نوشته شده توسط : media

جای بخیه ابدومینوپلاستی برای برخی از افراد آزاردهنده است و به دنبال راه‌هایی برای درمان آن هستند. طولانی شدن این زخم‌ها می‌تواند باعث برور مشکلاتی در افراد شود و اگر شکم تولید تولید کلاژن مناسبی داشته باشد، زودتر محو خواهند شد. برای اطلاع از مراقبت‌های مربوط به بخیه ابدومینوپلاستی با مطب دکتر کرامت الله ترابی تماس بگیرید و راهکارهای لازم را دریافت کنید.

جای بخیه ابدومینوپلاستی در افراد مختلف متفاوت است در برخی موارد با استفاده از پماد و کرم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پس از عمل زیبایی بخیه‌ها از بین می‌رود، اما اگر این اسکارها باقی بماند، باید برای درمان آن از پزشکان مجرب کمک بگیرید.

بخیه ابدومینوپلاستی چگونه است؟

از مشکلات رایجی که پس از عمل جراحی شکم بیماران با آن مواجه می‌شوند، جای بخیه ابدومینوپلاستی است. این اتفاق مانند جراحی‌های دیگر کاملاً طبیعی است، اما طولانی شدن جای این زخم‌ها برای فرد آزاردهنده است. برخی حتی از قبل از آغاز این عمل به دنبال روش مؤثر برای از بین بردن جای زخم و بخیه عمل هستند.

پوست و همچنین میزان کلاژنی که تولید می‌شود، بر باقی ماندن جای زخم بسیار تأثیر دارد. جای بخیه با گذشت زمان از طریق استفاده از پماد و کرم و رعایت مراقبت‌های پس از جراحی کمرنگ‌تر می‌شود و در بسیاری از موارد به طور کامل از بین می‌رود، اما اگر پس از ماه‌ها این زخم‌ها خوب نشود، حتماً باید برای درمان از طریق روش‌های دیگر اقدام کنید.

مراقبت‌های پس از عمل برای بهبود جای بخیه ابدومینوپلاستی

مناسب‌ترین زمان کشیدن بخیه ابدومینوپلاستی

پس از جراحی شکم نگهداری و مراقبت از بخیه بسیار مهم است. افراد بلافاصله پس از مرخص شدن از بیمارستان و ورود به منزل به فکر کشیدن بخیه‌های ابدومینوپلاستی هستند، اما به صورت معمول ۲ تا ۳ هفته پس از عمل جراحی باید بخیه‌ها باقی بمانند، پس از این مدت می‌توانید برای کشیدن آنها اقدام کنید.

 آیا نحوه عمل ابدومینوپلاستی در جای بخیه تأثیر دارد؟

عمل ابدومینوپلاستی به سه روش مینی تامی تاک، تامی تاک استاندارد و تامی تاک تمدید شده انجام می‌شود. در همه روش‌ها بر روی پوست برشی ایجاد می‌شود تا چربی‌های اضافه برداشته شود و عضلات شکم سفت باقی بمانند.

مینی تامی تاک برای افرادی که در زیر شکم چربی کمی دارند و می‌خواهند همین مقدار چربی را از بین ببرند، گزینه مناسبی است. در این روش یک برش کوچک در زیر شکم ایجاد می‌شود و ناف درگیر نیست. در حالی که در روش تامی تاک استاندارد در اطراف ناف نیز یک برش ایجاد می‌شود. بنابراین چنین روشی برای فردی که پوست و چربی اضافی در ناحیه بالا و پایین ناف دارد گزینه مناسبی است.

برش ایجاد شده در تامی تاک تمدید شده مانند روش استاندارد است و تا دور تا دور باسن گسترش می‌یابد تا چربی‌های اضافه آن از بین برود. از این رو نوع جراحی شکم در ماندگاری جای بخیه ابدومینوپلاستی تاثیری ندارد، چرا که در هر روش به برش نیاز است، تفاوت فقط در میزان برش‌ها است. جای زخم و بخیه در برش‌های کوچک‌تر طبیعتاً کمتر خواهد بود.

 مراقبت‌های پس از عمل برای بهبود جای بخیه ابدومینوپلاستی

برای بهبود بخیه ابدومینوپلاستی پس از عمل توصیه می‌کنیم حتماً نکات زیر را رعایت کنید:

۱- پس از انجام عمل شروع به راه رفتن کنید تا از ایجاد تورم و لخته شدن خون جلوگیری شود.

۲- توصیه می‌کنیم تا ۶ هفته پس از انجام جراحی شکم از مصرف سیگار خودداری کنید. مصرف سیگار و دخانیات روند بهبودی را به تأخیر می‌اندازد و زمان بهبود جای زخم‌ها به تعویق می‌افتد.

۳- مصرف سبزیجات، میوه‌های تازه و مایعات پس از عمل ابدومینوپلاستی به شدت در درمان جای بخیه مؤثر است، چرا که این ویتامین‌ها و مواد معدنی برای جذب بخیه‌ها تأثیر زیادی دارد و می‌تواند به بهبود ظاهر پوست شکم کمک کند.

۴- از بلند کردن وسایل سنگین و انجام فعالیت‌های شدید از جمله بدنسازی و دومیدانی خودداری کنید، چرا که باعث کشیدگی شکم و فشار بر آن می‌شود.

۵- از ایجاد رابطه جنسی تا ۳ هفته پس از عمل خودداری کنید.

6- تا یک ماه برای بهبود جای بخیه ابدومینوپلاستی از ویتامین E استفاده کنید. این روغن باعث بهبود اسکار و مرطوب نگه داشتن آنها می‌شود. قبل از تهیه سعی کنید از طبیعی بودن آن مطمئن شوید، چرا که می‌توانید برای ماساژ هم از این روغن استفاده کنید.

خلاصه مطالب

جای اسکار و بخیه ابدومینوپلاستی برای بسیاری از افراد آزاردهنده است و اگر به مدت طولانی باقی بمانند، به دنبال راه‌های درمان برای از بین بردن آن هستند. در برخی از افراد به دلیل تولید کلاژن بیشتر پوست زخم‌ها سریع‌تر بهبود می‌یابد و استفاده از کرم و پماد و دستورالعمل‌های مراقبتی می‌تواند به رفع جای بخیه کمک کنند، اما اگر این روش‌ها پاسخگو نباشد، می‌توانید از روش‌های دیگری برای درمان آنها اقدام کنید.

چنانچه در مورد جای بخیه ابدومینوپلاستی سؤال دارید، می‌توانید به صورت حضوری به مطب دکتر کرامت الله ترابی مراجعه کنید یا به  صورت تلفنی با پرسنل مطب در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

ویزای توریستی کانادا چقدر طول می‌کشد؟ این سؤال بسیاری از افرادی است که مایلند برای مدتی در کشور کانادا اقامت داشته باشند. تأخیر صدور ویزا و مدت زمان جواب‌دهی برای بسیاری از متقاضیان از جمله ایرانیان به معضلی بزرگی تبدیل شده است. برای اینکه روند اخذ ویزای توریستی کانادا برای شما متقاضیان گرامی با مشکل مواجه نشود و در زمان کوتاهی آن را دریافت کنید، می‌توانید از طریق موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان اقدام نمایید.

عدم دسترسی متقاضیان به اکانت خود و عدم اقدام از طریق وکلای مهاجرتی و آشنا نبودن با سیستم سفارت کانادا باعث بروز چنین مشکلاتی می‌شود، چرا که بعضاً پرونده‌ها بوده‌اند که به دلیل عدم تکمیل مدارک رد شده‌اند. معمولاً اگر مدارک هویتی فرد به صورت کامل و دقیق به سفارت ارائه شده باشد، جواب ویزا نیز زودتر اعلام می‌شود.

مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا چقدر طول می‌کشد؟ معمولاً مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا بین ۱ تا ۶ ماه خواهد بود. از زمان شیوع ویروس کرونا، پروسه رسیدگی به درخواست ویزا با تأخیر انجام شد، اما در حال حاضر این روند نسبت به گذشته خیلی سریع‌تر پیگیری می‌شود.

مدت زمان پاسخ به درخواست ویزای موقت کانادا با انواع دیگر ویزا مانند ویزای تحصیلی تقریباً مشابه است و بیشتر زمان نمی‌رود، اما گاهی ممکن است به دلیل نقص در پرونده، سفارت کانادا درخواست رفع نقص از فرد متقاضی داشته باشد.

در چنین شرایطی زمان پاسخ‌دهی بیشتر از حالت معمول است. معمولاً جواب به ویزای کانادا در صورت عدم پذیرش درخواست ویزا، چند روز پس از انگشت نگاری و بیومتریک اعلام می‌شود. بنابراین در صورت طولانی شدن مدت زمان جواب ویزا احتمال زیاد درخواست شما پذیرفته شده و یکی از دلایل تأخیر در صدور ویزا رسیدگی به جواب درخواست شما است.

مدت جواب‌دهی سفارت کانادا

معمولاً پروسه بررسی مدارک ویزای کانادا پس از انگشت نگاری آغاز می‌شود و شروع مدت جواب‌دهی پس از انگشت نگاری و بیومتریک است. از عوامل مهم در زمان جواب‌دهی سفارت، نوع ویزای درخواستی است. زمان رسیدگی به ویزای توریستی با انواع دیگر از جمله سوپر ویزا و ویزای کاری متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان تماس بگیرید. 

 عوامل مؤثر در کاهش مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا

افرادی که سؤال دارند ویزای توریستی کانادا چقدر طول می‌کشد؟ باید به عواملی که در صدور ویزا تأثیر دارد توجه داشته باشند. گاهی مواقع دعوتنامه و داشتن آن می‌تواند آفیسر را قانع کند که سریع‌تر ویزای توریستی کانادا را برای شما صادر کند.

مثلاً فردی که در کانادا بیمار است و می‌خواهد در زمان بیماری یکی از اقوام وی در کنارش باشند، می‌تواند دعوتنامه با این مضمون برای فرزند یا فردی که قرار است از وی مراقبت کند بنویسد و فرد متقاضی دعوتنامه را به همراه مدارک به آفیسر تحویل دهد. در این شرایط مدت زمان صدور ویزای توریستی کوتاه‌تر خواهد شد. البته باز هم با قطعیت نمی‌توان گفت که این عامل در تسریع جواب ویزای کانادا مؤثر باشد.

عوامل افزایش مدت پاسخ‌دهی به درخواست ویزای کانادا

برخی مواقع ممکن است درخواست ویزای توریستی کانادا بیشتر از وقت معمول زمان ببرد. عواملی که درخواست ویزا را طولانی‌تر می‌کنند، باعث تأخیر در جواب‌دهی این نوع ویزا می‌شود شامل موارد زیر است:

اعتبارسنجی مدارک

افسر معمولاً برای بررسی پرونده و مدارک با دپارتمان‌های مختلف ارتباط می‌گیرد تا تمام موارد را بررسی کند. اداره‌های مستقل در خارج از کانادا مانند اداره تشخیص هویت، سازمان‌های تأییدکننده اطلاعات مالی ممکن است به زمان بیشتری برای بررسی وضعیت متقاضی نیاز داشته باشند. در برخی از موارد همین نقص مدارک به طور کلی باعث ریجکتی پرونده خواهد شد. بنابراین سعی کنید قبل از ارائه درخواست، مدارک لازم را فراهم کنید. 

عوامل افزایش مدت پاسخ‌دهی به درخواست ویزای کانادا | دکتر نجما توکلیان

مدت زمان بررسی مدارک

از دلایل تأخیر در صدور ویزای کانادا، بررسی مدارک است. مدارک هویتی از مهم‌ترین مدارک برای اخذ ویزای توریستی است. اگر مدارک شما ناقص باشد، روند بررسی نیز زمان بیشتری می‌گیرد و به شما اعلام می‌شود که باید حتماً سایر مدارک را ارائه کنید. توجه داشته باشید در تکمیل فرم‌ها هیچ قسمتی را خالی نگذارید و تمام موارد را تکمیل کنید. همین امر باعث صدور عدم تأخیر در صدور ویزا برای شما خواهد شد.

خلاصه مطالب

ویزای توریستی کانادا چقدر طول می‌کشد؟ به طور معمول صدور ویزای توریستی کانادا بین ۱ تا ۶ ماه طول می‌کشد و عواملی چون نقص مدارک، مسائل مالی، سوء پیشینه کیفری و سیاسی می‌تواند روند صدور ویزای توریستی را برای شما به تأخیر بیندازد. اما اگر دعوتنامه از فردی در کشور کانادا داشته باشید که اثبات کند به وجود شما نیاز دارد، می‌تواند در قانع کردن افسر سفارت مؤثر باشد تا صدور ویزا برای شما زودتر انجام شود.

از آنجا که ممکن است در برخی از پرونده‌ها مدارک به صورت ناقص ارائه شده باشد، برای کاهش مدت زمان صدور این نوع ویزا می‌توانید از طریق موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان اقدام کنید. کارشناسان رسمی امور مهاجرت در زمان کوتاهی ویزای توریستی کانادا را برای شما دریافت خواهند کرد. برای دریافت مشاوره با شماره درج شده در صفحه اصلی تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

با تشخیص به موقع و انتخاب روش درمان صحیح می‌توان بهترین قرص برای درد گردن را استفاده کرد و آثار کاهش علائم درد و ناراحتی را مشاهده نمود. گردن درد یکی از مشکلات شایع است که ۸۵ افراد درگیر آن هستند و سالانه هر فرد یک نفر دچار این عارضه می‌شود. این مشکل علاوه‌بر بزرگسالان در کودکان هم اتفاق می‌افتد. آمارها نشان می‌دهد بین ۲۰ تا ۷۰ درصد بزرگسالان در طول زندگی این درد را تجربه می‌کنند. برای درمان این عارضه می‌توانید کلینیک دینا در شرق تهران مراجعه کنید.

قرار گرفتن گردن در شرایط نامناسب، بیماری‌های مختلف از جمله دیسک گردن یا وارد شدن ضربات ناگهانی به اطراف سر و گردن از عوامل مهمی هستند که در بروز گردن درد نقش دارند. برای دریافت مشاوره جهت درمان گردن درد مزمن می‌توانید با پزشکان متخصصان کلینیک دینا در تماس باشید. 

درمان درد گردن با قرص

بسیاری از افراد به دنبال بهترین قرص برای درد گردن هستند و می‌خواهند بدانند که کدام داروها کمک می‌کند تا زودتر بهبود پیدا کنند. گردن که از ۳۳ مهره تشکیل شده و در آن دیسک‌ها، تاندون‌ها، رباط‌ها، ماهیچه‌ها و سیستم عصبی نخاعی قرار دارند. هر کدام از این اندام‌ها به کنترل حرکت سر و گردن کمک می‌کنند.

اگر هر یک از این بخش‌ها آسیب ببیند، گردن درد رخ می‌دهد و گاهی امکان دارد این درد در بازو، شانه و دست نیز امتداد یابد. این مشکل با تجویز قرص‌های مختلف که از سوی پزشکان تجویز می‌شود از بین می‌رود. البته این یکی از راهکارهای درمانی است و اگر این روش جوابگو نباشد، باید برای پیگیری از طریق روش‌های دیگر اقدام کنید.

 بهترین قرص‌ برای درد گردن چیست؟

بهترین قرص برای درد گردن بستگی به حساسیت بدن شدت و نوع بیماری دارد و علاوه‌بر این باید علت بروز این عارضه نیز بررسی شود. برخی از رایج‌ترین قرص‌ها برای گردن درد شامل موارد زیر است:

قرص آسپرین

آسپرین یک داروی ضد التهاب غیرستروئیدی است که آنزیم سیکلو اکسیژنا  (COX)که مسئول تولید پروستاگلاندین و مواد شیمیایی است را مهار کند و باعث کنترل درد و تب شود. آسپرین می‌تواند علائم درد و ناراحتی گردن را نیز کاهش دهد.

 روش مصرف این قرص به این صورت است که باید حتماً با شیر یا غذا مصرف شود تا از آسیب معده جلوگیری کند. این قرص می‌تواند باعث آسیب کبد یا کلیه، آلرژی، آسم، سندروم رأی، اختلال در قلب یا کلسترول شود. افرادی که دارای ضد انعقاد یا داروهای غیر استروئیدی NSAID مصرف می‌کنند و همچنین زنان باردار و شیرده و کودکان زیر ۱۶ سال باید با پزشک خود در این زمینه مشورت داشته باشید.

بهترین قرص‌ برای درد گردن چیست؟

قرص ایبوبروفن

از دیگر قرص‌هایی که برای درد گردن مناسب است، قرص ایبوبروفن است که یک داروی ضد التهابی به شمار می‌آید. این قرص با مهار آنزیم سیکلو اکسیژنا باعث کاهش التهابات درد و تب می‌شود. علاوه بر این می‌تواند به رفع نشانه‌های گردن درد نیز کمک کند.

این دارو نیز باید با قرص یا با غذا یا شیر مصرف شود تا از آسیب به معده جلوگیری کند. به علاوه این قرص می‌تواند باعث بروز آلرژی، افزایش فشار خون، اختلال در قلب یا کلسترول و همچنین خونریزی شود. زنان باردار و شیرده و افرادی که دچار مشکلات انعقاد خون هستند، باید با پزشک خود مشورت نمایند.

قرص پاراستامول

پاراستامول داروی ضد درد و ضد تب است که با مهار آنزیم سیکلو اکسیژنا موجب کاهش درد و تب می‌شود. این قرص باید تحت نظر پزشک و با رعایت دوز مصرفی و فاصله زمانی مصرف شود. این قرص می‌تواند باعث آسیب به کبد، کلیه، پوست یا خون شود. از این رو افراد مبتلا به بیماری‌های کبدی، خونی و کلیوی نباید این دارو را مصرف کنند، چراکه مصرف خودسرانه آن باعث بروز مشکلاتی در عملکرد و متابولیسم کبد می‌شود.

قرص ناپروکسن

ناپروکسن از دیگر قرص‌های ضد استروئیدی و التهابی است که با مهار آنزیم سیکلو اکسیژنا علائم درد و ناراحتی گردن را کاهش می‌دهد. ناپروکسن به‌عنوان بهترین قرص برای درد گردن حتماً باید توسط پزشک تجویز شود، چرا که مصرف خودسرانه آن می‌تواند باعث آسیب به کبد، آلرژی، افزایش فشار خون، اختلال در قلب و کلسترول شود. علاوه‌بر این زنان باردار و شیرده نباید از این دارو استفاده کنند.

قرص دیکلوفناک

داروی دیکلوفناک از مجموعه داروهای ضدالتهابی است که باعث کاهش علائم درد و تورم عضلات گردن می‌شود. از این رو می‌تواند به صورت ژل، کرم یا به صورت تزریق یا پلاستر مصرف شود. توجه داشته باشید برای جلوگیری از آسیب معده حتماً باید با غذا یا شیر مصرف کنید. دیکلوفناک باعث خونریزی، آسیب به کبد، فشار خون، اختلال در قلب و کلسترول می‌شود. توصیه می‌کنیم حتماً این دارو را تحت نظر دکتر مصرف نمایید.

خلاصه مطالب

بهترین قرص برای درد گردن، داروهای ضد التهابی و ضد استروئیدی مانند دیکلوفناک، پاراستامول، ایبوپروفن و … هستند. این قرص‌ها حتماً باید تحت نظر پزشک مصرف شوند تا از هرگونه آسیب به اندام‌های دیگر جلوگیری شود. افرادی که دچار مشکلات خونی از جمله مصرف داروهای ضد انعقاد هستند، همچنین کودکان زیر ۱۶ سال و زنان باردار و شیرده باید حتماً برای مصرف دارو با پزشک خود مشورت نمایند.

 چنانچه گردن درد شما از طریق مصرف دارو بهتر نشود، باید برای درمان از طریق روش‌های کم‌خطر به پزشکان متخصص مراجعه کنید. در کلینیک دینا از طریق روش‌های غیرتهاجمی مانند پی آر پی درمانی و تزریق اوزون به شما کمک می‌شود تا علائم درد و التهاب گردن به سرعت کاهش پیدا کند و پس از چند جلسه نشانه‌های بهبودی را مشاهده خواهید کرد. برای دریافت مشاوره در خصوص روش‌های درمانی مورد استفاده در این کلینیک با شماره‌های درج شده در صفحه اصلی تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

اجرام آسمانی برای رصد

سوالی که برای بیشتر تماشاگران مبتدی آسمان شب پیش می‌آید این است که بعد از مشاهده ماه و سیاره‌های درخشان کدام اجرام آسمانی را باید رصد کرد؟

بسیاری فهرست مسیه را پیشنهاد می‌کنند که توصیه درستی نیست. اولین جرم آسمانی در این فهرست مسیه ۱ یا سحابی خرچنگ است. عکس‌هایی که از این سحابی در اینترنت وجود دارد شگفت‌انگیز هستند. بااین‌حال اگر آن را با تلسکوپ شکستی ۶۰ یا ۷۰ میلی‌متری زیر آسمانی با آلودگی نوری بالا تماشا کنید،‌ قطعا حالتان گرفته می‌شود.

«چارلز مسیه» و دستیارش «پیر مچاین» دنبال مجموعه‌ای از سحابی‌های بزرگ و درخشان برای مبتدی‌ها نبودند. مسیه شکارچی دنباله‌دارها بود ولی مدام اجرام آسمانی دیگری را پیدا می‌کرد. او فهرستی از این اجرام تهیه کرد که شامل اجرامی با روشنایی سطحی پایین مثل M1، M33، M88 و M101 است. بنابراین تعجبی ندارد که این فهرست پیشنهاد خوبی برای افراد مبتدی نیست.

در این مقاله اجرام آسمانی را معرفی می‌کنیم که به‌راحتی پیدا می‌شوند و به‌وضوح قابل‌مشاهده هستند. پس با ما همراه باشید.

 

ویژگی‌های اجرام آسمانی برای رصد توسط مبتدی‌ها

امروزه با یک جستجوی سریع در اینترنت می‌توانید انبوهی از فهرست‌های پیشنهادی را پیدا کنید. این فهرست‌ها معمولا ترکیبی از اجرام خوب (درخشندگی سطحی بالا، از نظر بصری چشمگیر) و بد (درخشندگی سطحی کم، کم‌نور یا نامرئی) هستند که توسط مبتدی‌ها پیشنهاد شده‌اند.

اجرام آسمانی که گزینه خوبی برای مبتدی‌ها هستند سه ویژگی مهم دارند:

  • باید حداکثر ۸ درجه (میدان دید یک جوینده معمولی) از ستاره‌ای با قدر ۳.۵ یا بیشتر فاصله داشته باشند تا به‌راحتی مکان‌یابی شوند.
  • وقتی از طریق جوینده نقطه‌ای نور قرمز (بزرگنمایی صفر) رصد می‌شوند، باید تا جای ممکن در مجاورت ستاره‌های درخشان باشند.
  • با وجود آلودگی نوری، باید درخشندگی سطحی به‌اندازه کافی بالا داشته باشند تا حتی با تلسکوپ کوچک به‌راحتی دیده شوند.

ویژگی اول به این دلیل مهم است که با وجود تقریبا ۹۰۰۰ ستاره که با چشم غیرمسلح قابل‌مشاهده هستند، بیشتر آ‌ن‌ها توسط آلودگی نوری نامرئی می‌شوند. فقط حدود ۲۸۰ ستاره قدر ۳.۵ یا روشن‌تر هستند. این ستاره‌ها تابلوهای راهنمایی هستند که به رصد اجرام آسمانی مجاور کمک می‌کنند.

اجرام آسمانی برای رصد

اگر مبتدی هستید، از رصد اجرام آسمانی زیر لذت خواهید برد.

 

سحابی شکارچی (M42 و M43)

اگرچه ماه آسمان پس‌زمینه را روشن کرده است، تصویر خیره‌کننده سحابی شکارچی را می‌بینید که M43 بزرگ‌تر در مرکز و M42 کوچک‌تر درست در سمت چپ بالای آن قرار دارد. همچنین، سحابی مرد دونده (NGC 1975) نیز نزدیک بالای عکس دیده می‌شود. این عکس رنگارنگ با ترکیب کردن چند مجموعه از عکس‌های با نوردهی طولانی ایجاد شده است که از طریق تلسکوپ شکستی ۴ اینچی با استفاده از دوربین نیکون D750 با حساسیت ۲۰۰ گرفته شده‌اند.

کهکشان آندرومدا (M31) با آلودگی نوری شدید

این تصویر کهکشان آندرومدا با آلودگی نوری شدید است. آسمان تاریک همه چیز را تغییر می‌دهد. در تصویر بالا آنچه ناظر از طریق چشمی تلسکوپ خود در نزدیکی شهر آلمر در هلند در ۱۵ اکتبر ۲۰۱۶ دیده است، نور درخشان ماه کامل همه چیز را به‌جز هسته کهکشان کم‌رنگ کرده است.

 

کهکشان آندرومدا با آلودگی نوری کم

در این تصویر که در ۲۸ نوامبر ۲۰۱۶ هنگام رصد در نزدیکی منطقه مسکونی بریزانددیک در هلند ثبت شده است، گستردگی و حالت گازی کهکشان بیشتر به چشم می‌آید. بااین‌حال، خطوط گرد و غبار آن همچنان غیرقابل شناسایی هستند.

سحابی خرچنگ

بقایای تپ‌اختر و ابرنواختر در صورت فلکی ثور که با نام سحابی خرچنگ شناخته می‌شود از دیتون، اوهایو، در ۷ ژانویه ۲۰۲۰ تصویربرداری شده است. قطر این سحابی حدود ۱۱ سال نوری است. تپ‌اختر مرکزی این جرم آسمانی به‌سرعت می‌چرخد ​​و امواج حرکت آن ۳۳ بار در ثانیه از کنار زمین عبور می‌کنند. اگرچه عکس‌هایی که با استفاده از تجهیزات پیشرفته از سحابی خرچنگ گرفته شده‌اند خیره‌کننده هستند، تماشای آن با تلسکوپ معمولی خیلی هیجان‌انگیز نخواهد بود.

 

خوشه پروین (M45)

خوشه پروین که معمولا به‌عنوان هفت خواهران شناخته می‌شود، از اجرام آسمانی است که به‌راحتی پیدا می‌شود و بسیار جذاب است. این عکس در ۱۷ ژانویه ۲۰۰۹ از طریق تلسکوپ شکستی نجومی ۳ اینچی Borg با دوربین کانن 20Da با حساسیت ۴۰۰ (چهار نوردهی ۱۸ دقیقه‌ای) گرفته شده است. نوردهی طولانی عکاس را قادر کرد جزئیات کم‌رنگ گازی را اطراف این ستاره‌های خواهر ثبت کند.

 

M4، NGC 6144 و قلب‌العقرب

خوشه‌های کروی M4 (راست) و NGC 6144 (بالا) همراه ستاره درخشان قلب‌العقرب (سمت چپ) در این تصویر از طریق یک تلسکوپ شکستی ۴ اینچی با دوربین کانن 20Da در ISO 800 (چهار نوردهی پنج دقیقه‌ای) ثبت شده‌اند. این عکس از کونابارابران، نیو ساوت ولز، استرالیا، در ۲۷ مارس ۲۰۰۷ گرفته شده است.

 

خوشه بطلميوس (M7)

ستاره‌های خوشه بطلمیوس که با چشم غیرمسلح قابل‌مشاهده هستند در این تصویر می‌درخشند. این عکس از طریق تلسکوپ شکستی ۴ اینچی با استفاده از دوربین کانن 20Da در ISO 800 (دو نوردهی چهار دقیقه‌ای) از کوئینزلند، استرالیا، در ۳۰ جولای ۲۰۰۶ گرفته شده است. 

خوشه ۳۷ (NGC 2169)

خوشه ۳۷ یا NGC 2169 به وسعت ۷ سال نوری و در فاصله تقریبا ۳۶۰۰ سال نوری، خوشه‌ بازی نسبتا کوچک در صورت فلکی شکارچی است. این تصویر از خوشه ۳۷ در ۹ ژانویه ۲۰۲۱ از طریق یک تلسکوپ ۸ اینچی اشمیت-کاسگرین دیده شد.

 ویژگی‌های اجرام آسمانی برای رصد توسط مبتدی‌ها

توضیحات محصول تلسکوپ شکستی ۸۰ میلی‌متری اسکای واچر مدل 809NEQ2

 
  • تلسکوپ آکروماتیک با دهانه ۸۰ میلی‌متری،  فاصله کانونی ۹۰۰ میلی‌متر و نسبت کانونی f/11
  • دارای چشمی ۲۰ و ۱۰ میلی‌متری با بزرگ‌نمایی ۴۵  و ۹۰ برابر
  • سطوح لنزها پوشش ضد انعکاس نور
  • بدنه فلزی مستحکم با پوشش رنگ الکترواستاتیک
  • مجهز به سه‌پایه آلومینومی سبک و مستحکم با قابل تنظیم ارتفاع
  • دارای مقر استوایی – مناسب دنبال کردن اجرام آسمانی در حرکت
  • مقر استوایی مجهز به دستگیره‌های حرکت نرم با وزنه و میله تعادل
  • مجهز به چپقی تصحیح کننده جهت تصویر و مجهز به جوینده نقطه قرمز
  • نصب سریع و آسان – سبک با قابلیت حمل ‌و نقل آسان
  •  گزینۀ عالی برای شروع نجوم برای کودکان و نوجوانان
  • مناسب رصد اجرام روشن آسمان شب مانند ماه و سیارات، خوشه‌های ستاره‌ای، سحابی‌ها و کهکشان‌ها
  • تلسکوپ شکستی ۸۰ میلی‌متری اسکای واچر مدل 809NEQ2 انتخابی مناسب برای شروع نجوم

 

تلسکوپی کلاسیک برای آغاز نجوم و مناسب کسانی که علاقمند به شروع رصد آسمان شب هستند و البته برای کاربران متوسط نیز که آشنایی مختصری با آسمان شب دارند نیز می‌تواند مناسب باشد. این تلسکوپ آکروماتیک توانایی بالا و کیفیت تصویر خوبی دارد که لنزهای آن با استانداردهای بالا و اجزای مکانیکی آن با دقت ساخته شده است.

ترکیب فاصله کانونی 900 میلیمتری و لنزهای آکروماتیک اسکای واچر با پوشش چندلایه ضد انعکاس نور، تلسکوپ را به ابزاری ایده‌آل برای رصد ماه، ستاره‌های دوتایی، سیارات منظومه شمسی و سایر اجرام آسمانی تبدیل کرده است. مقر استوایی EQ2 به شما امکان می‌دهد تا با دقت و به آسانی در حالیکه اجرام در آسمان شب حرکت می‌کنند آنها را به ردیابی کنید (با اضافه کردن موتور گوتو می‌توانید یافتن و ردیابی را به صورت اتوماتیک انجام دهید).

 

دوگانه دوگانه (اپسیلون شلیاق)

منظومه چندستاره‌ای دوگانه دوگانه (اپسیلون شلیاق) در نزدیکی ستاره درخشان وگا قرار دارد و پیداکردن آن بسیار آسان است. این نمای اپسیلون شلیاق با یک تلسکوپ ۱۰ اینچی است.

 

سحابی دمبل (M27)

این تصویر توسط تلسکوپ شکستی ۵ اینچی با دوربین کانن 7D در ISO 800 (شش نوردهی پنج دقیقه‌ای) گرفته شده است.



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

نوار عصب و عضله برای تشخیص ام اس یکی از بهترین راهکارها برای تشخیص میزان آسیب عصبی و بررسی اعصابی و عضلانی است که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. برای انجام این آزمایش می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی در غرب تهران مراجعه کنید.

برای بسیاری از بیماران در کنار انجام آزمایش خون، تصویربرداری‌ ام آر آی، پنکسیون کمری و نوار عصب و عضله بسیار ضروری است، چرا که الکترومیوگرافی سلامت عضلات و سلول‌های عصبی کنترل‌کننده آنها را بررسی می‌کند و نتایج آن می‌تواند هرگونه اختلال عملکرد عضلانی، اختلال در عملکرد عصبی یا مشکلات مربوط به انتقال سیگنال عصب و عضله را نشان دهد.

راه‌های تشخیص بیماری ام اس

انجام نوار عصب و عضله برای تشخیص ام اس اهمیت زیادی دارد. اما در کنار آن روش‌های دیگری برای ارزیابی این بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرد. تشخیص ام اس بیشتر به رد سایر شرایطی که ممکن است نشانه و علائم مشابه را ایجاد کند متکی است. از این رو پزشک احتمالاً با بررسی تاریخچه پزشکی و معاینه کامل شروع می‌کند و آزمایش‌های تکمیلی زیر را نیز تجویز خواهد کرد:

انجام آزمایش خون: برای بررسی نشانگرهای زیستی مربوط به ام اس

ام آر آی: که نواحی مختلف از ضایعات ام اس در نخاع و مغز را نشان می‌دهد.

آزمایش پتانسیل برانگیخته مغزی نخاعی: که سیگنال‌های تولید شده توسط سیستم عصبی را در پاسخ محرک‌ها ثبت می‌کند.

پنکسیون کمری: که در آن نمونه کوچکی از مایع مغز نخاع برای آنالیز آزمایشگاه از کانال نخاعی خارج می‌شود.

تست نوار عصب عضله برای تشخیص ام اس و میزان آسیب‌های ناشی از آن در نورون‌های حرکتی عضلانی

در بیشتر افرادی که‌ ام اس مزمن دارند، روند تشخیص بسیار ساده است و بر اساس الگوی علائم منطبق با بیماری پیش می‌رود. پس از آن نیز با اسکن‌های تصویربرداری مانند ام آر آی تأیید می‌شود. با این حال تشخیص ام اس در بیمارانی که علائم غیرمعمول یا بیماری پیشرونده دارند دشوارتر است.

تشخیص بیماری ام اس با نوار عصب و عضله | کلینیک دکتر ناصح یوسفی

تشخیص بیماری ام اس با نوار عصب و عضله

هدف از تست نوار عصب و عضله برای تشخیص بیماری مولتیپل اسکلروزیس، بررسی سلامت عضلانی و عصبی با اندازه‌گیری پاسخ آنها به تحریک است. از آنجا که بیماری ام اس موجب فلج یا ضعف اندام تحتانی و فوقانی می‌شود، این تست می‌تواند به پزشکان در تشخیص صحیح بیماری کمک کند.

چگونگی انجام نوار عصب و عضله برای تشخیص ام اس

آزمایش نوار عصب و عضله مجموعاً ۳۰ تا ۶۰ دقیقه به طول می‌انجامد. پزشک ابتدای الکترودها را در نقاط مختلف روی پوست قرار می‌دهد و در حین ثبت فعالیت عضلانی، اعصاب با تکانه‌های الکتریکی خفیف تحریک خواهند شد.

پس از آن یک سوزن وارد عضله می‌شود تا فعالیت الکتریکی عضلات را اندازه گیری کند. پزشک ممکن است در این حین از شما بخواهد که عضلات خود را شل یا منقبض کنید. این سوزن‌ها مانند سوزن‌های تزریقی هستند، اگرچه هیچ چیزی به بدن تزریق نمی‌شود.

با توجه به اینکه ماهیچه‌های سالم بدن هنگام استراحت هیچ فعالیت الکتریکی ندارند، مشاهده الگوهای الکتریکی غیر طبیعی می‌تواند علائم بیماری عضلانی یا اعصاب را نشان دهد. نوار عصی و عضصله آزمایش قطعی برای تشخیص بیماری ام اس نیست، بلکه یکی از آزمایش‌های تکمیلی است که به پزشکان کمک می‌کند تا در کنار روش‌های دیگر به تشخیص کامل برسند.

 

نکات مهم انجام نوار عصب و عضله برای تشخیص ام اس

برای اینکه نوار عصب و عضله را انجام دهید، حتماً باید با پزشک خود مشورت کنید. برای این کار لازم است قبل از انجام تست، داروهای تجویزی یا بدون نسخه را متوقف کنید. قبل از آزمایش دوش بگیرید و از کرم بدن یا لوسیون استفاده نکنید و حتماً یک لباس راحت به تن داشته باشید. در صورت وجود شرایط زیر حتماً به پزشک خود اطلاع دهید:

1- اگر مبتلا به هموفیلی هستید یا اختلال انعقاد خون دارید که خطر خونریزی را در حین انجام آزمایش افزایش می‌دهد.

2- در صورت استفاده از داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین یا وارفارین به پزشک اطلاع دهید.

3- اگر از دستگاه ضربان‌ساز یا هر وسیله پزشکی الکتریکی دیگری استفاده می‌کنید پزشک را در جریان قرار دهید.

خلاصه مطالب

نوار عصب و عضله برای تشخیص ام اس یک راهکار بسیار مؤثر است که در کنار آزمایش‌های دیگر از جمله آزمایش خون، پنکسیون کمری و ام آر آی می‌تواند روند تشخیص را راحت‌تر کند. علائم بیماری ام اس بسیار متغیر هستند و بر اساس میزان آسیب عصبی و اینکه کدام اعصاب تحت تأثیر قرار دارد، درمان متفاوتی ارائه می‌شود.

الکترومیوگرافی می‌تواند سلول‌های عصبی که وظیفه کنترل‌ عضلات را بر عهده دارند، بررسی کند و نتایج آن می‌تواند هرگونه اختلال در عملکرد مناسب عضلات و اعصاب و هرگونه مشکل در انتقال سیگنال‌های عصبی به عضلات را به خوبی نشان دهد. با توجه به اینکه نتایج این آزمایش باید به درستی تفسیر شود، پزشک با تفسیر دقیق نتایج به شما کمک می‌کند که برای کنترل این بیماری اقدامات لازم را انجام دهید.

 



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

کارهایی مانند نگه داشتن پا در وضعیت نامناسب نیز می‌تواند باعث فشار به عصب و خواب رفتن پا شود. اگر میزان بی‌حسی پا در شب شدید باشد یا مداوم تکرار شود، باید حتماً برای درمان جدی اقدام کنید. برای درمان گزگز پا می‌توانید به کلینیک دینا مراجعه کنید.

از دیگر عواملی که باعث بی‌حسی پاها در شب می‌شود بارداری، کمبود ویتامین، التهاب، عفونت قرار گرفتن در معرض مواد سمی و آسیب‌های عصبی است. همین عوامل می‌توانند موجب خواب رفتن پاها در یک یا دو سمت بدن شود. از این رو برای جلوگیری از پیشرفت آسیب عصبی و شناسایی علت زمینه‌ای این عارضه حتماً باید به پزشک مراجعه کنید.

اصلی‌ترین علت گزگز پا در شب

علت گزگز پا در شب ناشی از سندروم پای بی‌قرار یا آسیب‌های عصبی و همچنین فشردگی اعصاب پا است. اما برخی مواقع این گزگز پا می‌تواند دلیل بیماری‌های حادتر از جمله‌ام اس یا بیماری‌های خود ایمنی دیگر مانند دیابت باشد. به همین علت توصیه می‌کنیم حتماً بیماری‌های زمینه‌ای این علائم را شناسایی کنید. در ادامه به برخی از مهم‌ترین علل گزگز پا در شب اشاره می‌کنیم.

بارداری

در دوران بارداری فشار زیادی بر ستون فقرات و عصب‌های پا وارد می‌شود. به همین دلیل احساس بی‌حسی و گزگز در پاها بیشتر خواهد بود. افزایش وزن، جمع شدن مایعات در بدن، شل شدن رباط‌ها و کشیدگی عضلات بر سلامت فرد تاثیرگذار است و می‌تواند وضعیت بدنی فرد را تغییر دهد و باعث سوزن سوزن شدن پاها شود.

درد سیاتیک

سیاتیک می‌تواند باعث آسیب رساندن به اعصاب ناحیه کمر و سیاتیک شود. عصب سیاتیک ضخیم‌ترین عصب بدن است از ناحیه کمر تا پشت ادامه دارد. ابتلا به این ناراحتی ممکن است باعث گزگز پا در شب شود و درد آن به ساق پا نیز سرایت کند.

فتق دیسک کمر

افرادی که دچار مشکلات فتق دیسک کمر هستند، حتماً علائم بی‌حسی و گزگز را مشاهده خواهند کرد. ستون فقرات دارای یک مرکز نرم و ژله‌ای به نام هسته دیسک است. اطراف هسته دیسک نیز یک لایه لاستیک مانند به عنوان حلقه وجود دارد که اگر این حلقه پاره شود به کانال نخاعی فشار می‌آید. در نتیجه فرد احساس ضعف در پاها و سوزن سوزن شدن را تجربه خواهد کرد.

کم کاری تیروئید

کم کاری تیروئید یک بیماری است که در آن غده تیروئید نمی‌تواند به مقدار کافی هورمون تولید کند. بنابراین تولید این هورمون در خون بسیار کم است. از آنجا که این غده نقش مهمی در تنظیم بسیاری از فرایندهای بدن دارد، کم کاری آن می‌تواند باعث احساس گزگز در دست و پا و دیگر قسمت‌های بدن شود و احساس سوزن سوزن شدن نیز اتفاق بیفتد.

کمبود ویتامین‌ها و گزگز پا در شب

از دیگر عوامل مهم گزگز پا در شب کمبود ویتامین و مواد معدنی است که باعث اختلال در عملکرد اعصاب می‌شود. بیماری‌های گروه B مانند ویتامین ب ۱، ب۶، ب ۱۲، کلسیم و منیزیم نقش مهمی در کارکرد اعصاب محیطی دارند. کمبود این گروه ویتامینی می‌تواند باعث درد و گزگز و درد و بی‌حسی پاها شود.

بیماری دیابت

افرادی که مبتلا به بیماری دیابت هستند، بیشتر از هر گروه دیگری بی‌حسی و گزگز پا را تجربه می‌کنند. علت اصلی دیابت براساس نوع آن متفاوت است. اما افرادی که دچار نوسان قند خون هستند، معمولاً گزگز پا در شب را احساس خواهند کرد.

سکته مغزی

پاره شدن عروق خونی در مغز و یا انسداد آن‌ها، در عدم رسیدن خون و اکسیژن به بافت‌های مغزی تاثیر زیادی دارد. بدون اکسیژن‌رسانی لازم، بافت‌ها و سلول‌های مغزی آسیب زیادی می‌بینند و پس از چند روز می‌میرند. چنانچه قسمتی از مغز که مسئول تنظیم حس در بدن است، تحت تأثیر سکته قرار گیرد، در نتیجه پاها دچار بی حسی و گزگز می‌شوند.

مصرف برخی از داروها

مصرف یک سری داروهای خاص ممکن است به سلول‌های عصبی آسیب برساند و موجب از دست رفتن حس در قسمت‌های خاصی از بدن شود. داروهای مربوط به بیماری‌های خود ایمنی، داروهای کاهش دهنده فشار خون، داروهای ضد تشنج و داروهایی که برای درمان بیماری پوستی تجویز می‌شوند، معمولاً مهم‌ترین علت گزگز پا در شب هستند.

بیماری‌ ام اس

بیماری‌ ام اس اختلال مزمن در سیستم عصبی مرکزی است و باعث دیگر اختلالات خود ایمنی می‌شود. در این بیماری سیستم ایمنی به اشتباه به بدن حمله می‌کند و موجب آسیب به غلاف ملین مغز می‌شود. همین آسیب باعث می‌شود که سیگنال‌های عصبی به سایر قسمت‌های بدن قطع شود و حتی آسیب به نخاع، چشم و مغز را به همراه دارد.

خلاصه مطالب

علت گزگز پا در شب بیشتر مربوط به آسیب‌های نخاعی، تحت فشار قرار گرفتن اعصاب و بیماری‌های خود ایمنی مانند ام اس و دیابت است. با توجه به اینکه در اکثر بیماری‌ها انتقال سیگنال‌ها به اعصاب دچار اختلال می‌شود، بیماران در طول شب علائم بی‌حسی را مشاهده خواهد کرد.

اگر دچار بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت یا کم کاری تیروئید هستید، باید برای درمان و جلوگیری از پیشرفت این بیماری‌ها اقدام کنید. برای درمان گزگز پا در شب می‌توانید به کلینیک دینا با داشتن کادر حرفه‌ای مراجعه نمایید. پزشکان این مرکز طب پزشکی از طریق راهکارهای کم‌خطر و غیر تهاجمی از جمله اوزون درمانی و تزریق prp به درمان بی‌حسی پاهای شما کمک خواهند کرد.



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

 از مزایای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا امکان تحصیل رایگان یا با حداقل هزینه است. بورسیه‌های این کشور رویای شما را برای دریافت اقامت موقت و دائم محقق می‌سازند. برای دریافت این نوع بورسیه می‌توانید از طریق موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان، کارشناس امور مهاجرتی کانادا اقدام کنید. کارشناسان مهاجرتی این موسسه با شناخت دانشگاه‌های برتر کانادا کمک می‌کنند تا به راحتی بورسیه این کشور را دریافت کنید.

در کشور کانادا بورسیه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است که در پرداخت کلیه یا بخشی از هزینه‌های تحصیل در مقطع دکترا و ارشد به دانشجویان بین‌المللی کمک می‌کنند. شما می‌توانید از طریق طرح‌های متعددی که وجود دارد به راحتی در دانشگاه تحصیل کنید و  مشکلی در پوشش هزینه‌های زندگی نداشته باشید

 انواع بورسیه تحصیلی کانادا

برای اینکه بتوانید بورسیه تحصیلی کانادا را دریافت کنید، ابتدا باید بدانید که این کشور چه کمک‌هایی برای پرداخت هزینه‌های دانشجویان در نظر گرفته است. در ادامه به برخی از مهم‌ترین بورسیه‌های تحصیلی این کشور اشاره می‌کنیم.

بورسیه تحصیلی اسکولارشیپ _ شایسته محوری

این نوع بورسیه بر پایه شایستگی تحصیلی به دانشجویان اعطا می‌شود و از طریق منابع دولتی، شرکت‌های خصوصی و دانشگاه‌ها ارائه خواهد شد. به اسکولارشیپ‌ها، فلوشیپ هم می‌گویند. برای دریافت این نوع بورسیه فرد متقاضی باید صلاحیت‌هایی مانند معدل بالا، مقاله و نمره زبان مناسب و مدرک جی‌ آر ‌‌ای داشته باشد.

گرنت و برسری _ Grants و Bursaries  

از دیگر بورسیه‌های تحصیلی کانادا که در مواقع نیاز به دانشجوها اعطا می‌شود، گرنت است. در مواردی که صلاحیت علمی دانشجو مورد بررسی قرار نگیرد، این هزینه‌ها به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شود.

وام دانشجویی کانادا_Loans 

وام‌های دانشجویی به کلیه دانشجویان اعطا می‌شود و دانشجویان بین‌المللی هم مانند دانشجویان دیگر می‌توانند با نرخ سود مشابه شهروندان کانادا این وام را بازپرداخت کنند. دانشجویان خارجی برای بهره‌مندی از این وام باید از طریق بانک‌های خصوصی اقدام کنند.

 

دستیار تدریس _Teaching Assistants (TA) 

فعالیت به‌عنوان دستیار آموزشی یکی از راه‌های دریافت کمک هزینه برای دانشجویان ارشد و دکترا است. شما باید در یادگیری دانشجویان به اساتید کمک کنید و در قبال آن یک سری هزینه دریافت نمایید. برای دریافت این نوع کمک هزینه، باید نمرات بالا در تافل یا آیلتس داشته باشید.

دستیار پژوهشی _ Research Assistantships (RA)

دانشجویان ارشد و دکترا می‌توانند برای دریافت کمک هزینه در فعالیت‌های پژوهشی که به پایان نامه آنها مربوط نیست، شرکت کنند. دستیار تحقیق معمولاً ۱۵ تا ۲۰ ساعت در هفته فعالیت دارد و دانشجویان توسط دپارتمان برای اینگونه فعالیت‌ها انتخاب می‌شوند.

 مهم‌ترین نکات بورسیه تحصیلی کانادا

برای اینکه شانس دریافت بورسیه تحصیلی کانادا را داشته باشید، حتماً باید به موارد زیر توجه کنید:

سعی کنید با دقت دانشگاه‌ها را سرچ کنید و تمام فرصت‌های موجود در نهادهای دولتی و غیردولتی را در نظر بگیرید.

زمان ددلاین را جدی بگیرید و بهترین فایل ممکن را قبل از ددلاین ارسال نمایید.

سعی کنید خودتان را از دیگران متمایز نشان دهید.

مراحل اپلای را ابتدا یاد بگیرید و بعد اپلیکیشن فرم را تکمیل پر کنید.

کاورلتر بسیار قوی را آماده کنید.

مدارک لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی کانادا

 برای اخذ بورسیه تحصیلی کانادا باید یک سری مدارک را ارسال کنید که بسته به نوع بورس و مقطع و رشته تحصیلی متفاوت است. اما در کل شما باید مدارک زیر را برای دانشگاه‌ها آماده کنید:

رزومه یا سی وی (CV)

انگیزه‌نامه (Statement of Purpose) 

تهیه دو یا سه توصیه نامه از اساتید یا کارفرما

ارائه نمونه نوشتاری (Writing Sample) 

پورتفولیو: برخی از دانشگاه‌های ارائه دهنده بورسیه کانادا در رشته‌های معماری و هنر به پورتفولیو نیاز دارند که به صورت تصویری یا فایلی ارائه می‌شود. معمولاً هر سازمان دستورالعمل خاصی برای ارائه پورتفلیو در نظر می‌گیرد.

یک یا چند مقاله چاپ شده پژوهشی: در صورت امکان مقالات انگلیسی مرتبط با حوزه تحقیقاتی استاد راهنمای کانادا در اپلیکیشن آپلود کنید . گر امکان ارسال کامل مقالات را ندارید، فقط یک چکیده از هر مقاله را ارسال کنید.

پروپوزال تحقیقاتی: برخی از دانشگاه‌ها برای پذیرش بورسیه به پروپوزال شما نیاز دارند. پروپوزال حدود ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ کلمه است که باید در آن موضوع و روش تحقیق آینده خود را توضیح دهید.

 میزان بورسیه تحصیلی کانادا چقدر است؟

پاسخ این سؤال بستگی به نوع کالج و دانشگاه دارد. برخی از دانشگاه‌ها فقط چند صد دلار یا چند هزار دلار به شکل تخفیف شهریه ارائه می‌کنند. برخی دانشگاه‌ها نیز به صورت پارشیال فاند به شما کمک هزینه‌ای برای پرداخت شهریه و هزینه‌های زندگی ارائه خواهند کرد.

متقاضیان که خوش‌شانس باشند یا رزومه علمی قوی ارائه کنند، ممکن است بورسیه کامل بگیرند که همه شهریه و هزینه‌های زندگی در کانادا را کاور کند.

خلاصه مطالب

بورسیه تحصیلی کانادا در مقاطع ارشد و دکترا تحت عنوان اسکولارشیپ، دستیار تدریس، دستیار پژوهشی و گرنت ارائه می‌شود. مقدار این کمک هزینه بستگی به کالج و دانشگاه مورد نظر دارد. بعضی از دانشگاه‌ها ممکن است فقط کمک هزینه‌ای برای تخفیف شهریه ارائه کنند. اما اگر رزومه قوی داشته باشید، شانس دریافت بورسیه کامل را خواهید داشت.

برخی از افراد در مورد گرفتن بورسیه تحصیلی بدون مقاله سؤال دارند. باید بگوییم که دریافت این بورسیه در چنین شرایطی غیر ممکن نیست و اگر پرونده خود را به کارشناسان موسسه مهاجرتی نجما توکلیان بسپارید، می‌توانند این نوع بورسیه را برای شما دریافت کنند، به شرط اینکه فاکتورهای لازم از جمله معدل بالا، نمره آیلتس و تافل مناسب را داشته باشید.



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

طبق آخرین اخبار ویزای توریستی کانادا شرایط ورود به خاک این کشور تسهیل شده و افرادی که  از تاریخ 1 مارچ 2023 تا 24 فوریه 2024 در کانادا حضور داشتند، می‌توانستند برای دریافت ویزای کاری و و تمدید اقامت خود اقدام کنند. با توجه به تغییر قوانین کانادا در زمینه صدور ویزای توریستی می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان در تماس باشید.

از زمان شروع کرونا سفر به کشورهای قاره آمریکا از جمله کانادا کمتر شده و این امر نه تنها از سوی خود افراد، بلکه از سوی کشورهای مهاجرپذیر نیز با وسواس زیادی پیگیری شد. در حال حاضر خبری از محدودیت‌های دوران کرونا نیست و دیگر نیازی به مدارکی مانند کارت واکسن یا ثبت نام در برنامه ArriveCan نیست. از سوی دیگر از سال 2024 قوانین جدیدی در مورد شرایط ویزای توریستی و اقامت موقت در کشور کانادا وضع شد که بهتر است در مورد آن اطلاعات لازم را به دست آورید.

جدیدترین اخبار ویزای توریستی کانادا

بر اساس آخرین اخبار ویزای توریستی کانادا از سوی وزارت مهاجرت این کشور، ایرانیان در سال ۲۰۲۴ برای دریافت این ویزا زیاد با چالش روبرو نیستند. بالاخص اگر مسافران از تاریخ ۱ مارچ ۲۰۲۳ تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۴ در خاک کشور کانادا باشند، می‌توانند برای دریافت ویزای کاری نیز درخواست دهند و ادامه مسیر برای حضور در این کشور را برای خود هموارتر کنند.

 

مدت زمان اعتبار ویزای کار نسبت به ویزای توریستی بیشتر است. در صورتی که شما ویزای توریستی کانادا را در ایران داشته باشید، نمی‌توانید آن را به ویزای کاری تبدیل کنید و زمانی اخذ اقامت موقت برای شما امکان‌پذیر است که یکی از دو ویزای تحصیلی و کاری را در دست داشته باشید. اما طبق قوانین جدید اگر با ویزای توریستی در خاک کانادا اقامت داشته باشید، می‌توانید در همان کشور برای تغییر ویزای کار اقدام نمایید.

از ابتدای ماه می افرادی که دارای ویزای توریستی کانادا هستند و در آن کشور اقامت دارند، می‌توانند به شکل رایگان برای تمدید یا تبدیل ویزای خود به ورک‌پرمیت درخواست دهند.

قانون جدید ویزای توریستی کانادا برای مسافران

افرادی که ویزای توریستی کانادا را دارند، برای کار کردن در این کشور باید مراحل زیادی را طی کنند. در حال حاضر قوانین محدود و سخت‌گیرانه برداشته شده است و بر اساس قانون جدید کانادا افرادی که مدت ۳ سال در این کشور اقامت داشته باشند، می‌توانند اقامت ۱۰ ساله خود را دریافت نمایند.

 

از آنجا که پاسپورت ایرانی‌ها ۵ ساله است، مدت اعتبار این قانون برای ایرانی‌ها فقط ۵ سال خواهد بود. بر اساس قانون جدید افرادی که دارای ویزای توریستی هستند، تا ۳ سال در کانادا می‌توانند اقامت کنند. اعتبار این ویزا ۱۰ ساله است، اما با توجه به اینکه پاسپورت ایرانیان فقط ۵ سال دارای اعتبار است، مدت اعتبار این ویزا برای ایرانی‌ها هم ۵ ساله خواهد بود.

قبلاً مدت زمان اقامت با ویزای توریستی محدود بود، ولی در حال حاضر تا ۳ سال هم می‌توانید در کشور کانادا با این ویزا بمانید.  تمدید ویزا در کشور کانادا زمان‌بر است. از این رو دولت کانادا درخواست ایرانیان برای تمدید این نوع ویزا را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای در دستور کار دارد. زمانی که اعتبار ویزای شما به پایان برسد تا زمان اعلام نتیجه وضعیت تمدید ویزای شما توسط دولت، می‌توانید به شکل قانونی در این کشور بمانید.

تغییرات مهم در ویزای توریستی کانادا

براساس آخرین اخبار ویزای توریستی کانادا افراد می‌توانند برای دریافت ویزای الکتریکی اقدام کنند. در چند سال‌های اخیر ویزای توریستی الکتریکی برای برخی از کشورها معرفی شده است. این ویزا امکان ورود به خاک کانادا بدون پیش پرداخت و مراجعه به کنسولگری را فراهم می‌کند.

تغییر در الزامات مربوط به ویزای توریستی هم یکی دیگر از قوانین جدید است که باید به آن توجه کنید. با توجه به قوانین جدید هر لحظه ممکن است اداره مهاجرت کانادا شرایط اقامت این کشور را تغییر دهد. بنابراین حتماً به وب سایت مرکز مهاجرتی کانادا مراجعه کنید تا اطلاعات بروز را دریافت نمایید.

 

تغییر در شرایط ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان

از سال 2024 اگر ایرانیان بخواهند برای ویزای توریستی کانادا اقدام کنند ،باید حتماً به موارد زیر توجه داشته باشند:

 

الزام به مصاحبه: یکی از تغییرات اصلی الزام به مصاحبه برای درخواست ویزا برای ایرانیان است. این مصاحبه به منظور بررسی شرایط و تأیید مشخصات افراد است.

 قوانین مرتبط با ایرانیان مقیم در کشور کانادا

برای افرادی که در کانادا اقامت دارند، دولت این کشور تمهیداتی در نظر گرفته که فرایند مرتبط با تمدید گذرنامه و کارت اقامت دائم خود را به راحتی انجام دهند. به طور مثال ایرانی‌هایی که در خارج از کانادا اقامت دارند و پاسپورت آن‌ها منقضی شده، می‌توانند به‌ صورت رایگان پاسپورت خود را تمدید نمایند.

 

اگر درخواست متقاضیان فوری باشد، برای آن‌ها تراول داکیومنت (مجوز سفر) صادر خواهد شد و این امکان را دارند با این مجوز وارد خاک کانادا شوند. حتی دولت کانادا این امتیاز را برای افرادی که اقامت دائم کشور کانادا را دارند هم در نظر گرفته است.

 

خلاصه مطالب

براساس آخرین اخبار ویزای توریستی کانادا افرادی که از 1 مارچ 2023 تا 24 فوریه 2024 در خاک کشور کانادا حضور داشته‌اند، می‌توانند تمدید برای تبدیل آن به ویزای کاری اقدام کنند. در حال حاضر قوانین کشور کانادا برای پذیرش ایرانیان کمی سختگیرانه‌تر است. افراد باید مدارک تکمیلی از جمله تمکن مالی مورد نظر را ارائه کنند و مراحل ثبت اطلاعات بیومتریک و انجام مصاحبه را حتماً انجام دهند.

 

دریافت ویزای توریستی کانادا برای بسیاری افراد ممکن است زمان‌بر باشد. به همین دلیل می‌توانید مراحل درخواست خود را از طریق موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان انجام دهید. کارشناسان رسمی امور مهاجرت کمک می‌کند تا هرچه سریع‌تر این نوع ویزا را دریافت نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

آیا خواب رفتن دست خطرناک است؟ همه ما ممکن است گزگز و بی‌حسی دست را تجربه کرده باشیم. اما گاهی این نشان‌ها می‌تواند زنگ خطر بیماری‌های مهمی باشد که برای درمان آنها اقدام کنید. اگر با مشکل خواب رفتن دست مواجه هستید، می‌توانید برای درمان به کلینیک دینا مراجعه کنید. خواب رفتن دست ممکن است نشانه بیماری‌های خود ایمنی، عفونت، بارداری یا دیابت باشد.

اگر حس گزگز و خواب رفتن مزمن و شدید باشد و به نواحی دیگر منتقل شود، باید حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید. برای دریافت نوبت و مراجعه به کلینیک دینا جهت درمان خواب رفتگی دست از طریق روش‌های کم خطر و غیر تهاجمی با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.

خطر خواب رفتن دست

بسیاری از افراد این سؤال دارند که آیا خواب رفتن دست خطرناک است؟ حس سوزن سوزن شدن و گزگز زمانی که اندام‌ها بی‌حس شده، از علائم بی‌خطر است و نشان می‌دهد که عصبی در ناحیه دست تحت فشار است و در صورت تغییر وضعیت طی چند دقیقه اثر به حالت طبیعی خود برمی‌گردد.

علل بی‌حسی اندام‌ها افزایش تهویه تنفسی است که در شرایط اضطراب‌آور ایجاد می‌شود. ولی در مواردی که بی‌حسی ناگهانی و غیرقابل توجیه است، ممکن است علامتی از یک بیماری جدی باشد که باید تحت بررسی قرار گیرد.

خواب رفتن دست هشدار سکته

بی‌حسی دست می‌تواند نشان‌دهنده سکته مغزی قریب‌الوقوع یا نشانه سکته مغزی کوچک باشد که به طور گذرا علائم موقت فلج و تاری دید را ایجاد می‌کند. این علائم بدون درمان مناسب به سکته کامل منجر می‌شود و ممکن است عوارض ذهنی و جسمی دائمی را ایجاد کند.

گزگز و سندروم تونل مچ دست

 بیماری سندروم تونل مچ دست همراه با علائم گزگز در ناحیه مچ و ساق دست به شکلی است که فرد شب‌ها به دفعات به حالت خواب رفتگی از دست از خواب بیدار می‌شود. این بیماری زمان به وجود می‌آید که عصبی از موج دست وارد نوک و پنجه انگشت می‌شود.

در نتیجه پس از کار زیادی عوامل دیگر مانند کم کاری تیروئید، حاملگی و دیابت انتشار پیدا خواهد کرد. این ناحیه بدون اینکه بیمار فعالیت خاصی داشته باشد با یک مختصر فعالیت به خواب می‌رود. با تشخیص این بیماری می‌توان خواب رفتن مکرر دست را درمان کرد.

خواب رفتن دست نشانه دیابت

اگر بخواهیم به این سؤال پاسخ دهیم که آیا خواب رفتن دست خطرناک است؟ باید بگوییم که اگر دچار بیماری‌های زمینه‌ای و خود ایمنی مانند دیابت باشید، در دراز مدت علائم گزگز بیشتر خواهد شد و مشکلات جدی برای شما ایجاد می‌کند. زمانی که بیمار مدت زیادی با بیماری دیابت درگیر است، عملکرد اعصاب حسی بدن دچار اختلال می‌شود. هر چقدر به سمت اندام‌های پایین‌تر می‌رویم، حس گزگز شدیدتر خواهد شد.

دیابت یکی از رایج‌ترین علل خواب رفتن دست و پا است افرادی که به تازگی با این بیماری مواجه شده‌اند، ۱۰ تا ۲۰ درصد علائم آن را مشاهده خواهند کرد. در این نوع بی‌حسی که به‌عنوان نوروپاتی دیابتی شناخته می‌شود، خواب رفتن ابتدا در پاها احساس خواهد شد و پس از آن به دست و بازو کشیده می‌شود.

گزگز دست و کمبود ویتامین‌ها

یکی از عوامل مهم خواب رفتن دست می‌تواند مربوط به کمبود ویتامین باشد. ویتامین‌های B2، B6، B12 و نیاسین اصلی‌ترین مکمل‌ها برای سلامت اعصاب هستند. کمبود ویتامین B می‌تواند منجر به کم‌خونی خطرناک شود و این کم خونی از علل مهم نوروپاتی محیطی است.

خواب رفتن دست نشانه بیماری مهم

بیماری گیلن‌باره با علائم خواب رفتن دست، کرختی و بی‌حسی آغاز می‌شود. ممکن است پزشک از همان ابتدا علائم را تشخیص ندهد، اما در هر صورت خود بیمار از حالت‌های اختلال حسی در اندام خود آگاه است. بیماری‌های عصب مرکزی نخاع هم می‌توانند باعث بی حسی دست شوند.

به طور مثال فردی این بیماری را دارد، اما الگوی نحوه توزیع منطقه حسی در بیماران ام اس از بیماران مبتلا به اختلالات عصبی حرکتی متفاوت است. از این رو شدت گزگز دست هم متفاوت خواهد بود.

 

خلاصه مطالب

آیا خواب رفتن دست خطرناک است؟ گزگز مزمن و سوزن سوزن شدن دست نشانه یک اختلال در مسیر عصب دهی دست‌ها، بازها و انگشتان است. گزگز و سوزن سوزن شدن ممکن است اعصاب طناب نخاعی یا مغز را تحت تأثیر قرار دهد. اما زمانی که فرد دچار بیماری‌هایی مانند دیابت و یا کمبود ویتامین و عفونت باشد، علائم سوزن سوزن شدن و خواب رفتن بیشتر می‌شود و می‌تواند نشان دهنده خطر جدی در اعصاب دست باشد. به همین دلیل حتماً باید برای درمان و پیشگیری اولیه اقدام کنید.

جهت رفع و درمان این علائم از طریق روش‌های غیر تهاجمی می‌توانید به کلینیک دینا به عنوان بهترین مرکز طب پزشکی در شرق تهران مراجعه کنید. کادر پزشکی از طریق راه‌های ایمن به درمان شما کمک خواهند کرد.



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : media

اطلاع از ابدومینوپلاستی شکم و مراحل آن به شما کمک می‌کند تا تصمیم بهتری در مورد انجام این عمل داشته باشید. برای دریافت مشاوره در ارتباط با این چراحی به مطب دکتر کرامت الله ترابی مراجعه کنید. کادر پزشکی مجرب به شما کمک می‌کنند تا اطلاعات روشنی در مورد نحوه عمل  به دست آورید.

از طریق جراحی شکم بافت‌های ضعیف این ناحیه از بدن‌ترمیم می‌شوند و چربی و پوست اضافه اطراف آن از بین می‌رود. این روش شامل چند متد متفاوت در شرایط مختلف است و قابلیت ترکیب با دیگر جراحی‌های زیبایی را دارد. برای انجام این جراحی حساس و جلوگیری از هرگونه عوارض می‌توانید این جراحی را تحت نظر دکتر کرامت الله ترابی انجام دهید.

مراحل ابدومینوپلاستی شکم چیست؟

با کسب اطلاع از ابدومینوپلاستی شکم و مراحل آن تصویر روشنی از خود جراحی و نتایج بعد از آن پیدا خواهید کرد. این روش برای افرادی کاربرد دارد که چربی و پوست شکم در ناحیه دارند و از تغییر سبک زندگی در قالب رژیم غذایی و ورزش نتیجه نگرفته‌اند. برای انجام این عمل باید مراحل زیر طی شود:

بیهوشی کامل

در مرحله اول عمل ابدومینوپلاستی، بیهوش کامل صورت می‌گیرد، چرا که انجام این جراحی از طریق بی‌حسی موضعی غیر ممکن است. متخصصان بیهوشی جنسیت بیمار، سن و ماهیت فیزیکی بدن را در نظر می‌گیرند تا باقی مراحل به طور دقیق انجام شود.

برش شکم

پزشک در این مرحله با مشخص کردن یک سری خطوط محل ایجاد برش و طول آن را مشخص می‌کند. در ابدومینوپلاستی شکم و مراحل آن، خط برش در قسمت زیر شکم در محلی که بین قسمت رویش مو و قسمت تحتانی که محل برداشت چربی‌ها است، ایجاد می‌کند. در این روش یک برش دور تا دور ناف ایجاد می‌شود پس از بالا بردن پوست و کشیدن آن و چربی‌های اضافه شکم، پوست اضافه برداشته می‌شود.

مراحل ابدومینوپلاستی شکم چیست؟ | دکتر کرامت الله ترابی

قرار گرفتن درن ها و بستن برش‌ها

درن‌های جراحی لوله‌های کوچکی هستند که برای جلوگیری از جمع شدن مایع و خون اضافه در نواحی برش خورده قرار داده می‌شود. کار درن‌ها تخلیه مایع زیر پوستی است و به تخلیه مایعات و در نهایت از تجمع آب در پوست پس از جراحی جلوگیری می‌کند.

 

نتیجه نهایی عمل

پس از انجام جراحی و بخیه کردن قسمت‌های برش خورده، شکل ظاهری شکم را مشاهده خواهید کرد و شکم از حالت افتاده و آویزان به شکم تخت و سفت تبدیل می‌شود. نتیجه عمل برای رسیدن به اندام ایده‌آل تنها به انجام خود جراحی ختم نمی‌شود، رعایت تمامی مراقبت‌های قبل و پس از عمل نیز بسیار اهمیت دارد که انتخاب جراح متخصص و مجرب در اولویت قرار می‌گیرد.

 

خلاصه مطالب

افرادی که با ابدومینوپلاستی شکم و مراحل آن آشنایی دارند، راحت‌تر می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا این جراحی برای آنها مناسب است یا خیر. جراحی شکم معمولاً با هدف خالی کردن چربی‌های داخل شکم و یا برداشتن پوست‌های اضافه کاربرد دارد. افراد چاق یا زنانی که زایمان کرده‌اند، می‌توانند برای این عمل اقدام کنند.

با توجه به اینکه عوارض این عمل نسبت به روش‌های دیگر بیشتر است، حتماً باید جراحی را تحت نظر پزشک متخصص که سابقه چنین عمل‌هایی را دارد انجام دهید. دکتر کرامت الله ترابی بهترین جراح پلاستیک و ترمیمی در تهران با داشتن چندین جراحی موفق می‌توانند اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهند و از طریق دریافت مشاوره‌های لازم، در نهایت به این نتیجه برسید که آیا گزینه مناسبی برای انجام این جراحی هستید یا خیر. جهت دریافت نوبت با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مرداد 1403 | نظرات ()