آیا خواب رفتن دست خطرناک است؟
نوشته شده توسط : media

آیا خواب رفتن دست خطرناک است؟ همه ما ممکن است گزگز و بی‌حسی دست را تجربه کرده باشیم. اما گاهی این نشان‌ها می‌تواند زنگ خطر بیماری‌های مهمی باشد که برای درمان آنها اقدام کنید. اگر با مشکل خواب رفتن دست مواجه هستید، می‌توانید برای درمان به کلینیک دینا مراجعه کنید. خواب رفتن دست ممکن است نشانه بیماری‌های خود ایمنی، عفونت، بارداری یا دیابت باشد.

اگر حس گزگز و خواب رفتن مزمن و شدید باشد و به نواحی دیگر منتقل شود، باید حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید. برای دریافت نوبت و مراجعه به کلینیک دینا جهت درمان خواب رفتگی دست از طریق روش‌های کم خطر و غیر تهاجمی با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.

خطر خواب رفتن دست

بسیاری از افراد این سؤال دارند که آیا خواب رفتن دست خطرناک است؟ حس سوزن سوزن شدن و گزگز زمانی که اندام‌ها بی‌حس شده، از علائم بی‌خطر است و نشان می‌دهد که عصبی در ناحیه دست تحت فشار است و در صورت تغییر وضعیت طی چند دقیقه اثر به حالت طبیعی خود برمی‌گردد.

علل بی‌حسی اندام‌ها افزایش تهویه تنفسی است که در شرایط اضطراب‌آور ایجاد می‌شود. ولی در مواردی که بی‌حسی ناگهانی و غیرقابل توجیه است، ممکن است علامتی از یک بیماری جدی باشد که باید تحت بررسی قرار گیرد.

خواب رفتن دست هشدار سکته

بی‌حسی دست می‌تواند نشان‌دهنده سکته مغزی قریب‌الوقوع یا نشانه سکته مغزی کوچک باشد که به طور گذرا علائم موقت فلج و تاری دید را ایجاد می‌کند. این علائم بدون درمان مناسب به سکته کامل منجر می‌شود و ممکن است عوارض ذهنی و جسمی دائمی را ایجاد کند.

گزگز و سندروم تونل مچ دست

 بیماری سندروم تونل مچ دست همراه با علائم گزگز در ناحیه مچ و ساق دست به شکلی است که فرد شب‌ها به دفعات به حالت خواب رفتگی از دست از خواب بیدار می‌شود. این بیماری زمان به وجود می‌آید که عصبی از موج دست وارد نوک و پنجه انگشت می‌شود.

در نتیجه پس از کار زیادی عوامل دیگر مانند کم کاری تیروئید، حاملگی و دیابت انتشار پیدا خواهد کرد. این ناحیه بدون اینکه بیمار فعالیت خاصی داشته باشد با یک مختصر فعالیت به خواب می‌رود. با تشخیص این بیماری می‌توان خواب رفتن مکرر دست را درمان کرد.

خواب رفتن دست نشانه دیابت

اگر بخواهیم به این سؤال پاسخ دهیم که آیا خواب رفتن دست خطرناک است؟ باید بگوییم که اگر دچار بیماری‌های زمینه‌ای و خود ایمنی مانند دیابت باشید، در دراز مدت علائم گزگز بیشتر خواهد شد و مشکلات جدی برای شما ایجاد می‌کند. زمانی که بیمار مدت زیادی با بیماری دیابت درگیر است، عملکرد اعصاب حسی بدن دچار اختلال می‌شود. هر چقدر به سمت اندام‌های پایین‌تر می‌رویم، حس گزگز شدیدتر خواهد شد.

دیابت یکی از رایج‌ترین علل خواب رفتن دست و پا است افرادی که به تازگی با این بیماری مواجه شده‌اند، ۱۰ تا ۲۰ درصد علائم آن را مشاهده خواهند کرد. در این نوع بی‌حسی که به‌عنوان نوروپاتی دیابتی شناخته می‌شود، خواب رفتن ابتدا در پاها احساس خواهد شد و پس از آن به دست و بازو کشیده می‌شود.

گزگز دست و کمبود ویتامین‌ها

یکی از عوامل مهم خواب رفتن دست می‌تواند مربوط به کمبود ویتامین باشد. ویتامین‌های B2، B6، B12 و نیاسین اصلی‌ترین مکمل‌ها برای سلامت اعصاب هستند. کمبود ویتامین B می‌تواند منجر به کم‌خونی خطرناک شود و این کم خونی از علل مهم نوروپاتی محیطی است.

خواب رفتن دست نشانه بیماری مهم

بیماری گیلن‌باره با علائم خواب رفتن دست، کرختی و بی‌حسی آغاز می‌شود. ممکن است پزشک از همان ابتدا علائم را تشخیص ندهد، اما در هر صورت خود بیمار از حالت‌های اختلال حسی در اندام خود آگاه است. بیماری‌های عصب مرکزی نخاع هم می‌توانند باعث بی حسی دست شوند.

به طور مثال فردی این بیماری را دارد، اما الگوی نحوه توزیع منطقه حسی در بیماران ام اس از بیماران مبتلا به اختلالات عصبی حرکتی متفاوت است. از این رو شدت گزگز دست هم متفاوت خواهد بود.

 

خلاصه مطالب

آیا خواب رفتن دست خطرناک است؟ گزگز مزمن و سوزن سوزن شدن دست نشانه یک اختلال در مسیر عصب دهی دست‌ها، بازها و انگشتان است. گزگز و سوزن سوزن شدن ممکن است اعصاب طناب نخاعی یا مغز را تحت تأثیر قرار دهد. اما زمانی که فرد دچار بیماری‌هایی مانند دیابت و یا کمبود ویتامین و عفونت باشد، علائم سوزن سوزن شدن و خواب رفتن بیشتر می‌شود و می‌تواند نشان دهنده خطر جدی در اعصاب دست باشد. به همین دلیل حتماً باید برای درمان و پیشگیری اولیه اقدام کنید.

جهت رفع و درمان این علائم از طریق روش‌های غیر تهاجمی می‌توانید به کلینیک دینا به عنوان بهترین مرکز طب پزشکی در شرق تهران مراجعه کنید. کادر پزشکی از طریق راه‌های ایمن به درمان شما کمک خواهند کرد.





:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: