تعیین می‌شود. برای انجام این روش درمانی تحت نظر پزشکان متخصص و اطلاع از  تعداد جلسات مورد نیاز طب سوزنی به کلینیک دینا، بهترین مرکز طب پزشکی در شرق تهران با مجرب‌ترین متخصصان توانبخشی و ارائه‌دهنده خدمات باکیفیت مراجعه کنید.

طب سوزنی از بهترین روش‌های درمانی برای تسکین التهابات و بسیاری از دردها است و پزشکان با استفاده از سوزن‌های مخصوص به نام نیدل برای درمان بیماران اقدام می‌کنند؛ اما برای مشاهده اثر این روش حداقل سه جلسه نیاز است. به‌طور کلی با توجه به شرایط جسمانی هر فرد بهتر است در این مورد با پزشکان متخصص مشورت نمایید.

مدت زمان تاثیر طب سوزنی چقدر است؟

مدت زمان تاثیر طب سوزنی با توجه به شرایط هر شخصی تفاوت دارد. اثرات این روش بر روی یک فرد در طول سه جلسه مشاهد شود، اما در شخص دیگر بر اساس شدت و نوع بیماری ممکن در ۸ جلسه اثرگذار باشد. از دیگر عوامل موثر در مدت زمان تاثیر طب سوزنی مهارت پزشک متخصص، نوع روش درمانی و تجهیزات کلینیک است که می‌تواند تاثیر زیادی در ماندگاری درمان داشته باشد.

طب سوزنی به تسکین دردهای حاد بسیار کمک می‌کند و نسبت به سرعت واکنش بدن به درمان سریع است. در بسیاری از موارد اثرات طب سوزنی تا چند سال ماندگار است. برای مشکلات مزمن ممکن است برای تسکین طولانی‌تر نیاز به تعداد جلسات بیشتری باشد. برای مشکلات مربوط به اختلالات عصبی یا ماهیچه‌ها نیز طب سوزنی باعث تغییر ساختار عصبی و بهبود تعادل ماهیچه‌ها خواهد شد و نتایج مطلوب پس از چند جلسه مشاهده می‌شود.

مدت زمان تاثیر طب سوزنی چقدر است؟ | کلینیک دینا

 فاکتورهای مهم در تعیین مدت زمان تاثیر طب سوزنی

عوامل متعددی در مدت زمان تاثیر طب سوزنی دخالت دارند. در برخی از افراد براساس نوع عارضه تنها ۳ یا ۴ جلسه کافی است، در حالی که برخی از بیماران ممکن است به جلسات بیشتری نیاز باشد. از این رو قبل از انجام این روش بهتر است به موارد زیر توجه داشته باشید:

نوع بیماری و روش درمان 

برخی از پزشکان ممکن است تکنیک‌های خاصی را در طی جلسات درمانی به کار ببرند. به همین دلیل نوع روش می‌تواند در تعداد جلسات تاثیر داشته باشد. از سوی دیگر طب سوزنی برای درمان انواع بیماری‌ها از جمله دیابت، فشار خون و مشکلات متابولیک تاثیر دارد. بر اساس نوع بیماری، اثرگذاری این روش در هر فرد متفاوت است.

تعداد جلسات طب سوزنی و روند پیشرفت بیماری

یکی از مواردی که در مدت زمان تاثیر و ماندگاری طب سوزنی نقش دارد، تعداد جلسات درمان است. طبیعتاً هر چقدر جلسات بیشتری تعیین شود، تاثیر طب سوزنی بیشتر خواهد بود. به‌علاوه در برخی از افراد ممکن است روند پیشرفت بیماری بیشتر باشد. به همین دلیل مدت زمان تاثیر طب سوزنی افراد ممکن است با توجه به پیشروی عارضه‌ کم یا زیاد باشد.

طول جلسه طب سوزنی

یکی دیگر از موارد دخیل در مدت زمان تاثیر طب سوزنی، طول هر جلسه است. یک جلسه معمولی درمان تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد، اما این موضوع تا حد زیادی به شرایط درمان بستگی دارد. برخی از بیماران ممکن است به زمان بیشتری یا کمتری از سایرین نیاز داشته باشند. علاوه‌بر این برخی شرایط نیاز به توجه ویژه به جزئیات دارد (مثل طب سوزنی بارداری) که با جلسات دیگر تفاوت دارد.

این که بین هر جلسه فاصله نیفتد، در میزان اثرگذاری طب سوزنی اهمیت دارد. همچنین اگر سیستم بدنی بیمار ضعیف باشد، قطعاً تعداد جلسات بیشتری نیاز است و ماندگاری مراحل درمان نیز بیشتر خواهد شد. تعداد جلسات طب سوزنی معمولاً ۷ تا ۱۰ جلسه است. مدت زمان هر جلسه ۲۰ تا ۶۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

سن و جنسیت فرد

این دو فاکتور می‌توانند در مدت زمان مشاهده نتایج طب سوزنی اثرگذار باشند. در مجموع افراد جوان‌تر و زنان واکنش سریع‌تری به طب سوزنی نشان می‌دهند. این مورد یک قاعده کلی است و استثنائاتی نیز برای آن وجود دارد.

خلاصه مطالب

مدت زمان تاثیر طب سوزنی بر اساس نوع و شدت درد و بیماری، نوع کلینیک و مهارت پزشک متخصص تفاوت دارد. هر چقدر تعداد جلسات بیشتر باشد، ماندگاری و تاثیر آن بیشتر خواهد بود. معمولاً در افرادی که دچار دردهای حاد هستند، طب سوزنی تنها در سه جلسه اثرگذار خواهد بود و روند بهبودی را مشاهده خواهید کرد، اما اگر دچار دردهای مزمن مانند آرتروز، گردن درد و دیسک کمر باشید، نیاز به انجام ۸ تا ۱۰ جلسه خواهید داشت.

از آنجا که طب سوزنی باید توسط پزشکان متخصص و در کلینیک‌های معتبر انجام شود، توصیه می‌کنیم برای انجام این روش به کلینیک دینا با برخوردی از کادر پزشکی متخصص و مجرب مراجعه کنید. پزشکان توانبخشی کلینیک دینا در کنار جلسات درمانی، مراقبت‌های لازم و برنامه شخصی را برای مشاهده نتایج مثبت از این روش در اختیار شما قرار می‌دهند. برای دریافت نوبت با شماره‌های درج شده در صفحه اصلی سامانه تماس بگیرید.

 



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

تشخیص سرطان بدخیم پروستات از طریق سونوگرافی و نمونه برداری امکان‌پذیر است. در این نوع سرطان، توده‌های بدخیم سایر بافت های بدن را نیز درگیر می‌کنند و سرعت پیشرفت بیماری نیز بیشتر است. چنانچه پزشک متخصص برای شما سونوگرافی پروستات را تجویز کرده است، می‌توانید آزمایش‌های مربوطه را در مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی انجام دهید.

بیشتر تومورهای غده پروستات خوش‌خیم و با جراحی قابل درمان هستند، اما گاهی سلول‌های سرطانی پروستات به علت تغییرات DNA ثبات طبیعی خود را از دست می‌دهند و تبدیل به سلول‌های بدخیم می‌شوند و همین امر شرایط فرد را سخت‌تر می‌کند. علائم سرطان بدخیم پروستات ضعف پاها، بی‌اختیاری ادرار و مدفوع و احساس خستگی زیاد است.

 

مهم‌ترین علائم سرطان بدخیم پروستات 

سرطان بدخیم پروستات در نتیجه تغییر ثبات DNA سلول‌های سرطانی و عوامل ژنتیک به‌وجود می‌آید. این نوع سرطان را می‌توان در مراحل اولیه و از طریق بیوپسی بررسی کرد. سرطان پروستات در مراحل اولیه هیچ نشانه خاصی ندارد، اما در صورت پیشروی علائم خاصی بروز می‌کند که باید آنها را جدی بگیرید.. برخی از علائم مهم سرطان بدخیم پروستات عبارتند از:

1- مشکلات ادرار مثل جریان آهسته یا ضعیف ادرار

2- تکرر ادرار به‌خصوص در شب

3- وجود خون در منی یا ادرار

4- مشکلات جدی در نعوظ

5- درد شدید قفسه سینه، درد ستون فقرات و دردهای لگنی که به دلیل تهاجم سرطان به استخوان‌های پیرامونی است.

6- بی‌حسی و ضعف پاها و از دست رفتن کنترل مثانه یا روده در اثر فشار بر نخاع و متاستاز سرطان

7- کم‌خونی و تنگی نفس

8- احساس خستگی مفرط

9- ضربان قلب بالا

10- سرگیجه یا رنگ‌پریدگی

مهم‌ترین علائم سرطان بدخیم پروستات | سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی

علت سرطان پروستات بدخیم

علت به‌وجود آمدن سرطان بدخیم پروستات به‌طور دقیق نامشخص است. اما سرطان زمانی شروع می‌شود که بعضی از سلول‌های پروستات از حالت طبیعی خارج می‌شوند. این اختلال بر اثر جهش در ‌DNA بعضی از سلول‌ها و رشد و تقسیم سریع‌تر آن‌ها آغاز می‌شود و با مرگ سلول‌های طبیعی و انتشار سلول‌های غیرطبیعی توده‌های سرطانی تشکیل می‌شود.

این سلول‌های تومورال غده پروستات می‌توانند تا جایی رشد کنند که به بافت‌های اطراف هجوم بیاورند. به‌علاوه بعضی از این سلول‌ها ممکن است جدا شوند و در نقاط دیگر بدن نیز گسترش یابند و منجر به متاستاز سرطان شوند.

ژنتیک نیز در سرطان پروستات بدخیم نیز نقش دارد. به‌طور مثال اگر پدر، برادر یا پسر به این بیماری مبتلا شده باشند، احتمال ابتلا شما به سرطان دو تا سه برابر بیشتر خواهد بود. از سوی دیگر ژن‌های سرطانی جهش یافته سرطان پستان (BRCA2 و BRCA1) و دیگر جهش‌های ژنتیک در شکل گیری سرطان پروستات نقش دارند.

برای انجام سونوگرافی رکتال جهت تشخیص قطعی سرطان پروستات به مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی مراجعه کنید. پزشکان متخصص با دستگاه‌های سه‌بعدی و دیجیتال نتایج دقیق را به شما ارائه می‌کنند. 

 عوامل خطر سرطان بدخیم پروستات

همه مردان در معرض خطر سرطان پروستات هستند، اما برخی از فاکتورها باعث افزایش خطر ابتلا به این بیماری می‌شوند. این عوامل هشدار دهنده عبارتند از:

1- سن بالای 50 سال

2- سوابق خانوادگی سرطان بدخیم پروستات

3- قومیت یا نژادهای خاص (به‌طور مثال مردان آفریقایی_آمریکایی بیشتر در معرض خطر ابتلا به این نوع سرطان هستند.)

4- اضافه وزن زیاد

5- تغییرات ژنتیکی

6- قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی

تشخیص سرطان بدخیم پروستات با سونوگرافی

تشخیص سرطان بدخیم پروستات از طریق انجام سونوگرافی و ارسال امواج صوتی با فرکانس بالا امکان‌پذیر است. این روش با ایجاد تصاویر با کیفیت از غده پروستات کمک می‌کند تا پزشک تشخیص دهد آیا افزایش اندازه پروستات طبیعی است یا این علائم به دلیل افزایش سن ایجاد شده است.

روش سونوگرافی در مراحل اولیه برای تعیین بزرگ شدن پروستات و شکل نامتقارن و غیرطبیعی آن کاربرد دارد. اگر پروستات بزرگ شده باشد و هیچ نشانه دیگری از توده‌های سرطان وجود نداشته باشد، ممکن است فرد دچار هیپرپلازی خوش‌خیم پروستات شده باشد. در این صورت افزایش سایز به تنهایی فقط به علت بالا رفتن سن است.

 نحوه سونوگرافی رکتال در تشخیص سرطان پروستات

از سونوگرافی رکتال در حین نمونه برداری از پروستات و در کنار آزمایش خون PSA استفاده می‌شود. برای ایجاد تصاویر بهتر از پروستات پزشک متخصص یک پروب نازک را به راست روده وارد می‌کند. این دستگاه امواج صوتی با فرکانس بالا را منتشر می‌کند و بازگشت آنها را به خوبی تشخیص می‌دهد.

امواج صوتی پس از انعکاس از ساختارهای داخلی بدن قابل اندازه‌گیری هستند و زمانی که این امواج خارج می‌شوند، اندکی تغییر پیدا می‌کند و دستگاه سونوگرافی تغییرات بسیار کوچک را ثبت می‌کند.

در واقع تغییرات کوچک توسط دستگاه در حالت رفت و برگشت تفسیر می‌شوند و ساختارهای امواج صوتی و انعکاس آن می‌تواند نتایج مربوط به سرطانی بودن یا نبودن غده پروستات را در اختیار پزشک قرار دهد. از طریق سونوگرافی می‌توان تفاوت تصاویر را بررسی کرد و نمای دقیقی از ناحیه نزدیک پروب سونوگرافی در غده به دست آورد.

خلاصه مطالب

سرطان بدخیم پروستات در نتیجه عوامل ژنتیکی و تغییرات DNA سلول‌های سرطانی به وجود می‌آید. علائم این نوع سرطان شامل بی‌اختیاری ادرار و مدفوع، احساس خستگی زیاد، ضعف در پاها، کم‌خونی و تنگی نفس است. در این شرایط بیمار برای جلوگیری از پیشرفت سلول‌های سرطانی، راهکارهای درمانی مورد نظر را پیگیری کند.

با توجه به اینکه سرطان پروستات از طریق سونوگرافی قابل تشخیص است، برای انجام این تست با پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و توسط پزشکان متخصص می‌توانید به مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی، بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی در تهران مراجعه نمایید. پزشکان پس از ارائه نتایج، تفسیر دقیق را در اختیار شما قرار می‌دهند و راهکارهای درمانی مناسب را جهت کند کردن روند پیشروی سرطان در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

اصلاح پای پرانتزی با کش

اصلاح پای پرانتزی با کش یک راه درمان قطعی برای ژنوواروم نیست و کمتر باعث تغییر شکل استخوان‌ها به خصوص در بزرگسالان می‌شود. منشا این بیماری عمدتا مادرزادی است و پس از تولد تا حدود سه سالگی توسط دکتر حمیدرضا ابوعلی در مرکز ارتوپدی کودکان قابل تشخیص و درمان است.

واضح است که انواع ورزش‌ها و انجام حرکات کششی پاها اگر به‌طور مداوم انجام شوند، تاثیرات مثبتی روی اصلاح فرم پای پرانتزی دارند. همچنین، ورزش برای حفظ سلامتی بدن و کاهش وزن مفید است که این به خودی خود سبب جلوگیری از ابتلا یا بهبود زانوی پرانتزی می‌شود.

قبل از انتخاب نوع ورزش مورد نظر بهتر است با دکتر ارتوپد مشورت کنید و ناخواسته فشار زیادی روی زانو وارد نکنید. به عنوان مثال، دویدن یا ورزش‌هایی مانند ایروبیک که تحرک زیادی دارند به هیچ عنوان برای افرادی که زانوی پرانتزی دارند، توصیه نمی‌شود. آرتروز، درد شدید و ساییدگی کشکک زانو از جمله مشکلاتی است که با فشار زیاد روی زانوی پرانتزی ایجاد می‌شوند.

اصلاح پای پرانتزی با کش از جمله ورزش‌هایی است باید در برنامه تمرینی اختصاصی افراد مبتلا به ژنوواروم وجود داشته باشد.

اصلاح پای پرانتزی با ورزش ممکن است؟

ژنوواروم یکی از عیوب ساختاری پا است که بر زیبایی اندام تاثیر زیادی می‌گذارد. این بیماری در زمان کودکی توسط دکتر متخصص تشخیص داده می‌شود و در مرکز ارتوپدی کودکان به‌راحتی قابل درمان است.

ولی گاهی اوقات منشا این بیماری مادرزادی نیست و در بزرگسالان به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. آرتروز زانو و اضافه وزن از جمله شایع‌ترین دلایل ایجاد پای پرانتزی در بزرگسالان است.

انجام انواع ورزش‌هایی که توسط دکتر ارتوپد تجویز می‌شود، به تدریج موجب تقویت عضلات ران و لگن و حتی کاهش وزن شده و بهبود زانوی پرانتزی را به همراه دارد.

روش قطعی درمان زانوی پرانتزی جراحی است ولی گاهی دکتر حمیدرضا ابوعلی برای پیشگیری از وخامت بیماری یا درمان تدریجی آن، انجام حرکات اصلاحی ورزشی را به شما پیشنهاد می‌دهند. انجام حرکات اصلاحی برای چرخش استخوان‌های ساق پا مانند کار با کش پیلاتس به بهبود تدریجی شکل پاهای پرانتزی منجر می‌شود.

اصلاح پای پرانتزی با کش

تمرین با کش نوعی ورزش قدرتی است که با هدف تقویت عضلات خاصی از بدن انجام می‌شود.

تمرینات پا می‌تواند به جلوگیری از درد پا کمک کند و در عین حال پاها را تقویت کرده و انعطاف پذیری را بهبود بخشد. اکثر تمرینات اصلاحی پا ساده هستند و نیازی به تجهیزات خاصی ندارند. شما برای درمان و بهبود پای پرانتزی خود فقط به یک کش پیلاتس نیاز دارید.

تمرینات زیر می‌تواند انعطاف‌پذیری و تحرک پا را بهبود بخشد:

  • تمرین به پهلو خوابیده
  • ابتدا کش را دور ران یا زانوی خود قرار دهید
  • به پهلو دراز بکشید و پای پایینی را خم کنید
  • پای بالایی را با ثابت نگه داشتن لگن و تنه خود به آرامی بالا بیاورید
  • 3 ست با 15 بار تکرار
  • تمرین راه رفتن با کش
  • اول کش را دور ران خود قرار دهید.
  • پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید.
  • زانوهای خود را خم کنید به صورت اسکات بنشینید و پشت خود را صاف نگه دارید.
  • پای چپ را به سمت کنار بدن حرکت دهید و به کش فشار وارد کنید.
  • اکنون نوبت پای راست است، حرکت قبل را با پای راست انجام دهید.
  • در حین انجام این حرکت، حواستان باشد که پاها هنوز به اندازه عرض شانه باز باشند.
  • این کار را زمان خسته شدن عضلات پا انجام دهید.
  • کشش زانو روی صندلی
  • کش را دور مچ پای خود قرار دهید.
  • روی یک صندلی بنشینید.
  • یک پا را روی زمین قرار دهید.
  • پای دیگر را به مدت 3 ثانیه بالا نگه دارید.
  • 3 ست با 18 بار تکرار
  • حرکت به شکم خوابیده
  • کش پیلاتس را دور یکی از پاهای خود قرار دهید و به شکم دراز بکشید.
  • مطابق عکس یک پای خود را روی زمین قرار دهید و با پای دیگر کش را بکشید.
  • زانوی خود را در هر ست 3 ثانیه خم نگه دارید و به کش فشار وارد کنید.
  • 3 ست با 12 بار تکرار

حرکات اصلاح پای پرانتزی با کش باید تحت نظر مربی ورزشی یا با تایید دکتر ارتوپد انجام شوند تا نتیجه مطلوب را در پی داشته باشند.

سایر حرکات ورزشی برای اصلاح پای پرانتزی

  • بدنسازی
  • یوگا
  • پیلاتس
  • ماساژ درمانی

درمان و اصلاح پای پرانتزی بدون جراحی

بهتر است قبل از هرگونه اقدام، علت ایجاد زانوی پرانتزی را بررسی کنید و سپس به دنبال راه درمان این عارضه باشید. پس از مراجعه به دکتر حمیدرضا ابوعلی ارتوپدی کودکان و تشخیص بیماری، روش‌های مختلفی برای درمان پای پرانتزی به شما معرفی خواهد شد:

  • کاهش وزن
  • داشتن رژیم غذایی سالم و سرشار از ویتامین‌های دی، سی و کلسیم
  • استفاده از کفش‌های طبی
  • درست راه رفتن و درست نشستن
  • انجام ورزش و حرکات اطلاحی
  • درمان بیماری‌هایی که زمینه ایجاد پای پرانتزی شده‌اند

خلاصه مطلب

ورزش کردن برای سلامت جسم و روح شما مفید است و حتی با داشتن زانوی پرانتزی باز هم می‌توانید از ورزش لذت ببرید. طبق توصیه دکتر حمیدرضا ابوعلی، اصلاح پای پرانتزی با کش و کشش عضلات ران و لگن منجر به بهبود تدریجی فرم پاهای شما خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

انجام ورزش برای افتادگی زیر شکم تاثیر زیادی بر تقویت عضلات این ناحیه و انعطاف‌پذیری پوست دارد. در ادامه این مقاله از سایت دکتر کرامت الله ترابی باید اشاره کنیم که چربی‌های اضافه و شل‌شدگی پوست شکم یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که اثر بسیار منفی بر ظاهر و اعتماد به نفس افراد دارد.

عوامل زیادی مانند افزایش سن بارداری و زایمان و رژیم غذایی نامناسب می‌تواند باعث افتادگی شکم شود و پوست به تدریج کلاژن و الاسیته خود را از دست دهد. از این رو انجام برخی از ورزش‌های تقویتی مانند پلانک پهلو و کرانچ و همچنین ورزش‌های هوازی مثل شنا و طناب زدن می‌تواند در جمع کردن پوست شکم موثر باشد و به بهبود استایل و ظاهر افراد کمک کند.

بهترین ورزش برای افتادگی زیر شکم

بهترین ورزش برای افتادگی زیر شکم ترکیبی از تمرینات تقویتی و هوازی است. انجام این نوع ورزش‌ها باعث کاهش چربی‌های اضافه و تقویت عضلات شکمی می‌شود و به مرور زمان تاثیر آن را مشاهده خواهید کرد.

سخت‌ترین چربی‌ها معمولاً زیر شکم جمع می‌شوند و یکی از عوامل ایجاد آن سبک زندگی نامناسب و بی‌ تحرکی است و همین امر باعث از بین رفتن استایل مناسب بدن  خواهد شد؛ اما با انجام حرکات ورزشی زیر می‌توانید تا حد زیادی به رفع و درمان افتادگی شکم کمک کنید:

بهترین ورزش برای افتادگی زیر شکم | دکتر کرامت الله ترابی
حرکت کرانچ و انواع آن

کرانچ از جمله ورزش‌های تقویتی مناسب برای رفع شل‌شدگی شکم است. انواع حرکات کرانچ که به تقویت عضلات شکمی کمک می‌کنند، عبارتند از:

کرانچ مستقیم: از متداول‌ترین تمرینات برای تقویت عضلات زیر شکم است. برای انجام این حرکت به پشت دراز بکشید، زانوهای خود را خم کنید و پاها را به سمت روی زمین بگذارید. در ادامه دست‌ها را پشت سر قرار دهید و به آرامی بالاتنه را به سمت بازوها بالا ببرید. این حرکت با کنترل انجام دهید تا دچار آسیب نشوید.

کرانچ معکوس: این حرکت ورزشی تمرینی برای تمرکز عضلات پایین شکم است. در این تمرین به پشت دراز می‌کشید و خود را به سمت بالا می‌برید. سپس زانوها را خم کنید و به آرامی باسن را از زمین بلند می‌کنید. سپس پاها را به سمت سینه بکشید و بعد از انجام حرکت، پاها را به موقعیت اولیه بازگردانید.

کرانچ با توپ: حرکت کرانچ با توپ عضلات زیر شکم را درگیر می‌کند. برای انجام این تمرین باید روی یک توپ بنشینید و پاها را محکم روی زمین قرار دهید. در ادامه به آرامی به سمت عقب متمایل شوید تا عضلات شکم کشیده شود. انجام حرکت پلانک و انواع آن یکی از تمرینات تقویتی است که برای درگیر کردن عضلات زیر شکم بسیار کاربرد دارد.

پلانک و انواع آن

سه نوع حرکت پلانک وجود دارد که عبارتند از:

پلانک ساده: بهترین ورزش برای افتادگی زیر شکم و از جمله تمرینات تقویت عضلات مرکزی بدن است. برای انجام این حرکت به شکل درازکش روی زمین قرار بگیرید. آرنج‌ها را خم کنید و زیر شانه‌ها قرار دهید. سپس بدن را به‌طور مستقیم بالا نگه دارید و روی آرنج و انگشتان پا تکیه کنید. برای اثرگذاری بیشتر باید این حالت را برای مدت زمان معین نگه دارید.

پلانک از پهلو: این حرکت باعث تقویت عضلات جانبی شکم می‌شود. برای انجام این حرکت باید به پهلو روی زمین دراز بکشید و با تکیه بر آرنج خود بدن را بلند کنید. در این حرکت بدن باید در یک خط مستقیم باشد و شما باید خود را در این وضعیت نگه دارید و سپس حرکت را بر روی پهلوی دیگر اجرا کنید. در صورت عدم تاثیر ورزش‌های هوازی و تقویتی در درمان افتادگی زیر شکم، می‌توانید برای انجام جراحی‌های زیبایی تحت نظر پزشکان متخصص اقدام کنید.

انجام ورزش‌های هوازی و درمان افتادگی شکم

بهترین ورزش برای افتادگی زیر شکم مجموعه ورزش‌های هوازی از جمله دوچرخه سواری، شنا و دویدن هستند. این ورزش‌ها با بهبود انعطاف‌پذیری و کاهش وزن به رفع شل‎شدگی شکم بسیار کمک می‌کند.

دوچرخه سواری: این ورزش نه تنها باعث کاهش وزن بلکه باعث تقویت عضلات شکم و پاها می‌شود. شما می‌توانید این ورزش را در فضای باز با استفاده از دوچرخه ثابت در منزل انجام دهید.

شنا کردن: شنا یک ورزش برای درگیری تمام عضلات بدن و از جمله عضلات شکم است. این ورزش به کاهش وزن و بهبود انعطاف‌پذیری بدن کمک خواهد کرد.

دویدن: از جمله بهترین ورزش‌های هوازی عالی برای تقویت عضلات شکمی، دویدن است. شما می‌توانید دومیدانی را با سرعت‌های مختلف انجام دهید تا تأثیر آن را بر آب شدن چربی‌ها مشاهده کنید.

طناب زنی: طناب زدن ورزش ساده و بسیار موثر برای سوزاندن کالری و تقویت عضلات شکم است. این ورزش را باید به‌طور منظم و در شدت‌های مختلف انجام دهید.

 خلاصه مطالب

انجام ورزش برای افتادگی زیر شکم می‌تواند به تقویت عضلات شکمی و کشیده شدن پوست کمک کند. بسیاری از افراد به دلیل نداشتن رژیم غذایی مناسب، عدم تحرک و مسائل ژنتیکی درگیر چاقی موضعی و شل‌شدگی شکم هستند. ورزش‌های هوازی و ورزش‌های تقویتی می‌توانند در کاهش میزان افتادگی این ناحیه از بدن تاثیر داشته باشد، اما اگر این روش‌ها کمک‌کننده نباشد، می‌توانید روش‌های پزشکی را امتحان کنید.

دکتر کرامت الله ترابی، بهترین جراح پلاستیک و ترمیمی در تهران، عمل جراحی شکم را جهت تخلیه چربی‌ها و برداشتن پوست‌های اضافه شکم و پهلو انجام می‌دهند. دکتر ترابی با معاینه و ارزیابی وضعیت جسمانی شما، بهترین روش را انتخاب خواهند کرد. از آنجا که این روش عارضه‌های خاص خود را دارد، می‌توانید برای دریافت مشاوره با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.

 
 


:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

درمان قطعی درد زانو با پی آر پی زانو امکان‌پذیر است. این روش یکی از موثرترین متدهای درمانی است که در کلینیک دکتر ناصح یوسفی انجام می‌شود و با اثرگذاری بالا در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از بیماران و پزشکان قرار گرفته است. اگر روش‌های درمانی مانند فیزیوتراپی به کاهش زانو درد شدید و عملکرد مناسب مفصل زانو کمک نکند، تزریق PRP یکی از بهترین گزینه‌ها برای تعویق جراحی است.

البته تزریق پی آر پی در زانو باید توسط پزشکان مجرب انجام شود تا خطرات و عوارض جانبی مانند عفونت در بیماران کاهش یابد. برای تزریق پی آر پی زانو می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی در غرب تهران مراجعه کنید و مراحل تزریق را تحت نظر کادر مجرب این کلینیک انجام دهید. پزشکان متخصص این کلینیک تنها در چند جلسه به شما در بهبود مشکلات زانو از جمله آرتروز و ساییدگی، کشیدگی رباط و تاندون‌های زانو کمک می‌کنند.

درمان درد زانو با تزریق پی آر پی

بسیاری از افراد این سؤال را دارند که آیا درمان قطعی درد زانو با پی آر پی زانو امکان‌پذیر است؟ باید اشاره کنیم افرادی که دارای مشکل بافت آسیب دیده زانو و مشکل مفاصل و عضلات زانو هستند، می‌توانند برای تزریق پی آر پی جهت درمان و کاهش التهابات بهره ببرند.

اما اگر افراد بیماران دچار آرتروز یا سائیدگی زانو باشند، این روش تنها می‌تواند به تسکین درد کمک کند و از این طریق تخریب بیشتر بافت‌ها و مفاصل زانو جلوگیری شود.

PRP حاوی مقدار زیادی پلاکت است که از خون بیمار دریافت می‌شود و با وجود فاکتورهای رشد در بازسازی بافت‌های آسیب دیده، بهبود عملکرد مفاصل و کاهش زانو درد شدید بسیار اثرگذار است. این روش درمانی بسیار ایمن می‌تواند به شما در بازگشت به فعالیت‌های روزمره کمک کند.

پی آر پی زانو چه کاربردهایی دارد؟

تزریق پی‌ آر پی زانو نسبت به روش‌های دیگر از جمله تزریق استروئیدها بسیار مؤثر است و عمل جراحی یا تعویض مفصل زانو را به تأخیر می‌اندازد. به این ترتیب این روش برای بیمارانی که دچار آرتروز یا التهاب مفاصل زانو هستند، بسیار مفید است. بیمارانی که دچار کشیدگی و آسیب تاندون شده‌اند نیز می‌توانند با تزریق پی آر پی علائم بهبودی را مشاهده کنند. در مجموع پی آر پی زانو در موارد زیر کاربرد دارد:

1- پیچ خوردگی و کشیدگی

2- درد مزمن در مفاصل

3- درمان انواع بیماری‌های اسکلتی عضلانی

4- فشار و پارگی روتاتورکاف

5- درمان آرتروز و ساییدگی مفاصل زانو

6- صدمات رباط صلیبی قدامی

7- تاندونیت و پیچ خوردگی رباط

8- درد مزمن و شدید زانو

9- کشیدگی‌های عضلانی در ناحیه زانو

تزریق پی‌ آر‌ پی زانو چه مزایایی دارد؟

پی آر پی ماده حاوی پلاکت است که از خون بیمار دریافت می‌شود. به همین دلیل به عنوان یک روش ایمن شناخته می‌شود. افرادی که برای درمان قطعی درد زانو با پی آر پی زانو اقدام می‌کنند، نسبت به سایر افرادی که از روش‌های مانند تزریق استروئیدها یا جراحی بهره می‌برند، زودتر علائم بهبودی را مشاهده خواهند کرد. از جمله مزایای درمان قطعی درد زانو با پی آر پی زانو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایمنی بالا و کمخطر بودن: پلاسمای غنی از پلاکت از خون بیمار دریافت می‌شود و بسیار طبیعی است. تزریق این ماده کمترین عارضه و خطر را به همراه دارد.

کاهش علائم آرتروز زانو: تزریق پی آر پی نشانه‌ها و علائم سایدگی زانو را کاهش می‌دهد. در پلاکت‌های غنی از پلاسما فاکتورهایی به نام هپاتوسیت و فیبروبلاست سینوویال وجود دارد. پی آر پی به بازیابی میزان غلظت هیالورونیک اسید در زانوها کمک می‌کند. به این ترتیب آسیب‌های مفصلی از بین می‌رود و از پیشرفت ساییدگی زانو جلوگیری می‌کند.

کاهش تورم و التهابات: تزریق پی آر پی، یک فرایند سریع ترمیمی است که باعث مدیریت درد و کاهش ورم و التهاب می‌شود. افرادی که با مشکل کشیدگی رباط و تاندون زانو مواجه هستند، پس از چند جلسه تزریق، شاهد کاهش تورم و التهابات خواهند بود.

کاهش مصرف دارو: تزریق پی آر پی برای کنترل درد ناشی از آرتریت زانو بسیار مفید است و وابستگی افراد به داروهای قوی و مسکن را کاهش می‌دهد.

تاثیر تزریق پی آر پی در درمان قطعی درد زانو

تزریق پی آر پی طی جلسات متعدد می‌تواند علائم مربوط به مشکلات زانو از جمله ساییدگی را کاهش دهد و در ترمیم تاندون‌ها همچنین درمان پیچ‌ خوردگی و کشیدگی و فشار و پارگی روتاتور کاف تأثیر داشته باشد. اما اگر می‌خواهید اثربخشی این روش درمانی بیشتر شود، حتماً باید تحت نظر پزشک متخصص و مجرب طی چند جلسه مراحل درمان را انجام دهید.

برای افزایش ماندگاری تزریق هرچه جلسات انجام پی ‌آر ‌پی بیشتر باشد، روند پیشرفت مشکلات زانو کندتر می‌شود و به طرز چشمگیری میزان کاهش التهابات و تورم را مشاهده خواهید کرد.

پی آر پی درمانی تحریک بدن برای تشکیل غضروف‌های جدید، افزایش تولید مایع روان‌کننده مفاصل و کاهش اصطکاک دردناک مفصل‌های زانو تأثیر دارد. علاوه بر این prp حاوی پروتئین‌هایی است که گیرنده‌های درد را در بیمار تغییر می‌دهد و پس از اتمام جلسات درمان دردی را احساس نمی‌کند.

همچنین در بیمارانی که مبتلا به آرتروز زانو هستند، تزریق پی‌آر‌پی نتایج قابل توجهی دارد و می‌تواند در کنترل علائم بسیار تاثیرگذار باشد. از این رو برای افزایش تأثیر اثربخشی این روش پزشکان توصیه می‌کنند حداقل ۶ تا ۱۲ جلسه مراحل تزریق را انجام دهند.

تزریق prp زانو برای چه افرادی مناسب است؟

درمان قطعی درد زانو با پی آر پی زانو برای همه افراد امکان‌پذیر نیست و تنها گروه خاصی می‌توانند برای انجام این روش درمانی اقدام کنند. پی آر پی معمولاً به افرادی توصیه می‌شود که درد آرتروز فعالیت‌های روزمره آنها را مختل کرده و درمان‌های محافظه‌کارانه‌تر مانند فیزیوتراپی، تخلیه مایع زانو و تزریق استروئیدها به درمان آنها کمک نکرده است.

همچنین تزریق پی آر پی به بیمارانی توصیه می‌شود که به داروهای ضد التهابی مانند ایبوبروفن حساسیت دارند یا دارودرمانی به حد کافی در درمان زانو درد شدید تأثیر نداشته است. توجه داشته باشید زمانی که شدت ساییدگی زانو زیاد باشد، تزریق پی آر پی توصیه نمی‌شود و باید روش‌های دیگر را امتحان کنید.

نحوه عمل پی آر پی برای درمان قطعی زانو درد

زمانی که پزشک تشخیص دهد شما گزینه مناسبی برای تزریق پی آر پی هستید، فرایند درمان با تهیه نمونه خون از شما شروع می‌کند. برای انجام این کار پزشک از یک سوزن استفاده می‌کند و مقداری خون را از بازو تهیه خواهد کرد. در ادامه نمونه تهیه شده در دستگاه سانتریفیوژ که باعث غلظت خون می‌شود، قرار می‌گیرد و تحت تأثیر چرخش و سرعت بسیار بالا مشتقات خونی از یکدیگر جدا خواهند شد. سپس پزشک اجزای سلول‌های بنیادی به نام پلاکت را از یکدیگر جدا می‌کند.

پلاکت‌ها اجزای سلولی هستند که درون آنها مقدار زیادی فاکتورهای رشد وجود دارد و زمانی که ناحیه زانو دچار هر نوع آسیب‌دیدگی شود، بدن به‌طور طبیعی خون را به آن ناحیه می‌رساند و به‌ همین دلیل کبودی و تورم زیادی بروز پیدا می‌کند. پلاکت‌های موجود باعث انعقاد خون خواهند شد و از خونریزی جلوگیری می‌کنند. پزشک با ترکیب پلاکت‌ها با مقدار کمی از پلاسما، غلظت آن را افزایش می‌دهد و محلولی که ۱۰ برابر بیشتر از حالت عادی دارای پلاکت است وارد بدن شما می‌شود.

مدت اثرگذاری تزریق prp در درمان زانو درد شدید

سرم پلاسمای حاوی پلاکت از نمونه خون شما تهیه می‌شود. بنابراین کمتر دچار عارضه‌ها و واکنش‌های منفی خواهید شد و بدن شما سرم دریافت شده را پس نمی‌زند. پس از تزریق نیز دوران بهبودی به سرعت طی می‌شود و درد شما فقط چند روز طول می‌کشد.

در صورتی که درمان مشکلات مفصلی و آرتروز تزریق پلاسما را انجام داده‌اید ۳ تا ۷ روز علائم درد و ورم را مشاهده خواهید کرد. و چنانچه قصد درمان درد تاندون را داشته‌اید، نتایج حاصل از درمان معمولاً طی ۳ تا ۴ ماه به دست می‌آید. برای درمان رباط صلیبی و روتاتورکاف نیز تزریق پی آر پی باید تا چند جلسه ادامه داشته باشد و حدود ۱ تا ۲ هفته طول می‌کشد تا التهاب و درد برطرف شود.

شانس درمان قطعی درد زانو با پی ‌آر ‌پی زانو

بسیاری از افراد در ارتباط با شانس موفقیت درمان قطعی درد زانو با پی آر پی زانو سؤال دارند. شانس موفقیت تزریق پلاسما به علت استفاده از آن بستگی دارد. به‌طور کلی تحقیقاتی که در ارتباط با تزریق پلاسمای غنی از پلاکت انجام شده، نشان می‌دهد ۸۰ درصد از بیمارانی که علائم ساییدگی خفیف تا متوسط را داشته‌اند، طی مدت ۱ تا ۲ سال نتایج بسیار خوبی را مشاهده کرده‌اند.

در مواردی که افراد مشکلات مربوط به آرتروز متوسط و زانو درد شدید داشته‌اند، نتایج در بازه زمانه کوتاه‌تری به دست آمده است. همچنین در حدود ۸۰ بیمارانی که پارگی نسبی رباط و تاندون را تجربه کرده‌اند، نتایج تزریق prp ماندگارتر بوده است.

با این حال ممکن است هر فردی به چند مرتبه تزریق نیاز داشته باشد. افرادی که از پارگی شدید رباط صلیبی روتاتور کاف رنج می‌برند یا دارای مشکلات ساختاری زانو هستند، احتمال پاسخ بودن این روش برای آنها بسیار کمتر است.

اقدامات پس از درمان درد زانو با پی آر پی زانو

برای اینکه تأثیر و ماندگاری تزریق پی آر پی را در کوتاه‌ترین زمان مشاهده کنید، بهتر است چند روز آرام حرکت کنید. به‌علاوه از وارد کردن فشار به مفصل آسیب‌دیده خودداری نمایید. پزشک متخصص ممکن است موارد زیر را به شما پیشنهاد کند:

1- به هیچ عنوان از داروهای ضد التهابی استفاده نکنید، چون ممکن است یک داروی ضد درد دیگر توسط پزشک به شما تجویز شود.

2- جهت محافظت و بی‌حرکت کردن مفصل دچار آسیب از زانوبند استفاده کنید.

3- علاوه‌بر این ممکن است در زانویی که دچار آرتروز است ، پس از اتمام جلسات تزریق پی آر پی پزشک توصیه کند از عصا استفاده کنید.

4- برای کاهش میزان درد و تورم پس از تزریق چند بار در روز ۱۰ تا ۲۰ دقیقه از کمپرس سرما استفاده کنید.

5- اگر از نظر فیزیکی شغل شما سختی خاصی ندارد، می‌توانید روز بعد سر کار برگردید. همچنین زمانی که تورم و درد کاهش یافت، چند روز پس از اتمام جلسات می‌توانید پیاده‌روی داشته باشید و فعالیت‌های عادی خود را ادامه دهید.

6- پس از تزریق پی آر پی در زانو، از نوشیدنی‌های مثل الکل و سیگار به هیچ عنوان استفاده نکنید. همچنین در ارتباط با رژیم غذایی که باید تا یک هفته رعایت کنید با پزشک مشورت نمایید.

درمان درد زانو در کلینیک پی آر پی دکتر ناصح یوسفی

برای درمان قطعی درد زانو با پی آر پی زانو حتماً باید به کلینیک‌های معتبر با کادر پزشکی مجرب مراجعه کنید. تزریق پی آر پی فرایند حساسی است که اگر توسط پزشک متخصص انجام نشود، احتمال حساسیت و عفونت در محل تزریق افزایش می‌یابد. گرچه عوارض تزریق پی آر پی در زانو بسیار اندک است، اما به مراکز طب پزشکی مراجعه کنید که دارای تیم متخصص باشند.

کلینیک پی آر پی دکتر ناصح یوسفی از جمله مراکز معتبر تزریق پی آر پی در غرب تهران است. پزشکان این مرکز طب پزشکی از طریق دستگاه‌های مدرن و پیشرفته مراحل درمان را انجام می‌دهند. با توجه به نوع آسیب دیدگی و میزان زانو درد، تعداد دفعات مورد نیاز تزریق و هزینه آن در هر بیمار متفاوت است.

از مزایای مهم درمان زانو درد شدید از طریق تزریق PRP در کلینیک دکتر ناصح یوسفی این است که پزشکان متخصص مراقبت‌های ویژه درمانی را پس از هر جلسه به بیماران ارائه می‌کنند. در نتیجه افراد در فاصله کمی از شروع مراحل درمان علائم بهبودی را مشاهده خواهند کرد. جهت دریافت نوبت و اخذ مشاورهای لازم در زمینه تزریق پی آر پی در زانو در این مرکز درمانی، با شماره‌های زیر در تماس باشید.

خلاصه مطالب

درمان قطعی درد زانو باپی آر پی زانوامکان‌پذیر است. PRP حاوی پلاکت‌های خون بیمار است است. این روش به عنوان یکی از بهترین متدهای درمانی در کنار روش‌هایی مانند فیزیوتراپی کاربرد دارد. از طریق این متد، عمل جراحی و حتی تعویض مفصل زانو را می‌توان به تأخیر انداخت. پی آر پی درمانی باعث کاهش علائم ساییدگی و آرتروز و میزان تورم در ناحیه زانو می‌شود.

برای انجام مراحل تزریق ایمن پی آر پی می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی مراجعه کنید. کادر پزشکی باسابقه و مجرب این کلینیک با انجام مراحل درمان و ارائه مراقبت‌های ویژه، به بازسازی بافت‌های آسیب دیده زانو و عملکرد بهتر آن کمک خواهند کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های موجود در صفحه اصلی تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

در طب سوزنی، پزشک سوزن‌های بسیار نازکی را از راه پوست، وارد برخی نقاط خاص و استراتژیک بدن می‌کند. این روش، یکی از کلیدی‌ترین اجزاء طب سنتی چینی است. پرکاربردترین استفاده طب سوزنی، در کنترل درد است. امروزه استفاده از طب سوزنی برای درمان علائم و مشکلات دیگری مانند: مدیریت استرس هم رواج زیادی پیدا کرده است.

در طب سنتی چینی، این روش تکنیکی است برای متعادل کردن جریان انرژی یا نیروی زندگی، که به نام چی شناخته می‌شود. اعتقاد بر این است، که چی از طریق مسیرهای خاصی در بدن جریان می‌‌یابد. طب سوزنی بر این اساس استوار است، که می‌توان با قرار دادن سوزن‌ها‌ در نقاط خاصی از بدن، که در مسیر جریان چی قرار دارد، جریان انرژی را دوباره متعادل کرد.

در طب مدرن اعتقاد بر این است، که فرو کردن سوزن‌ها به قسمت‌های مشخصی از بدن، می‌تواند باعث تحریک اعصاب، ماهیچه‌ها و بافت همبند شده، و تولید برخی از موادی که به عنوان مسکن‌های طبیعی در بدن عمل می‌کنند را تقویت می‌کند.

تصویر طب سوزنی - دینا کلینیک

طب سوزنی چیست؟

این روش ریشه در طب سنتی چینی دارد. اساس طب سوزنی، وارد کردن سوزن‌های بسیار نازک به پوست، به منظور تحریک نقاط خاصی از بدن است.

این روش می‌تواند به بهبود درد و علائم ناشی از برخی بیماری‌ها و مشکلات کمک کند. تحقیقات انجام شده در سال‌های اخیر، تاثیر طب سوزنی در بهبودی و درمان برخی از بیماری‌ها را اثبات کرده است.

طب سوزنی می‌تواند به درمان چه بیماری‌هایی کمک کند؟

این روش، می‌تواند به درمان بیماری‌ها و مشکلات زیادی کمک کند. بیشترین کاربرد طب سوزنی، برای تسکین دردهای مزمن (طولانی مدت) ناشی از بیماری‌هایی مانند آرتریت و التهاب مفاصل است. از دیگر کاربردهای طب سوزنی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک به کاهش درد و التهاب مفاصل در آرتروز
  • درمان کمردرد، گردن درد و انواع دردهای عضلانی.
  • موثر در درمان انواع سردردهای مزمن، مانند سردردهای میگرنی.
  • کمک به درمان زانودرد
  • موثر در کاهش دردهای دوران قاعدگی
  • درمان کمکی برای بهبودی سریع‌تر از آسیب‌های ورزشی
  • کاهش عوارض جانبی ناشی از ابتلا به سرطان و درمان‌های آن
  • درمان درد صورت و سایر ناراحتی‌های عصبی.
  • کمک به تنظیم عملکرد سیستم ایمنی و درمان انواع بیماری‌های خود ایمنی.
  • موثر در درمان ناباروری.
  • درمان کمکی در سندرم روده تحریک‌پذیر.
  • کاهش علائم ناشی از ورود به دوران یائسگی، مانند گرگرفتگی.
  • تهوع و استفراغ پس از عمل
  • دندان درد
  • فیبرومیالژیا
  • اختلالات تنفسی، مانند رینیت آلرژیک
  • بیماری آرنج تنیس‌بازان

توجه باشید، که اثبات تاثیر این روش در درمان برخی بیماری‌ها و مشکلات، نیاز به تحقیقات و مطالعات بیشتری دارد.

خطرات طب سوزنی چیست؟

به‌طور کلی، این روش روشی ایمن و کم‌ خطر است. انجام طب سوزنی توسط پزشک ماهر و باتجربه، و رعایت نکات بهداشتی و استفاده از سوزن‌های استریل، خطر بروز عوارض را کمتر می‌کند. درد و خونریزی جزئی یا کبودی در محل وارد شدن سوزن‌ها، شایع‌ترین عارضه‌ای است که به دنبال طب سوزنی دیده می‌شود. اغلب پزشکان، امروزه برای انجام طب سوزنی، از سوزن‌‌های یک بار مصرف استفاده می‌کنند، به همین دلیل، خطر بروز عفونت در اثر طب سوزنی بسیار کمتر از قبل شده است. توجه داشته باشید که همه افراد کاندید مناسبی برای انجام طب سوزنی نیستند.

از عوارض نادر این روش، می‌توان شکسته شدن سوزن‌ها در بدن و آسیب به ارگان‌های داخلی را نام برد. با این حال، این عارضه بسیار نادر است، و در موارد بسیار کمی اتفاق می‌افتد.

قبل از انجام این روش، موارد زیر را حتما به پزشک خود اطلاع دهید:

  • سابقه ابتلا به اختلالات خونریزی‌دهنده. در صورت ابتلا به اختلالات خونریزی‌دهنده و یا مصرف داروهای رقیق کننده خون، حتما این مورد را به پزشک خود اطلاع دهید. این موارد باعث افزایش احتمال کبودی و خونریزی به دنبال این روش می‌شود.
  • استفاده از دستگاه ضربان‌ساز قلبی. در برخی از انواع طب سوزنی، پزشک پالس‌های الکتریکی خفیفی را روی سوزن‌ها اعمال می‌کند. این نوع از این روش، در افرادی که دستگاه ضربان‌ساز قلبی دارند ممنوع است. علت آن این است، که جریان‌های الکتریکی، می‌توانند باعث اختلال در عملکرد دستگاه ضربان‌ساز شوند.
  • این روش در زنان حامله ممنوع است. وارد کردن سوزن در نقاط خاصی از بدن می‌تواند باعث تحریک و زایمان زودرس می‌شود.

طب سوزنی چه مزایایی دارد؟

این روش یک درمان مکمل رایج است، که می‌تواند به درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک کند. از مزایای طب سوزنی، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • طب سوزنی با درمان‌های دیگر هماهنگی بسیار خوبی دارد. می‌توان بدون نگرانی، طب سوزنی را در کنار سایر درمان‌ها انجام داد.
  • این روش به طور موثری می‌تواند به درمان و مدیریت دردهای مزمن، میگرن و سردرد کمک کند.
  • طب سوزنی خطرات و عوارض جانبی کمی دارد.
  • این روش یک درمان بسیار انعطاف‌پذیر است، که می‌تواند بیماری‌های متعددی را به طور همزمان هدف قرار دهد.

پزشکان توصیه می‌کنند، که هیچوقت نباید این روش را جایگزین درمان اصلی کرد. طب سوزنی یک درمان مکمل است، که بیشترین تاثیر را در همراهی با سایر درمان‌ها دارد.

چگونه برای طب سوزنی آماده شوید؟

قبل از انجام این روش نیازی به هیچ آمادگی خاصی نیست.

اولین قدم، یافتن یک پزشک با مهارت و با تجربه در این روش است:

  • از پزشک خانواده، یا از آشنایان قابل اعتماد خود بخواهید، یک پزشک متخصص در طب سوزنی را به شما پیشنهاد کند.
  • پیش از مراجعه به پزشک، سوابق آموزشی و مدارک او را به دقت بررسی کنید. انجام این روش مستلزم گذراندن دوره‌های تخصصی است. پزشکی که قرار است برای این روش به او مراجعه کنید، باید مدارک و صلاحیت لازم برای انجام این عمل را داشته باشد. انجام این روش در مراکز نامعتبر و پیش افرادی که آموزش‌های تخصصی لازم در این حیطه را ندیده‌اند، خطر بروز عوارض جانبی را بالاتر می‌برد.
  • با پزشک خود گفت‌وگو کنید. از پزشک سوال کنید که چه معیارهایی در موفقیت درمان دخیل است. از او بخواهید برای شما توضیح دهد، که این روش تا چه حد می‌تواند به بهبود وضعیت شما کمک کند.
  • نکته مهم دیگر توجه به هزینه این روش است. باید از شرکت بیمه خود سوال کنید، که آیا این روش را پوشش می‌دهد یا نه.

طب سوزنی چگونه انجام می‌شود؟

در طول درمان این روش، پزشک، سوزن‌های بسیار نازکی را وارد نقاط خاصی از بدن شما می‌کند. ممکن است هنگام فرو کردن سوزن‌ها، کمی احساس ناراحتی و درد داشته باشید.

هر پزشک متخصص این روش، سبک و تکنیک منحصربه‌فرد خود را دارد، که در اغلب موارد حاصل تاثیرپذیری از برخی جنبه‌های خاص طب شرقی و غربی است.. برای تعیین نوع درمان این روش که می‌تواند بیشترین کمک را به شما بکند، پزشک ممکن است در مورد علائم، رفتارها و سبک زندگی شما سوالاتی را پرسیده، و موارد زیر را در نظر بگیرد:

  • بررسی محل‌ها و قسمت‌هایی از بدن که در آن احساس درد دارید.
  • شکل، پوشش و رنگ زبان
  • رنگ صورت
  • قدرت، ریتم و کیفیت نبض در مچ دست

یک جلسه این روش ممکن است تا ۶۰ دقیقه طول بکشد، اگرچه برخی از جلسات ممکن است بسیار کوتاهتر باشند. برای درمان اغلب بیماری‌ها لازم است یک تا دو جلسه در هفته طب سوزنی انجام دهید. تعداد کل جلسات موردنیاز، به بیماری شما، علت آن و شدت علائم شما بستگی دارد. در بیشتر موارد، یک دوره درمانی شامل ۶ تا ۸ جلسه خواهد بود.

در اولین جلسه درمان، پزشک در مورد شرایط شما، علائمی که دارید و برنامه درمانی، با شما صحبت خواهد کرد. سپس پزشک شما را معاینه کرده و نقاطی را که باید به آن‌جا سوزن وارد کند را مشخص می‌کند. سپس درصورت نیاز از شما خواسته می‌شود، که لباس‌های خود را درآورده و یا لباس مخصوصی به تن کنید. پس از این که آماده شدید، پزشک سوزن‌ها را به نقاط مشخص شده وارد می‌کند.

سوزن‌ها استریل، یک بار مصرف و به نازکی موی انسان هستند. سوزن‌ها در نقاط مختلف بدن و در عمق متفاوتی از پوست وارد می‌شوند. پزشک ممکن است سوزن‌ها را تا ۲۰ دقیقه در بدن شما نگه دارد.

طب سوزنی چگونه بر بدن تاثیر می‌گذارد؟

در طب چینی، فرض بر این است که انرژی به نام چی در بدن جریان دارد. پزشکان چینی، علت ابتلا به بیماری‌های مختلف را بهم خوردن تعادل این انرژی در بدن می‌دانستند.

در این روش هدف این است که با وارد کردن سوزن‌ها در نقاط خاصی از بدن، که در سرتاسر بدن پخش شده‌اند، تعادل انرژی چی بازیابی شود. صدها نقطه طب سوزنی، در امتداد ۱۴ مسیر اصلی انرژی چی وجود دارد، که به آن‌ها کانال‌های حامل انرژی نیز گفته می‌شود.

وارد کردن سوزن‌ها باعث تحریک قسمت‌های خاصی از بدن شده و فرآیند‌های زیر را تحریک می‌کند:

  • تحریک پاسخ بدن به یک بیماری یا علامت خاص.
  • بازیابی تعادل بدن.
  • آزادسازی مواد شیمیایی مانند اندورفین‌ها، مسکن‌های طبیعی بدن و انتقال دهنده‌های عصبی (مواد شیمیایی که تکانه‌های عصبی را کنترل می‌کنند.)

یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد، که بسیاری از نقاط طب سوزنی، در قسمت‌هایی از بدن قرار دارند، که تراکم گیرنده‌ها و نورون‌های حسی در آنجا بالا است. بنظر می‌رسد، که وارد کردن سوزن در این نواحی، عملکرد این نورون‌ها را تحت تاثیر قرار داده، و باعث می‌شود نحوه پردازش درد در مغز تغییر کند.

یک مطالعه دیگر در سال ۲۰۱۸ نشان داد، که این روش می‌تواند به طورموثری، دردهای مزمن را تسکین دهد.

پزشکان همچنان در حال مطالعه برای یافتن  علت دقیق تاثیرات این روش بر بدن هستند.

آیا طب سوزنی دردناک است؟

ممکن است با وارد شدن هر سوزن، کمی احساس سوزش مختصر داشته باشید. برای مقایسه، درد ناشی از وارد شدن سوزن‌ها در این روش، از درد واکسن زدن یا خونگیری بسیار کمتر است. سوزن‌های طب سوزنی بسیار نازک‌تر از سوزن‌هایی هستند، که برای تزریق و خونگیری استفاده می‌شوند. این سوزن‌ها برخلاف سوزن‌های پزشکی، توخالی نیستند.

وارد شدن سوزن‌ها در عضلات، ممکن است باعث شود کمی احساس گزگز داشته باشید و یا دردی مبهم را در محل وارد شدن سوزن احساس کنید. پزشک از شما خواهد خواست، که درصورت احساس درد شدید، یا در اثر تشدید بی‌حسی یا گزگز، به او اطلاع دهید. این احساسات معمولاً به این معنی است که درمان موثر واقع شده است.

نتایج و مراقبت‌های پس از درمان

برخی از افراد پس از این روش، احساس آرامش و انرژی می‌کنند و علائم آن‌ها رو به بهبودی می‌رود. با این حال همه افراد به طب سوزنی پاسخ یکسانی نمی‌دهند. اگر علائم شما در عرض چند هفته شروع به بهبود نکردند، ممکن است طب سوزنی روش درمانی مناسبی برای شما نباشد.

اندازه گیری نتیجه و فواید طب سوزنی گاهی بسیار دشوار است، اما بسیاری از بیمارانی که این روش را امتحان کرده‌اند، از تاثیر آن در کاهش علائم و مدیریت درد خود راضی بوده‌اند.

این روش عوارض جانبی کمی دارد، بنابراین اگر سایر درمان‌ها در بهبودی مشکل شما تاثیر چندانی نداشته‌اند، ممکن است از امتحان کردن طب سوزنی سود ببرید.

هزینه طب سوزنی چقدر است و به چه مواردی بستگی دارد؟

هزینه این روش به بیماری شما، تعداد جلسات درمانی موردنیاز، شهر محل زندگی و پوشش بیمه‌ای شما بستگی دارد. برای اطلاع دقیق از هزینه طب سوزنی، بهترین کار مراجعه حضوری به پزشک و مشورت با او است. پزشک تمام شرایط شما را در نظر گرفته و هزینه نهایی درمان را به شما خواهد گفت. برای اطلاعات بیشتر با متخصصان ما در کلینیک دینا مراجعه کنید.

سوالات متداول در مورد طب سوزنی

آیا طب سوزنی دردناک است؟

ممکن است هنگامی که پزشک در حال وارد کردن سوزن‌ها به بدن است، احساس سوزش و درد مختصری داشته باشید. اگر بخواهیم یک مقایسه انجام دهیم، باید بگوییم که درد ناشی از این روش، از درد آمپول زدن بسیار بسیار کمتر است.

آیا همه افراد می‌توانند این روش را انجام دهند؟

این روش می‌تواند در درمان و کنترل طیف بسیار وسیعی از بیماری‌ها موثر باشد. با این که تعداد زیادی از بیمارانی که طب سوزنی را امتحان می‌کنند، از نتیجه آن رضایت دارند، اما عده‌ای هم تغییری در علائم خود احساس نمی‌کنند.

آیا این روش جایگزینی برای مصرف دارو است؟

این روش یک درمان مکمل است، و باید حتما در کنار سایر درمان‌ها انجام شود. طب سوزنی به هیچ وجه جایگزینی برای درمان‌های معمول پزشکی و مصرف داروها نیست.

آیا طب سوزنی توسط بیمه پوشش داده می‌شود؟

جواب این سوال بستگی به شرکت بیمه کننده شما دارد. برخی از شرکت‌های بیمه‌ای و برخی از بیمه‌های تکمیلی، هزینه انجام این روش را تحت پوشش قرار می‌دهند.

آیا این روش خطرناک است؟

طب سوزنی روشی بسیار ایمن و بی‌خطر است. امروزه به علت استفاده از سوزن‌های استریل و یک بار مصرف، خطر بروز عفونت بسیار کاهش یافته است.

 
 


:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

نمونه برداری پروستات جمع‌آوری تعدادی نمونه از بافت‌های غده پروستات است. برای انجام این نوع بیوپسی، پزشک اورولوژی سوزن نازکی از طریق تتانوس و کیسه بیضه یا از راه رکتوم و مجرای ادراری عبور می‌دهد. مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی با برخورداری از کادر پزشکی متخصص، ارائه‌دهنده خدمات مربوط به بیوپسی پروستات از طریق دستگاه‌های پیشرفته است.

این نمونه بافتی که در نمونه برداری از پروستات برداشته می‌شود، برای بررسی وجود سلول‌های سرطانی مورد مطالعه قرار می‌گیرد. بیپوپسی از پروستات را زمانی تجویز می‌کند که در تست‌های خونی میزان بالای آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA) مشاهده شود یا اینکه پس از معاینه رکتال با دستگاه تعیین کند که در پروستات توده غیر عادی وجود دارد.

 

نحوه انجام نمونه برداری پروستات

نمونه برداری پروستات توسط اورولوژیست و در کلینیک‌های تخصصی یا اتاق عمل انجام می‌شود. قبل از بیوپسی، آنتی بیوتیک‌هایی برای فرد تجویز می‌شود تا از بروز عفونت جلوگیری شود. غالباً در طول جمع‌آوری نمونه بافتی، از اولتراسوند ترانس رکتال جهت هدایت سوزن بیوپسی استفاده می‌شود. موقع وارد کردن سوزن نمونه برداری در غده پروستات و همچنین در بیوپسی ترانس رکتال زمانی که پروب سونوگرافی حرکت داده می‌شود، ممکن است بیمار در ناحیه رکتوم درد و سوزش اندکی را احساس کند.

در حال حاضر برای انجام نمونه برداری از پروستات از بی‌حسی موضعی در نواحی اطراف این غده استفاده می‌شود. در موارد دیگر هم پزشک از بی‌حسی نخاعی یا اپیدورال بهره می‌برد و فرد از کمر به پایین هیچ حسی نخواهد داشت.

پزشک از طریق پروب سونوگرافی آغشته به به ژل مخصوص را وارد مقعد فرد می‌کند و به کمک آن تصاویری از غده پروستات بر روی صفحه نمایش به‌دست می‌آید. اگر بیمار پیش از نمونه برداری، MRI گرفته باشد، پزشک با توجه به تصاویر اسکن، بیوپسی هدفمند را انجام می‌دهد، اما چنانچه فرد MRI نداشته باشد، اورولوژیست حداکثر 25 نمونه از زوایای مختلف پروستات برمی‌دارد که به آن بیوپسی شبکه‌ای گفته می‌شود.

در واقع پزشک یک شبکه یا الگو بر روی پوست بین پرینه و بیضه‌ها ترسیم می‌کند و از این طریق سوزن وارده غده پروستات می‌شود. در مراکز تخصصی از جمله مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی ممکن است برای اطمینان خاطر چندین نمونه بیوپسی گرفته شود تا نتایج دقیق به‌دست آید.

مزایای نمونه برداری پروستات | سونوگرافی و رادیولوژِی فاطمی

مراقبت‌های پس از نمونه برداری از پروستات

پس از نمونه برداری نیز باید از انجام فعالیت‌های سنگین به مدت ۴ ساعت اجتناب کنید، چرا که پس از آزمایش درد خفیفی در ناحیه لگن به‌وجود می‌آید و تا ۵ روز نیز در ادرار خود کمی خون مشاهده خواهید کرد. به‌علاوه تغییر رنگ جزئی در منی تا یک ماه پس از نمونه برداری در منی ایجاد می‌شود که جای نگرانی نیست. چنانچه پس از انجام بیوپسی یکی از علائم زیر را مشاهده کردید، فوراً پزشک را در جریان قرار دهید:

1- خونریزی شدید در ناحیه‌ای که نمونه گیری انجام شده یا در صورتی که خونریزی که بیش از دو یا سه روز ادامه پیدا کند.

2- در صورت افزایش درد و داشتن تب بالا

3- ناتوانی در ادرار طی مدت هشت ساعت یا مشاهده خون در ادرار برای بیش از دو یا سه روز پس از بیوپسی
 
مزایای نمونه برداری پروستات

انجام fna پروستات مزایای زیادی دارد و تنها راهی است که پزشک می‌تواند بفهمد که فرد به سرطان پروستات مبتلا است. همچنین این روش کمک می‌کند تا خوش‌خیم یا بدخیم بودن سرطان بررسی شود و پزشک متخصص در مراحل اولیه، راهکارهای درمانی را برای جلوگیری از رشد تومورهای سرطانی پیگیری کند. با تشخیص سریع بافت‌های آسیب دیده، بیوپسی مانع پیشرفت سلول‌های سرطانی به نقاط دیگر بدن می‌شود و تأثیر بسیار زیادی در انتخاب بهترین روش درمانی دارد.

معایب نمونه برداری پروستات

انجام نمونه برداری از غده پروستات، وجود توده‌های سرطانی در نمونه‌ها را نشان می‌دهد، اما ممکن است در این نمونه‌ها سلول سرطانی وجود نداشته باشد. به‌علاوه بیوپسی عوارض و خطرات جانبی مثل احتمال ابتلا به عفونت‌های جدی به همراه دارد.

از دیگر معایب انجام این آزمایش، درد و سوزش هنگام ادرار، درد جرئی در زیر شکم یا زیر ناف، نیاز به ادرار بیشتر از حد معمول است. اگر این علائم ادامه‌ داشته باشد، باید پزشک خود را در جریان قرار دهید. 

چنانچه فرد از داروهایی رقیق‌کننده خون استفاده می‌کند، باید مدتی داروهای مصرفی را متوقف کند، چراکه پس از انجام نمونه برداری امکان خونریزی تا چند هفته وجود دارد. همچنین ممکن است رشد تومورهای سرطانی در بیمار بسیار کند باشد و در نتیجه هیچ‌گونه علائم مشاهده نشود.

 نتایج نمونه برداری از پروستات

پس از انجام نمونه برداری، نتایج به عنوان گزارش آسیب‌شناسی در اختیار پزشک متخصص قرار می‌گیرد. این نتیجه‌ها نشان می‌دهد که چند درصد نمونه‌ها دارای سلول‌های سرطانی هستند یا چه تعداد بافت سرطانی در هر نمونه وجود دارد. ارائه نتایج دقیق از بیوپسی دو هفته به طول می‌انجامد و شما می‌توانید با دریافت نتیجه آزمایش، تفسیر آن را از پزشک درخواست کنید. برای انجام بیوپسی از غده پروستات به مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی با مدیریت دکتر محمد حسین اخلاقی نیا مراجعه کنید.

خلاصه مطالب

نمونه برداری پروستات برای بررسی بافت های سرطانی غده پروستات انجام می‌شود. در این آزمایش، سوزن نازکی از راه رکتوم و مجرای ادراری عبور می‌کند و از طریق آن پزشک می‌تواند تشخیص دهد که توده‌های غیر عادی در این غده وجود دارد یا خیر. fna پروستات مزایای زیادی از جمله جلوگیری از پیشرفت هرگونه بیماری از جمله سرطان را به همراه دارد، اما ممکن است برخی از افراد دچار عوارضی مانند عفونت شوند. در صورت مشاهده هرگونه علائم از جمله درد و خونریزی بیش از پنج روز باید به پزشک مراجعه کنید. 

با توجه به اینکه نتایج بیوپسی پروستات در اتخاذ بهترین راهکار درمانی و توقف رشد سلول‌های سرطانی تأثیر دارد، توصیه می‌کنیم برای انجام این آزمایش به مراکز معتبر و تخصصی مراجعه کنید. مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی، به‌عنوان بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی در تهران خدمات مربوط به نمونه برداری از غده پروستات را به بیماران ارائه می‌کند. برای دریافت نوبت با شماره‌های مندرج در سامانه تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

تحصیل در کانادا و اخذ پذیرش از مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌های معتبر به دلیل برخورداری از استانداردهای آکادمیک رویای بسیاری از متقاضیان است. هر ساله افراد زیادی به قصد اخذ مدرک معتبر درخواست خود را به موسسات آموزشی مختلف کانادا ارائه می‌کنند تا ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنند. برای دریافت ویزای تحصیلی و اقامت موقت کانادا با موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان تماس بگیرید. 

برنامه‌های متنوع دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا، از مقطع کارشناسی تا دکتری وجود دارد. فرصت‌های شغلی بسیار زیاد پس از فارغ‌التحصیلی، از مهم‌ترین دلایل مهاجرت دانشجویان به کانادا است. با اخذ پذیرش از دانشگاه‌ها و دریافت ویزای تحصیلی، مجوز ورود به خاک این کشور برای شما صادر خواهد شد. 

شرایط تحصیل در کالج‌های کانادا چیست؟

شرایط تحصیل در کانادا

برای تحصیل در کانادا در یک از مقاطع تحصیلی متقاضیان باید شرایط خاصی داشته باشند. سیستم آموزشی مدارس و دانشگاه‌های کانادا قوانین خاصی برای اخذ پذیرش افراد دارند. از این رو قبل از هر چیز باید با جمع‌آوری مدارک لازم و اطلاع از شرایط اعلام شده، درخواست خود را ارائه کنید. در ادامه به شرایط تحصیل در مدارس، کالج و دانشگاه‌های کانادا اشاره می‌کنیم. 

شرایط تحصیل در مدارس کانادا

سیستم آموزشی کانادا در استان‌های مختلف تفاوت دارد؛ اما آغاز سن تحصیل در این کشور از ۲ تا ۵ سالگی است و با ورود به مهد کودک آغاز می‌شود. شروع دوره آموزش اجباری نیز از ۵ سالگی و شروع مقطع پیش دبستانی (Kindergarten) است. کودکان در ۶ یا ۷ سالگی وارد دبستان (Elementary School) می‌شوند و دوره دبستان در این کشور تا کلاس هشتم (Grade 8) ادامه دارد. دانش‌آموزان در سن ۱۲ تا ۱۴ سالگی دوره متوسطه اول را طی می‌کنند و ۱۵ تا ۱۸ سالگی نیز دوره متوسطه دوم است. شرایط تحصیل در مدارس مختلف کشور کانادا عبارت است از:

1- جهت تحصیل در مقطع ابتدایی و متوسطه کانادا نیازی به ارائه مدرک زبان نیست؛ اما از متقاضیان برای ارزیابی تسلط به زبان انگلیسی تست‌های متعددی گرفته می‌شود.

2- افراد زیر ۱۸ سال بدون حضور والدین مشروط به ارائه رضایت‌نامه از طرف آن‌ها است.

3- جهت تحصیل در مدارس این کشور شرط معدل خاصی وجود ندارد؛ اما دانش‌آموزان باید در درس‌های پایه نمرات بالایی کسب کنند.

میزان شهریه مدارس کانادا

هزینه‌های تحصیل در مدارس دولتی کانادا برای شهروندان این کشور رایگان است. هزینه تحصیل در کشور کانادا برای مهاجران در مقاطع مختلف، به‌طور میانگین تقریباً 20000 تا 25000 دلار کانادا به صورت سالیانه برآورد می‌شود. 

هزینه‌های تحصیل در مدارس خصوصی کانادا به مراتب بالاتر است و دانش آموزانی که در خانواده‌های کانادایی زندگی می‌کنند، علاوه بر هزینه سالانه مدرسه باید شهریه‌ای جداگانه در حدود 1600 تا 2000 دلار به صورت ماهیانه پرداخت کنند. متقاضیان ویزای دانش‌آموزی کشور کانادا باید حدود ۱۰ هزار دلار تمکن مالی در سال که اثبات‌کننده توان پرداخت شهریه و هزینه‌های زندگی است را ارائه کنند.

 شرایط تحصیل در کالج‌های کانادا چیست؟

افرادی که قصد دارند برای ورود به بازار کار آماده شوند، برای تحصیل در کالج‌های کانادا اقدام می‌کنند. از این رو آموزش‌ در کالج‌ها بیشتر بر تقویت مهارت‌های فنی و عملی افراد معطوف می‌شود و دوره‌های تئوری در این مراکز آموزشی اولویت کمتری دارد.

کالج‌های کشور کانادا به دو دسته کالج‌های خصوصی و دولتی تقسیم می‌شوند. شرایط ورود به کالج‌های این کشور از نظر معدل و نمره زبان انگلیسی نسبت به اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا راحت‌تر است. دوره‌های ارائه شده در کالج‌های کانادا و شرایط شرکت در آنها شامل موارد زیر است:

1- دوره DEC: این دوره آموزشی در کالج‌های استان کبک برگزار می‌شود و افراد با دریافت مدرک دیپلم دبیرستان امکان ورود به به این دوره‌ها را دارند (دیپلم کبک ۱۱ ساله است و از سال دوازدهم وارد کالج خواهید شد.)

2- دوره دیپلما (Diploma): با مدرک دیپلم می‌توانید در دوره کالج‌های کانادا ثبت نام کنید.

3- دوره سرتیفیکیت: با دریافت مدرک دیپلم امکان شرکت در این دوره‌ها برای متقاضیان وجود دارد. 

4- دوره Post Bachelor: پیش‌نیاز ورود به این دوره‌ها گذراندن مقطع کارشناسی است.

هزینه تحصیل در کالج‌های کانادا

هزینه تحصیل در کالج‌های کشور کانادا، میانگین ۱۲,۰۰۰ هزار دلار به‌صورت سالانه است. با این حال شهریه کالج‌ها در این کشور  بسیار متفاوت است. در کانادا دو نوع کالج خصوصی و دولتی وجود دارند که به طبع هزینه تحصیل در کالج‌های عمومی بسیار ارزانتر از کالج خصوصی است. بسته به علاقه شما، شهری که انتخاب می‌کنید و رشته مورد نظر، مبلغ پرداختی برای شهریه سالانه تعیین خواهد شد. 

 شرایط تحصیل در دانشگاه‌های کانادا

دانشگاه‌های کانادا با حمایت دولت، زمینه‌ تحقیق در زمینه‌های مختلف از جمله پزشکی، مخابرات، کشاورزی، فناوری کامپیوتر و علوم محیطی را برای تمامی دانشجویان بومی و بین‌الملل فراهم کرده‌اند. آموزش و تحصیل در کانادا در مقاطع مختلف دانشگاهی و استان‌های این کشور به دو زبان انگلیسی و فرانسوی است و همین امر باعث جذب بسیاری از افراد می‌شود.

برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا، دانشجویان بین‌المللی باید اطلاعات کاملی در مورد شرایط و قوانین مربوط به ویزای دانشجویی و رشته مورد‌ نظر خود کسب کنند. یکی از شرایط تحصیل در دانشگاه‌های معتبر، داشتن مدرک GRE و GMAT است  کهبه متقاضیان بین‌المللی امتیاز بالایی تعلق می‌گیرد ولی نمی‌تواند معدل پایین فرد را جبران کند.

خلاصه مطالب

شرایط تحصیل در کانادا در مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌های معتبر این کشور متفاوت است و متقاضیان در هر مقطع باید مدارک خاصی را ارائه کنند. به‌طور مثال برای تحصیل مقطع ابتدایی و متوسطه نیازی به ارائه مدرک زبان نیست، در حالی که برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور افراد باید مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه با نمره بالا ارائه کنند. 

به‌علاوه هزینه تحصیل در هر یک از مقاطع تحصیلی براساس رشته مورد نظر، شهر محل تحصیل و نوع مرکز آموزشی تعیین می‌شود. با توجه به اینکه شهریه مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌های این کشور سالانه تغییر می‌کند، باید با مراجعه به سایت این مراکز میزان شهریه را محاسبه کنید. از آنجا که بسیاری از درخواست متقاضیان جهت دریافت ویزای تحصیلی رد می‌شود، توصیه می‌کنیم فرایند اخذ این نوع ویزا را به موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان بسپارید. کارشناسان رسمی امور مهاجرت، با ارزیابی شرایط و مدارک، بهترین گزینه را برای شما انتخاب خواهند کرد. 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

درمان رفع افتادگی شکم از طریق تمرینات تقویتی، درمان‌های موضعی، لیفت شکم با لیزر و عمل‌های جراحی زیبایی امکان‌پذیر است. از شایع‌ترین مشکلاتی که پس از کاهش وزن و زایمان اتفاق می افتد، شل شدگی و افتادگی شکم است و برخی از طریق روش ابدومینوپلاستی برای رفع آن اقدام می‌کنند. چنانچه قصد جراحی موضعی شکم از طریق پیشرفته‌ترین متدهای پزشکی را دارید، دکتر کرامت الله ترابی، بهترین جراح پلاستیک و ترمیمی در تهران به درمان شما کمک خواهند کرد.

کم عارضه ترین راهکار برای رفع شل شدگی شکم، روش‌های خانگی، ورزش منظم و درمان‌های پزشکی غیرجراحی است. هر چند ممکن است طول درمان با روش‌های غیرجراحی بیشتر باشد، اما کم‌خطر از روش‌های دیگر هستند. در صورتی که هیچ یک از روش‌های مذکور پاسخگو نباشد، جراحی آخرین گزینه برای لیفت شکم است.

درمان رفع افتادگی شکم از طریق روش‌های خانگی

برای درمان رفع افتادگی شکم می‌توانید از روش‌های خانگی از جمله تغذیه مناسب و ماساژ و کرم‌های لیفیتنگ استفاده کنید. در کنار هر روشی بهتر است از ورزش و تمرینات تقویتی غافل نشوید، مگر اینکه به دستور پزشک از انجام آن منع شوید. در ادامه به برخی از راهکارهای غیر پزشکی که در درمان شل شدگی مؤثر است اشاره می‌کنیم.

تغذیه مناسب برای درمان رفع افتادگی شکم

اولین کاری که پس از کاهش وزن و زایمان باید برای رفع افتادگی پوست شکم انجام دهید، داشتن رژیم غذایی مناسب است. اگر هدف شما بهبود خاصیت ارتجاعی پوست است، باید مصرف غذاهایی مثل ماهی و مرغ، آجیل، توت فرنگی، انواع سبزیجات، چربی‌های سالم مانند روغن زیتون و دانه‌های گیاهی و همچنین مصرف مرکبات را در برنامه خود بگنجانید. رژیم غذایی سالم برای تثبیت وزن در کنار ورزش به داشتن شکمی تخت به شما کمک می‌کند.

انجام منظم تمرینات تقویتی 

ورزش منظم در حالت عادی به رفع افتادگی شکم کمک می‌کند، اما بعضی از تمرینات برای جمع شدن و لیفیتینگ پوست شکم طراحی شده‌اند. زمانی که توده عضلانی شکم از دست می‌رود، این ناحیه از بدن خاصیت الاسیته خود را از دست می‌دهد. تمرینات قدرتی مانند ددلیفت، دوچرخه، پلانک و انجام حرکات مخصوص در شکل‌گیری مناسب فرم شکم موثر است و تأثیر آن را به مرور زمان مشاهده خواهید کرد.

ماساژ، استفاده از اسکراب و براشینگ بدن

از دیگر راهکارها برای درمان رفع افتادگی شکم، ماساژ پوست با روغن‌های کلاژن‌ساز از جمله روغن زیتون و نارگیل است. در مواردی که شل شدگی شکم زیاد نیست، اسکراب همزمان بدن با براشینگ پوست به صورت خشک باعث افزایش گردن خود می‌شود و در نتیجه اکسیژن رسانی به بافت های پوست نیز بیشتر خواهد شد. این عوامل در بهبود ظاهر پوست و رفع پیری آن تاثیرگذار است و می‌تواند به برگشت خاصیت ارتجاعی پوست شکم کمک کند.

مصرف مکمل‌ها برای رفع شکم افتاده

مصرف برخی از مکمل‌ها تحت نظر پزشک باعث سفت شدن پوست شکم ‌می‌شود. به‌طور مثال ویتامین C به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی در بدن عمل می‌کند و در کلاژن‌سازی نقش مهمی دارد. اگرچه در سبزیجات و میوه حجم مناسبی از این ویتامین وجود دارد، اما در کنار آنها می‌توانید از مکمل‌ها نیز استفاده کنید.

در کنار ویتامین C باید مصرف پروتئین را نیز افزایش دهید. پروتئین دارای دو اسید آمینه بسیار ضروری برای تولید کلاژن است که در گوشت و مکمل‌های بدنسازی وجود دارد و می‌توانید تحت نظر پزشک بهترین نوع مکمل کلاژن خوراکی را مصرف کنید تا فرایند بازسازی سلول‌های پوستی تسریع یابد.

 درمان‌ های پزشکی غیر جراحی شل شدگی شکم

در مواردی که افتادگی شکم به حدی باشد که روش‌های خانگی و حتی ورزش و تمرینات تقویتی مناسب نباشد، می‌توانید پزشکی غیر جراحی را امتحان کنید.

گرچه شکم افتاده مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند، اما این مسئله به علت به هم ریختن تناسب اندام بالاخص در بین خانم‌ها، موجب تغییر احساسات فرد نسبت به ظاهر خود خواهد شد. اگر شما هم با چنین مشکلی مواجه هستید، روش‌های پزشکی زیر می‌تواند برای حل این عارضه کمک‌کننده باشد.

روش هایفو

هایفو یک روش درمان غیر تهاجمی برای درمان رفع افتادگی شکم است که نه تنها نشانه‌های پیری پوست را کاهش می‌دهد، بلکه باعث سفت شدن پوست شکم یا هر ناحیه دیگر از بدن می‌شود. لیفت پوست با استفاده از هایفو تا حدودی امکان‌پذیر خواهد بود. درمان از طریق این روش باعث افزایش کلاژن‌سازی و خاصیت الاستیه پوست می‌شود و به مرور زمان آن را بسیار محکم می‌کند.

روش لیفت شکم با لیزر

استفاده از روش لیفت شکم با لیزر برای درمان شل شدگی پوست، بیشتر برای افرادی مناسب است که میزان افتادگی یا چربی‌های شکمی بسیار کمی دارند. انواع مختلف لیزر درمانی وجود دارد که باعث تولید کلاژن و بهبود رنگ پوست می‌شود. معمولاً نتایج لیفتینگ پوست با لیزر پس از چند ماه خود را نشان می‌دهد و می‌تواند برای سفتی بازو‌ها، معده و دیگر نواحی بدن مفید باشد. از طریق این روش شکم و پهلو در هر جلسه حدود ۲ تا ۴ سانتی‌متر کاهش سایز خواهد داشت.

خلاصه مطالب

برای درمان رفع افتادگی شکم می‌توانید از روش‌های خانگی و غیرپزشکی از جمله ورزش تمرینات تقویتی، ماساژ و اسکراب و همچنین مصرف مکمل‌ها و مواد غذایی مناسب استفاده کنید. اما در صورتی که این روش‌ها موثر نباشد، درمان‌های پزشکی از جمله لیفت شکم با لیزر و ابدومینوپلاستی بهترین گزینه است. 

با توجه به اینکه در عمل جراحی شکم، پوست‌های اضافه برداشته می‌شود، برای جلوگیری از عوارضی چون عفونت، خونریزی، نکروز پوستی و… باید به پزشک متخصص و مجرب مراجعه کنید. دکتر کرامت الله ترابی با برخورداری از سال‌ها سابقه جراحی موفق زیبایی، این عمل را با دقت و ظرافت و کمترین میزان عارضه انجام خواهند داد. برای دریافت مشاوره شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید. 

 



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

اصلاح پای پرانتزی در بزرگسالان با رو‌ش‌های مختلفی از جمله حرکات اصلاحی ورزشی، فیزیوتراپی و جراحی توسط متخصص ارتوپد صورت می‌گیرد. منشا پای پرانتزی عموما مادرزادی است و در بدو تولد ظاهر می‌شود. بنابراین اگر این بیماری در کودکی توسط دکتر حمیدرضا ابوعلی در مرکز ارتوپدی کودکان درمان شود، نیاز به جراحی در بزرگسالی وجود ندارد.

درمان پای پرانتزی در بزرگسالی بسیار سخت بوده و فقط با انجام عمل جراحی امکان‌پذیر است. درواقع درمان‌های دیگر مانند انجام حرکات اصلاحی، ورزش، فیزیوتراپی و رعایت رژیم غذایی مناسب برای استحکام استخوان‌ها تنها می‌تواند درد زانوها را کاهش دهد و از وخامت بیماری جلوگیری کند.

اگر احساس می‌کنید زانوهای شما به سمت بیرون پا انحراف دارد، از نظر پزشکی مبتلا به بیماری پای پرانتزی یا ژنوواروم هستید. بهتر است بلافصله پس از درک علائم بیماری خود و بد شکل شدن ظاهر پاها، به پزشک متخصص ارتوپد مراجعه کنید، زیرا درمان به موقع این عارضه، از زانو درد و ابتلا به آرتروز در آینده جلوگیری می‌کند.

پای پرانتزی چیست؟

ژنوواروم یا پای پرانتزی حالتی است که در آن پاها در زانو به سمت بیرون خم می‌شوند. به‌طوری که هنگام ایستادن، زانوها با هم برخورد نکنند. ظاهر پا پرانتزی بین 12 تا 18 ماهگی آشکارتر بوده و ممکن است در 1 یا هر دو زانو ایجاد شود. در بیشتر موارد، پاهای پرانتزی تا زمانی که کودک 3 یا 4 ساله شود به طور طبیعی درمان می‌شوند.

پای پرانتزی در کودکان طبیعی است و بیشتر به دلیل نحوه قرارگیری پای جنین در رحم مادر ایجاد می‌شود. این عارضه اگر در بدو تولد به مرور زمان از بین نرفت، با مراجعه به دکتر حمیدرضا ابوعلی ارتوپدی کودکان و انجام حرکات اصلاحی و گچ گرفتن پا درمان می‌شود.

اما پای پرانتزی در بزرگسالان به دلایل متعددی ممکن است ایجاد شود و همانطور که گفتیم، تنها راه درمان و اصلاح پای پرانتزی در بزرگسالان انجام عمل جراحی است.

اصلاح پای پرانتزی در بزرگسالان دکتر حمیدرضا ابوعلی | پای پرانتزی چیست؟ ارتوپدی کودکان

علت پای پرانتزی در بزرگسالان

دلایل ایجاد پای پرانتزی در بزرگسالان در مقایسه با کودکان بسیار متفاوت است. اگر بخواهیم در یک نمای کلی علل ایجاد پای پرانتزی در کودکان را توصیف کنیم باید بگوییم:

  • بیماری بلانت
  • تنگی فضای رحم مادر
  • اسیب‌دیدگی صفحات رشد
  • بالا بودن وزن کودک
  • نرمی استخوان

دلایلی هستند که سبب ایجاد پای پرانتزی در کودکان می‌شوند.

ولی برای اصلاح پای پرانتزی در بزرگسالان لازم است ابتدا دلایل ایجاد آن را بررسی کنیم. معمولا پای پرانتزی در بزرگسالان به علل زیر ایجاد می‌شود:

  • عدم تشخیص بیماری پای پرانتزی در کودکی
  • جوش نخوردن استخوان زانو پس از شکستگی
  • آرتروز زانو
  • کمبود ویتامین‌های دی، سی و کلسیم
  • اضافه وزن
  • عفونت در زانو
  • بیماری بلانت (بیماری بلانت در نوجوانان و بزرگسالان بسیار نادر است ولی گاهی به دلیل افزایش وزن در سنین بالا نیز رخ می‌دهد)
  • سندرم Weismann Netter Stuhl (سندرم (WNS) یک ناهنجاری اسکلتی نادر است که قسمت دیافیز هر دو استخوان درشت نی و نازک نی را با ضخیم شدن قشر خلفی و خم شدن قدامی خلفی درگیر می کند. این ناهنجاری معمولا دوطرفه و متقارن است. بیماران مبتلا به این سندروم معمولا قد کوتاهی دارند.

اصلاح پای پرانتزی در بزرگسالان

هر یک از پاهای ما از چهار استخوان تشکیل شده است:

استخوان ران

درشت نی (استخوان ساق پا)

کشکک (کاسه زانو)

فیبولا (استخوان بیرونی ساق پا یا نازک نی)

عارضه پای پرانتزی زمانی اتفاق می‌افتد که استخوان درشت نی به سمت داخل و زانو به سمت بیرون می‌چرخد.

بزرگسالانی که پاهای پرانتزی دارند، در معرض خطر ابتلا به آرتروز هستند. ناهماهنگی استخوان درشت نی و استخوان ران فشار زیادی بر کشکک زانو وارد می‌کند که باعث می‌شود غضروف اطراف مفصل زانو (منیسک جانبی و داخلی) سریع‌تر از حد معمول فرسوده شود.

با اطلاع از نحوه به وجود آمدن این بیماری، بهتر است به روش‌های غیر جراحی که سبب کاهش درد و تورم یا اصلاح شکل پاها می‌شود، بپردازیم.

اصلاح پای پرانتزی در بزرگسالان با ورزش

درمان پای پرانتزی در بزرگسالان با ورزش فقط می‌تواند از وخیم شدن آن جلوگیری کند. با این حال برای اصلاح فرم پاها معمولا دکتر حمیدرضا ابوعلی انجام ورزش‌های زیر را به شما پیشنهاد می‌کند:

  • حرکات کششی پاها
  • دوچرخه سواری
  • یوگا
  • پیلاتس
  • دورسی فلکشن پا

درمان پای پرانتزی با رعایت رژیم غذایی

نکته مهمی که افراد مبتلا به پای پرانتزی باید آن را در نظر بگیرند، رعایت رژیم غذایی است. البته داشتن تغذیه سالم و سرشار از ویتامین مختص بزرگسالان نیست و در ارتوپدی کودکان نیز برای درمان پای پرانتزی باید این مهم را جدی بگیرید.

همانطور که گفتیم، یکی از دلایل ایجاد پای پرانتزی در بزرگسالان کمبود ویتامین‌های دی، سی و کلسیم است. بنابراین لازم است در کنار ورزش کردن از یک رژیم غذایی سالم و سرشار از مواد مغذی استفاده کنید.

برای اصلاح پای پرانتزی در بزرگسالان، پروتئین‌ها، میوه و سبزی تازه، امگا 3 و غذاهایی که التهاب را کاهش می‌دهند باید در برنامه غذایی روزانه شما گنجانده شوند.

پوشیدن کفش طبی برای اصلاح پای پرانتزی

اصلاح پای پرانتزی در بزرگسالان با پوشیدن کفش‌های مخصوص یا انداختن کفی طبی در کفش نیز امکان‌پذیر است.

کفش‌های مخصوص پای پرانتزی با توزیع صحیح فشار بر زانو باعث کاهش درد و حل مشکل راه رفتن می‌شوند.

عمل جراحی

آخرین و موثرترین اقدام برای درمان پای پرانتزی انجام عمل جراحی است. عمل استئوتومی زانو پرانتزی به اصلاح شکل زانو و جلوگیری از تخریب بیشتر آن می‌پردازد. در این روش نیازی به تعویض کامل مفصل زانو نیست و پس از عمل و ریکاوری، بیمار متوجه کاهش چشم‌گیر درد زانو می‌شود.

خلاصه مطلب

اصلاح پای پرانتزی در بزرگسالان توسط دکتر متخصص ارتوپد باید جدی گرفته شود زیرا در غیر این صورت، وارد شدن فشار بیش از به زانو خطر آفرین است. مشکلاتی مانند پارگی منیسک، ساییدگی استخوان، درد شدید، آرتروز و غیره در نتیجه بی توجهی به درمان پای پرانتزی ایجاد خواهند شد.

دکتر حمیدرضا ابوعلی در مرکز ارتوپدی کودکان با تشخیص به هنگام پای پرانتزی به درمان و جلوگیری از ایجاد این عارضه در بزرگسالی می‌پردازند.

 



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

بهترین مرکز ارتوپدی کودکان دکتر حمیدرضا ابوعلی با انجام کلیه جراحی‌های فوق تخصصی و سایر روش‌های غیر جراحی، برای درمان بیماری‌هایی مانند پا پرانتزی، بیماران فلج مغزی، جوش نخوردگی شکستگی‌ها و غیره سلامت فیزیکی کودکان را تضمین می‌کند.

هر پدر و مادری مراقبت از فرزند را سرلوحه زندگی خود قرار می‌دهد، بنابراین یافتن پزشک مناسب تضمین می‌کند که فرزند شما به سطح مناسب مراقبت و بهداشت دسترسی دارد. ارتوپدی کودکان تنها یکی از تخصص‌های فراوان پزشکی است که مراقبت‌های بهداشتی اطفال در زمینه استخوان، ماهیچه و مفاصل را مدیریت می‌کند.

در این مطلب، نه‌تنها با مفهوم ارتوپدی کودکان و وظایف بهترین دکتر ارتوپد آشنا می‌شوید بلکه مسیر شما برای یافتن بهترین مرکز ارتوپدی کودکان هموار می‌شود، پس همراه ما باشید.

ارتوپدی کودکان چیست؟ | ارتوپدی کودکان

ارتوپدی اطفال بر تشخیص، درمان و مدیریت مشکلات مفاصل، ماهیچه‌ها و استخوان‌های کودکان تمرکز دارد. پزشکان متخصص در این زمینه را ارتوپد اطفال می‌نامند و تخصص آن‌ها، درمان تمام بیماری‌های اسکلتی عضلانی دوران کودکی اعم از مادرزادی، رشدی یا اکتسابی است.

یک متخصص ارتوپد کودکان می‌تواند در صورت لزوم برای درمان بیماری عمل جراحی انجام دهد، اما درمان‌های دیگر غیر جراحی نیز وجود دارند. تمام انواع درمان‌های ارتوپدی معمولا در بهترین مرکز ارتوپدی کودکان توسط دکتر حمیدرضا بوعلی با بالاترین کیفیت انجام می‌شوند.

چرا به ارتوپد کودکان مراجعه کنیم؟

کودکان برای درمان‌های مربوط به مفاصل، استخوان‌ها و عضلات توسط متخصصین اطفال به ارتوپدهای کودکان ارجاع داده می‌شوند.

در ادامه چند دلیل برای مراجعه به بهترین مرکز ارتوپدی کودکان آورده شده است:

  • اسکولیوز
  • عفونت استخوان و مفاصل
  • لنگیدن یا سایر مشکلات راه رفتن
  • مسائل ستون فقرات
  • مشکلات اعصاب
  • مشکلات حرکتی
  • ناهنجاری‌های رشد
  • شکستگی استخوان
  • پاچنبری
  • آسیب‌های ورزشی
  • جراحی‌های پا یا مچ پا
  • بدشکلی اندام

 

از یک متخصص ارتوپد کودکان چه انتظاری باید داشت؟

همیشه بردن اطفال به مرکز ارتوپدی کودکان نزد پزشک به دلیل ترس آن‌ها با چالش‌های زیادی روبرو است. ولی شناخت بهترین ارتوپد کودکان راه را برای شما هموارتر خواهد کرد.

ارزیابی پزشکی

یک پزشک ارتوپد اطفال مهارت‌های لازم را برای صحبت با کودکان در مورد شرایط پزشکی آن‌ها دارد. کودکان شرایط فیزیکی مختلفی نسبت به بزرگسالان دارند و اغلب آن‌ها را به گونه‌ای متفاوت پردازش می‌کنند که تشخیص آن را برای پزشک متخصص در درمان دشوار می‌کند. دکتر حمیدرضا ابوعلی با کودک صحبت می‌کند تا مشکلات او را درک کرده و بر این اساس یک برنامه درمانی ایجاد کند.

دکتر ارتوپد اطفال معمولا مطب خود در بهترین مرکز ارتوپدی کودکان را با در نظر گرفتن سلیقه آن‌ها تزئین می‌کند و باعث می شود در یک محیط بالینی احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

درمان

پس از تکمیل فرآیند تشخیص، متخصص ارتوپد اطفال بسته به شدت علائم، برنامه درمانی را طراحی می‌کند. اگر علائم خیلی شدید نباشد، ممکن است پزشک ابتدا گچ، بریس یا فیزیوتراپی را پیشنهاد کند. اما اگر نتایج مثبت نباشد، ممکن است به سراغ روش‌های جراحی برود.

لازم است بدانید بهترین دکتر ارتوپد کودکان نه‌تنها باید در درمان آسیب‌ها و بیماری‌های عضلانی، استخوانی و مفصلی مهارت داشته باشد، بلکه در درمان بیماری‌های اسکلتی- عضلانی ظریف نیز متخصص باشد. ارتوپد اطفال همچنین باید بتواند به کودک شما در طول زمان رشد استخوانی و عضلانی کمک کند.

آسیب های رایج ارتوپدی کودکان و نحوه درمان آن‌ها

جراحان ارتوپدی اطفال برای تشخیص و درمان ماهیت منحصر به فرد آسیب‌های ارتوپدی در کودکان آموزش دیده‌اند. دکتر حمیدرضا ابوعلی در بهترین مرکز ارتوپدی کودکان چندین فاکتور را هنگام تهیه یک برنامه درمانی برای کودک شما در نظر می‌گیرد، از جمله:

  • آسیب احتمالی به صفحات رشد
  • چگونه یک آسیب یا شرایط ممکن است کودک را در مراحل بعدی زندگی تحت تاثیر قرار دهد

صدمات متداول ناشی از زمین خوردن، ورزش و سایر فعالیت‌های بدنی عبارتند از:

  • شکستگی استخوان
  • دررفتگی مفصل
  • رگ به رگ شدن، کشیدگی و پارگی عضلات، تاندون‌ها و رباط‌ها

شکستگی استخوان

شکستگی استخوان در کودکان بسیار شایع است و ممکن است در نتیجه فعالیت‌های ورزشی، بازی و شیطنت و موقعیت‌های گوناگون دیگر رخ دهد.

نحوه تشخیص شکستگی استخوان

پس از مشاهده هر یک از علائم به بهترین مرکز ارتوپدی کودکان مراجعه کنید:

  • درد شدید
  • دردی که بیش از چند روز پس از زمین خوردن یا جراحت طول بکشد
  • تورم، کبودی یا خونریزی
  • بی حسی و گزگز
  • ناتوانی در راه رفتن یا کج راه رفتن

دررفتگی ها

دررفتگی زمانی اتفاق می‌افتد که نیروی شدیدی روی یک رباط وارد می‌شود که انتهای دو استخوان متصل را از هم جدا می‌کند. ضربه شدید حتی می‌تواند باعث دررفتگی مفصل شود.

علائم دررفتگی

هر کودکی ممکن است علائم دررفتگی را متفاوت از سایرین تجربه کند. با این حال، رایج‌ترین علائم این آسیب عبارتند از:

  • درد شدید در ناحیه آسیب دیده
  • تورم در ناحیه آسیب دیده
  • مشکل در استفاده یا حرکت دادن ناحیه آسیب دیده به صورت عادی
  • تغییر شکل ناحیه دررفته

تشخیص دررفتگی

دکتر حمیدرضا ابوعلی با معاینه فیزیکی می‌تواند دررفتگی را تشخیص دهد. یک روش تشخیصی، مانند اسکن اشعه ایکس یا تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI)، تصویر کامل‌تری از آسیب ارائه می‌دهد.

آسیب‌های ورزشی

آسیب‌های ورزشی از شایع‌ترین صدمات ارتوپدی اطفال است. اگر کودک شما در زمین فوتبال دچار در رفتگی یا شکستگی استخوان شد، می‌توانید با مرجعه به بهترین مرکز ارتوپدی کودکان، نسبت به درمان او اقدام کنید.

خلاصه مطلب

پزشکان ارتوپدی اطفال بخش اساسی مراقبت‌های بهداشتی اطفال هستند و خدماتی را ارائه می‌دهند که به کودکان در رشد و درمان آسیب‌ها یا شرایط مختلف کمک می‌کند. در مورد مسائل ارتوپدی اطفال، مانند مشکلات استخوان و مفاصل، جستجوی تخصص یک جراح ارتوپد اطفال ماهر و با تجربه بسیار مهم است.

دکتر حمیدرضا ابوعلی جراح و متخصص ارتوپدی اطفال با ارائه درمان‌های جراحی و غیر جراحی معمول در بهترین مرکز ارتوپدی کودکان، به کودک شما کمک میکند توان حرکتی از دست رفته را بازیابد.

 



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

با اطلاع از لیست شغل‌ های پر درآمد در کانادا، به راحتی می‌توانید میزان حقوق دریافتی سالانه در هر یک از استان‌های این کشور را بررسی کنید و برای دریافت جاب آفر اقدام نمایید. جهت دریافت ویزای کار کانادا و فعالیت در مشاغل پردرآمد این کشور با موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان تماس بگیرید.

مشاغل پزشکی، بازاریابی و شغل‌های حوزه مهندسی و فنی بیشترین میزان درآمد را دارند. از این رو هر ساله تعداد زیادی مهاجر برای اقامت در این کشور جهت فعالیت و دریافت حقوق بالا درخواست می‌دهند. با توجه به اینکه از طریق برنامه‌های مختلف می‌توانید برای کار در کشور کانادا و اقامت موقت و دائم اقدام کنید، بهتر است قبل از هر چیز با میزان دستمزد ماهانه هر شغل آشنایی داشته باشید.

معرفی لیست شغل‌ های پر درآمد در کانادا

با بررسی لیست شغل‌ های پر درآمد در کانادا می‌توانید برای دریافت جاب آفر از این کشور اقدام کنید. چنانچه مقیم کانادا هستید، این امکان را دارید تا در شغل‌هایی که بیشترین میزان دستمزد را دارند فعالیت کنید. مشاغل پردرآمد کشور کانادا عمدتاً در حوزه پزشکی، فنی، مهندسی، بازاریابی، حسابداری و مالی هستند و بیشتر افراد حداقل حقوق دریافتی 4 هزار دلار به بالا را دریافت می‌کنند. به دلیل اهمیت این موضوع، در ادامه لیست شغل‌ های پر درآمد در کانادا را ارائه خواهیم کرد.

پردرآمدترین شغل‌های حوزه پزشکی در کانادا

در کشور کانادا بالاتر از مشاغل حوزه پزشکی و سلامت ازنظر میزان دستمزد نداریم. امکان ندارد یک لیست مشاغل پردرآمد در کانادا را پیدا کنید که شغل‌های پزشکی در آن وجود نداشته باشند. با توجه به ضرورت اطلاع از میزان دستمزد ماهانه در مشاغل پزشکی، در جدول زیر اطلاعاتی را در این زمینه ارائه کرده‌ایم.

شغل میانگین درآمد ماهانه
جراح/ پزشک 25,000 دلار
متخصص قلب و عروق 25,000 دلار
متخصص بیهوشی 24,000 دلار
متخصص ارتودنسی 24,000 دلار
داروساز 10,000 دلار
پزشک پرستار 10,000 دلار
پرستار 7,000 دلار

عددهای مربوط به دستمزد میانگین درآمد هستند را نشان می‌دهند، یعنی درآمدهایی بیشتر و کمتر از این رقم‌ها نیز در این کشور وجود دارند. به‌علاوه شرایط پرداختی این درآمدها اصلاً مشخص نیست؛ مثلاً درآمد مربوط به پزشکان تحت تأثیر عواملی چون سابقه‌ کار، مدرک تحصیلی، استان و شهر کانادا است.

پردرآمدترین شغل‌های حوزه پزشکی در کانادا | دکتر نجما توکلیان

 پردرآمدترین مشاغل مهندسی در کانادا

مهندسی از دیگر حوزه‌های شغلی پردرآمد در کشور کانادا است. بیشتر متقاضیانی که درخواست کار در این کشور را دارند، مایل به فعالیت در مشاغل این حوزه هستند و مهندسان باتجربه می‌توانند درآمد بسیار خوبی در کانادا داشته باشند. به این ترتیب و به دلیل اهمیت این موصوع در جدول زیر لیست شغل‌ های پر درآمد در کانادا در حوزه مهندسی را ارائه کرده‌ایم.

شغل میانگین درآمد ماهانه
مهندس داده 10,000 دلار
مهندس پتروشیمی 9,500 دلار
مهندس خطوط لوله 9,200 دلار
مهندس معدن 9,200 دلار
مهندس برق 7,500 دلار
مدیر پروژه 7,500 دلار
مهندس مکانیک 7,000 دلار

 پردرآمدترین مشاغل فنی در کانادا

مشاغل فنی بازار کار بسیار خوبی در کشور کانادا دارند. فنی‌کارهای فعال در کانادا می‌توانند حداقل میانگین 6 هزار دلار در ماه حقوق داشته باشند. از آنجا که تنوع این دسته از شغل‌ها بسیار زیاد است، در ادامه به تعدادی از مشاغل فنی پردرآمد در کانادا اشاره کرده‌ایم.

شغل میانگین درآمد ماهانه
لوله‌کش 6,500 دلار
جوشکار 6,500 دلار
مهندس کامیون و حمل‌ونقل 6,500 دلار
تکنسین تجهیزات سنگین 6,250 دلار
تعمیرکار یخچال و سیستم‌های تهویه 6,200 دلار
نجار 5,700 دلار
برق‌کار 5,200 دلار
راننده 4,000 دلار

 لیست شغل‌ های پر درآمد در کانادا در حوزه IT

نمی‌شود لیستی از مشاغل پردرآمد کشور کانادا را در اختیار داشت و نام شغل‌های محبوب حوزه IT را در آن ندید. با توجه به اینکه حوزه IT بسیار مهارت‌محور است، هرچقدر توانایی و مهارت بیشتر و همچنین کارنامه مناسب‌تری داشته باشید، می‌توانید دستمزد بالاتری بگیرید.

توسعه آنلاین کسب‌وکارها و پیشرفت تکنولوژی در این کشور، بخش مهمی از اقتصاد کانادا را قبضه کرده و  بازار کار رشته آی تی در این کشور، فرصت مناسبی برای متخصصان به‌وجود آورده است. در ادامه این مقاله از سایت دکتر نجما توکلیان، میانگین درآمد ماهانه کارکنان بخش آی تی را لیست کرده‌ایم تا اطلاعات کاملی از مشاغل این حوزه داشته باشید.

شغل میانگین درآمد ماهانه
معمارِ ابر (متخصص فضای ابری) 11,000 دلار
مهندس توسعه‌ نرم‌افزار 10,000 دلار
توسعه‌دهنده Java 8,500 دلار
متخصص هوش مصنوعی 8,000 دلار
توسعه‌دهنده .NET 7,500 دلار
متخصص سرور و فضای داده 7,500 دلار
برنامه‌نویس فول استک 7,500 دلار
توسعه‌دهنده نرم‌افزار 6,600 دلار

 پردرآمدترین شغل‌های فروش و بازاریابی در کانادا

بد نیست سری هم به بازار کار مشاغل حوزه فروش و بازاریابی بزنیم. مشاغل حوزه بازاریابی حقوق بسیار مناسبی در کانادا دارند و می‌توانید ماهانه 8 هزار دلار به صورت میانگین دریافت کنید. فهرست مشاغل این حوزه شامل موارد زیر است.

شغل میانگین درآمد ماهانه
مدیر محصول 8,500 دلار
مدیر توسعۀ کسب‌وکار 7,500 دلار
مدیر کمپین‌های تبلیغاتی 7,500 دلار
مدیر مارکتینگ 7,500 دلار
مدیر محتوا 7,000 دلار
متخصص سئو 6,500 دلار
متخصص فروش 6,500 دلار

 لیست شغل‌ های پر درآمد حوزه حسابداری و مالی کانادا

حوزه مالی و حسابداری در کشور کانادا نیز جزو مشاغل بسیار و پردرآمد به حساب می‌آید. هر ساله حسابداران زیادی از کشورهای سراسر دنیا بالاخص ایران برای دریافت پیشنهاد کار از کارفرمایان کانادایی درخواست می‌دهند، چراکه می‌توانند به دستمزد بالایی برسند. میانگین درآمد حوزه حسابداری که در لیست شغل‌ های پر درآمد در کانادا قرار دارد را در جدول زیر ارائه کرده‌ایم.

شغل میانگین درآمد ماهانه
بازرس مالی 8,500 دلار
مدیر حسابداری 7,500 دلار
تحلیلگر کسب‌وکار 7,000 دلار
حسابدار مالیاتی 6,000 دلار
حسابدار 5,000 دلار

خلاصه مطالب

لیست شغل‌ های پر درآمد در کانادا شامل مشاغل حوزه پزشکی، مالی و حسابداری، حوزه بازاریابی و فروش و همچنین شغل‌های مهندسی و فنی است. در هر یک از این مشاغل افراد ماهانه از 4000 دلار به بالا دریافت می‌کنند و نسبت به مشاغل دیگر دستمزد بیشتری دارند. هر ساله بسیاری از متقاضیان در سراسر جهان به دلیل ثبات اقتصادی کانادا و فرصت‌های شغلی مناسب این کشور، برای اقامت موقت و دائم اقدام می‌کنند. متقاضیانی که از طریق برنامه‌های مختلف ویزای کار دریافت می‌کنند، می‌توانند در شغل‌های تخصصی فعالیت داشته باشند.

چنانچه قصد دریافت ویزای کار کانادا و فعالیت در شغل‌های پردرآمد این کشور را دارید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان، کارشناس امور مهاجرتی کانادا در تماس باشید. کارشناسان رسمی این موسسه از طریق بهترین روش‌ها، اقامت موقت و دائم این کشور را برای شما دریافت می‌کنند. جهت دریافت مشاوره در ارتباط با شغل‌های پردرآمد این کشور با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا برای هر متقاضی و براساس بیزینس پلن کسب و کار متفاوت است. دریافت این ویزا در بازه‌های زمانی مخصوص انجام می‌شود و هر مرحله از درخواست ممکن است ماه‌ها زمان ببرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط با زمان صدور ویزای استارتاپ کانادا با موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان، وکیل رسمی مهاجرتی کانادا تماس بگیرید.

متقاضیان برای دریافت ویزای استارتاپ کشور کانادا باید مراحل متعددی از جمله مرحله اسال درخواست به مراکز رشد، درخواست مجوز کار و دریافت اقامت دائم را طی کنند و هریک از این مراحل ماه‌ها به طول می‌انجامد. از این رو نمی‌توان زمان مشخصی را برای اخذ این ویزا در نظر گرفت.

 

مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کشور کانادا 

مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا 18 تا 48 ماه است. ویزای استارتاپ یکی از بهترین و موفق‌ترین مسیرها برای اخذ اقامت دائم این کشور است. به همین دلیل اخذ این نوع ویزا نسبت به دیگر ویزاهای کشور کانادا طولانی‌تر است.

پروسه دریافت ویزای استارتاپ کانادا دارای مراحل خاصی است و هر مرحله بازی‌های زمانی مخصوص به خود را دارد. در ادامه به کلیه مراحلی که لازم است طی کنید اشاره می‌کنیم.

ارسال درخواست به مراکز رشد و انکوباتورها

اولین گام در پروسه استارتاپ کانادا دریافت نامه پشتیبانی از LOS است. از زمانی که درخواست خود را ارسال می‌کنید تا دریافت نامه چند هفته تا چند ماه طول می‌کشد و. ممکن است برای انجام مصاحبه نیز برای شما نامه ارسال شود. برخی از افراد ممکن است نامه پشتیبانی را در هفته دوم دریافت کنند، اما انکاباتور ممکن است 3 تا 4 ماه بعد پاسخ شما را بدهد. در این مرحله باید یک برنامه را تکمیل کنید قبل از اینکه بتوانید los را دریافت نمایید.

مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کشور کانادا  | دکتر نجما توکلیان

درخواست مجوز کار کانادا

به فرض اینکه نامه حمایتی خود را دریافت کرده‌اید، می‌توانید بلافاصله برای مجوز کار درخواست دهید. در این صورت بسته به محلی که در آن پروسه دریافت ویزا انجام می‌شود، زمان پردازش متفاوتی در نظر گرفته خواهد شد. زمان‌های پردازش پرونده‌های مهاجرتی متفاوت است و برخی از افراد ممکن است مجوز خود را حدود ۵ ماه دریافت کنند. در این شرایط به منظور پیگیری زمان رسیدگی به پرونده خود به وب سایت IRCC مراجعه کنید.

درخواست جهت اخذ اقامت دائم

زمانی که درخواست مجوز کار کانادا را ارسال می‌کنید، باید همان لحظه برای دریافت اقامت دائم نیز درخواست دهید. زمان پردازش PR یا اقامت دائم در حال حاضر بیش از ۳۰ ماه به طول می‌انجامد.

عوامل موثر در تأخیر مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا

مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا با وجود کامل بودن مدارک و داشتن بیزینس پلن قوی می‌تواند کمتر از ۴۸ ماه به طول بینجامد. حتی برخی از افراد در بازه زمانی ۱۸ ماهه ویزای خود را دریافت کنند؛ اما اشتباهات زیر می‌تواند باعث ریجکتی یا به تأخیر افتادن درخواست شما برای ویزای استارتاپ کانادا شود:

وجود نقص در مدارک ارسالی

متقاضیانی که قصد دارند برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا اقدام کنند، باید مدارکی مانند اسناد حقوقی، بیزینس پلن قوی و مدارک مالی را ارائه کنند. از آنجا که بسیاری از درخواست‌هایی که ریجکت می‌شوند، به علت نقص در ارائه مدارک است، وکیل شما می‌تواند برای تقویت درخواست مدارک اضافی را نیز بررسی نماید.

دکتر نجما توکلیان وکیل رسمی امور مهاجرتی کانادا با بررسی کامل پرونده مهاجرتی شما و ارائه بیزینس پلن مناسب ریسک تأخیر و ریجکتی اخذ این ویزا را به حداقل می‌رساند. کارشناسان رسمی مهاجرتی نیز با ارائه مدارک اضافه و ارائه مشاوره‌های کافی در زمان درخواست مجوز کار و ارسال درخواست اقامت دائم، به دریافت سریع‌تر ویزای استارتاپ کانادا به شما کمک خواهند کرد.

بیزینس پلن ضعیف

هدف از صدور ویزای استارتاپ کانادا، جذب کسب و کارهای خلاق و نوآورانه است. اگر بیزینس پلن شما ضعیف باشد، درخواست شما به راحتی رد می‌شود یا وقفه طولانی در صدور ویزای استارتاپ ایجاد خواهد شد.

اثبات مهارت‌های زبانی

داشتن نمره زبان انگلیسی و فرانسوی بسیار اهمیت دارد. با توجه به ضرورت داشتن حداقل نمره زبان در آزمون‌هایی مانند آیلتس، عدم کسب نمره مورد نیاز بر زمان پردازش پرونده شما تاثیرگذار است. چنانچه نمره زبان شما بالاتر باشد، شانس صدور ویزا بیشتر خواهد بود. 

عدم برخورداری از سازمان‌های حامی

اسپانسر مناسب برای دریافت ویزای استارتاپ بسیار ضروری است و یک سازمان مورد تأیید در کانادا باید از کسب و کار شما پشتیبانی کند. عدم داشتن این حمایت باعث رد یا تأخیر در درخواست شما خواهد شد.

خلاصه مطالب

مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا از 18 تا 48 ماه به طول می‌انجامد. در صورت تکمیل بودن مدارک از جمله اسناد حقوقی و اثبات مدارک مبنی بر اثبات تمکن مالی و همچنین بیزینس پلان قوی ممکن است پروسه دریافت ویزا کمتر شود. متقاضیانی که طرح خلاقانه‌ای ارائه کرده‌اند، موق به اخذ این نوع ویزا در مدت زمان کوتاه‌تر و در بازه زمانی ۱۸ ماهه شده‌اند.

از این رو بسیار اهمیت دارد قبل از ارسال درخواست با وکیل مهاجرتی در ارتباط باشید تا نواقص پرونده شما برطرف شود. دکتر نجما توکلیان، وکیل رسمی امور مهاجرت کانادا با داشتن سال‌ها سابقه در زمینه دریافت انواع ویزای کانادا در سریع‌ترین زمان ممکن ویزای استارتاپ این کشور را برای شما دریافت خواهند کرد. شما می‌توانید از طریق شماره‌های مندرج در صفحه اصلی سامانه با کارشناسان رسمی موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان در تماس باشید و اطلاعات لازم را در این زمینه دریافت کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

اکوی قلب جنین برای چه کسانی است؟ اکوکاردیوگرافی تست مشابه سونوگرافی است و برای تشخیص نامنظمی‌های قلب جنین و بیماری‌های مادرزادی و عملکرد قلب تجویز می‌شود. با توجه به اینکه نتایج این تست بسیار اهمیت دارد، برای انجام آن می‌توانید به مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی مراجعه کنید. در اکوی قلب از امواج صوتی استفاده می‌شود که توسط آن ساختارهای قلب جنین انعکاس می‌یابد. یک دستگاه این امواج صوتی را تجزیه و تحلیل می‌کند و یک تصویر از داخل قلب می‌سازد

تصویر دریافتی اطلاعاتی را درباره اینکه قلب نوزاد چگونه شکل گرفته یا به درستی کار می‌کند ارائه می‌دهد. از طریق اکوکاردیوگرافی پزشک می‌تواند جریان خون درون قلب جنین را بررسی کند و هرگونه نقص و وضع غیر عادی از جمله وجود حفره در قلب، تنگ شدن سرخرگ‌ها، باز و بسته شدن ناقص دریچه‌های قلب را تشخیص دهد.

اکوی قلب جنین برای چه کسانی لازم است؟

اکوی قلب جنین برای چه کسانی است؟ در حالت عادی زنان باردار به اکوی جنین نیازی ندارند. البته در موارد نادر که سونوگرافی آنومالی عدم تکامل ۴ حفره قلب را نشان دهد و یا ضربان قلب به صورت غیرعادی باشد، حتماً باید اکوکاردیوگرافی را انجام داد. در مجموع گروه‌های زیر باید اکوی قلب را انجام دهند:

1- سابقه خانوادگی بیماری‌های قلبی یا نارسایی مادرزادی قلبی

2- داشتن کودک با سابقه بیماری‌های قلبی در خانواده

3- مصرف الکل و مواد مخدر در زمان بارداری توسط مادر

4- مصرف داروهای تراتوژن در دوران حاملگی از جمله ضد تشنج‌ها، آمفتامین، وارفارین، لیتیوم ویتامین A (رتینوئیک اسید)

5- ابتلا مادر به بیماری‌های متابولیک در دوران حاملگی از جمله لوپوس، دیابت نوع یک، فنیل کتونوریا که یک نقص در تجزیه اسیدآمینه‌ فنیل آلانین است.

6- ابتلا مادر به بیماری‌های دوران حاملگی مانند سیتومگالوویروس، سرخچه و…

7- در صورت داشتن سقط مکرر

8- بررسی بیماری‌های کروموزومی در دوران جنینی

تشخیص به موقع بیماری‌های قلبی از طریق اکو

اکوگرافی در موارد زیادی سالم بودن قلب جنین را تأیید می‌کند. نقض‌های جزئی مثل یک حفره کوچک معمولاً خود به خود بهبود می‌یابند و نیازی به اقدامات درمانی نیست؛ اما اگر قلب جنین مشکل جدی داشته باشد، باید برای تشخیص زود هنگام مراجعه کنید. چرا که اغلب مشکلاتی از این قبیل را می‌توان قبل از تولد برطرف کرد.

در برخی موارد ممکن است نیاز باشد پس از زایمان یک سری اقدامات را برای رفع مشکلات جنین انجام دهید. در چنین مواردی باید نوزاد خود را در بیمارستان‌هایی به دنیا آورید که بخش مراقبت‌های ویژه مخصوص نوزادان داشته باشد.

برخی از نارسایی‌های قلبی جنین را می‌توان از طریق روش‌های موجود درمان کرد؛ اما در صورت تشخیص نارسایی‌های پیچیده که غیر قابل درمان هستند، از همان ابتدا می‌توان نواقص قلبی را تشخیص داد و با اجازه قانونی پزشک، حاملگی خاتمه می‌یابد.

برای انجام اگوگرافی باید به مراکز سونوگرافی و رادیولوژی تخصصی که دارای امکانات و دستگاه‌های پیشرفته هستند، مراجعه کنید. از آنجاکه دریافت نتایج صحیح و بدون خطا از اکوی قلب جنین بسیار اهمیت دارد، جهت انجام این تست به مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی با مدیریت دکتر محمد حسین اخلاقی نیا مراجعه کنید.

اکوی قلب جنین چه زمانی انجام می‌شود؟

اکوگرافی قلب جنین در هر زمانی پس از هفته 17 و 18 بارداری انجام می‌شود. از طریق فناوری‌های جدید و مبدل‌های اندوواژینال تصویر دقیقی از جنین در هفته دوازدهم به دست می‌آید. اگر اسکن قبل از هفته هفدهم انجام شود، احتمالاً پزشک از شما می‌خواهد که برای دریافت تصاویر دقیق‌تر دوباره تست را انجام دهید.

در برخی از موارد ۱۸ هفته برای انجام اکوی قلب بسیار زود است، اما زمانی که پزشک احتمال نقص قلبی را در جنین تشخیص می‌دهد، باید برای مطالعه اولیه از طریق سونوگرافی عکس‌های اضافی دریافت کند.

متخصص قلب اطفال با دریافت تصاویر تفسیر دقیقی را از نواقص قلبی ارائه می‌کند، از جمله اینکه آیا این نقص قبل از تولد روی جنین تأثیر دارد یا خیر؟ یا اینکه نیاز به انتقال فوری پس از تولد خواهد داشت و باید جراحی قلب صورت بگیرد؟ در همه موارد برای انجام اکوکاردیوگرام جنین باید اقدام کنید تا اطلاعات بیشتری برای زایمان به دست آورید.

متخصص قلب اطفال ممکن است برای جلوگیری از هرگونه پیشامدی این تست را در چند مرحله انجام دهد. برخی از نواقص قلبی ممکن است به طور چشمگیری خطر مشکلات ژنتیکی مانند سندروم دان و سندروم دی جورج را افزایش دهند. از طرفی توبروس اسکلروزیس و تومورهای خوش‌خیم در قلب پیامدهای زیادی برای رشد غیر طبیعی مغز دارند. اکوی قلب جنین برای مادرانی که در سونوگرافی غربالگری، نتایج مشکوکی داشته‌اند بسیار اهمیت دارد.

خلاصه مطالب

اکوی قلب جنین برای چه کسانی است؟ این تست برای مادران بارداری که سابقه خانوادگی بیماری قلبی داشته‌اند تجویز می‌شود. در مواردی که مادر مبتلا به بیماری‌های متابولیکی مانند دیابت لوپوس است نیز انجام این آزمایش بسیار ضرورت دارد.

با توجه به اینکه نواقص قلبی می‌تواند باعث ایجاد مشکلات ژنتیکی مانند سندروم دان و تومورهای خوش‌خم قلب شود، از این رو بهتر است این آزمایش را در سریع‌ترین زمان ممکن در هفته هجدهم بارداری انجام دهید. برای انجام این تست حساس می‌توانید مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی، ارائه‌دهنده خدمات مربوط به اکوی قلب جنین مراجعه کنید. در این مرکز تشخیصی اکوگرافی قلب با دستگاه‌های پیشرفته و تحت نظر پزشکان متخصص انجام می‌شود و می‌توانید دقیق‌ترین تفسیر و نتیجه را دریافت نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

اطلاع از نکات مهم برای تخلیه چربی شکم و مراقبت‌های پس از آن به شما کمک می‌کند تا به‌طور دقیق ارزیابی کنید که مناسب این عمل هستید یا خیر. برای کسب اطلاعات کامل در ارتباط با عمل تخلیه چربی شکم و نکات مراقبتی پس از آن با مطب دکتر کرامت الله ترابی تماس بگیرید.

در جراحی لیپوماتیک شکم نیازی به ایجاد برش بزرگ نیست و فقط یک سوراخ ۳ تا ۵ میلیمتری در شکم ایجاد می‌شود. از طریق این سوراخ، لوله کانولا به شکم وارد می‌شود و با انتشار امواج فراصوت، بافت چربی زیر پوست به طور کامل تجزیه خواهد شد. این روش بدون بیهوشی عمومی در یک جلسه انجام می‌شود و مزایای زیادی را برای لاغری موضعی به همراه دارد.

آشنایی با نکات مهم برای تخلیه چربی شکم

اطلاع از نکات مهم برای تخلیه چربی شکم بسیار اهمیت دارد، چرا که می‌توانید با انجام معاینات و آزمایش‌های لازم بررسی کنید که آیا مناسب چنین عملی هستید یا خیر و همچنین راحت‌تر خود را برای جراحی آماده کنید. نکات مهم قبل از انجام لیپوماتیک شکم که موفقیت‌آمیز بودن نتایج عمل را چندین برابر می‌کند شامل موارد زیر است:

۱- از یک هفته پیش از جراحی مصرف سیگار را قطع کنید. این کار به روند بهبود اسکار و جای زخم بسیار کمک می‌کند.

۲- در ارتباط با داروهای مصرفی با جراح صحبت کنید، چراکه مصرف داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی و قرص های ضدانعقاد خطر افزایش خونریزی حین عمل را افزایش می‌‎دهد.

۳- نتایج آزمایش‎ات تجویزی توسط پزشک را ارائه کنید و حداقل ۸ ساعت پیش از انجام عمل ناشتا باشید.

۴- روز عمل از لباس راحتی استفاده کنید و اعضای خانواده یا یکی از دوستان، برای ترخیص شما را همراهی کنند.

نکات مهم در مورد فرایند تخلیه چربی شکم

چنانچه قصد تخلیه چربی‌های شکم را دارید، توصیه می‌کنیم حتماً با فرایند این نوع جراحی آشنا شوید. در این صورت می‌توانید راحت‌تر برای انجام این عمل تصمیم‌گیری کنید. در عمل تخلیه چربی شکم، پزشک متخصص پس از اطمینان از بی‌حسی موضعی یک یا چند برش بسیار کوچک در شکم را ایجاد می‌کند. سپس از طریق این برش‌‎ها لوله کانولا را وارد بافت های زیر پوستی شکم می‌کند تا چربی‌‎های اضافی تجزیه شوند و به‎ شکل محلول از بدن تخلیه شوند.

فرآیند جراحی لیپوماتیک می‌تواند ۴۵ دقیقه تا یک ساعت به طول بینجامد. از آنجا که در ناحیه شکم برش بزرگی ایجاد نمی‌شود، نیازی به بستری و بیهوشی کامل نیست و دروان نقاهت بسیار کوتاهی خواهید داشت. معمولاً عمل لیپوماتیک شکم و پهلو به‌صورت همزمان انجام می‎شوند و شما می‌توانید علاوه‌بر تخلیه موضعی چربی‌های شکم، برای عمل لیپوپلاستی پهلو نیز اقدام کنید.

برای تخلیه چربی شکم تحت نظر بهترین جراح پلاستیک و ترمیمی در تهران به مطب دکتر کرامت الله ترابی مراجعه کنید. از مهم‌ترین مزایای انجام این عمل تحت نظر دکتر کرامت الله ترابی، اطلاع از نکات مهم برای تخلیه چربی شکم قبل و پس از جراحی است و کادر پزشکی مشاوره‌های لازم را در هر مرحله در اختیار شما قرار خواهند داد.

نکات مهم پس از جراحی تخلیه چربی شکم | دکتر کرامت الله ترابی

نکات مهم پس از جراحی تخلیه چربی شکم

پس از جراحی لیپوماتیک شکم برای اینکه دچار هیچ گونه عارضه شدیدی نشوید، لازم است به یک‌سری نکات را توجه داشته باشید که در ادامه به این موارد اشاره می‌کنیم:

۱- از مصرف سیگار و انواع مواد مخدر پرهیز کنید.

۲- جهت حفظ خاصیت ارتجاعی و الاسیته پوست شکم به مدت دو هفته از گِن مخصوص لیپوماتیک استفاده کنید.

۳- از زمانی که پزشک اجازه داد، می‌‎توانید استحمام کنید و با ماساژ شکم به تخلیه ترشحات کمک کنید.

۴- حداقل یک هفته از انجام تمرینات ورزشی و فعالیت بدنی سنگین و بلند کردن اجسام خودداری کنید، اما انجام پیاده‌‎روی آرام هیچ ایرادی ندارد.

۵- حداقل تا دو هفته نمی‌توانید شنا کنید و اجازه ورود به سونا را ندارید. در غیر این صورت، خطر بروز عفونت شما بسیار افزایش می‌یابد.

۶- مصرف آب و مایعات، سبزیجات و میوه را افزایش دهید. رعایت رژیم غذایی مناسب از بروز یبوست و فشار بر ناحیه شکم جلوگیری می‌‎کند.

خلاصه مطالب

اطلاع از نکات مهم برای تخلیه چربی شکم بسیار ضرورت دارد، چرا که شما می‌توانید راحت‌تر برای انجام این جراحی تصمیم بگیرید. عمل لیپوماتیک از بهترین روش‌ها برای تخلیه چربی‌های شکم است و پزشک از طریق یک سوراخ ۳ تا ۵ میلیمتری و از طریق لوله کانولا بخشی از بافت چربی زیر پوست را از بین می‌برد.

برای جلوگیری از هرگونه عارضه بهتر است به نکات مراقبتی پس از جراحی لیپوماتیک نحوه و آمادگی برای این عمل آشنایی داشته باشید تا خطر هرگونه عوارض جانبی کاهش یابد. از آنجا که این نوع جراحی باید توسط پزشک متخصص با داشتن سال‌ها سابقه موفق عمل لیپوماتیک انجام شود، شما می‌توانید برای تخلیه چربی‌های ناحیه شکم به مطب دکتر کرامت الله ترابی بهترین جراح زیبایی در تهران مراجعه کنید. برای دریافت نوبت و وقت مشاوره با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید تا تا کادر پزشکی اطلاعات کافی در خصوص این جراحی را در اختیار شما قرار دهند.



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

نوار عصب کمر برای تشخیص مشکلات عضلانی و عصبی ناحیه کمر کاربرد دارد. از طریق این آزمایش پزشکان می‌توانند علت درد کمر و شدت فعالیت الکتریکی ریشه‌های عصبی ستون فقرات را ارزیابی کنند. جهت انجام الکترومیوگرافی کمر به کلینیک دکتر ناصح یوسفی در غرب تهران مراجعه نمایید.

در بسیاری از مواقع نتیجه MRI پارگی و بیرون زدگی دیسک کمر را نشان می‌دهد، اما فرد ممکن است علائمی را احساس نکند. تشخیص قطعی بیماری‌های احتمالی از طریق نوار عصب عضله کمر می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد و در صورت وجود هرگونه می‌توانید برای درمان‌های لازم اقدام کنید.

نوار عصب کمر چیست؟

نوار عصب کمر یکی از روش‌های غیرتهاجمی برای بررسی فعالیت الکتریکی ریشه‌های عصب و ستون فقرات است. این آزمایش ناحیه فشردگی عصب‌ها و شدت آسیب‌دیدگی آنها را ارزیابی می‌کند. در بیشتر موارد از طریق تست EMG و تست هدایت عصبی تشخیص بیماری‌های نخاعی، مشکلات اسکلتی و عضلانی و التهابات مزمن امکان‌پذیر است.

اگر نوار عصب عضله برای تشخیص مشکلات ستوان فقرات با دیگر تست‌های مانند MRI و ایکس رِی انجام شود، پزشک می‌تواند منشأ دقیق آسیب سیستم عصبی و محیطی را بررسی کند. هرچند که این تست بسیار ساده است، اما برای انجام دقیق و دریافت نتایج صحیح با کمترین میزان خطا به پزشکان متخصص مغز و اعصاب و نورولوژیست‌های مجرب مراجعه کنید.

کاندیدای مناسب نوار عصب کمر

الکتروموگرافی برای افرادی که مشکلات عصبی مرتبط با دیسک کمر دارند مناسب است. این آزمایش جهت تشخیص و ارزیابی فعالیت‌های الکتریکی اعصاب کمر و بررسی میزان فشردگی عصب‌های متصل به ستون فقرات بسیار کاربرد دارد. افرادی که شرایط زیر را دارند باید حتماً این آزمایش را انجام دهند:

1- افرادی که از کمر درد شدید رنج می‌برند.

2- آن دسته از افرادی که در ناحیه کمر یا اطراف آن دچار ضعف عضلانی هستند.

3- احساس سوزش، داغی یا احساس غیرطبیعی در قسمت کمر

4- بررسی تأثیر درمان‌های قبلی

5- افرادی که برای تشخیص منشأ درد سیاتیک نیاز به نوار عصب دارند.

با توجه به اینکه نتایج تست نوار عصب کمر می‌تواند به پیگیری راهکارهای درمانی مؤثر کمک کند، توصیه می‌کنیم برای انجام این آزمایش به کلینیک دکتر ناصح یوسفی در تهران مراجعه کنید.

کاربرد نوار عصب کمر | کلینیک دکتر ناصح یوسفی

مراقبت‌های پس از نوار عصب عضله کمر

برای کاهش عوارض جانبی احتمالی از جمله درد و خونریزی حتماً باید مراقبت‌های پس از الکترومیوگرافی را جدی بگیرید. این مراقبت‌ها شامل موارد زیر است:

1- داشتن استراحت کافی پس از انجام الکترمیوگرافی برای تسریع بهبود عضلات و ستون فقرات

2- مصرف مایعات برای پیشگیری از عوارض احتمالی از جمله سردرد و تشنج

3- رعایت بهداشت ناحیه مورد نظر و مراقبت پوست در برابر خراشیدگی

4- در صورتی که پس از تست EMG عوارض نگران‌کننده‌ای مثل خونریزی شدید، درد، تورم، عفونت یا تغییرات غیرمعمول در عملکرد عصبی را مشاهده کردید، پزشک را در جریان قرار دهید.

شایع‌ترین عوارض الکترومیوگرافی کمر

هنگام گرفتن نوار عصب کمر ممکن است فرد دچار عوارض نادری از جمله درد و خونریزی شود. شدت این عوارض در افراد مختلف متفاوت است و در برخی موارد تا چند روز احساس گزگز و سوزن سوزن شدن وجود دارد. همچنین ممکن است تورم و کبودی در محل ورود سوزن دیده شود. این عوارض موقتی هستند و چند روز پس از انجام تست برطرف می‌شوند، اما در صورت مشاهده تورم و خونریزی به مدت طولانی باید به پزشک مراجعه کنید. یه طور کلی عوارض تست نوار عصب عضله کمر عبارتند از:

1- آسیب به اعصاب کمر در صورت عدم مهارت پزشک در انجام تست

2- التهاب و تورم شدید ناحیه‌ای که الکترود سوزنی به آن وارد شده است.

3- درد مزمن و خونریزی که تا چند روز پس از تست ادامه دارد. 

4- واکنش آلرژیک و بروز تشنج که در موارد  بسیار نادر اتفاق می‌افتد. در چنین شرایطی حتما باید به اورژانس مراجعه کنید. 

خلاصه مطالب

نوار عصب کمر برای بررسی فعالیت الکتریکی اعصاب کمر و میزان آسیب‌دیدگی ستون فقرات کاربرد دارد. پزشکان از طریق انجام این تست می‌توانند میزان فشردگی اعصاب کمر و عملکرد سیستم عصبی مرکزی و محیطی افراد ارزیابی کنند و در صورت بروز هرگونه آسیب راهکارهای درمانی مناسب را ارائه نمایند.

با توجه به حساس بودن نتایج الکترومیوگرافی کمر می‌توانید برای انجام این تست به کلینیک دکتر ناصح یوسفی بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران مراجعه کنید. پزشکان متخصص با انجام ایمن این تست از بروز هرگونه عوارض جانبی جلوگیری می‌کنند و بهترین تفسیر در اختیار شما قرار خواهند داد. برای رزرو نوبت با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی سامانه تماس بگیرید.

 



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

نوار عصب و عضله پا چگونه انجام میشود؟ الکترومیوگرافی مشکلات مربوط به اعصاب حرکتی و عضلات و همچنین ارتباط بین این دو را مشخص می‌کند. یکی از انواع تست‌هایی که برای تشخیص ضعف مداوم عضلانی و سوزن سوزن شدن پا کاربرد دارد، نوار عصب عضله است. برای انجام این آزمایش به کلینیک دکتر ناصح یوسفی دارای کادر پزشکی متخصص و مجرب مراجعه کنید.

تست EMG فعالیت الکتریکی درون ماهیچه‌های پا را بررسی و اندازه‌گیری می‌کند. اگرچه این آزمایش را می‌توان به صورت جداگانه انجام داد، اما پزشکان این تست را در کنار تست هدایت عصبی قرار می‌دهند. در نتیجه نحوه حرکت سیگنال‌های الکتریکی در بدن به سمت اعصاب بررسی می‌شود. به‌علاوه مطالعه نتایج این آزمایش به تشخیص و درمان به‌موقع بیماری‌های عصبی و عضلانی پا کمک می‌کند. 

 نحوه انجام نوار عصب و عضله پا

بسیاری از افراد سؤال دارند که نوار عصب و عضله پا چگونه انجام میشود؟ نحوه انجام تست الکترومیوگرافی به این صورت است که پزشک متخصص مغز و اعصاب از بیمار درخواست می‌کند که روی تخت دراز بکشد. در ادامه الکترودهای محرک را بر روی قسمت‌هایی از پوست پا که دچار مشکل هستند قرار می‌دهد. در نوار عصب پا، الکترودها پالس‌های الکتریکی ملایمی را به سمت پاها ارسال می‌کنند.

زمانی که پالس‌های ملایم برای بررسی فعالیت الکتریکی اعصاب ارسال می‌شود، فرد حس سوزن سوزن شدن خفیفی را احساس خواهد کرد. در تست هدایت عصبی الکترودها پاسخ بدن به تحریکات الکتریکی عصب‌ها را به ثبت می‌رسانند.در واقع این تست سرعت ارائه پاسخ به پالس‌های الکتریکی ارسال شده توسط الکترودها را نشان می‌دهد.

برای انجام نوار عضله پزشک متخصص الکترود سوزنی ریز و کوچکی را وارد عضله می‌کند تا فعالیت‌های الکتریکی عضله مستقیماً توسط الکترودهایی که بر روی پوست روی پا قرار دارد را در در مانیتور اسیلوسکوپ به شکل موج ثبت شود. در گام بعد پزشک از بیمار می‌خواهد که عضله پای خود را منقبض کند تا دوباره فعالیت‌های الکتریکی عضله هنگام انقباض آن به ثبت برسد.

پزشکان از طریق انجام نوار عصب عضله پا مشکلاتی مانند کمردرد و ریشه اصلی بیماری‌هایی مانند فتق دیسک یا دررفتگی دیسک کمر را تشخیص می‌دهند. الکترومیوگرافی یک روش کم‌خطر با عوارض بسیار نادر است و فقط احتمال بروز عفونت، خونریزی و آسیب عصبی وجود دارد.

اگر پزشک معالج شخصاً تست EMG را برای شما انجام دهد، بلافاصله پس از اتمام آن نتایج را تفسیر می‌کند. اما اگر به کلینیک‌های دولتی مراجعه کنید، تکنسین‌های نورولوژیست نتایج تست را به صورت کتبی یا دیجیتال به شما ارائه خواهند کرد. برای جلوگیری از عوارض و خطرات احتمالی نوار عصب عضله پا حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید. برای انجام این آزمایش به کلینیک دکتر ناصح یوسفی، بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران مراجعه کنید. 

 توصیه‌های مهم در نحوه انجام نوار عصب پا

در ارتباط با این سؤال که نوار عصب و عضله پا چگونه انجام می‌شود اشاره کردیم که پزشک چگونه الکترودها را برای دریافت پالس‌های ملایم به پاها بر روی پوست قرار می‌دهد. زمانی که علائمی مانند بی‌حسی، ضعف عضلانی، درد و گرفتگی مداوم ماهیچه‌های پا را مشاهده می‌کنید، باید برای انجام این آزمون اقدام کنید. اما برای جلوگیری از عارضه‌های احتمالی بهتر است به موارد زیر توجه داشته باشید:

پزشک خود را در جریان داروهای مصرفی قرار دهید (داروهایی که دیگر پزشکان برای شما تجویز کرده‌اند و داروهایی که نیاز به نسخه ندارند.) اگر دچار اختلالات خونریزی هستید، حتماً پزشک را در جریان قرار دهید. علاوه‌بر این در صورت استفاده از دستگاه‌های ضربان‌ساز قلب و الکتروشوک خودکار این موضوع را با دکتر مغز و اعصاب در میان بگذارید.

توصیه‌های مهم در نحوه انجام نوار عصب پا

برای انجام نوار عصب و عضله حداقل سه ساعت قبل از مصرف سیگار را متوقف کنید. همچنین بدن خود را کامل بشویید و مطمئن شوید هرگونه چربی را از سطح پوست پاک کرده‌اید. به‌علاوه از هیچ مرطوب‌کننده و کرمی استفاده نکنید و اکسسوری ها، جواهرات و ساعت را همراه خود نبرید. همچنین لباس و شلوار مناسبی بپوشید تا پزشک راحت‌تر بتواند برای انجام تست اقدام کند.

خلاصه مطالب

نوار عصب و عضله پا چگونه انجام میشود؟ برای انجام تست هدایت عصبی پا ابتدا پزشک الکترودهای محرکی که پالس‌های الکتریکی ملایمی را ارسال می‌کنند به پوست متصل می‌کند و از طریق آن میزان تحریکات عصبی به ثبت می‌رسد. همچنین برای انجام نوار عضله یک الکترود سوزنی برای بررسی مشکلات عضلانی پا وارد ناحیه مورد نظر می‌شود که در ثبت فعالیت عضلانی کاربرد دارد.

با توجه به اینکه از طریق نتایج نوار عصب و عضله پا می‌توانید برای درمان‌های لازم اقدام کنید، این آزمایش را تحت پزشکان متخصص مغز و اعصاب و نورولوژیست‌های مجرب انجام دهید. کلینیک دکتر ناصح یوسفی ارائه‌دهنده خدمات نوار عصب پا است. شما می‌توانید با مراجعه به این کلینیک تست الکترومیوگرافی و هدایت عصبی را با کمترین میزان عارضه انجام دهید.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

دلایل مختلفی موجب سوزن سوزن شدن دست چپ و قلب می‌شود. احساس درد در قلب و احساس گزگز در دست چپ همراه با برخی از علائم مانند درد در قفسه سینه، تنگی نفس، تعریق سرد است و می‌تواند نشانه حمله قلبی یا نزدیک شدن به آن باشد. برای تشخیص منشأ بی‌حسی دست به کلینیک دینا به‌عنوان بهترین مرکز طب پزشکی در شرق تهران مراجعه کنید.

گاهی مواقع علائم بی‌حسی مربوط به آسیب‌های اسکلتی و عضلانی و حتی فشار بر اعصاب محیطی دست است که در این شرایط باید برای درمان و پیگیری‌های لازم اقدام کنید. اما در صورت بروز گزگز دست چپ و درد همزمان در قلب باید به پزشک متخصص مراجعه کنید، چراکه ادامه داشتن علائم می‌تواند هشدار دهنده وضعیت خطرناکی برای فرد باشد.

ارتباط سوزن سوزن شدن دست چپ و قلب

علائم سوزن سوزن شدن دست چپ و قلب می‌تواند با یکدیگر مرتبط باشد. گاهی مواقع ناراحتی‌ها و مشکلات قلبی عروقی به شکل گزگز یا بی‌حسی دست بروز می‌کند و حتی انجام فعالیت‌ها برای فرد سخت می‌شود. در چنین شرایطی جدی گرفتن علائم ساده نیز بسیار ضرورت دارد و می‌تواند نجات‌بخش باشد. در صورت داشتن سوابق خانوادگی و مشکلات قلبی در گذشته علائم مربوط به سوزش و گزگز دست را جدی بگیرید.

حمله قلبی در اکثر مواقع می‌تواند با انسداد شریان‌های کرونری و جلوگیری از خون‌رسانی به قلب باشد. در نتیجه کاهش خون‌رسانی می‌تواند باعث بی‌حسی و گزگز در دست چپ و قلب شود که یک وضعیت کاملاً اورژانسی به وجود می‌آورد.

از دیگر علائم ارتباط بین مور مور شدن دست چپ و قلب، احساس فشار یا درد در قفس سینه، بازو، گردن، کمر، صورت، تنگی نفس، سرگیجه و حالت تهوع است. با مشاهده این علائم حتماً باید پزشک را در جریان قرار دهید.

حمله قلبی در اکثر مواقع می‌تواند با انسداد شریان‌های کرونری و جلوگیری از خون‌رسانی به قلب باشد. در نتیجه کاهش خون‌رسانی می‌تواند باعث بی‌حسی و گزگز در دست چپ و قلب شود که یک وضعیت کاملاً اورژانسی به وجود می‌آورد.

از دیگر علائم ارتباط بین مور مور شدن دست چپ و قلب، احساس فشار یا درد در قفس سینه، بازو، گردن، کمر، صورت، تنگی نفس، سرگیجه و حالت تهوع است. با مشاهده این علائم حتماً باید پزشک را در جریان قرار دهید.

علائم سوزن سوزن شدن دست چپ و قلب

زمانی که فرد همزمان درد شدیدی را در قلب خود احساس می‌کند و دست دچار بی‌حسی و سوزن سوزن شدن می‌شود، این وضعیت می‌تواند هشدار دهنده سکته قلبی باشد. در کنار بی‌حسی دست، ممکن است علائم زیر را نیز تجربه کند:

۱- احساس درد زیاد در قفسه سینه، گردن و بازو

۲- بی‌حس شدن انگشتان دست چپ

۳- سفتی و گرفتگی بازوی چپ

۴- حالت تهوع و عرق سرد

۵- اختلال در هماهنگی و تعادل بدن

۶- سردرد و سرگیجه

چنانچه همزمان علائم بی‌حسی دست چپ و درد قبل را مشاهده کردید، می‌توانید برای تشخیص و پیگیری راهکارهای درمانی به مراکز طب پزشکی مراجعه کنید. کلینیک دینا با برخورداری از بهترین متخصصان توانبخشی با معاینه دقیق و تجویز آزمایش‌های مناسب، منشأ سوزن سوزن شدن دست را بررسی می‌کنند و در صورت وجود هرگونه مشکل احتمالی روش‌های درمانی مناسب را تجویز خواهند کرد.

ارتباط سوزن سوزن شدن دست چپ و قلب | کلینیک دینا

درمان سوزن سوزن شدن دست چپ و قلب

برخی از تکنیک‌های بسیار ساده برای درمان سوزن سوزن شدن دست چپ و قلب وجود دارد، اما در نهایت شما باید به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید تا علت اصلی این عارضه مشخص شود. روش‌های زیر برای کاهش علائم بی حسی دست بسیار مؤثر است:

حرکت داشته باشید: حرکت کردن باعث گردش خون می‌شود و احساس ناراحت کننده‌ای که تجربه می‌کنید را تسکین می‌دهد. همانگونه که جریان خون بهبود می‌یابد، ممکن است ناحیه مورد نظر برای چند دقیقه کمی گرم‌تر شود و به وضعیت عادی بر‌گردید.

مشت خود را باز و بسته کنید: اگر احساس سوزن سوزن شدن بر مچ دست شما تأثیر می‌گذارد، مشت خود را گره و سپس باز کنید. این کار می‌تواند اعصاب تحت فشار را آزاد کند و خون را به جریان بیندازد.

انگشت پای خود را تکان دهید: اگر احساس سوزن سوزن شدن روی پاهای شما تأثیر می‌گذرد، سعی کنید انگشتان پا را تکان دهید. این کار باعث افزایش جریان خون می‌شود و احساسات ناخوشایند را متوقف می‌کند.

سر خود را به پهلو تکان دهید: اگر احساس بی‌حسی روی بازو و دست چپ را دارید، تکان دادن آرام سر باعث کاهش فشار در اطراف اعصاب گردن می‌شود.

فشار را از ناحیه مورد نظر بردارید: برداشتن فشار از روی دست‌ها، علائم سوزن سوزن شدن دست چپ و قلب را کاهش می‌دهد و اعصاب بدن اکسیژن بیشتری دریافت می‌کنند. در این شرایط اندامی که تحت فشار است را آزاد کنید و مطمئن باشید که هیچ چیز سنگینی به آن فشار وارد نمی‌کند.

 خلاصه مطالب

عوامل مختلفی باعث سوزن سوزن شدن دست چپ و قلب می‌شود. در این شرایط فرد احساس گزگز مداوم در انگشتان و بازوی چپ خواهد داشت. علاوه‌بر این اگر فرد سابقه بیماری قلبی داشته باشد، علائمی مانند درد قفسه سینه، عرق سرد، سرگیجه و حالت تهوع را تجربه خواهد کرد. زمانی که این علائم را مشاهده کردید، برای جلوگیری از هرگونه عارضه و خطر احتمالی حتماً باید به پزشک مراجعه کنید، چراکه برخی از این علائم می‌تواند هشدار دهنده سکته قلبی یا مغزی باشند.

چنانچه این علائم به صورت طولانی مدت ادامه داشته باشد، باید علاوه‌بر مراجعه به پزشک متخصص قلب، تحت نظر پزشکان توانبخشی باشید تا از طریق راهکارهای جدید برای درمان شما اقدام کنند. کلینیک دینا بهترین مرکز طب پزشکی در شرق تهران است. پزشکان توانبخشی مجرب از طریق روش‌های جدید از جمله اوزون تراپی و تزریق prp به درمان قطعی علائم گزگز و بی‌حسی دست کمک خواهند کرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

علت مورمور شدن پا از زانو به پایین می‌تواند مربوط به سیستم عصبی یا گردش خون باشد. علائم بی‌حسی در اکثر موارد موقتی است، اما علائم پایدار آن می‌تواند نشانه بیماری‌های جدی مانند دیابت یا سکته مغزی باشد. برای تشخیص و درمان منشأ بی‌حسی پاها به کلینیک دینا مراجعه کنید. کادر متخصص توانبخشی این مرکز از طریق روش‌های موثر و کم‌خطر به درمان شما کمک می‌کنند.

سوزن سوزن شدن پا پس از ایستادن یا نشستن در یک حالت خاص اتفاق می‌افتد و به علت فشار به رگ‌های خونی و اعصاب، حس اندام‌ها کاهش می‌یابد. اما در صورت ادامه داشتن علائم به صورت مکرر، انجام معاینات پزشکی و بررسی مشکلات زمینه احتمالی توسط پزشک بسیار اهمیت دارد.

 مهم‌ترین علت مور مور شدن پا از زانو به پایین

علت مورمور شدن پا از زانو به پایین می‌تواند ناشی از فشردگی اعصاب پا و کاهش حس اندام‌ها باشد، اما در مواردی که علائم بی‌حسی به طور مداوم و مکرر ادامه داشته باشد، باید برای درمان پزشکی اقدام کنید. در برخی از موارد بی‌حسی زانو و پاها می‌تواند نشانه بیماری‌های خطرناک مانند ام اس یا نوروپاتی محیطی و حتی سکته مغزی باشد. در ادامه به بررسی مهم‌ترین دلایل سوزش پاها از زانو به پایین اشاره می‌کنیم.

 سندروم پای بی‌قرار

شایع‌ترین علت مورمور شدن پا، سندروم پای بی‌قرار یا ویلیس اکبوم یک اختلال عصبی و حسی است که باعث ایجاد حس ناخوشایند در پاها می‌شود و توانایی حرکت و راه رفتن از بین می‌رود. علت بی‌حسی اندام‌ها در این وضعیت مربوط به پا نیست، بلکه در مغز باید به دنبال آن بود. RLS یک بیماری ارثی است که در زنان به خصوص در میانسالی بیشتر از مردان دیده می‌شود و علائم آن چند بار در هفته و در شب بیشتر مشاهده می‌شود.

سکته مغزی یا حمله ایسکمیک گذرا یا  TIA

حمله ایسکمیک گذرا که به عنوان سکته مغزی کوچک و علامت هشدار دهنده شناخته می‌شود، می‌تواند یکی از مهم‌ترین علل بی‌حسی زانو و پاها باشد. سکته مغزی می‌تواند جریان خون در جایی از مغز که توسط یک لخته خون مسدود کند. عوامل خطرزا سکته مغزی، چاقی و بیماری‌های قلبی عروقی هستند. در نتیجه باعث ضعف بی‌حسی و فلج در یک طرف بدن می‌شود.

TIA آسیب دائمی برای فرد وجود نمی‌آورد، چرا که به سرعت تمام می‌شود اما بیمار باید تحت درمان قرار بگیرد. چون این نوع سکته می‌تواند هشدار دهنده وقوع سکته‌های مغزی جدی‌تر باشد. از علائم اصلی ایسکمیک گذرا، می‌توان به سرگیجه، بی‌حسی زانو به پایین، سوزش بازوها و سفتی گردن اشاره کرد.

 بیماری شریان محیطی؛ علت مورمور شدن پا از زانو به پایین

بیماری شریان محیطی یا PAD جریان خون را در شریان‌هایی که به پا منتهی می‌شوند به حداقل می‌رساند. کاهش جریان خون زمانی اتفاق می‌افتد که توده‌های چربی یا پلاک‌ها باعث باریک شدن رگ‌ها می‌شوند. علائم بیماری شریان محیطی شامل بی‌حسی ساق پا، سردی و خستگی عضلانی است. خطر ابتلا به شریان محیطی در افراد دارای اضافه وزن و کلسترول بالا بیشتر از سایر افراد است.

بیماری مولتیپل اسکروزیس

ام اس یک بیماری سیستم عصبی مرکزی است که در آن بدن به رشته‌های عصبی و پوشش میلین حمله می‌کند. این عارضه موجب اسکارهای غیر قابل برگشت به نام اسکلروز می‌شود که در انتقال سیگنال‌ها بین بدن و مغز و اختلال به وجود می‌آورد.

علائم ام اس شامل ضعف و بی‌حسی در بازوها و پاها است و از دست دادن کامل یا جزئی بینایی، احساس سوزن سوزن شدن به خصوص در گردن، لرزش و از دست دادن هماهنگی اندام‌ها از دیگر نشانه‌های این عارضه است. در حال حاضر هیچ درمانی برای بیماری‌ ام اس وجود ندارد، درمان با کورتیکواستروئیدها و تبادل پلاسما روند بیماری را کند می‌کند.

در صورت مشاهده علائم گزگز و مور مور شدن پاها، برای درمان جدی باید اقدام کنید. کلینیک دینا از جمله بهترین مراکز طب پزشکی در شرق تهران دارای پزشکان توانبخشی است. کادر پزشکی متخصص جهت تشخیص دقیق علت اصلی بی‌حسی پاها و درمان آن از طریق بهترین روش‌های درمانی اقدام می‌کنند.

بیماری شریان محیطی؛ علت مورمور شدن پا از زانو به پایین

فتق دیسک؛ علت بی‌حسی پاها از زانو به پایین

فتق پارگی و لغزش دیسک می‌تواند دیسک‌های مهره‌ای را از حالت فشرده خارج کند و عصب‌های جانبی را تحت فشار قرار دهد. با کهولت سن دیسک‌ها میزان رطوبت خود را از دست می‌دهند و نازک‌تر می‌شوند و در مقابل هرگونه لغزش آسیب‌پذیرتر خواهند شد. عدم ورزش، چاقی و بلند کردن اجسام سنگین می‌تواند باعث گزگز در پشت ساق پا شود، در چنین شرایطی حتماً باید برای درمان اقدام کنید.

 نوروپاتی محیطی دیابتی

نوروپاتی محیطی دیابتی به فیبرهای عصبی در اندام‌ها در اثر افزایش قند خون غیر طبیعی آسیب وارد می‌کند. هر فرد مبتلا به دیابت در معرض خطر نوروپاتی محیطی قرار دارد و با علائمی مانند درد، بی‌حسی و سوزش در پاها فرد شرایط بدتری تجربه خواهد کرد.

ضعف عضلانی و از دست دادن تعادل و هماهنگی و درد استخوان‌ها و مفاصل علائم نوروپاتی دیابتی هستند و در حال حاضر درمان خاصی برای آن وجود ندارد، اما می‌توانید از طریق فیزیوتراپی و حرکات تقویتی و همچنین از طریق درمان‌های غیر تهاجمی میزان درد را کنترل کنید.

خلاصه مطالب

علت مورمور شدن پا از زانو به پایین بیماری‌های زمینه‌ای از جمله ‌ام اس، دیابت، نوروپاتی محیطی و سندروم تونل تارسال و … است. در چنین شرایطی فرد به طور مکرر علائمی مانند بی‌حسی، سوزن سوزن شدن، تیر کشیدن و سوزش را در نواحی مختلف از جمله ساق، مچ و کف پا را تجربه می‌کنند.

خوشبختانه راهکارهای درمانی مختلفی برای بررسی منشأ علائم بی‌حسی پا وجود دارد و شما می‌توانید با مراجعه به مراکز طب پزشکی تخصصی برای درمان به‌موقع اقدام کنید. کلینیک دینا بهترین مرکز طب پزشکی برای درمان نشانه‌های مور مور شدن پاها است. پزشکان متخصص توانبخشی این کلینیک به تشخیص و درمان علائم سوزن سوزن شدن پا از طریق روش‌های نوین پزشکی کمک می‌کنند و در سریع‌ترین زمان ممکن علائم بهبودی را مشاهده خواهید کرد.

 


:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

با استفاده از جدیدترین روش تخلیه چربی شکم از جمله روش‌ لیپوساکشن لیزری، تومسنت و تخلیه چربی‌های شکم با کمک لیپوماتیک، عوارض پیکرتراشی بسیار کاهش می‌یابد. برای انجام انواع لیپوساکشن شکم از طریق تکنیک‌های نوین پزشکی به مطب دکتر کرامت الله ترابی، بهترین جراح پلاستیک و ترمیمی در تهران مراجعه کنید.

چربی‌های ناحیه شکم نسبت به سایر اندام‌ها دیرتر آب می‌شود و برای برخی از افراد رژیم غذایی نیز کارساز نیست. در چنین شرایطی انجام عمل‌های زیبایی از طریق روش‌های جدید تخلیه چربی شکم و پهلو انتخاب بسیار مناسبی است. با توجه به اینکه پیکرتراشی جزو عمل‌های پر عارضه است، بهتر است تخلیه چربی‌های شکم را تحت نظر پزشک متخصص و متبحری که با متدهای جدید آشنایی دارد انجام دهید.

روش تومسنت (Tumescent)

تخلیه چربی شکم و پهلو از طریق تکنیک تومسنت یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای پیکرتراشی شکم است. در این روش یک محلول استریل از آب و نمک به چربی‌ها و مقداری لیدوکائین برای بی‌حسی ناحیه تحت درمان نیز تزریق می‌شود. تزریق اپی نفرین نیز به انقباض رگ‌های خونی و کاهش خونریزی و جلوگیری از کبودی ناحیه مورد نظر کمک می‌کند.

پس از تزریق این محلول‌ها، برش‌های بسیار‌ ریزی در ناحیه تحت درمان ایجاد می‌شود و لوله نازک لیپوساکشن به نام کانولا از طریق این برش‌ها به بدن وارد می‌شود. در طول فرانید تخلیه چربی‌ها، کانولا به یک پمپ خلأ متصل می‌شود تا بافت‌های چربی تخریب شده از طریق مکش به درون محفظه دستگاه منتقل شود. به دلیل جراحت‌های بسیار کم در تخلیه چربی شکم و پهلو از طریق تومسنت، عوارض جانبی این روش بسیار نادر است.

لیپوشاکسن لیزری (LAL)

لیپوپلاستی لیزری جدیدترین روش تخلیه چربی شکم است. تخلیه چربی پهلو‌ها و شکم از طریق لیزر روش دیگری است که برای پیکرتراشی به‌کار می‌رود. در این روش از نور لیزر جهت تخریب بافت‌های چربی و تخلیه آن‌ها استفاده می‌شود.

برای انجام لیپوساکشن با روش LAL یک فیبر لیزری از طریق برش ریز به زیر پوست وارد می‌شود. فیبر لیزری کمک می‌کند تا چربی‌های رسوب شده در شکم و پهلو، امولسیون و خارج شوند.

 لیپوساکشن شکم با روش PAL

جدیدترین روش تخلیه چربی شکم روش PAL است که یک کانولا به محل مورد نظر وارد می‌شود و با حرکت رفت و برگشتی سریع، تمام بافت‌های چربی را تخریب می‌کند. وجود ارتعاشات زیاد برای از بین بردن سلول‌های چربی باعث تخلیه سریع چربی‌ها از زیر پوست می‌شود. روش PAL با عوارض بسیار نادر کمک می‌کند تا افراد درد کمتری احساس کنند.

میزان دقت پزشک در این تکنیک بسیار زیاد است، چراکه تسلط زیادی بر فرایند استخراج چربی‌ها دارد. این روش برای افرادی مناسب است که حجم زیادی از چربی انباشته دارند و یا قبل از این نیز عمل لیپوپلاستی را انجام داده‌اند.

روش لیپوماتیک

روش لیپوماتیک از جدیدترین روش‌های تخلیه شکم و پهلو به کمک دستگاه ارتعاشی است. امواج ارتعاشی ایجاد شده از طریق این دستگاه بسیار فرکانس پایینی دارند و باعث آب شدن چربی‌های ناحیه مورد نظر و خروج آن‌ها از بدن می‌شوند. در این تکنیک دستگاه لیپوماتیک ابتدا چربی‌های سفت را به حالت امولسیون در می‌آورد و در مرحله بعد از طریق مکش خارج می‌کند.

از مزایای لیپوماتیک نسبت به سایر روش‌ها، حفظ حالت الاسیته پوست شکم و پهلو‌ها است. از نظر پزشکان استفاده از این روش برای حذف چربی‌های شکم، بازو، پهلو‌، ران، سینه، گردن و باسن گزینه بسیار مناسبی است.

لیپوساکشن شکم با روش PAL | دکتر کرامت الله ترابی

 روش تخلیه چربی شکم و پهلو CoolSculpting

CoolSculpting از تکنیک‌های غیرتهاجمی و بهترین روش برای از بین بردن برجستگی‌های ناحیه شکم، ران‌ها یا باسن است. در این به‌عنوان جدبدترین روش تخلیه چربی شکم، از دستگاه کرایولیپولیز تخصصی برای خنک کردن سلول‌های چربی استفاده می‌شود و کمک می‌کند تا بدون آسیب به بافت اطراف نواحی مورد نظر، چربی‌ها از بین بروند.

در این متد سلول‌های چربی در دمای بسیار پایین می‌میرند و در طول روز از بدن خارج می‌شوند. نتایج این نوع لیپوساکشن یک هفته تا سه ماه پس از انجام آن مشاهده می‌شود.

 روش TruSculpt

در این روش از فرکانس رادیویی کنترل‌شده برای از بین بردن سلول‌های چربی در نواحی ران، باسن، پهلوها و شکم استفاده می‌شود. تخلیه چربی‌ها از طریق این روش تقریباً یک ساعت طول می‌کشد و بیشتر افراد برای مشاهده نتایج کامل آن به یک تا دو دوره نیاز دارند.

 برای تخلیه چربی‌های شکم با جدیدترین روش‌های پیکرتراشی به مطب دکتر کرامت الله ترابی، بهترین جراح پلاستیک و ترمیمی در تهران مراجعه کنید. دکتر ترابی با بهره از دانش روز دنیا و بررسی شرایط جسمانی شما، بهترین تکنیک را برای عمل لیپوساکشن انتخاب می‌کنند. برای دریافت نوبت با شماره زیر تماس بگیرید.

خلاصه مطالب

جدیدترین روش تخلیه چربی شکم، تکنیک لیپوساکشن لیزری، روش لیپوماتیک، لیپوساکشن شکم و پهلو‌ با روش PAL و… است. در هر یک از این روش‌ها، پزشک باید از دستگاه‌های خاصی برای تخلیه چربی‌های شکم استفاده کند تا فرایند ذوب و استخراج بافت‌های چربی بدون نقص انجام شود.

از آنجا که پزشکان متخصص دارای مهارت استفاده از تکنیک‌های جدید لیپوپلاستی شکم هستند، توصیه می‌کنیم این عمل را تحت نظر بهترین جراح پلاستیک و ترمیمی انجام دهید. دکتر کرامت الله ترابی با سال‌ها سابقه موفق در زمینه جراحی‌های ترمیمی، با بررسی شرایط جسمی افراد بهترین متد را انتخاب می‌کنند و به دلیل آشنایی کامل با فرایند عمل از طریق روش‌های مختلف، خطر بروز عوارض جانبی به حداقل می‌رسد. برای دریافت مشاوره‌های لازم و انجام ارزیابی‌های اولیه، با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

هزینه ویزای استارتاپ کانادا شامل هزینه‌های شرکت سرمایه گذار و هزینه مربوط به رسیدگی به پرونده متقاضی در اداره مهاجرت کانادا است. ویزای استارتاپ کانادا بهترین نوع ویزا برای کارافرینانی است که قصد دارند ایده‌های نوآورانه خود را در کانادا اجرا کنند. برای دریافت اقامت این کشور از طریق ویزای استارتاپ با موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان، کارشناس رسمی امور مهاجرتی کانادا در تماس باشید. 

با توجه به اینکه کشور کانادا از استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا بسیار حمایت می‌کند، طرح کارآفرینی از طریق استارتاپ را برای اقامت دائم را ایجاد کرده است و مؤسسات کانادایی زیادی نیز برای طرح‌های کارآفرینی و استارتاپ خلاق سرمایه‌گذاری می‌کنند. از آنجا که برای دریافت این ویزا باید هزینه‌های مختلفی بپردازید، حتماً در این زمینه اطلاعات لازم را به‌دست آورید. 

 

میزان هزینه ویزای استارتاپ کانادا

هزینه ویزای استارتاپ کانادا شامل هزینه بررسی پرونده متقاضیان و هزینه‌های مربوط به شرکت سرمایه گذار است. از آنجا که یکی از شرایط دریافت این ویزا، پرداخت مبالغ تعیین شده از سوی اداره مهاجرت کانادا است، از این رو حتماً باید از مجموع هزینه‌هایی که باید در مراحل مختلف بپردازید، اطلاع داشته باشید. به‌علاوه شما باید مدارکی را جهت اثبات تمکن مالی که نشان‌دهنده توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی در خاک این کشور است را ارائه کنید. در غیر این صورت درخواست ویزای شما رد خواهد شد.

هزینه اثبات تمکن مالی از طریق ویزای استارتاپ کانادا

 میزان هزینه‌های شرکت‌های سرمایه‌گذار

در کشور کانادا آنجل اینوستورها و ونچرها با تزریق پول به کسب‌وکارهای نوپا، در شرکت‌های استارتاپی سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ متقاضی که با این گروه‌ها همکاری می‌کند الزامی به پرداخت هیچ مبلغی به این شرکت‌ها نخواهد داشت؛ اما انکوباتورها که به‌عنوان مراکز رشد در کانادا فعالیت دارند، برای برگزاری دوره‌های آموزش مربوط به کسب‌وکار و منتورشیپ هزینه‌ای را از افراد دریافت می‌کنند که این مبالغ در مراکز مختلف متفاوت است. مبالغ تعیین شده معمولاً بین پنجاه تا صد هزار دلار برای هر گروه برآورد می‌شود.

هزینه‌ دولتی رسیدگی به پرونده در اداره مهاجرت کانادا

در کنار هزینه‌های شرکت سرمایه گذار به‌عنوان بخش مهمی از هزینه ویزای استارتاپ کانادا، متقاضیان باید هزینه‌ای را جهت رسیدگی به پرونده افراد در اداره مهاجرت کانادا نیز بپردازند که در ادامه به این موارد اشاره کرده‌ایم. 

هزینه اثبات تمکن مالی از طریق ویزای استارتاپ کانادا

کشور کانادا برنامه‌ای جهت حمایت مالی از متقاضیان دریافت ویزای استارتاپ این کشور ندارد؛ بنابراین افراد باید مدارکی به سفارت کانادا ارائه کنند که نشان‌دهنده برخورداری این افراد از سرمایه کافی جهت تأمین هزینه‌های زندگی خود و خانواده آنها است.

هزینه تمدید ویزای استارتاپ کانادا

متقاضیان زیادی در ارتباط با هزینه تمدید ویزای استارتاپ کشور کانادا سؤال دارند. افرادی که از طریق ویزای استارتاپ کانادا، در این کشور اقامت موقت دارند، باید هزینه‌های مربوط به جاب آفر و ورک پرمیت را بپردازند و پس از دو سال برای تمدید اقامت خود اقدام کنند تا زمانی که موفق به دریافت اقامت دائم این کشور شوند. اما برای درخواست جهت دریافت اقامت تنها باید یک‌بار هزینه تعیین شده را بپردازید.



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

شایع‌ترین عوارض بعد از نوار عصب، درد موقتی، کبودی و تورم و خونریزی جزئی است. در مواردی نیز ممکن است به دلیل ورود سوزن به نواحی مورد آزمایش، فرد دچار آسیب‌های عصبی شود. نوار عصب که جهت تشخیص دقیق اختلالات نوروموسکولار کاربرد دارد، گاهی می‌تواند همراه با عوارض جانبی باشد؛ بنابراین انتخاب یک مرکز معتبر و تخصصی دارای پزشکان مجرب که این تست را با دقت و احتیاط لازم انجام می‌دهند، بسیار اهمیت دارد. برای جلوگیری از عوارض بعد از نوار عصب به کلینیک دکتر ناصح یوسفی، بهترین مرکز الکترومیوگرافی در تهران مراجعه کنید.

چنانچه قصد انجام تست EMG برای بررسی فعالیت الکتریکی اعصاب مختلف بدن را دارید، حتماً قبل از آن با پزشک مشورت کنید. همچنین در صورت استفاده از داروهای ضد انعقاد، قبل از الکترومیوگرافی پزشک را در جریان قرار دهید، چراکه قطع داروهای مصرفی برای انجام نوار عصب و عضله می‌تواند خطر جدی برای بیماران به همراه داشته باشد.

 

شایع‌ترین عوارض بعد از نوار عصب

بسیاری از عوارض بعد از نوار عصب از جمله درد و التهاب و خونریزی موقتی هستند و پس از چند روز از انجام الکترومیوگرافی برطرف می‌شوند. پزشکان از نوار عصب جهت تشخیص و ارزیابی سیستم عصبی استفاده می‌کنند. این آزمایش زمانی توصیه می‌شود که بیماران علائم و نشانه‌هایی مانند بی‌حسی، درد، ضعف، گزگز یا اختلالات حسی و حرکتی دیگر را تجربه می‌کنند. برخی از عوارض احتمالی نوار عصب عبارتند از:

درد موقت: در ناحیه‌ای که تست عصب انجام شده، ممکن است درد شدیدی احساس کنید که معمولاً چند روز طول می‌کشد.

کبودی و التهاب: در موارد نادر، عوارض بعد از نوار عصب ممکن است در محل ورود سوزن، به صورت کبودی و تورم بروز یاید.

خونریزی و عفونت: در ناحیه ورود الکترود سوزنی، احتمال عفونت و خونریزی وجود دارد.

احتمال آسیب عصبی جزئی: در تست EMG ممکن است به اعصاب به دلیل ورود سوزن آسیب وارد شود.

پنوموتوراکس: در صورت برخورد الکترود سوزنی در عضلات دیواره قفسه سینه، احتمال بسیار کمی برای ورود هوا بین دیواره قفسه سینه و ریه‌ها وجود دارد که منجر به کلاپس ریه خواهد شد.

واکنش آلرژیک: چنانچه به به لاتکس یا فلزات خاص آلرژی دارید، بعد از تست نوار عصب، ممکن است واکنش آلرژیک داشته باشید. علائم واکنش آلرژیک شامل خارش، بثورات، التهاب، مشکل در تنفس و از دست رفتن هوشیاری باشد. در صورت مشاهده هر یک از این علائم فوراً برای دریافت مراقبت‌های پزشکی اقدام کنید.

مشکلات خواب: پس از الکترومیوگرافی احتمال دارد دچار مشکلات مربوط به خواب شوید و این امر می‌تواند به علت درد، اضطراب یا افسردگی باشد. جهت بهبود خواب، سعی کنید یک محیط خواب آرام برای خود فراهم کنید و از مصرف کافئین و الکل قبل از خواب خودداری نمایید. 

مشکلات تمرکز: بعد از آزمایش احتمال دارد برای چند روز تمرکز خود را از دست بدهید. این عارضه بسیار طبیعی است و پس از چند روز برطرف خواهد شد.

شایع‌ترین عوارض بعد از نوار عصب | کلینیک دکتر ناصح یوسفی

موارد منع تست برای جلوگیری از عوارض نوار عصب 

برای جلوگیری از عوارض بعد از نوار عصب، باید ملاحظاتی را قبل از آزمایش EMG در نظر بگیرید که شامل موارد زیر است:

قبل از انجام تست EMG و هدایت عصبی، اگردفیبریلاتور قلبی دارید، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.

برای پزشکان متخصص توجه به مراقبت‌های بهداشتی چالش‌برانگیز است و هنگام بیماری، خوانش عضلانی و عصبی به‌طور دقیق امکان‌پذیر نخواهد بود. همچنین برای عدم عوارض احتمالی، بهتر است این آزمایش EMG را پس از رفع کامل بیماری انجام دهید.

برخی از داروها مانند استروئیدها یا بیماری‌هایی مانند سلولیت، خطر بروز عفونت را افزایش می‌دهند.

خطر کبودی یا خونریزی خفیف زیر پوست موقع مصرف داروهای رقیق‌کننده خون بسیار زیاد است؛ بنابراین قبل از انجام این آزمایش به پزشک متخصص اطلاع دهید تا بتواند تکنیک‌های مناسب را حهت جلوگیری از عوارض در نظر بگیرد.

در موارد بسیار نادر، تحريكات نوراني يا تنفس عميق كه در طول نوار مغز و اعصاب اتفاق می‌افتد، ممكن است موجب بروز تشنج در افراد دارای صرع یا حساسیت به تحریکات مختلف شود. در صورت بروز این حالت، پزشک یا تکنسین مسئول انجام تست باید اقدامات موثری جهت رفع عوارض نوار عصب انجام دهد.

خلاصه مطالب

عوارض بعد از نوار عصب شامل درد، تورم و آسیب عصبی جزئی است که پس از چند روز برطرف می‌شوند. اما در برخی موارد ممکن است فرد دچار اختلالات تمرکز، از دست دادن هوشیاری و همچنین واکنش‌های آلرژیک شود. در چنین شرایطی باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. برای جلوگیری از عوارص و خطرات احتمالی الکترومیوگرافی باید پزشک را در جریان سوایق بیماری‌های مختلف از جمله بیماری‌های قبلی یا مصرف داروهای رقیق‌کننده قرار دهید تا بعداً مشکلی برای شما به وجود نیاید. 

برای اطمینان خاطر از فرایند انجام نوار اعصاب به کلینیک دکتر ناصح یوسفی، به‌عنوان بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران مراجعه کنید. پزشکان متخصص این کلینیک با انجام دقیق این آزمایش و ارائه مراقبت‌های لازم از بروز هرگونه عوارض احتمالی جلوگیری خواهند کرد.



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

علت سوزن سوزن شدن انگشتان دست چپ مصرف داروهای مختلف، آسیب و فشردگی اعصاب دست، سندروم تونل کارپال و مشکلات مربوط به جریان خون است. برای تشخیص مناسب علت این عارضه و درمان آن از طریق بهترین تکنیک‌های پزشکی به کلینیک دینا در شرق تهران مراجعه کنید.

زمانی که فرد علائمی مانند گزگز و بی‌حسی انگشتان دست را مشاهده می‌کند، ممکن است این بی حسی به ناحیه بازو و دست نیز کشیده شود و ضعف عضلانی شدید را نیز احساس کنند. در چنین شرایطی و در صورت ادامه داشتن علائم مراجعه به پزشک بسیار اهمیت دارد، چرا که می‌تواند نشان از بیماری‌های زمینه خاصی باشد که باید هرچه سریع‌تر برای درمان آنها اقدام کنید.

 

 مهم‌ترین علت سوزن سوزن شدن انگشتان دست چپ

علت سوزن سوزن شدن انگشتان دست چپ می‌تواند به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای یا فشار و آسیب‍‌دیدگی اعصاب دست باشد. در چنین شرایطی فرد احساس ضعف شدیدی را در دست و بازوهای خود احساس می‌کند که باید برای پیشگیری از عارضه‌های جدی در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کند. برخی از مهم‌ترین دلایل سوزن سوزن شدن انگشتان دست چپ شامل موارد زیر است:

سندروم تونل کارپال

یکی از شایع‌ترین علل بی‌حسی انگشتان دست چپ، سندروم تونل کارپال است. مچ دست فضای کوچکی دارد که به‌عنوان تونل کارپال شناخته می‌شود و بسیاری از اعصابی که انگشت و دست شما را در کنترل دارند، از این تونل عبور می‌کند.

سندرم تونل کارپال موجب بی‌حسی دست موقع خواب می‌شود که علت آن موقعیتی است که فرد در آن قرار می‌گیرد .اما اگر زمان زیادی را صرف کار با کامپیوتر کنید یا سایر فعالیت‌هایی که تونل کارپال را تحت تأثیر قرار می‌دهد، همین باعث تحریک و تورم و بی‌حسی انگشتان دست می‌شود.

بیماری اسپوندیلوز گردنی

آرتروز گردنی سایش و فرسایش غضروف‌های گردن است که باعث التهاب مهره‌های ستون فقرات می‌شود. با از بین رفتن بافت غضروف‌ها، مهره‌ها بر روی یکدیگر قرار می‌گیرند و بر اعصاب نخاع فشار زیادی وارد می‌کنند. این فشار باعث بی‌حسی یا گزگز اندام‌های بدن خواهد شد. در چنین شرایطی تکان دادن دست برای فرد بسیار سخت خواهد شد و حتی انگشتان دست نیز درگیر می‌شود. به‌ همین دلیل باید سریع‌تر برای درمان‌های پزشکی اقدام کنید.

سندروم پارانئوپلاستیک سیستم عصبی

پارانئوپلاستیک از اختلالات نادری است که در افراد مبتلا به سرطان وجود می‌آید. این سندروم موازی با بیماری‌ها و تومورهای بدخیم و نشانی از وجود تومور است. برخی از سرطان‌ها از جمله سرطان خون، پستان و ریه همراه با این سندروم بروز پیدا می‌کنند.

پارانئوپلاستیک باعث درگیر شدن اجزای سیستم عصبی می‌شود و مشکلاتی در حرکت و هماهنگی عضلات، مشکلات حافظه به وجود می‌آورد. از آنجا که سیستم عصبی فرد دچار اختلال می‌شود، فرد بی‌حسی شدید در انگشتان خود احساس می‌کند و این سندروم می‌تواند مهم‌ترین علت سوزن سوزن شدن انگشتان دست چپ باشد. برای تشخیص منشأ و علت گزگز انگشتان دست به کلینیک دینا مراجعه کنید.

بیماری دیابت و سوزن سوزن شدن انگشتان دست چپ

قند خون بالا که باعث بروز دیابت می‌شود، اعصاب حرکتی دست را تحت تأثیر قرار می‌دهد و منجر به آسیب‌های شدید به این ناحیه خواهد شد. زمانی که قند خون بالا به اعصاب آسیب می‌رساند، هیچ درمانی برای آن وجود ندارد که بتواند آسیب را از بین ببرد؛ برخی از داروها می‌توانند در کنترل علائم بسیار مؤثر باشد و از طریق این داروها می‌توانید دیابت خود را کنترل کنید تا از بدتر شدن آسیب اعصاب بدن جلوگیری کنید.

از آنجا که دیابت اصلی‌ترین علت سوزن سوزن شدن انگشتان دست چپ و اندام‌های مختلف بدن است، توصیه می‌کنیم حتماً با پزشک خود مشورت کنید تا فشار بر روی نواحی عصبی بدن کاهش یابد.


بیماری دیابت و سوزن سوزن شدن انگشتان دست چپ

روش‌های درمان علت سوزن سوزن شدن انگشتان دست چپ

نوع درمان مورد استفاده با توجه به علت سوزن سوزن شدن انگشتان دست چپ تعیین می‌شود. در اولین قدم پزشک سوابق بیماری بیمار را بررسی می‌کند و با معاینه فیزیکی و تشخیص صحیح راهکارهای مختلف را ارزیابی خواهد کرد. بهترین راهکارهای درمانی که می‌توانید برای رفع علائم بی‌حسی دست چپ پیگیری کنید شامل موارد زیر است:

۱- فیزیوتراپی و استفاده از تمرینات تقویتی

۲- متدهای غیرتهاجمی از جمله تزریق پی آر پی و اوزون تراپی

۳- تنظیم دوز داروی های مصرفی یا تغییر دارو با دستور پزشک

۴- مصرف مکمل‌های غذایی مختلف برای کمبود ویتامین

۵- تنظیم و مدیریت بیماری دیابت

۶- درمان بیماری‌های زمینه‌ای از جمله بیماری‌های خود ایمنی

۷- مصرف مسکن‌های بدون نسخه برای تسکین درد ناشی از گز گز دست چپ

۸- مصرف داروهای تجویزی برای کاهش درد و گز گز دست چپ

۹- تغییر سبک زندگی از جمله پیروی از رژیم غذایی مناسب، ورزش منظم و عدم مصرف الکل

برای درمان علت بی‌حسی انگشتان دست چپ می‌توانید به کلینیک دینا مراجعه کنید. کادر پزشکی از طریق روش‌های نوین از جمله تزریق prp و اوزون تراپی به درمان شما کمک خواهند کرد. به‌علاوه چنانچه در صورت وجود بیماری‌های زمینه‌ای، پزشکان متخصص راهکارهای موثری را برای کنترل و مدیریت عارضه‌های احتمالی در اختیار شما قرار خواهند داد.

 

خلاصه مطالب

علت سوزن سوزن شدن انگشتان دست چپ می‌تواند به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت سندروم تونل کارپل و سندروم پارانئوپلاستیک سیستم عصبی باشد. در چنین شرایطی فرد علائمی مانند بی‌حسی و درد زیاد در بازو و دست را تجربه خواهد کرد. درمان‌های متفاوتی برای رفع علائم بی‌حسی انگشتان دست چپ وجود دارد و پزشکان مجرب می‌توانند از طریق روش‌های غیر تهاجمی به درمان شما کمک کنند.

کلینیک دینا از جمله بهترین مراکز طب پزشکی در شرق تهران است و کادر پزشکی مجرب این کلینیک با برخورداری از دانش روز دنیا و استفاده از تکنیک‌های جدید از جمله اوزون تراپی و تزریق prp به تشخیص و درمان علائم بی‌حسی انگشتان دست به شما کمک می‌کنند. برای دریافت مشاوره‌های لازم می‌توانید با شماره‌های درج شده در صفحه اصلی تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

چه کسانی باید ماموگرافی کنند؟ ماموگرافی یکی از آزمایش‌های مهم برای تشخیص سرطان سینه است. زمانی که پزشک علائم مشکوکی مانند توده یا ناهنجاری‌های متفاوتی را در پستان مشاهده می‌کند، این آزمایش را برای افراد تجویز خواهد کرد. برای انجام ماموگرافی با بالاترین میزان دقت به مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی با مدیریت دکتر محمد حسین اخلاقی نیا مراجعه کنید.

از طریق ماموگرافی تشخیص زود هنگام تومورهای خوش‌خیم و بدخیم امکان‌پذیر است و در صورت وجود زخم نوک پستان، ترشحات غیر طبیعی و توده‌های قابل لمس می‌توانید برای راهکارهای درمانی موثر اقدام کنید. 

 چه افرادی کاندیدای مناسب ماموگرافی هستند؟

شاید برای شما این سوال وجود داشته باشد که چه کسانی باید ماموگرافی کنند؟ ماموگرافی استفاده از پرتوهای اشعه ایکس برای آزمایش بافت سینه است و برای تشخیص و ارزیابی بیماری‌های پستان در زنان بسیار کاربرد دارد.

سرطان سینه یکی از رایج‌ترین انواع سرطان است که در بانوان بالای ۴۰ سال اتفاق می‌افتد. بنابراین انجام هر ساله این آزمایش برای تشخیص انواع تومور سینه و ناهنجاری‌های مربوط به بافت پستان ضرورت دارد. در صورت مشاهده علائمی چون توده‌های قابل لمس، ضخیم شدن پوست سینه، ترشحات یا برداشتن نوک پستان، زخم و درد سینه پزشک این آزمایش را برای بانوان تجویز می‌کند.

در واقع ماموگرافی یکی از بهترین راهکارها برای بررسی ناهنجاری‌های بافت‌های سینه و بررسی علت فرورفتگی نوک پستان است. از طریق این آزمایش تومورهای احتمالی خوش‌خیم و بدخیم و همچنین کیست‌های بافت پستان تشخیص داده می‌شوند. در صورت وجود علائم مشکوک، در مراحل اولیه می‌توانید برای جلوگیری از پیشروی بیماری اقدام کنید، اما اگر به علت عدم انجام دوره‌ای غربالگری روند پیشرفت ناهنجاری‌ها متوقف نشود، درمان‌های متعدد پاسخگو نخواهند بود.

بانوان بالای ۴۰ سال حتماً باید ماموگرافی را انجام دهند، حتی اگر هیچگونه علائمی را مبنی بر وجود سرطان سینه نداشته باشند. غربالگری سینه در موارد خاص برای مردان نیز تجویز می‌شود، در این صورت می‌توانند برای پیگیری درمان اقدام کنند. اگر به دلایل ژنتیک یا عوامل دیگر در معرض خطر ابتلاء به سرطان سینه هستید، لطفاً با پزشک خود مشورت کنید تا زمان مناسب غربالگری برای شما در نظر گرفته شود.

ضرورت انجام ماموگرافی

ماموگرافی تصویربرداری اشعه ایکس از پستان برای تشخیص و ارزیابی تومورها و دیگر ناهنجاری‌ها است. از طریق این روش می‌توان برای غربالگری توده پستان استفاده کرد. پزشکان معمولاً به دلایل مختلفی این آزمایش را تجویز می‌کنند. در وهله اول پزشک می‌تواند برای تشخیص بافت‌های غیر طبیعی در پستان اقدام کند.

علاوه‌بر این اگر پیش از این ماموگرافی انجام داده باشید که نتایج غیرطبیعی داشته، می‌توانید از طریق انجام مجدد ماموگرافی پیگیر روند درمان خود شوید. همچنین از طریق انجام ماموگرافی پیگیری پیشرفت توده‌ها یا ناهنجاری‌های مختلف در بافت‌های سینه امکان‌پذیر خواهد بود.

مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی، به‌عنوان تخصصی‌ترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی در تهران ارائه‌دهنده خدمات مربوط به ماموگرافی سینه با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و استاندارد است. پزشکان متخصص با بررسی تصاویری از زوایای مختلف سینه، خوش‌خیم یا بدخیم بودن توده‌ها را بررسی می‌کنند و از این طریق راهکارهای درمانی موثر را در اختیار شما قرار خواهند داد. 

 چه زمانی باید برای ماموگرافی اقدام کرد؟

برخی از افراد ممکن است هیچگونه علائم خاصی که نشان‌دهنده سرطان سینه باشد مشاهده نکنند. اما در اکثر موارد درد شدیدی در سینه احساس می‌شود. برای تشخیص زودهنگام هر نوع بیماری احتمالی و وجود ناهنجاری در بافت‌های سینه، در صورت مشاهده علائم زیر به پزشک مراجعه کنید:

1- گودی پوست سینه که نشان‌دهنده ناهنجاری در بافت سینه است.

2- مشاهده توده در بافت پستان یا توده در زیر بغل

3- ضخیم شدن یا تورم سینه که به مرور زمان بیشتر می‌شود.

4- تغییر در اندازه یا شکل پستان که در بیشتر موارد سایز سینه افزایش می‌یابد.

5- احساس سنگینی در یکی از سینه‌ها یا هر دو

6- جمع‌شدگی نوک پستان

7- ترشحات نوک سینه

8- درد شدید در سینه

9- پوسته پوسته شدن، قرمزی، جوش یا تحریک پستان یا نوک آن

10- خارش سینه‌ها

خطر عدم انجام موموگرافی چیست؟

تا اینجا به این سوال که چه کسانی باید ماموگرافی کنند پاسخ دادیم. اما بسیاری نمی‌دانند اگر ماموگرافی در زمان مناسب و به صورت دوره‌ای انجام نشود، چه عواقبی خواهد داشت. انجام ماموگرافی خطر مرگ ناشی از سرطان سینه را به حداقل می‌رساند و برای تشخیص انواع سرطان سینه از جمله سرطان مهاجم مجرایی و لوبولار مفید است.

چه کسانی باید ماموگرافی کنند؟

این آزمایش به پزشکان امکان تشخیص بافت‌های تومور کوچک را می‌دهد و زمانی که تومورها کوچک هستند، گزینه‌های درمانی بیشتری در اختیار بیماران قرار می‌گیرد. اگر بالای ۴۰ سال سن دارید و هنوز برای انجام موگرافی اقدام نکره‌اید، خود را در معرض خطر احتمالی سرطان سینه قرار خواهید داد. از این رو توصیه می‌کنیم در صورت مشاهده علائم متعدد از جمله درد و ورم سینه، توده‌های قابل لمس و ضخیم شدن نوک پستان حتماً به پزشک مراجعه کنید.

مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی از بهترین مراکز برای انجام غربالگری سرطان سینه است. پزشکان متخصص در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک به راهکارهای درمانی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

خلاصه مطالب

چه کسانی باید ماموگرافی کنند؟ ماوگرافی یکی از تست‌های غربالگری است که برای بررسی توده‌های خوش‌خیم و بدخیم کاربرد دارد. چنانچه علائمی مانند درد سینه، ضخیم شدن نوک پستان و وجود ترشحات غیر طبیعی را مشاهده کنید، حتماً باید برای انجام ماموگرافی اقدام نمایید. بانوان بالای ۴۰ سال کاندیدای اصلی انجام ماموگرافی هستند، چرا که این غربالگری در تشخیص زود هنگام سرطان و ناهنجاری‌های سینه بسیار مؤثر است.

 با توجه به اینکه ماموگرافی سینه باید توسط پزشکان متخصص و با دستگاه‌های دیجیتال پیشرفته انجام شود، می‌توانید این آزمایش را در مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی با مدیریت دکتر محمد حسین اخلاقی نیا انجام دهید. مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی به‌عنوان بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی در تهران شناخته می‌شود و کادر پزشکی با ارائه تفسیر دقیق از نتیجه آن و ارائه راهکارهای درمانی به جلوگیری از پیشرفت هرگونه بیماری احتمالی کمک خواهند کرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

آیا نوار عصب عضله درد دارد؟ الکترومیوگرافی آزمایشی جهت اندازه‌گیری میزان فعالیت الکتریکی عضلات و اعصاب است. از طریق این تست پزشکان می‌توانند بیماری‌های مختلف از جمله بیماری‌های عضله، سندروم تونل کارپال، گیر افتادگی اعصاب مچ دست و حتی ام اس و پارکینسون را تشخیص دهند. برای انجام تست EMG و دریافت نتایج دقیق از آن به کلینیک دکتر ناصح یوسفی در غرب تهران مراجعه کنید.

در طول نوار عصب عضله یک نیدل کوچک به نام الکترود وارد عضلات می‌شود و فعالیت الکتریکی آنها را ارزیابی می‌کند و از سوی دیگر سرعت هدایت امواج الکتریکی در داخل عصب بین دو نقطه یا بیشتر مورد بررسی قرار می‌گیرد. از آنجا که این الکترودها مستقیماً وارد عضلات می‌شوند، ممکن است افراد درد شدیدی را در ناحیه مورد نظر احساس کند.

 آیا انجام نوار عصب عضله برای بیمار درد دارد؟

بسیاری از افراد قبل از انحام الکترومیوگرافی این دغدغه را دارند که آیا نوار عصب عضله درد دارد؟ احساس درد و ناراحتی هنگام تست الکترومیوگرافی ناشی از وارد شدن سوزن‌های یکبار مصرف و وارد شدن جریان الکتریکی بسیار کم است. این درد برای بیماران قابل تحمل است و پس از انجام تست برطرف می‌شود، اما اگر فرد آستانه درد پایینی داشته باشد، با مشورت پزشک دو ساعت قبل از انجام این تست می‌توانید از مسکن‌های قوی استفاده کنید.

احساس درد برای افراد مختلف متفاوت است و برخی از افراد ممکن است درد خفیفی داشته باشند، در حالی که برخی هیچ دردی احساس نمی‌کنند. در صورت بروز درد در طول انجام این آزمون، حتماً پزشک را در جریان قرار دهید.

پزشک متخصص بر اساس شرایط شما تست نوار عصب و عضله را انجام می‌دهد. به ندرت این اتفاق رخ می‌دهد که به دلیل درد غیر قابل تحمل تست نوار اعصاب متوقف شود؛ اما در چنین شرایطی پزشک می‌تواند بر اساس یافته‌های به دست آمده تا این مرحله جواب تست را تفسیر کند. به‌طور کلی اگر آزمایش به صورت کامل انجام نشود، نتیجه آن نیز دقیق نخواهد بود و مجدداً باید آن را تکرار کنید.

برای جلوگیری از بروز درد هنگام انجام این تست مهم می‌توانید از داروهای دیازپام و آرامش‌بخش استفاده کنید. علاوه‌بر این استفاده از داروهای مسکن موضعی مانند لیدوکائین بسیار مؤثر خواهد بود.

دستورالعمل‌های قبل از نوار عصب عضله برای کاهش درد

از آنجا که ممکن است برخی از افراد درد غیر قابل تحملی را در طول انجام نوار عصب و عضله تحمل کنند، بهتر است قبل از انجام این آزمایش حتماً پزشک را در جریان موارد زیر قرار دهید. برای انجام این تست حتماً باید سوابق بیماری خود را در اختیار پزشک قرار دهید و اگر حساسیت به الکترودهای سوزنی دارید، به کادر پزشکی اطلاع دهید.

اگر به بیماری‌های عفونی مانند هپاتیت یا ایدز مبتلا هستید، حتماً با متخصص خود مشورت کنید. به‌علاوه چنانچه سیستم ایمنی بدن شما دچار اختلال است، باید که این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید، هرچه سیستم ایمنی شما ضعیف‌تر باشد، در طول نوار عصب عضله درد بیشتری را احساس خواهید کرد.

چنانچه قبل از انجام آزمایش برای کاهش میزان درد نیاز به مصرف داروهای مسکن از جمله استامینوفن، ایبوپروفن مسکن‌های قوی دارید، حتماً با پزشک خود مشورت کنید تا اقدامات لازم را برای کاهش میزان درد و ناراحتی برای شما انجام دهد.

برای انجام نوار عصب و عضله با کمترین میزان درد و بدون هیچ‌گونه عارضه جانبی به کلینیک دکتر ناصح یوسفی در غرب تهران مراجعه کنید. کادر پزشکی با استفاده از تکنیک‌های بسیار کارآمد و استفاده از دستگاه‌های پیشرفته این تست را به‌گونه‌ای انجام می‌دهند تا در طول آزمایش و پس از آن دردی را احساس نکنید.

مراقبت‌های پس از تست الکترومیوگرافی برای کاهش درد

تا اینجا به این سؤال که آیا نوار عصب عضله درد دارد؟ پاسخ دادیم. اما اگر در طول آزمایش و پس از انجام آن درد و ناراحتی شدیدی را احساس کردید، با انجام یک‌سری مراقبت‌ها و دستورالعل‌های پزشکی میزان درد شما به‌طور چمشگیری کاهش پیدا خواهد کرد. از جمله مراقبت‌های لازم برای تسریع روند بهبودی و کاهش میزان درد پس از انجام نوار عصب عضله شامل موارد زیر است:

مراقبت‌های پس از تست الکترومیوگرافی برای کاهش درد

استفاده از داروهای مسکن و استراحت کافی

افرادی که درد شدیدی را در طول نوار عصب عضله داشته‌اند، می‌توانند از قرص‌های استامینوفن برای کاهش درد استفاده کنند. با توجه به اینکه الکترودهای سوزنی به طور مستقیم وارد بدن شده است، احتمال دارد تا چند روز درد شدیدی را در ناحیه مورد نظر احساس کنند. از سوی دیگر پس از انجام تست نوار عصب بدن شما باید استراحت دارد و برای بهتر شدن نتایج آزمون خواب کافی بسیار اهمیت دارد.

خلاصه مطالب

آیا نوار عصب عضله درد دارد؟ تست الکترومیوگرافی یکی از آزمایش‌های تشخیصی برای اندازه‌گیری فعالیت‌های الکتریکی اعصاب و عضلات است و از طریق آنها می‌توان بیماری‌های مختلف را تشخیص داد. یکی از عوارض احتمالی انجام این تست بروز درد شدید هنگام وارد کردن الکترودهای سوزنی به عضلات و اعصاب ناحیه مورد نظر است. در این صورت چنانچه نسبت به آستانه تحمل درد کمی دارید، حتماً قبل از انجام این آزمایش به پزشک اطلاع دهید تا داروهای مسکن را برای شما تجویز کند.

علاوه‌بر این مراقبت‌های پس از انجام نوار عصب عضله به طور چشمگیری به کاهش میزان درد و ناراحتی کمک خواهد کرد. برای انجام الکترومیوگرافی در بهترین مرکز نوار عصب و عضله به کلینیک دکتر ناصح یوسفی مراجعه کنید. کادر پزشکی متخصص و متبحر با دقت نظر بسیار بالا، احتمال بروز هرگونه عارضه جانبی از جمله درد و تورم را کاهش می‌دهند. همچنین پس از انجام آزمایش مراقبت‌های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد. برای دریافت نوبت با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.

 



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 شهريور 1403 | نظرات ()