مدت زمان تاثیر طب سوزنی
نوشته شده توسط : media

مدت زمان تاثیر طب سوزنی بر اساس نوع روش درمان، تجهیزات کلینیک، مهارت پزشک متخصص و شدت بیماری تفاوت دارد و با توجه به شرایط هر فرد تعداد جلسات مشخصی تعیین می‌شود. برای انجام این روش درمانی تحت نظر پزشکان متخصص و اطلاع از  تعداد جلسات مورد نیاز طب سوزنی به کلینیک دینا، بهترین مرکز طب پزشکی در شرق تهران با مجرب‌ترین متخصصان توانبخشی و ارائه‌دهنده خدمات باکیفیت مراجعه کنید.

طب سوزنی از بهترین روش‌های درمانی برای تسکین التهابات و بسیاری از دردها است و پزشکان با استفاده از سوزن‌های مخصوص به نام نیدل برای درمان بیماران اقدام می‌کنند؛ اما برای مشاهده اثر این روش حداقل سه جلسه نیاز است. به‌طور کلی با توجه به شرایط جسمانی هر فرد بهتر است در این مورد با پزشکان متخصص مشورت نمایید.

مدت زمان تاثیر طب سوزنی چقدر است؟

مدت زمان تاثیر طب سوزنی با توجه به شرایط هر شخصی تفاوت دارد. اثرات این روش بر روی یک فرد در طول سه جلسه مشاهد شود، اما در شخص دیگر بر اساس شدت و نوع بیماری ممکن در ۸ جلسه اثرگذار باشد. از دیگر عوامل موثر در مدت زمان تاثیر طب سوزنی مهارت پزشک متخصص، نوع روش درمانی و تجهیزات کلینیک است که می‌تواند تاثیر زیادی در ماندگاری درمان داشته باشد.

طب سوزنی به تسکین دردهای حاد بسیار کمک می‌کند و نسبت به سرعت واکنش بدن به درمان سریع است. در بسیاری از موارد اثرات طب سوزنی تا چند سال ماندگار است. برای مشکلات مزمن ممکن است برای تسکین طولانی‌تر نیاز به تعداد جلسات بیشتری باشد. برای مشکلات مربوط به اختلالات عصبی یا ماهیچه‌ها نیز طب سوزنی باعث تغییر ساختار عصبی و بهبود تعادل ماهیچه‌ها خواهد شد و نتایج مطلوب پس از چند جلسه مشاهده می‌شود.

مدت زمان تاثیر طب سوزنی چقدر است؟ | کلینیک دینا

 فاکتورهای مهم در تعیین مدت زمان تاثیر طب سوزنی

عوامل متعددی در مدت زمان تاثیر طب سوزنی دخالت دارند. در برخی از افراد براساس نوع عارضه تنها ۳ یا ۴ جلسه کافی است، در حالی که برخی از بیماران ممکن است به جلسات بیشتری نیاز باشد. از این رو قبل از انجام این روش بهتر است به موارد زیر توجه داشته باشید:

نوع بیماری و روش درمان 

برخی از پزشکان ممکن است تکنیک‌های خاصی را در طی جلسات درمانی به کار ببرند. به همین دلیل نوع روش می‌تواند در تعداد جلسات تاثیر داشته باشد. از سوی دیگر طب سوزنی برای درمان انواع بیماری‌ها از جمله دیابت، فشار خون و مشکلات متابولیک تاثیر دارد. بر اساس نوع بیماری، اثرگذاری این روش در هر فرد متفاوت است.

تعداد جلسات طب سوزنی و روند پیشرفت بیماری

یکی از مواردی که در مدت زمان تاثیر و ماندگاری طب سوزنی نقش دارد، تعداد جلسات درمان است. طبیعتاً هر چقدر جلسات بیشتری تعیین شود، تاثیر طب سوزنی بیشتر خواهد بود. به‌علاوه در برخی از افراد ممکن است روند پیشرفت بیماری بیشتر باشد. به همین دلیل مدت زمان تاثیر طب سوزنی افراد ممکن است با توجه به پیشروی عارضه‌ کم یا زیاد باشد.

طول جلسه طب سوزنی

یکی دیگر از موارد دخیل در مدت زمان تاثیر طب سوزنی، طول هر جلسه است. یک جلسه معمولی درمان تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد، اما این موضوع تا حد زیادی به شرایط درمان بستگی دارد. برخی از بیماران ممکن است به زمان بیشتری یا کمتری از سایرین نیاز داشته باشند. علاوه‌بر این برخی شرایط نیاز به توجه ویژه به جزئیات دارد (مثل طب سوزنی بارداری) که با جلسات دیگر تفاوت دارد.

این که بین هر جلسه فاصله نیفتد، در میزان اثرگذاری طب سوزنی اهمیت دارد. همچنین اگر سیستم بدنی بیمار ضعیف باشد، قطعاً تعداد جلسات بیشتری نیاز است و ماندگاری مراحل درمان نیز بیشتر خواهد شد. تعداد جلسات طب سوزنی معمولاً ۷ تا ۱۰ جلسه است. مدت زمان هر جلسه ۲۰ تا ۶۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

سن و جنسیت فرد

این دو فاکتور می‌توانند در مدت زمان مشاهده نتایج طب سوزنی اثرگذار باشند. در مجموع افراد جوان‌تر و زنان واکنش سریع‌تری به طب سوزنی نشان می‌دهند. این مورد یک قاعده کلی است و استثنائاتی نیز برای آن وجود دارد.

خلاصه مطالب

مدت زمان تاثیر طب سوزنی بر اساس نوع و شدت درد و بیماری، نوع کلینیک و مهارت پزشک متخصص تفاوت دارد. هر چقدر تعداد جلسات بیشتر باشد، ماندگاری و تاثیر آن بیشتر خواهد بود. معمولاً در افرادی که دچار دردهای حاد هستند، طب سوزنی تنها در سه جلسه اثرگذار خواهد بود و روند بهبودی را مشاهده خواهید کرد، اما اگر دچار دردهای مزمن مانند آرتروز، گردن درد و دیسک کمر باشید، نیاز به انجام ۸ تا ۱۰ جلسه خواهید داشت.

از آنجا که طب سوزنی باید توسط پزشکان متخصص و در کلینیک‌های معتبر انجام شود، توصیه می‌کنیم برای انجام این روش به کلینیک دینا با برخوردی از کادر پزشکی متخصص و مجرب مراجعه کنید. پزشکان توانبخشی کلینیک دینا در کنار جلسات درمانی، مراقبت‌های لازم و برنامه شخصی را برای مشاهده نتایج مثبت از این روش در اختیار شما قرار می‌دهند. برای دریافت نوبت با شماره‌های درج شده در صفحه اصلی سامانه تماس بگیرید.

 





:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 شهريور 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: