نوشته شده توسط : media

هزینه ماموگرافی در مراکز مختلف متفاوت است و هر سال ۱۰ الی ۱۵ درصد به مبلغ آن اضافه می‌شود. در مجموع هزینه دریافتی به نوع ماموگرافی از جمله ماموگرافی دیجیتال، سه بعدی یا معمولی و همچنین مراکز ارائه دهنده این خدمات بستگی دارد. برای اطلاع از قیمت آزمایش ماموگرافی با مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی تماس بگیرید.

برخی از مراکز سونوگرافی و رادیولوژی ممکن است با بیمه‌های مختلف قرارداد داشته باشند و بیمه بخش یا کلی از هزینه را پوشش دهد. معمولاً در مراکز دولتی دستگاه‌های پیشرفته و استاندارد برای انجام این نوع آزمایش وجود ندارد. از این رو بهتر است در قبال هزینه‌ای که می‌پردازید به مراکز تخصصی و معتبر مراجعه نمایید.

میزان هزینه ماموگرافی

هزینه ماموگرافی در مراکز سونوگرافی و رادیولوژی مختلف بر اساس نوع غربالگری متفاوت است. به‌طور مثال موگرافی دیجیتال یکی از انواع روش‌های ماموگرافی است که کیفیت بالایی از تصاویر از زوایای مختلف را ارائه می‌کند و نتایج آن دقیق‌تر است. بنابراین در مقایسه با سونوگرافی معمولی هزینه بیشتری از مراجعین دریافت می‌شود.

از سوی دیگر اگر بخواهید ماموگرافی سه بعدی را انجام دهید، به دلیل استفاده از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها برای تصویربرداری از سینه باید قیمت بیشتری بپردازید. از آنجا که هزینه ماموگرافی هر ساله چند درصد افزایش می‌یابد، بهتر است برای دریافت به‌روزترین قیمت از این غربالگری، با مراکز سونوگرافی و رادیولوژی مورد نظر تماس بگیرید.

عوامل موثر بر هزینه ماموگرافی

هزینه ماموگرافی بسته به عوامل مختلف مانند نوع روش ماموگرافی، نوع دستگاه‌های مورد استفاده، مرکز تصویربرداری، بیمه درمانی و خدمات ارائه شده متفاوت است.

نوع ماموگرافی

هزینه ماموگرافی دوبعدی که در آن از دو پرتو اشعه ایکس برای ایجاد تصاویر از بافت سینه استفاده می‌شود، با ماموگرافی سه بعدی متفاوت است. در ماموگرافی سه‌بعدی از سه پرتو اشعه ایکس برای ایجاد تصاویر استفاده خواهد شد و به دلیل دقت تشخیص، باید هزینه بیشتری برای آن بپردازید.

خدمات ارائه شده

خدماتی که مراکز سونوگرافی و رادیولوژی در اختیار مراجعین قرار می‌دهند، بر هزینه کلی ماموگرافی تاثیرگذار است. برخی مراکز خدمات اضافی مانند ارسال تصاویر به سایر مراکز تصویربرداری برای آزمایش‌های تکمیلی ارائه می‌کنند.

علاوه‌بر این تصویربرداری EOS که روش جدید برای تشخیص سرطان سینه است، هزینه بیشتری بر مراجعین تحمیل خواهد کرد. همچنین ماموگرافی دیجیتال جهت تشخیص دقیق‌تر ناهنجاری‌های سینه، تصاویر واضحی در اختیار پزشک قرار می‌دهد و می‌تواند هزینه ماموگرافی را افزایش دهد.

نوع دستگاه‌های مورد استفاده

در مراکزی که از دستگاه‌های ماموگرافی دیجیتال، دو بعدی و سه‌بعدی استفاده می‌شود، به دلیل ارائه نتایج دقیق‌تر هزینه بیشتری دریافت می‌شود. اما در مراکز دولتی به دلیل ارائه خدمات ارزان‌تر، این آزمایش‌ با دستگاه‌های غیر استاندارد انجام می‌شود که ممکن است نتایج آن دقیق نباشد.

بیمه درمانی

بیمه درمانی بخشی از هزینه‌های موگرافی را پوشش می‌دهد. برخی از بیمه‌های تکمیلی مانند بیمه تأمین اجتماعی نیز کل هزینه‌ها را متقبل می‌شوند. اگرچه قیمت ماموگرافی یک عامل مهم در تصمیم‌گیری برای انجام این آزمایش است، اما فارغ از هزینه‌ای که باید برای آن بپردازید، حتماً این غربالگری را انجام دهید.

 در قبال هزینه ماموگرافی چه خدماتی دریافت می‌کنید؟

در صورت پرداخت هزینه ماموگرافی در مراکز معتبر و تخصصی از خدمات مختلف از جمله تصویربرداری سه‌بعدی و ارسال انتایج آن برای آزمایش‌های تکمیلی بهره مند خواهید شد. در ادامه به مهم‌ترین خدماتی که مراکز تصویربرداری جهت انجام غربالگری سینه ارائه می‌کنند، اشاره می‌کنیم.

ارائه تصاویر برای سی تی اسکن MRI، PET/CT ، SPECT

در مراکز مختلف تصاویر مربوط به ماموگرافی برای انجام سی تی اسک و ام آر آی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

تصویربرداری EOS

این نوع تصویربرداری روشی جدید و پیشرفته برای تشخیص سرطان سینه است. در این روش از اشعه ایکس برای ایجاد تصاویر سه‌بعدی از بافت سینه استفاده می‌شود. تصویربرداری EOS دقت تشخیصی بیشتری نسبت به انواع ماموگرافی دوبعدی و سه‌بعدی دارد و به تشخیص زودهنگام سرطان سینه کمک خواهد کرد.

ارائه تصاوبر به سایر مراکز رادیولوژی

در صورت نیاز پزشکان تصاویر ماموگرافی را به سایر مراکز جهت انجام آزمایشات تکمیلی ارسال خواهد کرد. این امر می‌تواند در تشخیص دقیق‌تر بیماری موقر باشد.

انجام ماموگرافی همراه با پردازش چند بعدی

ارائه تصویر چند بعدی به همراه گزارش و آنالیز و محاسبات کمی از خدمات مربوط به ماموگرافی است. آنالیز تصاویر از طریق دستگاه تصویربرداری کالیبراسیون همراه با تنظیم پارامترهای تصویربرداری انجام می‌شود.

نظارت کامل بر فرایند ماموگرافی

نظارت حین انجام این تست توسط کادر درمانی مجرب می‌تواند به کاهش اضطراب بیمار موثر باشد.

عوامل موثر بر هزینه ماموگرافی | سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی

تصویربرداری سه‌بعدی از سینه

ماموگرافی سه‌بعدی (3D Mammography) روشی مدرن برای تصویربرداری از پستان است. در این نوع تصویربرداری از دو پرتو اشعه ایکس برای ایجاد تصاویر سه‌بعدی از بافت سینه استفاده خواهد شد. این روش دقت بیشتری نسبت به ماموگرافی دوبعدی دارد و به تشخیص به‌موقع سرطان سینه کمک می‌کند.

خلاصه مطالب

هزینه ماموگرافی تحت تأثیر عوامل مختلف از جمله نوع آزمایش، پوشش بیمه درمانی و دستگاه‌های مورد استفاده متغیر است. به طور مثال ماموگرافی دیجیتال به دلیل ارائه تصاویر دقیق و بزرگنمایی شده نسبت به ماموگرافی دوبعدی، سه‌بعدی و موگرافی معمولی هزینه بیشتری دارد. به‌علاوه در مراکز تخصصی که از دستگاه‌های پیشرفته و روز دنیا استفاده می‌شود، باید قیمت بیشتری برای انجام این آزمایش بپردازید.

فارغ از توجه به هزینه‌های تعیین شده، برای انجام این آزمایش حتماً به مراکز تخصصی مراجعه کنید. مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی با مدیریت دکتر محمد حسین اخلاقی‌ نیا با برخورداری از کادر پزشکی مجرب و استفاده از دستگاه‌های دیجیتال و سه بعدی نتایج دقیقی از این آزمایش در اختیار شما قرار می‌دهند و می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن برای درمان‌های لازم اقدام کنید.





:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: