نوشته شده توسط : media

ویزای توریستی کانادا چقدر طول می‌کشد؟ این سؤال بسیاری از افرادی است که مایلند برای مدتی در کشور کانادا اقامت داشته باشند. تأخیر صدور ویزا و مدت زمان جواب‌دهی برای بسیاری از متقاضیان از جمله ایرانیان به معضلی بزرگی تبدیل شده است. برای اینکه روند اخذ ویزای توریستی کانادا برای شما متقاضیان گرامی با مشکل مواجه نشود و در زمان کوتاهی آن را دریافت کنید، می‌توانید از طریق موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان اقدام نمایید.

عدم دسترسی متقاضیان به اکانت خود و عدم اقدام از طریق وکلای مهاجرتی و آشنا نبودن با سیستم سفارت کانادا باعث بروز چنین مشکلاتی می‌شود، چرا که بعضاً پرونده‌ها بوده‌اند که به دلیل عدم تکمیل مدارک رد شده‌اند. معمولاً اگر مدارک هویتی فرد به صورت کامل و دقیق به سفارت ارائه شده باشد، جواب ویزا نیز زودتر اعلام می‌شود.

مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا چقدر طول می‌کشد؟ معمولاً مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا بین ۱ تا ۶ ماه خواهد بود. از زمان شیوع ویروس کرونا، پروسه رسیدگی به درخواست ویزا با تأخیر انجام شد، اما در حال حاضر این روند نسبت به گذشته خیلی سریع‌تر پیگیری می‌شود.

مدت زمان پاسخ به درخواست ویزای موقت کانادا با انواع دیگر ویزا مانند ویزای تحصیلی تقریباً مشابه است و بیشتر زمان نمی‌رود، اما گاهی ممکن است به دلیل نقص در پرونده، سفارت کانادا درخواست رفع نقص از فرد متقاضی داشته باشد.

در چنین شرایطی زمان پاسخ‌دهی بیشتر از حالت معمول است. معمولاً جواب به ویزای کانادا در صورت عدم پذیرش درخواست ویزا، چند روز پس از انگشت نگاری و بیومتریک اعلام می‌شود. بنابراین در صورت طولانی شدن مدت زمان جواب ویزا احتمال زیاد درخواست شما پذیرفته شده و یکی از دلایل تأخیر در صدور ویزا رسیدگی به جواب درخواست شما است.

مدت جواب‌دهی سفارت کانادا

معمولاً پروسه بررسی مدارک ویزای کانادا پس از انگشت نگاری آغاز می‌شود و شروع مدت جواب‌دهی پس از انگشت نگاری و بیومتریک است. از عوامل مهم در زمان جواب‌دهی سفارت، نوع ویزای درخواستی است. زمان رسیدگی به ویزای توریستی با انواع دیگر از جمله سوپر ویزا و ویزای کاری متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان تماس بگیرید. 

 عوامل مؤثر در کاهش مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا

افرادی که سؤال دارند ویزای توریستی کانادا چقدر طول می‌کشد؟ باید به عواملی که در صدور ویزا تأثیر دارد توجه داشته باشند. گاهی مواقع دعوتنامه و داشتن آن می‌تواند آفیسر را قانع کند که سریع‌تر ویزای توریستی کانادا را برای شما صادر کند.

مثلاً فردی که در کانادا بیمار است و می‌خواهد در زمان بیماری یکی از اقوام وی در کنارش باشند، می‌تواند دعوتنامه با این مضمون برای فرزند یا فردی که قرار است از وی مراقبت کند بنویسد و فرد متقاضی دعوتنامه را به همراه مدارک به آفیسر تحویل دهد. در این شرایط مدت زمان صدور ویزای توریستی کوتاه‌تر خواهد شد. البته باز هم با قطعیت نمی‌توان گفت که این عامل در تسریع جواب ویزای کانادا مؤثر باشد.

عوامل افزایش مدت پاسخ‌دهی به درخواست ویزای کانادا

برخی مواقع ممکن است درخواست ویزای توریستی کانادا بیشتر از وقت معمول زمان ببرد. عواملی که درخواست ویزا را طولانی‌تر می‌کنند، باعث تأخیر در جواب‌دهی این نوع ویزا می‌شود شامل موارد زیر است:

اعتبارسنجی مدارک

افسر معمولاً برای بررسی پرونده و مدارک با دپارتمان‌های مختلف ارتباط می‌گیرد تا تمام موارد را بررسی کند. اداره‌های مستقل در خارج از کانادا مانند اداره تشخیص هویت، سازمان‌های تأییدکننده اطلاعات مالی ممکن است به زمان بیشتری برای بررسی وضعیت متقاضی نیاز داشته باشند. در برخی از موارد همین نقص مدارک به طور کلی باعث ریجکتی پرونده خواهد شد. بنابراین سعی کنید قبل از ارائه درخواست، مدارک لازم را فراهم کنید. 

عوامل افزایش مدت پاسخ‌دهی به درخواست ویزای کانادا | دکتر نجما توکلیان

مدت زمان بررسی مدارک

از دلایل تأخیر در صدور ویزای کانادا، بررسی مدارک است. مدارک هویتی از مهم‌ترین مدارک برای اخذ ویزای توریستی است. اگر مدارک شما ناقص باشد، روند بررسی نیز زمان بیشتری می‌گیرد و به شما اعلام می‌شود که باید حتماً سایر مدارک را ارائه کنید. توجه داشته باشید در تکمیل فرم‌ها هیچ قسمتی را خالی نگذارید و تمام موارد را تکمیل کنید. همین امر باعث صدور عدم تأخیر در صدور ویزا برای شما خواهد شد.

خلاصه مطالب

ویزای توریستی کانادا چقدر طول می‌کشد؟ به طور معمول صدور ویزای توریستی کانادا بین ۱ تا ۶ ماه طول می‌کشد و عواملی چون نقص مدارک، مسائل مالی، سوء پیشینه کیفری و سیاسی می‌تواند روند صدور ویزای توریستی را برای شما به تأخیر بیندازد. اما اگر دعوتنامه از فردی در کشور کانادا داشته باشید که اثبات کند به وجود شما نیاز دارد، می‌تواند در قانع کردن افسر سفارت مؤثر باشد تا صدور ویزا برای شما زودتر انجام شود.

از آنجا که ممکن است در برخی از پرونده‌ها مدارک به صورت ناقص ارائه شده باشد، برای کاهش مدت زمان صدور این نوع ویزا می‌توانید از طریق موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان اقدام کنید. کارشناسان رسمی امور مهاجرت در زمان کوتاهی ویزای توریستی کانادا را برای شما دریافت خواهند کرد. برای دریافت مشاوره با شماره درج شده در صفحه اصلی تماس بگیرید.





:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: