نوشته شده توسط : media

هزینه غربالگری اول  در مراکز تخصصی بیشتر از سایر مراکز از جمله بیمارستان‌های دولتی است. برای انجام این تست با هزینه مقرون به‌صرفه می‌توانید به مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی، بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی در تهران مراجعه کنید. پزشکان متخصص نتایج این آزمایش را به شکل دقیق برای شما تفسیر خواهند کرد.

غربالگری سه ماهه اول بارداری برای تشخیص ناهنجاری‌های ژنتیکی و کروموزومی از جمله سندروم دان و تریزومی ۱۳ و ۱۸ انجام می‌شود. نتایج این آزمایش به پیشگیری از بروز نقص احتمالی در روند رشد جنین کمک می‌کند. از این رو توصیه می‌کنیم بدون در نظر گرفتن هزینه، این تست را در مراکز معتبر و تخصصی انجام دهید تا نتیجه دقیقی از آزمایش را دریافت کنید.

 هزینه غربالگری اول چقدر است؟

هزینه غربالگری اول با توجه به نوع مرکز انجام تست غربالگری و همچنین داشتن قرارداد با شرکت‌های مختلف بیمه تفاوت دارد. برخی از مراکز سونوگرافی و رادیولوژی معتبر و تخصصی که دارای پزشکان زنان و زایمان و دستگاه‌های پیشرفته هستند، هزینه بیشتری را جهت ارائه این خدمات دریافت می‌کنند. در حالی که در سایر مراکز از جمله مراکز دولتی ممکن است هزینه تعیین شده برای این تست کمتر باشد.

از سوی دیگر هزینه غربالگری اول با دفترچه بیمه بسیار کمتر از هزینه آزاد این آزمایش خواهد بود. در این صورت بخش زیادی از هزینه‌ها توسط شرکت بیمه پوشش داده می‌شود. به‌علاوه خانم‌هایی که دارای بیمه تکمیلی هستند، می‌توانند مبلغ این آزمایش را به صورت آزاد بپردازند و بعداً کل هزینه را از بیمه دریافت نمایند.

از آنجا که انجام آزمایش‌های غربالگری بارداری بسیار ضروری است، فارغ از هزینه‌ای که باید برای هر تست بپردازید، حتما این آزمایش‌ها را انجام دهید تا نگرانی بابت سلامت جنین نداشته باشید. با توجه به اینکه قیمت غربالگری سه ماهه اول بارداری متغیر است، می‌توانید با مراکز سونوگرافی و رادیولوژی تماس بگیرید و اطلاعات لازم را دریافت کنید. 

فاکتورهای موثر در هزینه غربالگری اول

هزینه غربالگری سه ماهه اول بارداری تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله منطقه جغرافیایی، نوع مرکز سونوگرافی، برخورداری از کادر پزشکی متخصص و متبحر و همچنین نوع دستگاه مورد استفاده متفاوت است. چنانچه تست غربالگری را در مراکز معتبر و تخصصی انجام دهید، هزینه بیشتری را باید برای این آزمایش بپردازید. در ادامه بیشتر در خصوص عواملی که در هزینه غربالگری اول تأثیر دارند توضیح خواهیم داد.

برخورداری از پزشکان متخصص

مراکز سونوگرافی تخصصی که دارای پزشکان زنان و زایمان هستند، نتیجه دقیق‌تری را ارائه می‌کنند، چرا که پزشک متخصص نتایج آزمایش را به صورت دقیق تفسیر می‌کند. همچنین اگر مشکلی در روند رشد جنین وجود داشته باشد، در سریع‌ترین زمان ممکن راه‌های جلوگیری از هرگونه آسیب به جنین را در اختیار شما قرار خواهد داد.

نوع مرکز انجام تست غربالگری

مرکزی که برای انجام غربالگری اول انتخاب می‌کنید، در مجموع هزینه‌های پرداختی تأثیر دارد. مراکز دارای تجهیزات به‌روز و پزشکان متخصص که خدمات با کیفیت‌تری ارائه می‌کنند، هزینه بیشتری از مراجعین دریافت خواهند کرد. 

نوع آزمایش 

نوع تست‌های سه ماهه اول بارداری با آزمایش‌های سه ماهه دوم کاملاً تفاوت دارد و ممکن است چند آزمایش به‌صورت همزمان برای شما تجویز شود. تست غربالگری اول شامل سونوگرافی NB و NT و آزمایش خون است و شما باید هزینه هر آزمایش را به صورت جداگانه پرداخت کنید. 

استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و مدرن

در مراکز سونوگرافی و رادیولوژی که از دستگاه‌های پیشرفته از جمله دستگاه سونوگرافی دوبعدی و سه‌بعدی استفاده می‌شود، نتایج بسیار دقیق‌تری نسبت به مراکز دولتی در اختیار افراد قرار می‌گیرد. از این رو باید هزینه بیشتری بابت انجام این آزمایش بپردازند.

تکرار آزمایش غربالگری

از دیگر مواردی که می‌تواند در قیمت غربالگری اول تأثیر داشته باشد، انجام مجدد این آزمایش است. در برخی از موارد ممکن است پزشک به علت اضافه وزن مادر و وضعیت نامناسب جنین تشخیص درستی از سلامت جنین نداشته باشد.

از سوی دیگر ممکن است درصد خطای تست غربالگری به میزانی باشد که پزشک برای اطمینان خاطر از عدم وجود نقص ژنتیکی انجام مجدد این آزمایش را ضروری بداند. بنابراین شما باید هزینه‌ای را بابت تکرار این تست بپردازید.

تکرار آزمایش غربالگری | سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی

منطقه جغرافیایی

مراکز سونوگرافی و رادیولوژی که در شمال شهر قرار دارند، معمولاً نسبت به سایر مراکز که در مناطق دیگر واقع شده‌اند هزینه بیشتری دریافت خواهند کرد. 

خلاصه مطالب

هزینه غربالگری اول با توجه به تخصصی یا دولتی بودن مرکز سونوگرافی، دستگاه‌های مورد استفاده و پزشکانی که این آزمایش را انجام می‌دهند، متفاوت است. مراکز تخصصی و مدرنی که از دستگاه‌های پیشرفته از جمله دستگاه سونوگرافی دو بعدی یا سه بعدی استفاده می‌کنند، هزینه بیشتری دریافت خواهند کرد. از سوی دیگر برخی از مراکز ممکن است با شرکت‌های بیمه قرارداد داشته باشند و مراجعین بتوانند از دفترچه بیمه خود استفاده کنند، اما در برخی از مراکز قیمت‌ها به صورت آزاد برآورد می‌شود و افراد باید کل هزینه‌ها را به صورت آزاد پرداخت نمایند.

برای انجام غربالگری سه ماهه اول بارداری با هزینه مقرون به‌صرفه به مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی به‌عنوان مدرن‌ترین و بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی در تهران مراجعه کنید. در این مرکز تمام تست‌های بارداری با دستگاه پیشرفته و به‌روز انجام می‌شود و پزشکان متخصص نتایج دقیق از این آزمایش را در اختیار شما قرار می‌دهند. برای دریافت نوبت با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی سایت تماس بگیرید.





:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: