ورزش برای افتادگی زیر شکم
نوشته شده توسط : media

انجام ورزش برای افتادگی زیر شکم تاثیر زیادی بر تقویت عضلات این ناحیه و انعطاف‌پذیری پوست دارد. در ادامه این مقاله از سایت دکتر کرامت الله ترابی باید اشاره کنیم که چربی‌های اضافه و شل‌شدگی پوست شکم یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که اثر بسیار منفی بر ظاهر و اعتماد به نفس افراد دارد.

عوامل زیادی مانند افزایش سن بارداری و زایمان و رژیم غذایی نامناسب می‌تواند باعث افتادگی شکم شود و پوست به تدریج کلاژن و الاسیته خود را از دست دهد. از این رو انجام برخی از ورزش‌های تقویتی مانند پلانک پهلو و کرانچ و همچنین ورزش‌های هوازی مثل شنا و طناب زدن می‌تواند در جمع کردن پوست شکم موثر باشد و به بهبود استایل و ظاهر افراد کمک کند.

بهترین ورزش برای افتادگی زیر شکم

بهترین ورزش برای افتادگی زیر شکم ترکیبی از تمرینات تقویتی و هوازی است. انجام این نوع ورزش‌ها باعث کاهش چربی‌های اضافه و تقویت عضلات شکمی می‌شود و به مرور زمان تاثیر آن را مشاهده خواهید کرد.

سخت‌ترین چربی‌ها معمولاً زیر شکم جمع می‌شوند و یکی از عوامل ایجاد آن سبک زندگی نامناسب و بی‌ تحرکی است و همین امر باعث از بین رفتن استایل مناسب بدن  خواهد شد؛ اما با انجام حرکات ورزشی زیر می‌توانید تا حد زیادی به رفع و درمان افتادگی شکم کمک کنید:

بهترین ورزش برای افتادگی زیر شکم | دکتر کرامت الله ترابی
حرکت کرانچ و انواع آن

کرانچ از جمله ورزش‌های تقویتی مناسب برای رفع شل‌شدگی شکم است. انواع حرکات کرانچ که به تقویت عضلات شکمی کمک می‌کنند، عبارتند از:

کرانچ مستقیم: از متداول‌ترین تمرینات برای تقویت عضلات زیر شکم است. برای انجام این حرکت به پشت دراز بکشید، زانوهای خود را خم کنید و پاها را به سمت روی زمین بگذارید. در ادامه دست‌ها را پشت سر قرار دهید و به آرامی بالاتنه را به سمت بازوها بالا ببرید. این حرکت با کنترل انجام دهید تا دچار آسیب نشوید.

کرانچ معکوس: این حرکت ورزشی تمرینی برای تمرکز عضلات پایین شکم است. در این تمرین به پشت دراز می‌کشید و خود را به سمت بالا می‌برید. سپس زانوها را خم کنید و به آرامی باسن را از زمین بلند می‌کنید. سپس پاها را به سمت سینه بکشید و بعد از انجام حرکت، پاها را به موقعیت اولیه بازگردانید.

کرانچ با توپ: حرکت کرانچ با توپ عضلات زیر شکم را درگیر می‌کند. برای انجام این تمرین باید روی یک توپ بنشینید و پاها را محکم روی زمین قرار دهید. در ادامه به آرامی به سمت عقب متمایل شوید تا عضلات شکم کشیده شود. انجام حرکت پلانک و انواع آن یکی از تمرینات تقویتی است که برای درگیر کردن عضلات زیر شکم بسیار کاربرد دارد.

پلانک و انواع آن

سه نوع حرکت پلانک وجود دارد که عبارتند از:

پلانک ساده: بهترین ورزش برای افتادگی زیر شکم و از جمله تمرینات تقویت عضلات مرکزی بدن است. برای انجام این حرکت به شکل درازکش روی زمین قرار بگیرید. آرنج‌ها را خم کنید و زیر شانه‌ها قرار دهید. سپس بدن را به‌طور مستقیم بالا نگه دارید و روی آرنج و انگشتان پا تکیه کنید. برای اثرگذاری بیشتر باید این حالت را برای مدت زمان معین نگه دارید.

پلانک از پهلو: این حرکت باعث تقویت عضلات جانبی شکم می‌شود. برای انجام این حرکت باید به پهلو روی زمین دراز بکشید و با تکیه بر آرنج خود بدن را بلند کنید. در این حرکت بدن باید در یک خط مستقیم باشد و شما باید خود را در این وضعیت نگه دارید و سپس حرکت را بر روی پهلوی دیگر اجرا کنید. در صورت عدم تاثیر ورزش‌های هوازی و تقویتی در درمان افتادگی زیر شکم، می‌توانید برای انجام جراحی‌های زیبایی تحت نظر پزشکان متخصص اقدام کنید.

انجام ورزش‌های هوازی و درمان افتادگی شکم

بهترین ورزش برای افتادگی زیر شکم مجموعه ورزش‌های هوازی از جمله دوچرخه سواری، شنا و دویدن هستند. این ورزش‌ها با بهبود انعطاف‌پذیری و کاهش وزن به رفع شل‎شدگی شکم بسیار کمک می‌کند.

دوچرخه سواری: این ورزش نه تنها باعث کاهش وزن بلکه باعث تقویت عضلات شکم و پاها می‌شود. شما می‌توانید این ورزش را در فضای باز با استفاده از دوچرخه ثابت در منزل انجام دهید.

شنا کردن: شنا یک ورزش برای درگیری تمام عضلات بدن و از جمله عضلات شکم است. این ورزش به کاهش وزن و بهبود انعطاف‌پذیری بدن کمک خواهد کرد.

دویدن: از جمله بهترین ورزش‌های هوازی عالی برای تقویت عضلات شکمی، دویدن است. شما می‌توانید دومیدانی را با سرعت‌های مختلف انجام دهید تا تأثیر آن را بر آب شدن چربی‌ها مشاهده کنید.

طناب زنی: طناب زدن ورزش ساده و بسیار موثر برای سوزاندن کالری و تقویت عضلات شکم است. این ورزش را باید به‌طور منظم و در شدت‌های مختلف انجام دهید.

 خلاصه مطالب

انجام ورزش برای افتادگی زیر شکم می‌تواند به تقویت عضلات شکمی و کشیده شدن پوست کمک کند. بسیاری از افراد به دلیل نداشتن رژیم غذایی مناسب، عدم تحرک و مسائل ژنتیکی درگیر چاقی موضعی و شل‌شدگی شکم هستند. ورزش‌های هوازی و ورزش‌های تقویتی می‌توانند در کاهش میزان افتادگی این ناحیه از بدن تاثیر داشته باشد، اما اگر این روش‌ها کمک‌کننده نباشد، می‌توانید روش‌های پزشکی را امتحان کنید.

دکتر کرامت الله ترابی، بهترین جراح پلاستیک و ترمیمی در تهران، عمل جراحی شکم را جهت تخلیه چربی‌ها و برداشتن پوست‌های اضافه شکم و پهلو انجام می‌دهند. دکتر ترابی با معاینه و ارزیابی وضعیت جسمانی شما، بهترین روش را انتخاب خواهند کرد. از آنجا که این روش عارضه‌های خاص خود را دارد، می‌توانید برای دریافت مشاوره با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.

 
 




:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 شهريور 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: