تحصیل در کانادا + هزینه و شرایط مهاجرت تحصیلی کانادا
نوشته شده توسط : media

تحصیل در کانادا و اخذ پذیرش از مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌های معتبر به دلیل برخورداری از استانداردهای آکادمیک رویای بسیاری از متقاضیان است. هر ساله افراد زیادی به قصد اخذ مدرک معتبر درخواست خود را به موسسات آموزشی مختلف کانادا ارائه می‌کنند تا ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنند. برای دریافت ویزای تحصیلی و اقامت موقت کانادا با موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان تماس بگیرید. 

برنامه‌های متنوع دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا، از مقطع کارشناسی تا دکتری وجود دارد. فرصت‌های شغلی بسیار زیاد پس از فارغ‌التحصیلی، از مهم‌ترین دلایل مهاجرت دانشجویان به کانادا است. با اخذ پذیرش از دانشگاه‌ها و دریافت ویزای تحصیلی، مجوز ورود به خاک این کشور برای شما صادر خواهد شد. 

شرایط تحصیل در کالج‌های کانادا چیست؟

شرایط تحصیل در کانادا

برای تحصیل در کانادا در یک از مقاطع تحصیلی متقاضیان باید شرایط خاصی داشته باشند. سیستم آموزشی مدارس و دانشگاه‌های کانادا قوانین خاصی برای اخذ پذیرش افراد دارند. از این رو قبل از هر چیز باید با جمع‌آوری مدارک لازم و اطلاع از شرایط اعلام شده، درخواست خود را ارائه کنید. در ادامه به شرایط تحصیل در مدارس، کالج و دانشگاه‌های کانادا اشاره می‌کنیم. 

شرایط تحصیل در مدارس کانادا

سیستم آموزشی کانادا در استان‌های مختلف تفاوت دارد؛ اما آغاز سن تحصیل در این کشور از ۲ تا ۵ سالگی است و با ورود به مهد کودک آغاز می‌شود. شروع دوره آموزش اجباری نیز از ۵ سالگی و شروع مقطع پیش دبستانی (Kindergarten) است. کودکان در ۶ یا ۷ سالگی وارد دبستان (Elementary School) می‌شوند و دوره دبستان در این کشور تا کلاس هشتم (Grade 8) ادامه دارد. دانش‌آموزان در سن ۱۲ تا ۱۴ سالگی دوره متوسطه اول را طی می‌کنند و ۱۵ تا ۱۸ سالگی نیز دوره متوسطه دوم است. شرایط تحصیل در مدارس مختلف کشور کانادا عبارت است از:

1- جهت تحصیل در مقطع ابتدایی و متوسطه کانادا نیازی به ارائه مدرک زبان نیست؛ اما از متقاضیان برای ارزیابی تسلط به زبان انگلیسی تست‌های متعددی گرفته می‌شود.

2- افراد زیر ۱۸ سال بدون حضور والدین مشروط به ارائه رضایت‌نامه از طرف آن‌ها است.

3- جهت تحصیل در مدارس این کشور شرط معدل خاصی وجود ندارد؛ اما دانش‌آموزان باید در درس‌های پایه نمرات بالایی کسب کنند.

میزان شهریه مدارس کانادا

هزینه‌های تحصیل در مدارس دولتی کانادا برای شهروندان این کشور رایگان است. هزینه تحصیل در کشور کانادا برای مهاجران در مقاطع مختلف، به‌طور میانگین تقریباً 20000 تا 25000 دلار کانادا به صورت سالیانه برآورد می‌شود. 

هزینه‌های تحصیل در مدارس خصوصی کانادا به مراتب بالاتر است و دانش آموزانی که در خانواده‌های کانادایی زندگی می‌کنند، علاوه بر هزینه سالانه مدرسه باید شهریه‌ای جداگانه در حدود 1600 تا 2000 دلار به صورت ماهیانه پرداخت کنند. متقاضیان ویزای دانش‌آموزی کشور کانادا باید حدود ۱۰ هزار دلار تمکن مالی در سال که اثبات‌کننده توان پرداخت شهریه و هزینه‌های زندگی است را ارائه کنند.

 شرایط تحصیل در کالج‌های کانادا چیست؟

افرادی که قصد دارند برای ورود به بازار کار آماده شوند، برای تحصیل در کالج‌های کانادا اقدام می‌کنند. از این رو آموزش‌ در کالج‌ها بیشتر بر تقویت مهارت‌های فنی و عملی افراد معطوف می‌شود و دوره‌های تئوری در این مراکز آموزشی اولویت کمتری دارد.

کالج‌های کشور کانادا به دو دسته کالج‌های خصوصی و دولتی تقسیم می‌شوند. شرایط ورود به کالج‌های این کشور از نظر معدل و نمره زبان انگلیسی نسبت به اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا راحت‌تر است. دوره‌های ارائه شده در کالج‌های کانادا و شرایط شرکت در آنها شامل موارد زیر است:

1- دوره DEC: این دوره آموزشی در کالج‌های استان کبک برگزار می‌شود و افراد با دریافت مدرک دیپلم دبیرستان امکان ورود به به این دوره‌ها را دارند (دیپلم کبک ۱۱ ساله است و از سال دوازدهم وارد کالج خواهید شد.)

2- دوره دیپلما (Diploma): با مدرک دیپلم می‌توانید در دوره کالج‌های کانادا ثبت نام کنید.

3- دوره سرتیفیکیت: با دریافت مدرک دیپلم امکان شرکت در این دوره‌ها برای متقاضیان وجود دارد. 

4- دوره Post Bachelor: پیش‌نیاز ورود به این دوره‌ها گذراندن مقطع کارشناسی است.

هزینه تحصیل در کالج‌های کانادا

هزینه تحصیل در کالج‌های کشور کانادا، میانگین ۱۲,۰۰۰ هزار دلار به‌صورت سالانه است. با این حال شهریه کالج‌ها در این کشور  بسیار متفاوت است. در کانادا دو نوع کالج خصوصی و دولتی وجود دارند که به طبع هزینه تحصیل در کالج‌های عمومی بسیار ارزانتر از کالج خصوصی است. بسته به علاقه شما، شهری که انتخاب می‌کنید و رشته مورد نظر، مبلغ پرداختی برای شهریه سالانه تعیین خواهد شد. 

 شرایط تحصیل در دانشگاه‌های کانادا

دانشگاه‌های کانادا با حمایت دولت، زمینه‌ تحقیق در زمینه‌های مختلف از جمله پزشکی، مخابرات، کشاورزی، فناوری کامپیوتر و علوم محیطی را برای تمامی دانشجویان بومی و بین‌الملل فراهم کرده‌اند. آموزش و تحصیل در کانادا در مقاطع مختلف دانشگاهی و استان‌های این کشور به دو زبان انگلیسی و فرانسوی است و همین امر باعث جذب بسیاری از افراد می‌شود.

برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا، دانشجویان بین‌المللی باید اطلاعات کاملی در مورد شرایط و قوانین مربوط به ویزای دانشجویی و رشته مورد‌ نظر خود کسب کنند. یکی از شرایط تحصیل در دانشگاه‌های معتبر، داشتن مدرک GRE و GMAT است  کهبه متقاضیان بین‌المللی امتیاز بالایی تعلق می‌گیرد ولی نمی‌تواند معدل پایین فرد را جبران کند.

خلاصه مطالب

شرایط تحصیل در کانادا در مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌های معتبر این کشور متفاوت است و متقاضیان در هر مقطع باید مدارک خاصی را ارائه کنند. به‌طور مثال برای تحصیل مقطع ابتدایی و متوسطه نیازی به ارائه مدرک زبان نیست، در حالی که برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور افراد باید مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه با نمره بالا ارائه کنند. 

به‌علاوه هزینه تحصیل در هر یک از مقاطع تحصیلی براساس رشته مورد نظر، شهر محل تحصیل و نوع مرکز آموزشی تعیین می‌شود. با توجه به اینکه شهریه مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌های این کشور سالانه تغییر می‌کند، باید با مراجعه به سایت این مراکز میزان شهریه را محاسبه کنید. از آنجا که بسیاری از درخواست متقاضیان جهت دریافت ویزای تحصیلی رد می‌شود، توصیه می‌کنیم فرایند اخذ این نوع ویزا را به موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان بسپارید. کارشناسان رسمی امور مهاجرت، با ارزیابی شرایط و مدارک، بهترین گزینه را برای شما انتخاب خواهند کرد. 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 شهريور 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: