درمان قطعی درد زانو با پی آر پی زانو
نوشته شده توسط : media

درمان قطعی درد زانو با پی آر پی زانو امکان‌پذیر است. این روش یکی از موثرترین متدهای درمانی است که در کلینیک دکتر ناصح یوسفی انجام می‌شود و با اثرگذاری بالا در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از بیماران و پزشکان قرار گرفته است. اگر روش‌های درمانی مانند فیزیوتراپی به کاهش زانو درد شدید و عملکرد مناسب مفصل زانو کمک نکند، تزریق PRP یکی از بهترین گزینه‌ها برای تعویق جراحی است.

البته تزریق پی آر پی در زانو باید توسط پزشکان مجرب انجام شود تا خطرات و عوارض جانبی مانند عفونت در بیماران کاهش یابد. برای تزریق پی آر پی زانو می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی در غرب تهران مراجعه کنید و مراحل تزریق را تحت نظر کادر مجرب این کلینیک انجام دهید. پزشکان متخصص این کلینیک تنها در چند جلسه به شما در بهبود مشکلات زانو از جمله آرتروز و ساییدگی، کشیدگی رباط و تاندون‌های زانو کمک می‌کنند.

درمان درد زانو با تزریق پی آر پی

بسیاری از افراد این سؤال را دارند که آیا درمان قطعی درد زانو با پی آر پی زانو امکان‌پذیر است؟ باید اشاره کنیم افرادی که دارای مشکل بافت آسیب دیده زانو و مشکل مفاصل و عضلات زانو هستند، می‌توانند برای تزریق پی آر پی جهت درمان و کاهش التهابات بهره ببرند.

اما اگر افراد بیماران دچار آرتروز یا سائیدگی زانو باشند، این روش تنها می‌تواند به تسکین درد کمک کند و از این طریق تخریب بیشتر بافت‌ها و مفاصل زانو جلوگیری شود.

PRP حاوی مقدار زیادی پلاکت است که از خون بیمار دریافت می‌شود و با وجود فاکتورهای رشد در بازسازی بافت‌های آسیب دیده، بهبود عملکرد مفاصل و کاهش زانو درد شدید بسیار اثرگذار است. این روش درمانی بسیار ایمن می‌تواند به شما در بازگشت به فعالیت‌های روزمره کمک کند.

پی آر پی زانو چه کاربردهایی دارد؟

تزریق پی‌ آر پی زانو نسبت به روش‌های دیگر از جمله تزریق استروئیدها بسیار مؤثر است و عمل جراحی یا تعویض مفصل زانو را به تأخیر می‌اندازد. به این ترتیب این روش برای بیمارانی که دچار آرتروز یا التهاب مفاصل زانو هستند، بسیار مفید است. بیمارانی که دچار کشیدگی و آسیب تاندون شده‌اند نیز می‌توانند با تزریق پی آر پی علائم بهبودی را مشاهده کنند. در مجموع پی آر پی زانو در موارد زیر کاربرد دارد:

1- پیچ خوردگی و کشیدگی

2- درد مزمن در مفاصل

3- درمان انواع بیماری‌های اسکلتی عضلانی

4- فشار و پارگی روتاتورکاف

5- درمان آرتروز و ساییدگی مفاصل زانو

6- صدمات رباط صلیبی قدامی

7- تاندونیت و پیچ خوردگی رباط

8- درد مزمن و شدید زانو

9- کشیدگی‌های عضلانی در ناحیه زانو

تزریق پی‌ آر‌ پی زانو چه مزایایی دارد؟

پی آر پی ماده حاوی پلاکت است که از خون بیمار دریافت می‌شود. به همین دلیل به عنوان یک روش ایمن شناخته می‌شود. افرادی که برای درمان قطعی درد زانو با پی آر پی زانو اقدام می‌کنند، نسبت به سایر افرادی که از روش‌های مانند تزریق استروئیدها یا جراحی بهره می‌برند، زودتر علائم بهبودی را مشاهده خواهند کرد. از جمله مزایای درمان قطعی درد زانو با پی آر پی زانو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایمنی بالا و کمخطر بودن: پلاسمای غنی از پلاکت از خون بیمار دریافت می‌شود و بسیار طبیعی است. تزریق این ماده کمترین عارضه و خطر را به همراه دارد.

کاهش علائم آرتروز زانو: تزریق پی آر پی نشانه‌ها و علائم سایدگی زانو را کاهش می‌دهد. در پلاکت‌های غنی از پلاسما فاکتورهایی به نام هپاتوسیت و فیبروبلاست سینوویال وجود دارد. پی آر پی به بازیابی میزان غلظت هیالورونیک اسید در زانوها کمک می‌کند. به این ترتیب آسیب‌های مفصلی از بین می‌رود و از پیشرفت ساییدگی زانو جلوگیری می‌کند.

کاهش تورم و التهابات: تزریق پی آر پی، یک فرایند سریع ترمیمی است که باعث مدیریت درد و کاهش ورم و التهاب می‌شود. افرادی که با مشکل کشیدگی رباط و تاندون زانو مواجه هستند، پس از چند جلسه تزریق، شاهد کاهش تورم و التهابات خواهند بود.

کاهش مصرف دارو: تزریق پی آر پی برای کنترل درد ناشی از آرتریت زانو بسیار مفید است و وابستگی افراد به داروهای قوی و مسکن را کاهش می‌دهد.

تاثیر تزریق پی آر پی در درمان قطعی درد زانو

تزریق پی آر پی طی جلسات متعدد می‌تواند علائم مربوط به مشکلات زانو از جمله ساییدگی را کاهش دهد و در ترمیم تاندون‌ها همچنین درمان پیچ‌ خوردگی و کشیدگی و فشار و پارگی روتاتور کاف تأثیر داشته باشد. اما اگر می‌خواهید اثربخشی این روش درمانی بیشتر شود، حتماً باید تحت نظر پزشک متخصص و مجرب طی چند جلسه مراحل درمان را انجام دهید.

برای افزایش ماندگاری تزریق هرچه جلسات انجام پی ‌آر ‌پی بیشتر باشد، روند پیشرفت مشکلات زانو کندتر می‌شود و به طرز چشمگیری میزان کاهش التهابات و تورم را مشاهده خواهید کرد.

پی آر پی درمانی تحریک بدن برای تشکیل غضروف‌های جدید، افزایش تولید مایع روان‌کننده مفاصل و کاهش اصطکاک دردناک مفصل‌های زانو تأثیر دارد. علاوه بر این prp حاوی پروتئین‌هایی است که گیرنده‌های درد را در بیمار تغییر می‌دهد و پس از اتمام جلسات درمان دردی را احساس نمی‌کند.

همچنین در بیمارانی که مبتلا به آرتروز زانو هستند، تزریق پی‌آر‌پی نتایج قابل توجهی دارد و می‌تواند در کنترل علائم بسیار تاثیرگذار باشد. از این رو برای افزایش تأثیر اثربخشی این روش پزشکان توصیه می‌کنند حداقل ۶ تا ۱۲ جلسه مراحل تزریق را انجام دهند.

تزریق prp زانو برای چه افرادی مناسب است؟

درمان قطعی درد زانو با پی آر پی زانو برای همه افراد امکان‌پذیر نیست و تنها گروه خاصی می‌توانند برای انجام این روش درمانی اقدام کنند. پی آر پی معمولاً به افرادی توصیه می‌شود که درد آرتروز فعالیت‌های روزمره آنها را مختل کرده و درمان‌های محافظه‌کارانه‌تر مانند فیزیوتراپی، تخلیه مایع زانو و تزریق استروئیدها به درمان آنها کمک نکرده است.

همچنین تزریق پی آر پی به بیمارانی توصیه می‌شود که به داروهای ضد التهابی مانند ایبوبروفن حساسیت دارند یا دارودرمانی به حد کافی در درمان زانو درد شدید تأثیر نداشته است. توجه داشته باشید زمانی که شدت ساییدگی زانو زیاد باشد، تزریق پی آر پی توصیه نمی‌شود و باید روش‌های دیگر را امتحان کنید.

نحوه عمل پی آر پی برای درمان قطعی زانو درد

زمانی که پزشک تشخیص دهد شما گزینه مناسبی برای تزریق پی آر پی هستید، فرایند درمان با تهیه نمونه خون از شما شروع می‌کند. برای انجام این کار پزشک از یک سوزن استفاده می‌کند و مقداری خون را از بازو تهیه خواهد کرد. در ادامه نمونه تهیه شده در دستگاه سانتریفیوژ که باعث غلظت خون می‌شود، قرار می‌گیرد و تحت تأثیر چرخش و سرعت بسیار بالا مشتقات خونی از یکدیگر جدا خواهند شد. سپس پزشک اجزای سلول‌های بنیادی به نام پلاکت را از یکدیگر جدا می‌کند.

پلاکت‌ها اجزای سلولی هستند که درون آنها مقدار زیادی فاکتورهای رشد وجود دارد و زمانی که ناحیه زانو دچار هر نوع آسیب‌دیدگی شود، بدن به‌طور طبیعی خون را به آن ناحیه می‌رساند و به‌ همین دلیل کبودی و تورم زیادی بروز پیدا می‌کند. پلاکت‌های موجود باعث انعقاد خون خواهند شد و از خونریزی جلوگیری می‌کنند. پزشک با ترکیب پلاکت‌ها با مقدار کمی از پلاسما، غلظت آن را افزایش می‌دهد و محلولی که ۱۰ برابر بیشتر از حالت عادی دارای پلاکت است وارد بدن شما می‌شود.

مدت اثرگذاری تزریق prp در درمان زانو درد شدید

سرم پلاسمای حاوی پلاکت از نمونه خون شما تهیه می‌شود. بنابراین کمتر دچار عارضه‌ها و واکنش‌های منفی خواهید شد و بدن شما سرم دریافت شده را پس نمی‌زند. پس از تزریق نیز دوران بهبودی به سرعت طی می‌شود و درد شما فقط چند روز طول می‌کشد.

در صورتی که درمان مشکلات مفصلی و آرتروز تزریق پلاسما را انجام داده‌اید ۳ تا ۷ روز علائم درد و ورم را مشاهده خواهید کرد. و چنانچه قصد درمان درد تاندون را داشته‌اید، نتایج حاصل از درمان معمولاً طی ۳ تا ۴ ماه به دست می‌آید. برای درمان رباط صلیبی و روتاتورکاف نیز تزریق پی آر پی باید تا چند جلسه ادامه داشته باشد و حدود ۱ تا ۲ هفته طول می‌کشد تا التهاب و درد برطرف شود.

شانس درمان قطعی درد زانو با پی ‌آر ‌پی زانو

بسیاری از افراد در ارتباط با شانس موفقیت درمان قطعی درد زانو با پی آر پی زانو سؤال دارند. شانس موفقیت تزریق پلاسما به علت استفاده از آن بستگی دارد. به‌طور کلی تحقیقاتی که در ارتباط با تزریق پلاسمای غنی از پلاکت انجام شده، نشان می‌دهد ۸۰ درصد از بیمارانی که علائم ساییدگی خفیف تا متوسط را داشته‌اند، طی مدت ۱ تا ۲ سال نتایج بسیار خوبی را مشاهده کرده‌اند.

در مواردی که افراد مشکلات مربوط به آرتروز متوسط و زانو درد شدید داشته‌اند، نتایج در بازه زمانه کوتاه‌تری به دست آمده است. همچنین در حدود ۸۰ بیمارانی که پارگی نسبی رباط و تاندون را تجربه کرده‌اند، نتایج تزریق prp ماندگارتر بوده است.

با این حال ممکن است هر فردی به چند مرتبه تزریق نیاز داشته باشد. افرادی که از پارگی شدید رباط صلیبی روتاتور کاف رنج می‌برند یا دارای مشکلات ساختاری زانو هستند، احتمال پاسخ بودن این روش برای آنها بسیار کمتر است.

اقدامات پس از درمان درد زانو با پی آر پی زانو

برای اینکه تأثیر و ماندگاری تزریق پی آر پی را در کوتاه‌ترین زمان مشاهده کنید، بهتر است چند روز آرام حرکت کنید. به‌علاوه از وارد کردن فشار به مفصل آسیب‌دیده خودداری نمایید. پزشک متخصص ممکن است موارد زیر را به شما پیشنهاد کند:

1- به هیچ عنوان از داروهای ضد التهابی استفاده نکنید، چون ممکن است یک داروی ضد درد دیگر توسط پزشک به شما تجویز شود.

2- جهت محافظت و بی‌حرکت کردن مفصل دچار آسیب از زانوبند استفاده کنید.

3- علاوه‌بر این ممکن است در زانویی که دچار آرتروز است ، پس از اتمام جلسات تزریق پی آر پی پزشک توصیه کند از عصا استفاده کنید.

4- برای کاهش میزان درد و تورم پس از تزریق چند بار در روز ۱۰ تا ۲۰ دقیقه از کمپرس سرما استفاده کنید.

5- اگر از نظر فیزیکی شغل شما سختی خاصی ندارد، می‌توانید روز بعد سر کار برگردید. همچنین زمانی که تورم و درد کاهش یافت، چند روز پس از اتمام جلسات می‌توانید پیاده‌روی داشته باشید و فعالیت‌های عادی خود را ادامه دهید.

6- پس از تزریق پی آر پی در زانو، از نوشیدنی‌های مثل الکل و سیگار به هیچ عنوان استفاده نکنید. همچنین در ارتباط با رژیم غذایی که باید تا یک هفته رعایت کنید با پزشک مشورت نمایید.

درمان درد زانو در کلینیک پی آر پی دکتر ناصح یوسفی

برای درمان قطعی درد زانو با پی آر پی زانو حتماً باید به کلینیک‌های معتبر با کادر پزشکی مجرب مراجعه کنید. تزریق پی آر پی فرایند حساسی است که اگر توسط پزشک متخصص انجام نشود، احتمال حساسیت و عفونت در محل تزریق افزایش می‌یابد. گرچه عوارض تزریق پی آر پی در زانو بسیار اندک است، اما به مراکز طب پزشکی مراجعه کنید که دارای تیم متخصص باشند.

کلینیک پی آر پی دکتر ناصح یوسفی از جمله مراکز معتبر تزریق پی آر پی در غرب تهران است. پزشکان این مرکز طب پزشکی از طریق دستگاه‌های مدرن و پیشرفته مراحل درمان را انجام می‌دهند. با توجه به نوع آسیب دیدگی و میزان زانو درد، تعداد دفعات مورد نیاز تزریق و هزینه آن در هر بیمار متفاوت است.

از مزایای مهم درمان زانو درد شدید از طریق تزریق PRP در کلینیک دکتر ناصح یوسفی این است که پزشکان متخصص مراقبت‌های ویژه درمانی را پس از هر جلسه به بیماران ارائه می‌کنند. در نتیجه افراد در فاصله کمی از شروع مراحل درمان علائم بهبودی را مشاهده خواهند کرد. جهت دریافت نوبت و اخذ مشاورهای لازم در زمینه تزریق پی آر پی در زانو در این مرکز درمانی، با شماره‌های زیر در تماس باشید.

خلاصه مطالب

درمان قطعی درد زانو باپی آر پی زانوامکان‌پذیر است. PRP حاوی پلاکت‌های خون بیمار است است. این روش به عنوان یکی از بهترین متدهای درمانی در کنار روش‌هایی مانند فیزیوتراپی کاربرد دارد. از طریق این متد، عمل جراحی و حتی تعویض مفصل زانو را می‌توان به تأخیر انداخت. پی آر پی درمانی باعث کاهش علائم ساییدگی و آرتروز و میزان تورم در ناحیه زانو می‌شود.

برای انجام مراحل تزریق ایمن پی آر پی می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی مراجعه کنید. کادر پزشکی باسابقه و مجرب این کلینیک با انجام مراحل درمان و ارائه مراقبت‌های ویژه، به بازسازی بافت‌های آسیب دیده زانو و عملکرد بهتر آن کمک خواهند کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های موجود در صفحه اصلی تماس بگیرید.





:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 شهريور 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: