بخیه ابدومینوپلاستی
نوشته شده توسط : media

جای بخیه ابدومینوپلاستی برای برخی از افراد آزاردهنده است و به دنبال راه‌هایی برای درمان آن هستند. طولانی شدن این زخم‌ها می‌تواند باعث برور مشکلاتی در افراد شود و اگر شکم تولید تولید کلاژن مناسبی داشته باشد، زودتر محو خواهند شد. برای اطلاع از مراقبت‌های مربوط به بخیه ابدومینوپلاستی با مطب دکتر کرامت الله ترابی تماس بگیرید و راهکارهای لازم را دریافت کنید.

جای بخیه ابدومینوپلاستی در افراد مختلف متفاوت است در برخی موارد با استفاده از پماد و کرم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پس از عمل زیبایی بخیه‌ها از بین می‌رود، اما اگر این اسکارها باقی بماند، باید برای درمان آن از پزشکان مجرب کمک بگیرید.

بخیه ابدومینوپلاستی چگونه است؟

از مشکلات رایجی که پس از عمل جراحی شکم بیماران با آن مواجه می‌شوند، جای بخیه ابدومینوپلاستی است. این اتفاق مانند جراحی‌های دیگر کاملاً طبیعی است، اما طولانی شدن جای این زخم‌ها برای فرد آزاردهنده است. برخی حتی از قبل از آغاز این عمل به دنبال روش مؤثر برای از بین بردن جای زخم و بخیه عمل هستند.

پوست و همچنین میزان کلاژنی که تولید می‌شود، بر باقی ماندن جای زخم بسیار تأثیر دارد. جای بخیه با گذشت زمان از طریق استفاده از پماد و کرم و رعایت مراقبت‌های پس از جراحی کمرنگ‌تر می‌شود و در بسیاری از موارد به طور کامل از بین می‌رود، اما اگر پس از ماه‌ها این زخم‌ها خوب نشود، حتماً باید برای درمان از طریق روش‌های دیگر اقدام کنید.

مراقبت‌های پس از عمل برای بهبود جای بخیه ابدومینوپلاستی

مناسب‌ترین زمان کشیدن بخیه ابدومینوپلاستی

پس از جراحی شکم نگهداری و مراقبت از بخیه بسیار مهم است. افراد بلافاصله پس از مرخص شدن از بیمارستان و ورود به منزل به فکر کشیدن بخیه‌های ابدومینوپلاستی هستند، اما به صورت معمول ۲ تا ۳ هفته پس از عمل جراحی باید بخیه‌ها باقی بمانند، پس از این مدت می‌توانید برای کشیدن آنها اقدام کنید.

 آیا نحوه عمل ابدومینوپلاستی در جای بخیه تأثیر دارد؟

عمل ابدومینوپلاستی به سه روش مینی تامی تاک، تامی تاک استاندارد و تامی تاک تمدید شده انجام می‌شود. در همه روش‌ها بر روی پوست برشی ایجاد می‌شود تا چربی‌های اضافه برداشته شود و عضلات شکم سفت باقی بمانند.

مینی تامی تاک برای افرادی که در زیر شکم چربی کمی دارند و می‌خواهند همین مقدار چربی را از بین ببرند، گزینه مناسبی است. در این روش یک برش کوچک در زیر شکم ایجاد می‌شود و ناف درگیر نیست. در حالی که در روش تامی تاک استاندارد در اطراف ناف نیز یک برش ایجاد می‌شود. بنابراین چنین روشی برای فردی که پوست و چربی اضافی در ناحیه بالا و پایین ناف دارد گزینه مناسبی است.

برش ایجاد شده در تامی تاک تمدید شده مانند روش استاندارد است و تا دور تا دور باسن گسترش می‌یابد تا چربی‌های اضافه آن از بین برود. از این رو نوع جراحی شکم در ماندگاری جای بخیه ابدومینوپلاستی تاثیری ندارد، چرا که در هر روش به برش نیاز است، تفاوت فقط در میزان برش‌ها است. جای زخم و بخیه در برش‌های کوچک‌تر طبیعتاً کمتر خواهد بود.

 مراقبت‌های پس از عمل برای بهبود جای بخیه ابدومینوپلاستی

برای بهبود بخیه ابدومینوپلاستی پس از عمل توصیه می‌کنیم حتماً نکات زیر را رعایت کنید:

۱- پس از انجام عمل شروع به راه رفتن کنید تا از ایجاد تورم و لخته شدن خون جلوگیری شود.

۲- توصیه می‌کنیم تا ۶ هفته پس از انجام جراحی شکم از مصرف سیگار خودداری کنید. مصرف سیگار و دخانیات روند بهبودی را به تأخیر می‌اندازد و زمان بهبود جای زخم‌ها به تعویق می‌افتد.

۳- مصرف سبزیجات، میوه‌های تازه و مایعات پس از عمل ابدومینوپلاستی به شدت در درمان جای بخیه مؤثر است، چرا که این ویتامین‌ها و مواد معدنی برای جذب بخیه‌ها تأثیر زیادی دارد و می‌تواند به بهبود ظاهر پوست شکم کمک کند.

۴- از بلند کردن وسایل سنگین و انجام فعالیت‌های شدید از جمله بدنسازی و دومیدانی خودداری کنید، چرا که باعث کشیدگی شکم و فشار بر آن می‌شود.

۵- از ایجاد رابطه جنسی تا ۳ هفته پس از عمل خودداری کنید.

6- تا یک ماه برای بهبود جای بخیه ابدومینوپلاستی از ویتامین E استفاده کنید. این روغن باعث بهبود اسکار و مرطوب نگه داشتن آنها می‌شود. قبل از تهیه سعی کنید از طبیعی بودن آن مطمئن شوید، چرا که می‌توانید برای ماساژ هم از این روغن استفاده کنید.

خلاصه مطالب

جای اسکار و بخیه ابدومینوپلاستی برای بسیاری از افراد آزاردهنده است و اگر به مدت طولانی باقی بمانند، به دنبال راه‌های درمان برای از بین بردن آن هستند. در برخی از افراد به دلیل تولید کلاژن بیشتر پوست زخم‌ها سریع‌تر بهبود می‌یابد و استفاده از کرم و پماد و دستورالعمل‌های مراقبتی می‌تواند به رفع جای بخیه کمک کنند، اما اگر این روش‌ها پاسخگو نباشد، می‌توانید از روش‌های دیگری برای درمان آنها اقدام کنید.

چنانچه در مورد جای بخیه ابدومینوپلاستی سؤال دارید، می‌توانید به صورت حضوری به مطب دکتر کرامت الله ترابی مراجعه کنید یا به  صورت تلفنی با پرسنل مطب در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.





:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: