نوشته شده توسط : media

طبق آخرین اخبار ویزای توریستی کانادا شرایط ورود به خاک این کشور تسهیل شده و افرادی که  از تاریخ 1 مارچ 2023 تا 24 فوریه 2024 در کانادا حضور داشتند، می‌توانستند برای دریافت ویزای کاری و و تمدید اقامت خود اقدام کنند. با توجه به تغییر قوانین کانادا در زمینه صدور ویزای توریستی می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان در تماس باشید.

از زمان شروع کرونا سفر به کشورهای قاره آمریکا از جمله کانادا کمتر شده و این امر نه تنها از سوی خود افراد، بلکه از سوی کشورهای مهاجرپذیر نیز با وسواس زیادی پیگیری شد. در حال حاضر خبری از محدودیت‌های دوران کرونا نیست و دیگر نیازی به مدارکی مانند کارت واکسن یا ثبت نام در برنامه ArriveCan نیست. از سوی دیگر از سال 2024 قوانین جدیدی در مورد شرایط ویزای توریستی و اقامت موقت در کشور کانادا وضع شد که بهتر است در مورد آن اطلاعات لازم را به دست آورید.

جدیدترین اخبار ویزای توریستی کانادا

بر اساس آخرین اخبار ویزای توریستی کانادا از سوی وزارت مهاجرت این کشور، ایرانیان در سال ۲۰۲۴ برای دریافت این ویزا زیاد با چالش روبرو نیستند. بالاخص اگر مسافران از تاریخ ۱ مارچ ۲۰۲۳ تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۴ در خاک کشور کانادا باشند، می‌توانند برای دریافت ویزای کاری نیز درخواست دهند و ادامه مسیر برای حضور در این کشور را برای خود هموارتر کنند.

 

مدت زمان اعتبار ویزای کار نسبت به ویزای توریستی بیشتر است. در صورتی که شما ویزای توریستی کانادا را در ایران داشته باشید، نمی‌توانید آن را به ویزای کاری تبدیل کنید و زمانی اخذ اقامت موقت برای شما امکان‌پذیر است که یکی از دو ویزای تحصیلی و کاری را در دست داشته باشید. اما طبق قوانین جدید اگر با ویزای توریستی در خاک کانادا اقامت داشته باشید، می‌توانید در همان کشور برای تغییر ویزای کار اقدام نمایید.

از ابتدای ماه می افرادی که دارای ویزای توریستی کانادا هستند و در آن کشور اقامت دارند، می‌توانند به شکل رایگان برای تمدید یا تبدیل ویزای خود به ورک‌پرمیت درخواست دهند.

قانون جدید ویزای توریستی کانادا برای مسافران

افرادی که ویزای توریستی کانادا را دارند، برای کار کردن در این کشور باید مراحل زیادی را طی کنند. در حال حاضر قوانین محدود و سخت‌گیرانه برداشته شده است و بر اساس قانون جدید کانادا افرادی که مدت ۳ سال در این کشور اقامت داشته باشند، می‌توانند اقامت ۱۰ ساله خود را دریافت نمایند.

 

از آنجا که پاسپورت ایرانی‌ها ۵ ساله است، مدت اعتبار این قانون برای ایرانی‌ها فقط ۵ سال خواهد بود. بر اساس قانون جدید افرادی که دارای ویزای توریستی هستند، تا ۳ سال در کانادا می‌توانند اقامت کنند. اعتبار این ویزا ۱۰ ساله است، اما با توجه به اینکه پاسپورت ایرانیان فقط ۵ سال دارای اعتبار است، مدت اعتبار این ویزا برای ایرانی‌ها هم ۵ ساله خواهد بود.

قبلاً مدت زمان اقامت با ویزای توریستی محدود بود، ولی در حال حاضر تا ۳ سال هم می‌توانید در کشور کانادا با این ویزا بمانید.  تمدید ویزا در کشور کانادا زمان‌بر است. از این رو دولت کانادا درخواست ایرانیان برای تمدید این نوع ویزا را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای در دستور کار دارد. زمانی که اعتبار ویزای شما به پایان برسد تا زمان اعلام نتیجه وضعیت تمدید ویزای شما توسط دولت، می‌توانید به شکل قانونی در این کشور بمانید.

تغییرات مهم در ویزای توریستی کانادا

براساس آخرین اخبار ویزای توریستی کانادا افراد می‌توانند برای دریافت ویزای الکتریکی اقدام کنند. در چند سال‌های اخیر ویزای توریستی الکتریکی برای برخی از کشورها معرفی شده است. این ویزا امکان ورود به خاک کانادا بدون پیش پرداخت و مراجعه به کنسولگری را فراهم می‌کند.

تغییر در الزامات مربوط به ویزای توریستی هم یکی دیگر از قوانین جدید است که باید به آن توجه کنید. با توجه به قوانین جدید هر لحظه ممکن است اداره مهاجرت کانادا شرایط اقامت این کشور را تغییر دهد. بنابراین حتماً به وب سایت مرکز مهاجرتی کانادا مراجعه کنید تا اطلاعات بروز را دریافت نمایید.

 

تغییر در شرایط ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان

از سال 2024 اگر ایرانیان بخواهند برای ویزای توریستی کانادا اقدام کنند ،باید حتماً به موارد زیر توجه داشته باشند:

 

الزام به مصاحبه: یکی از تغییرات اصلی الزام به مصاحبه برای درخواست ویزا برای ایرانیان است. این مصاحبه به منظور بررسی شرایط و تأیید مشخصات افراد است.

 قوانین مرتبط با ایرانیان مقیم در کشور کانادا

برای افرادی که در کانادا اقامت دارند، دولت این کشور تمهیداتی در نظر گرفته که فرایند مرتبط با تمدید گذرنامه و کارت اقامت دائم خود را به راحتی انجام دهند. به طور مثال ایرانی‌هایی که در خارج از کانادا اقامت دارند و پاسپورت آن‌ها منقضی شده، می‌توانند به‌ صورت رایگان پاسپورت خود را تمدید نمایند.

 

اگر درخواست متقاضیان فوری باشد، برای آن‌ها تراول داکیومنت (مجوز سفر) صادر خواهد شد و این امکان را دارند با این مجوز وارد خاک کانادا شوند. حتی دولت کانادا این امتیاز را برای افرادی که اقامت دائم کشور کانادا را دارند هم در نظر گرفته است.

 

خلاصه مطالب

براساس آخرین اخبار ویزای توریستی کانادا افرادی که از 1 مارچ 2023 تا 24 فوریه 2024 در خاک کشور کانادا حضور داشته‌اند، می‌توانند تمدید برای تبدیل آن به ویزای کاری اقدام کنند. در حال حاضر قوانین کشور کانادا برای پذیرش ایرانیان کمی سختگیرانه‌تر است. افراد باید مدارک تکمیلی از جمله تمکن مالی مورد نظر را ارائه کنند و مراحل ثبت اطلاعات بیومتریک و انجام مصاحبه را حتماً انجام دهند.

 

دریافت ویزای توریستی کانادا برای بسیاری افراد ممکن است زمان‌بر باشد. به همین دلیل می‌توانید مراحل درخواست خود را از طریق موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان انجام دهید. کارشناسان رسمی امور مهاجرت کمک می‌کند تا هرچه سریع‌تر این نوع ویزا را دریافت نمایید.





:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: