نوشته شده توسط : media

لیپوساکشن چگونه انجام می‌ شود؟ لیپوساکشن یا لیپوپلاستی نوع جراحی است که از طریق ابزار ساکشن برای برداشتن چربی نواحی خاصی از بدن از جمله ران، بازو، شکم باسن و حتی گردن کاربرد دارد. برای انجام لیپوپلاستی می‌توانید به مطب دکتر کرامت الله ترابی، بهترین جراحی پلاستیک و ترمیمی در تهران مراجعه کنید.

در عمل لیپوساکشن پزشک می‌تواند در حین جراحی بر روی نواحی خاصی از بدن تغییر شکل ایجاد کند و تنها چربی‌های ناحیه خاصی از بدن تخلیه شود. از آنجا که این عمل از جراحی‌های سنگین و پرعارضه بشمار می‌آید، توصیه می‌کنیم قبل از هر چیز با فرایند جراحی آشنا شوید تا اطمینان یابید این عمل برای شما مناسب است یا خیر.

نحوه انجام عمل لیپوساکشن

شاید برای شما این سؤال برای شما به وجود آمده باشد که لیپوساکشن چگونه انجام می‌ شود؟ لیپوساکشن یکی از روش‌های محبوب لاغری موضعی و پیکر تراشی در جهان است. افرادی که دارای اضافه وزن هستند،‌ معمولاً برای تخلیه سلول‌های چربی اضافی این روش را انتخاب می‌کنند. پزشک قبل از عمل باید روی نواحی مورد نظر با مواد مخصوص خط بکشد و فرایند زیر را انجام دهد:

بیهوشی کامل

برای شروع جراحی، پزشک باید از داروهای بیهوشی استفاده کند. جراح می‌تواند بر اساس شرایط جسمانی یکی از روش‌های بیهوشی کامل، بی‌حسی موضعی یا تزریق داخل ورید را انتخاب کند. قطعاً بهترین روش با توجه به شرایط جسمانی هر فرد متفاوت است.

ایجاد برش

برای انجام جراحی لیپوساکشن، پزشک برش‌های کوچک و نامحسوسی بر روی محل مورد نظر ایجاد می‌کند. برای کاهش خونریزی و تروما، بی‎‌حسی موضعی رقیق شده به فرد تزریق می‌شود. در ادامه جراح لوله توخالی و باریکی به نام کانولا را از طریق برش‌هایی ایجاد شده وارد خواهد کرد و با حرکات رفت و برگشتی چربی‌های اضافه را از طریق وکیوم مخصوص جراحی و سرنگ کانولا خارج می‌کند.

مشاهده نتایج

پس از کاهش التهابات ناشی از لیپوساکشن نتیجه نهایی قابل مشاهده است و شما می‌توانید با رژیم غذایی مناسب و ورزش، ماندگاری نتایج حاصل از لیپوساکشن را افزایش دهید. اما اگر مجدداً اضافه وزن داشته باشید، نتیجه مطلوبی حاصل نخواهد شد.

مکانیزم عمل لیپوساکشن از طریق روش‌های مختلف

در پاسخ به این سؤال که لیپوساکشن چگونه انجام می‌ شود؟ اشاره شد که در عمل لیپوساکشن سوراخ‌های کوچکی بر روی موضع مورد نظر ایجاد می‌شود. سپس لوله‌های کانولا وارد بدن می‌شود و چربی‌ها از طریق مکش از بدن خارج می‌شود. اما پزشک می‌تواند از طریق روش‌های مختلف لیپوساکشن را انجام دهد که در ادامه به برخی از این روش‌ها اشاره می‌کنیم.

لیپوساکشن تامسنت

این روش لیپوساکشن از طریق بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و جزو رایج‌ترین عمل‌ها است. در این روش نوع محلول دارویی به نواحی از بدن که دارای چربی اضافی هستند، تزریق خواهد شد. میزان محلول تزریق شده به میزان چربی اضافه بستگی دارد و ممکن است سه برابر چربی موضعی از این محلول تزریق شود.

لیپوپلاستی فوق مرطوب

در این روش بیمار تحت بیهوشی خفیف قرار دارد و دچار حالت خواب‌آلودگی است. برخی موارد ممکن است پزشک از بیهوشی کامل استفاده کند، به‌طوری که بیمار در حین عمل کاملاً خواب باشد. این روش مانند تامسنت است و تنها وجه تمایز آن حجم محلولی است که به موضع مورد نظر تزریق خواهد شد.

نحوه انجام عمل لیپوساکشن | دکتر کرامت الله ترابی

لیپوساکشن اولتراسوند

در این روش سلول‌های چربی از طریق امواج اولتراسوند تخریب خواهند شد و حالت مایع به خود می‌گیرند. در ادامه سلول‌های چربی به کمک مکش از موضع مد نظر استخراج می‌شوند. ساکشن چربی به روش اولتراسوند به دو روش انجام می‌شود:

۱- اولتراسوند داخلی: که لوله کانولا از بخش زیرین پوست وارد می‌شود و برای تخریب سلول‌های چربی کاربرد دارد.

۲- اولتراسوند خارجی: در روش خارجی به کمک دستگاه مخصوص که وظیفه آن ساطع کردن امواج است، چربی‌های سطح پوست تخریب می‌شود. میزان عوارض ناشی از این روش کمتر خواهد بود.

خلاصه مطالب

لیپوساکشن چگونه انجام می‌ شود؟ برای انجام عمل لیپوپلاستی پزشک از روش‌های مختلف از جمله ساکشن چربی با لیزر، لیپوساکشن اولتراسوند، لیپوپلاستی فوق مرطوب و … استقاده می‌کند که انتخاب هر یک از این روش‌ها با توجه به شرایط بیمار متفاوت است. اگر شرایط جسمی فرد مناسب باشد، پزشک از بیهوشی موضعی در حین جراحی استفاده می‌کند، در حالی که برای برخی از افراد ممکن است جراحی از طریق بیهوشی کامل مناسب‌تر باشد.

در جراحی لیپوساکشن معمولاً چربی‌های ناحیه شکم، ران، باسن و پهلو از طریق مکش تخلیه می‌شود و حتی پزشک می‌تواند در نواحی خاصی از بدن تغییر شکل ایجاد کند. از آنجا که لیپوساکشن یکی از سنگین‌ترین جراحی‌های زیبایی است، توصیه می‌کنیم حتماً این عمل را تحت نظر پزشکان مجرب انجام دهید. دکتر کرامت الله ترابی با داشتن سال‌ها سابقه در زمینه پیکرتراشی عمل لیپوساکشن را بدون هیچگونه عارضه جانبی برای شما انجام خواهند داد. برای دریافت مشاوره می‌توانید به با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید تا کادر پزشکی شما را در ارتباط با فرایند این عمل راهنمایی کنند.





:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: