بورسیه تحصیلی کانادا
نوشته شده توسط : media

 از مزایای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا امکان تحصیل رایگان یا با حداقل هزینه است. بورسیه‌های این کشور رویای شما را برای دریافت اقامت موقت و دائم محقق می‌سازند. برای دریافت این نوع بورسیه می‌توانید از طریق موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان، کارشناس امور مهاجرتی کانادا اقدام کنید. کارشناسان مهاجرتی این موسسه با شناخت دانشگاه‌های برتر کانادا کمک می‌کنند تا به راحتی بورسیه این کشور را دریافت کنید.

در کشور کانادا بورسیه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است که در پرداخت کلیه یا بخشی از هزینه‌های تحصیل در مقطع دکترا و ارشد به دانشجویان بین‌المللی کمک می‌کنند. شما می‌توانید از طریق طرح‌های متعددی که وجود دارد به راحتی در دانشگاه تحصیل کنید و  مشکلی در پوشش هزینه‌های زندگی نداشته باشید

 انواع بورسیه تحصیلی کانادا

برای اینکه بتوانید بورسیه تحصیلی کانادا را دریافت کنید، ابتدا باید بدانید که این کشور چه کمک‌هایی برای پرداخت هزینه‌های دانشجویان در نظر گرفته است. در ادامه به برخی از مهم‌ترین بورسیه‌های تحصیلی این کشور اشاره می‌کنیم.

بورسیه تحصیلی اسکولارشیپ _ شایسته محوری

این نوع بورسیه بر پایه شایستگی تحصیلی به دانشجویان اعطا می‌شود و از طریق منابع دولتی، شرکت‌های خصوصی و دانشگاه‌ها ارائه خواهد شد. به اسکولارشیپ‌ها، فلوشیپ هم می‌گویند. برای دریافت این نوع بورسیه فرد متقاضی باید صلاحیت‌هایی مانند معدل بالا، مقاله و نمره زبان مناسب و مدرک جی‌ آر ‌‌ای داشته باشد.

گرنت و برسری _ Grants و Bursaries  

از دیگر بورسیه‌های تحصیلی کانادا که در مواقع نیاز به دانشجوها اعطا می‌شود، گرنت است. در مواردی که صلاحیت علمی دانشجو مورد بررسی قرار نگیرد، این هزینه‌ها به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شود.

وام دانشجویی کانادا_Loans 

وام‌های دانشجویی به کلیه دانشجویان اعطا می‌شود و دانشجویان بین‌المللی هم مانند دانشجویان دیگر می‌توانند با نرخ سود مشابه شهروندان کانادا این وام را بازپرداخت کنند. دانشجویان خارجی برای بهره‌مندی از این وام باید از طریق بانک‌های خصوصی اقدام کنند.

 

دستیار تدریس _Teaching Assistants (TA) 

فعالیت به‌عنوان دستیار آموزشی یکی از راه‌های دریافت کمک هزینه برای دانشجویان ارشد و دکترا است. شما باید در یادگیری دانشجویان به اساتید کمک کنید و در قبال آن یک سری هزینه دریافت نمایید. برای دریافت این نوع کمک هزینه، باید نمرات بالا در تافل یا آیلتس داشته باشید.

دستیار پژوهشی _ Research Assistantships (RA)

دانشجویان ارشد و دکترا می‌توانند برای دریافت کمک هزینه در فعالیت‌های پژوهشی که به پایان نامه آنها مربوط نیست، شرکت کنند. دستیار تحقیق معمولاً ۱۵ تا ۲۰ ساعت در هفته فعالیت دارد و دانشجویان توسط دپارتمان برای اینگونه فعالیت‌ها انتخاب می‌شوند.

 مهم‌ترین نکات بورسیه تحصیلی کانادا

برای اینکه شانس دریافت بورسیه تحصیلی کانادا را داشته باشید، حتماً باید به موارد زیر توجه کنید:

سعی کنید با دقت دانشگاه‌ها را سرچ کنید و تمام فرصت‌های موجود در نهادهای دولتی و غیردولتی را در نظر بگیرید.

زمان ددلاین را جدی بگیرید و بهترین فایل ممکن را قبل از ددلاین ارسال نمایید.

سعی کنید خودتان را از دیگران متمایز نشان دهید.

مراحل اپلای را ابتدا یاد بگیرید و بعد اپلیکیشن فرم را تکمیل پر کنید.

کاورلتر بسیار قوی را آماده کنید.

مدارک لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی کانادا

 برای اخذ بورسیه تحصیلی کانادا باید یک سری مدارک را ارسال کنید که بسته به نوع بورس و مقطع و رشته تحصیلی متفاوت است. اما در کل شما باید مدارک زیر را برای دانشگاه‌ها آماده کنید:

رزومه یا سی وی (CV)

انگیزه‌نامه (Statement of Purpose) 

تهیه دو یا سه توصیه نامه از اساتید یا کارفرما

ارائه نمونه نوشتاری (Writing Sample) 

پورتفولیو: برخی از دانشگاه‌های ارائه دهنده بورسیه کانادا در رشته‌های معماری و هنر به پورتفولیو نیاز دارند که به صورت تصویری یا فایلی ارائه می‌شود. معمولاً هر سازمان دستورالعمل خاصی برای ارائه پورتفلیو در نظر می‌گیرد.

یک یا چند مقاله چاپ شده پژوهشی: در صورت امکان مقالات انگلیسی مرتبط با حوزه تحقیقاتی استاد راهنمای کانادا در اپلیکیشن آپلود کنید . گر امکان ارسال کامل مقالات را ندارید، فقط یک چکیده از هر مقاله را ارسال کنید.

پروپوزال تحقیقاتی: برخی از دانشگاه‌ها برای پذیرش بورسیه به پروپوزال شما نیاز دارند. پروپوزال حدود ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ کلمه است که باید در آن موضوع و روش تحقیق آینده خود را توضیح دهید.

 میزان بورسیه تحصیلی کانادا چقدر است؟

پاسخ این سؤال بستگی به نوع کالج و دانشگاه دارد. برخی از دانشگاه‌ها فقط چند صد دلار یا چند هزار دلار به شکل تخفیف شهریه ارائه می‌کنند. برخی دانشگاه‌ها نیز به صورت پارشیال فاند به شما کمک هزینه‌ای برای پرداخت شهریه و هزینه‌های زندگی ارائه خواهند کرد.

متقاضیان که خوش‌شانس باشند یا رزومه علمی قوی ارائه کنند، ممکن است بورسیه کامل بگیرند که همه شهریه و هزینه‌های زندگی در کانادا را کاور کند.

خلاصه مطالب

بورسیه تحصیلی کانادا در مقاطع ارشد و دکترا تحت عنوان اسکولارشیپ، دستیار تدریس، دستیار پژوهشی و گرنت ارائه می‌شود. مقدار این کمک هزینه بستگی به کالج و دانشگاه مورد نظر دارد. بعضی از دانشگاه‌ها ممکن است فقط کمک هزینه‌ای برای تخفیف شهریه ارائه کنند. اما اگر رزومه قوی داشته باشید، شانس دریافت بورسیه کامل را خواهید داشت.

برخی از افراد در مورد گرفتن بورسیه تحصیلی بدون مقاله سؤال دارند. باید بگوییم که دریافت این بورسیه در چنین شرایطی غیر ممکن نیست و اگر پرونده خود را به کارشناسان موسسه مهاجرتی نجما توکلیان بسپارید، می‌توانند این نوع بورسیه را برای شما دریافت کنند، به شرط اینکه فاکتورهای لازم از جمله معدل بالا، نمره آیلتس و تافل مناسب را داشته باشید.





:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: