نوشته شده توسط : media

نحوه انجام ماموگرافی به این شکل است که پزشک از سیستم اشعه ایکس با دوز بسیار کم برای مشاهده بافت‌های داخل سینه استفاده می‌کند. روش‌های مختلفی از جمله ماموگرافی معمولی، ماموگرافی دیجیتال و سه‌بعدی وجود دارد که از طریق آن غربالگری پستان را انجام داد. مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی ارائه‌دهنده خدمات با کیفیت در زمینه ماموگرافی است و پزشکان متخصص تفسیر دقیقی از این آزمایش‌ را در اختیار شما قرار می‌دهند.

در روش ماموگرافی دستگاهی شبیه به یک جعبه مستطیل شکل به صورت افقی پستان را در جای صحیح نگه می‌دارد و فشرده می‌کند. پس از تابش میزان کمی اشعه که از پستان عبور می‌کند، تصویر شفافی بر روی نمایشگر ثبت می‌شود. از طریق این آزمایش می‌توان به طور دقیق زوایای مختلف پستان را بررسی کرد و در صورت وجود هرگونه بافت غیر عادی اقدامات لازم درمانی را انجام داد.

ماموگرافی چگونه انجام می‌شود؟

نحوه انجام ماموگرافی به این صورت است که از سیستم اشعه ایکس با دوز بسیار پایین برای مشاهده بافت‌های داخل سینه استفاده می‌شود. رادیوگرافی قدیمی‌ترین نوع تصویربرداری پزشکی و یک روش غیر تهاجمی است که به پزشکان در تشخیص بیماری‌های مربوط به سینه کمک می‌کند. به این ترتیب چنانچه مشکل احتمالی در بافت‌های سینه وجود داشته باشد، می‌توان برای درمان به‌موقع اقدام کرد.

در روش ماموگرافی، سینه در معرض کمی از پرتوهای یونیزکننده قرار دارد و از طریق آن می‌توان عکس‌هایی از داخل سینه تولید می‌شود که تصویر دقیقی از توده‌های عادی و غیر عادی سینه را در اختیار داشت.

دستگاه ماموگرافی دو صفحه موازی دارد که سینه‌ها بین این دو صفحه قرار می‌گیرند. پس از نزدیک شدن این صفحات به یکدیگر، بافت سینه را فشرده می‌کنند تا تصویر دقیقی از کل بافت سینه به دست آید. پس از تنظیم صحیح دستگاه و قرار گرفتن سینه‌ها در جای مناسب، متخصص رادیولوژی از شما می‌خواهد که یک نفس عمیق بکشید و آن را در سینه حبس کنید. در این زمان تصویربرداری اشعه ایکس انجام خواهد شد.

با تغییر موقعیت سینه‌ها در صفحات دستگاه از زاویه دیگر تصویربرداری انجام می‌شود. چنانچه پزشک متخصص علائم مشکوک یا مبهمی از جمله توده‌های غیر عادی یا کلسیفیکاسیون را مشاهده کند، معمولاً تصاویر اضافه‌تری از پستان تهیه خواهد شد تا بتواند به نتایج قطعی برسد. تصاویر بزرگنمایی شده که از نماهای مختلف انجام می‌شود، Fcmv نام دارد که در برخی موارد برای عکس‌برداری بزرگ‌تر از بافت سینه ضروی است.

مراحل انجام ماموگرافی

برای انجام ماموگرافی، رادیولوژیست سوابق پزشکی مربوط به مشکلات سینه از جمله توده‌های قابل لمس را بررسی می‌کند و پس از آن اقدامات زیر را انجام می‌دهد:

ابتدا نشانگر اشعه ایکس بر روی سینه و توده قابل لمس قرار خواهد گرفت.

پس از آن سینه‌ها بر روی یک صفحه تخت قرار می‌گیرند.

 مراحل انجام ماموگرافی

در ادامه یک فشار ملایم و آرام به پستان از طریق صفحه دیگر اعمال می‌شود و در نتیجه پستان میان دو صفحه فشرده می‌شود. ممکن است سینه‌های شما دچار درد و ناراحتی شوند که این درد گذرا و ثانیه‌ای است.

سپس از هر دو پستان اشعه ایکس دریافت می‌شود که اگر سینه بزرگ باشد، تصاویر بیشتری دریافت خواهد شد.

مراحل انجام ماموگرافی

دلیل فشردگی سینه در ماموگرافی

فشردگی پستان‌ها در ماموگرافی به این دلیل است که تا حد امکان ضخامت بافت پستان را کاهش می‌دهد و همه نواحی آن قابل رویت خواهد بود. از سوی دیگر بافت پستان پخش می‌شود تا در صورت وجود موارد غیر طبیعی همه بافت‌ها به‌طور مشخص بررسی شوند. همچنین فشار بر روی پستان اجازه می‌دهد که دوز کمتری از اشعه ایکس به ناحیه مورد بررسی تابیده شود و مانع از تار شدن تصاویر ماموگرافی بر اثر حرکت بیمار می‌شود.

در حین انجام مراحل ماموگرافی شما نباید جهت ایستادن خود را تغییر دهید. تکنسین پشت دیواری یا در اتاق کناری با فعال کردن دستگاه عکس‌های مختلف را تهیه می‌کند و اگر تصاویر تار باشد، دوباره این آزمایش تکرار خواهد شد. با توجه به اینکه نتایج ماموگرافی باید بسیار دقیق باشد، توصیه می‌کنیم برای انجام این آزمایش به مراکز معتبر مراجعه کنید.

 

 محدودیت‌های انجام ماموگرافی

با وجود اینکه ماموگرافی یکی از بهترین روش‌ها برای غربالگری سرطان پستان است، اما همه انواع سرطان را تشخیص نمی‌دهد. در نتیجه ممکن است نحوه انجام ماموگرافی به صورتی باشد که نشان‌دهنده جواب منفی کاذب باشد.

از طرف دیگر هنگامی که نتیجه ماموگرافی غیر طبیعی باشد، نتیجه آن مثبت کاذب خواهد بود و تصاویر آن برای تعیین خوش‌خیم یا بدخیم بودن سرطان کافی نیست. از این رو بسیاری از رادیولوژیست‌ها آزمایش‌های تشخیصی دیگری را در کنار غربالگری سرطان پستان انجام می‌دهند.

خلاصه مطالب

نحوه انجام ماموگرافی به این صورت است که سینه‌ها بین یک دستگاه مستطیل شکل قرار می‌گیرند و با تابش اشعه ایکس با دوز پایین تصویر دقیقی از بافت‌های سینه ایجاد می‌شود. از طریق ماموگرافی پزشکان می‌توانند برای جلوگیری از پیشرفت توده‌های سرطانی اقدام کنند. به این ترتیب اگر ناهنجاری خاصی در بافت‌های سینه وجود داشته باشد، در سریع‌ترین زمان درمان‌های لازم را پیگیری خواهند کرد.

از آنجا که ماموگرافی یکی از آزمایش‌های حساسی است که باید هر سال انجام شود، حتماً به مراکز معتبر و تخصصی مراجعه کنید. مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی، به‌عنوان بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی در تهران، ارائه‌دهنده خدمات مربوط به ماموگرافی به شما مراجعین گرامی است. پزشکان از طریق انجام این تست با دستگاه‌های پیشرفته، دقیق‌ترین تفسیر را در اختیار شما قرار می‌دهند. برای دریافت نوبت با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی سامانه در تماس باشید.



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

آیا عمل لیپوساکشن خطرناک است؟ لیپوپلاستی از جمله جراحی‌های سنگین و پر عارضه است که برای تخلیه چربی‌های شکم کاربرد دارد. در ادامه این مقاله از سایت دکتر کرامت الله ترابی باید اشاره کنیم که در عمل لیپوپلاستی یک لوله فلزی توخالی به نام کانولا از طریق برش ایجاد شده وارد ناحیه مورد نظر می‌شود و چربی‌ها به وسیله یک مکش تخلیه خواهد شد.

اگرچه لیپوساکشن یک روش رایج برای تخلیه چربی‌های تجمع یافته در نواحی مختلف بدن است، اما این جراحی می‌تواند عوارض خطرناک و جبران ناپذیری داشته باشد که شرایط جسمی فرد را به خطر می‌اندازد.

آیا عمل لیپوپلاستی خطرناک است؟

آیا عمل لیپوساکشن خطرناک است؟ بسیاری از افراد قبل از تصمیم برای لیپوپلاستی این سؤال را دارند و می‌خواهند بدانند که پس از عمل انتظار چه عوارضی را باید داشته باشند؟ باید اشاره کنیم که مانند هر جراحی دیگری لیپوساکشن یک سری عوارض خاص دارد که برخی از این عوارض شایع هستند و در همه افراد مشاهده می‌شوند و نگرانی خاصی از بابت آنها وجود ندارد.

اما برخی از عوارض نادر که به‌ علت سهل‌انگاری پزشک رخ می‌دهند، می‌توانند منجر به بروز خطرات نگران‌کننده‌ای شوند. بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از تصمیم‌گیری برای انجام این جراحی، حتماً اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید. در ادامه به برخی از خطرناک‌ترین عوارض پس از عمل لیپوساکشن اشاره خواهیم کرد.

بروز عفونت شدید

عفونت پس از جراحی لیپوساکشن به دلیل استریل نبودن وسایل و ابزار و همچنین محیط جراحی ایجاد می‌شود. عامل بعدی عدم رعایت مراقبت‌های پس از عمل است. به عنوان مثال چنانچه پوشیدن گن را جدی نگیرید، مایعات زیر پوست به صورت کامل تخلیه نمی‌شود و همین باعث بروز عفونت خواهد شد.

توانایی و قدرت سیستم ایمنی بدن در بازسازی سلول‌ها نیز در بروز عفونت مؤثر است. افرادی که سیستم ایمنی بدن ضعیفی دارند، احتمالاً بیشتر از سایر افراد دچار عفونت خواهند شد. چنانچه متوجه هرگونه عفونت شدید، حتماً با پزشک خود این موضوع را در میان بذارید تا با تجویز داروهای آنتی بیوتیک مخصوص آن را کنترل کند.

خطر آمبولی

افرادی که سؤال دارند آیا لیپوساکشن خطرناک است؟ باید توجه داشته باشند که در برخی از موارد خطر آمبولی چربی وجود دارد که این یکی از بدترین عوارض لیپوساکشن خواهد بود. آمبولی چربی در واقع وارد شدن بافت چربی به داخل رگ‌های خونی است و بروز آن می‌تواند باعث مرگ افراد نیز شود. اما به طور کلی این عارضه از هر ۵۰ هزار نفر در یک نفر مشاهده می‌شود و تا حد زیادی به مهارت پزشک بستگی دارد.

خوشبختانه با اطلاع از علائم آمبولی چربی، اگر این اتفاق در ساعات اولیه تشخیص داده شود، خطرات آن را می‌توان کنترل کرد. از جمله علائم مهم این عارضه، تنگی نفس و اختلالات عصبی است و حتی می‌تواند باعث مرگ مغزی بیمار شود.

آسیب به اعضای داخلی بدن

از دیگر عوارض نادر لیپوساکشن، آسیب به اعضای داخلی شکم است که به ندرت مشاهده می‌شود. تنها عامل بروز آسیب‌های شکمی عدم مهارت جراح و کادر پزشکی است که در هر ۱۰۰ هزار نفر یک بار هم مشاهده نمی‌شود، اما برای جلوگیری از ریسک بروز این اتفاق، باید به دنبال یک جراح با سابقه و متبحر باشید.

دکتر کرامت الله ترابی به‌عنوان بهترین جراح پلاستیک و ترمیم در تهران، با داشتن سابقه جراحی‌های موفق و با برخورداری از دانش روز دنیا، عمل لیپوپلاستی را بدون هیچ‌گونه عارضه جانبی برای شما انجام خواهند داد و با بررسی ریسک‌های قبل از جراحی، از بروز هرگونه مشکل پس از عمل جلوگیری خواهند کرد.

لخته شدن خون

از دیگر خطراتی که ممکن است برای جان افراد را تهدید کند، ایجاد لخته پس از جراحی است. چنانچه فرد تحرک کافی نداشته باشد، خطر لختگی خون افزایش می‌یابد و حتی می‌تواند موجب مرگ فرد شود.

نکروز پوستی

از بدترین اتفاقات پس از جراحی لیپوساکشن، نکروز بافت پوست است. چنانچه پزشک تبحر کافی در انجام این جراحی نداشته باشد، با برداشتن میزان زیاد سلول‌های چربی باعث مرگ بافت‌های پوست می‌شود. در صورت بروز این اتفاق عوارض آن ممکن است تا سال‌ها بر روی بدن فرد باقی بماند.

 پیشگیری از خطرات عمل لیپوساکشن

در پاسخ به این سؤال که آیا عمل لیپوساکشن خطرناک است؟ اشاره کردیم که در صورت عدم تخصص و مهارت پزشک، فرد ممکن است دچار عوارضی مانند آمبولی چربی، لخته شدن خون و نکروز پوستی شود. راهکارهای متعددی برای جلوگیری از خطرات احتمالی پس از عمل وجود دارد که عبارتند از:

انتخاب پزشک مجرب و با سابقه

افرادی که دارای بیماری‌های خاصی هستند، ممکن است به طور وسیع‌تر دچار عوارض پس از لیپوساکشن شوند. بنابراین بهتر است قبل از عمل سابقه پزشکی خود را بررسی کنید. پزشکانی که سابقه چندین عمل لیپوپلاستی را دارند، با مهارت بیشتر این جراحی را انجام خواهند داد و شما دچار هیچگونه عارضه خاصی نخواهید شد.

آیا عمل لیپوپلاستی خطرناک است؟

مشورت با پزشک در مورد داروهای مصرفی

قبل از تصمیم برای عمل لیپوساکشن در مورد داروهای مصرفی خود با پزشک مشورت کنید. اشخاصی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای هستند، ممکن است نسبت به سایر گروه‌ها در معرض خطرات بیشتری باشند. علاوه‌بر این سن بالا یک فاکتور بسیار مؤثر در پایین آمدن سطح ایمنی و کاهش توانایی بدن جهت ترمیم بافت ها است.

خلاصه مطالب

آیا عمل لیپوساکشن خطرناک است؟ عمل لیپوپلاستی یکی از جراحی‌های سنگین زیبایی است که عوارض شایعی مانند درد، التهاب و کبودی را به همراه دارد. اما عوارض نادر این عمل شامل آمبولی چربی، نکروز پوستی، لخته شدن خون و عفونت‌های شدید است که خطر آسیب مغزی و مرگ را به همراه دارد.

برای کاهش عوارض عمل لیپوساکشن توصیه می‌کنیم این جراحی را تحت نظر پزشک ماهر و متخصص انجام دهید. دکتر کرامت الله ترابی از مجرب‌ترین پزشکان پلاستیک و ترمیمی در تهران هستند که عمل لیپوپلاستی را با کمترین عارضه جانبی برای شما انجام خواهند داد و کادر پزشکی دستورالعمل‌های لازم را در اختیار شما قرار می‌دهند تا خطر هرگونه عارضه احتمالی به حداقل برسد. جهت دریافت مشاوره می‌توانید با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

بررسی نظر کسانی که عمل لیپوساکشن انجام داده ‌اند به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر برای انجام این عمل تصمیم بگیرید. برخی از افراد ممکن است تجربه درد شدیدی پس از عمل داشته باشند یا دوران نقاهت طولانی‌ترین را طی کنند، در حالی‌که بعضی از مراجعین بر اساس ساختار بدنی متفاوت درد کمتری را پس از جراحی احساس کنند. برای دریافت مشاوره در خصوص عمل لیپوساکشن می‌توانید به مطب دکتر کرامت الله ترابی مراجعه نمایید.

عمل لیپوساکشن یکی از روش‌های پرطرفدار برای تخلیه چربی‌های ناحیه شکم و پهلو است. با این حال این جراحی عوارض خاصی دارد که قبل از هر چیز باید در مورد آن اطلاعات لازم را به دست آورید. آگاهی از نظر افرادی که این عمل را انجام داده‌اند بهترین راه برای تصمیم‌گیری مناسب است، چراکه با مشاهده نتایج عمل جراحی دید وسیع‌تری نسبت به مزایا و عوارض این جراحی خواهید داشت.

بررسی نظر کسانی که عمل لیپوساکشن انجام داده ‌اند

بررسی نظر کسانی که عمل لیپوساکشن انجام داده ‌اند، می‌تواند به شما در انتخاب یا عدم انتخاب این نوع جراحی برای تخلیه چربی‌های شکم و پهلو کمک کند. عمل لیپوساکشن یکی از جراحی‌های سنگین زیبایی است که عوارض خاص خود را دارد. جراح قبل از هر چیز باید تشخیص دهد که آیا شما برای انجام این عمل گزینه مناسبی هستید یا خیر. بنابراین اگر پزشک مجرب این جراحی را انجام ندهد، با عوارض جبران‌ناپذیری مواجه خواهید شد.

بررسی نظرات در مورد مراقبت‌های پس از عمل لیپوساکشن

 نظرات در مورد درد پس از عمل لیپوساکشن

  • بسیاری از افرادی که عمل لیپوساکشن را انجام داده‌اند، معتقدند در دو هفته اول درد شدیدی داشته‌اند. اما برخی از افراد که بی‌حسی موضعی استفاده کرده‌اند، با وجود اینکه چند روز اول دردی را احساس نکرده‌اند، اما با از بین رفتن تأثیر داروهای بی‌حسی، احساس ناراحتی زیادی داشته‌اند. البته بر اساس سیستم ایمنی بدن ممکن است میزان درد برای افراد مختلف متفاوت باشد.

برخی از افراد از احساس ضعف و خستگی پس از عمل شکایت داشته‌اند و با توجه به التهابات زیادی که در ناحیه شکم وجود دارد، انجام بسیاری از فعالیت‌ها برای آنها غیر ممکن بوده است. اما پس از دو هفته پس از جراحی از شدت دردها بسیار کمتر می‌شود و می‌توان فعالیت‌های روزانه را انجام داد.

برای انجام جراحی لیپوساکشن با کمترین میزان عارضه می‌توانید این عمل را تحت نظر دکتر کرامت الله ترابی انجام دهید. دکتر ترابی با داشتن سال‌ها سابق جراحی موفق، قبل از هر چیز وضعیت جسمانی شما را بررسی می‌کنند. پس از انجام معاینات اولیه چنانچه گزینه مناسب این عمل باشید با انتخاب بهترین تکنینک جراحی، از هرگونه عارضه احتمالی پس از عمل جلوگیری خواهند کرد.

 بررسی نظرات در مورد روند بهبودی پس از عمل لیپوساکشن

افرادی که جراحی لیپوساکشن را انجام می‌دهند، معمولاً روند بهبودی متفاوتی را طی خواهند کرد، چرا که بدن ساختار بدن افراد با هم متفاوت است و ممکن است هر شخص دوران نقاهت کمتر یا بیشتری را طی کند. در مجموع در دوران نقاهت افراد عوارضی مانند التهاب و تورم، جای زخم و کبودی پوست را مشاهده خواهند کرد.

همچنین ترشحات شکمی به عنوان یکی از عارضه‌های شایع این عمل می‌تواند برای افراد آزاردهنده باشد. بنابراین روند بهبودی هر فرد پس از جراحی لیپوساکشن بستگی به قوای بدنی افراد دارد و تجربه هر فرد در دوران نقاهت می‌تواند متفاوت باشد.

 نظر افراد در مورد عوارض پس از لیپوساکشن

برخی از افراد در مورد عوارض و خطرات عمل لیپوساکشن اعلام می‌کنند که تورم، درد، عفونت و ترشحات شکمی بسیار طبیعی است و پس از مدتی برطرف می‌شود. اما برخی از افراد عارضه نکروز پوستی و افتادگی پوست را تجربه کرده‌اند که این یکی از خطرناک‌ترین عوارض پس از عمل لیپوساکشن است.

بر اساس نظر این افراد، برای جلوگیری از خطرات و عوارض احتمالی پس از عمل لیپوساکشن، باید پزشک متبحر و با سابقه‌ای که تجربه عمل‌های موفق را داشته را انتخاب کنید، چرا که پزشکی که با انجام چنین جراحی آشنایی داشته باشد، روش مناسبی را براساس ساختار بدنی شما انتخاب خواهد کرد.

 

 چنانچه جراحی لیپوساکشن را تحت نظر دکتر کرامت الله ترابی، بهترین جراح پلاستیک و ترمیمی در تهران انجام داده‌اید، برای جلوگیری از هرگونه عارضه و دریافت مراقبت‌های درمانی لازم با شماره‌های زیر در ارتباط باشید تا کادر پزشکی شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

خلاصه مطالب

بررسی نظر کسانی که عمل لیپوساکشن انجام داده ‌اند، برای اطلاع از عوارض پس از جراحی و فرایند بهبودی بسیار مؤثر است. شما با اطلاع از نکاتی که قبل و پس از جراحی باید به آنها توجه کنید، می‌توانید میزان عوارض را به حداقل برسانید. علاوه‌بر این دریافت اطلاعات در مورد جراحی لیپوساکشن به شما کمک می‌کند تا ارزیابی کنید آیا گزینه مناسبی برای این نوع عمل هستید یا خیر.

بر اساس نظرات افراد، مهم‌ترین عاملی که در موفقیت‌آمیز بودن این جراحی نقش دارد، انتخاب پزشک متخصص و متبحر است. بنابراین توصیه می‌کنیم این جراحی زیبایی رو تحت نظر جراح با سابقه و مجرب انجام دهید. دکتر کرامت الله ترابی، بهترین جراح پلاستیک و ترمیمی در تهران این جراحی را به بهترین شکل و با کمترین عارضه برای شما انجام می‌دهند. پس از جراحی نیز با ارائه مراقبت‌های لازم به شما کمک می‌کنند تا روند بهبودی شما سریع‌تر طی شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

مراکز نوار عصب و عضله تامین اجتماعی در تهران خدمات مربوط به الکترومیوگرافی را با پوشش دفترچه بیمه به مراجعین ارائه می‌کنند. معمولاً لیست این مراکز در سایت تامین اجتماعی قرار دارد. برای انجام این آزمایش می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی در غرب تهران مراجعه کنید و از خدمات با کیفیت این کلینیک بهره‌مند شوید.

به دلیل هزینه‌های بالای تست عصب و عضله، بسیاری از افراد به دنبال مراکزی هستند که تست هدایت عصبی و الکترومیوگرافی را با هزینه پایین‌تر و با پذیرش دفترچه بیمه انجام می‌دهند. با اطلاع از این مراکز به راحتی می‌توانید برای انجام انواع تست EMG اقدام کنید.

لیست مراکز نوار عصب عضله تامین اجتماعی در تهران

برای پیدا کردن فهرست مراکز نوار عصب و عضله تامین اجتماعی در تهران می‌توانید از طریق روش‌های مختلف از جمله سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی و تماس با سامانه 1420 اقدام کنید.

برای اقدام از طریق سامانه غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی باید ابتدا وارد سایت تامین اجتماعی شوید و از قسمت “انتخاب خدمت” گزینه “درخواست نوبت دهی مراکز درمانی” را انتخاب نمایید. در بخش بعد نیز باید در قسمت “نوع مرکز” بر روی گزینه “پارا کلینیک” کلیک کنید. سپس وارد قسمت “نام خدمت” و بخش “نوار عصب و عضله” شوید و استان تهران را انتخاب کنید. در انتها لیست مراکز نوار عصب و عضله تامین اجتماعی به شما نمایش داده می‌شود.

روش دوم تماس با سامانه 1420 است. شما می‌توانید به اپراتور اعلام کنید که به دنبال مرکز نوار عصب و عضله دارای قرارداد با تامین اجتماعی هستید. سپس شهر خود را به اپراتور می‌گویید و فهرست مراکز نوار عصب و عضله طرف قرارداد با تامین اجتماعی در تهران به شما اعلام می‌شود. روش سوم مراجعه حضوری به مراکز درمانی تامین اجتماعی است. شما می‌توانید از پذیرش این مراکز سؤال کنید که تست الکترومیوگرافی را با ارائه دفترچه بیمه تامین اجتماعی انجام می‌دهند یا خیر.

بهتر است قبل از مراجعه به مراکز نوار عصب و عضله تماس بگیرید و ساعت کاری و نوبت دهی مطلع شوید. علاوه‌بر این برای انجام تست هدایت عصبی و الکترومیوگرافی حتماً باید معرفی‌نامه از پزشک معالجه خود داشته باشید.

معرفی مراکز نوار عصب و عضله تامین اجتماعی در تهران

افرادی که قصد انجام نوار عصب و عضله، نوار مغز و تست هدایت عصبی را دارند، می‌توانند با مراجعه به مراکز طرف قرارداد با تامین اجتماعی این تست را با هزینه کمتری انجام دهند. در تهران مراکز زیادی تست هدایت عصبی و EMG را با دفترچه بیمه تامین اجتماعی انجام می‌دهند که عبارتند از:

1- بیمارستان فیروزآبادی

2- بیمارستان امام خمینی

3- بیمارستان میلاد

4- پلی‌کلینیک ولیعصر

خدمات مراکز نوار عصب و عضله تامین اجتماعی در تهران چیست؟

مراکز نوار عصب و عضله تامین اجتماعی در تهران خدمات مربوط به الکترومیوگرافی را با بهترین دستگاه‌ها انجام می‌دهند و نتایج دقیقی از این آزمایش در اختیار بیماران قرار می‌گیرد. نوار عصب عضله آزمایشی است که با استفاده از الکترودهای ریز که به عصب‌ها وصل می‌شوند، عملکرد عضلات را مورد بررسی قرار می‌دهد. این تست می‌تواند به تشخیص بیماری‌های مغز و اعصاب و ستون فقرات کمک کند.

برای دریافت نتیجه صحیح، باید این تست را تحت نظر پزشک متخصص طب فیزیکی و الکتروفیزیولوژی اعصاب و عضله انجام شود. در ادامه به مهم‌ترین خدمات مراکز نوار عصب و عضله که با تامین اجتماعی قرارداد دارند، اشاره می‌کنیم.

نوار عصب و عضله (EMG)

الکترومیوگرافی یا نوار عصب عضله روشی برای ارزیابی عملکرد عصب‌ها و عضلات است که براساس ضبط و تحلیل سیگنال‌های الکتریکی تولید شده توسط اعصاب و عضلات عمل می‌کند. برای انجام این آزمایش، الکترودهای سوزنی روی پوست قرار داده می‌گیرد و سیگنال‌های الکتریکی عصب‌ها و عضلات در طول فعالیت‌های مختلف ضبط می‌شود.

تست هدایت عصبی (NCV)

سرعت هدایت عصبی تستی است که جهت سنجش و ارزیابی اختلال در عملکرد عصبی به‌واسطه‌ آسیب‌های وارده به نواحی مختلف بدن کاربرد دارد. این روش به نام تست هدایت عصبی نیز شناخته می‌شود و از طریق آن سرعت سیگنال‌های الکتریکی در اعصاب محیطی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نوار مغز (EEG)

در این تست با استفاده از الکتروهای کوچک فعالیت الکترون مغز ثبت می‌شود و می‌تواند به تشخیص بیماری‌های مغزی مانند سکته، صرع، خواب‌آلودگی، دمانس و سردردهای متعدد کمک کند.

نوار حس (NCS)

در این آزمایش با استفاده از جرقه‌های الکتریکی، سرعت و شدت پاسخ عصب‌ها به انواع تحرک‌ها ارزیابی می‌شود. نوار حس برای تشخیص بسیاری از بیماری‌ها از جمله نوروپاتی، بیماری‌های دستگاه گوارش، کارپال تانل سندروم، گیرلن باره، رادولپاتژنس کاربرد دارد.



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

درمان فوری گردن درد از طریق روش‌های خانگی، انجام ورزش‌های تقویتی و کششی و مصرف داروهای بدون نسخه امکان‌پذیر است. اما چنانچه درد شما به مدت طولانی ادامه داشته باشد، حتماً باید روند درمان را از طریق پزشک متخصص پیگیری کنید. برای درمان علائم گردن درد از طریق روش‌های غیر تهاجمی و کم خطر می‌توانید به کلینیک دینا در شرق تهران مراجعه نمایید.

گردن درد معمولاً به دلیل انجام ورزش‌های سنگین یا حرکات ورزشی نامناسب و همچنین بیماری‌های مختلف از جمله دیسک گردن به‌وجود می‌آید و علائمی مانند و سفتی و احساس درد خفیف را به همراه دارد. علاوه‌بر این سفتی ناگهانی موقع حرکت و چرخش گردن می‌توان باعث ایجاد درد شدید در افراد شود. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از پیشرفت این عارضه برای اتخاذ روش‌های درمانی مؤثر اقدام کنید.

 مهم‌ترین علت گردن درد

برای درمان فوری گردن درد ابتدا باید ریشه و علت آن را بررسی کنید. چه بسا بسیاری از افراد دارای دیسک گردن خطرناک یا آسیب نخاعی هستند و باید تحت نظر پزشک متخصص باشند. اما اگر عضلات گردن دچار التهاب یا اصطلاحاً گرفتگی شده، انجام حرکات ورزشی یا سرما و گرما درمانی فشار بر روی مهره‌های گردن را به حداقل می‌رساند.

اصلی‌ترین دلیل گردن درد وجود فشار و تنش و استفاده بیش از حد از گردن و چرخش‌های غیرعادی است که موجب کشیدگی بیش‌ از حد و رگ‌به‌رگ شدن عضلات می‌شود. همچنین آرتروز مهره‌های گردن، اسپاسم و گرفتگی، فتق دیسک‌های گردن نیز از شایع‌ترین علل درد گردن بشمار می‌آیند. در ادامه به چند عامل مهم که در بروز دردهای گردنی موثر هستند اشاره می‌کنیم.

۱- ضربه شدید به گردن

۲- جا‌به‌جایی مهره‌های گردن

۳- داشتن فعالیت زیاد

۴- اسپوندیلوز

۵- آرتروز گردنی

۶- قوز کردن مداوم

۷- مننژیت

۸- میلوپاتی یا فشار نخاعی

۹- فرسودگی مفاصل گردن

۱۰- نشستن طولانی و به شکل غلط

۱۱- برآمدگی‌های استخوان‌های گردن

۱۲- فشار زیاد حین تمرینات ورزشی و بدنسازی

 روش‌های درمان فوری گردن درد

بین تمامی مهره‌های ستون فقرات ۷ مهره وجود دارد که محافظ گردن هستند. در صورت فرسوده شدن دیسک‌های گردن، دامنه حرکتی گردن به شدت کاهش می‌یابد و درد زیادی را به همراه دارد. فیزیوتراپی بهترین درمان فوری گردن درد است و می‌توانید با انجام حرکات تقویتی از آسیب‌های بیشتر به دیسک گردن جلوگیری کنید. اما روش‌های دیگری برای درمان فوری گردن درد وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

اوزون تراپی گردن

یکی از بهترین روش‌های درمان فوری گردن درد اوزون تراپی است. در این روش پزشک متخصص اوزون پزشکی را به ناحیه مورد نظر تزریق می‌کند و با افزایش اکسیژن‌رسانی و گردش خون در بین عضلات گردن، میزان التهاب و فشاری که بر روی مهره‌ها وجود دارد به حداقل می‌رسد. با انجام این روش طی جلسات متعدد اثر آن را بر کاهش دردهای مزمن گردن مشاهده خواهید کرد.

پی آر پی درمانی

Prp درمانی یکی از کم عارضه‌ترین روش‌های پزشکی محسوب می‌شود که برای درمان گردن درد مزمن بسیار مؤثر است. در این روش پزشک پلاسمای غنی از پلاکت را که از خون بیمار دریافت کرده به ناحیه مورد نظر تزریق می‌کند و با ترمیم و بازسازی بافت‌های آسیب دیده گردن، به مرور زمان میزان درد کاهش پیدا می‌کند و دامنه حرکتی عضلات گردن بیشتر خواهد شد.

برای درمان فوری گردن درد از طریق روش پی ‌آر ‌پی و اوزون تراپی به کلینیک دینا به‌عنوان بهترین کلینیک در شرق تهران مراجعه کنید. پزشکان متخصص با بهره از دانش روز دنیا و استفاده از دستگاه‌های پیشرفته به درمان شما تنها در چند جلسه کمک خواهند کرد. 

الکتروتراپی

روش الکتروتراپی یکی از راه‌های درمان فوری گردن درد است. در این روش با استفاده از جریان الکتریکی ضربه‌های ریزی به محل درد وارد می‌شود. این ضربه‌ها مانع رسیدن سیگنال‌های درد و اعصاب می‌شود و تا حد زیادی میزان التهابات را کاهش می‌دهد.

گرما و سرما درمانی

اگر به صورت مداوم گرما و سرما درمانی را برای درمان برای کاهش التهابات گردن انجام دهید، به مرور زمان میزان درد و ناراحتی از بین می‌رود، چرا که جریان خون در این نواحی افزایش می‌یابد و میزان التهابات نیز تا حد زیادی کم خواهد شد. بیشتر افرادی که از این دو روش بهره می‌برند، تأثیر مثبت آن را در کوتاه‌ترین زمان مشاهده کرده‌اند.

روش‌های درمان فوری گردن درد | کلینیک دینا

لیزر تراپی

در حال حاضر استفاده از روش‌ لیزر درمانی برای درمان گردن درد و دیسک کمر افزایش یافته است. در لیزر تراپی تاباندن نور مادون قرمز به ناحیه آسیب دیده باعث از بین رفتن درد و التهاب‌های گردن خواهد شد.

مانیپولاسیون

از بهترین روش‌های درمان دستی برای رفع مشکلات ستون فقرات و گردن درد، مانیپولاسیون است و تا حد زیادی درد این ناحیه از بدن را کاهش می‌دهد. مانیپولاسیونبا هدف اصلاح ساختار ستون فقرات انجام می‌شود و با افزایش گردش خون، باعث از بین رفتن میزان درد و افزایش دامنه حرکتی گردن می‌شود.

خلاصه مطالب

درمان فوری گردن درد از طریق انجام حرکات تقویتی و کششی، سرما و گرما درمانی و روش‌هایی مانند لیزرتراپی و الکتروتراپی امکان‌پذیر است. اما در کنار این راهکارها، روش‌هایی مانند اوزون تراپی و تزریق پی آر پی می‌تواند تا حد زیادی به درمان گردن درد خطرناک و خفیف کمک کند. با افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی به ناحیه آسیب دیده، دامنه حرکتی گردن به مرور زمان بیشتر می‌شود و از آسیب به سایر عضلات گردن جلوگیری خواهد شد.

برای درمان عارضه‌های گردن از طریق این روش‌های کم‌خطر و بدون عارضه می‌توانید به کلینیک دینا در شرق تهران مراجعه نمایید. برای دریافت نوبت و مشاوره حضوری با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.

 



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

یک سال در سیاره‌های دیگر چقدر است؟

سیاره‌های منظومه شمسی نه‌تنها در مدار خود در حال حرکت هستند، بلکه حول محور خود نیز می‌چرخند. همه سیاره‌های منظومه شمسی دور خورشید می‌چرخند ولی مدت زمانی که طول می‌کشد تا یک چرخش کامل را انجام دهند، متفاوت است. در این مقاله به بررسی مدت یک سال در سیاره‌های منظومه شمسی و عواملی که روی آن اثر می‌گذارند می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

حرکت وضعی و حرکت انتقالی

سال در سیاره‌های دیگر با استفاده از سال تروپیکال زمین که حدود ۳۶۵ روز خورشیدی طول می‌کشد اندازه‌گیری می‌شود. یک روز خورشیدی مدت زمانی است که طول می‌کشد زمین یک بار به‌طور کامل حول محور خود بچرخد (حرکت وضعی) که بر اساس موقعیت خورشید در نقطه‌ای مشخص سنجیده می‌شود. در مقابل، یک سال مدت زمانی است که طول می‌کشد تا زمین یک گردش کامل دور خورشید انجام دهد (حرکت انتقالی).

تمام سیاره‌ها و سایر اجرام در منظومه شمسی نیز این کار را انجام می‌دهند، ولی با سرعت‌های متفاوت. غول‌های گازی مثل مشتری و زحل و همچنین غول‌های یخی مثل اورانوس و نپتون، سریع‌تر از سیاره‌های زمین‌سان مثل زمین، مریخ، زهره و عطارد می‌چرخند.

سرعت چرخش هر سیاره حداقل تا حدودی به نحوه شکل‌گیری آن از قرص پیش‌سیاره‌ای در اطراف خورشید جوان بستگی دارد. بااین‌حال معلوم نیست که چرا سرعت چرخش سیاره‌های غول پیکر بسیار سریع‌تر است.

قوانین حرکت

بر اساس قانون سوم کپلر،‌ مدت زمانی که طول می‌کشد سیاره یک گردش کامل انجام دهد به فاصله آن از خورشید بستگی دارد. سیاره‌هایی که از خورشید دورتر هستند، باید مسیر طولانی‌تری را طی کنند. همچنین آهسته‌تر حرکت می‌کنند، زیرا اثر گرانشی خورشید با افزایش فاصله کاهش می‌یابد. در مقابل، سیاره‌های نزدیک به خورشید سریع‌تر حرکت کرده و اثر گرانشی آن را بیشتر حس می‌کنند.

مثلا، عطارد که نزدیک‌ترین سیاره به خورشید است، ۸۸ روز طول می‌کشد تا یک گردش کامل انجام دهد. دورترین سیاره از خورشید، نپتون، ۱۶۵ سال طول می‌کشد تا مدار خود را کامل کند. سیاره‌ها در تمام مدار خود با سرعت ثابت حرکت نمی‌کنند. زیرا مدار آن‌ها کاملا دایره‌ای نیست،‌ بلکه بیضوی (تخم‌مرغی) است. قانون دوم کپلر بیان می‌کند که وقتی سیاره‌ای در مدارش به خورشید نزدیک‌تر است، سریع‌تر از زمانی که از آن دورتر است حرکت می‌کند.

یک سال در سیاره‌های منظومه شمسی

بعضی از سیاره‌ها چند روز و بعضی دیگر چند سال طول می‌کشد تا مدار خود را دور خورشید تکمیل کنند. مدت زمان یک سال در هر سیاره بر اساس روز زمینی عبارت‌اند از:

  • عطارد: ۸۸ روز
  • زهره: ۲۲۵ روز
  • زمین: ۳۶۵ روز
  • مریخ: ۶۸۷ روز
  • مشتری: ۴۳۳۱ روز یا ۱۲ سال زمینی
  • زحل: ۱۰۷۴۷ روز یا ۲۹.۴ سال زمینی
  • اورانوس: ۳۰۵۸۹ روز یا ۸۴ سال زمینی
  • نپتون: ۵۹۸۰۰ روز یا ۱۶۵ سال زمینی

 عطارد

عطارد بسیار آهسته حول محور خود می‌چرخد و هر ۵۹ روز زمینی یک چرخش کامل انجام می‌دهد. بااین‌حال، گردش آن دور خورشید در مقایسه با سیاره‌های دیگر سریع است و فقط ۸۸ روز زمینی طول می‌کشد. حرکت خورشید در آسمان عطارد تاحدودی عجیب به‌نظر می‌رسد. زیرا سرعت این سیاره بسته به جایی که در مدار بیضی‌شکل خود دور خورشید قرار دارد، تغییر می‌کند. بنابراین یک روز خورشیدی یا چرخه کامل روز و شب در عطارد حدود ۱۷۶ روز زمینی طول می‌کشد.

زهره

زهره، داغ‌ترین سیاره منظومه شمسی، حدود ۲۲۵ روز زمینی طول می‌کشد تا یک گردش کامل دور خورشید انجام دهد. زهره بسیار آهسته و در جهت عقربه‌های ساعت دور خود می‌چرخد. این برعکس بیشتر سیاره‌ها است که خلاف جهت عقربه‌های ساعت یا در همان جهتی که در مدارشان حرکت می‌کنند، می‌چرخند. حرکت وضعی زهره ۲۴۳ روز زمینی طول می‌کشد.

تلسکوپ 6 اینچ دابسونی جی‌اس‌او مدل GSO 6 MCRF

  • تلسکوپ بازتابی با دهانه 150 میلی‌متر و فاصله کانونی 1200 میلی‌متر و نسبت کانونی f8
  • با توانایی رسیدن به حداکثر بزرگنمایی 306 برابر
  • گردآوری نور بسیار بالا- 460 برابر چشم انسان و 232 درصد بیشتر از مدل 100 میلی‌متر
  • با آینه بزرگ سهمی شکل با پوشش آلومینیوم-کوارتز Radiant Aluminum Quartz (RAQ)
  • کیفیت اُپتیکی بالا – تصاویری روشن و شفاف بویژه در رصد ماه و سیارات
  • مجهز به فوکوسر بسیار دفیق 1:10 میکرو کریفورد M-CRFMicro Crayford Focuser
  • همراه با دوچشمی 25 میلی‌متر  و 9 میلی‌متر AFOV 52° – بزرگ‌نمایی ۴۸ و ۱۳۳ برابر
  • مجهز به جوینده 6×30 با پوشش کامل و چندلایه ضدانعکاس سطوح لنزها
  • دارای آداپتور ۲ به ۱.۲۵ اینچ با قابلیت نصب فیلترهای رصدی ۲ اینچی (M48x0.75)
  •  با قابلیت نصب چشمی‌های ۲ اینچ و ۱.۲۵ اینچ
  • مقر چوبی مستحکم دابسونی سمتی‌-ارتفاعی با  حرکت و کنترل بسیار نرم و روان
  • نصب و راه اندازه بسیار سریع و آسان
  • قابلیت جدا شدن لوله از پایه برای حمل و جابجایی ساده‌تر
  • ساخت شرکت تایوانی جی‌اس‌او GSOGuan Sheng Optical
  • مناسب برای رصدگران مبتدی، و متوسط
  • ایده آل برای رصد ماه و سیارات منظومه شمسی و مناسب اجرام اعماق آسمان
  • تلسکوپ 6 اینچ دابسونی جی‌اس‌او دلوکس به رنگ سفید

تلسکوپ 6 اینچ دابسونی جی‌اس‌او مدل GSO 6 MCRF یک تلسکوپ با کارایی بالا است که ساخته شده تا قابلیت مشاهده و رصد عالی از اجرام آسمانی در منظومه شمسی را برای شما فراهم کند و علاوه بر این برای رصد خوشه‌های ستاره‌ای، سحابی‌ها و کهکشان ها نیز طراحی شده است. تلسکوپ توسط کارخانه معتبر GSO در تایوان ساخته شده است. تلسکوپ دارای یک آینه اصلی درجه یک با شکل سهمی(پارابولوئید) با قطر 152 میلی‌متر است. با فاصله کانونی 1200 میلی‌متر و نسبت کانونی f/8. شرکت تایوانی GSO متعهد به تولید اپتیک‌های درجه یک است. این تلسکوپ پیشرفته، آسمان شب را در برابر شما قرار می‌دهد تا شروع به کاوش عمیق در آن کنید.

تلسکوپ 6 اینچ دابسونی جی‌اس‌او مدل GSO 6 MCRF یکی از بهترین تلسکوپ‌ها برای رصد سیارات منظومه شمسی و شاید بتوان گفت بهترین برای رصد، تماشای دقیق و عکاسی از ماه و دهانه‌های برخوردی آن باشد. دهانه بزرگ 152 میلیمتری این تلسکوپ باعث ایجاد تصاویری بسیار روشن و با جزئیات فوق‌العاده می‌شود و حرکت نرم و آسان مقر بسیار مستحکم آن باعث راحتی فوق‌العاده در هنگام کار با این تلسکوپ است.

تلسکوپ‌های دابسونی از کاربردی‌ترین تلسکوپ‌ها هستند. طراحی بسیار ساده اما قدرتمند دارند. تلسکوپ متشکل از دوبخش اصلی است. لوله تلسکوپ و پایه مستحکم چوبی که روی زمین قرار می‌گیرد. برای همین به سرعت آماده رصد میشوید و نیازی نیست تا ابتدا مقر را با وقت و زحمت  آماده کنید. ایده طراحی و ساخت این تلسکوپ‌ها نیاز و آرزوی داشتن تلسکوپی بزرگ و قدرتمند با قیمت پایین بود که سرانجام در سال 1965 توسط جان دابسونی به بهترین شکل ممکن انجام شد. علی‌رغم اندازه بزرگ، حمل و نقل تلسکوپ‌های دابسونی به واسطه طراحی و ساختار منحصربفرد آنها نسبتا آسان است. تلسکوپ 6 اینچ دابسونی جی‌اس‌او مدل GSO 8 MCRF انتخابی خوب برای منجمان تازه کار است و یک گزینه خوب برای خرید اولین تلسکوپ.

تلسکوپ 6 اینچ دابسونی جی‌اس‌او مدل GSO 6 MCRF با آینه ۱۵۲ میلی‌متری اندازه‌ای فوق‌العاده‌ای را هم برای رصدگران مبتدی و هم برای رصدگران باتجربه آسمان شب فراهم می‌کند. در اینجا تفکیک دقیق تری از آنچه می توانید با این نوع تلسکوپ رصد کنید شرح داده شده است:

**مشاهده ماه با وضوح بالا:** یک دابسونی 6 اینچی وضوح استثنایی برای مشاهده ماه ارائه می‌دهد. شما می توانید جزئیات خوبی را در سطح ماه تشخیص دهید، از جمله:

* دهانه‌ها برخوردی در اندازه‌ها و اشکال مختلف، از دهانه‌های برخوردی عظیم گرفته تا دهانه‌های کوچکتر.
* رشته کوه های برجسته قمری مانند Montes Apenninus و Montes Carpatus.
* دشت های تاریک بازالتی (ماریا) که در اثر فوران های آتشفشانی باستانی شکل گرفته اند.
* دره‌های ریفت مانند Vallis Schröteri.

زمین

زمین دقیقا ۳۶۵.۲۵ روز طول می‌کشد تا یک گردش کامل دور خورشید انجام دهد. همچنین، هر ۲۳.۹ ساعت یک بار حول محور خود می‌چرخد.

 

9kjrtjk 

مریخ

یک سال در مریخ برابر با ۶۸۷ روز زمینی یا ۱.۸۸ سال زمینی است. در مریخ، روز خورشیدی سول نامیده می‌شود و یک سال ۶۶۹.۶ سول است. چرخش مریخ شبیه زمین است و ۲۴.۶ ساعت طول می‌کشد.

مشتری

روزهای مشتری بسیار کوتاه است زیرا چرخش کامل آن کمتر از ۱۰ ساعت طول می‌کشد. بااین‌حال به‌دلیل فاصله زیادی که از خورشید دارد، یک سال آن معادل ۱۲ سال زمینی است. تقریبا ۴۳ دقیقه طول می‌کشد تا نور خورشید به مشتری برسد. در مقایسه، فقط ۸ دقیقه طول می‌کشد تا نور خورشید به زمین برسد.

زحل

رتبه دوم روزهای کوتاه بعد از مشتری به زحل می‌رسد. این سیاره هر ۱۰.۷ ساعت یک بار حول محور خود می‌چرخد. زحل هر ۱۰۷۵۶ روز زمینی یا ۲۹.۴ سال زمینی مدار خورشیدی خود را کامل می‌کند.

 به‌دلیل انحراف محوری ۲۶.۷ درجه‌ای زحل، نمایی که از حلقه‌های این سیاره می‌بینیم در طول زمان تغییر می‌کند. مثلا گاهی ضلع شمالی آن‌ها را می‌بینیم، گاهی مثل خط به‌نظر می‌رسند و گاهی ضلع جنوبی آن‌ها را مشاهده می‌کنیم. تقابل مستقیم بعدی زحل و زمین،‌ یعنی زمانی که حلقه‌ها به‌صورت خط نازک دیده می‌شوند، در سال ۲۰۲۵ خواهد بود. 

اورانوس

یک سال در سیاره اورانوس شاید یک عمر طول بکشد! حدود ۸۴ سال زمینی طول می‌کشد تا اورانوس مدار خود را دور خورشید کامل کند. بااین‌حال، یک روز آن فقط ۱۷.۲ ساعت است. به‌نظر می‌رسد که اورانوس مثل زهره خلاف جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخد. همچنین، انحراف محوری معادل ۹۷.۸ درجه دارد که نسبت به سیاره‌های دیگر بسیار زیاد است.

نپتون

یک روز روی نپتون حدود ۱۶ ساعت زمینی است و سفر آن دور خورشید کمی بیش از ۱۶۵ سال زمینی یا ۵۹۸۰۰ روز زمینی طول می‌کشد. این سیاره انحراف محوری ۲۸.۳ درجه‌ای دارد و در نتیجه فصل‌های مختلف را تجربه می‌کند. با‌این‌حال به‌دلیل طولانی بودن سال، هر فصلی بیشتر از ۴۰ سال طول می‌کشد.

پلوتون

پلوتون به‌مدت ۷۶ سال، از ۱۹۳۰ تا ۲۰۰۶، نهمین سیاره منظومه شمسی در نظر گرفته می‌شد. در سال ۲۰۰۶، اتحادیه بین‌المللی نجوم پلوتون را به‌عنوان سیاره کوتوله طبقه‌بندی کرد. در حال حاضر، پنج سیاره کوتوله شناخته‌شده وجود دارد. یک سال در پلوتون معادل ۲۴۸ سال زمینی است و روز آن ۱۵۳.۳ ساعت زمینی (کمی بیشتر از ۶ روز زمینی) طول می‌کشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

هزینه غربالگری اول  در مراکز تخصصی بیشتر از سایر مراکز از جمله بیمارستان‌های دولتی است. برای انجام این تست با هزینه مقرون به‌صرفه می‌توانید به مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی، بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی در تهران مراجعه کنید. پزشکان متخصص نتایج این آزمایش را به شکل دقیق برای شما تفسیر خواهند کرد.

غربالگری سه ماهه اول بارداری برای تشخیص ناهنجاری‌های ژنتیکی و کروموزومی از جمله سندروم دان و تریزومی ۱۳ و ۱۸ انجام می‌شود. نتایج این آزمایش به پیشگیری از بروز نقص احتمالی در روند رشد جنین کمک می‌کند. از این رو توصیه می‌کنیم بدون در نظر گرفتن هزینه، این تست را در مراکز معتبر و تخصصی انجام دهید تا نتیجه دقیقی از آزمایش را دریافت کنید.

 هزینه غربالگری اول چقدر است؟

هزینه غربالگری اول با توجه به نوع مرکز انجام تست غربالگری و همچنین داشتن قرارداد با شرکت‌های مختلف بیمه تفاوت دارد. برخی از مراکز سونوگرافی و رادیولوژی معتبر و تخصصی که دارای پزشکان زنان و زایمان و دستگاه‌های پیشرفته هستند، هزینه بیشتری را جهت ارائه این خدمات دریافت می‌کنند. در حالی که در سایر مراکز از جمله مراکز دولتی ممکن است هزینه تعیین شده برای این تست کمتر باشد.

از سوی دیگر هزینه غربالگری اول با دفترچه بیمه بسیار کمتر از هزینه آزاد این آزمایش خواهد بود. در این صورت بخش زیادی از هزینه‌ها توسط شرکت بیمه پوشش داده می‌شود. به‌علاوه خانم‌هایی که دارای بیمه تکمیلی هستند، می‌توانند مبلغ این آزمایش را به صورت آزاد بپردازند و بعداً کل هزینه را از بیمه دریافت نمایند.

از آنجا که انجام آزمایش‌های غربالگری بارداری بسیار ضروری است، فارغ از هزینه‌ای که باید برای هر تست بپردازید، حتما این آزمایش‌ها را انجام دهید تا نگرانی بابت سلامت جنین نداشته باشید. با توجه به اینکه قیمت غربالگری سه ماهه اول بارداری متغیر است، می‌توانید با مراکز سونوگرافی و رادیولوژی تماس بگیرید و اطلاعات لازم را دریافت کنید. 

فاکتورهای موثر در هزینه غربالگری اول

هزینه غربالگری سه ماهه اول بارداری تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله منطقه جغرافیایی، نوع مرکز سونوگرافی، برخورداری از کادر پزشکی متخصص و متبحر و همچنین نوع دستگاه مورد استفاده متفاوت است. چنانچه تست غربالگری را در مراکز معتبر و تخصصی انجام دهید، هزینه بیشتری را باید برای این آزمایش بپردازید. در ادامه بیشتر در خصوص عواملی که در هزینه غربالگری اول تأثیر دارند توضیح خواهیم داد.

برخورداری از پزشکان متخصص

مراکز سونوگرافی تخصصی که دارای پزشکان زنان و زایمان هستند، نتیجه دقیق‌تری را ارائه می‌کنند، چرا که پزشک متخصص نتایج آزمایش را به صورت دقیق تفسیر می‌کند. همچنین اگر مشکلی در روند رشد جنین وجود داشته باشد، در سریع‌ترین زمان ممکن راه‌های جلوگیری از هرگونه آسیب به جنین را در اختیار شما قرار خواهد داد.

نوع مرکز انجام تست غربالگری

مرکزی که برای انجام غربالگری اول انتخاب می‌کنید، در مجموع هزینه‌های پرداختی تأثیر دارد. مراکز دارای تجهیزات به‌روز و پزشکان متخصص که خدمات با کیفیت‌تری ارائه می‌کنند، هزینه بیشتری از مراجعین دریافت خواهند کرد. 

نوع آزمایش 

نوع تست‌های سه ماهه اول بارداری با آزمایش‌های سه ماهه دوم کاملاً تفاوت دارد و ممکن است چند آزمایش به‌صورت همزمان برای شما تجویز شود. تست غربالگری اول شامل سونوگرافی NB و NT و آزمایش خون است و شما باید هزینه هر آزمایش را به صورت جداگانه پرداخت کنید. 

استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و مدرن

در مراکز سونوگرافی و رادیولوژی که از دستگاه‌های پیشرفته از جمله دستگاه سونوگرافی دوبعدی و سه‌بعدی استفاده می‌شود، نتایج بسیار دقیق‌تری نسبت به مراکز دولتی در اختیار افراد قرار می‌گیرد. از این رو باید هزینه بیشتری بابت انجام این آزمایش بپردازند.

تکرار آزمایش غربالگری

از دیگر مواردی که می‌تواند در قیمت غربالگری اول تأثیر داشته باشد، انجام مجدد این آزمایش است. در برخی از موارد ممکن است پزشک به علت اضافه وزن مادر و وضعیت نامناسب جنین تشخیص درستی از سلامت جنین نداشته باشد.

از سوی دیگر ممکن است درصد خطای تست غربالگری به میزانی باشد که پزشک برای اطمینان خاطر از عدم وجود نقص ژنتیکی انجام مجدد این آزمایش را ضروری بداند. بنابراین شما باید هزینه‌ای را بابت تکرار این تست بپردازید.

تکرار آزمایش غربالگری | سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی

منطقه جغرافیایی

مراکز سونوگرافی و رادیولوژی که در شمال شهر قرار دارند، معمولاً نسبت به سایر مراکز که در مناطق دیگر واقع شده‌اند هزینه بیشتری دریافت خواهند کرد. 

خلاصه مطالب

هزینه غربالگری اول با توجه به تخصصی یا دولتی بودن مرکز سونوگرافی، دستگاه‌های مورد استفاده و پزشکانی که این آزمایش را انجام می‌دهند، متفاوت است. مراکز تخصصی و مدرنی که از دستگاه‌های پیشرفته از جمله دستگاه سونوگرافی دو بعدی یا سه بعدی استفاده می‌کنند، هزینه بیشتری دریافت خواهند کرد. از سوی دیگر برخی از مراکز ممکن است با شرکت‌های بیمه قرارداد داشته باشند و مراجعین بتوانند از دفترچه بیمه خود استفاده کنند، اما در برخی از مراکز قیمت‌ها به صورت آزاد برآورد می‌شود و افراد باید کل هزینه‌ها را به صورت آزاد پرداخت نمایند.

برای انجام غربالگری سه ماهه اول بارداری با هزینه مقرون به‌صرفه به مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی به‌عنوان مدرن‌ترین و بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی در تهران مراجعه کنید. در این مرکز تمام تست‌های بارداری با دستگاه پیشرفته و به‌روز انجام می‌شود و پزشکان متخصص نتایج دقیق از این آزمایش را در اختیار شما قرار می‌دهند. برای دریافت نوبت با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی سایت تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

نمره زبان برای ویزای کانادا در هر یک از روش‌های تحصیلی و کاری متفاوت است و شما با حداقل نمره مورد تایید باید مهارت زبان انگلیسی خود را اثبات کنید تا ویزای شما توسط اداره مهاجرت کانادا صادر شود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان، کارشناس امور مهاجرتی کانادا تماس بگیرید.

جهت اخذ انواع ویزای کانادا اولین شرط برخورداری از مدرک زبان انگلیسی با شرایط اعلامی از سوی سفارت کانادا است و شما باید مدرکی دال بر مهارت‌های زبانه خود را ارائه کنید. در حال حاضر بسیاری از متقاضیان مدارک آیلتس، تافل و آزمون زبان TEFF را برای انواع روش‌های مهاجرتی ارائه می‌کنند. بنابراین هر چقدر نمره زبان فرد بیشتر باشد، شانس دریافت ویزا بیشتر خواهد بود.

نمره آزمون زبان TEFF برای ویزای کانادا

نمره زبان برای ویزای کانادا در هریک از روش‌های مهاجرتی متفاوت است. افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی یا کاری به کشور کانادا را دارند، می‌توانند مدرک زبان فرانسه را ارائه کنند. در حال حاضر نیز آزمون‌های مختلفی برگزار می‌شود که یکی از این آزمون‌ها TEFF است.

آزمون TEFF کانادا از انواع آزمون ارزیابی زبان فرانسه است. این آزمون برای متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی در کانادا را دارند برگزار می‌شود؛ بنابراین چنانچه نمره مناسبی را در این آزمون دریافت کنید، می‌توانید ۵۰ امتیاز سرنوشت‌ساز برای دریافت اقامت دائم را دریافت نمایید.

هر چند مدرک آزمون تف مورد تأیید کشور کانادا است، اما افرادی که قصد مهاجرت و اخذ اقامت دائم این کشور را دارند، باید نمرات آزمون زبان خود را با معیار زبان کانادایی معادل‌سازی کنند. نتایج این آزمون در قالب ۷ سطح اعلام خواهد شد و نمره رد یا قبولی ندارد. نمراتی که اعلام می‌شود یک ارزیابی از سطح زبانی آنها است و تا دو سال اعتبار خواهد داشت.

نمره زبان آیلتس برای ویزای کانادا

آزمون آیلتس از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی است که معیار مهمی جهت سنجش توانایی افراد در زبان انگلیسی محسوب می‌شود. شرکت در آزمون آیلتس و دریافت نمره قبولی از مواردی است که برای مهاجرت به کانادا بسیار ضرورت دارد و با دریافت آن برای مهاجرت به کانادا امتیاز ویژه‌ای کسب خواهید کرد. نمره مورد نیاز آزمون آیلتس در روش‌های مختلف مهاجرتی متفاوت است و در جدول‌ زیر حداقل نمره در هریک از برنامه‌های مهاجرتی را ارائه کرده‌ایم.

نمره تافل برای ویزای کانادا

آزمون تافل توسط اداره مهاجرت کانادا مورد تأیید نیست، اما برخی از دانشگاه‌های این کشور برای پذیرش دانشجویان آزمون تافل را نیز می‌پذیرند. نمره زبان برای ویزای کانادا از طریق آزمون تافل برای اخذ ویزای تحصیلی از سوی دانشگاه‌های مختلف اعلام می‌شود.

نمره‌دهی آزمون تافل از صفر تا ۱۲۰ است و هر دانشگاه نمره قبولی خاصی را در نظر می‌گیرد. از آنجا که نتیجه این آزمون یکی از نمرات مورد تأیید دانشگاه‌های کانادا است، باید نمره بالای 7 را ارائه کنید تا شانس پذیرش شما افزایش یاید. در ادامه به برخی از دانشگاه‌های معتبر کانادا که حداقل نمره تافل را برای پذیرش اعلام کرده‌اند، اشاره می‌کنیم.

نمره آزمون سلپیپ CELPIP برای ویزای کانادا

آزمون سلیپ از مهم‌ترین آزمون‌های اجرایی توسط اداره مهاجرت کانادا است که برای سنجش میزان توانایی افراد در زبان انگلیسی برگزار می‌شود. این آزمون به دو صورت سلیپ جنرال و سلیپ جنرال اس طراحی شده و بهترین مدرک زبان مورد تأیید این کشور است.

حداقل نمره زبان برای ویزای کانادا

برای دریافت ویزای کانادا شما باید نمره قبولی متفاوتی را در هر برنامه کسب کنید. حداقل نمره زبان برای ویزای کانادا در آزمون‌های مختلف براساس دو معیار نمره‌دهی CLB و NCLC تعیین می‌شود. با توجه به اهمیت اطلاع از نمره مورد نیاز، در ادامه به حداقل نمره زبان در برنامه‌های مختلف جهت اخذ ویزای کانادا اشاره کرده‌ایم.

نمره تافل برای ویزای کانادا | دکتر نجما توکلیان

حداقل نمره زبان برای ویزای کانادا در روش اکسپرس اینتری

چنانچه شما در هر چهار مهارت زبان فرانسوی امتیاز NCLC ۷ یا بالاتر را دریافت کنید، می‌توانید برای اخذ اقامت خود اقدام نمایید. اگر در چهار مهارت زبان انگلیسی امتیاز ۵ به بالا را کسب کنید، ۵۰ امتیاز اضافه دریافت خواهید کرد و چنانچه امتیاز زبان انگلیسی شما ۴ یا کمتر باشد، ۲۵ امتیاز اضافه می‌گیرید.

خلاصه مطالب

نمره زبان برای ویزای کانادا در آزمون‌های مختلف و بر اساس روش‌های مهاجرتی از جمله مهاجرت تحصیلی و کاری متفاوت است و افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند، باید مدرک آیلس یا مدرک زبان TEFF را ارائه کنند. برخی از دانشگاه‌های این کشور نیز افرادی که دارای مدرک آزمون تافل هستند از جمله دانشگاه اتاوا، تورنتو و را پذیرش خواهند کرد. بنابراین دانشجویان بین‌الملل با ارائه نمره مناسب امکان دریافت ویزای تحصیلی این کشور را خواهند داشت.

در روش اسکیل ورکر و تجربه کانادایی افراد باید نمره 7 یا 7.5 را ارائه کنند که در این صورت شانس دریافت ویزا بیشتر خواهد شد. با توجه به اینکه حداقل نمره زبان جهت اخذ ویزای کانادا هر سال تغییر می‌کند، می‌توانید با موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان کارشناس امور مهاجرت و پناهندگی کانادا در تماس باشید.

 
 
Mediatopblogs

 



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

راهنمای خرید لوازم جانبی تلسکوپ

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالا به‌تازگی تلسکوپ خریده‌اید یا قصد آن را دارید. صرف‌نظر از اینکه در کدام دسته قرار می‌گیرید، این راهنما نمایی کلی از لوازم جانبی تلسکوپ را ارائه می‌دهد. در این مقاله به شما نشان می‌دهیم که راه‌های زیادی برای بهبود قابلیت‌های تلسکوپ وجود دارد و اینکه بهترین استفاده از تلسکوپ راحت‌تر و ارزان‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید.

از فیلترهایی که به رصد اجرام آسمانی کمک می‌کنند تا هم‌خط کننده‌هایی که دقت دستگاه را بالا می‌برند، این راهنما اهداف و مزایای لوازم جانبی تلسکوپ را توضیح می‌دهد تا از اولین قدم‌های خود در نجوم بیشترین بهره را ببرید. با ما همراه باشید.

فیلترهای تلسکوپ

فیلترها از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین لوازم جانبی تلسکوپ هستند. انواع مختلفی از فیلترها وجود دارد، از جمله فیلتر آلودگی نوری، فیلترهای ماه، فیلترهای خورشیدی، فیلترهای رنگی سیاره‌ای و فیلترهای سحابی. فیلترهای نجومی به‌طور کلی به‌عنوان «پهن باند» یا «باند باریک» دسته‌بندی می‌شوند. اگرچه انواع متنوعی از فیلترهای نجومی وجود دارد، اصل اساسی عملکرد آن‌ها یکسان است. فیلترها طول موج‌های خاص شناسایی‌شده منابع نوری ناخواسته را حذف می‌کنند تا تصویری که می‌بینید واضح‌تر و روشن‌تر باشد.

فیلترهای رنگی سیاره‌ای

فیلترهای رنگی سیاره‌ای پهن باند هستند و رنگ‌های طول موج‌های خاص را در طیف مرئی حذف می‌کنند تا کنتراست تصویر از طریق برجسته‌سازی و تضعیف طول‌موج‌های مهم بهتر شود. مثلا فیلتر سیاره‌ای قرمز طول موج‌های مرتبط با رنگ قرمز را در طیف مرئی حذف کرده و بقیه را برجسته می‌کند. این عملکرد به‌ویژه برای مشاهده سیاره‌هایی مثل مریخ، مشتری و زحل بسیار مفید است.

 

مجموعه‌های‌ فیلترهای سیاره‌ای رنگی اصلی معمولا شامل فیلترهای قرمز، زرد، آبی و خنثی هستند. بااین‌حال، طیف گسترده‌ای از فیلترهای رنگی سیاره‌ای برای نیازهای مختلف وجود دارد که می‌توانید به‌صورت جداگانه بخرید.

فیلترهای رنگی تکی از طریق سیستم شماره‌گذاری خاصی شناسایی می‌شوند (مثلا،‌ #23A(قرمز) و #80A (آبی)) و مناسب بودن آن‌ها به دیافراگم تلسکوپ‌تان بستگی دارد. توصیه می‌کنیم هرچقدر قطر عدسی شیئی تلسکوپ‌‌تان کمتر باشد، فیلتری را انتخاب کنید که توانایی بیشتری در انتقال نور مرئی داشته باشد.

فیلترهای خورشیدی و ماه

فیلترهای خورشیدی روشنایی و گرمای بیش از حد خورشید را مسدود می‌کنند تا از چشمان شما در برابر آسیب محافظت کنند. در مقابل، فیلترهای ماه درخشندگی ماه را کاهش می‌دهند تا تصویر شفافی از دهانه‌های ماه و سایر ویژگی‌های جالب آن فراهم کنند. هنگام رصد خورشید باید از فیلترهای خورشیدی استفاده کنید. زیرا تلسکوپ‌ها برای جمع‌آوری نور طراحی شده‌اند و نور زیادی که از خورشید جمع می‌کنند، بدون‌شک به چشمانتان آسیب می‌رساند.

فیلترهای آلودگی نوری

فیلترهای آلودگی نوری برای علاقه‌مندان نجوم که در مناطق شهری با آلودگی نوری بالا زندگی می‌کنند طراحی شده‌اند. منابع نور مصنوعی با اضافه کردن روشنایی ناخواسته به منظره، تجربه تماشا را مختل می‌کنند. فیلترهای آلودگی نوری این مشکل را با مسدود کردن طول موج‌های مربوط به نور مصنوعی حل می‌کنند. این فیلترها بسیار کارآمد هستند و بیشتر توسط افرادی استفاده می‌شوند که در مناطق آلوده نوری زندگی می‌کنند یا می‌خواهند عملکرد تلسکوپ خود را در مناطق تاریک تقویت کنند.

 

saxon 1.25-inch Colour Planetary Filter Set 

ZWO LRGB 31mm Filter Set	saxon Colour Planetary Filter No. 25A 1.25' Filter
saxon 1.25-inch Colour Planetary Filter Set - Set of 4

فیلترهای باند باریک

فیلترهای باند باریک همان‌طور که از نام آن‌ها مشخص است، اجازه می‌دهند فقط بخش باریکی از طول موج‌های طیف مرئی وارد تلسکوپ شود. به ‌این ‌ترتیب، با آلودگی نوری مقابله می‌کنند و جزئیات سحابی‌های سیاره‌ای را در آسمان شب بهبود می‌بخشند. فیلترهای خاص‌تر مثل Oxygen III برای مشاهده اجرام آسمانی یا سیاره‌‌های خاص، مثلا سحابی‌ سیاره‌نما، ایده‌آل هستند. رایج‌ترین فیلترهای باند باریک اکسیژن III (OIII)،‌ اچ آلفا (Ha) و گوگرد II (SII) هستند.

آداپتور و چشمی تلسکوپ

طیف گسترده‌ای از آداپتورهای چشمی با کاربردهای بسیار متفاوت وجود دارد. آداپتورها به‌طور کلی در دو اندازه جهانی (۱.۲۵ و ۲ اینچی) عرضه می‌شوند، بنابراین هنگام خرید آن باید اندازه چشمی موردنیازتان را در نظر بگیرید.

آداپتور شما را قادر می‌کند اندازه چشمی ۱.۲۵ اینچی را به ۲ اینچی یا برعکس تبدیل کنید. چشمی‌های ۲ اینچی مزایای مختلفی دارند، ‌مثلا معمولا میدان دید وسیع‌تری فراهم می‌کنند. بااین‌حال، ویژگی‌های آن‌ها بستگی به تولیدکننده و کیفیت ساخت دارد.

یکی از روش‌های تعیین اینکه آیا میدان دید با چشمی ۲ اینچی بزرگ‌تر می‌شود یا نه، مقایسه مشخصات میدان دید واقعی با چشمی مرجع ۱.۲۵ اینچی است. همچنین عوامل دیگری مثل مشخصات تلسکوپ و توانایی پشتیبیانی از چشمی نیز مهم هستند. بعضی تلسکوپ‌ها از چشمی ۱.۲۵ اینچی استفاده می‌کنند یا قادر به پشتیبانی از آن هستند، در حالیکه مدل‌های پیشرفته‌تر با چشمی ۲ اینچی تقویت می‌شوند.

لنز بارلو

لنز بارلو بهترین دوست ستاره‌شناسان است. لنزهای بارلو معمولا بزرگنمایی ۲ یا ۳ برابر دارند و بزرگنمایی چشمی را به‌همین اندازه افزایش می‌دهند. برای بزرگنمایی بیشتر نیازی به خرید تلسکوپ جدید ندارید. لنز بارلو شما را قادر می‌کند با هزینه‌ای کم سوژه‌های دورتر را ببینید.

چشمی مستقیم‌کننده و چپقی مستقیم‌کننده تصویر

در ساختار تلسکوپ‌های بازتابی و ترکیبی از آینه استفاده شده است، در نتیجه تصاویری را تولید می‌کنند که وارونه یا برعکس هستند. چشمی مستقیم‌کننده یا چپقی مستقیم‌کننده (معروف به مستقیم‌کننده تصویر مورب) این مشکل را حل می‌کند.

با کمک آن‌ها می‌توانید تصور را به‌صورت مستقیم ببینید که برای مشاهده زمینی عالی است. فراموش نکنید چشمی مستقیم‌کننده و چپقی مستقیم‌کننده متمایز هستند. در واقع، آن‌ها کار یکسانی را به روش‌های متفاوت انجام می‌دهند.

چپقی مستقیم‌کننده را می‌توان به‌عنوان آداپتوری توصیف کرد که از آینه داخلی برای چرخاندن تصویر استفاده می‌کند و زاویه (معمولا ۴۵ یا ۹۰ درجه) می‌سازد و بین چشمی و تلسکوپ قرار می‌گیرد.

در مقابل، چشمی مستقیم‌کننده از لنز رله برای چرخاندن تصویر بدون نیاز به ایجاد زاویه استفاده می‌کند. نکته اصلی هنگام خرید منشور یا چشمی مستقیم‌کننده زاویه‌ای ‌است که می‌خواهید از تلسکوپ استفاده کنید. به‌طور کلی، اگر تلسکوپ شکستی دارید، به چپقی زاویه‌دار نیاز دارید. اما اگر از تلسکوپ بازتابی استفاده می‌کنید، باید دنبال چشمی مستقیم‌کننده باشید.

مورب ستاره

مورب ستاره لوازم جانبی است که به چشمی متصل می‌شود و شما را قادر می‌کند از زاویه ۹۰ درجه به چشمی تلسکوپ نگاه کنید. این قابلیت به‌ویژه برای تماشای سوژه‌هایی که بالای سر قرار دارند مفید است و فشاری را که به گردن وارد می‌شود، کاهش می‌دهد.

چشمی زوم

چشمی زوم از لوازم جانبی بسیار کاربردی است که با استفاده از آن می‌توانید بزرگنمایی تلسکوپ را بدون عوض کردن چشمی آن تغییر دهید. خرید چشمی زوم برای افرادی ضروری است که ترجیح می‌دهند وقتی می‌خواهند بزرگنمایی را کم یا زیاد کنند یا تفاوت‌‌های بین بزرگنمایی‌های مختلف را ببینند، چشمی‌ها را تعویض نکنند.

چشمی پلوسل

تغییر چشمی تلسکوپ به پلوسل باعث بهبود کیفیت دید می‌شود. چشمی‌ پلوسل برای ایجاد میدان دید وسیع‌تر و کیفیت تصویر بهتر نسبت به چشمی‌های استاندارد طراحی شده است و عملکرد تلسکوپ را ارتقا می‌دهد. بااین‌حال، بهایی که باید پرداخت کنید فاصله آسایش کمتر است که باعث می‌شود چشمی پلوسل برای همه به یک اندازه جذاب نباشد.

چشمی میدان دید باز

اگر میدان دید وسیع‌تری نسبت به چشمی پلوسل می‌خواهید، چشمی میدان دید باز بهترین گزینه است. میانگین میدان دید ظاهری چشمی‌های پلوسل ۵۲-۵۰ درجه است. در مقابل، چشمی‌های میدان دید باز می‌توانند میدان دید ظاهری تا ۸۲ درجه ارائه کنند. چشمی‌های میدان دید باز در دو اندازه ۱.۲۵ و ۲ اینچی عرضه می‌شوند.

 چشمی ED

به‌دلیل وجود عدسی در چشمی‌های تلسکوپ، چشمی‌های معمولی ممکن است دچار انحراف رنگی شوند و دید را مختل کنند. انحراف رنگی به‌صورت تغییر رنگ، تاری یا دانه‌دانه بودن تصویر در نزدیکی لبه‌ها ظاهر می‌شود. چشمی‌های ED (پراکندگی بسیار کم) امکان انحراف رنگی را از بین می‌برند و تصویری واضح و روشن فراهم می‌کنند.

کیت چشمی و فیلتر

بعضی برندها کیت‌های چشمی و فیلتری را ارائه می‌کنند که شامل چشمی‌هایی با فواصل کانونی متفاوت (برای بزرگنمایی‌های مختلف) و فیلترهای متنوع برای کاربردهای مختلف هستند. این کیت‌ها برای مبتدیانی که می‌خواهند چشمی‌ها و فیلترهای مختلف را بدون تحقیق و با قیمت پایین امتحان کنند، گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه هستند. این مجموعه‌ها در جعبه مخصوص عرضه می‌شوند که نگهداری و انبار کردن آن‌ها را راحت می‌کند. بعضی از مجموعه‌ها حتی شامل لنز بارلو هستند که بزرگنمایی تمام چشمی‌های کیت را دو برابر می‌کند.

مقر تلسکوپ

اگرچه تغییر دادن مقر تلسکوپ ارتقاء بسیار گران‌تری است، بهبود چشمگیری در عملکرد دستگاه و کیفیت تصویر ایجاد می‌کند.

مقر azimuth ساده (AZ) ابتدایی‌ترین پایه است و هیچ عملکرد اضافی ‌جز پشتیبانی فیزیکی ارائه نمی‌کند. یک درجه بالاتر، مقر استوایی است که توانایی خنثی کردن چرخش زمین را نیز دارد. این قابلیت برای عکاسان نجومی یا کسانی که می‌خواهند برای مدت طولانی‌تری به یک جرم آسمانی یا سیاره‌ خیره شوند که باید در خط دید بماند، بسیار مفید خواهد بود.

 مقرهای پیشرفته‌تر، مثل مقر Go-To AZ کامپیوتری و مقر استوایی گوتو کامپیوتری، مجهز به سیستم‌های رایانه‌ای مختلف هستند و عملکرد بیشتری را به تلسکوپ اضافه می‌کنند.

این مدل‌ها امکان ردیابی طولانی‌تر اجرام آسمانی یا سیاره‌ها را فراهم می‌کنند و همچنین کمک می‌کنند بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، اجرام آسمانی دیگر را پیدا کنید. اگر به‌تازگی پا به عرصه نجوم گذاشته‌اید، این مقرها لوازم جانبی شگفت‌انگیزی هستند که حتما باید بخرید.

رابط دوربین عکاسی DSLR به تلسکوپ

خرید رابط دوربین عکاسی DSLR به تلسکوپ برای افرادی که قصد دارند عکاسی نجومی را امتحان کنند، ضروری است. رابط دوربین به تلسکوپ که به‌عنوان رابط T عکاسی نیز شناخته می‌شود، دوربین DSLR را از طریق یک پایه T شکل به چشمی تلسکوپ وصل می‌کند تا بتوانید عکس‌های شگفت‌انگیزی با تلسکوپ‌تان بگیرید و آن‌ها را برای همیشه ذخیره کنید.

در نتیجه، هر زمان که بخواهید می‌توانید دوباره این عکس‌ها را تماشا کنید یا آن‌ها را به دوستان و اعضای خانواده نشان دهید. قبل از خرید رابط T عکاسی و پایه T مطمئن شوید که با دوربین و تلسکوپ‌تان سازگار هستند.

دوربین تصویربرداری نجومی

اگر می‌خواهید تصویربرداری از سیاره‌ها یا ماه را امتحان کنید، به دوربین تصویربرداری نجومی نیاز دارید. با استفاده از دوربین تصویربرداری نجومی می‌توانید از تصویری که در تلسکوپ می‌بینید عکس بگیرید و آن را از طریق کابل USB در رایانه مشاهده و ذخیره کنید.

دوربین‌های تصویربرداری نجومی یا به‌بیان دقیق‌تر دوربین‌های CCD (دستگاه جفت شارژ شده) همیشه لوازم جانبی گران‌قیمتی بوده‌اند و چند هزار دلار قیمت دارند. با پیشرفت‌ سنسورهای تصویربرداری، اکنون می‌توانید یک دوربین تصویربرداری نجومی CMOS (نیمه هادی اکسید فلز مکمل) به قیمت کمتر از هزار دلار بخرید که ارزان‌تر از دوربین DSLR معمولی است.

دوربین‌های CCD همچنان استاندارد صنعتی در حوزه عکاسی نجومی هستند و قیمت آن‌ها این را نشان می‌دهد. بااین‌حال، دوربین‌های CMOS اگرچه به‌اندازه دوربین‌های CCD قوی نیستند، عکس‌های قابل‌توجهی از آسمان شب ارائه می‌کنند.

دوربین‌های CCD به دلیل طراحی‌شان گران‌تر هستند ولی تصاویری با وضوح و روشنایی بالاتر ارائه می‌کنند. در مقابل، دوربین‌های CMOS عملکرد تقریبا مشابهی بدون هزینه بالا دارند.

هم‌خط کننده تلسکوپ

هم‌خط‌ کردن تلسکوپ برای بسیاری از مبتدی‌ها پیچیده و سخت به‌نظر می‌رسد. انجام آن برای حفظ عملکرد تلسکوپ حیاتی است. زیرا با گذشت زمان، مکانیسم‌های داخلی تلسکوپ از حالت بهینه فاصله می‌گیرد و توانایی دستگاه برای تولید منظره‌های زیبا به‌تدریج مختل می‌شود.

با استفاده از انواع مختلف هم‌خط کننده می‌توانید تلسکوپ‌تان را در کمترین زمان تنظیم کنید، از جمله هم‌خط کننده Cheshire و هم‌خط کننده لیزری. هم‌خط کننده Cheshire از سوراخ چشمی و رنگ‌های روشن برای ساده کردن فرایند هم‌خط کردن استفاده می‌کند، در حالیکه مدل لیزری مجهز به نشانه‌گیر لیزری است.

 

منبع تغذیه (پاور تانک)

منبع تغذیه یکی دیگر از لوازم جانبی تلسکوپ است که فقط کسانی که تلسکوپ کامپیوتری دارند می‌توانند از آن استفاده کنند. منبع تغذیه در واقع یک باتری خارجی ۱۲ ولتی است که می‌توانید از آن برای تغذیه تلسکوپ بیرون از خانه استفاده کنید. اگر معمولا از تلسکوپ کامپیوتری در خانه یا نزدیک پریز برق استفاده می‌کنید، می‌توانید به جای آن از آداپتور برق ۱۲ ولت استفاده کنید.

رابط اتصال موبایل به تلسکوپ

آداپتورهای موبایل از لوازم جانبی نسبتا جدید اما بسیار محبوب بین مبتدیان هستند. رابط گوشی هوشمند شما را قادر می‌کند دوربین گوشی را به چشمی تلسکوپ وصل کنید و عکس بگیرید یا به‌سادگی تصاویر را روی صفحه نمایش موبایل تماشا کنید.

این رابطه‌ها برای خانواده‌هایی که نمی‌خواهند بچه‌هایشان به تلسکوپ دست بزنند یا عکاسان نجومی مبتدی که نمی‌خواهند هزینه‌های زیادی را صرف خرید دوربین‌های DSLR یا تصویربرداری نجومی کنند، عالی هستند. بعضی از رابط‌های اتصال موبایل به تلسکوپ مجهز به دانگل بلوتوثی هستند تا بتوانید از راه دور عکس بگیرید!

در این راهنما، تقریبا تمامی لوازم جانبی تلسکوپ را که ممکن است بخواهید تهیه کنید، خلاصه کردیم. از آنجایی ‌که لوازم جانبی تلسکوپ بسیار متنوع هستند، بهتر است ابتدا آنچه را که از تماشای نجومی می‌خواهید در نظر بگیرید و بعد سرغ لوازم جانبی بروید که به برآورده کردن آن کمک می‌کنند



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

 تفسیر جواب نوار عصب و عضله پا باید توسط پزشک متخصص انجام شود تا دقیق‌ترین نتایج را اختیار مراجعین قرار گیرد. در کلینیک دکتر ناصح یوسفی بهترین خدمات در زمینه الکترومیوگرافی از طریق تجهیزات پیشرفته به بیماران ارائه می‌شود. پزشکان این مرکز تخصصی با سال‌ها تجربه در زمینه طب فیزیکی و توانبخشی می‌توانند مشکلات عصبی و عضلانی بیماران را به طور دقیق تشخیص داده و راه‌های درمان مناسب را برای آنها تجویز کنند.

در تست نوار عصب و عضله پا شاخص‌هایی مانند دامنه، سرعت رسانش عصبی و عضلانی، بلاک رسانش‌ها، مدت زمان و رفلکس‌ها اندازه‌گیری می‌شود و کمک می‌کند تا وضعیت سیستم عصبی و عضلانی افراد به شکل دقیق تعیین شود. برای انجام این آزمایش توصیه می‌کنیم حتماً به مراکز معتبر مراجعه کنید تا در صورت وجود هرگونه مشکل درمان‌های لازم برای شما ارائه شود.

 

اصطلاحات مهم در تفسیر جواب نوار عصب و عضله پا

تفسیر جواب نوار عصب و عضله پا باید توسط پزشکان توانبخشی ارائه شود. تست نوار عصب و عضله از طریق سیگنال‌های الکتریکی وضعیت عضلات و عصب‌ها را اندازه‌گیری می‌کند.

ارزیابی شاخص‌های مانند سرعت رسانش عضلانی و عصبی، دامنه، مدت زمان، رفلکس‌ها، بلاک رسانش به پزشکان کمک می‌کند تا بتوانند به شکل دقیقی مشکلات مربوط به سیستم عصبی و عضلانی افراد را بررسی کنند. در ادامه به برخی از اصطلاحات مهم در تفسیر جواب نوار عصب و عضله پا اشاره کرده‌ایم.

مفهوم دامنه در تفسیر نوار عصب و عضله پا

دامنه یکی از شاخص‌های مهم در تست نوار عصب و عضله پا است. این شاخص نشان‌دهنده قدرت سیگنال الکتریکی تولید شده توسط عضله یا عصب است. دامنه بالای سیگنال به عملکرد صحیح اعصاب و عضله اشاره دارد، در حالی که دامنه پایین نشان دهنده مشکلات عضلانی و عصبی است.

سرعت رسانش

سرعت رسانش میزان سرعت انتقال سیگنال عصبی از طریق عصب‌ها را بررسی می‌کند. کاهش سرعت رسانش، نشان‌دهنده آسیب‌های عصبی، فشار بر عصب یا بیماری‌های عصبی پا است.

سرعت رسانش عصبی سرعت انتقال سیگنال‌های الکتریکی در طول عصب پا را مشخص می‌کند و  کاهش سرعت آن می‌تواند نشان دهنده آسیب عصبی یا فشار بر اعصاب باشد. سرعت رسانش عضلانی نیز سرعت انتقال سیگنال‌های الکتریکی در عضلات را اندازه‌گیری می‌کند و می‌تواند در تشخیص اختلالات عضلانی بسیار مؤثر باشد و به پزشکان در تعیین شدت آسیب عضلانی کمک کند.

تفسیر مدت زمان در نوار عصب و عضله پا

مدت زمان در طول زمانی که یک سیگنال الکتریکی فعال است را اندازگیری می‌کند. به طور مثال مدت زمان طولانی‌تر فعالیت سیگنال‌ها، به آسیب‌های عضلانی و عصبی اشاره دارد. به این ترتیب این شاخص به پزشکان کمک می‌کند تا عملکرد سیستم عضلانی و عصبی را به دقت ارزیابی نمایند.

بلاک رسانش در تفسیر نوار عصب عضله پا

بلاک به معنای انسداد انتقال سیگنال‌های عصبی است و این انسداد به آسیب عصبی یا فشار به اعصاب اشاره دارد. تشخیص بلاک رسانش برای درمان مشکلات عصبی بسیار ضروری است.

تفسیر رفلکس F و رفلکس H در الکترومیوگرافی پا

رفلکس F بازتابی در پاسخ به تحریک الکتریکی عصب‌ها است. این آزمایش برای بررسی عملکرد و آسیب‌های عصبی پا کاربرد دارد. رفلکس H بازتابی از تحریک الکتریکی اعصاب محیطی است. این رفلکس جهت ارزیابی سلامت و عملکرد عصبی استفاده می‌شود.

تأخیر شروع

تأخیر شروع مدت زمانی است که از تحریک عصب یا تا شروع پاسخ الکتریکی سپری خواهد شد. افزایش تأخیر شروع ممکن است نشان‌دهنده آسیب‌های عصبی باشد.

تأخیر پیک

این شاخص بیانگر مدت زمانی است که از تحریک عصب تا رسیدن سیگنال به قله آن زمان می‌برد. تأخیر طولانی به اختلالات عصبی اشاره دارد و جهت ارزیابی دقیق عملکرد عصبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نتایج تفسیر نوار عصب و عضله پا

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی پس از مشاهده تفسیر جواب نوار عصب و عضله پا نتایج زیر را به دست می‌آورند:

نوار عصب عضله نرمال و طبیعی

این نتیجه نشان‌دهنده عملکرد صحیح عصب‌ها و عضلات است و نشان می‌دهد که هیچ آسیب یا اختلالی در سیستم عصبی و عضلانی وجود ندارد.

نتایج تفسیر نوار عصب و عضله پا | کلینیک دکتر ناصح یوسفی

فعالیت در حال استراحت

در نوار عصب و عضله پا فعالیت در حالت استراحت نشان‌دهنده فعالیت الکتریکی عضلات در حالت استراحت است. فعالیت نامناسب عصب‌ها ممکن است به اختلالات عصبی یا عضلانی اشاره داشته باشد و به پزشکان در تشخیص دقیق مشکلات عصبی و عضلانی کمک خواهد کرد.

فعالیت غیر طبیعی در حین انقباض

انقباض عضلانی اگر غیر طبیعی باشد، بیان‌کننده آسیب‌های عصبی و اختلالات عضلانی است. این آزمایش برای تشخیص دقیق مشکلات عصبی و عضلانی کاربرد دارد و به پزشکان در تعیین روش درمان مناسب کمک خواهد کرد.

خلاصه مطالب

تفسیر جواب نوار عصب و عضله پا نشان‌دهنده عملکرد صحیح و سالم عصب‌ها و عضلات یا فعالیت در حال استراحت یا فعالیت غیر طبیعی در حین انقباض است. پزشک از طریق مدت زمان، بلاک رسانش، سرعت رسانش عصبی و تأخیر شروع و تأخیر پیک می‌تواند میزان فعالیت عضلات و اعصاب را به طور دقیق بررسی کند. از آنجا که تفسیر دقیق نتایج می‌تواند در برنامه‌ریزی درمانی بسیار کمک کننده باشد، توصیه می‌کنیم این آزمایش را در کلینیک‌های معتبر و تخصصی تحت نظر پزشکان مجرب انجام دهید.

کلینیک دکتر ناصح یوسفی به‌عنوان بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران با برخورداری از کادر مجرب توانبخشان کمک می‌کنند تا نتایج به شکل دقیق در اختیار شما قرار بگیرد و با تفسیر درست و صحیح نتیجه الکترومیوگرافی به درمان به‌موقع شما کمک خواهند کرد.



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 مرداد 1403 | نظرات ()