درمان فوری خار پاشنه + تمام موارد
نوشته شده توسط : media

درمان فوری خار پاشنه با چند راهکار ساده امکان‌پذیر است. فاشیای کف پا زائده استخوانی است که در پاشنه پا بروز می‌یابد و در استخوان پا میزان زیادی کلسیم رسوب می‌کند. اگر میزان درد و ناراحتی از طریق درمان‌های خانگی برطرف نشود، باید برای درمان از طریق روش‌های پزشکی اقدام کنید. جهت درمان قطعی خار پاشنه از طریق روش‌های کم عارضه مانند تزریق پی آر پی و اوزون درمانی به کلینیک دینا در شرق تهران مراجعه کنید.

روش‌های کم‌خطر و غیر جراحی که به درمان سریع خار پاشنه کمک می‌کنند شامل انجام حرکات کششی، بستن عضلات و تاندون‌های تحت فشار جهت استراحت دادن آنها، انتخاب کفش مناسب و فیزیوتراپی است. اما اگر هیچ یک از روش‌ها جواب ندهد، آخرین راهکار جراحی خار پاشنه برای برداشتن زائده‌های استخوانی است.

روش‌های درمان فوری خار پاشنه

درمان فوری خار پاشنه از طریق روش‌های بدون عارضه از جمله حرکات تقویتی و درمان‌های خانگی برای تسکنی درد و التهابات مؤثر است. درد فاشیای کف پا به این صورت است که هر چقدر بیشتر راه بروید، میزان درد کمتر می‌شود، اما پس از استراحت طولانی مدت یا پیاده روی زیاد، درد عود می‌کند و راه رفتن را برای فرد غیر ممکن می‌سازد.

روند درمان هر بیمار با توجه به شدت عارضه متفاوت است، و اصولاً روش درمانی یکسانی وجود ندارد. در اکثر موارد خار پاشنه به درمان‌های غیر تهاجمی پاسخ می‌دهد و نیاز به جراحی نیست؛ اما اگر این روش‌ها به درمان جواب ندهند، جراحی آخرین گزینه درمانی است. در ادامه به برخی از روش‌های رایج برای درمان فوری خار پاشنه اشاره می‌کنیم.

 استراحت کافی و سرما درمانی

اولین گام جهت درمان فوری خار پاشنه استراحت است. سرما درمانی و استفاده از کمپرس یخ با بی‌حس کردن پاشنه پا، میزان التهاب و تورم را کاهش می‌دهد و روند گردش خون را کند می‌کند. در نتیجه درد و ناراحتی نیز تسکین می‌یابد. به‌علاوه داشتن استراحت کافی و خودداری از فعالیت‌های سنگین می‌تواند روند بهبودی را تسریع کند. از کمپرس یخ، سه بار در روز و هر بار ۲۰ دقیقه استفاده کنید.

استفاده از ارتزهای خار پاشنه

زمانی که خار پاشنه خفیف است، می‌توانید میزان درد را با استفاده از کفش‌ها و کفی‌های طبی کنترل کنید. انواع ارتز‌های خار پاشنه شامل کفش طبی، کفی طبی، پد خار پاشنه سیلیکونی، جوراب خار پاشنه و اسپیلنت‌های شبانه هستند. استفاده مکرر و طولانی مدت از ارتزها، باعث کاهش میزان التهاب و تورم پاشنه پا خواهد شد.

 فیزیوتراپی و انجام تمرینات تقویتی

انجام تمرینات کششی عضلات ساق پا و تاندون آشیل، به صورت منظم در تسکین درد بسیار مؤثر است. به این منظور باید با یک فیزیوتراپ و یا مربی حرکات اصلاحی جهت انجام صحیح تمرینات، مشورت کنید. قبل از انجام هر نوع تمرین کششی بدن خود را گرم کنید تا دچار آسیب نشوید.

برای درمان فوری خار پاشنه، تمرینات کششی مختلف را امتحان کنید تا به بهترین تمرینی که تعادل بدن شما را حفظ می‌کند برسید. از ایجاد کشش‌ شدید بالاخص در کف پا بپرهیزید؛ چون ممکن است به تاندون‌ها و عضلات این ناحیه آسیب برسانید. توصیه می‌کنیم. هر تمرین را دو تا سه بار در روز و هر بار ۱۰ الی ۱۵ بار تکرار کنید.

 اوزون تراپی

اوزون تراپی یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش درد و التهاب فاشیای کف پا است. اوزون درمانی به‌عنوان یک روش سرپایی و بدون عارضه، در تسریع روند بهبودی کمک می‌کند و فقط در چند جلسه تأثیر آن را بر از بین رفتن زوائد استخوانی پا مشاهده خواهید کرد.

با تزریق اوزون پزشکی در پاشنه پا، اکسیژن‌رسانی به این ناحیه افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه میزان ورم و درد شدید پاشنه پا از بین می‌رود. به علاوه با این روش سلول‌های تخریب شده کف پا از طریق این ماده طبیعی‌ ترمیم و بازسازی خواهد شد.

فیزیوتراپی و انجام تمرینات تقویتی

الکتروتراپی

الکتروتراپی زمانی کاربرد دارد که دیگر روش‌های درمانی در کنترل علائم خار پاشنه مؤثر نباشند. در روش الکتروتراپی، پالس‌های الکتریکی خفیف به پاشنه پا هدایت می‌شوند. این روش مانند اولتراسوند و لیزر درمانی باعث تسکین درد و ناراحتی می‌شود.

خلاصه مطالب

درمان فوری خار پاشنه از طریق روش‌های غیر جراحی از جمله فیزیوتراپی، انجام تمرینات تقویتی، سرما درمانی، الکتروتراپی و … امکان پذیر است. اما اگر به دنبال درمان قطعی این عارضه هستید، متدهای نوین و غیر تهاجمی از جمله تزریق پی آر پی و اوزون درمانی از جمله موثرترین روش‌ها برای رفع خار پاشنه هستند. این روش‌ها با افزایش اکسیژن‌رسانی و بالا بردن میزان گردش خون تا حد زیادی به تسکین درد و التهابات پاشنه پا کمک می‌کنند.

از آنجا که فرایند درمان از طریق این تکنیک‌ها باید تحت نظر پزشک متخصص و مجرب و در مراکز تخصصی انجام شود، توصیه می‌کنیم برای رفع این عارضه به کلینیک دینا، بهترین مرکز طب پزشکی مراجعه کنید. پزشکان کارآزموده این کلینیک در کنار تزریق ایمن پی آر پی و اوزون، برنامه‌های شخصی‌سازی شده را در اختیار شما قرار می‌دهند تا در کوتاه‌ترین زمان اثر درمان را در رفع زاوئد استخوانی کف پا مشاهده کنید. برای دریافت نوبت می‌توانید از طریق شماره‌های مندرج در صفحه اصلی اقدام کنید.





:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: