نوشته شده توسط : media

علت مورمور شدن پا از زانو به پایین می‌تواند مربوط به سیستم عصبی یا گردش خون باشد. علائم بی‌حسی در اکثر موارد موقتی است، اما علائم پایدار آن می‌تواند نشانه بیماری‌های جدی مانند دیابت یا سکته مغزی باشد. برای تشخیص و درمان منشأ بی‌حسی پاها به کلینیک دینا مراجعه کنید. کادر متخصص توانبخشی این مرکز از طریق روش‌های موثر و کم‌خطر به درمان شما کمک می‌کنند.

سوزن سوزن شدن پا پس از ایستادن یا نشستن در یک حالت خاص اتفاق می‌افتد و به علت فشار به رگ‌های خونی و اعصاب، حس اندام‌ها کاهش می‌یابد. اما در صورت ادامه داشتن علائم به صورت مکرر، انجام معاینات پزشکی و بررسی مشکلات زمینه احتمالی توسط پزشک بسیار اهمیت دارد.

 مهم‌ترین علت مور مور شدن پا از زانو به پایین

علت مورمور شدن پا از زانو به پایین می‌تواند ناشی از فشردگی اعصاب پا و کاهش حس اندام‌ها باشد، اما در مواردی که علائم بی‌حسی به طور مداوم و مکرر ادامه داشته باشد، باید برای درمان پزشکی اقدام کنید. در برخی از موارد بی‌حسی زانو و پاها می‌تواند نشانه بیماری‌های خطرناک مانند ام اس یا نوروپاتی محیطی و حتی سکته مغزی باشد. در ادامه به بررسی مهم‌ترین دلایل سوزش پاها از زانو به پایین اشاره می‌کنیم.

 سندروم پای بی‌قرار

شایع‌ترین علت مورمور شدن پا، سندروم پای بی‌قرار یا ویلیس اکبوم یک اختلال عصبی و حسی است که باعث ایجاد حس ناخوشایند در پاها می‌شود و توانایی حرکت و راه رفتن از بین می‌رود. علت بی‌حسی اندام‌ها در این وضعیت مربوط به پا نیست، بلکه در مغز باید به دنبال آن بود. RLS یک بیماری ارثی است که در زنان به خصوص در میانسالی بیشتر از مردان دیده می‌شود و علائم آن چند بار در هفته و در شب بیشتر مشاهده می‌شود.

سکته مغزی یا حمله ایسکمیک گذرا یا  TIA

حمله ایسکمیک گذرا که به عنوان سکته مغزی کوچک و علامت هشدار دهنده شناخته می‌شود، می‌تواند یکی از مهم‌ترین علل بی‌حسی زانو و پاها باشد. سکته مغزی می‌تواند جریان خون در جایی از مغز که توسط یک لخته خون مسدود کند. عوامل خطرزا سکته مغزی، چاقی و بیماری‌های قلبی عروقی هستند. در نتیجه باعث ضعف بی‌حسی و فلج در یک طرف بدن می‌شود.

TIA آسیب دائمی برای فرد وجود نمی‌آورد، چرا که به سرعت تمام می‌شود اما بیمار باید تحت درمان قرار بگیرد. چون این نوع سکته می‌تواند هشدار دهنده وقوع سکته‌های مغزی جدی‌تر باشد. از علائم اصلی ایسکمیک گذرا، می‌توان به سرگیجه، بی‌حسی زانو به پایین، سوزش بازوها و سفتی گردن اشاره کرد.

 بیماری شریان محیطی؛ علت مورمور شدن پا از زانو به پایین

بیماری شریان محیطی یا PAD جریان خون را در شریان‌هایی که به پا منتهی می‌شوند به حداقل می‌رساند. کاهش جریان خون زمانی اتفاق می‌افتد که توده‌های چربی یا پلاک‌ها باعث باریک شدن رگ‌ها می‌شوند. علائم بیماری شریان محیطی شامل بی‌حسی ساق پا، سردی و خستگی عضلانی است. خطر ابتلا به شریان محیطی در افراد دارای اضافه وزن و کلسترول بالا بیشتر از سایر افراد است.

بیماری مولتیپل اسکروزیس

ام اس یک بیماری سیستم عصبی مرکزی است که در آن بدن به رشته‌های عصبی و پوشش میلین حمله می‌کند. این عارضه موجب اسکارهای غیر قابل برگشت به نام اسکلروز می‌شود که در انتقال سیگنال‌ها بین بدن و مغز و اختلال به وجود می‌آورد.

علائم ام اس شامل ضعف و بی‌حسی در بازوها و پاها است و از دست دادن کامل یا جزئی بینایی، احساس سوزن سوزن شدن به خصوص در گردن، لرزش و از دست دادن هماهنگی اندام‌ها از دیگر نشانه‌های این عارضه است. در حال حاضر هیچ درمانی برای بیماری‌ ام اس وجود ندارد، درمان با کورتیکواستروئیدها و تبادل پلاسما روند بیماری را کند می‌کند.

در صورت مشاهده علائم گزگز و مور مور شدن پاها، برای درمان جدی باید اقدام کنید. کلینیک دینا از جمله بهترین مراکز طب پزشکی در شرق تهران دارای پزشکان توانبخشی است. کادر پزشکی متخصص جهت تشخیص دقیق علت اصلی بی‌حسی پاها و درمان آن از طریق بهترین روش‌های درمانی اقدام می‌کنند.

بیماری شریان محیطی؛ علت مورمور شدن پا از زانو به پایین

فتق دیسک؛ علت بی‌حسی پاها از زانو به پایین

فتق پارگی و لغزش دیسک می‌تواند دیسک‌های مهره‌ای را از حالت فشرده خارج کند و عصب‌های جانبی را تحت فشار قرار دهد. با کهولت سن دیسک‌ها میزان رطوبت خود را از دست می‌دهند و نازک‌تر می‌شوند و در مقابل هرگونه لغزش آسیب‌پذیرتر خواهند شد. عدم ورزش، چاقی و بلند کردن اجسام سنگین می‌تواند باعث گزگز در پشت ساق پا شود، در چنین شرایطی حتماً باید برای درمان اقدام کنید.

 نوروپاتی محیطی دیابتی

نوروپاتی محیطی دیابتی به فیبرهای عصبی در اندام‌ها در اثر افزایش قند خون غیر طبیعی آسیب وارد می‌کند. هر فرد مبتلا به دیابت در معرض خطر نوروپاتی محیطی قرار دارد و با علائمی مانند درد، بی‌حسی و سوزش در پاها فرد شرایط بدتری تجربه خواهد کرد.

ضعف عضلانی و از دست دادن تعادل و هماهنگی و درد استخوان‌ها و مفاصل علائم نوروپاتی دیابتی هستند و در حال حاضر درمان خاصی برای آن وجود ندارد، اما می‌توانید از طریق فیزیوتراپی و حرکات تقویتی و همچنین از طریق درمان‌های غیر تهاجمی میزان درد را کنترل کنید.

خلاصه مطالب

علت مورمور شدن پا از زانو به پایین بیماری‌های زمینه‌ای از جمله ‌ام اس، دیابت، نوروپاتی محیطی و سندروم تونل تارسال و … است. در چنین شرایطی فرد به طور مکرر علائمی مانند بی‌حسی، سوزن سوزن شدن، تیر کشیدن و سوزش را در نواحی مختلف از جمله ساق، مچ و کف پا را تجربه می‌کنند.

خوشبختانه راهکارهای درمانی مختلفی برای بررسی منشأ علائم بی‌حسی پا وجود دارد و شما می‌توانید با مراجعه به مراکز طب پزشکی تخصصی برای درمان به‌موقع اقدام کنید. کلینیک دینا بهترین مرکز طب پزشکی برای درمان نشانه‌های مور مور شدن پاها است. پزشکان متخصص توانبخشی این کلینیک به تشخیص و درمان علائم سوزن سوزن شدن پا از طریق روش‌های نوین پزشکی کمک می‌کنند و در سریع‌ترین زمان ممکن علائم بهبودی را مشاهده خواهید کرد.

 


:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

با استفاده از جدیدترین روش تخلیه چربی شکم از جمله روش‌ لیپوساکشن لیزری، تومسنت و تخلیه چربی‌های شکم با کمک لیپوماتیک، عوارض پیکرتراشی بسیار کاهش می‌یابد. برای انجام انواع لیپوساکشن شکم از طریق تکنیک‌های نوین پزشکی به مطب دکتر کرامت الله ترابی، بهترین جراح پلاستیک و ترمیمی در تهران مراجعه کنید.

چربی‌های ناحیه شکم نسبت به سایر اندام‌ها دیرتر آب می‌شود و برای برخی از افراد رژیم غذایی نیز کارساز نیست. در چنین شرایطی انجام عمل‌های زیبایی از طریق روش‌های جدید تخلیه چربی شکم و پهلو انتخاب بسیار مناسبی است. با توجه به اینکه پیکرتراشی جزو عمل‌های پر عارضه است، بهتر است تخلیه چربی‌های شکم را تحت نظر پزشک متخصص و متبحری که با متدهای جدید آشنایی دارد انجام دهید.

روش تومسنت (Tumescent)

تخلیه چربی شکم و پهلو از طریق تکنیک تومسنت یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای پیکرتراشی شکم است. در این روش یک محلول استریل از آب و نمک به چربی‌ها و مقداری لیدوکائین برای بی‌حسی ناحیه تحت درمان نیز تزریق می‌شود. تزریق اپی نفرین نیز به انقباض رگ‌های خونی و کاهش خونریزی و جلوگیری از کبودی ناحیه مورد نظر کمک می‌کند.

پس از تزریق این محلول‌ها، برش‌های بسیار‌ ریزی در ناحیه تحت درمان ایجاد می‌شود و لوله نازک لیپوساکشن به نام کانولا از طریق این برش‌ها به بدن وارد می‌شود. در طول فرانید تخلیه چربی‌ها، کانولا به یک پمپ خلأ متصل می‌شود تا بافت‌های چربی تخریب شده از طریق مکش به درون محفظه دستگاه منتقل شود. به دلیل جراحت‌های بسیار کم در تخلیه چربی شکم و پهلو از طریق تومسنت، عوارض جانبی این روش بسیار نادر است.

لیپوشاکسن لیزری (LAL)

لیپوپلاستی لیزری جدیدترین روش تخلیه چربی شکم است. تخلیه چربی پهلو‌ها و شکم از طریق لیزر روش دیگری است که برای پیکرتراشی به‌کار می‌رود. در این روش از نور لیزر جهت تخریب بافت‌های چربی و تخلیه آن‌ها استفاده می‌شود.

برای انجام لیپوساکشن با روش LAL یک فیبر لیزری از طریق برش ریز به زیر پوست وارد می‌شود. فیبر لیزری کمک می‌کند تا چربی‌های رسوب شده در شکم و پهلو، امولسیون و خارج شوند.

 لیپوساکشن شکم با روش PAL

جدیدترین روش تخلیه چربی شکم روش PAL است که یک کانولا به محل مورد نظر وارد می‌شود و با حرکت رفت و برگشتی سریع، تمام بافت‌های چربی را تخریب می‌کند. وجود ارتعاشات زیاد برای از بین بردن سلول‌های چربی باعث تخلیه سریع چربی‌ها از زیر پوست می‌شود. روش PAL با عوارض بسیار نادر کمک می‌کند تا افراد درد کمتری احساس کنند.

میزان دقت پزشک در این تکنیک بسیار زیاد است، چراکه تسلط زیادی بر فرایند استخراج چربی‌ها دارد. این روش برای افرادی مناسب است که حجم زیادی از چربی انباشته دارند و یا قبل از این نیز عمل لیپوپلاستی را انجام داده‌اند.

روش لیپوماتیک

روش لیپوماتیک از جدیدترین روش‌های تخلیه شکم و پهلو به کمک دستگاه ارتعاشی است. امواج ارتعاشی ایجاد شده از طریق این دستگاه بسیار فرکانس پایینی دارند و باعث آب شدن چربی‌های ناحیه مورد نظر و خروج آن‌ها از بدن می‌شوند. در این تکنیک دستگاه لیپوماتیک ابتدا چربی‌های سفت را به حالت امولسیون در می‌آورد و در مرحله بعد از طریق مکش خارج می‌کند.

از مزایای لیپوماتیک نسبت به سایر روش‌ها، حفظ حالت الاسیته پوست شکم و پهلو‌ها است. از نظر پزشکان استفاده از این روش برای حذف چربی‌های شکم، بازو، پهلو‌، ران، سینه، گردن و باسن گزینه بسیار مناسبی است.

لیپوساکشن شکم با روش PAL | دکتر کرامت الله ترابی

 روش تخلیه چربی شکم و پهلو CoolSculpting

CoolSculpting از تکنیک‌های غیرتهاجمی و بهترین روش برای از بین بردن برجستگی‌های ناحیه شکم، ران‌ها یا باسن است. در این به‌عنوان جدبدترین روش تخلیه چربی شکم، از دستگاه کرایولیپولیز تخصصی برای خنک کردن سلول‌های چربی استفاده می‌شود و کمک می‌کند تا بدون آسیب به بافت اطراف نواحی مورد نظر، چربی‌ها از بین بروند.

در این متد سلول‌های چربی در دمای بسیار پایین می‌میرند و در طول روز از بدن خارج می‌شوند. نتایج این نوع لیپوساکشن یک هفته تا سه ماه پس از انجام آن مشاهده می‌شود.

 روش TruSculpt

در این روش از فرکانس رادیویی کنترل‌شده برای از بین بردن سلول‌های چربی در نواحی ران، باسن، پهلوها و شکم استفاده می‌شود. تخلیه چربی‌ها از طریق این روش تقریباً یک ساعت طول می‌کشد و بیشتر افراد برای مشاهده نتایج کامل آن به یک تا دو دوره نیاز دارند.

 برای تخلیه چربی‌های شکم با جدیدترین روش‌های پیکرتراشی به مطب دکتر کرامت الله ترابی، بهترین جراح پلاستیک و ترمیمی در تهران مراجعه کنید. دکتر ترابی با بهره از دانش روز دنیا و بررسی شرایط جسمانی شما، بهترین تکنیک را برای عمل لیپوساکشن انتخاب می‌کنند. برای دریافت نوبت با شماره زیر تماس بگیرید.

خلاصه مطالب

جدیدترین روش تخلیه چربی شکم، تکنیک لیپوساکشن لیزری، روش لیپوماتیک، لیپوساکشن شکم و پهلو‌ با روش PAL و… است. در هر یک از این روش‌ها، پزشک باید از دستگاه‌های خاصی برای تخلیه چربی‌های شکم استفاده کند تا فرایند ذوب و استخراج بافت‌های چربی بدون نقص انجام شود.

از آنجا که پزشکان متخصص دارای مهارت استفاده از تکنیک‌های جدید لیپوپلاستی شکم هستند، توصیه می‌کنیم این عمل را تحت نظر بهترین جراح پلاستیک و ترمیمی انجام دهید. دکتر کرامت الله ترابی با سال‌ها سابقه موفق در زمینه جراحی‌های ترمیمی، با بررسی شرایط جسمی افراد بهترین متد را انتخاب می‌کنند و به دلیل آشنایی کامل با فرایند عمل از طریق روش‌های مختلف، خطر بروز عوارض جانبی به حداقل می‌رسد. برای دریافت مشاوره‌های لازم و انجام ارزیابی‌های اولیه، با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

هزینه ویزای استارتاپ کانادا شامل هزینه‌های شرکت سرمایه گذار و هزینه مربوط به رسیدگی به پرونده متقاضی در اداره مهاجرت کانادا است. ویزای استارتاپ کانادا بهترین نوع ویزا برای کارافرینانی است که قصد دارند ایده‌های نوآورانه خود را در کانادا اجرا کنند. برای دریافت اقامت این کشور از طریق ویزای استارتاپ با موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان، کارشناس رسمی امور مهاجرتی کانادا در تماس باشید. 

با توجه به اینکه کشور کانادا از استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا بسیار حمایت می‌کند، طرح کارآفرینی از طریق استارتاپ را برای اقامت دائم را ایجاد کرده است و مؤسسات کانادایی زیادی نیز برای طرح‌های کارآفرینی و استارتاپ خلاق سرمایه‌گذاری می‌کنند. از آنجا که برای دریافت این ویزا باید هزینه‌های مختلفی بپردازید، حتماً در این زمینه اطلاعات لازم را به‌دست آورید. 

 

میزان هزینه ویزای استارتاپ کانادا

هزینه ویزای استارتاپ کانادا شامل هزینه بررسی پرونده متقاضیان و هزینه‌های مربوط به شرکت سرمایه گذار است. از آنجا که یکی از شرایط دریافت این ویزا، پرداخت مبالغ تعیین شده از سوی اداره مهاجرت کانادا است، از این رو حتماً باید از مجموع هزینه‌هایی که باید در مراحل مختلف بپردازید، اطلاع داشته باشید. به‌علاوه شما باید مدارکی را جهت اثبات تمکن مالی که نشان‌دهنده توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی در خاک این کشور است را ارائه کنید. در غیر این صورت درخواست ویزای شما رد خواهد شد.

هزینه اثبات تمکن مالی از طریق ویزای استارتاپ کانادا

 میزان هزینه‌های شرکت‌های سرمایه‌گذار

در کشور کانادا آنجل اینوستورها و ونچرها با تزریق پول به کسب‌وکارهای نوپا، در شرکت‌های استارتاپی سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ متقاضی که با این گروه‌ها همکاری می‌کند الزامی به پرداخت هیچ مبلغی به این شرکت‌ها نخواهد داشت؛ اما انکوباتورها که به‌عنوان مراکز رشد در کانادا فعالیت دارند، برای برگزاری دوره‌های آموزش مربوط به کسب‌وکار و منتورشیپ هزینه‌ای را از افراد دریافت می‌کنند که این مبالغ در مراکز مختلف متفاوت است. مبالغ تعیین شده معمولاً بین پنجاه تا صد هزار دلار برای هر گروه برآورد می‌شود.

هزینه‌ دولتی رسیدگی به پرونده در اداره مهاجرت کانادا

در کنار هزینه‌های شرکت سرمایه گذار به‌عنوان بخش مهمی از هزینه ویزای استارتاپ کانادا، متقاضیان باید هزینه‌ای را جهت رسیدگی به پرونده افراد در اداره مهاجرت کانادا نیز بپردازند که در ادامه به این موارد اشاره کرده‌ایم. 

هزینه اثبات تمکن مالی از طریق ویزای استارتاپ کانادا

کشور کانادا برنامه‌ای جهت حمایت مالی از متقاضیان دریافت ویزای استارتاپ این کشور ندارد؛ بنابراین افراد باید مدارکی به سفارت کانادا ارائه کنند که نشان‌دهنده برخورداری این افراد از سرمایه کافی جهت تأمین هزینه‌های زندگی خود و خانواده آنها است.

هزینه تمدید ویزای استارتاپ کانادا

متقاضیان زیادی در ارتباط با هزینه تمدید ویزای استارتاپ کشور کانادا سؤال دارند. افرادی که از طریق ویزای استارتاپ کانادا، در این کشور اقامت موقت دارند، باید هزینه‌های مربوط به جاب آفر و ورک پرمیت را بپردازند و پس از دو سال برای تمدید اقامت خود اقدام کنند تا زمانی که موفق به دریافت اقامت دائم این کشور شوند. اما برای درخواست جهت دریافت اقامت تنها باید یک‌بار هزینه تعیین شده را بپردازید.



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

شایع‌ترین عوارض بعد از نوار عصب، درد موقتی، کبودی و تورم و خونریزی جزئی است. در مواردی نیز ممکن است به دلیل ورود سوزن به نواحی مورد آزمایش، فرد دچار آسیب‌های عصبی شود. نوار عصب که جهت تشخیص دقیق اختلالات نوروموسکولار کاربرد دارد، گاهی می‌تواند همراه با عوارض جانبی باشد؛ بنابراین انتخاب یک مرکز معتبر و تخصصی دارای پزشکان مجرب که این تست را با دقت و احتیاط لازم انجام می‌دهند، بسیار اهمیت دارد. برای جلوگیری از عوارض بعد از نوار عصب به کلینیک دکتر ناصح یوسفی، بهترین مرکز الکترومیوگرافی در تهران مراجعه کنید.

چنانچه قصد انجام تست EMG برای بررسی فعالیت الکتریکی اعصاب مختلف بدن را دارید، حتماً قبل از آن با پزشک مشورت کنید. همچنین در صورت استفاده از داروهای ضد انعقاد، قبل از الکترومیوگرافی پزشک را در جریان قرار دهید، چراکه قطع داروهای مصرفی برای انجام نوار عصب و عضله می‌تواند خطر جدی برای بیماران به همراه داشته باشد.

 

شایع‌ترین عوارض بعد از نوار عصب

بسیاری از عوارض بعد از نوار عصب از جمله درد و التهاب و خونریزی موقتی هستند و پس از چند روز از انجام الکترومیوگرافی برطرف می‌شوند. پزشکان از نوار عصب جهت تشخیص و ارزیابی سیستم عصبی استفاده می‌کنند. این آزمایش زمانی توصیه می‌شود که بیماران علائم و نشانه‌هایی مانند بی‌حسی، درد، ضعف، گزگز یا اختلالات حسی و حرکتی دیگر را تجربه می‌کنند. برخی از عوارض احتمالی نوار عصب عبارتند از:

درد موقت: در ناحیه‌ای که تست عصب انجام شده، ممکن است درد شدیدی احساس کنید که معمولاً چند روز طول می‌کشد.

کبودی و التهاب: در موارد نادر، عوارض بعد از نوار عصب ممکن است در محل ورود سوزن، به صورت کبودی و تورم بروز یاید.

خونریزی و عفونت: در ناحیه ورود الکترود سوزنی، احتمال عفونت و خونریزی وجود دارد.

احتمال آسیب عصبی جزئی: در تست EMG ممکن است به اعصاب به دلیل ورود سوزن آسیب وارد شود.

پنوموتوراکس: در صورت برخورد الکترود سوزنی در عضلات دیواره قفسه سینه، احتمال بسیار کمی برای ورود هوا بین دیواره قفسه سینه و ریه‌ها وجود دارد که منجر به کلاپس ریه خواهد شد.

واکنش آلرژیک: چنانچه به به لاتکس یا فلزات خاص آلرژی دارید، بعد از تست نوار عصب، ممکن است واکنش آلرژیک داشته باشید. علائم واکنش آلرژیک شامل خارش، بثورات، التهاب، مشکل در تنفس و از دست رفتن هوشیاری باشد. در صورت مشاهده هر یک از این علائم فوراً برای دریافت مراقبت‌های پزشکی اقدام کنید.

مشکلات خواب: پس از الکترومیوگرافی احتمال دارد دچار مشکلات مربوط به خواب شوید و این امر می‌تواند به علت درد، اضطراب یا افسردگی باشد. جهت بهبود خواب، سعی کنید یک محیط خواب آرام برای خود فراهم کنید و از مصرف کافئین و الکل قبل از خواب خودداری نمایید. 

مشکلات تمرکز: بعد از آزمایش احتمال دارد برای چند روز تمرکز خود را از دست بدهید. این عارضه بسیار طبیعی است و پس از چند روز برطرف خواهد شد.

شایع‌ترین عوارض بعد از نوار عصب | کلینیک دکتر ناصح یوسفی

موارد منع تست برای جلوگیری از عوارض نوار عصب 

برای جلوگیری از عوارض بعد از نوار عصب، باید ملاحظاتی را قبل از آزمایش EMG در نظر بگیرید که شامل موارد زیر است:

قبل از انجام تست EMG و هدایت عصبی، اگردفیبریلاتور قلبی دارید، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.

برای پزشکان متخصص توجه به مراقبت‌های بهداشتی چالش‌برانگیز است و هنگام بیماری، خوانش عضلانی و عصبی به‌طور دقیق امکان‌پذیر نخواهد بود. همچنین برای عدم عوارض احتمالی، بهتر است این آزمایش EMG را پس از رفع کامل بیماری انجام دهید.

برخی از داروها مانند استروئیدها یا بیماری‌هایی مانند سلولیت، خطر بروز عفونت را افزایش می‌دهند.

خطر کبودی یا خونریزی خفیف زیر پوست موقع مصرف داروهای رقیق‌کننده خون بسیار زیاد است؛ بنابراین قبل از انجام این آزمایش به پزشک متخصص اطلاع دهید تا بتواند تکنیک‌های مناسب را حهت جلوگیری از عوارض در نظر بگیرد.

در موارد بسیار نادر، تحريكات نوراني يا تنفس عميق كه در طول نوار مغز و اعصاب اتفاق می‌افتد، ممكن است موجب بروز تشنج در افراد دارای صرع یا حساسیت به تحریکات مختلف شود. در صورت بروز این حالت، پزشک یا تکنسین مسئول انجام تست باید اقدامات موثری جهت رفع عوارض نوار عصب انجام دهد.

خلاصه مطالب

عوارض بعد از نوار عصب شامل درد، تورم و آسیب عصبی جزئی است که پس از چند روز برطرف می‌شوند. اما در برخی موارد ممکن است فرد دچار اختلالات تمرکز، از دست دادن هوشیاری و همچنین واکنش‌های آلرژیک شود. در چنین شرایطی باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. برای جلوگیری از عوارص و خطرات احتمالی الکترومیوگرافی باید پزشک را در جریان سوایق بیماری‌های مختلف از جمله بیماری‌های قبلی یا مصرف داروهای رقیق‌کننده قرار دهید تا بعداً مشکلی برای شما به وجود نیاید. 

برای اطمینان خاطر از فرایند انجام نوار اعصاب به کلینیک دکتر ناصح یوسفی، به‌عنوان بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران مراجعه کنید. پزشکان متخصص این کلینیک با انجام دقیق این آزمایش و ارائه مراقبت‌های لازم از بروز هرگونه عوارض احتمالی جلوگیری خواهند کرد.



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

علت سوزن سوزن شدن انگشتان دست چپ مصرف داروهای مختلف، آسیب و فشردگی اعصاب دست، سندروم تونل کارپال و مشکلات مربوط به جریان خون است. برای تشخیص مناسب علت این عارضه و درمان آن از طریق بهترین تکنیک‌های پزشکی به کلینیک دینا در شرق تهران مراجعه کنید.

زمانی که فرد علائمی مانند گزگز و بی‌حسی انگشتان دست را مشاهده می‌کند، ممکن است این بی حسی به ناحیه بازو و دست نیز کشیده شود و ضعف عضلانی شدید را نیز احساس کنند. در چنین شرایطی و در صورت ادامه داشتن علائم مراجعه به پزشک بسیار اهمیت دارد، چرا که می‌تواند نشان از بیماری‌های زمینه خاصی باشد که باید هرچه سریع‌تر برای درمان آنها اقدام کنید.

 

 مهم‌ترین علت سوزن سوزن شدن انگشتان دست چپ

علت سوزن سوزن شدن انگشتان دست چپ می‌تواند به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای یا فشار و آسیب‍‌دیدگی اعصاب دست باشد. در چنین شرایطی فرد احساس ضعف شدیدی را در دست و بازوهای خود احساس می‌کند که باید برای پیشگیری از عارضه‌های جدی در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کند. برخی از مهم‌ترین دلایل سوزن سوزن شدن انگشتان دست چپ شامل موارد زیر است:

سندروم تونل کارپال

یکی از شایع‌ترین علل بی‌حسی انگشتان دست چپ، سندروم تونل کارپال است. مچ دست فضای کوچکی دارد که به‌عنوان تونل کارپال شناخته می‌شود و بسیاری از اعصابی که انگشت و دست شما را در کنترل دارند، از این تونل عبور می‌کند.

سندرم تونل کارپال موجب بی‌حسی دست موقع خواب می‌شود که علت آن موقعیتی است که فرد در آن قرار می‌گیرد .اما اگر زمان زیادی را صرف کار با کامپیوتر کنید یا سایر فعالیت‌هایی که تونل کارپال را تحت تأثیر قرار می‌دهد، همین باعث تحریک و تورم و بی‌حسی انگشتان دست می‌شود.

بیماری اسپوندیلوز گردنی

آرتروز گردنی سایش و فرسایش غضروف‌های گردن است که باعث التهاب مهره‌های ستون فقرات می‌شود. با از بین رفتن بافت غضروف‌ها، مهره‌ها بر روی یکدیگر قرار می‌گیرند و بر اعصاب نخاع فشار زیادی وارد می‌کنند. این فشار باعث بی‌حسی یا گزگز اندام‌های بدن خواهد شد. در چنین شرایطی تکان دادن دست برای فرد بسیار سخت خواهد شد و حتی انگشتان دست نیز درگیر می‌شود. به‌ همین دلیل باید سریع‌تر برای درمان‌های پزشکی اقدام کنید.

سندروم پارانئوپلاستیک سیستم عصبی

پارانئوپلاستیک از اختلالات نادری است که در افراد مبتلا به سرطان وجود می‌آید. این سندروم موازی با بیماری‌ها و تومورهای بدخیم و نشانی از وجود تومور است. برخی از سرطان‌ها از جمله سرطان خون، پستان و ریه همراه با این سندروم بروز پیدا می‌کنند.

پارانئوپلاستیک باعث درگیر شدن اجزای سیستم عصبی می‌شود و مشکلاتی در حرکت و هماهنگی عضلات، مشکلات حافظه به وجود می‌آورد. از آنجا که سیستم عصبی فرد دچار اختلال می‌شود، فرد بی‌حسی شدید در انگشتان خود احساس می‌کند و این سندروم می‌تواند مهم‌ترین علت سوزن سوزن شدن انگشتان دست چپ باشد. برای تشخیص منشأ و علت گزگز انگشتان دست به کلینیک دینا مراجعه کنید.

بیماری دیابت و سوزن سوزن شدن انگشتان دست چپ

قند خون بالا که باعث بروز دیابت می‌شود، اعصاب حرکتی دست را تحت تأثیر قرار می‌دهد و منجر به آسیب‌های شدید به این ناحیه خواهد شد. زمانی که قند خون بالا به اعصاب آسیب می‌رساند، هیچ درمانی برای آن وجود ندارد که بتواند آسیب را از بین ببرد؛ برخی از داروها می‌توانند در کنترل علائم بسیار مؤثر باشد و از طریق این داروها می‌توانید دیابت خود را کنترل کنید تا از بدتر شدن آسیب اعصاب بدن جلوگیری کنید.

از آنجا که دیابت اصلی‌ترین علت سوزن سوزن شدن انگشتان دست چپ و اندام‌های مختلف بدن است، توصیه می‌کنیم حتماً با پزشک خود مشورت کنید تا فشار بر روی نواحی عصبی بدن کاهش یابد.


بیماری دیابت و سوزن سوزن شدن انگشتان دست چپ

روش‌های درمان علت سوزن سوزن شدن انگشتان دست چپ

نوع درمان مورد استفاده با توجه به علت سوزن سوزن شدن انگشتان دست چپ تعیین می‌شود. در اولین قدم پزشک سوابق بیماری بیمار را بررسی می‌کند و با معاینه فیزیکی و تشخیص صحیح راهکارهای مختلف را ارزیابی خواهد کرد. بهترین راهکارهای درمانی که می‌توانید برای رفع علائم بی‌حسی دست چپ پیگیری کنید شامل موارد زیر است:

۱- فیزیوتراپی و استفاده از تمرینات تقویتی

۲- متدهای غیرتهاجمی از جمله تزریق پی آر پی و اوزون تراپی

۳- تنظیم دوز داروی های مصرفی یا تغییر دارو با دستور پزشک

۴- مصرف مکمل‌های غذایی مختلف برای کمبود ویتامین

۵- تنظیم و مدیریت بیماری دیابت

۶- درمان بیماری‌های زمینه‌ای از جمله بیماری‌های خود ایمنی

۷- مصرف مسکن‌های بدون نسخه برای تسکین درد ناشی از گز گز دست چپ

۸- مصرف داروهای تجویزی برای کاهش درد و گز گز دست چپ

۹- تغییر سبک زندگی از جمله پیروی از رژیم غذایی مناسب، ورزش منظم و عدم مصرف الکل

برای درمان علت بی‌حسی انگشتان دست چپ می‌توانید به کلینیک دینا مراجعه کنید. کادر پزشکی از طریق روش‌های نوین از جمله تزریق prp و اوزون تراپی به درمان شما کمک خواهند کرد. به‌علاوه چنانچه در صورت وجود بیماری‌های زمینه‌ای، پزشکان متخصص راهکارهای موثری را برای کنترل و مدیریت عارضه‌های احتمالی در اختیار شما قرار خواهند داد.

 

خلاصه مطالب

علت سوزن سوزن شدن انگشتان دست چپ می‌تواند به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت سندروم تونل کارپل و سندروم پارانئوپلاستیک سیستم عصبی باشد. در چنین شرایطی فرد علائمی مانند بی‌حسی و درد زیاد در بازو و دست را تجربه خواهد کرد. درمان‌های متفاوتی برای رفع علائم بی‌حسی انگشتان دست چپ وجود دارد و پزشکان مجرب می‌توانند از طریق روش‌های غیر تهاجمی به درمان شما کمک کنند.

کلینیک دینا از جمله بهترین مراکز طب پزشکی در شرق تهران است و کادر پزشکی مجرب این کلینیک با برخورداری از دانش روز دنیا و استفاده از تکنیک‌های جدید از جمله اوزون تراپی و تزریق prp به تشخیص و درمان علائم بی‌حسی انگشتان دست به شما کمک می‌کنند. برای دریافت مشاوره‌های لازم می‌توانید با شماره‌های درج شده در صفحه اصلی تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

چه کسانی باید ماموگرافی کنند؟ ماموگرافی یکی از آزمایش‌های مهم برای تشخیص سرطان سینه است. زمانی که پزشک علائم مشکوکی مانند توده یا ناهنجاری‌های متفاوتی را در پستان مشاهده می‌کند، این آزمایش را برای افراد تجویز خواهد کرد. برای انجام ماموگرافی با بالاترین میزان دقت به مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی با مدیریت دکتر محمد حسین اخلاقی نیا مراجعه کنید.

از طریق ماموگرافی تشخیص زود هنگام تومورهای خوش‌خیم و بدخیم امکان‌پذیر است و در صورت وجود زخم نوک پستان، ترشحات غیر طبیعی و توده‌های قابل لمس می‌توانید برای راهکارهای درمانی موثر اقدام کنید. 

 چه افرادی کاندیدای مناسب ماموگرافی هستند؟

شاید برای شما این سوال وجود داشته باشد که چه کسانی باید ماموگرافی کنند؟ ماموگرافی استفاده از پرتوهای اشعه ایکس برای آزمایش بافت سینه است و برای تشخیص و ارزیابی بیماری‌های پستان در زنان بسیار کاربرد دارد.

سرطان سینه یکی از رایج‌ترین انواع سرطان است که در بانوان بالای ۴۰ سال اتفاق می‌افتد. بنابراین انجام هر ساله این آزمایش برای تشخیص انواع تومور سینه و ناهنجاری‌های مربوط به بافت پستان ضرورت دارد. در صورت مشاهده علائمی چون توده‌های قابل لمس، ضخیم شدن پوست سینه، ترشحات یا برداشتن نوک پستان، زخم و درد سینه پزشک این آزمایش را برای بانوان تجویز می‌کند.

در واقع ماموگرافی یکی از بهترین راهکارها برای بررسی ناهنجاری‌های بافت‌های سینه و بررسی علت فرورفتگی نوک پستان است. از طریق این آزمایش تومورهای احتمالی خوش‌خیم و بدخیم و همچنین کیست‌های بافت پستان تشخیص داده می‌شوند. در صورت وجود علائم مشکوک، در مراحل اولیه می‌توانید برای جلوگیری از پیشروی بیماری اقدام کنید، اما اگر به علت عدم انجام دوره‌ای غربالگری روند پیشرفت ناهنجاری‌ها متوقف نشود، درمان‌های متعدد پاسخگو نخواهند بود.

بانوان بالای ۴۰ سال حتماً باید ماموگرافی را انجام دهند، حتی اگر هیچگونه علائمی را مبنی بر وجود سرطان سینه نداشته باشند. غربالگری سینه در موارد خاص برای مردان نیز تجویز می‌شود، در این صورت می‌توانند برای پیگیری درمان اقدام کنند. اگر به دلایل ژنتیک یا عوامل دیگر در معرض خطر ابتلاء به سرطان سینه هستید، لطفاً با پزشک خود مشورت کنید تا زمان مناسب غربالگری برای شما در نظر گرفته شود.

ضرورت انجام ماموگرافی

ماموگرافی تصویربرداری اشعه ایکس از پستان برای تشخیص و ارزیابی تومورها و دیگر ناهنجاری‌ها است. از طریق این روش می‌توان برای غربالگری توده پستان استفاده کرد. پزشکان معمولاً به دلایل مختلفی این آزمایش را تجویز می‌کنند. در وهله اول پزشک می‌تواند برای تشخیص بافت‌های غیر طبیعی در پستان اقدام کند.

علاوه‌بر این اگر پیش از این ماموگرافی انجام داده باشید که نتایج غیرطبیعی داشته، می‌توانید از طریق انجام مجدد ماموگرافی پیگیر روند درمان خود شوید. همچنین از طریق انجام ماموگرافی پیگیری پیشرفت توده‌ها یا ناهنجاری‌های مختلف در بافت‌های سینه امکان‌پذیر خواهد بود.

مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی، به‌عنوان تخصصی‌ترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی در تهران ارائه‌دهنده خدمات مربوط به ماموگرافی سینه با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و استاندارد است. پزشکان متخصص با بررسی تصاویری از زوایای مختلف سینه، خوش‌خیم یا بدخیم بودن توده‌ها را بررسی می‌کنند و از این طریق راهکارهای درمانی موثر را در اختیار شما قرار خواهند داد. 

 چه زمانی باید برای ماموگرافی اقدام کرد؟

برخی از افراد ممکن است هیچگونه علائم خاصی که نشان‌دهنده سرطان سینه باشد مشاهده نکنند. اما در اکثر موارد درد شدیدی در سینه احساس می‌شود. برای تشخیص زودهنگام هر نوع بیماری احتمالی و وجود ناهنجاری در بافت‌های سینه، در صورت مشاهده علائم زیر به پزشک مراجعه کنید:

1- گودی پوست سینه که نشان‌دهنده ناهنجاری در بافت سینه است.

2- مشاهده توده در بافت پستان یا توده در زیر بغل

3- ضخیم شدن یا تورم سینه که به مرور زمان بیشتر می‌شود.

4- تغییر در اندازه یا شکل پستان که در بیشتر موارد سایز سینه افزایش می‌یابد.

5- احساس سنگینی در یکی از سینه‌ها یا هر دو

6- جمع‌شدگی نوک پستان

7- ترشحات نوک سینه

8- درد شدید در سینه

9- پوسته پوسته شدن، قرمزی، جوش یا تحریک پستان یا نوک آن

10- خارش سینه‌ها

خطر عدم انجام موموگرافی چیست؟

تا اینجا به این سوال که چه کسانی باید ماموگرافی کنند پاسخ دادیم. اما بسیاری نمی‌دانند اگر ماموگرافی در زمان مناسب و به صورت دوره‌ای انجام نشود، چه عواقبی خواهد داشت. انجام ماموگرافی خطر مرگ ناشی از سرطان سینه را به حداقل می‌رساند و برای تشخیص انواع سرطان سینه از جمله سرطان مهاجم مجرایی و لوبولار مفید است.

چه کسانی باید ماموگرافی کنند؟

این آزمایش به پزشکان امکان تشخیص بافت‌های تومور کوچک را می‌دهد و زمانی که تومورها کوچک هستند، گزینه‌های درمانی بیشتری در اختیار بیماران قرار می‌گیرد. اگر بالای ۴۰ سال سن دارید و هنوز برای انجام موگرافی اقدام نکره‌اید، خود را در معرض خطر احتمالی سرطان سینه قرار خواهید داد. از این رو توصیه می‌کنیم در صورت مشاهده علائم متعدد از جمله درد و ورم سینه، توده‌های قابل لمس و ضخیم شدن نوک پستان حتماً به پزشک مراجعه کنید.

مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی از بهترین مراکز برای انجام غربالگری سرطان سینه است. پزشکان متخصص در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک به راهکارهای درمانی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

خلاصه مطالب

چه کسانی باید ماموگرافی کنند؟ ماوگرافی یکی از تست‌های غربالگری است که برای بررسی توده‌های خوش‌خیم و بدخیم کاربرد دارد. چنانچه علائمی مانند درد سینه، ضخیم شدن نوک پستان و وجود ترشحات غیر طبیعی را مشاهده کنید، حتماً باید برای انجام ماموگرافی اقدام نمایید. بانوان بالای ۴۰ سال کاندیدای اصلی انجام ماموگرافی هستند، چرا که این غربالگری در تشخیص زود هنگام سرطان و ناهنجاری‌های سینه بسیار مؤثر است.

 با توجه به اینکه ماموگرافی سینه باید توسط پزشکان متخصص و با دستگاه‌های دیجیتال پیشرفته انجام شود، می‌توانید این آزمایش را در مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی با مدیریت دکتر محمد حسین اخلاقی نیا انجام دهید. مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی به‌عنوان بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی در تهران شناخته می‌شود و کادر پزشکی با ارائه تفسیر دقیق از نتیجه آن و ارائه راهکارهای درمانی به جلوگیری از پیشرفت هرگونه بیماری احتمالی کمک خواهند کرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

آیا نوار عصب عضله درد دارد؟ الکترومیوگرافی آزمایشی جهت اندازه‌گیری میزان فعالیت الکتریکی عضلات و اعصاب است. از طریق این تست پزشکان می‌توانند بیماری‌های مختلف از جمله بیماری‌های عضله، سندروم تونل کارپال، گیر افتادگی اعصاب مچ دست و حتی ام اس و پارکینسون را تشخیص دهند. برای انجام تست EMG و دریافت نتایج دقیق از آن به کلینیک دکتر ناصح یوسفی در غرب تهران مراجعه کنید.

در طول نوار عصب عضله یک نیدل کوچک به نام الکترود وارد عضلات می‌شود و فعالیت الکتریکی آنها را ارزیابی می‌کند و از سوی دیگر سرعت هدایت امواج الکتریکی در داخل عصب بین دو نقطه یا بیشتر مورد بررسی قرار می‌گیرد. از آنجا که این الکترودها مستقیماً وارد عضلات می‌شوند، ممکن است افراد درد شدیدی را در ناحیه مورد نظر احساس کند.

 آیا انجام نوار عصب عضله برای بیمار درد دارد؟

بسیاری از افراد قبل از انحام الکترومیوگرافی این دغدغه را دارند که آیا نوار عصب عضله درد دارد؟ احساس درد و ناراحتی هنگام تست الکترومیوگرافی ناشی از وارد شدن سوزن‌های یکبار مصرف و وارد شدن جریان الکتریکی بسیار کم است. این درد برای بیماران قابل تحمل است و پس از انجام تست برطرف می‌شود، اما اگر فرد آستانه درد پایینی داشته باشد، با مشورت پزشک دو ساعت قبل از انجام این تست می‌توانید از مسکن‌های قوی استفاده کنید.

احساس درد برای افراد مختلف متفاوت است و برخی از افراد ممکن است درد خفیفی داشته باشند، در حالی که برخی هیچ دردی احساس نمی‌کنند. در صورت بروز درد در طول انجام این آزمون، حتماً پزشک را در جریان قرار دهید.

پزشک متخصص بر اساس شرایط شما تست نوار عصب و عضله را انجام می‌دهد. به ندرت این اتفاق رخ می‌دهد که به دلیل درد غیر قابل تحمل تست نوار اعصاب متوقف شود؛ اما در چنین شرایطی پزشک می‌تواند بر اساس یافته‌های به دست آمده تا این مرحله جواب تست را تفسیر کند. به‌طور کلی اگر آزمایش به صورت کامل انجام نشود، نتیجه آن نیز دقیق نخواهد بود و مجدداً باید آن را تکرار کنید.

برای جلوگیری از بروز درد هنگام انجام این تست مهم می‌توانید از داروهای دیازپام و آرامش‌بخش استفاده کنید. علاوه‌بر این استفاده از داروهای مسکن موضعی مانند لیدوکائین بسیار مؤثر خواهد بود.

دستورالعمل‌های قبل از نوار عصب عضله برای کاهش درد

از آنجا که ممکن است برخی از افراد درد غیر قابل تحملی را در طول انجام نوار عصب و عضله تحمل کنند، بهتر است قبل از انجام این آزمایش حتماً پزشک را در جریان موارد زیر قرار دهید. برای انجام این تست حتماً باید سوابق بیماری خود را در اختیار پزشک قرار دهید و اگر حساسیت به الکترودهای سوزنی دارید، به کادر پزشکی اطلاع دهید.

اگر به بیماری‌های عفونی مانند هپاتیت یا ایدز مبتلا هستید، حتماً با متخصص خود مشورت کنید. به‌علاوه چنانچه سیستم ایمنی بدن شما دچار اختلال است، باید که این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید، هرچه سیستم ایمنی شما ضعیف‌تر باشد، در طول نوار عصب عضله درد بیشتری را احساس خواهید کرد.

چنانچه قبل از انجام آزمایش برای کاهش میزان درد نیاز به مصرف داروهای مسکن از جمله استامینوفن، ایبوپروفن مسکن‌های قوی دارید، حتماً با پزشک خود مشورت کنید تا اقدامات لازم را برای کاهش میزان درد و ناراحتی برای شما انجام دهد.

برای انجام نوار عصب و عضله با کمترین میزان درد و بدون هیچ‌گونه عارضه جانبی به کلینیک دکتر ناصح یوسفی در غرب تهران مراجعه کنید. کادر پزشکی با استفاده از تکنیک‌های بسیار کارآمد و استفاده از دستگاه‌های پیشرفته این تست را به‌گونه‌ای انجام می‌دهند تا در طول آزمایش و پس از آن دردی را احساس نکنید.

مراقبت‌های پس از تست الکترومیوگرافی برای کاهش درد

تا اینجا به این سؤال که آیا نوار عصب عضله درد دارد؟ پاسخ دادیم. اما اگر در طول آزمایش و پس از انجام آن درد و ناراحتی شدیدی را احساس کردید، با انجام یک‌سری مراقبت‌ها و دستورالعل‌های پزشکی میزان درد شما به‌طور چمشگیری کاهش پیدا خواهد کرد. از جمله مراقبت‌های لازم برای تسریع روند بهبودی و کاهش میزان درد پس از انجام نوار عصب عضله شامل موارد زیر است:

مراقبت‌های پس از تست الکترومیوگرافی برای کاهش درد

استفاده از داروهای مسکن و استراحت کافی

افرادی که درد شدیدی را در طول نوار عصب عضله داشته‌اند، می‌توانند از قرص‌های استامینوفن برای کاهش درد استفاده کنند. با توجه به اینکه الکترودهای سوزنی به طور مستقیم وارد بدن شده است، احتمال دارد تا چند روز درد شدیدی را در ناحیه مورد نظر احساس کنند. از سوی دیگر پس از انجام تست نوار عصب بدن شما باید استراحت دارد و برای بهتر شدن نتایج آزمون خواب کافی بسیار اهمیت دارد.

خلاصه مطالب

آیا نوار عصب عضله درد دارد؟ تست الکترومیوگرافی یکی از آزمایش‌های تشخیصی برای اندازه‌گیری فعالیت‌های الکتریکی اعصاب و عضلات است و از طریق آنها می‌توان بیماری‌های مختلف را تشخیص داد. یکی از عوارض احتمالی انجام این تست بروز درد شدید هنگام وارد کردن الکترودهای سوزنی به عضلات و اعصاب ناحیه مورد نظر است. در این صورت چنانچه نسبت به آستانه تحمل درد کمی دارید، حتماً قبل از انجام این آزمایش به پزشک اطلاع دهید تا داروهای مسکن را برای شما تجویز کند.

علاوه‌بر این مراقبت‌های پس از انجام نوار عصب عضله به طور چشمگیری به کاهش میزان درد و ناراحتی کمک خواهد کرد. برای انجام الکترومیوگرافی در بهترین مرکز نوار عصب و عضله به کلینیک دکتر ناصح یوسفی مراجعه کنید. کادر پزشکی متخصص و متبحر با دقت نظر بسیار بالا، احتمال بروز هرگونه عارضه جانبی از جمله درد و تورم را کاهش می‌دهند. همچنین پس از انجام آزمایش مراقبت‌های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد. برای دریافت نوبت با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.

 



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 شهريور 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

گردن درد عصبی چیست؟ این عارضه معمولاً به دلیل اضطراب و استرس و اختلالات افسردگی رخ می‌دهد و شایع‌ترین علائم آن درد در ناحیه پشت سر و فشار شدید روی مهره برجسته پشت گردن است. روش‌های مختلفی جهت درمان گردن درد عصبی از جمله تغییر در شیوه زندگی و انجام تمرینات تقویتی وجود دارد، اما برای  تسکین میزان درد و التهابات می‌توانید به کلینیک دینا مراجعه کنید تا پزشکان از طریق درمان‌های غیر تهاجمی به شما کمک کنند.

زمانی که دچار استرس می‌شوید، به مرور زمان مشکلات اسکلتی و عضلانی در نواحی مختلف بدن از جمله گردن و کمر بروز می‌یابد. در این شرایط بدن به طور طبیعی هورمون‌هایی را آزاد می‌کند که با وجود استرس، توانایی مقاومت در برابر پاسخ به این هورمون‌ها کم می‌شود و در نتیجه اعصاب و عضلات پشت گردن نیز درگیر خواهند شد.

منظور از گردن درد عصبی چیست؟

گردن درد عصبی چیست؟ دردهای گردن که به دلیل مشکلات عصبی و استرس به وجود می‌آید، به نام گردن درد عصبی شناخته می‌شوند. با کاهش اضطراب و عصبانیت می‌تواند علائم آن را کنترل کنید. هنگام استرس عضلات پشت گردن سفت می‌شود و در شرایط استرس‌زا نیز میزان گردن درد شدید خواهید شد. در نتیجه فعالیت‌های روزمره شما دچار اختلال خواهد شد.

روش‌های موثری جهت کنترل استرس وجود دارد و با تغییر محیط می‌توانید شرایط را به گونه‌ای مدیریت کنید که شدت درد کاهش یابد. درد گردن معمولاً حالت سوزن سوزن شدن دارد و به علت تحریک ریشه‌های اعصاب نخاعی چنین دردی ایجاد می‌شود، اما اینکه کدام ناحیه درگیر باشد کاملاً به عصب‌های گردن بستگی دارد و حتی ممکن است بازوها و دست‌ها را نیز درگیر کند.

 مهم‌ترین علائم گردن درد عصبی چیست؟

گردن درد عصبی به علت اضطراب و استرس به اشکال مختلف روی بدن تأثیر می‌گذارد و عموماً درد از گردن فراتر می‌رود و قسمت‌های فوقانی کمر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. واکنش بدن در مقابل گرفتگی و انقباض عضلانی از نشانه‌های مهم این عارضه است. چنانچه علائم زیر را مشاهده کردید حتماً برای درمان‌ به‌موقع اقدام کنید:

۱- درد شدید و مداوم در گردن، شانه‌ها یا قسمت فوقانی کمر

۲- احساس درد و ناراحتی در ناحیه پشت سر

۳- فشار شدید بر روی مهره هفتم گردن (مهره برجسته پشت گردن)

۴- احساس فشار بر روی مفصل گردن با چرخش سر

۵- درد و خستگی در شانه ها

۶- سرگیجه مداوم

علت گردن درد عصبی

دلایل متفاوتی باعث بروز گردن درد عصبی می‌شود اما از مهم‌ترین عوامل ایجاد این عارضه می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

۱- استرس و اضطراب

۲- آسیب‌دیدگی و تصادفات

۳- افزایش سن

۴- اختلالات افسردگی

۵- اختلالات روانی و اجتماعی

تشخیص گردن درد عصبی چگونه است؟

تشخیص به موقع گردن درد عصبی مهم‌ترین مرحله در تعیین بهترین دوره درمان به حساب می‌آید. شما قبل از هر چیز باید بفهمید که چه شرایطی موجب ایجاد درد گردن شده است. دکتر متخصص با ارزیابی تاریخچه پزشکی شما بررسی خواهد کرد که چه زمانی درد شروع شده و چه فعالیت‌هایی قبل از درد انجام داده‌اید. به‌علاوه با بررسی اینکه آیا درد به قسمت‌های دیگر سرایت می‌کند، می‌تواند بهترین روش درمان را به شما تجویز کند.

انجام آزمایش‌های فیزیکی از جمله بررسی محدوده حرکتی و شرایط فیزیکی شما نیز می‌تواند در تشخیص گردن درد کمک کند. پزشک با بررسی انحنای ستون فقرات و لمس مهره‌ها و تشنج ماهیچه‌ای بررسی می‌کند که آیا این نوع گردن درد، عصبی است یا خیر.

آزمایشات عصبی برای واکنش بیمار، استحکام ماهیچه‌ها، تغییرات حسی و حرکتی و میزان درد در ناحیه مورد نظر از آزمایش‌ قابل تشخیص است. اشعه ایکس می‌تواند میزان تنگ شدن فضای دیسک، شکستگی و شکل استئوفایت و آرتروز گردن را نشان دهد. برآمدگی دیسک‌ها باعث درگیری اعصاب گردن می‌شوند و از طریق MRI میزان آسیب‌های عصبی این ناحیه از بدن قابل ارزیابی است.

چنانچه پزشک نسبت به هرگونه آسیب عصبی مشکوک باشد، آزمایشات مخصوصی برای اندازه‌گیری سرعت انتقال سیگنال‌های عصبی نیز تجویز می‌کند. از طریق تست‌ هدایت عصبی یا الکترومیوگرافی بیشتر نواقص عصبی قابل مشاهده خواهد بود.

گردن درد عصبی چیست؟

درمان گردن درد عصبی

روش‌های متعددی برای تسکین گردن درد عصبی وجود دارد. برخی از این روش‌ها خانگی هستند و شما می‌توانید با انجام حرکات تقویت گردن شرایط خود را بهبود دهید. علاوه‌بر این اگر بتوانید استرس و اضطراب خود را کنترل کنید، به نحو چشمگیری علائم گردن درد کاهش پیدا می‌کند.

تمرینات مخصوص گردن و ورزش منظم می‌تواند برای تسکین درد بسیار موثر باشد. البته به دلیل حساس بودن این ناحیه از بدن باید با یک مربی یا پزشک صحبت کنید. به‌طور کلی حرکت دادن گردن و ایجاد حرکات کششی و فعالیت‌های هوازی در افزایش جریان خون بسیار تاثیرگذار است.

خلاصه مطالب

گردن درد عصبی چیست؟ این عارضه به دلیل اضطراب و استرس به وجود می‌آید و چنانچه فرد دارای اختلالات روانی و افسردگی باشد، شدت این عارضه بیشتر خواهد شد. از جمله علائم گردن درد عصبی درد مداوم و شدید در ناحیه پشت گردن است که با کاهش میزان استرس و انجام فعالیت‌های ورزشی می‌توانید شدت علائم را کاهش دهید.

چنانچه به دنبال درمان از طریق روش‌های کم‌خطر و غیر تهاجمی هستید، می‌توانید به کلینیک دینا مراجعه کنید. کادر پزشکی کلینیک دینا با استفاده از روش‌های نوین پزشکی و برخورداری از دانش روز دنیا به درمان شما کمک خواهند کرد و با ارائه یک برنامه شخصی و مراقبت‌های لازم روند بهبودی شما را تسهیل خواهند کرد.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

عمل ساکشن شکم با لیزر یکی از روش‌های رایج جهت تخلیه چربی‌های موضعی بدن است. افراد دارای اضافه وزن و شکم افتاده کاندیدای مناسب این نوع جراحی هستند. برای انجام عمل لیپوپلاسی با لیزر می‌توانید به مطب دکتر کرامت الله ترابی، بهترین جراح پلاستیک و ترمیمی در تهران مراجعه کنید.

چنانچه این جراحی از طریق لیزر انجام شود با جمع شدن پوست، نیازی به عمل لیفتینگ یا ابدومینوپلاستی نیست. پس از عمل با استفاده از گن مخصوص فرم جدید ناحیه جراحی شده تثبیت خواهد شد.

روش عمل ساکشن شکم با لیزر

عمل ساکشن شکم با لیزر برای تخلیه چربی‌های اضافه انجام می‌شود. به این منظور پزشک ابتدا مرحله استخراج چربی را علامت گذاری خواهد کرد و پس ضدعفونی شدن محل جراحی و تزریق داروهای بی‌حسی، پروسه این عمل آغاز می‌شود.

در عمل ساکشن شکم با لیزر با استفاده از اشعه‌های لیزری، چربی‌ها به مایع تبدیل می‌شوند. این عمل باعث تخلیه یکنواخت چربی‌ها می‌شود و محل مورد نظر پس از عمل به شکل صاف و یک‌دست در می‌آید.  در مرحله بعد چربی‌ها خارج می‌شود و عمل لیپوساکشن به پایان می‌رسد.

لیپوساکشن لیزری با تحریک ساخت کلاژن باعث کشیدگی پوست می‌شود و نیاز به لیفتینگ پس از جراحی را کاهش می‌دهد. پس از انجام این عمل از گن‌های مخصوص استفاده کنید تا پوست به بافت‌های زیرین بچسبد و دچار افتادگی نشود. به همین دلیل این روش یکی از بی‌خطرترین روش‌های پیکرتراشی است که نتایج موفقت‌آمیز زیادی دارد و بسیاری از افراد این نوع جراحی را به سایر روش‌ها ترجیح می‌دهند.

 اقدامات قبل از لیپوپلاستی با لیزر

توجه به نکات مهم قبل از ساکشن شکم با لیزر، به روند جراحی کمک می‌کند و باعث کاهش مشکلات پس از جراحی می‌شود. شخص باید قبل از جراحی به طور کامل معاینه شود و آزمایش‌های مخصوص را برای بررسی اینکه کاندیدای مناسب این جراحی هست یا خیر انجام دهد.

شب قبل از عمل باید حتماً استحمام کنید و مصرف آسپرین و داروهای مشابه یک ماه قبل از عمل جراحی را قطع کنید. به‌علاوه از مصرف الکل دخانیات به مدت یک ماه قبل و پس از عمل خودداری نمایید.

مراقبت‌های پس از ساکشن شکم با لیزر

توجه به مراقبت‌های عمل ساکشن شکم از طریق لیزر بسیار اهمیت دارد و بر نتایج مثبت از جراحی تاثیرگذار است. پس از انجام لیپولیز لیزری پزشک برای شما داروهایی را تجویز می‌کند که باید طبق دستور مصرف کنید. علاوه‌بر این باید تا چند هفته پس از عمل از فعالیت‌های سنگین خودداری کنید.

چند روز پس از برش ممکن است خونابه‌هایی از شکم ترشح شود که باید با پانسمان‌های چند لایه آن را بپوشانید و چند بار در طول روز آن را تعویض کنید. در صورتی که برش‌ها بسته شود تا مایعات از بدن خارج نشود، احتمال بروز عفونت و التهاب بیشتر خواهد شد.

پس از انجام عمل باید تغذیه مناسبی داشته باشید و تمرینات ورزشی خود را در برنامه بگنجانید. همچنین غذاهایی را مصرف کنید که هضم آنها برای شما راحت باشد.

عمل ساکشن شکم با لیزر

مزایای عمل ساکشن شکم با لیزر

مزایای عمل ساکشن شکم با لیزر باعث شده بسیاری از افراد به فکر پیکر تراشی باشند. از مهم‌ترین فواید این جراحی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

۱- تورم و خون مردگی و شدت درد در این روش کمتر از سایر روش‌های جراحی است.

۲- از طریق این روش می‌توان برای تخلیه چربی‌های شکم، پهلو، بازو، ران، ساق پا و… را اقدام کرد.

۳- دوران نقاهت این روش کمتر از سایر روش‌های جراحی است.

۴- امکان جمع شدن پوست و عدم نیاز به لیفتینگ در این روش بیشتر از روش‌های معمول لیپوپلاستی است، چراکه لیپولیز لیزری باعث تحریک کلاژن‌سازی در نواحی تحت جراحی خواهد شد و پوست را کشیده می‌کند.

خلاصه مطالب

عمل ساکشن شکم با لیزر یکی از بهترین روش‌ها برای تخلیه چربی‌های موضعی شکم است. در این روش با تحریک ساخت کلاژن و همچنین کشیدگی پوست نیاز به عمل لیفتینگ کاهش می‌یابد. از مزایای این نوع جراحی دوران نقاهت کمتر نسبت به سایر روش‌های جراحی است. اما مانند هر عمل دیگری لیپوساکشن لیزری ممکن است عوارض جانبی مانند ترشح خونابه، آمبولی ریه و افتادگی پوست را به همراه داشته باشد.

برای کاهش هرگونه عارضه احتمالی این جراحی را تحت نظر دکتر کرامت الله ترابی بهترین جراح زیبایی در تهران انجام دهید. دکتر کرامت الله ترابی با داشتن سابقه جراحی‌های موفق این عمل را به بهترین شکل برای شما انجام خواهند داد.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

آیا نمونه برداری از سینه درد دارد؟ بیوپسی پستان یک آزمایش تهاجمی است که برای ارزیابی و بررسی نمونه‌ای از بافت پستان انجام می‌شود. این آزمایش معمولاً زمانی انجام می‌شود که سایر تست‌ها نشان دهد که مشکلی در پستان دارد. برای انجام نمونه برداری از سینه به مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی با مدیریت دکتر محمد حسین اخلاقی نیا مراجعه کنید.

 چند روش برای انجام این آزمایش وجود دارد که یکی از آنها برش یک قطعه بافت از طریق سوزن fna است. در طول جراحی بیوپسی باز بخشی از بافت سینه خارج، تخلیه و برش داده شود. چنانچه به مراقبت‌های قبل و بعد از بیوپسی پستان توجه داشته باشید، ممکن است در طول این تست و پس از آن درد کمتری احساس کنید.

 آیا نمونه برداری از سینه درد دارد؟

نمونه برداری از سینه درد دارد؟ بیوپسی پستان برای بررسی توده‌های موجود در پستان و مشاهده تغییرات نوک سینه انجام می‌شود. برخی از افراد ممکن است درد شدیدی را در طول این آزمایش احساس کنند، چراکه سوزن fna مستقیماً وارد بافت‌های سینه خواهد شد.

در جراحی باز نیز قسمتی از سلول یا بافت‌های ناحیه مشکوک برداشته می‌شود. از طریق بیوپسی پستان برخی از بیماری‌ها از جمله سرطان قابل تشخیص است و می‌توان روند پیشروی هر نوع بیماری را متوقف کرد.

اکثر توده‌ها و تغییراتی که با بیوپسی بررسی می‌شوند، خوش‎خیم هستند. برای جلوگیری از عفونت پس از نمونه برداری هم باید مراقبت‌هایی را انجام دهید. اگرچه روش انجام بیوپسی از طریق برداشتن بخش یا کلی از توده انجام می‌شود و پزشک از داروهای بی‌حسی برای کاهش درد استفاده می‌کند، اما برخی از افراد درد شدیدی را احساس خواهند کرد. با انجام مراقبت‌های پس از نمونه برداری، میزان درد به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

اقدامات قبل از بیوپسی برای کاهش درد پستان

از آنجا که نمونه برداری از سینه درد دارد و ممکن است بسیاری از افراد تا چند روز درد شدیدی را احساس کنند، با انجام مراقبت‌های قبل از بیوپسی می‌توان از بروز هرگونه عارضه جانبی جلوگیری کرد. در ادامه به برخی از نکات مهم قبل از fna سینه اشاره می‌کنیم.

چنانچه از داروهای رقیق‌کننده مانند آسپرین استفاده می‌کنید با مشورت پزشک این داروها را یک هفته قبل از بیوپسی قطع کنید، چرا که می‌تواند باعث افزایش خونریزی شود و همچنین درد پس از نمونه برداری به شدت افزایش می‌یابد.

اگر به داروهای خاصی آلرژی دارید یا داروی خاصی مصرف می‌کنید، حتماً پزشک متخصص را در جریان قرار دهید.

ممکن است به دلیل استفاده از داروهای بی‌حسی دچار عوارض خاصی شوید که درد پس از انجام نمونه برداری را افزایش می‌دهد.

در صورتی که سینه شما درد می‌کند، حتماً این موضوع را به پزشک اطلاع دهید، چرا که با برداشتن بخشی از بافت‌های سینه شدت درد بیشتر خواهد شد و مجبور می‌شوید که از داروهای مسکن قوی‌تر پس از جراحی استفاده کنید.

برای جلوگیری از عوارض احتمالی پس از نمونه برداری سینه و دریافت مراقبت‌های لازم جهت جلوگیری از درد شدید به مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی مراجعه کنید. پزشکان متخصص با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته جهت نمونه‌برداری از بروز هرگونه خطر احتمالی پس از بیوپسی جلوگیری خواهند کرد.

 مراقبت‌های پس از بیوپسی برای کاهش درد سینه

با توجه به اینکه نمونه برداری از سینه درد دارد، با انجام مراقبت‌های پس از بیوپسی دوران نقاهت کمتری خواهید داشت و میزان درد ناشی از انجام نمونه برداری به میزان زیادی کاهش می‌یابد. به این منظور حتماً به دستورالعمل‌های زیر توجه کنید:

توصیه می‌کنیم ناحیه نمونه برداری را به خوبی تمیز و خشک کنید. چنانچه پزشک از بخیه در این ناحیه استفاده کرده است، باید تا زمانی که بخیه‌ها برداشته می‌شوند مراقب آنها باشید. در مواردی که از بخیه استفاده نشده، ناحیه مورد نظر را پانسمان و بانداژ کنید و پس از مدتی محل مورد نظر را استحمام نمایید.

اقدامات قبل از بیوپسی برای کاهش درد پستان | سونوگرافی و رادیولوژِی فاطمی

ممکن است چند روز پس از نمونه برداری احساس درد زیادی داشته باشید. در صورت افزایش درد شدید با پزشک مشورت کنید و از مسکن‌های قوی استفاده نمایید. به هیچ عنوان از آسپرین بعد از بیوپسی پستان استفاده نکنید، چرا که احتمال خونریزی را افزایش می‌دهد و نمی‌توان میزان درد را کنترل کرد. پس از درمان نیازی به رژیم غذایی خاصی نیست مگر در مواردی که پزشک نظر دیگری داشته باشد.

توصیه می‌کنیم برای مدتی پس از نمونه برداری سینه از انجام ورزش و فعالیت‌های سنگین خودداری کنید. چون با هر بار فشار به ناحیه سینه، درد بافت های پستان بیشتر خواهد شد. در مواردی که تب و لرز و درد غیر قابل تحمل همراه با خونریزی شدیدی دارید، با پزشک خود در تماس باشید یا به اورژانس مراجعه کنید. در این صورت برای بهبود وضعیت شما دستورالعمل‌های خاصی ارائه خواهد شد.

خلاصه مطالب

نمونه برداری از سینه درد دارد؟ از آنجا که در بیوپسی پستان بخش و یا کل بافت پستان برش می‌خورد، بیشتر افراد درد شدیدی را احساس خواهند کرد و این یکی از شایع‌ترین عوارض انجام نمونه برداری از سینه است. با رعایت دستورالعمل‌های قبل و بعد از بیوپسی، میزان درد کاهش می‌یابد، اما در صورت درد غیر قابل تحمل باید حتماً به پزشک متخصص یا اورژانس مراجعه کنید.

با توجه به اینکه نمونه برداری از سینه باید با دستگاه‌های پیشرفته و تحت نظر پزشکان متخصص انجام شود، برای این آزمایش تشخیصی می‌توانید به مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی، بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی در تهران مراجعه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مرداد 1403 | نظرات ()