نوشته شده توسط : media

درمان رفع افتادگی شکم از طریق تمرینات تقویتی، درمان‌های موضعی، لیفت شکم با لیزر و عمل‌های جراحی زیبایی امکان‌پذیر است. از شایع‌ترین مشکلاتی که پس از کاهش وزن و زایمان اتفاق می افتد، شل شدگی و افتادگی شکم است و برخی از طریق روش ابدومینوپلاستی برای رفع آن اقدام می‌کنند. چنانچه قصد جراحی موضعی شکم از طریق پیشرفته‌ترین متدهای پزشکی را دارید، دکتر کرامت الله ترابی، بهترین جراح پلاستیک و ترمیمی در تهران به درمان شما کمک خواهند کرد.

کم عارضه ترین راهکار برای رفع شل شدگی شکم، روش‌های خانگی، ورزش منظم و درمان‌های پزشکی غیرجراحی است. هر چند ممکن است طول درمان با روش‌های غیرجراحی بیشتر باشد، اما کم‌خطر از روش‌های دیگر هستند. در صورتی که هیچ یک از روش‌های مذکور پاسخگو نباشد، جراحی آخرین گزینه برای لیفت شکم است.

درمان رفع افتادگی شکم از طریق روش‌های خانگی

برای درمان رفع افتادگی شکم می‌توانید از روش‌های خانگی از جمله تغذیه مناسب و ماساژ و کرم‌های لیفیتنگ استفاده کنید. در کنار هر روشی بهتر است از ورزش و تمرینات تقویتی غافل نشوید، مگر اینکه به دستور پزشک از انجام آن منع شوید. در ادامه به برخی از راهکارهای غیر پزشکی که در درمان شل شدگی مؤثر است اشاره می‌کنیم.

تغذیه مناسب برای درمان رفع افتادگی شکم

اولین کاری که پس از کاهش وزن و زایمان باید برای رفع افتادگی پوست شکم انجام دهید، داشتن رژیم غذایی مناسب است. اگر هدف شما بهبود خاصیت ارتجاعی پوست است، باید مصرف غذاهایی مثل ماهی و مرغ، آجیل، توت فرنگی، انواع سبزیجات، چربی‌های سالم مانند روغن زیتون و دانه‌های گیاهی و همچنین مصرف مرکبات را در برنامه خود بگنجانید. رژیم غذایی سالم برای تثبیت وزن در کنار ورزش به داشتن شکمی تخت به شما کمک می‌کند.

انجام منظم تمرینات تقویتی 

ورزش منظم در حالت عادی به رفع افتادگی شکم کمک می‌کند، اما بعضی از تمرینات برای جمع شدن و لیفیتینگ پوست شکم طراحی شده‌اند. زمانی که توده عضلانی شکم از دست می‌رود، این ناحیه از بدن خاصیت الاسیته خود را از دست می‌دهد. تمرینات قدرتی مانند ددلیفت، دوچرخه، پلانک و انجام حرکات مخصوص در شکل‌گیری مناسب فرم شکم موثر است و تأثیر آن را به مرور زمان مشاهده خواهید کرد.

ماساژ، استفاده از اسکراب و براشینگ بدن

از دیگر راهکارها برای درمان رفع افتادگی شکم، ماساژ پوست با روغن‌های کلاژن‌ساز از جمله روغن زیتون و نارگیل است. در مواردی که شل شدگی شکم زیاد نیست، اسکراب همزمان بدن با براشینگ پوست به صورت خشک باعث افزایش گردن خود می‌شود و در نتیجه اکسیژن رسانی به بافت های پوست نیز بیشتر خواهد شد. این عوامل در بهبود ظاهر پوست و رفع پیری آن تاثیرگذار است و می‌تواند به برگشت خاصیت ارتجاعی پوست شکم کمک کند.

مصرف مکمل‌ها برای رفع شکم افتاده

مصرف برخی از مکمل‌ها تحت نظر پزشک باعث سفت شدن پوست شکم ‌می‌شود. به‌طور مثال ویتامین C به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی در بدن عمل می‌کند و در کلاژن‌سازی نقش مهمی دارد. اگرچه در سبزیجات و میوه حجم مناسبی از این ویتامین وجود دارد، اما در کنار آنها می‌توانید از مکمل‌ها نیز استفاده کنید.

در کنار ویتامین C باید مصرف پروتئین را نیز افزایش دهید. پروتئین دارای دو اسید آمینه بسیار ضروری برای تولید کلاژن است که در گوشت و مکمل‌های بدنسازی وجود دارد و می‌توانید تحت نظر پزشک بهترین نوع مکمل کلاژن خوراکی را مصرف کنید تا فرایند بازسازی سلول‌های پوستی تسریع یابد.

 درمان‌ های پزشکی غیر جراحی شل شدگی شکم

در مواردی که افتادگی شکم به حدی باشد که روش‌های خانگی و حتی ورزش و تمرینات تقویتی مناسب نباشد، می‌توانید پزشکی غیر جراحی را امتحان کنید.

گرچه شکم افتاده مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند، اما این مسئله به علت به هم ریختن تناسب اندام بالاخص در بین خانم‌ها، موجب تغییر احساسات فرد نسبت به ظاهر خود خواهد شد. اگر شما هم با چنین مشکلی مواجه هستید، روش‌های پزشکی زیر می‌تواند برای حل این عارضه کمک‌کننده باشد.

روش هایفو

هایفو یک روش درمان غیر تهاجمی برای درمان رفع افتادگی شکم است که نه تنها نشانه‌های پیری پوست را کاهش می‌دهد، بلکه باعث سفت شدن پوست شکم یا هر ناحیه دیگر از بدن می‌شود. لیفت پوست با استفاده از هایفو تا حدودی امکان‌پذیر خواهد بود. درمان از طریق این روش باعث افزایش کلاژن‌سازی و خاصیت الاستیه پوست می‌شود و به مرور زمان آن را بسیار محکم می‌کند.

روش لیفت شکم با لیزر

استفاده از روش لیفت شکم با لیزر برای درمان شل شدگی پوست، بیشتر برای افرادی مناسب است که میزان افتادگی یا چربی‌های شکمی بسیار کمی دارند. انواع مختلف لیزر درمانی وجود دارد که باعث تولید کلاژن و بهبود رنگ پوست می‌شود. معمولاً نتایج لیفتینگ پوست با لیزر پس از چند ماه خود را نشان می‌دهد و می‌تواند برای سفتی بازو‌ها، معده و دیگر نواحی بدن مفید باشد. از طریق این روش شکم و پهلو در هر جلسه حدود ۲ تا ۴ سانتی‌متر کاهش سایز خواهد داشت.

خلاصه مطالب

برای درمان رفع افتادگی شکم می‌توانید از روش‌های خانگی و غیرپزشکی از جمله ورزش تمرینات تقویتی، ماساژ و اسکراب و همچنین مصرف مکمل‌ها و مواد غذایی مناسب استفاده کنید. اما در صورتی که این روش‌ها موثر نباشد، درمان‌های پزشکی از جمله لیفت شکم با لیزر و ابدومینوپلاستی بهترین گزینه است. 

با توجه به اینکه در عمل جراحی شکم، پوست‌های اضافه برداشته می‌شود، برای جلوگیری از عوارضی چون عفونت، خونریزی، نکروز پوستی و… باید به پزشک متخصص و مجرب مراجعه کنید. دکتر کرامت الله ترابی با برخورداری از سال‌ها سابقه جراحی موفق زیبایی، این عمل را با دقت و ظرافت و کمترین میزان عارضه انجام خواهند داد. برای دریافت مشاوره شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید. 

 





:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 شهريور 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: