نوشته شده توسط : media

شاید برای شما یه سؤال وجود داشته باشد که برای خواب رفتن دست چه قرصی بخوریم؟ گزگز یا بی‌حسی دست ممکن است به دلایل مختلف از جمله فشار بر اعصاب دست، کمبود ویتامین‌ها و مواد مغذی به وجود آید و اگر این مشکل برای طولانی مدت ادامه داشته باشد، حتماً باید برای درمان اقدام کنید. جهت درمان علائم گزگز و بی‌حسی دست می‌توانید به کلینیک دینا مراجعه نمایید.

در بیشتر مواقع اگر بدن شما مدت طولانی در یک وضعیت خاص و بدون حرکت باقی بماند، احساس خواب رفتگی در دست‌ها ایجاد می‌شود. با این حال اگر این حالت به طور مکرر در طول روز رخ دهد، حتماً باید به فکر بررسی علت آن باشید. برای درمان خواب رفتن دست قرص‌های مختلفی وجود دارد که با تهیه آنها می‌توانید به رفع این عارضه کمک کنید.

بهترین قرص برای درمان خواب رفتن دست

اغلب افرادی که علائم گزگز و بی‌حسی دست را مشاهده می‌کنند این سؤال را دارند که برای خواب رفتن دست چه قرصی بخوریم؟ بدن در طول روز ویتامین‌های مختلفی را از مواد غذایی متعدد دریافت می‌کند. این ویتامین‌ها هر کدام خواص منحصربه‌فردی دارند و برای هر کدام از بخش‌های مختلف بدن ضروری هستند.

زمانی که این ویتامین‌ها در بدن کاهش می‌یابد، علائم بی‌حسی دست بروز پیدا می‌کند. به همین دلیل شما باید قرص‌های مکمل که حاوی ویتامین‌های مختلف هستند را مصرف نمایید. البته اگر دارای بیماری‌های زمینه‌ای یا در حال مصرف داروهای شیمیایی هستید، بهتر است تحت نظر پزشک متخصص باشید. در ادامه به برخی از قرص‌هایی که می‌توانند در درمان گزگز و بی‌حسی دست مؤثر باشند اشاره کرده‌ایم.

قرص ویتامین B6

ویتامین‌های گروه B تأثیر زیادی بر روی نواحی مختلف بدن دارند در بین ویتامین‌های گروه B کمبود ویتامین B6 می‌تواند باعث خواب رفتن دست شود بنابراین برای رفع این مشکل می‌توانید قرص ویتامین B6 را تهیه کنید اثر آن را در کوتاه‌ترین زمان در رفع این عارضه مشاهده نمایید.

قرص ویتامین B7

ویتامین B7 که بیشتر به عنوان بیوتن شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها برای سلامت ناخن‌ها، پوست و مو است. اگر این ویتامین در بدن کاهش پیدا کند، باعث بی‌حسی دست و پا خواهد شد. بنابراین حتماً این قرص را مصرف کنید تا علائم خواب رفتن دست به طور مؤثر کاهش یابد.

قرص ویتامین B12

در بین ویتامین‌های گروه B غیر از قرص ویتامین B6، ویتامین B12 نیز بر روی خواب رفتن دست تأثیر دارد. این ویتامین اولین تأثیر خود را بر روی سیستم عصبی بدن می‌گذارد و در صورتی که شما ویتامین B12 خود را تأمین نکنید با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهید شد. شما می‌توانید با تجویز پزشک به صورت هفتگی از قرص ویتامین B12 مصرف کنید.

ویتامین D

یکی از مهم‌ترین ویتامین‌هایی که تأثیر زیادی بر سلامت مفاصل و استخوان‌ها دارد، ویتامین دی است از سوی دیگر این ویتامین به جذب بهتر کلسیم کمک می‌کند و روی سلامت دندان‌ها نیز اثرگذار است. نشانه‌های کمبود این ویتامین شامل ضعف، خستگی، افسردگی، بی‌حسی دست و پا و احساس گرفتگی در عضلات و استخوان‌ها است.

مصرف قرص ویتامین دی می‌توانید کمبود این ویتامین را در بدن جبران کنید. شما می‌توانید به صورت هفتگی یا ماهانه تحت نظر پزشک متخصص این قرص را مصرف نمایید.

بهترین قرص برای درمان خواب رفتن دست | کلینیک دینا

قرص ویتامین E

در بین ویتامین‌های مختلف ویتامین E که به ویتامین آنتی اکسیدان معروف است، می‌تواند به رفع بی‌حسی دست کمک کند. این قرص با رادیکال‌های آزاد بدن مبارزه می‌کند و به سرعت آنها را از بین می‌برد. از عوارض ناشی از کمبود ویتامین E می‌توان به بیماری‌های قلبی، سرطان، ضعف بینایی، مشکلات مربوط به عصب‌ها اشاره کرد. بنابراین در پاسخ به این سؤال که برای خواب رفتن دست چه قرصی بخوریم؟ مصرف قرص ویتامین E بهترین گزینه است.

قرص کلسیم

به غیر از ویتامین‌ها، کمبود مواد معدنی نیز می‌تواند بر روی بی‌حسی دست تاثیرگذار باشد. کلسیم یکی از مواد معدنی مغذی بسیار مهم برای حفظ سلامت دندان‌ها و استخوان‌ها است و به عملکرد صحیح اعصاب و عملکرد عضلات کمک می‌کند. کمبود این ویتامین نیز می‌تواند موجب خواب رفتن دست شود. توصیه می‌کنیم حتماً این قرص را تحت نظر پزشک متخصص مصرف کنید تا علائم بی‌حسی دست به طور محسوس کاهش یابد.

خلاصه مطالب

برای خواب رفتن دست چه قرصی بخوریم؟ این سؤال بسیاری از افرادی است که به طور مکرر علائم بی‌حسی دست را مشاهده می‌کنند. در بسیاری از موارد گزگز و بی‌حسی دست می‌تواند ناشی از کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن باشد. مصرف قرص‌های ویتامین B12، B6، منیزیم، کلسیم و ویتامین دی نقش بسزایی در رفع علائم خواب رفتن دست دارد. اگر این علائم به مدت طولانی ادامه داشته باشند، حتماً باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

پزشکان مجرب و متخصص کلینیک دینا به عنوان بهترین مرکز طب پزشکی در شرق تهران از طریق متدهای درمانی جدید از جمله تزریق prp و اوزون تراپی به درمان خواب رفتن دست شما بیماران گرامی کمک می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی سامانه تماس بگیرید.





:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: