نوشته شده توسط : media

ویزای کار کانادا برای افغانها تحت شرایط خاصی صادر می‌شود و متقاضیان می‌توانند از طریق برنامه‌های مختلف برای دریافت این ویزا اقدام کنند. چنانچه قصد اخذ ویزای کار کانادا از طریق برنامه‌های مختلف این کشور را دارید، با موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان تماس بگیرید تا کارشناسان امور مهاجرتی شما را راهنمایی کنند.

کانادا برای پذیرش مهاجران برنامه‌های کاری متنوعی را طراحی کرده و سالانه بسیاری از متقاضیان افغان درخواست ویزای کار برای این کشور را دارند. کشور کانادا نیز به دلیل کمبود نیروی کار هر سال درخواست هزاران مهاجر افغانی را می‌پذیرد و افرادی که امتیاز لازم را داشته باشند می‌توانند اقامت این کشور را دریافت کنند.

مهاجرت افغانها به کانادا با ویزای کاری

ویزای کار کانادا برای افغانها تحت شرایط خاص و از طریق برنامه‌های مهاجرتی مختلف صادر می‌شود. این برنامه‌ها شامل برنامه‌های مهارت تجارت فدرال، برنامه کارگر ماهر و برنامه کارگر ماهر کبک است. اگر قصد مهاجرت کانادا کاری به کانادا را دارید، می‌توانید از طریق برنامه‌های زیر اقدام کنید:

برنامه کارگر ماهر فدرال

چنانچه قصد دارید از طریق برنامه اسکیل ورکر به کانادا مهاجرت کنید، باید یکی از مشاغل طبقه‌بندی شده کانادا را انتخاب کنید که در آنها دارای تجربه و تخصص هستید. در واقع فردی که از این روش می‌خواهد به کانادا مهاجرت نماید، می‌تواند در همه استان‌ها به جز کبک درخواست دهد.

مشاغلی که افغانها از طریق آن می‌توانند به کانادا مهاجرت کنند، در دسته‌بندی مشاغل ملی NOC قرار دارند. مدارکی که افراد باید برای درخواست ارائه کنند شامل موارد زیر است:

1- برخورداری حداقل مدرک تحصیلی دیپلم

2- برخورداری از مدرک زبان و تسلط به زبان انگلیسی

3- سرمایه کافی برای مهاجرت

4- برخورداری از مهارت شغلی بر اساس لیست مشاغل NOC

تبعه کشور افغانستان اگر بتوانند فرایند دو مرحله امتیاز دولت کانادا را طی کنند و امتیاز لازم را به دست آورند، می‌توانند موفق به دریافت ویزای کار کانادا شوند. در این فرایند اداره مهاجرت کانادا تصمیم می‌گیرد براساس میزان تمکن افراد، مهارت و تخصص و سطح زبان متقاضیان، چند نفر را در لیست پذیرش قرار دهد. در صورت ریجکتی درخواست، می‌توانید مجدداً برای دریافت اقامت این کشور اقدام کنید.

برنامه مهارت تجاری فدرال

یکی دیگر از برنامه‌های ویزای کار کانادا برای افغانها برنامه مهارت تجاری فدرال است. افغانها می‌توانند از طریق این روش درخواست خود را ارسال کنند و در نهایت موفق به دریافت اقامت دائم شوند، اما برای دریافت ویزای کار از طریق این برنامه افراد باید شرایط زیر را داشته باشند:

1- تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه

2- برخورداری از دو سال سابقه کار تمام وقت یا پاره وقت

3- جاب آفر از یک کارفرمای کانادایی به مدت یک سال

4- تمکن مالی لازم جهت تأمین هزینه‌های زندگی و مسکن

مهاجرت افغانها به کانادا با ویزای کاری

برنامه کارگر ماهر در کبک

یکی دیگر از روش‌های اخذ اقامت دائم برای افغانها برنامه کارگر ماهر ایالت کبک است. در این برنامه شخص از همان ابتدای مهاجرت در استان کبک اقامت دارد. کسی که بتواند اقامت این ایالت را اخذ کند، می‌تواند گواهی CSQ را دریافت کرده و اقامت دائم کانادا را نیز داشته باشند. مدرک تحصیلی معتبر نیز می‌تواند تعیین کننده مهارت فرد برای اشتغال در این برنامه باشد. شرایط لازم برای مهاجرت از طریق برنامه کبک شامل موارد زیر است:

1- تحصیلات آکادمیک

2- تجربه کاری حداقل 6 ماهه

3- مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه

4- حداکثر سن 35 سال

5- برخورداری از جاب آفر از یک کارفرمای کانادایی

6- تمکن مالی لازم جهت تأمین هزینه‌های زندگی در این استان

7- برخورداری از دعوتنامه از یکی از اعضای خانواده دارای اقامت دائم یا تابعیت کانادا

برنامه استارتاپ و خود اشتغالی

از دیگر راه‌های ویزای صدور ویزای کار کانادا برای افغانها از طریق برنامه‌های استارت آپ است. راه‌اندازی کسب و کار با ایده‌های خلاقانه می‌تواند منجر به دریافت اقامت دائم این کشور شود. در این روش افراد می‌توانند در مشاغل فرهنگی، هنری و ورزشی فعالیت داشته باشند. چنانچه تمکن مالی مناسبی دارید، این روش یکی از بهترین روش‌ها برای مهاجرت به کانادا است.

نحوه صدور ویزای کار کانادا برای افغانها

افغانها می‌توانند از طریق دریافت ویزای کار کانادا به این کشور مهاجرت نمایند. این روش یک فرایند زمان‌بر است، چرا که سیستم دو مرحله‌ای امتیازبندی برای دریافت تأییدیه و دریافت ویزای کار لازم است. اتباع افغانی باید پس از فراهم کردن مدارک لازم و داشتن شرایط اولیه وارد سیستم امتیاز بندی شوند.

چنانچه در مرحله اول امتیاز لازم را دریافت کنند، وارد مرحله دوم خواهند شد و هرچه میزان امتیاز اکتسابی بالاتر باشد احتمال پذیرش نیز افزایش خواهد یافت.

خلاصه مطالب

ویزای کار کانادا برای افغانها از طریق برنامه‌های مختلف از جمله اسکیل ورکر، برنامه ایالت کبک و برنامه مهارت تجاری فدرال صادر می‌شود. در هر یک از این روش‌ها اتباع افغانی باید مدارک خاصی از جمله مدرک زبان معتبر را به اداره مهاجرت کانادا ارائه کنند و با داشتن شرایط لازم وارد سیستم امتیازبندی شوند.

مسلماً هر فردی که دارای امتیاز بیشتری باشد، راحت‌تر پذیرش خواهد شد و پس از آن می‌تواند برای دریافت اقامت دائم نیز اقدام کند. از آنچه که شرایط دریافت ویزای کار کانادا برای افغانها کمی زمان‌بر است، توصیه می‌کنیم حتماً با موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان، کارشناس امور مهاجرتی و پناهندگی کانادا در تماس باشید و پرونده مهاجرتی خود را از طریق کارشناسان رسمی این موسسه پیش ببرید. جهت دریافت مشاوره با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی سایت تماس بگیرید.





:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: