نوشته شده توسط : media

برخی از عوارض لیپوساکشن شامل التهاب، کبودی، ترشحات شکمی است که پس از جراحی بهبود می‌یابند. در ادامه این مقاله از سایت دکتر کرامت الله ترابی باید اشاره کنیم عوارض شایعی چون التهاب ورم، گیجی و خواب آلودگی پس از جراحی بعد از مدتی برطرف می‌شود.

اما اگر فرد دچار عوارض خطرناک از جمله آمبولی چربی یا ایجاد لخته خون شود، باید برای درمان فوری اقدام کند. از این رو توصیه می‌کنیم قبل از اقدام برای این جراحی سنگین حتماً مشورت‌های لازم را از پزشکان متخصص دریافت کنید.

شایع‌ترین عوارض لیپوساکشن

برخی از عوارض لیپوساکشن بسیار رایج هستند و پس از جراحی برطرف خواهند شد. تمامی عمل‌های لاغری ممکن است عوارض احتمالی برای فرد داشته باشند، اما با وجود پیشرفت‌های پزشکی خطر بروز این عوارض بسیار کمتر شده است. در هر صورت برای اینکه بتوانید به درستی تصمیم بگیرید، در ادامه به برخی از عوارض این جراحی اشاره می‌کنیم.

کبودی و تغییر رنگ پوست در نواحی عمل

لیپوساکشن یکی از جراحی‌های تهاجمی است که پس از آن پوست فرد تغییر رنگ می‌دهد و احتمال مشاهده کبودی وجود دارد. حتی اگر جراح حرفه‌ای باشد، باز هم ممکن است این کبودی‌ها اتفاق بیفتد. التهاب و تورم یکی از طبیعی‌ترین واکنش بدن پس از جراحی است و صرف نظر اینکه عمل به چه صورت انجام شود، التهاب یکی از عوارض انواع جراحی است.

این مورد یکی از اولین عوارض لیپوساکشن است که برای هر فردی رخ می‌دهد و پس از لیپوساکشن تورم خفیف تا شدید را احتمالاً تجربه خواهید کرد. در هفته اول پس از عمل میزان تورم افزایش می‌یابد، اما به مرور زمان میزان آن تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

خواب‌آلودگی پس از جراحی

اگر عمل لیپوساکشن با بیهوشی عمومی انجام شود، پس از جراحی با درجاتی از سردرد، خواب‌آلودگی و گیجی مواجه خواهید شد. این موارد تقریباً طبیعی هستند، اما اگر علائم شدت یابد، برای ارزیابی دقیق‌تر به جراح مراجعه کنید.

بی‌حسی نواحی تحت جراحی

به دلیل تزریق بی‌حسی افراد در طول جراحی درد و ناراحتی زیادی تجربه نمی‌کنند، حتی ممکن است تا مدت‌ها پس از عمل تأثیر داروها باقی بماند. بنابراین بی‌حسی از شایع‌ترین عوارض لیپوساکشن است که برای مدت طولانی ممکن است ادامه داشته باشد.

بروز درد و ناراحتی

از شایع‌ترین عوارض لیپوساکشن، بروز درد و ناراحتی پس از عمل است. برخی از افراد ممکن است درد جزئی را تجربه کنند و برخی دیگر درد زیادی داشته باشند. درد پس از جراحی بعد از روزهای دوم و سوم شدید می‌شود و پس از آن فروکش خواهد کرد.

شایع‌ترین عوارض لیپوساکشن

جای زخم و اسکار

در تمام روش‌های لیپوساکشن جراح یک سری برش‌ها را بر روی پوست ایجاد می‌کند. برخی مواقع برش‌ها ممکن است زیاد و از نظر وسعت گسترده باشند. این برش‌ها معمولاً بهبود می‌یابند، اما باقی ماندن جای زخم و اسکار تقریباً اجتناب ناپذیر است.

ترشحات داخلی شکمی

تا ۴۸ ساعت پس از عمل جراحی ممکن است از محل برش‌ها کمی مایع و ترشحات خارج شود. این عارضه در دراز مدت می‌تواند خطرناک باشد، اما تا یک هفته پس از جراحی معمولاً طبیعی اس.ت برای خروج این مایعات معمولاً یک درن در ناحیه عمل قرار می‌گیرد که تحمل آن کمی سخت است.

بروز برجستگی‌های پوستی

از عوارض لیپوساکشن که در بیمارانی که چربی‌های زیادی دارند، ایجاد برجستگی‌های متعدد است. این برجستگی‌ها به دلیل وارد شدن کانولا به ناحیه عمل و حالت رفت و برگشتی آن ایجاد می‌شود، اما پس از چند ماه بهبود می‌یابند.

عوارض خطرناک لیپوساکشن

در کنار عوارض شایع لیپوساکشن برخی از عارضه‌های خطرناک هستند که کمتر رخ می‌دهند. این عارضه‌ها عبارتند از:

لختگی خون

از خطرات عمل لیپوساکشن ایجاد لخته خون یا ترومبوز وریدی در صورت عدم تحرک کافی است. در صورت بروز این عارضه باید برای درمان فوراً به بیمارستان مراجعه کنید.

خطر آمبولی چربی

یکی از خطرناک‌ترین عوارض لیپوساکشن خطر آمبولی چربی است. با آب شدن چربی‌ها این احتمال وجود دارد که این چربی‌ها از ناحیه عمل جدا شده و از طریق عروق و گردش خون به ریه‌ها برسند. این عارضه می‌تواند باعث عوارض مغزی، مشکلات تنفسی، از دست رفتن برخی از عملکردهای مغز یا حتی مرگ شود. این مشکل یکی از خطرناک‌ترین عارضه‌های عمل لیپوساکشن خواهد بود.

افتادگی پوست

افتادگی یا شل شدگی پوستی از رایج‌ترین عوارض لیپوساکشن است. با این حال اگر چربی زیادی برداشته شود و میزان انعطاف‌پذیری پوست کم باشد، شکم به طور طبیعی سفت نخواهد شد. برای برداشتن پوست‌های اضافه شاید نیاز به انجام عمل ترمیمی یا جراحی شکم باشد که در این خصوص باید با پزشک متخصص مشورت کنید.

خلاصه مطالب

شایع‌ترین عوارض لیپوساکشن کبودی و تغییر رنگ پوست، ورم و التهاب، بی‌حسی بدن در نواحی تحت عمل درد و ناراحتی و جای زخم است. در کنار این عوارض ممکن است عارضه‌های خطرناکی مانند نکروز بافت پوست، شل شدگی و افتادگی، خطر آمبولی چربی یا لخته خون اتفاق بیفتد.

از آنجا که برخی از این عوارض حتی خطر مرگ را به همراه دارند، توصیه می‌کنیم حتماً قبل از هر چیز پزشک جراح مناسب را انتخاب کنید. برای انجام این جراحی می‌توانید به مطب دکتر کرامت الله ترابی به‌عنوان با سابقه‌ترین پزشک پیکرتراشی در تهران مراجعه نمایید. برای دریافت مشاوره با شماره مندرج در صفحه اصلی در تماس باشید.

 
 




:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: