نوشته شده توسط : media

آیا عمل لیپوساکشن خطرناک است؟ لیپوپلاستی از جمله جراحی‌های سنگین و پر عارضه است که برای تخلیه چربی‌های شکم کاربرد دارد. در ادامه این مقاله از سایت دکتر کرامت الله ترابی باید اشاره کنیم که در عمل لیپوپلاستی یک لوله فلزی توخالی به نام کانولا از طریق برش ایجاد شده وارد ناحیه مورد نظر می‌شود و چربی‌ها به وسیله یک مکش تخلیه خواهد شد.

اگرچه لیپوساکشن یک روش رایج برای تخلیه چربی‌های تجمع یافته در نواحی مختلف بدن است، اما این جراحی می‌تواند عوارض خطرناک و جبران ناپذیری داشته باشد که شرایط جسمی فرد را به خطر می‌اندازد.

آیا عمل لیپوپلاستی خطرناک است؟

آیا عمل لیپوساکشن خطرناک است؟ بسیاری از افراد قبل از تصمیم برای لیپوپلاستی این سؤال را دارند و می‌خواهند بدانند که پس از عمل انتظار چه عوارضی را باید داشته باشند؟ باید اشاره کنیم که مانند هر جراحی دیگری لیپوساکشن یک سری عوارض خاص دارد که برخی از این عوارض شایع هستند و در همه افراد مشاهده می‌شوند و نگرانی خاصی از بابت آنها وجود ندارد.

اما برخی از عوارض نادر که به‌ علت سهل‌انگاری پزشک رخ می‌دهند، می‌توانند منجر به بروز خطرات نگران‌کننده‌ای شوند. بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از تصمیم‌گیری برای انجام این جراحی، حتماً اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید. در ادامه به برخی از خطرناک‌ترین عوارض پس از عمل لیپوساکشن اشاره خواهیم کرد.

بروز عفونت شدید

عفونت پس از جراحی لیپوساکشن به دلیل استریل نبودن وسایل و ابزار و همچنین محیط جراحی ایجاد می‌شود. عامل بعدی عدم رعایت مراقبت‌های پس از عمل است. به عنوان مثال چنانچه پوشیدن گن را جدی نگیرید، مایعات زیر پوست به صورت کامل تخلیه نمی‌شود و همین باعث بروز عفونت خواهد شد.

توانایی و قدرت سیستم ایمنی بدن در بازسازی سلول‌ها نیز در بروز عفونت مؤثر است. افرادی که سیستم ایمنی بدن ضعیفی دارند، احتمالاً بیشتر از سایر افراد دچار عفونت خواهند شد. چنانچه متوجه هرگونه عفونت شدید، حتماً با پزشک خود این موضوع را در میان بذارید تا با تجویز داروهای آنتی بیوتیک مخصوص آن را کنترل کند.

خطر آمبولی

افرادی که سؤال دارند آیا لیپوساکشن خطرناک است؟ باید توجه داشته باشند که در برخی از موارد خطر آمبولی چربی وجود دارد که این یکی از بدترین عوارض لیپوساکشن خواهد بود. آمبولی چربی در واقع وارد شدن بافت چربی به داخل رگ‌های خونی است و بروز آن می‌تواند باعث مرگ افراد نیز شود. اما به طور کلی این عارضه از هر ۵۰ هزار نفر در یک نفر مشاهده می‌شود و تا حد زیادی به مهارت پزشک بستگی دارد.

خوشبختانه با اطلاع از علائم آمبولی چربی، اگر این اتفاق در ساعات اولیه تشخیص داده شود، خطرات آن را می‌توان کنترل کرد. از جمله علائم مهم این عارضه، تنگی نفس و اختلالات عصبی است و حتی می‌تواند باعث مرگ مغزی بیمار شود.

آسیب به اعضای داخلی بدن

از دیگر عوارض نادر لیپوساکشن، آسیب به اعضای داخلی شکم است که به ندرت مشاهده می‌شود. تنها عامل بروز آسیب‌های شکمی عدم مهارت جراح و کادر پزشکی است که در هر ۱۰۰ هزار نفر یک بار هم مشاهده نمی‌شود، اما برای جلوگیری از ریسک بروز این اتفاق، باید به دنبال یک جراح با سابقه و متبحر باشید.

دکتر کرامت الله ترابی به‌عنوان بهترین جراح پلاستیک و ترمیم در تهران، با داشتن سابقه جراحی‌های موفق و با برخورداری از دانش روز دنیا، عمل لیپوپلاستی را بدون هیچ‌گونه عارضه جانبی برای شما انجام خواهند داد و با بررسی ریسک‌های قبل از جراحی، از بروز هرگونه مشکل پس از عمل جلوگیری خواهند کرد.

لخته شدن خون

از دیگر خطراتی که ممکن است برای جان افراد را تهدید کند، ایجاد لخته پس از جراحی است. چنانچه فرد تحرک کافی نداشته باشد، خطر لختگی خون افزایش می‌یابد و حتی می‌تواند موجب مرگ فرد شود.

نکروز پوستی

از بدترین اتفاقات پس از جراحی لیپوساکشن، نکروز بافت پوست است. چنانچه پزشک تبحر کافی در انجام این جراحی نداشته باشد، با برداشتن میزان زیاد سلول‌های چربی باعث مرگ بافت‌های پوست می‌شود. در صورت بروز این اتفاق عوارض آن ممکن است تا سال‌ها بر روی بدن فرد باقی بماند.

 پیشگیری از خطرات عمل لیپوساکشن

در پاسخ به این سؤال که آیا عمل لیپوساکشن خطرناک است؟ اشاره کردیم که در صورت عدم تخصص و مهارت پزشک، فرد ممکن است دچار عوارضی مانند آمبولی چربی، لخته شدن خون و نکروز پوستی شود. راهکارهای متعددی برای جلوگیری از خطرات احتمالی پس از عمل وجود دارد که عبارتند از:

انتخاب پزشک مجرب و با سابقه

افرادی که دارای بیماری‌های خاصی هستند، ممکن است به طور وسیع‌تر دچار عوارض پس از لیپوساکشن شوند. بنابراین بهتر است قبل از عمل سابقه پزشکی خود را بررسی کنید. پزشکانی که سابقه چندین عمل لیپوپلاستی را دارند، با مهارت بیشتر این جراحی را انجام خواهند داد و شما دچار هیچگونه عارضه خاصی نخواهید شد.

آیا عمل لیپوپلاستی خطرناک است؟

مشورت با پزشک در مورد داروهای مصرفی

قبل از تصمیم برای عمل لیپوساکشن در مورد داروهای مصرفی خود با پزشک مشورت کنید. اشخاصی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای هستند، ممکن است نسبت به سایر گروه‌ها در معرض خطرات بیشتری باشند. علاوه‌بر این سن بالا یک فاکتور بسیار مؤثر در پایین آمدن سطح ایمنی و کاهش توانایی بدن جهت ترمیم بافت ها است.

خلاصه مطالب

آیا عمل لیپوساکشن خطرناک است؟ عمل لیپوپلاستی یکی از جراحی‌های سنگین زیبایی است که عوارض شایعی مانند درد، التهاب و کبودی را به همراه دارد. اما عوارض نادر این عمل شامل آمبولی چربی، نکروز پوستی، لخته شدن خون و عفونت‌های شدید است که خطر آسیب مغزی و مرگ را به همراه دارد.

برای کاهش عوارض عمل لیپوساکشن توصیه می‌کنیم این جراحی را تحت نظر پزشک ماهر و متخصص انجام دهید. دکتر کرامت الله ترابی از مجرب‌ترین پزشکان پلاستیک و ترمیمی در تهران هستند که عمل لیپوپلاستی را با کمترین عارضه جانبی برای شما انجام خواهند داد و کادر پزشکی دستورالعمل‌های لازم را در اختیار شما قرار می‌دهند تا خطر هرگونه عارضه احتمالی به حداقل برسد. جهت دریافت مشاوره می‌توانید با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.

 

 




:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: