نوشته شده توسط : media

دلایل مختلفی موجب سوزن سوزن شدن دست چپ و قلب می‌شود. احساس درد در قلب و احساس گزگز در دست چپ همراه با برخی از علائم مانند درد در قفسه سینه، تنگی نفس، تعریق سرد است و می‌تواند نشانه حمله قلبی یا نزدیک شدن به آن باشد. برای تشخیص منشأ بی‌حسی دست به کلینیک دینا به‌عنوان بهترین مرکز طب پزشکی در شرق تهران مراجعه کنید.

گاهی مواقع علائم بی‌حسی مربوط به آسیب‌های اسکلتی و عضلانی و حتی فشار بر اعصاب محیطی دست است که در این شرایط باید برای درمان و پیگیری‌های لازم اقدام کنید. اما در صورت بروز گزگز دست چپ و درد همزمان در قلب باید به پزشک متخصص مراجعه کنید، چراکه ادامه داشتن علائم می‌تواند هشدار دهنده وضعیت خطرناکی برای فرد باشد.

ارتباط سوزن سوزن شدن دست چپ و قلب

علائم سوزن سوزن شدن دست چپ و قلب می‌تواند با یکدیگر مرتبط باشد. گاهی مواقع ناراحتی‌ها و مشکلات قلبی عروقی به شکل گزگز یا بی‌حسی دست بروز می‌کند و حتی انجام فعالیت‌ها برای فرد سخت می‌شود. در چنین شرایطی جدی گرفتن علائم ساده نیز بسیار ضرورت دارد و می‌تواند نجات‌بخش باشد. در صورت داشتن سوابق خانوادگی و مشکلات قلبی در گذشته علائم مربوط به سوزش و گزگز دست را جدی بگیرید.

حمله قلبی در اکثر مواقع می‌تواند با انسداد شریان‌های کرونری و جلوگیری از خون‌رسانی به قلب باشد. در نتیجه کاهش خون‌رسانی می‌تواند باعث بی‌حسی و گزگز در دست چپ و قلب شود که یک وضعیت کاملاً اورژانسی به وجود می‌آورد.

از دیگر علائم ارتباط بین مور مور شدن دست چپ و قلب، احساس فشار یا درد در قفس سینه، بازو، گردن، کمر، صورت، تنگی نفس، سرگیجه و حالت تهوع است. با مشاهده این علائم حتماً باید پزشک را در جریان قرار دهید.

حمله قلبی در اکثر مواقع می‌تواند با انسداد شریان‌های کرونری و جلوگیری از خون‌رسانی به قلب باشد. در نتیجه کاهش خون‌رسانی می‌تواند باعث بی‌حسی و گزگز در دست چپ و قلب شود که یک وضعیت کاملاً اورژانسی به وجود می‌آورد.

از دیگر علائم ارتباط بین مور مور شدن دست چپ و قلب، احساس فشار یا درد در قفس سینه، بازو، گردن، کمر، صورت، تنگی نفس، سرگیجه و حالت تهوع است. با مشاهده این علائم حتماً باید پزشک را در جریان قرار دهید.

علائم سوزن سوزن شدن دست چپ و قلب

زمانی که فرد همزمان درد شدیدی را در قلب خود احساس می‌کند و دست دچار بی‌حسی و سوزن سوزن شدن می‌شود، این وضعیت می‌تواند هشدار دهنده سکته قلبی باشد. در کنار بی‌حسی دست، ممکن است علائم زیر را نیز تجربه کند:

۱- احساس درد زیاد در قفسه سینه، گردن و بازو

۲- بی‌حس شدن انگشتان دست چپ

۳- سفتی و گرفتگی بازوی چپ

۴- حالت تهوع و عرق سرد

۵- اختلال در هماهنگی و تعادل بدن

۶- سردرد و سرگیجه

چنانچه همزمان علائم بی‌حسی دست چپ و درد قبل را مشاهده کردید، می‌توانید برای تشخیص و پیگیری راهکارهای درمانی به مراکز طب پزشکی مراجعه کنید. کلینیک دینا با برخورداری از بهترین متخصصان توانبخشی با معاینه دقیق و تجویز آزمایش‌های مناسب، منشأ سوزن سوزن شدن دست را بررسی می‌کنند و در صورت وجود هرگونه مشکل احتمالی روش‌های درمانی مناسب را تجویز خواهند کرد.

ارتباط سوزن سوزن شدن دست چپ و قلب | کلینیک دینا

درمان سوزن سوزن شدن دست چپ و قلب

برخی از تکنیک‌های بسیار ساده برای درمان سوزن سوزن شدن دست چپ و قلب وجود دارد، اما در نهایت شما باید به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید تا علت اصلی این عارضه مشخص شود. روش‌های زیر برای کاهش علائم بی حسی دست بسیار مؤثر است:

حرکت داشته باشید: حرکت کردن باعث گردش خون می‌شود و احساس ناراحت کننده‌ای که تجربه می‌کنید را تسکین می‌دهد. همانگونه که جریان خون بهبود می‌یابد، ممکن است ناحیه مورد نظر برای چند دقیقه کمی گرم‌تر شود و به وضعیت عادی بر‌گردید.

مشت خود را باز و بسته کنید: اگر احساس سوزن سوزن شدن بر مچ دست شما تأثیر می‌گذارد، مشت خود را گره و سپس باز کنید. این کار می‌تواند اعصاب تحت فشار را آزاد کند و خون را به جریان بیندازد.

انگشت پای خود را تکان دهید: اگر احساس سوزن سوزن شدن روی پاهای شما تأثیر می‌گذرد، سعی کنید انگشتان پا را تکان دهید. این کار باعث افزایش جریان خون می‌شود و احساسات ناخوشایند را متوقف می‌کند.

سر خود را به پهلو تکان دهید: اگر احساس بی‌حسی روی بازو و دست چپ را دارید، تکان دادن آرام سر باعث کاهش فشار در اطراف اعصاب گردن می‌شود.

فشار را از ناحیه مورد نظر بردارید: برداشتن فشار از روی دست‌ها، علائم سوزن سوزن شدن دست چپ و قلب را کاهش می‌دهد و اعصاب بدن اکسیژن بیشتری دریافت می‌کنند. در این شرایط اندامی که تحت فشار است را آزاد کنید و مطمئن باشید که هیچ چیز سنگینی به آن فشار وارد نمی‌کند.

 خلاصه مطالب

عوامل مختلفی باعث سوزن سوزن شدن دست چپ و قلب می‌شود. در این شرایط فرد احساس گزگز مداوم در انگشتان و بازوی چپ خواهد داشت. علاوه‌بر این اگر فرد سابقه بیماری قلبی داشته باشد، علائمی مانند درد قفسه سینه، عرق سرد، سرگیجه و حالت تهوع را تجربه خواهد کرد. زمانی که این علائم را مشاهده کردید، برای جلوگیری از هرگونه عارضه و خطر احتمالی حتماً باید به پزشک مراجعه کنید، چراکه برخی از این علائم می‌تواند هشدار دهنده سکته قلبی یا مغزی باشند.

چنانچه این علائم به صورت طولانی مدت ادامه داشته باشد، باید علاوه‌بر مراجعه به پزشک متخصص قلب، تحت نظر پزشکان توانبخشی باشید تا از طریق راهکارهای جدید برای درمان شما اقدام کنند. کلینیک دینا بهترین مرکز طب پزشکی در شرق تهران است. پزشکان توانبخشی مجرب از طریق روش‌های جدید از جمله اوزون تراپی و تزریق prp به درمان قطعی علائم گزگز و بی‌حسی دست کمک خواهند کرد.

 





:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 شهريور 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: