بهترین قرص برای درد گردن + مشاوره
نوشته شده توسط : media

با تشخیص به موقع و انتخاب روش درمان صحیح می‌توان بهترین قرص برای درد گردن را استفاده کرد و آثار کاهش علائم درد و ناراحتی را مشاهده نمود. گردن درد یکی از مشکلات شایع است که ۸۵ افراد درگیر آن هستند و سالانه هر فرد یک نفر دچار این عارضه می‌شود. این مشکل علاوه‌بر بزرگسالان در کودکان هم اتفاق می‌افتد. آمارها نشان می‌دهد بین ۲۰ تا ۷۰ درصد بزرگسالان در طول زندگی این درد را تجربه می‌کنند. برای درمان این عارضه می‌توانید کلینیک دینا در شرق تهران مراجعه کنید.

قرار گرفتن گردن در شرایط نامناسب، بیماری‌های مختلف از جمله دیسک گردن یا وارد شدن ضربات ناگهانی به اطراف سر و گردن از عوامل مهمی هستند که در بروز گردن درد نقش دارند. برای دریافت مشاوره جهت درمان گردن درد مزمن می‌توانید با پزشکان متخصصان کلینیک دینا در تماس باشید. 

درمان درد گردن با قرص

بسیاری از افراد به دنبال بهترین قرص برای درد گردن هستند و می‌خواهند بدانند که کدام داروها کمک می‌کند تا زودتر بهبود پیدا کنند. گردن که از ۳۳ مهره تشکیل شده و در آن دیسک‌ها، تاندون‌ها، رباط‌ها، ماهیچه‌ها و سیستم عصبی نخاعی قرار دارند. هر کدام از این اندام‌ها به کنترل حرکت سر و گردن کمک می‌کنند.

اگر هر یک از این بخش‌ها آسیب ببیند، گردن درد رخ می‌دهد و گاهی امکان دارد این درد در بازو، شانه و دست نیز امتداد یابد. این مشکل با تجویز قرص‌های مختلف که از سوی پزشکان تجویز می‌شود از بین می‌رود. البته این یکی از راهکارهای درمانی است و اگر این روش جوابگو نباشد، باید برای پیگیری از طریق روش‌های دیگر اقدام کنید.

 بهترین قرص‌ برای درد گردن چیست؟

بهترین قرص برای درد گردن بستگی به حساسیت بدن شدت و نوع بیماری دارد و علاوه‌بر این باید علت بروز این عارضه نیز بررسی شود. برخی از رایج‌ترین قرص‌ها برای گردن درد شامل موارد زیر است:

قرص آسپرین

آسپرین یک داروی ضد التهاب غیرستروئیدی است که آنزیم سیکلو اکسیژنا  (COX)که مسئول تولید پروستاگلاندین و مواد شیمیایی است را مهار کند و باعث کنترل درد و تب شود. آسپرین می‌تواند علائم درد و ناراحتی گردن را نیز کاهش دهد.

 روش مصرف این قرص به این صورت است که باید حتماً با شیر یا غذا مصرف شود تا از آسیب معده جلوگیری کند. این قرص می‌تواند باعث آسیب کبد یا کلیه، آلرژی، آسم، سندروم رأی، اختلال در قلب یا کلسترول شود. افرادی که دارای ضد انعقاد یا داروهای غیر استروئیدی NSAID مصرف می‌کنند و همچنین زنان باردار و شیرده و کودکان زیر ۱۶ سال باید با پزشک خود در این زمینه مشورت داشته باشید.

بهترین قرص‌ برای درد گردن چیست؟

قرص ایبوبروفن

از دیگر قرص‌هایی که برای درد گردن مناسب است، قرص ایبوبروفن است که یک داروی ضد التهابی به شمار می‌آید. این قرص با مهار آنزیم سیکلو اکسیژنا باعث کاهش التهابات درد و تب می‌شود. علاوه بر این می‌تواند به رفع نشانه‌های گردن درد نیز کمک کند.

این دارو نیز باید با قرص یا با غذا یا شیر مصرف شود تا از آسیب به معده جلوگیری کند. به علاوه این قرص می‌تواند باعث بروز آلرژی، افزایش فشار خون، اختلال در قلب یا کلسترول و همچنین خونریزی شود. زنان باردار و شیرده و افرادی که دچار مشکلات انعقاد خون هستند، باید با پزشک خود مشورت نمایند.

قرص پاراستامول

پاراستامول داروی ضد درد و ضد تب است که با مهار آنزیم سیکلو اکسیژنا موجب کاهش درد و تب می‌شود. این قرص باید تحت نظر پزشک و با رعایت دوز مصرفی و فاصله زمانی مصرف شود. این قرص می‌تواند باعث آسیب به کبد، کلیه، پوست یا خون شود. از این رو افراد مبتلا به بیماری‌های کبدی، خونی و کلیوی نباید این دارو را مصرف کنند، چراکه مصرف خودسرانه آن باعث بروز مشکلاتی در عملکرد و متابولیسم کبد می‌شود.

قرص ناپروکسن

ناپروکسن از دیگر قرص‌های ضد استروئیدی و التهابی است که با مهار آنزیم سیکلو اکسیژنا علائم درد و ناراحتی گردن را کاهش می‌دهد. ناپروکسن به‌عنوان بهترین قرص برای درد گردن حتماً باید توسط پزشک تجویز شود، چرا که مصرف خودسرانه آن می‌تواند باعث آسیب به کبد، آلرژی، افزایش فشار خون، اختلال در قلب و کلسترول شود. علاوه‌بر این زنان باردار و شیرده نباید از این دارو استفاده کنند.

قرص دیکلوفناک

داروی دیکلوفناک از مجموعه داروهای ضدالتهابی است که باعث کاهش علائم درد و تورم عضلات گردن می‌شود. از این رو می‌تواند به صورت ژل، کرم یا به صورت تزریق یا پلاستر مصرف شود. توجه داشته باشید برای جلوگیری از آسیب معده حتماً باید با غذا یا شیر مصرف کنید. دیکلوفناک باعث خونریزی، آسیب به کبد، فشار خون، اختلال در قلب و کلسترول می‌شود. توصیه می‌کنیم حتماً این دارو را تحت نظر دکتر مصرف نمایید.

خلاصه مطالب

بهترین قرص برای درد گردن، داروهای ضد التهابی و ضد استروئیدی مانند دیکلوفناک، پاراستامول، ایبوپروفن و … هستند. این قرص‌ها حتماً باید تحت نظر پزشک مصرف شوند تا از هرگونه آسیب به اندام‌های دیگر جلوگیری شود. افرادی که دچار مشکلات خونی از جمله مصرف داروهای ضد انعقاد هستند، همچنین کودکان زیر ۱۶ سال و زنان باردار و شیرده باید حتماً برای مصرف دارو با پزشک خود مشورت نمایند.

 چنانچه گردن درد شما از طریق مصرف دارو بهتر نشود، باید برای درمان از طریق روش‌های کم‌خطر به پزشکان متخصص مراجعه کنید. در کلینیک دینا از طریق روش‌های غیرتهاجمی مانند پی آر پی درمانی و تزریق اوزون به شما کمک می‌شود تا علائم درد و التهاب گردن به سرعت کاهش پیدا کند و پس از چند جلسه نشانه‌های بهبودی را مشاهده خواهید کرد. برای دریافت مشاوره در خصوص روش‌های درمانی مورد استفاده در این کلینیک با شماره‌های درج شده در صفحه اصلی تماس بگیرید.





:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: